- x
bir türlü çözemediğim motor suyu problemi için yardım
44 Cevap14448 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
147 Mesaj
16 Eylül 2010; 9:38:24 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Merhabalar,
İmzamda bulunan aracımın motor suyunu hergün tamamlamam gerekiyor. işe gidip gelirken günde 2 saat kullanıyorum. Eğer ikinci gün su koymassam yolda alarm vermeye başlıyor.
Problemi ne yetkili servis ne de ustalar çözebildi. 2 ayrı ustada, 2 gün kaldı. Usta radyatörün yeni olduğunu söyledi. Devirdaim hortumları değişti. Benden önceki sahibi de durumu biliyormuş sanırım ve radyatörü de değişmiş. Ustalar suyun nereden eksildiğini bir türlü söyleyemediler. Zaten araba dururken eksilmiyor. KM'den bağımsız 2 saat çalıştığında alarm vermeye başlıyor. Sanırım yüksek devirde daha hızlı eksiliyor.
Her gün su koyduğum için zaten içinde antifiriz kalmamıştır. Bir forumda antifiriz koyunca düzelebileceği yazıyor. Mantıklı mı? koyup denesemmi?
Bir de aşağıdaki gibi bir ürün var. Son çare olarak buna başvurmayı düşünüyorum.
Stop Leak Radyatör Çatlak Tıkayıcı Toz Made In Usa - http://www.hepsiburada....005&productid=otev66120
Böyle bir durumla karşılaşan oldumu daha önce? ne yapmamı önerirsiniz?



_____________________________

2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP


4664 Mesaj
16 Eylül 2010; 16:29:38 

Devir-daim pompası en yüksek ihtimal.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Eylül 2010; 0:46:09 

araç daha önce hararet yapmış mı? Eğer çalışırken yapıyorsa ki öyle söylemişsiniz, devirdaim pompası ve contalara baktırın derim ben...


515 Mesaj
17 Eylül 2010; 10:12:26 

Aynı şey benim de başıma geldi. 1 ay önce sorunu çözdük. Aynen söylediğiniz gibi aracı 3-5 km kullansam bile 1 çay bardağı kadar su mutlaka eksiliyordu. 1 ay kadar öyle devam ettim forumlarda araştırdım bu konuyla ilgili başlıkları. Radyatörden olabilir, hortumlardan olabilir, devir daimden olabilir, bunlar değilse son olarak contadan olabilir deniyordu. Ustaya götürmeden kendi yapabileceğim herşeyi yapmaya çalıştım. Ama sorun devam edince ve ustaya götürdüm. Ve sorun contadan kaynaklanıyordu. Hatta benle aynı sorunu yaşayan bir arkadaş da herşeyi denemiş o da en son ustaya götürmüş ve onun sorunu da contadanmış.

Eğer dediğiniz kadar fazla su eksiltiyorsa ve görünen birşey yoksa büyük ihtimal contadandır. Tahliye bidonuna bir bakmanızı öneririm. Araç çalıştıktan sonra haraket ortaya gelene kadar bekleyin veya aracı kullandıktan sonra motoru durdurmadan bidona bir bakın fokurdama var mı? Tabi benim araç 91 model mazda 626. Yani marka ve modelden kaynaklanan farklıklar varsa bilmiyorum çok bilmem acemi sayılırım biraz. Ayrıca bu dediğim şekilde olunca mesela su min. da olsa bile hararet normal seviyeye geldiktin sonra su fokurdarken max. a kadar seviye yükseliyordu hatta max. a kadar doldurursam tahliye borusundan dışarı atıyordu suyu. Bu da motor hava mı yapıyormuş ne o yüzden oluyormuş galiba. Ama dediğim gibi sorun büyük ihtimalle contadan. Hatta bu tip başlıklara bakarken bir arkadaş, zannedersem usta kendisi, bu tip şikayetle gelen kişilerden %90 ının sorunu contanın yanması demiş. Tabi itiraz edenler olmuş ama zannedersem arkadaş, conta harici herşeyi kontrol edip çözüm bulamayınca gelen kişilerden bahsetmiş.

