Şimdi Ara

M.C. Escher'i bilir misiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
3.999
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  M.C. Escher'i bilir misiniz?

     M.C. Escher'i bilir misiniz?

     M.C. Escher'i bilir misiniz?

     M.C. Escher'i bilir misiniz?

     M.C. Escher'i bilir misiniz?

     M.C. Escher'i bilir misiniz?

     M.C. Escher'i bilir misiniz?

     M.C. Escher'i bilir misiniz?

     M.C. Escher'i bilir misiniz?







  • İlginç bir bakış açısı var. Hayatı tersten gördüğü kesin.
  • Adam bir anlamda boyutlarla dalga geçiyor.Altımda bulunan zeminin bir başka canlı için gökyüzü olması gibi bir şey.Ya da sağ tarafımda bulunan yan duvar bir başkası için tavan oluveriyor.Sanki her tür zemin bir yer çekimine sahip gibi.İki boyutlu bir nesne ile üç boyutlu nesne arasındaki farkı sorgulatıyor insana.Paylaşım için teşekkürler bu tür resimleri topluyorum ayrıca.
  • trackfind, en son kertenkelelerle ilgili olan resme bak,
    sürüngenler soğukkanlıdır, vücut ısılarını arttırmak için güneşe çıkarlar daha sonra çok ısınınca tekrar gölgeye kaçarlar. bu geribeslemeli kaotik bir düzendir.
    tıpkı senin avatarındaki tahterevalli gibi. (değiştir şu avatarı eskisini koy, ne karizma kalmış ne bişey)(kızmıyosun değil mi şaka)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaotika -- 8 Ekim 2005, 14:04:05 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika

    trackfind, en son kertenkelelerle ilgili olan resme bak,
    sürüngenler soğukkanlıdır, vücut ısılarını arttırmak için güneşe çıkarlar daha sonra çok ısınınca tekrar gölgeye kaçarlar. bu geribeslemeli kaotik bir düzendir.
    tıpkı senin avatarındaki tahterevalli gibi. (değiştir şu avatarı eskisini koy, ne karizma kalmış ne bişey)(kızmıyosun değil mi şaka)


    Geribeslenmeyeyim şu an.Kaotik düzen içerisinde karizma diye bir şey var mı Kao?Senin karizma diye nitelediğin şey fraktal geometrinin bir parçası olmalı.Tıpkı benim avatardaki tahteravalli gibi.Ayrıca kızmak için bir neden olmamalı değil mi?Hem ne yapmış olursan ol benim kızmam bile kaotik düzenin bir parçası olacak ki bu da durumu kurtarır sanırım.Bu arada şehir dışındayım.Bir kafeden yazıyorum.Evde olsaydım teknolojiyi daha rahat kullanarak avatarı değişirdim.Neyse umarım bir ay içinde değişeceğim.




  • Hocam ellerine sağlık,
  • Küçükken şehir mezarlığındaki mezartaşlarının tam tepesinde
    Ağustos Güneşinde Güneşe tüküren kertenkeleleri taşlardık.
    Fotoğrafların sonuncusu bunu anımsattı...
    Sonuncu hariç, Geribesleme filan yok; tamamen eşyanın fiziğine aykırı kısırdöngü...
    Sadece kertenkelelerde doğala yakın bir devridaim varken
    O da halılarda kaybolup yeniden diğer uçta halıdan çıkan hayali timsahcıklarla bütünlük halinde...
    Eline sağlık @kao.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    c dili bilenler bakabilir mi?
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Son resimdeki timsahlara bakarken aklıma geldi, sanki hayatı resmediyor gibi soluk timsaylar yavaş yavaş var oluyor (hayata geliyor) sonra zamanla çeşitli evrelerden geçiyor ve en sonunda yavaş yavaş yok oluyor(ölüyor). Bilmem, bana bir anda bunları çağrıştırdı.
  • Herkes görmeli.

