Şimdi Ara

ATi'nin yeni X1000 ailesi GPU'ları ve R520

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
3.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ATi'nin rakibi Nvidia'nın G70 GPU'larına karşı oldukça geciken cevabı X1000 ailesi GPU lar geçtiğimiz gün ayrıntıları ile basına tanıtıldılar. 90nm üretim teknoloji kullanılarak TSMC tesislerinde üretilen GPU'larda ATi, 90nm üretim teknolojisi sayesinde birim alana daha çok transistör sığdırmayı ve 625MHz gibi yüksek saat hızlarına çıkmayı başarmış. ATi'nin şu anki en hızlı kartı olacak X1800 XT 625MHz çekirdek hızına ve 1500MHz bellek hızına sahip. ATi'nin Piksel Shader 3.0 ve HDR özellikleri ile donattığı yeni GPU'ları tamamen yeni bir mimari ile üretiliyorlar. ATi R520 rakibi Nvidia G70'e göre 18 milyon daha fazla transistör içeriyor (Toplamda 320 milyon). Daha az Piksel iş hattına sahip olmasına rağmen daha fazla transistör içermesi yeni mimarinin ne kadar karmaşık bir yapısı olduğunu gösteriyor.

    X1800 XT, X1800 XL, X1600 XT, X1600 PRO, X1300 PRO, X1300 ve X1300 Hyper Transport modelleri ile piyasaya girecek olan ati bütün modellerinde Shader 3.0 ve HDR desteğini bulunduruyor. X1800 ve X1600 serisi kartlarda CrossFire ile 2 kartın aynı anda kullanılabilmeside desteklenmekte ve CrossFire yeni Compositing Engine sayesinde artık 2048x1536 piksel çözünürlükte 70Hz tazeleme oranı sunabiliyor. Ayrıca AVIVO ile ATi, ekran kartlarına en son HD Video sıkıştırma formatı olan H264'ün donanımsal olarak çözülmesi, video kodlama ve çözme konularında da eklentiler yapmış durumda.

    ATi X1800XT Grafik Kartı

    Geçtiğimiz sene Nvidia'nın 6600GT'sine karşılık 200$ seviyesinde kart sunamayan ve X800GT lerle oldukça geç cevap verebilen ATi, yeni kartlarıyla her seviyede piyasaya girmeyi ve Piksel Shader 3.0 ve HDR destekli kartlarını Nvidia gibi tabana yaymaya çalışacak gibi görünüyor. Tablo incelendiğinde ATi'nin en üst seviye grafik çekirdeği R520'nin Nvidia'nın G70'inin 24 piksel iş hattı içermesine karşılık sadece 16 iş hattı içerdiği görülüyor. ATi, iş hatları tarafındaki eksikliğini yüksek çekirdek ve bellek hızları ile kapatmasının yanı sıra GPU mimarisinde de bir dizi performansı arttırıcı ve olanı en iyi şekilde kullanan teknolojik önlemler almış durumda.

     
    GPU/RAM
    PP/VP
    Veri Yolu
    Bellek
    Fiyat
    X1800 XT (R520)
    625/1500MHz
    16pp/8vp
    256bit
    256/512MB
    499$/549$
    X1800 XL (R520)
    500/1000MHz
    16pp/8vp
    256bit
    256MB
    449$
    X1600 XT (R530)
    590/1380MHz
    12pp/5vp
    128bit
    128/256MB
    199$/249$
    X1600 PRO (R530)
    500/780MHz
    12pp/5vp
    128bit
    128/256MB
    149$/199$
    X1300 PRO (R515)
    600/800MHz
    4pp/2vp
    128bit
    256MB
    149$
    X1300 (R515)
    450/500MHz
    4pp/2vp
    128bit
    128/256MB
    99$/129$
    X1300 Hyper Transport
    450/500MHz
    4pp/2vp
    128bit
    32MB
    79$

    ATi'nin yeni nesil GPU'larında firmanın Ring Bus ismini verdiği bellek erişim mimarisi kullanılmakta. Ring Bus ismi verilen mimariyi basite indirgenmiş bir şekilde açıklarsak sistem GPU çevresinde çevrili 2 adet hem geliş hem gidişe izin veren 256bit veri yolu, bu yollara bağlı bellekler, tampon bellekler ve istemcilerden oluşmakta. R520'de 256bit olan bu 2 adet yol R515 de 128bit olarak yer almaktalar. İşlemciyi çevreleyen bu yolların ekran kartı bellekleriyle bağlandığı noktalara Ring Stop ismi veriliyor ve her GPU'da 4 adet Ring Stop bulunmakta. Ring Stop'lar 2 adet 32bit lik veri yolu ile belleklere bağlanmaktalar.

