Şimdi Ara

Motorlu Tasitlar vergisi - Karbon salinimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
3.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Avrupada bir cok ulke motorlu tasitlar vergisini araclarin karbon salimina gore belirlerken neden Turkiye'de motor hacmine gore belirleniyor?

    Motor hacmi buyuk olan bir dizel arac, motor harcmi daha kucuk olan benzinli bir araca gore daha az karbon salinimi yapip daha az cevreyi kirletmektedir.

    Ama Turkiyede cevre kirliligi dikkate alinmayip, 2.0 ve ustu motoru alan zaten zengindir ondan daha cok vergi alalim mantigi vardir.

    Benim aracim 1.6 Dizel Fiat Bravo. Karbon salinimi min duzeyde. Avrupada olsam en dusuk vergi diliminden yilda sadece 100 euro gibi bir vergi oderdim. Fakat motor hacmine gore siniflandirilinca avrupada yilda 600 euro gibi bir dilime giriyor.

    Ayni sekilde Turkiyede karbon salinimina gore vergilendirilme yapilsa en dusuk vergiyi odeyecekken, 700 TL civari vergi oduyorum.
    Bir cok firma 2.0 motorlu dizel araclarini turkiyeye ithal etmiyor sebeplerinden biride yuksek MTV vergilerinden vatandasin urkmesi.

    Ayrica eski arabalardan neden daha az MTV alinir? Vatandasi eski araba kullanmaya itmek dogru birseymidir? Eski araclar daha mi guvenlidir??

    Devlet olarak vergilerle vatandaslarin cevreye duyarli ve guvenli araclar kullanilmaya yonlendirilmesi gerekir. Bu konuda nasil ne yapabiliriz merak ediyorum.







  • Aslinda basligi actiktan sonra cevabi kendim google da buldum

    Sizlerinde haberi olsun dedim.



    Eski araca yüksek vergi

    Otomotive yeni vergi düzenlemesi geliyor. Uzun süredir tartışılan Türkiye’deki ÖTV ve MTV sistemi, Avrupa Birliği’ne uygun hale getirilecek.

    Motor silindir hacmine göre alınan ÖTV, karbon salınımına göre yeniden düzenlenecek. Çevreci araçların vergisi daha düşük olacak. Elektrikli ve hibrid araçlara vergi teşviği verilecek. MTV’de ise çarpıklık gideriliyor. Buna göre yaşlı araçlar, daha yüksek MTV ödeyecek. Düzenleme yılbaşına yetiştirilmeye çalışılıyor.

    Hükümet, motorlu araçlara uygulanan vergi düzenlemelerine “karbon salınımı” kıstasını sokmaya hazırlanıyor. Halen motor silindir hacmine göre alınan verginin, çevre dostu araçları teşvik edecek şekilde, “karbon salınımına” göre yeniden düzenlenmesi gündemde. Bu kapsamda araçların alım satımında geçerli olan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ve her yıl düzenli olarak alınan Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) sisteminde yapılacak değişikliklerle ilgili düzenleme hazırlanıyor.

    MTV ve ÖTV düzenlemelerine, çevreci araçları dikkate alacak bazı istisna ve teşvikler konulması planlanıyor. Böylece başta elektrikli ve hibrid modeller olmak üzere çevre dostu otomobiller, önemli vergi kolaylığına kavuşacak. Yeni araçlar daha düşük vergiye tabi tutulurken, Türkiye’de eski ve yaşlı araçların daha düşük vergiyle ödüllendirilmesi çarpıklığı da giderilmiş olacak. Halen yürütülmekte olan çalışma kapsamında, şu anda kullanımdaki araçlarda yeni ve çevre dostu olanlar ile karbondioksit salınımı düşük araçlar daha az vergi öderken, istisna ve muafiyetlerden faydalanamayacak yaşlı araçlar, diğerlerine göre daha yüksek vergiye muhatap olacak.

