Şimdi Ara

DH HYUNDAI ...ix35... KULÜBÜ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14.912
Cevap
100
Favori
1.364.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İşte yeni ix35


    Tasarım
    ix35 tamamen Avrupalı tüketicilerin beklentileri doğrultusunda tasarlanmış. Yeni model Hyundai’nin Rüsselsheim-Almanya’daki tasarım stüdyolarında, eski BMW tasarımcısı Thomas Buerkle ve ekibi tarafından şekillendirilmiş. Akıcı tasarım çizgilerinin keskin hatlarla harmanlandığı araç sportif görünüyor. Kaslı kaputu ve altıgen havalandırma ızgarası aracın güçlü kimliğini vurgulayan detaylar olarak göze çarpıyor. Ön ve arka çamurluk üstlerinden kapı içlerine kadar uzanan çizgiler ix35’e farklı bir hava katmış. Çift renkli stop grubunun yer aldığı arka kısım derli toplu hissettiriyor.

    İç tasarım
    Koyu bordo ve bej renklerin kombine edilmiş şekilde kullanıldığı iç mekan şık görünüyor. Led destekli göstergeler ve mavi tonlu aydınlatmalar iç mekana hoş bir hava katmış. Direksiyonun sol alt tarafında ESP, DBC(yokuş iniş destek sistemi) ve diferansiyel kilidinin kontrol butonları bulunuyor. Geri vitese geçildiğinde aracın arka kısmını gösteren ekran dikiz aynasında beliriyor ve manevra yapmayı kolaylaştırıyor. Şık görünen orta konsolda kullanılan malzeme kalitesi ise hayal kırıklığı yaratabilir. Bu kadar hoş görünen iç mekanda biraz daha kaliteli malzeme kullanılsaydı keşke diye düşünüyoruz. Sert malzemeler yüzünden bozuk zeminde tıkırtı sesleri gelebiliyor. Deri koltukların yan destekleri ve kalitesi ise iyi. Ayrıca test aracımızda tüm yolcular için koltuk ısıtma sistemi bulunuyordu. Arka diz mesafesi ve bagaj hacmi bu sınıf için yeterli düzeyde.

    Motor
    Hyundai, ix35 için tamamen yeni 2.0 litrelik turbo dizel motor geliştirmiş. Yeni motor 4000 d/d’de 184hp güç ve 1800-2500 d/d aralığında 392 Nm tork üretiyor. 2.0 litrelik dizel motorların en güçlülerinden biri olan bu ünite yaklaşık 1800 kg’lık ağırlığa sahip aracı 10.1 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırabiliyor. Maksimum 195 km/s hıza ulaşabilen ix35’in yakıt tüketim değerleri ise etkileyici. Şehir dışında 7.5 litreye kadar düşen tüketim değerleri testimiz süresince 9 litre civarında seyretti. 6 ileri otomatik şanzıman motorla uyumlu şekilde ve sarsıntısız çalışıyor.

    Konfor ve yol tutuş
    ix35 sert süspansiyonları nedeniyle konforlu yolculuklar vaat etmiyor. Az miktarda yol sesi alan otomobil yoldan gelene darbeleri iç mekanda hissettiriyor. ix35, ağabeyi ix55’le karşılaştırıldığında daha sert bir sürüş karakterine sahip. Tabi bu sertliğin avantaja dönüştüğü nokta yol tutuşu oluyor. Kolay kolay çizgisinden ayrılmayan ix35, özellikle peş peşe girilen virajlarda önden kayma eğilimi gösteriyor. ESP’nin standart sunulduğu araç herhangi bir terslikte ESP’nin etkili dokunuşlarıyla tekrar yolunu bulabiliyor. Orta diferansiyel kilidine sahip ix35’in sırasıyla yaklaşma, ayrılma ve tepe açıları 24.2, 26.9 ve 17 derece. Maksimum 50 cm sudan geçebilen aracın arazi performansı, bu sınıfta araç alan kişilerin çoğunun araziye hiç girmeyeceği düşünülürse oldukça iyi. Özellikle orta diferansiyel kilidi ix35’i çok zorlamadığınız sürece yolda bırakmıyor.



    Orta derece SUV bir araç ararken tucson üzerine kurulu yeni hyundai ix35 i aldım..


    Avrupayla aynı anda Türkiyede görücüye çıkarılan ix35:



    Tam bir 4x4


    Müthiş iç donanım


    Frene dayalı yokuş kalkış ve iniş destekleri


    Performans üzerine dayalı amörtisörler


    Anahtarsız giriş sistemi


    Tam 591 litre bagaj hacmi


    184 PS 2.0 motor


    Otomatik yada manuel olarak değişebilen 4x4 sistemi


    18 inç jantlar







    Göz yormayan mavi ledli gösterge


     DH  HYUNDAI ...ix35... KULÜBÜ





    Bir bakan bir daha bakıyor bu buruna..


     DH  HYUNDAI ...ix35... KULÜBÜ




     DH  HYUNDAI ...ix35... KULÜBÜ





     DH  HYUNDAI ...ix35... KULÜBÜ







     DH  HYUNDAI ...ix35... KULÜBÜ




    ix35'e güvenlik testinden 5 yıldız


     DH  HYUNDAI ...ix35... KULÜBÜ


    Hyundai'nin yeni nesil SUV modeli ix35'in Euro NCAP'ın gerçekleştirdiği son çarpışma testinden en yüksek puanı alarak 5 yıldızın sahibi olduğu bildirildi.



    İşte imzamız


    [center][image]https://store.donanimhaber.com/f4/83/04/f4830478d32a9eda660245df37532b68.jpg[/image][/center] 
    [center]DH Hyundai ix35 Klübü[/center]



    Konuyla ilgili bir sorunuz olursa mutlaka sorun Yukarıda tam olarak herşeyi yazmadım sorularınızı ve fikirlerinizi bizimle paylaşmanızı bekliyorum..