Bu arada maliyetini de söyleyim. Devir daim pompası da ek olarak değişti ve toplam 250 TL verdim. Genelde fiyatlar bu şekilde. Bir de taşlama falan diyorlar o olursa 400 e kadar da çıkabiliyormuş.
İnşallah bir an önce sorunu çözersiniz...


_____________________________

Kaderi tenkid eden başını örse vurur, kırar. Rahmete itiraz eden, Rahmetten mahrum kalır. Herşey kader ile takdir edilmiştir. Kısmetine razı ol ki rahat edesin...


 
654 Mesaj
17 Eylül 2010; 10:19:38 

Benim tahminimce de sorununuz conta yanması. Bildiğim kadarıyla conta yanmasının belirtilerinden bir tanesi suya yağ, yağa su karışmaya başlıyor. Conta yanıp yanmadığını anlamak için bir test var. Şırınga gibi bir aletin içindeki mavi bir sıvıya motor suyundan çekiyorlar ve renginin değişip değişmediğine bakıyorlar. Motoru açtırmadan o testi yaptırabilirsiniz.


_____________________________



4664 Mesaj
17 Eylül 2010; 12:39:10 

Arkadan beyaz duman atıyorsa conta yanmıştır.Ayrıca contanın yanması hararete sebep olur.Eğer aracınızda hararet problemi yoksa sorun büyük ihtimalle devir-daim pompasındandır.
Kaçağı bulabilmek için genleşme kavanozundan elpompası ile bir miktar hava basarlar, eğer kaçak hortumda veya radyatörde ise kaçak anında görülür.Tabi bu testin doğru sonuç vermesi için motorun soğuk olması gerekir.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
3209 Mesaj
17 Eylül 2010; 13:59:52 

quote:

Orijinalden alıntı: karaserhat
Her gün su koyduğum için zaten içinde antifiriz kalmamıştır.


Sorun silindir kapağı contası gibi görünüyor. Ama eğer sorun bu değilse bile bu şekilde kullanırsanız yakında bir sorun da bu olur, silindir kapağını kaybedebilirsiniz, o zaman da masrafınız çok artar. Soğutma sistemine kaçan gazlar bilhassa dizel motorlardaki yükek nitratlı emisyonlarından dolayı derhal nitrik aside dönüşür. Sıcaklık ve basınç piston üstü bölgede çok yüksektir bir de nitrik asit işin içine girdiğinde silindir kapağında kısa sürede kavitasyon türü paslanma olur. Bunun da tamiri olmaz silindir kapağının değişmesi gerekir. Daha önce kullanılan 2.0 litrelik bir HDI motorda bu olaya bire bir şahit oldum.

Antifriz asitleri nötralize ettiği ve paslanmayı geciktirdiği için çok önemlidir ama dizel motorlarda iki defa daha önemlidir. %30'dan az olmamak şartıyla antifrizli karışım hazırlayıp sorun giderilinceye kadar bu karışımı kullanmak iyi olurdu. Böylece antifriz oranı hiç değişmemiş olur. Ayrıca etilen glikol tarzı klasik antifrizlerin iki yıl veya 100bin kmde bir tamamen yenilenmesi gerekir. Donmaya karşı erformansları değişmek ancak paslanmaya karşı özellikleri zamanla kaybolur. Bu değişimler tabii asgari değerler.

Granül tarzı kaçak tıkayıcılar sadece yolda kalındığında idare etmek için kullanılmalı. Çünkü akışın az olduğu yerlerde, radyatör ağzıda, termostat ve radyatör kapağı cidarlarında birikim yapıp ilerde sistemin bakımını zorlaştırıyorlar. Daha kaliteli, antifrizle homojen karışabilen sıvı tkayıcılar tercih edilmeli ancak silindir contası veya pompa aksı gibi bölgelerde o da hiç bir şekilde çalışmayacaktır. Şu durmda sadece teşhisi ve tamiri zorlaştırabilir. Bence kullanmayın.