    Sistemin çalışması oldukça basit, istemciler bellekteki herhangi bir bilgiye ulaşmak istediklerinde bunu merkezdeki bellek kontrolcüsüne bildiriyorlar. Bellek kontrolcüsü, gelen bir çok isteği kendi içersindeki algoritma ile değerlendirerek önem sırasına koyuyor ve performansa en çok etki edecek isteği en önemli olarak seçerek işleme alıyor. Merkezi bellek kontrolcüsü bellekten bilgi almak isteyen istemci'nin ulaşmak istediği bilgiyi bellekten alarak istemcinin en yakınındaki Ring Stop'a taşıyor. Bu teknik sayesinde gecikme ve bilginin belleğe yazılma esnasındaki bozulmalar en aza indirgendiğinden GDDR4 gibi yüksek hızlı belleklerin kullanılmasına imkan veriliyor.

    ATi'nin yeni GPU'ları GDDR4 belleklere destek veriyorlar ve R520 çekirdeği taşıyan modellerin GDDR4 bellek kullanan versiyonlarını, GDDR4 bellek modülleri üreticilere dağıtıldıktan sonra görmek mümkün olacak. ATi'nin Ring Bus'da bellek kontrolcünün kullandığı algoritma, sürücü tarafından kontrol edilebiliyor. Bu ilerde oyunlara göre optimize edilmiş sürücülerle ekran kartının performansının arttırılabileceği anlamını taşıyor.

    ATi'nin yeni GPU mimarisinde kullandığı bir başka teknoloji olan Ultra-Threaded Architecture'da ise amaç 16 piksel iş hattını olabildiğince verimli kullanmak. Bu sistemde basitçe Ultra-Threading Dispatch Processor, ismi verilen bir ünite iş yükünü 4 lü guruplara ayrılmış piksel iş hatlarına bölüştürmekte. Ultra-Threading Dispatch Processor ayrıca işini bitirip bekleme konumuna geçmiş olan piksel iş hatları gruplarına (Quad) ek iş vererek sistemden en fazla verimin alınmasını sağlamakta.

    ATi, performans arttırıcı önlemler yanında grafik kalitesinde de artış sağlayabilmek için yeni filitreleme ve kenar yumuşatma algoritmalarını GPU'larına eklemiş durumda. Adaptive AA ve Area Anisotropic filtreleme olarak isimlendirilen tekonolojilere kısaca değinmek gerekirse, Adaptive AA, Nvidia'nın Transparency AA sı ile yaptığı kenar yumuşatma tekniğinin bir benzerini uygulamakta. Area Anisotropic filtreleme ise strateji oyunları ve benzeri bir yere izometrik açıdan baktığımız ortamlarda veya özgür uçuş uzay simulasyonu gibi oyunlarda çok daha ileri filitreleme sunarak, kaplamaların titremesini olabildiğince azaltmakta. Ayrıca ATi'nin yeni kartlarında Nvidia'nın HDR ile FSAA kullanılamaması sorunu ortadan kaldırılmış ve HDR açıkken FSAA da kullanılabiliyor.

    Burada haber için kısıtlı bir alanımız olduğundan ATi'nin yeni nesil GPU'ları ile gelen yenilikleri ve ne işe yaradıkları oldukça yüzeysel bir şekilde tanıttıktan sonra birazda kartların performanslarına değinelim. Eğer kartların tam olarak neler getirdikleri görmek ve bütün detayları öğrenmek isterseniz haberin sonundaki ilgili linklere tıklayarak bilgi alabilirsiniz.