     DH  HYUNDAI ...ix35... KULÜBÜ


     DH  HYUNDAI ...ix35... KULÜBÜ


     DH  HYUNDAI ...ix35... KULÜBÜ
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • ___golge___ _ kullanıcısına yanıt
    Naçizane görüşlerimi sizinle paylaşmak istiyorum.

    1. Araçta kaliteli plastik kullanılmış olsaydı bu fiyata alamazdık. Ayrıca aracın sağlamlığını plastik parçalar değil, şase ve gövde sağlar. Bu açıdan bakıldığında IX35 uluslararası test kuruluşların testlerinde yüksek puanlar almıştır.

    2. 1,6 lt benzinli atmosferik beslemeli bir motoru yaklaşık 1.500 kg ağırlıktaki hangi araca koyarsanız koyun, yüksek performans beklemeniz fizik kurallarına aykırıdır.

    3. Yol sesi konusunda, uzun yolda üst sınıf mercedes, bmw, audi araçlar kullanmış biri olarak tecrübem, bu markaların hiçbirinden bariz ayırt edilecek yol ve motor sesi almadığıdır.

    4. Bu tür araçlarda ağırlık merkezi sedan tarzı araçlara göre daha yüksek olmasından dolayı, virajlarda fazla yatmaması için süspansiyon daha sert olmaktadır.

    5. Kapılar, hava yalıtımı çok iyi olduğundan dolayı, araçta başka açık cam yada kapı olmadığında daha sert çekmek gereklidir. Aynı olayı camın birisini yada başka bir kapıyı açarak deneyebilirsiniz. Daha az kuvvetle kapanacaktır.

    6. 1,6 lt benzinli atmosferik beslemeli bir motoru yaklaşık 1.500 kg ağırlığında hangi araca koyarsanız koyun, benzin tüketimi benzer seviyede olacaktır. Bu aracın dezevantajı, sürtünme katsayısının 0,39 olmasından dolayı yaklaşık 110 km/h hızdan sonra sedan bir araca göre daha fazla yakmasıdır.

    7. Tasarım olarak yeni Tucson modelinden sonra, başka modellere baktırmayacak bir tasarıma sahiptir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kul Ahmet -- 9 Kasım 2015; 10:42:39 >




  • ___golge___ _ kullanıcısına yanıt
    :)))) komik bir eleştiri yazısı olmuş ;

    1. kullanılan plastik kısmı göreceli bir kavram ve pek çok c sınıfı araçtan daha iyi oldugunu söyleyebiliriz ...

    2. 90km hıza 2. viteste cıkabilirsiniz hatta kesiciye girene kadar 95kh/h e gelebiliyorsunuz .. 0- 100km/h hızlanması bir cok c sedan otomobilden cok daha iyi bir sürede saglanmakta .. ancak ersin hocamın dediği gibi üst hızlarda sürtünme katsayısının yüksekliğinden dolayı 200km/h hızı göremiyorsunuz ...

    3. bagaj c sınıfı suv lar içerisinde en üst seviye de yükleme alanı olan bagaj .. sportif tasarımdan dolayı kullanım alanı kücükmüş gibi gözükse de bilimsel olarak 600lt yakın yükleme alanı ile c suv lar içeriisnde en büyük bagaj dediğimiz gibi ...

    4. süspansiyon göreceli bir kavram degil ve emin olun bence süspansiyonları son derece başarılı zaten yüzeye duyarlı süspansiyon sistemi mevcut ...

    5. yıllardır benzinle kullanırım ve önceki aracım olan lpg li 2lt hacimli aracın yaktıgı kadar yakıyor desem inanır mısınız?

    6. evet tasarım 10 numara :))




  • legacy of kain kullanıcısına yanıt
    Cevap vermeye çalışayım:
    -Lastik basınç sensörleri sorun olduğunda devreye giriyor, "basınç sensörü var mı yok mu?" sorusunu için
    1. aracın kılavuzuna yada internetten bilgilerine erişerek bakabilirsiniz.
    2. Lastik değişimlerinde anlayabilir,
    3. Bir miktar indirip kısa bir yol yaptıktan sonra uyarıyı kontrol edebilirsiniz (yol yapmadan, uyarı vermeyebilir)
    Mevcut olup sökülmüş olsalardı zaten uyarı verirlerdi.
    - Necvox'un ses kalitesini beğenmediğim için iade ettim kullanan arkadaşlar yardımcı olabilir.
    - necvox...
    - Park sensörleri geri vitese taktığınızda otomatik devreye girer normalde bir şey yapmanıza gerek yok. Aynı tuş APA(Automatic Park Assistant) olan modellerde park yardımcısını devreye sokar çıkarır. Bu sebeple, eğer park asistanı yok ise, sizde belki gereksiz kalabilir. (ön ve arka park sensörlerinin bulunması gereklidir)
    Eğer APA var ise paralel parkı muhteşem biçimde yapıyor tek sorunu park yapacağı yeri algılatma. Müsait bir yerde deneyin biraz pratik gerektirebiliyor. Kısaca anlatmaya çalışayım:
    1- park edeceğiniz yere yaklaşırken park asistanını açın ve Sağa veya sola(hangisi müsait ise) park seçeneğini seçin ve dörtlülerinizi yakın (bence bu da otomatik olabilirdi),
    2- Park yerine yavaşça yaklaşın, yanından geçerken direksiyonu çevirmeyin düz şekilde geçin.
    3- Park yerini geçerken sensörler boşluğu algılar, geçiş tamamlandığında, araç uyarı verir ve sizin geri vitese takmanızı ister, geri vitese alın,
    4- park yerine yanaşma manevrası yaparken aracın direksiyonu kendi kendine döner, yalnızca fren ve yokuş yukarı park ediyorsanız hafif gaz kullanarak manevraya yardımcı olun(gerekli değildir).
    5- Geri manevra tamamlandığında vitesi ileri konuma geçirmenizi ister ve düzeltmeyi yaparak parkı tamamlar.