4664 Mesaj
17 Eylül 2010; 16:26:02 

Tüm su kaçağı testleri ve devir-daim incelendikten sonra silindir kapağına yönelmelisiniz.Arızayı bulana kadar tek yapmanız gereken arabaya hararet yaptırmamak.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
147 Mesaj
20 Eylül 2010; 11:47:09 

Bu şekilde 2000 km yol yaptım. 1500 km'si uzun yol. Hararet ile ilgili bir problem hiç yaşamadım. Egsozdan çıkan gözle görülen bir buhar veya duman yok. Ustalar bakarken onu da baya inceliler. Suda her hangi bir yağ izi veya pislenme olmuyor. Sedece eksiliyor. Bu durumda contadan olma ihtimali var mı?
Araba genelde stabil çalışıyor ancak bazen trafikde beklerken anormal bir şekilde sallanmaya başlıyor. Arabayı durdurup tekrar çalıştırıyorum düzelmiyor.
Yağ göstergesi ise dengesiz. Yağı daha geçen hafta yenilenmiş olmasına rağmen kafasına estiği zaman yağ minimum hatası veriyor.
bütün bunların aynı hata ile ilgisi olabilir mi?


_____________________________

2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP


515 Mesaj
20 Eylül 2010; 12:43:33 

Zannedersem bu arabanın arıza durumuna göre değişiyor. Benim arabada da contaya dair belirtilerden hiç biri yoktu. Ne yağa su karışmıştı ne de egsozdan duman atıyordu. Sadece tahliye bidonuna min. un üzerinde su koyarsam su ısındıktan sonra taşıyordu ama fokurdama vardı. Radyatörün kapağı değiştirdiğimde de bu sefer tahliye bidonuna hiç su gitmiyordu ancak bu sefer de hararet yükseliyordu. Benim sorunlarım bunlardı ve contadan çıktı sorun. Bir de devir daim pompası değişti. Onun haricinde birşey diyemem...


_____________________________

Kaderi tenkid eden başını örse vurur, kırar. Rahmete itiraz eden, Rahmetten mahrum kalır. Herşey kader ile takdir edilmiştir. Kısmetine razı ol ki rahat edesin...


3016 Mesaj
20 Eylül 2010; 13:14:04 

suyun uçup gideceği yerlerden kaçırıyor olma ihtimali yüksek.benzinlilerde çok sinsi arıza ısı kontrollü jigle.
diesel ve benzinlide ortak sinsi su kaçırma yeri devridaim keçesidir.çünkü yere damla inmez.nedeni sızan su pervane ile savrulup yok ediliyor.
önerim deridaimin bilya ve keçesinin kotrolü.
ve tabii conta ve blok-kapak çatlak kontrolü.çünkü eksoz portlarıyla veya emme portlarıyla ilintili çatlaktan silindire su girer ve eksozdan gider.
amma bana göre birincil bakılacak yer devridaim.hatta çıkma bulup denemek için takmak.
conta yanığıda su eksiltme nedenidir.su kanalı yanığı silindirle birleşirse sızıntı vermeden su eksiltir.


_____________________________



4664 Mesaj
20 Eylül 2010; 13:39:07 

Contadan olsaydı büyük ihtimalle egzosdan beyaz duman çıkışı olur ve araç su kaynatırdı.
Arabanın titremesi su ile alakalı değil, ateşleme problemidir büyük ihtimalle.Buji kablolarına ve eğer her bujiye tek bobin bağlanmışsa bobinlere baktırmak gerekir.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
147 Mesaj
20 Eylül 2010; 14:05:05 

yolda giderken su eksildiğinde, mecburen sağa çekip su ekliyorum. deponun kapağını açtığımda çok nadirde olsa su kaynayıp taşıyor. Ancak bunu çok sık yapmıyor. Çok nadir yapıyor. ben bunun normal olduğunu düşünmüştüm.


_____________________________

2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP


4664 Mesaj
20 Eylül 2010; 14:36:24 

Devir-daim suyu dolaştıramıyorsa kaynama gene olur.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


515 Mesaj
20 Eylül 2010; 16:01:01 


quote:

Orijinalden alıntı: alpernbugra

Contadan olsaydı büyük ihtimalle egzosdan beyaz duman çıkışı olur ve araç su kaynatırdı.
Arabanın titremesi su ile alakalı değil, ateşleme problemidir büyük ihtimalle.Buji kablolarına ve eğer her bujiye tek bobin bağlanmışsa bobinlere baktırmak gerekir.