    Herkezin oldukça fazla merak ettiği ve 16 Piksel iş hattı ile Nvidia'nın G70'i (24 piksel iş hattı) karşısında R520'nin ne yapabileceği idi. ATi, olanı en iyi şekilde kullanan yeni GPU mimarisi ile görünen o ki 24 iş hattına sahip rakibi karşısında oldukça iyi iş çıkarmış. 3DMark serisinde oldukça yüksek bir performans kazancı sağlanmışken oyunlara gelindiğinde bazen ATi'nin bazende Nvidia'nın öne geçtiği görülüyor. Özellikle 1600x1200 de dahi X1800 XT güçlü rakibi karşısında ayakta durmayı başarması hız artışının ve mimarinin kazandırdıklarını ortaya koyuyor. Splinter Cell 3, Far Cry gibi oyunlarda X1800 XT'nin üstünlüğü söz konusuyken Day of Defeat, Doom3, Everquest II gibi oyunlarda da 7800GTX'in üstünlüğü söz konusu. Orta seviyede ise X1600XT'nin tatmin edici olduğunu söylemek oldukça zor 6600GT karşısında zor ayakta duran GPU, fiyat olarak neredeyse 6800GT seviyelerinde, üst düzey kartlarda başarı söz konusu olsada düşük seviyede aynısını söylemek oldukça zor. X1300PRO'nun performansı ise yaklaşık olarak Nvidia 6600 sevilerinde.

    • XBitlabs.com (39 sayfalık inceleme, bütün ayrıntıları ile yeni gelen teknolojiler ve performans testleri)
    • Anandtech.com (11 sayfalık inceleme, genel hatları ile yeni gelen teknolojiler ve oyun performans testleri)
    • Hardocp.com (22 sayfalık inceleme, bütün hatları ile yeni gelen teknolojiler ve performans testleri)







  • bende böyle birşey arıyordum yeni kartları yüzeysel olarak tanıtan bir yazı. güzel olmuş teşekkürler
  • Bu kartlara bu fiyatlarıyla sadece gülünür ,ati de yakında batar,nvidia'nın da en ucuz kartı 500dolar olur,S3 zamanından beter oldu fiyatlar!!!
  • Hmm..
    X1600 Pro gözümde yükseldi.Alınabilecek bir kart.256 mb olanı daha iyi ama aynı fiyata sanırım 128 mb X1600XT alırım.
    Haber için teşekkürler
  • güzel kartlar fakat birşey dikkatimi çekti .
    bunalrın ram ve gpu mhz lerini pump lamışlar. bence o.c yapılmaz bu saatten sonra bunlarla . hadi o.c le uğraşmayanlar vardır ama şu da unutulmamalı nvidia da gpu yu ve ramları bu hz lere çıkardığınızda aynı performansı alırsınız .

    ve kötü olan da bence hala 16 pipe olması .

    GPU mhz lerin bu kadar yüksek olabilmesinin tek sebebi ati nin kullanmış olduğu yeni 90 nm lik teknolojiye borçlu .
    fakat yine bir sorun çıkıyor ortaya . Kartlar deli gibi ısınıyormuş . Yani Yük altında 90 Derecede çalışıyorlar. Bu da bence büyük bir sorun . Fanlarına gelince Nvidia ya nazaran çok gürültülü Kartlar.

    Bence Ati sadece yine en üstte olmak için , milleti kandırarak bu kartları anca yapabilmiş. Tek güzel yani artık shader 3.0 ı desteklemesi . AA larda da gerçekten çok güzel sonuçlar almasıdır.

    tabii ki bunlar sadece benim düşüncelerim




  • Ya ne kandırması.Adamlar teknolojiyi ilerletmiş, hızı arttırmak kolaycılık değil tam tersine teknolojiyi ilerletmektir.Pipeline arttırmak çok kolay.iananmazsan biraz Chip tasarımı konularına(VLSI ,FPGA )gir.Hala millet hızı arttırmış kandırmış diyor.Sadece gülüyorum.Adamlar effectif 512bit ram bus yapmış,multi threaded Pipeline core yapmış kayıpları azaltmak için ,hala kandırmaca diyorsunuz.