    Bagaj perdesi ses yapıyor, ben kullandığım zamanlarda bazen bir parça koyarak sıkıştırıyordum, (doğru şekilde takıldığına emin olun bazen ters takıldığı için daha çok ses yapıyor) fakat son zamanlarda tamamen çıkardım, (bebek arabası vs.) artık kullanmıyorum(aracın akustiği biraz değişebilir ve gürültülü hale gelebilir)

    Genel olarak çok sorunlu bir araç değil. Benim, sınıfı için normal olan, benzin sarfiyatı dışında bir şikayetim yok.
    Hayırlı olsun, İyi günlerde, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ham-Solo -- 16 Nisan 2016; 11:47:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekinciatakan

    Merhaba,
    Bende geçen hafta 2012 elantra prime plus aracımı satıp 2013 makyajlı kasa bir ix35 elit aldım.
    Hyundai den genel olarak okadar memnunumki getz ile başlayan seriyi sırasıyla ix35 e kadar getirdim 😀
    Eminimki bu araçtanda memnun kalacağım.
    Şimdi siz tecrübeli ix35 kullanıcı arkadaşlardan bir kaç konu için yardım bekliyorum.


    1. Araçta stepne ve kriko var fakat bijon anahtarını ve çeki demirini bulamadım,elantrada stepne üzerinde strafor içerisinde hepsi mevcuttu fakat bunda strafor bile yok,acaba kayıpmıdır farklı bir yerdemi bu parçalar.

    2. Aracın bagajı anahtar üzerindeki bagaj açma tuşu ile açılmıyor,yine elantrada bu tuşa 2 sn basınca bagaj açılıyordu bunda 10 sn bile bassanız herhangi bir haraket olmuyor,dörlüler yanıp sönüyor demekki anahtardan sinyal gidiyor,bu bir arızamıdır yoksa bunu aktive edebileceğimiz bir ayarmı var?

    3. Forumu biraz okuduğum kadarı ile bagaj kapağından gelen tıkırtı herkesin ortak sorunu bu sorun için kesin bir çözüm yöntemi bulan arkadaş varmı,varsa çok mutlu olucam çünkü gerçekten çok sinir bozucu bir ses😀

    4. Aracı henüz kullanmaya başlayalı 1 hafta oldu bu nedenle yakıt konusu için emin olamadım ileride rahatsız edermi bilmiyorum ama ederse lpg ile ilgili tavsiyeleriniz çok yardımcı olacak,elantram lpg liydi ve inalılmaz memnundum fakat ix35 gdi motorlu olduğu için lpg ile nekadar uyum sağlar emin bilemedim,riske değermi?

    Şimdilik bukadar😀 Yardımcı olursanız mutlu olurum.
    Belki bu soruların cevapları servislerde mevcut diye düşünenler olabilir fakat en doğru ve kesin bilgi tecrübeli kullanıcılarda olduğunu düşünüyorum😉

    Aracınızı iyi günlerde kullanmanızı dilerim. Bildiğim kadarı ile;

    1- Bu araçlarda çeki demiri yoktur. Bijon anahtarı mevcuttur. Önceki sahibi ile görüşme imkanınız varsa sorabilir misiniz.
    2- Anahtar üzerindeki bagaj tuşuna 2 saniye basılı tutarsanız bagajın sadece kilidi açılır. Yani anahtar araçtan uzakta olursa bagajı başka biri açabilir.
    3- Benim araçta ses, sağ arka koltuğun kilit bağlantı noktasından geliyor. 3 kez servise gitmeme rağmen çözülemedi. Ben de artık alıştım. Çok umursamıyorum. Diğer sıfır araçlarda olan (üst sınıf dahil) trim seslerini araştırırsanız bizim araçtakinin normal olduğunu görürsünüz.
    4- Aracın motoru sıvı LPG sistemleri ile daha uyumlu diye biliyorum. Karma sistemlerde sibop bozulması daha kısa sürede oluyor. Toplam yapacağınız mesafeye göre hesap yapabilirsiniz.
    Sıvı sistemler için (6.500 TL) amorti süresi güncel akaryakıt fiyatlarına göre (benzin 4,40 TL, otogaz 2,00 TL) yaklaşık 40.000 km'dir. (Ruhsata işletme muaneye vs. dahil 7.000 TL)
    Ben hesabımı yaptım ve benzin ile kullanmaya devam ediyorum. Benzinli diye kullanmaktan kaçınmıyorum. Gerektiği zaman aracı kullanıyorum. Aracım şu an 53.000 km'de. Nasip olursa gelecek yıl sonunda aracımı satacağım. Tahminen 5 yılda toplam 75.000 km yapmış olacağım.




  • corolla70 C kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarı ile, 2012 yılına kadar üretilen araçların en üst donanımı style plus adıyla, 2013 sonrası üretilen makyajlı kasanın en üst donanımı elit adıyla satılıyor.

    Makyajlı kasada ilave olarak LED gündüz farı, adaptif süspansiyon, direksiyon modu vardır.

    Apa bir donanım seviyesi değildir. Style plus veya elit versiyonda bulunan "otomatik park etme" özelliğidir.

    2012 model 1.6 style plus araca sahibim. 4 yıl 65.000 km boyunca rutin bakımları haricinde beni üzmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslan666

    Buraya yorum yazacak arkadaşlara hemen şunu söylemek isterim.