Aynı şey benim de başıma geldi 1 ay önce yaptırdım. Ne radyatörde ne borularda bir sızma görünmüyordu. Ayrıca yağa karışan birşey de yoktu. Egsozdan da duman çıkmıyordu. Ama sorun contadandı. Ek olarak devir daim pompası da değişti. Sorun düzeldi şimdilik.

Ayrıca su kaynıyorsa benim duruma benziyor. Genelde hep bir fokurdama oluyordu tahliye bidonunda. Bunun sakıncalı olduğunu söylemişlerdi. Yani bu herhangi bir yeri patlatır dikkat et bir an önce yaptır demişlerdi. Bence siz sorunu contada arayın...


_____________________________

Kaderi tenkid eden başını örse vurur, kırar. Rahmete itiraz eden, Rahmetten mahrum kalır. Herşey kader ile takdir edilmiştir. Kısmetine razı ol ki rahat edesin...


 
147 Mesaj
20 Eylül 2010; 16:04:54 


quote:

Bence siz sorunu contada arayın...

Bunun masrafı ne olur bana? en uygun şekilde nerede yaptırabilirim. Silindir kapağı açıldığında mutlaka taşlanması mı gerekiyor? maliyet bundan dolayı da artıyor çünkü.


_____________________________

2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP


515 Mesaj
20 Eylül 2010; 16:18:26 

Yukarda söylemiştim. Bana toplam 250 TL ye mal oldu. Devir daim de değişti ayrıca. Taşlanırsa 400 civarını buluyor galiba. Usta bana 250-400 arası olur demişti. Taşlanması gerekirse 400 ü bulur demişti.

Taşlanma olayın çok iyi bilmiyorum ama usta illa taşlanması gerekmiyor demişti. Zarar görmüşse o zaman taşlanır demişti.


_____________________________

Kaderi tenkid eden başını örse vurur, kırar. Rahmete itiraz eden, Rahmetten mahrum kalır. Herşey kader ile takdir edilmiştir. Kısmetine razı ol ki rahat edesin...


 
147 Mesaj
20 Eylül 2010; 17:15:21 

250 tutacağını bilsem hemen götürüp açtırırım motoru. Sadece hortumlar,su deposu kapağı derken 200 harcamıştım zaten.


_____________________________

2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP


 
3209 Mesaj
20 Eylül 2010; 19:18:58 

Ustalar kaçak bulamadığına göre pompanından da kaçırmadığını varsaymıştım. Ama Sn. Hazerfen'in dikkat çektiği noktayı da es geçmeyin. Makaralara damlayan kaçaklar kolay belli olmaz. Bu durumda markayı iyi tanıyan ustalar ancak pompa kaçaklarını bulabilirler. Bazı pompalarda sızıntı delikleri bellidir, bir arız adurumunda aks keçesini aşırı basınçtan korumak için daha erken açılan delikler vardır. Pompa contalarında sorun olduğunda anlaşılabilir.

Emisyon pulu veren bir tamirciye gidin, motor biraz soğuduktan sonra radyatör kapağını açıp termostat açılıncaya kadar çalıştırın (bu durumda radyatördeki akıştan devri-daim pompasının çalışıp çalışmadığı da az-çok belli olur. Akış, termostat açılınca artar). Sonra emisyon sensör çubuğunu radyatörün açık kapağına iyice yaklaştırın. Ekranda az da olsa CO, HC varsa sorun kapak contası, emin olabilirsiniz.

Silindir kapağındaki conta sorunu Sonbahar78 arkadaşın da yazdığı gibi sinsi hatalardır. Eksozdan beyaz duman atmak çok ilerki bir nokta, bu kadar ileri durumda zaten çekişten farkedersiniz. Bu conta normalde motor kompresyonuna karşı koyuyor. Kaçırma, motor ısınıp kapaklar genleşince belli olur, motor soğukken kaçırma yapmaz. Çalışma sırasında kompresyon soğutma sisteminin basıncının üstesinden gelir bu drumda soğutma sistemine doğru eksos gazı geçişi olur, su seviyesi yükselir. Su en çok motor soğurken silindire girer, bir de motor soğukken pistonların emme zamnlarında. Havalar da serinledi sabahları motor soğukken eksozda da su oluyor ve bu dışarı atılıyor... bu durumda conta kaçağını erken anlamak gerçekten güç.