    Sicim teorisinin önerdiği içiçe geçmiş boyutlar, her biri "membranlar" ile temsil edilen sonsuz sayıdaki paralel evrenleri anlamaya çalışırken Escher'in bu çizimleri bir miktar fikir verebiliyor. (Daha doğrusu anlamış gibi davranmamıza yardımcı oluyor.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feylesof -- 13 Ocak 2008; 23:38:43 >
  • bu konunun buruyla ne alakası var tam anlamadım... bu konu ''KONU DIŞILIK'' bir konu...

    ama kısa bir bilgi:

    Resim ve matematiği eserleriinde birleştiren, Babasının mimarlık kariyerini sürdürmek üzere ailesinin isteği Mimarlık eğitimi alan;
    öğretmenlerinin de etkisiyle grafik sanatlara yönelelen bir grafik tasarımcıdır.




  • @coyreine, konu tam da bu bölüme uygun bir konudur. Bilimsel içerikli yayınlarda boyutlarla ilgili kavramlardan bahsedilirken Escher'in bu yapıtlarına da yer verilir. Kaldı ki hiç merak etmeyin @kaotika buraya Konu Dışılık bir konu açmaz.
  • avukatı mısın
  • Bu bölüme katkı sağlayan herkesin avukatıyım.
  • Son iki resim ilginç...ve baya uğraşılmışa benziyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: coyreine

    bu konunun buruyla ne alakası var tam anlamadım... bu konu ''KONU DIŞILIK'' bir konu...

    ama kısa bir bilgi:

    Resim ve matematiği eserleriinde birleştiren, Babasının mimarlık kariyerini sürdürmek üzere ailesinin isteği Mimarlık eğitimi alan;
    öğretmenlerinin de etkisiyle grafik sanatlara yönelelen bir grafik tasarımcıdır.





    Bu yazı şekli ve formatı ile başka şeyler biraz daha "Konu Dışılık" gibi geldi bana ama..

    Bir de konuların "Konu Dışılık" ya da buralık olmasında kullandığınız karar mekanizması nedir acaba?




  • Escher, 1936'daki İspanya gezisinde Elhambra Sarayı ve Kurtuba Camisi duvar çinilerinden etkilenerek olgun üslubunu geliştirmeye başladı.. Kuş, balık gibi figürlerininin yinelenerek deseni oluşturduğu yapıtlarında, dış çizgi, biçimi zeminden ayıran bir öğe olmaktan çıkar, yer yer zemini de biçime dönüştürebilmektedir. "Reptiles" adlı yapıtında, kağıt üstünde yer alan zemin ve biçimin birbirine geçtiği iki boyutlu soyut çizim, metamorfoz ve yineleme yoluyla üç boyutlu somut figürlere dönüşür..

    Sürrealist nitelikler de çağrıştıran 1944'den sonraki yapıtlarında, göz yanıltıcı perspektifle mekansal yapıya şaşırtıcı bir üç boyutluluk kazandırır..

    1954 yılında ünlü İngiliz matematikçisi Coxeter ile tanışır. Onun makalelerindeki kuralları temel aldığı çalışmalar yapmaya başlar. Escher, bu alanda kendini geliştirmeye başladı ve çalışmaları için çerçeve olarak kullanacağı çemberlerden ve dörtgenlerden oluşan birçok çizim ortaya çıkardı. 1955’de Coxeter, Escher’in, çizimlerinde matematiksel mükemmelliği ortaya koyduğunu kanıtlayacak matematiksel ispatları içeren bir makale yazdı.

    Önceleri kimsenin pek de tanımadığı Escher, 1956 yılındaki sergisinin Time Dergisi'nde yer almasıyla dünya çapında ün kazanmır.

    Temel düzeyin dışında formal bir matematik eğitimi almamasına karşın, eserlerinde yer alan olanaksız nesneler, uzaysal yanılsama ve tekrarlanan geometrik şekiller (teşellations) matematikçiler tarafından büyük ilgi gördü. İşin ilginç yanı ise Escher kendisini ne sanatçı, ne de matematikçi olarak görmüştür.