    "Bu araç bu paraya değmez" diyecek birileri varsa,
    1-bunu yazmadan önce piyasada bu donanımlara sahip veya daha üstün bir araç
    2-bu fiyata veya daha altında bir araç varsa

    o zaman bunu yazmasına hak vereceğim. aksi durumda öyle bir cümle kurmasın.


    yalan mı peki? diğer araçlarla kıyaslanınca çok pahalı olduğu kesin! yurtdışında CRV ve RAV-4 ile aynı fiyata satılıyorken, niye Türkiye'de bu araçlara göre çok daha pahalı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslan666


    quote:

    Orijinalden alıntı: ace34


    quote:

    Orijinalden alıntı: aslan666

    Buraya yorum yazacak arkadaşlara hemen şunu söylemek isterim.

    "Bu araç bu paraya değmez" diyecek birileri varsa,
    1-bunu yazmadan önce piyasada bu donanımlara sahip veya daha üstün bir araç
    2-bu fiyata veya daha altında bir araç varsa

    o zaman bunu yazmasına hak vereceğim. aksi durumda öyle bir cümle kurmasın.


    yalan mı peki? diğer araçlarla kıyaslanınca çok pahalı olduğu kesin! yurtdışında CRV ve RAV-4 ile aynı fiyata satılıyorken, niye Türkiye'de bu araçlara göre çok daha pahalı?


    biri anlamadan yazacak yani...
    hangi araçtan pahalı??????


    anlama kabiliyetin kıt galiba...
    araçların adı yazıyor orada!!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: besadam

    Yeni alanlara bir kere daha hayırlı olsun. 23.000 km'yi dün geçtim, halen sıkıntılı bir durum yok. Yalnız sizlerin belirttiği 100 km'de 9 lt normal kullanım için biraz fazla. Muhtemelen aracı biraz devirli kullanıyorsunuz, tabi motor buna müsaade ettiği için insanın hoşuna gitmiyor değil:) orası da ayrı mesele. Ben şu anda 8 lt/100 km'yi pek geçmiyorum, genel olarak da otobanda 140 km/s şeklinde kullanıyorum, 160-170 civarında bahsettiğiniz değerlere geliyor.
    Bu aracın en güzel özelliğinin dağ-bayır tanımayan motoru olduğunu düşününce 1.6 lt 4x2 versiyonunun ne kadar anlamsız olacağı konusuna girmiyorum bile, bir de benzin 3.8 TL olmuşken, 2.0 l dizelle fabrika olarak yaklaşık ayn değerleri vermesini düşünecek olursak, düşük performanslı bir motorla, yüksek bir arabada 4x2 olarak kullanmak ne bileyim bu araca yazık etmekten öte birşey değil.


    Tabi 23 binde yakıt tüketimi daha da düşmüştür ama şu an o kadar az yakmıyor devirli kullanmadığım halde.
    Ayrıca diğer dediklerinizin tümüne katılıyorum.
    Yalnız frenlerden çok gıcırtı geliyor, sizde de oldu mu ilk aldığınızda? Sonrasında geçer mi yoksa servise göstersem mi? Henüz 1500 kmde ama yağlanması gereken kapı gibi yüksek sesle gıcırdıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueli_24

    Bugün zamlı fiyattan 95 oktan benzin aldım. 300km yapmışım 140 tl aldı depo. O da ortalama 11,8lt yapıyor. Ben 2bin-4bin değilde 3bin-4bin devirde kullandım. Hem acayip atik hem de bence bu yakıt çok çok iyi şehir içi için. Rodaj dönemi tamamlandığında sanırım şehiriçi ortalama 9lt'yi geçmez. Gerçi her zaman dediğim gibi arabalar çok yakmıyor benzin pahalı. Amerikada adamlar 2500 motorun altındaki arabalara sırf çevre kirliği olmasın diye biniyor, çoğunluğunda 4bin 5bin motorluk arabalar var.

    Benzin bu şekilde giderse biraz zor bineriz biz bu arabalara. Dünyada benzinde verginin vergisinin alındığı başka bir bizim gibi çağ atlamış ülke maalesef yok. 4 TL ye aldığımız benzinin vergisiz fiyatı 1TL civarı... Bir de utanmadan petrol şirketleri karlarından biraz feragat etsin diyorlar, sen devlet olarak verginin vergisini almasan ne olur sanki. Bu durum başka bir Avrupa ülkesinde olsa yer yerinden oynar. Böyle duyarsız vede tepkisiz bir topluma bence 4 TL az bile..:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yamtar55

    quote:

    Orijinalden alıntı: dermeister01

    ama canımı sıkan birşey yaşadım.aracın göğüsündeki sert plastik malzemeyi biraz tırnakladım her tırnakladığım yerde tırnağımın izi kaldı yani yaraladım.keşke daha kaliteli bir malzeme kullansalardı.

    Üretici firmanın eksikliği...

    Birilerinin aracı tırnaklayacağını, yaralayacağını hesap etmemişler!...

    Yaşadığım yerde birileride, aracımın boyasının çizilip çizilmeyeceğini denemiş. Sağ arka kapıda derin bir çizik var. yani araç çizilebiliyorda... alacak olanlar iyi düşünsün.

    dostum hiç bir malzemenin kalitesini okşayarak,severek,sevişerek anlayamazsın biraz zorlaman lazım.yıllar boyu kilometreler boyu oralara ne tırnaklar gelicek, ne darbeler gelicek,icabında +60 derece güneş vuracak icabında -30 derece soğuk vuracak.

    bu kafayla araba almayın yada incelemeyin.benim focusun göğüsü yumuşak ve kaliteli bir plastik 6 yıldır taş gibi sanki fabrikadan yeni çıkmış gibi arkadaşın megan ı sert ve kalitesiz plastik o kadar çizik yara bere varki dünya haritası gibi.bana araba incelemesini öğretmeye kalkmayın.

    lakin şöyle bir durum var.gögüste kullanılan sert plastik malzemeyi beğenmememe rağmen döşemedeki derinin kalitesini beğendim.