Geç farkederseniz de üst motorda supap kılavuzları veya eksantrikte yağlamaya bağlı sorunlar olabilir. Antifriz yağ filmi diye bir şey bırakmaz.

Kaynama yapmak demek hararet yapmak demek değildir. Motor aşırı ısıya maruz kalmadıysa silindir kapağı da kolay kolay bozulmaz. Kapak geometrisi bozulmamışsa taşlama yapılmamalıdır. Sadece conta temizlenmelidir. Ama conta temizlemekten üşenip kapağı gereksiz yere revizyona gönderebilirler, bu da silindir hacmini az da olsa düşürür, sunuçta vuruntu az da olsa artabilir. Bunu ustayla konuşun ki işi boşlamasın.

Geometrinin bozulmasından daha büyük problem pastır, dizel motorlarda eksozun muhtevasından dolayı çok hızlı gelişir. Sıvı akışının olduğu yerlerde bir kanalda içeri ilerleyen kavitasyon tipi pas gelişebilir. Bu durumda silidir kapağını kaybedersiniz. Erken teşhis ve hareket etmek bu sebeplerle önemli.


548 Mesaj
21 Eylül 2010; 9:52:09 

genleşme kavanozunu iyice inceleyin bakalım içerisinde yağ görebiliyor musunuz.
eğer yağ görmüyorsanız ve araba dururken bütün su borularını inceleyip bir kaçak tespit edememişseniz, çok büyük bir ihtimalle devirdaim pompasının değişme zamanı gelmiştir. aman diyim ihmal etmeyin.

buna benzer bir olay şöyle başıma geldi : su eksiltmesi nedeni ile yetkili servise gittim, genleşme kavanozunun kapağını çıkarıp sübaplı bir kapak taktılar ve sisteme hava bastılar, sağına soluna baktılar, birşey bulamadılar, işlemleri gözümün önünde yaptılar, ve herhangi bir kaçak bulunamadığını söyleyip para da almadılar.
ama arabam hergün su eksiltiyordu. ve dururken değil sadece hareket halindeyken eksiltiyordu. bundan emindim.
sonra birgün 20 kilometre kadar kullanıp kaputu açtım, incelediğimde devir daimden su sızdığını gördüm. değiştirttim. ve sorun ortadan kalktı.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
147 Mesaj
21 Eylül 2010; 10:54:22 

quote:

20 kilometre kadar kullanıp kaputu açtım, incelediğimde devir daimden su sızdığını gördüm. değiştirttim. ve sorun ortadan kalktı

sizin arabanın modeli nedir? 307'lerde bu devirdaim pompası nerede oluyor. ben de incelesem görebilir miyim?
Gerçi usta bakarken arabanın tek tekerini kaldırıp değişken devirlerde 10 - 15 dk çalıştırdı. Her yerini inceledi. Araba bir gece de onda kaldı. Sabah soğukken inceleyeceğim dedi. Dışarıya kaçak olsa görürdü sanırım.
Devir daim pompasını ben görebilirsem incelemek istiyorum. nerede oluyor 307 lerde?


_____________________________

2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP


548 Mesaj
21 Eylül 2010; 16:45:12 

o zamanki arabamın modeli megane coupe idi.

hiç peugeot kullanmadığımdan tam olarak yerini bilmemekle beraber, sizin aracınızda devirdaim pompası ne yazık ki egzantrik kayışının döndürdüğü bir parça ve davlumbaz veya kayış koruyucu kapak varsa kolaylıkla göremezsiniz. su kaçağını da bu nedenle tespit edemiyorsunuz bence.



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
147 Mesaj
27 Eylül 2010; 10:43:34 

Ustaya gittim tekrar. Devir daimi kontrol ettik sızıntı yok diyor. Stop Leak Radyatör Çatlak Tıkayıcı Tozu kullandım. Değişen birşey olmadı. Sanırım sızdıran bir yer yok zaten.
O zaman geriye conta problemi kalıyor. Conta yanığı için silindir kapağını açtırmak bana yaklaşık ne kadara patlar. Hangi parçaların değişmesi gerekiyor. Kapağın mutlaka taşlanması gerekyior mu?