    Düzenleme yılbaşına yetişecek Türkiye’nin uluslararası alanda altına imza koyduğu “çevre” konulu protokoller nedeniyle hayata geçirmek zorunda olduğu bu düzenlemeyi, Türkiye’ye yatırım yapmak isteyen uluslararası otomotiv şirketleri de uzun zamandır bekliyordu. Düzenlemeyle ilgili çalışmanın yılbaşına yetiştirilmesi planlanıyor. Vergide ters orantı var Ekonomi yönetiminin uzun zamandır üzerinde çalıştığı “karbon salımını”na göre vergi düzenlemesine ilişkin çalışma, öncelikle Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın başkanlığındaki Ekonomi Koordinasyon Kurulu’nda son halini alacak. Çalışmaya Sanayi Bakanlığı ile Dış Ticaretten Sorumlu Bakanlık katkı sağlarken, düzenleme ağırlıklı olarak Maliye Bakanlığı tarafından yürütülüyor.

    Çalışmanın genel çerçevesiyle ilgili önceki gün katıldığı bir televizyon programında açıklayan Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, düzenlemenin yılsonuna yetiştirilmeye çalışıldığını söyledi. Babacan “Enerjide daha tasarruflu olan ya da temiz enerjili otomobillerin üretilmesi ve Türkiye’de satılmasıyla ilgili daha fazla ne yapabiliriz, bunu daha çok nasıl özendirebiliriz bununla ilgili bir çalışma başlattık. İki ayrı çalışma grubu kurduk. Bir tanesi ‘Türkiye’de bu tür otomobillerin üretimini desteklemek için neler yapabiliriz?’ konusunu araştırıyor. Diğer çalışma grubumuz da ‘bu tip aracın Türkiye’de kullanımını daha çok teşvik etmek için neler yapabiliriz’in üzerinde çalışıyor. Yeni bir vergi düzenlemesinin söz konusu olması muhtemel” açıklaması yaptı.

    MTV’de halihazırda ters bir orantının uygulandığını hatırlatan Babacan, şöyle devam etti: “Bizim vergimiz motor hacmiyle ilgili. Ancak bizim şu anda emisyonla ilgili bir vergi uygulamamız yok. Yani karbon salınımıyla alakalı bir vergi uygulamamız yok. Hatta tam tersine, halen eski otomobillerden daha düşük vergi alındığını düşünürsek motorlu taşıt vergisi olarak, sanki çevreyi daha çok kirleten, çevreye daha çok zarar veren otomobillerden daha az vergi alıyoruz gibi de orada bir ters orantı var. Şimdi burada bizim çevreyi kirletmeyle alakalı özellikle, karbon salınımıyla alakalı da bir vergi düzenlemesi yapmamız gerekiyor.

    Tüketicilerin, göreceli olarak, çevre dostu araçlara daha uygun koşullarla kavuşmasını sağlar. Yani alırken ÖTV, kullanırken MTV. Bu çalışma ekibimiz ikisine de zaten ayrı ayrı bakıyor. Bu yıl herhalde bunun bir nihai kararını veririz, diye bekliyorum ben. Çünkü, Türkiye’nin G -20 üyesi olarak çevreyle ilgili sorumlulukları da var.“

    BANTLARDAN ÇIKAN FLUENCE Z.E.’NİN EN BÜYÜK PAZARI İSRAİL
    Oyak Renault’da üretilen ilk elektrikli araç Fluence Z.E, bantlardan indirildi. Törene Bakanlar Zafer Çağlayan, Egemen Bağış, Faruk Çelik ile Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar katıldı. 2011 ortasında yollara çıkacak Fluence’en en büyük pazarı 100 bin adetle İsrail olacak.

    HEM ÜRETİMDE HEM SATIŞTA DESTEK
    Hükümette yürütülen çalışmanın ana hatları şekillenince Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan ilk müjdeyi dün Bursa’da Oyak Renault’ya verdi. Bakan Çağlayan, Oyak Renault tarafından üretilen ilk elektrikli otomobil Fluence’la ilgili incelemelerde bulundu. Bakanlar Faruk Çelik ve Egemen Bağış’la birlikte şirketin 2011’in ortasında piyasaya sürmeyi hedeflediği elektrikli Fluence Z.E.’yi inceleyen Çağlayan, Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu’ndan bilgi aldı.