  • Evet beyler,

    60 sayfayı baştan okudum. Özet geçiyorum. Tabi birçoğu başkalarının başından geçenler. İsimleri rumuzları not almadım.

    - Beyaz en çok tercih edilen renk. "Aynı şirket çalışanı" gibi çoğunluğumuzda beyaz var.
    - Beyaz ile en çok terich edilen iç renk de, siyah.
    - Yakıt tüketimi katalog değerlerinde, artık sormayın. Vites geçişi uyarılarına uyarsanız azaltabilme şansınız var. Bu da bizden birinin yakıt tüketim testi videosu
    http://www.youtube.com/watch?v=zGyGgwvPEhg&sns=em
    - Bazı araçlardan ses geliyor
    ---Kapıdan
    ---Sunrooftan
    ---Arkadan (bagaj perdesini ve arka koltuk kemer tokasını kontrol edin)
    ---1. ve 2. viteste ses olabiliyor. Bazı araçlarda çok az, çok olanlar servise gitsin
    - Uzun bir süre Hyundai araç teslimatı yapmamış, birçok insanı mağdur etmiş. 8 ay araç bekleyen olduğu gibi, vazgeçenler de var. Hyundai okuyorsa, şu Müşteri İlişkileri'nizi bir geliştirin! Lütfen.
    - Aksesuarlar çeşitli. En yaygın olanı yan basamak. LED far çok istenen, balık anten, kapı eşiği aydınlatması da şu an gündemde. Çocuk varsa kafa arkalığına monitör koydurabilirsiniz. Koydurunca arkalıklar değişiyor. Bagaj havuzu ihtiyacınız varsa yaptırın ancak stepneye ulaşmanızı engelliyor.
    - Navigasyon hakkında yazıları okuyun, tekrar tekrar sormayın.
    - Sunroof'u çok hızlı? (+80) giderken açarsanız tellerine zarar verebilme olasılığımız var. O zaman açılıp, kapanamayabilir vs.
    - Yan basamakları taktırırken aracı delmiyorlar. Birçok alternatifi var basamakların, ancak üzerinde ix35 yazanı tercih edin.
    - Bayiden mutlaka kauçuk paspas isteyin. Kendiliklerinden vermiyorlar :/
    - APA hk video mevcut.http://www.youtube.com/watch?v=sYiNJKGR9cU
    - Motor çalışmadığında radyoyu açarsanız, akü bitiyor ikazı verebilir, bittiğinden değil, bitebileceğinden sizi uyarıyor.
    - Yokuş İniş Desteği, sabit 15km ile kumlu, mıcırlı yolda ara ara fren yaparak aracınızı indirir. Siz sadece direksiyonu yönlendirirsiniz. Frene basarsanız sistem devre dışı olur.
    - Yokuş kalkış desteği hafif eğimlerde devreye girmiyor, korkmayın.
    - Hareket ettikten sonra kapıların otomatik kilitlenmesi fabrikadan kapalı geliyor. Açtırmak istiyorsanız, servisten çıkmadan halledin.
    - Makyajlı kasa 2013 diyolar. Emin değiliz.
    - Telefon için isimleri İngilizce telaffuz ederseniz algılıyor. Adnan yerine Ednın gibi.
    - Yağmurdan sonra araçtan indiğinizde, silecek kolunu en aşağı getirerek sensörü kapatın, çünkü motoru çalıştırınca otomatik bir tur atıyor. Camlarınız çizilmesin.
    - İç plastikler çok kaliteli değil, tırnağınızla "yaralayabiliyorsunuz".
    - Aracınızı servisten aldığınızda lastik havasını ayarlatın. 45psi çıkıyor, fark edene kadar zıplayarak gidersiniz. Önerilen 33 ama serviste kaç kişi binecek, hava koşulları nelerdir vs göre ayarlatın.
    - Yeni alacaksanız, çok satan bayilerden alırsanız, pazarlık şansınız var. Hediye olarak isteyebildiğiniz kadarını isteyin. Boya koruma, mtv, ötv, plaka, trafik sigortası, yan basamak vs bunların hepsini veya birkaçını bir arada alabilen bile var.
    - Araç üzerinde Hankook lastik var.
    - GDI motorlara LPG takılamıyordu ancak Prins birşeyler yaptı. Bırakın birileri denesin, sonuçlara göre siz de taktırma planı yaparsınız. Ama aracın yakıt tüketiminden şikayet etmeyin hiç bir koşulda. Az yakıyor deyin, az yaksın (secret kitabındaki gibi)
    - Araç 1.6 çok amaçlı otomobil olarak geçiyor, feribotta fazla para almıyorlar. Ruhsatlarınızı bir kontrol edin, 1.6ya dizel yakıt yazan ve bu hatayı daksille düzeltmeye çalışan kolpacı bayi varmış.
    - Forumda (belki genel olarak hepsinde) bir güvensizlik var, kişilere göre kötü veya olumsuz bilgi verene rakip firmanın adamı gözü ile bakılıp, dışlanıyor. Bazı kişiler tartışıyorlar falan. Bu benim katıldığım ilk forum. Çok şaşırdım. İx35e binecek kadar beyefendiyseniz, efendiliğinizi her ortamda gösterin.
    - Anahtardan cam kaldırma sistemi dahil değil, para ile yaptırıyorsunuz. Cam ile tavan kapanma süresi aynı olmadığı için de hepsini bir yapmıyorlar. Camlar da aynı anda kalkmıyor. Teker teker. Sabretceksiniz.
    - Yakıt lambası yanınca yakıt alın diyor bayi. Tasarruf için depoyu doldurmayan var, stepneyi eve bırakan da var. Karar sizin.
    - Hyudai ingilizce "Han_de" olarak okunur, Uzakdoğu'da ŞANDA.
    - Araç yurtdışında Tucson olarak biliniyor. İngilizce Tusson olarak okunur. İx35 nerden çıktı bilemiyorum. Ancak neurofuzzy beyin avatarına da bakın derim.