_____________________________

2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP


 
1 Mesaj
3 Ekim 2010; 16:40:57 

kardesim aynı sorunu ben de yaşadim ve sizin gibi öncesinde değiştirmediğim devirdayım pompasi hortumlar vs vs kalmadi ve sonunda

öncelikle söyleyim Bu fiyatlar Benzin + Lpg li araç için geçerli dizellerden bi fikrim yok..

25.08.2010 tarihli yapilan işlemler ve Fiyatlari (2000 model Renault Clio RTE 1.6 Hb. 8 valf)

üst kapak söküldü(200 TL) ( motor sökülüp takılması 150 - 200 TL civari)
sibop contalari alındı 8 valf için (15 TL)
eksilen sular üst kapakta delikler oluşturmuş( 17 delik) onları argon kaynağiyla doldurdular(60 TL)
sonrasinda güzelce taşlandi (60 TL)
üst kapak contasi (70 TL)

bunlar aklıma gelen işlemler kardesim.. kısa sürede yaptirmani tavsiye ederim üzerine gittikce aracinda motor teklemeleri olacak... eksilen suları conta veya su kanallarindan motor içine aliyor pistonlar atmaya calişacak yaklaşik 15 km boyunca aracin tekleme yapacak stop edecek yokuş cikmayacak vs vs sonrasinda düzelir gibi olacak araci durdurdugun anda sular tekrardan pistonlara dolacak ve yine ayni işlemler.......... en iyi tavsiye hemen yaptirman üzerine gittikce herşey daha cok masraf cikaracak ...... ortalama maaliyetin ise 400 - 600 TL arasi... hadi Allah kolaylık versin...


_____________________________



 
147 Mesaj
8 Kasım 2010; 14:04:36 

Sorun hala devam ediyor. Sanırım sonunda conta değiştirticem. Contadan olup olmadığını anlarız bu durumda :).
Benim usta 150 tl conta için, 100 tl de taşlama için masrafın 250 tl olduğunu ve 750 ye yapacağını söyledi.
Sizce yarım günlük bir için 500 TL işçilik normal mi? Bana çok geldi.
Önerebileceğiniz bir usta var mı? işi bilmeyen birine yaptırıp da ikinci kez kapağı açtırmayalım.


_____________________________

2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP


6949 Mesaj
8 Kasım 2010; 14:15:01 


quote:

Orijinalden alıntı: karaserhat

Sorun hala devam ediyor. Sanırım sonunda conta değiştirticem. Contadan olup olmadığını anlarız bu durumda :).
Benim usta 150 tl conta için, 100 tl de taşlama için masrafın 250 tl olduğunu ve 750 ye yapacağını söyledi.
Sizce yarım günlük bir için 500 TL işçilik normal mi? Bana çok geldi.
Önerebileceğiniz bir usta var mı? işi bilmeyen birine yaptırıp da ikinci kez kapağı açtırmayalım.

Çok fahiş bi rakam söylemiş ben aynı işlemi 450tl'ye yaptırmıştım 2005 Opel Astra'ya.Sizinki de 400-450'yi kesinlikle geçmemeli.Düzgün bir usta bulun bence.


_____________________________

2010 Golf 1.4 TSI Highline Manuel 160hp. Fırtına Grisi


 
147 Mesaj
9 Kasım 2010; 11:38:12 

Önerebileceğiniz birileri var mı İstanbul'da? Bu iş için en fazla 500 tl ayırabiliyorum.


_____________________________

2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP


 
159 Mesaj
12 Kasım 2010; 14:01:05 

Kalorifer kabin radyatörüne giden sıcak su hortumunu çıkış hortumu ile birleştirin yani kalorifer radyatörünü devre dışı bırakıp tekrar deneyin aracınızı yada sağ ön yolcu paspasını kaldırıp elinizle taban halısında nemlenme olup olmadığını kontrol edin.Eğer bu bölgede de sorun yok ise silindir kapak contasına odaklanmanız gerekiyor.