    Çağlayan, Çelik ile Bağış, elektrikli araçların banttan indirilişini alkışlayarak kutladı. Fabrikada çevreye salınan zararlı karbondioksit oranına göre araçlara vergi teşviği getireceklerinin müjdesini veren Çağlayan, “Çevre dostu otomobillerin üretimini ve satışını destekleyeceğiz” dedi.

    Çağlayan, şöyle konuştu: “Çevre dostu, sıfır emisyon araçlar... Geçmişte dünya yapar biz bakardık, ama bugün ülkemizde proaktif davranışa girilmiştir. Bu konuyla ilgili Ekonomik Koordinasyon Kurulu’nda görüştük. Elektrikli araç üretimi konusunda tabii ki bir takım devlet destekleri gerekiyor. Bunun şarj, batarya ünitesi, şarj istasyonlarından tutun, otomobilin satışı ve üretimi için bir takım desteklere ihtiyacı var. Dünyanın bütün gelişmiş ülkeleri, elektrikli oto üretimine çeşitli destekler veriyor. Vergisel veya otomobilin satışında verilen destekler var. Biz de hangi modele nasıl vergi sistemi uygulayacağımız üzerinde çalışıyoruz. Elektrikli oto üretimini sonuna kadar destekliyorum.”

    Otoda en düşük MTV 405 TL
    (Yıllık-TL) 1-3 yaş 16 yaş 1.300 cc ve aşağısı 405 45 1301-1600 cc 648 78 1601-1800 cc 1.140 127 1801-2000 cc 1.793 194 2001-2500 cc 2.690 291 2501-3000 cc 3.750 405 3001-3500 cc 5.711 570 3500-4000 cc 8.976 814

    1 yaşındaki otomobilin MTV’si 1.140 TL 16 yaşındakinin 127 TL

    TÜRKİYE’DE uzun yıllardır Motorlu Taşıtlar Vergisi’ndeki (MTV) çarpık sistem tartışılıyor. Yaşlı ve çevreye zararlı araçlardan daha az vergi alınması, buna karşın yenilerden daha fazla vergi toplanması tepkiye yol açıyordu. Otomotiv sektörü, tıpkı Avrupa Birliği ülkelerinde uygulandığı gibi çevreci araçların MTV’sinin daha az olması gerektiğini savunuyordu. İşte mevcut MTV sisteminden bir örnek: 1-3 yaş arasındaki 1601-1800 cc motor hacmine sahip bir araç için 2010’da toplam 1.140 TL MTV ödeniyor. 16 yaş ve üzerindeki aynı motor gücündeki bir araç için sadece 127 TL veriliyor. (Vatan)


    http://finans.mynet.com/haber/AnaSayfaHaberler/10Eylul2010/O1284101161786




  • quote:

    Vergide ters orantı var Ekonomi yönetiminin uzun zamandır üzerinde çalıştığı ?karbon salımını?na göre vergi düzenlemesine ilişkin çalışma, öncelikle Başbakan Yardımcısı Ali Babacan?ın başkanlığındaki Ekonomi Koordinasyon Kurulu?nda son halini alacak. Çalışmaya Sanayi Bakanlığı ile Dış Ticaretten Sorumlu Bakanlık katkı sağlarken, düzenleme ağırlıklı olarak Maliye Bakanlığı tarafından yürütülüyor.

    • Son kararı "Ekonomi Koordinasyon Kurulu" verdiğine göre

    • Düzenleme ağırlıklı olarak "Maliye Bakanlığı" tarafından yürütülüyorsa

    • Dış Ticaretten Sorumlu Bakanlık katkı sağlıyorsa

    • Fakat Çevre Bakanlığı'nın adı dahi geçmiyorsa

    • Bir de sonunda sanki habermiş gibi Renault reklamı geçilmişse

    Çevre bahane yatırımlar şahane...