    Kullanma Kılavuzu Okuyan Adam dermeister01'in yazılarını okuyun. Kendisini Prof ilan ettik. Hepiniz adına ben teşekkür ediyorum kendisine.
    Eğer bir ix35 toplaşması olursa gelirim!

    Aşağıdakiler de Dermeister'ın çıkardığı özetler, ben sadece kopyaladım.

    DERMEİSTERDEN ÖZET 1

    -30 sn boyunca herhangi bir kapıyı açmazsanız bütün kapılar kilitlenir
    -kumandanın bagaj açma tuşuna 1 sn den uzun basarsanız bagaj kapısı açılır. 30 sn içinde açmazsan kendi kendine kapanır
    - kumanda çalışma mesafesi 10 mt
    -dış kapı kolundaki düğme ve anahtar arası mesafe 0,7-1 mt olmalıdır
    -15 km/saat hızın üstünde bütün kapılar kilitlenir
    -kapıyı anahtarsız kilitlemek için içerdeki kilitleme düğmesini kilitli konuma getiriniz ve kapıyı kapatınız.
    -alarmı kapatmak için kapıları uzaktan kumanda ile açınız ya da dış kapının düğmesine basınız. kilit açma tuşuna bastıktan sonra 30 sn boyunca hiçbir kapı açılmazsa sistem tekrar devreye girer
    -km sayacı görüntüdeyken trip düğmesine 1sn den fazla basarsanız km sayacı sıfırlanır
    -kalan mesafe 50 km nin altındaysa uyarı ışığı yanar
    -6 lt den az yakıt algılanamayabilir. (yani 25 tl den fazla benzin almanız lazım)
    -akü zayıf olduğunda anahtar tutucusu kullanılarak araç çalıştırılabilir

    DERMEİSTERDEN ÖZET 2

    -kabin lambası 30 sn için yanar, kapılardan herhangi biri kapatıldığında 30 sn sonra söner. kontak anahtarı on konumunda ise ve tüm kapılar kilitliyken hemen söner
    -arka cam buz çözücüsü 20 dk sonra veya kontak kapatılınca otomatik olarak kapanır.
    -sıcaklık modunu santigrat ve fahrenayt arasında değiştirmek için, off düğmesine basılı tutarken auto düğmesine 3 sn yada da uzun süre ile basınız
    -elektrik prizini 10 amperden az akım çeken 12 V elektrikli aksesuarlar için kullanınız. motor kapalı iken aksesuarı çıkarınız yoksa akü boşalabilir. aksesuar takılı iken klime ve ısıtıcı en düşük seviyede kullanılmalıdır.
    -port bagaj azami ağırlığı 100 kg olmalıdır ve ağırlık eşit dağıtılmalıdır
    -ses sistemi, kontak anahtarı kapalı iken 10 snlik güç durumundan sonra "akü boşalması" uyarısı verir ve 1 saatlik çalışmadan sonra otomatik olarak kapanır.(forumda konuşulmuştu keşke klavuzu okusalarmış)

    DERMEİSTERDEN ÖZET 3

    -harici usb cihazı bağlıyken aracı çalıştırırsanız usb cihazı çalışmayabilir.
    -yanlız FAT formatlı usb ler tanınır
    -ses tanıma sistemi içinde Türkçe olmayan 10 tane dili destekler ve UK ingilizcesini anlar. ayrıca dili değiştirirseniz telefonu tekrar tanıtmanız lazım
    -yokuş kalkış yardımı aracı 2 sn kaydırmadan tutar. gaz pedalına basılırsa veya 2. snden sonra frenler serbest kalır.
    -ESP arızalı ise yokuş kalkış destek sistemi devreye girmez.
    -yokuş iniş destek sistemi sürücünün frene basmadan yokuş aşağıya inmesini sağlar.
    -hız sabitleyicisi 40 km/s hızın üstünde çalışacak şekilde tasarlanmıştır.
    -cruise control düğmesinin ( + - ) tuşlarına her basışınızda hız 2 km ya da 1,6 km artar ya da azalır
    -araç çok fazla rölantide bekletilmemelidir. motor çalıştıktan sonra 10-20 sn sonra hareket edilmelidir. soğuk havalarda biraz daha bekletilebilir.
    -zincir kullanmak gerekiyorsa kalınlığı 15 mm den az olan tel tipi zincirler kullanınız
    -düz şanzımanlı araçları iterek çalıştırmayınız bu emisyon kontrol sistemine hasar verebilir
    -takviye kablosunun ( - ) kutbundan gelen takviye kablosunu boş akünün ( - ) kutbuna bağlamayınız bu boş akünün aşırı ısınmasına ve çatlayarak akü asidi salgılanmasına neden olabilir.
    -lastik basınç kontrol sistemi 1 dk yanıp söner sonra sürekli yanarsa sistemin kendisi arızalıdır.

    DERMEİSTERDEN ÖZET 4

    -lastik tamir malzemesi basınç sensörüne zarar verebilir ve basınç sensörü değiştirilmek zorunda kalınabilir (tüp gelirse işimiz yaş)
    -lastik, stepne ile değiştirilse dahi basınç arıza sensörü yanabilir çünkü stepneye takılı olan sensör henüz etkinleştirilmemiştir.
    -akü deşarj olursa sıfırlanan ekipmanlar; camlar, açılır tavan, yol bilgisayarı, klima kontrol sistemi, saat, radyo çalar
    -bütün lastik basınçları lastikler soğukken ölçülmelidir. yani araç en az 3 saat kullanılmaması lazım sıcak lastikler 4-6 psi fazla ölçüm verebilir.(genel bilgi)
    -orta direğin sürücü tarafında bulunan lastik etiketinde aracınız için önerilen lastik basınçları yazmaktadır. yine aynı yerdeki etikette araçla ilgili bilgiler var.
    -aracı ACC konumuna getirmek için debriyaja basmadan çalıştırma tuşuna basınız. turuncu ışık yanar
    -aracı ON konumuna getirmek için ACC konumunda iken çalıştırma tuşuna bir defa daha basın tabiki debriyaja basmadan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jemre -- 17 Ocak 2012; 11:10:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hundai ix35 klübü

    borsa 09 bizim araçtan var ise sizde internetten falan deyil birde araç uzerinde deneyin. kazasız sürüşler