    Bir de şu linkteki yazılanları okuyun : http://forum.donanimhaber.com/m_4315762/mpage_1/key_//tm.htm#4322029



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Resident -- 7 Ekim 2005, 2:19:04 >
  • Hiçbir ekran kartının üzerine adam gibi soğutucu takılmıyor malesef. Silencer ya da zalman gibi ürünlere yönelmek zorunda kalıyoruz. Ancak bunlara bence sıvı soğutma ancak kafi gelir. Baksanıza zaten üzerinde silencer benzeri bir ürün var.
    Görebildiğim kadarıyla da X1600 XT (R530) ürünü almak çok mantıklı.
  • 9550 den saat hızından başka bir üstünlüğü olmayan x1300pro ya hayla 149 dolar verecek adamın aklına şaşarım 9600pro yu hatırlattı bana
  • YA ELEKTRONİK KONUSUNDA UZMAN VE DENEYİMLİ OLMAYANLAR SAÇMA SAPAN YORUMLAR YAPMASIN. HIZ ARTIRMAYI KANDIRMACA GİBİ GÖRMEK SAÇMALIK VE BİLGİSİZLİKTİR. PİKSEL İŞ HATLARININ ARTIRMAK HIZ ARTTIRMANIN YANINDA ÇOK KOLAYDIR. ATI CHIP HIZINI 625 MHZ.'E ÇIKMIŞ. NVIDIA HALA 425 MHZ.'DE. 1500 MHZ.LİK GDDR4 KULLANMIŞ NVDIA HALA GDDR3 KULLANABİLMEKTE.

    ÇOK YAKINDA ATI 24, 28, 32 İŞ HATTI İŞLEMCİLERİNİ SÜRER, BÜYÜK İHTİMAL BUNLARIN SON DÜZELTMELERİNİ YAPIYORDUR. NVDIA YI İYİCE SALLAYIP TAHTINDAN İNDİRECEK. REKABET MÜŞTERİYE YARAYACAK.

    BÜYÜK EKRAN DAHİ KULLANSANIZ 85 HZ.LİK TARAMAYI YAKALAMAK İÇİN EN FAZLA 1280 X 1024 ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ KULLANABİLİRSİNİZ. BU DURUMDA ÜSTÜNLÜK ATI'YE GEÇTİ BİLE.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kahramanahmet -- 7 Ekim 2005, 11:56:01 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kahramanahmet

    YA ELEKTRONİK KONUSUNDA UZMAN VE DENEYİMLİ OLMAYANLAR SAÇMA SAPAN YORUMLAR YAPMASIN. HIZ ARTIRMAYI KANDIRMACA GİBİ GÖRMEK SAÇMALIK VE BİLGİSİZLİKTİR. PİKSEL İŞ HATLARININ ARTIRMAK HIZ ARTTIRMANIN YANINDA ÇOK KOLAYDIR. ATI CHIP HIZINI 625 MHZ.'E ÇIKMIŞ. NVIDIA HALA 425 MHZ.'DE. 1500 MHZ.LİK GDDR4 KULLANMIŞ NVDIA HALA GDDR3 KULLANABİLMEKTE.

    ÇOK YAKINDA ATI 24, 28, 32 İŞ HATTI İŞLEMCİLERİNİ SÜRER, BÜYÜK İHTİMAL BUNLARIN SON DÜZELTMELERİNİ YAPIYORDUR. NVDIA YI İYİCE SALLAYIP TAHTINDAN İNDİRECEK. REKABET MÜŞTERİYE YARAYACAK.

    BÜYÜK EKRAN DAHİ KULLANSANIZ 85 HZ.LİK TARAMAYI YAKALAMAK İÇİN EN FAZLA 1280 X 1024 ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ KULLANABİLİRSİNİZ. BU DURUMDA ÜSTÜNLÜK ATI'YE GEÇTİ BİLE.


    Puhahahahhaa. Sen cok komik bir arkadassın.

    r520 bariz ustun zaten bu goruluyor. Ama gaza gelip ati dagitacak, nvidia yı tahtından indirecek muhabbetleri cok komik yaa.

    Yok GDDR4 kullanmıs yok 1500mhz, Nvidia nın 7800GTX i cıkalı 3 ay olmus, yurt dısı fiyatı 470$ a gelmis.

    Ati uzun sure kullanacagı yeni mimarisini zar zor bitirebildi. Zaten 24pp, 32pp li kartlarını aynı mimari ile sunacak. Yani r580, r520 nin sisirilmisi.

    Nvidia ise G80 ile Directx10, Shader Model 4.0, WGF 2.0 ile geliyor. (Bunlarıda her yerde yazmaktan bıktım artık.)