  • yani şimdi co2 emisyonu 210 olan araç alırsam batar mıyım
  • Sen bırak motor hacmini, eskiden aracın ağırlığına göre de alıyorlardı güzelim ülkemde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: transylvania

    yani şimdi co2 emisyonu 210 olan araç alırsam batar mıyım



    Buyuk ihtimal oyle olur...
    100 g/km olanlar sanirim min deger uzerinden vergilendirilir.

    Avrupada vergilendirmeler genelde bu sekilde.


     Motorlu Tasitlar vergisi - Karbon salinimi
  • Ayrica Bakan elektrikli araclari destekleyeceklerini soylemis. Benzinden %80 vergi alinan bu ulkede o acigi nasil kapatacaklar merak ediyorum. Heralde sarj istasyonlarindan fais fiyatlarla araclar sarj olacak..
  • elbette CO2 emisyonuna göre vergilendirme yapılsa iyi olur ama sahsi fikrim katılırsınız katılmazsınız Türkiye henüz bu sisteme hazır değil.
    Bu sistemin ülkemize gelmesi için öncelikle ülke olarak kalkınmamız ve avrupa ülkelerinin refah seviyesine ulaşmamız lazım diye düşünüyorum.
    Ne alaka derseniz güzel ülkemde bulunan araçların en az yarısı 2000 modelden daha düşük modelli ve yüksek Co2 salınımı var ve bütün bu araçları bi anda değiştirmemiz mümkün değil.
    Şöyle düşünün köydeki mehmet amcam 82 model renault 12 sinin zaten bakımı, sigortası, yakıtı vs vs anca yetişebiliyor şimdi bu vergilendirme gelse mehmet amcamız senede 1000 tl vergi vermesi lazım buda mümkün olmadığına göre şimdilik bu sistem ülkemizde uygulanamaz. ama refah seviyesi biraz daha artar milli gelir yükselir durumlar iyileşir işte ozaman devletde hurda indirimi vs ile eski araçları piyasadan çeker ve yeni araçlarla daha az Co2 salınımı ve buna uygun vergilendirme mümkün olur. diye düşünüyorum.




  • Soz konusu gercekten adil vergilendirme ve cevre korumasiysa size sunu sorayim 2 adet araba sahibi olsun bunlardan bir tanesi spor araba kullansin ve ayda 4-5 kez hafta sonu biniyor diger gunler metroyla ise gidiyor olsun ve max yilda 3000km yapsin digeri kucuk cc li dizel olsun hergun binsin ve yilda 20000km yapsin sizce hangisi gercekte cevreyi daha cok kirletmektedir ?

    Benim gorusum aracin cc den vergi almak nasil yanlis ise sirf arac spor ve nispeten cok co2 saliyor diye yilda 3000 km yapanla 20000km yapani da bir tumak yanlis.
    Hesap ortada "Yilda yapilan Km X salinan co2=vergi " olmali madem soz konusu hakca vergilendirme ve cevre koruma. Bunun disinda cc ile vergilendirme Tr de var kaka ama avrupa da co2 onlar ne kadar gelismis yaklasimi benim acimdan tatmin edici degil. Iki vergi de gercekte ulkelerin kendi mali politikalari icin var cevre konusunun gercekten onde olduguna inanmiyorum. Tr de yerli uretim 1600cc ve altidir bunun tesvike edilmesi amac. Avrupa ise boyle bir uretim darbogazi olmadigindan daha baska vergilendirme uygulanabiliyor.

    Bu yaziyi olaya klasik goruslerin disinda baska bir pencereden de bakalim diye yazdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Saracen
    Soz konusu gercekten adil vergilendirme ve cevre korumasiysa size sunu sorayim 2 adet araba sahibi olsun bunlardan bir tanesi spor araba kullansin ve ayda 4-5 kez hafta sonu biniyor diger gunler metroyla ise gidiyor olsun ve max yilda 3000km yapsin digeri kucuk cc li dizel olsun hergun binsin ve yilda 20000km yapsin sizce hangisi gercekte cevreyi daha cok kirletmektedir ?