    Escher'in çalışmalarının bir kısmı matematikte "uzay mantığı" olarak adlandırabileceğimiz alana girmekter. Fiziksel nesneler arasındaki uzaysal ilişkiyi bilerek bozduğu çizimleri, bazen optik yanılsama olarak da adlandırılan görsel paradoksa neden olur.

    Escher, uzayın geometrisinin onun mantığını belirlediğini, benzer şekilde uzayın mantığının da onun geometrisini belirlediğini anlamıştı. Bazı eserlerinde içbükey ve dışbükey nesneler üzerindeki ışık ve gölgelerle oynayarak optik yanılsama yaratır.

    Escher'in üzerinde önemle durduğu diğer bir konu ise perspektiftir. Rönesans zamanında ortaya çıkan ve günümüzde projektif geometri adı verilen matematik alanının başlangıcını oluşturan perspektif kurallarına göre herhangi bir perspektif çizimde, gözler için sonsuzdaki noktalara karşılık gelen kaçış noktaları bulunur. Escher, bazı çizimlerinde alışılmışın dışında kaçış noktaları kullanarak paradokslar yaratmıştır. Beş ayrı kaçış noktası kullandığı "High and Down"da, resmin üst yarısında yukarıdan bakılıyormuş gibi gördüğümüz sahne, resmin alt yarısında aşağıdan bakılıyormuş gibi görülmektedir.

    Escher' in görsel yanılsama yaratırken kullandığı yöntemlerden bir diğeri ise, beynin iki boyutlu görüntüdeki görsel ipuçlarından oluşturduğu üç boyutlu nesneler üzerindeki ısrarcı varsayımlarıdır. "Belvedere" adlı eserinde, ünlü matematikçi Roger Penrose'un 1958'de yayınlanan görsel yanılsama konulu makalesinde açıkladığı "olanaksız üçgen"inden esinlenir. Görsel ipuçları gözetleme kulesindeki sütunları hem önde, hem arkada gibi algılamamıza sebep olmaktadır. Önde oturan adam elinde "olanaksız bir nesne" tutmaktadır.

    Escher, "Waterfall"da iki Penrose üçgeni kullanarak "olanaksız durum" yaratmıştır. şelaledeki, su aşağıdaki arktan yukarı akıp, tekrar tekrar dökülebilmektedir.

    Yaşadığı yıllarda; ünlü topolog A.F. Möbius’un ortaya koyduğu, “Möbius Bandı”nı da içeren topoloji biliminden çok etkilendi. Sonraki yıllarda İngiliz Matematikçi Roger Penrose’dan bu konuyla ilgili çok şey öğrendi ve bu bilgisini, “Şelale” veya “Yukarı ve Aşağı” adlı çalışmaları gibi birçok imkansız “etching (özel bir baskı tekniği)”in tasarımında kullandı.

    Tarzı, 1960’lı yıllarda soyut resmin yaygınlaşmasıyla başlayan Op-Art akımını de etkiler.



    pek o kadar KONU DIŞI'lık da değilmiş..


    not: değişik kaynaklardan derlemedir...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: coyreine

    bu konunun buruyla ne alakası var tam anlamadım... bu konu ''KONU DIŞILIK'' bir konu...

    ama kısa bir bilgi:

    Resim ve matematiği eserleriinde birleştiren, Babasının mimarlık kariyerini sürdürmek üzere ailesinin isteği Mimarlık eğitimi alan;
    öğretmenlerinin de etkisiyle grafik sanatlara yönelelen bir grafik tasarımcıdır.





    Bu resimleri konu dışına koyarsan konunun nerelere gideceği mechul, orada bambaşka şeyler tartışılıyor.
    Ayrıca konu; konu-dışılık değil, bence sen konu-dışılıktır.

    Resimler için teşekkürler




  • Peki bu tarzın babası Escher mi, ilk o mu yapmış bu tip resimleri?
  • Bence sadece göz yanılması...

    Ama gerçekten insanın kendisini içinde kaybetirebilmeyi başarmış
  • Bende en beğendiğim escher resmini ekliyeyim bari:
     M.C. Escher'i bilir misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.logic -- 18 Ocak 2008; 20:16:16 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.