  • Yanlış anlaşılmasın ekran kartlarında şu an GDDR3 bellekler var GDDR4 desteğide bulunmakta fakat henüz üretim bandından çıkmadıkları için üreticilerin elinde bulunmamakta...
  • 16 pipe yapılması yeterli bence bende x800xt almıştım hala onun ayarında yani kastıracak oyunlar çıkmadı
    yeni çıkacak oyunlarda kıvamında 24 pipe meselesi ise uzun vadeli kartlar olurki nvidayı anlamak mümkün değil piyasayı takip etmek lazım oyunlara göre kartlar olmalı bence
  • üst sınıf güzel olmuş ama x1600 ve 1300 için aynı şeyi söylemiycem. 24 pipe 7800gtx i zorlayabildiğine göre bunarın 4 ve 32 leri daha başarılı oalcaktır. önemli olan pixel shader 3 , hdr gibi teknolojilerin atilerde artık bulunuyor olması. ati bence bu kartlarla performans aralığını açmamış, nvidia ile arasında olan teknoloji farkını kapamış. 1800xt fiyatı biraz daha indiği takdirde uzun süre idare edecek alınası bir kart olur.
  • quote:

    16 pipe yapılması yeterli bence bende x800xt almıştım hala onun ayarında yani kastıracak oyunlar çıkmadı
    yeni çıkacak oyunlarda kıvamında 24 pipe meselesi ise uzun vadeli kartlar olurki nvidayı anlamak mümkün değil piyasayı takip etmek lazım oyunlara göre kartlar olmalı bence

    biraz FEAR'da soft shadow acmayi dene
  • Getirdiği teknolojik yenilikler nedeniyle Ati yi kutlamak gerekir ama fiyatlandırmalarını beğenmedim. Tabii buradaki fiyatlarla Türkiye'ye gireceği şüpheli! Eğer x1600xt 200$ altı olursa iş yapar, x1300pro 130$ altı ve x1300 100$ altı olursa! Yani fiyatlarını %20 kadar daha düşük tutarsa!
  • arkadaşlar kafama takılan tek konu ısınma konusu ve ayrıca çekirdek hızıda baya artmış ve bütün kartlar sm3,0 destekliyor ama 90nm teklonojiside ısınmayı baya azaltır gibi ve ayrıca gddr4 zaten iyi hızlarda çalışıp süper oc olabilecek bir ram teklonojisi, ısınmasında oc ye gerek yok ama bence

    BANA ŞÖYLE GELİYO ATİ BEKLEİ BEKLEDİ SONUNDA FENA DÖNÜYOR GİBİ GELİYO KULLANMADAN KARAR VERMEYELİM ARKADAŞLAR NE OLURSA OLSUN ATİ GÖZÜMDE BİR GÖMLEK ÜSTÜNDÜR KARAMSAR OLMAYALIM YETERKİ ALDIĞIMIZ KARTLAR İYİ ÜRETİCİLERİN KARTLARI OLSUN .. SORUN OK
  • Arkadaslar bunlar 16x mi yoksa 8x mi_?
  • konuyla ilgili Türkçe bir incelemeye BURADAN ulaşabilirsiniz...
  • Valla bie sürür review inceledim atinni üstünlüğünü bırak 7800gtx bir çok uygulamada aynın veya daha önde olduğunu gördüm..Bece 24 pipelı 7800gtx çok daha ii bir kart..Ati sadece 3dmarklara abanıyor ancak kartın hedef kitlesi olan gamerler içinse oyun perf. daha önemliki 7800gtx çok daha ii bence..Bunula birlikte Ati 625/1500 olan spesifikasyonun 600/1400e geri çıkmiş durumda..+ olarak bunlar üzücü haber kanımca ati 24/32 ipe çıkardığında NVidia G80 ile farklı bir mimarı ve 1000mhz gpu hızı 32 pipe ve dx10 ile gelip ortalığı darma duman edecek..Ati ciddi ürünler üretmezse bundan sonraki fiat politikalrı değişebilir değişti bile hatta..
  • Bu durumda x1800xl yerine 7800gt almak çok daha mantıklı görünüyor..Benchmark testleri bir yere kadar sonuçta son kullanıcı sadece test yapıp durmayacağından bu ürünler oyunlarda performans getirisini yansıtmaz ise kullanıcı için can sıkıcı hale gelecektir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.