    Benim gorusum aracin cc den vergi almak nasil yanlis ise sirf arac spor ve nispeten cok co2 saliyor diye yilda 3000 km yapanla 20000km yapani da bir tumak yanlis.
    Hesap ortada "Yilda yapilan Km X salinan co2=vergi " olmali madem soz konusu hakca vergilendirme ve cevre koruma. Bunun disinda cc ile vergilendirme Tr de var kaka ama avrupa da co2 onlar ne kadar gelismis yaklasimi benim acimdan tatmin edici degil. Iki vergi de gercekte ulkelerin kendi mali politikalari icin var cevre konusunun gercekten onde olduguna inanmiyorum. Tr de yerli uretim 1600cc ve altidir bunun tesvike edilmesi amac. Avrupa ise boyle bir uretim darbogazi olmadigindan daha baska vergilendirme uygulanabiliyor.

    Bu yaziyi olaya klasik goruslerin disinda baska bir pencereden de bakalim diye yazdim.


    İyide o zaman millet paso km düşürür, olmaz o iş. En iyisi co2 salınımı ile vergilendirme, böylece piyasadan eski araçları da çekmek kolaylaşir.




  • ötv avrupa standartlarına getirilecekmiş. millet elektrikli araçları teşvik etmek için düşük fiyattan satarken, bizde fahiş fiyattan satılıyor. bu ülkede herkes kendini, kendi cebini düşünür. dünyamış, çevreymiş umurlarında olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superhead

    elbette CO2 emisyonuna göre vergilendirme yapılsa iyi olur ama sahsi fikrim katılırsınız katılmazsınız Türkiye henüz bu sisteme hazır değil.
    Bu sistemin ülkemize gelmesi için öncelikle ülke olarak kalkınmamız ve avrupa ülkelerinin refah seviyesine ulaşmamız lazım diye düşünüyorum.
    Ne alaka derseniz güzel ülkemde bulunan araçların en az yarısı 2000 modelden daha düşük modelli ve yüksek Co2 salınımı var ve bütün bu araçları bi anda değiştirmemiz mümkün değil.
    Şöyle düşünün köydeki mehmet amcam 82 model renault 12 sinin zaten bakımı, sigortası, yakıtı vs vs anca yetişebiliyor şimdi bu vergilendirme gelse mehmet amcamız senede 1000 tl vergi vermesi lazım buda mümkün olmadığına göre şimdilik bu sistem ülkemizde uygulanamaz. ama refah seviyesi biraz daha artar milli gelir yükselir durumlar iyileşir işte ozaman devletde hurda indirimi vs ile eski araçları piyasadan çeker ve yeni araçlarla daha az Co2 salınımı ve buna uygun vergilendirme mümkün olur. diye düşünüyorum.


    Mehmet amca tüp taktırsın arabasına.




  • Peki tamam anladık karbon salınımına göre vergilendirme yapılacak. Peki nasıl olarak bu? Aracın katalog değerinde belirtilen değere göre mi?

    Katalog değerinde 150g/km olan bir benzinli araca lpg takıldığında daha düşük karbon salınımı olmayacak mı? Olacak. Nasıl çözecekler bu durumu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau


    Peki tamam anladık karbon salınımına göre vergilendirme yapılacak. Peki nasıl olarak bu? Aracın katalog değerinde belirtilen değere göre mi?

    Katalog değerinde 150g/km olan bir benzinli araca lpg takıldığında daha düşük karbon salınımı olmayacak mı? Olacak. Nasıl çözecekler bu durumu?




    Araç muayenesi.
  • O zaman 2 senede bir olan araç muayenesinin her sene yapılması gerekecek binek araçlar için...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    O zaman 2 senede bir olan araç muayenesinin her sene yapılması gerekecek binek araçlar için...


    Tabiki. Bugüne kadar vergi sistemlerinin hiçbiri halkın lehine olmadı ki bu olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: izmirlil35


    quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau


    Peki tamam anladık karbon salınımına göre vergilendirme yapılacak. Peki nasıl olarak bu? Aracın katalog değerinde belirtilen değere göre mi?

    Katalog değerinde 150g/km olan bir benzinli araca lpg takıldığında daha düşük karbon salınımı olmayacak mı? Olacak. Nasıl çözecekler bu durumu?