    Merhabalar hundai ix35 klübü

    "xi35 in yol bilgisayırında 0-10-20 diye bir yer var yakıt sarfiyatıyla ilgili. aracı boşta sallarsanız bu söylediğim yer 3-4 e kadar yükseliyor fakat 6. viteste sallarsanız yakıt sarfiyat göstergesi hiç yükselmiyor yani 0 ı gösteriyor. aracı rampa aşağıya sallıyorsanız 6. viteste sallayın. " sözünüze aynen katılıyorum.Çok doğru bir tespit.Ben bu olayın doğruluğunu araştırmadan önce aşağıda ki linkde videosunu seyretmiştim ve videonun altında yazan yorumları okumuştum daha sonra ix35 arabamda deneme yaptım.İzlenimlerimi aynen aktarıyorum. Önce yokuş aşağı inerken arabanın vitesini boşa aldım ve "Anlık Yakıt Tüketimi" ekranında ki gösterge (0-10-20 belirttiğiniz bölüm) tahminen 3-4 seviyelerinde gezindi, daha sonra sizin dediğiniz gibi yokuş aşağı yol güzergahında 6. vites ile gaz vermeden inmeye başladım ve "Anlık Yakıt Tüketim" ekranında ki gösterge 0 (sıfır) seviyelerinde seyretmeye başladı.Gözlemim bu arkadaşlar, sizlerde deneyin izlenimlerinizi paylaşırsanız tüm arkadaşlar için faydalı olacaktır.Aşağıdaki linki de bir göz atmanızı ve linkin altındaki yorumları okumanızı tavsiye ediyorum.
    Kazasız sürüşler.

    http://www.zapkolik.com/353823/vitesi-bosa-atmak-aracta-yakit-tasarrufu-mu.html

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi borsa09 -- 23 Ocak 2012; 21:30:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    90 km yı gecınce tekerleklerın kıtlenmesını onleyerek arabanın kaymasını engelleyen sıstem degılmı abs benmı yanlıs bılıyorum,

    Evet yanlış biliyorsunuz, ABS önünüze bir engel çıktığın da frenleyip kaçma esnasın da tekerleklerin kitlenip aracın kaymasını önleyen sistemin adıdır, bu kilitlenme düz yolda da fren yaptığınızda devreye girer ama asıl amacı demin anlattığım gibidir...ABS kuru zemin de az bir miktar (%5 gibi) fren mesafesini kısalttığı gibi kaygan zeminde fren mesafesinin uzamasına sebep olur...

    Abs hiç bir zemin veya koşulda fren mesafesini uzatmaz kesinlikle yanlış bilinen bir nokta ve bundan %100 eminim.

    Abs'nin devreye girdiği nokta genelde acil fren noktasıdır ve frenler kilitlenir bu durum tekerleklerin döünüşünü durdurur.Buda bir kaymanın olması ile surtünme kuvvetinin statikten ,kinetik sürtünme kuvvetine düşmesi azalması anlamına gelir.

    Abs'si bu temel sorun için geliştirdiler.

    Normalde evet lastiğin serbest bırakılıp dönmesi fren mesafesini uzaltır.Fakat abs tekerleğin dönmesinin duracağı anda freni serbest bırakır herhangi bir sürücüde bu işlemi ayağıyla yapabilir fakat yeterince hızlı olamaz ve fren mesafesini sadece uzatır.

    Abs bilgisayar destekli olduğu için frenin serbest kalma durumu minimuma indirilir bu durumda fren mesafesi,frene kesintisiz olarak basmaktan daha kısa olur.

    Abs tekerlekleri döner halde tutar ve bunun sonucundada lastik ile yol arasindaki sürtünem katsayısının statik sürtünme katsayısı olarak kalmasını sağlar.


    Hiç bir koşulda düzgün çalışan bir ABS sistemi aracın fren mesafesini uzatmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dermeister01

    quote:

    Orijinalden alıntı: hundai ix35 klübü

    0 araç alan tüm arkadaşlara bir uyarı yapmak istiyorum. spo formunda bir arkadaşın başına gelmiş oradan okudum. arkadaşın spoyu aldığı bayii mtv yi vergi dairesine ödememiş ve arkadaşa yazı gelmiş. sizinde başımıza gelmemesi için ve ileride problem yaşamamak için erkenden önleminizi alın.kazasız günler

    benim aldığım bayi (ankara neziroğlu) de mtv yi ödememişti bu zaten bilinen birşey hatta ben baya ısrar ettim.hediye vermiyorsunuz bari mtv yi ödeyin falan diye ama hayır demişlerdi.

    bu arada yarın memleketim adanaya arabayla gitmeyi düşünüyordum arabamla ilk uzun yolculuk yapmamın hayalini kuruyordum.hatta bagaj için havuz falan bakıyordum.ama sağolsun dün ankarada hayvani kar yağdı bende uçak bileti aldım. kar,kış 2,5 aydır zehir etti bize hayatı arabadan gram zevk alamadım offfffffff

    sayın dermeister 01 öncelikle hayırlı yolculuklar. mtv yi bayinin ödememesi nasıl bilinen bir şey. 0 alınan her araçta satış fiatına mtv dahildir ve bayii bunu sizin adınıza vergi dairesine ödemekle mükelleftir. bunu ödememek bayilerin kurnazlığından başka bir şey deyildir. mtv hediye falan değildir sizden onun parasını bayii zaten almaktadır. kazasız günler




  • Bence bu forumun adını "İx35 ne kadardan satılmalı ?" diye değiştirin.