    Araç muayenesi.


    tüp işine hiç girmeyeceklerdir, tüplü olan sadece lpg kullanarak tasarruf yapabilir.
    tüp takılı arabanın lpg'li salınım değerlerinin muayene istasyonlarında ölçüleceğini düşünen arkadaşlar yanılıyor,
    bu mühendislik isteyen ve pekçok gelişmiş ölçü aletleri ile olabilen birşey, yani fabrika dışında yapılacağını sanmam.
    ayrıca "araçta tüp var ama belki benzinle gidiyorsun nerden bileyim tüp kullandığını" bile diyeceklerdir.
    kısacası tüpçü arkadaşlar biraz zorda kalacaktır.
    bu vesileyle passat 1.6'nın co2 emisyonunun 179gr, golf 1.6'nın 166gr olduğunu hatırlatır eski teknolojiye prim vermenin
    (eğer bu sisteme geçilirse) yanlarına kalmayacağını hatırlatırım.
    Lütfen 2011'den itibaren yeni vergi sistemine geçilsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Saracen

    Soz konusu gercekten adil vergilendirme ve cevre korumasiysa size sunu sorayim 2 adet araba sahibi olsun bunlardan bir tanesi spor araba kullansin ve ayda 4-5 kez hafta sonu biniyor diger gunler metroyla ise gidiyor olsun ve max yilda 3000km yapsin digeri kucuk cc li dizel olsun hergun binsin ve yilda 20000km yapsin sizce hangisi gercekte cevreyi daha cok kirletmektedir ?

    Benim gorusum aracin cc den vergi almak nasil yanlis ise sirf arac spor ve nispeten cok co2 saliyor diye yilda 3000 km yapanla 20000km yapani da bir tumak yanlis.
    Hesap ortada "Yilda yapilan Km X salinan co2=vergi " olmali madem soz konusu hakca vergilendirme ve cevre koruma. Bunun disinda cc ile vergilendirme Tr de var kaka ama avrupa da co2 onlar ne kadar gelismis yaklasimi benim acimdan tatmin edici degil. Iki vergi de gercekte ulkelerin kendi mali politikalari icin var cevre konusunun gercekten onde olduguna inanmiyorum. Tr de yerli uretim 1600cc ve altidir bunun tesvike edilmesi amac. Avrupa ise boyle bir uretim darbogazi olmadigindan daha baska vergilendirme uygulanabiliyor.

    Bu yaziyi olaya klasik goruslerin disinda baska bir pencereden de bakalim diye yazdim.




    Devlet kimin arabasini ne kadar gun kac km kullanmis ilgilenemez. Oyle bir ornekte zaten dunya uzerinde yoktur. Takip edilebilirligide olmaz. Vergilendirmeden zaten kimse %100 memnun olmaz. Devletin yukumlulugu vergilerle insanlarin alisveris egilimlerini kanalize etmektir.

    Ayrica CC uzerinden vergilenmeden karbon salinimina gore vergilendirilmeye gecilirken bir yil baz alinir ve o seneden once uretilen araclar hala eski sistem uzerinden vergilendirilir.

    Atiyorum Turkiye 2011 yilinda bu vergilendirilmeye gececekse 2007 den sonra uretilen araclar karbon emisyonu uzerinden 2007 oncekileri eski sistem uzerinden vergilendirilim derler. Avrupadada ornekleri ayni bu sekildedir.

    Tabiki eski araclarinda vergileri tekrar revize edilir.

    Iyi tarafindan bakin 1.4 benzinli yada 1.6 dizel araciniz varsa simdi 700TL oderken bu sistem gelirse 200-300 TL gibi bir vergi odersiniz. Tabi rakam oranlari avrupayi baz alarak soyledim. Ulkemizde bu oran biraz daha yuksek olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    O zaman 2 senede bir olan araç muayenesinin her sene yapılması gerekecek binek araçlar için...


    Karbon emisyonuna gore vergilendirilen ulkeler 2 senede 1 arac muayenesi yapar.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.