    Kaç zamandır giriyorum, araçlarıyla ilgili deneyimlerini paylaşanlar o kadar az ki varsa yoksa fiyat.
    Sen kaçtan aldın, o bayi ne veriyor? Birisi daha iyi bir fiyat aldı diye sizin aynı fiyattan alacağınızın garantisini kim veriyor?
    Gidin kendi pazarlağınızı yapın, aracınızı alın, ondan sonrada keyifle sürün.Olması gereken budur.
    Ben bir aracı konforundan, güvenliğinden ve herşeyden önce kalitesinden dolayı satın alırım.
    Allah sattırmasın ama bir aracı alırken ya ben bu aracı kaca satarım diye almam. Bayiler arasındaki farklar sizleri bu kadar üzüyorsa siz ozaman o aracı almaya hazır değilsinizdir. Kendi başımıza Türkiye'deki bayilik sistemini değiştirecek halimiz yok. 106.000TL verdim aracıma ve kimse yüzüme bakmadı. çunku biri gider biri gelir. Adama şu renk olsun diyorsun sana abi gemiden ne çıkarsa diyor.Türkiyedeki bayilik anlayışı bu.Zamanla değişir belki ama bugün değil. O nedenle aracınızı alın ve keyfini sürün.

    Kazasız Günler




  • :) İlahi sayın abicim, senin kupaların var bizim yok o yuzden bilemeyiz nasil araç kullanılacagini. Mutlu kazasız belasız günlerde kullan bundadan sonrada aracını.

    Doğruyu söylemek sağa sola sarmaksa vay benim halime. Hala bakıyorum fiyat tartışması devam ediyor. BU gidişle bu foruma girmeyeceğiz.Diyorum size forumun adını değiştirin.Yurt dışı forumlara bir goz atın, adamlar nasıl konuyu kontrol altında tutuyorlar. Tek bir kişi geyik yapmıyor.
    Koskoca 80 sayfadan çıkan sonuç;

    1. Ankarada şaşmazda lastik paspas bulabilirsiniz.

    2. ilk gelen araçlarda arka süspansiyonlarda problem varmış ama şimdi çözülmüş
    3.Orta kol dayamadan devamlı bir gıcırtı geliyor. Servise gidince sorun çözülüyor
    4.Yakıt tüketimi 4x4lerde şehir içi 9.0lt şehirdışı 7.0lt seviyesinde
    5. Bir lpg tartışması sürüp gidiyor. Bu motorlar birinci sınıf motorlar ama bazıları acımıyor işte verdiği paraya.Jipe biniyorum der ama benzinin hesabını yapar kuruşu kuruşuna .Halbuki bindiği araç hyundai , hala araca şahin muamelesi yapıp lgp taktırmaya uğraşıyor. Ondan sonra alışveriş merkezinin kapısından girerken hevesi kursağında kalacak, neden çünki lpgli araç kapalı otoparka giremez. Birinci sınıf araca ikinci sınıf muamele.şimdi eminim birisi çıkar lpgnin faydalarından bahseder. Halbuki daha lpg takan yok.
    6. Bayilerden kimse memnun değil.
    7. Bagaj havuzunu internetten temin edebilirsiniz.

    Bu forumun daha paylaşımcı bir yer olmasını sağlamak hepimizin görevi. Millet olarak eleştiriyi sevmeyiz zaten, biri seni uyardı mı vay haline. Neyse sen dahil herkes mesajı almıştır, uzatmaya gerek yok. Son yazdıklarım için üzerine alınma , forumdaki tespitlerim.Eminim katılan olacaktır.

    Bu arada CC deyken yokuş yukarı çıkarken bir anlık tüketime bak olur mu, ama sen bilirsin zaten...

    Hepinize kazasız Günler Dilerim!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dermeister01

    quote:

    Orijinalden alıntı: kudreta

    bu da crossover :) ve kore ordusu için hyundai üretiyormuş galiba ix 65 olarak isimlendirilir mi ilerde bilemem:)

     DH  HYUNDAI ...ix35... KULÜBÜ


    kaç lt yakıyor ? en ucuz nerden alabiliriz ?

    100 km de 450 litre mazot yakıyor..rusyadan çinden israilden ve abd den alınabilir..ortalama 3 milyon dolar civarı..yalnız bunlarda koltuklarda eskimemesi için döşeme kullanılmayıp direkt metale oturuyorsun..üst modellerde lastik koltuk seçeneği var.. euro ncap deneylerine artık alınmıyor..test düzenekleri parçalandığı için..ve sıon test de kazara topu ateş aldığından ncap laboratuvarı havaya uçmuş :)))




  • Değerli arkadaşlar birbirimizle uğraşmayı bırakıp arabalarımızı konuşmayı teklif ediyorum, hiç bir şey birbirimizin kalbini kırmaya deymez, daha sonra pişman olacağımız şeyler yapmaktan vaz geçelim derim, lütfen şu güzel ortamımıza halel getirmeyelim hep beraber sevgi ve saygı çerçevesi içinde paylaşımlar da bulunalım sevgiler saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auafina47

    şimdi farkına vardım arkadaşlar 220 km olacak ve arkadaş haricinde kendimde kullandım ve yakıt tasarrufu bahsettiğim gibidir. 6.500,00 TL LPG ücreti maalesef
    Garanti konusuna gelince 3yıl yada 100.000 km ve ek olarak motorunuzu kaskolattırıyor. Yani LPG den kaynaklı bir arazı olması halinde Motor kaskosundan yararlandırıyor sizleri.

    120 km/h olmasın ?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.