1073 Mesaj
16 Kasım 2010; 13:49:08 

quote:

Orijinalden alıntı: yalkinh

Kalorifer kabin radyatörüne giden sıcak su hortumunu çıkış hortumu ile birleştirin yani kalorifer radyatörünü devre dışı bırakıp tekrar deneyin aracınızı yada sağ ön yolcu paspasını kaldırıp elinizle taban halısında nemlenme olup olmadığını kontrol edin.Eğer bu bölgede de sorun yok ise silindir kapak contasına odaklanmanız gerekiyor.


evet bende bunu diycektim

bu sıcak kaolrifer sisteminin radyatörü varya hocam büyük ihtimal odur.

sendeki büyük ihtimal plastikten ufacık bir parça motoru açmadan birde buna baktır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nogretse -- 16 Kasım 2010; 13:52:13 >


_____________________________

http://www.sevenhill.com/
nw9440, pavilion g6, caravelle & polo


 
147 Mesaj
16 Kasım 2010; 19:50:03 


quote:

Orijinalden alıntı: nogretse



evet bende bunu diycektim

bu sıcak kaolrifer sisteminin radyatörü varya hocam büyük ihtimal odur.

sendeki büyük ihtimal plastikten ufacık bir parça motoru açmadan birde buna baktır.


Tavsiyeleriniz üzerine sadece radyatör ve kalorifer işi ile uğraşan bir ustaya gittim. Yaklaşık 1 saat boyunca detaylı bir şekilde kaçak aradı. Su deposuna hava bastı ama bir türlü kaçak göremedi. Arabanın içine kalorifer sistemine falanda baktı. Araba hararet yapmıyor sözüme inanmadı ve birlikte yarım saat trafikte takıldık. Devamlı hararet ibresini izledi. Arabada hararet olmadığını ve Motorun çalışmasında problem olmadığını kendi gözüyle gördü.
Onun yorumu arabada bir problem olmadığı yönünde oldu. Suyu tamamlayıp kullanmamı, sadece bu sebepten silindir kapağını açtırmamın yanlış olduğunu söyledi.
Ne yapmam gerekiyor karar veremedim.


_____________________________

2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP


1073 Mesaj
16 Kasım 2010; 20:00:48 


quote:

Orijinalden alıntı: karaserhat




Tavsiyeleriniz üzerine sadece radyatör ve kalorifer işi ile uğraşan bir ustaya gittim. Yaklaşık 1 saat boyunca detaylı bir şekilde kaçak aradı. Su deposuna hava bastı ama bir türlü kaçak göremedi. Arabanın içine kalorifer sistemine falanda baktı. Araba hararet yapmıyor sözüme inanmadı ve birlikte yarım saat trafikte takıldık. Devamlı hararet ibresini izledi. Arabada hararet olmadığını ve Motorun çalışmasında problem olmadığını kendi gözüyle gördü.
Onun yorumu arabada bir problem olmadığı yönünde oldu. Suyu tamamlayıp kullanmamı, sadece bu sebepten silindir kapağını açtırmamın yanlış olduğunu söyledi.
Ne yapmam gerekiyor karar veremedim.


ne diyim

tanıdık bir hoca var mı?

bir kurşun döktürelim motora :)


_____________________________

http://www.sevenhill.com/
nw9440, pavilion g6, caravelle & polo


 
147 Mesaj
16 Kasım 2010; 22:06:10 


quote:

Orijinalden alıntı: nogretse




ne diyim

tanıdık bir hoca var mı?

bir kurşun döktürelim motora :)


Bu iş başka türlü çözülmez diyosun :)


_____________________________

2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP


4664 Mesaj
16 Kasım 2010; 23:21:09 

Kaçak aramada hava basma işlemi birçok usta tarafından yanlış yapılıyor.Bu işlemin etkin olarak yapılabilmesi için motorun soğuk olması lazım.Eğer kaçak devir-daimdense devir-daimde gözle gözükmeyecek bir yerde ise kaçağı bulmanız zor.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
147 Mesaj
16 Kasım 2010; 23:34:27 


quote:

Orijinalden alıntı: alpernbugra

Kaçak aramada hava basma işlemi birçok usta tarafından yanlış yapılıyor.Bu işlemin etkin olarak yapılabilmesi için motorun soğuk olması lazım.Eğer kaçak devir-daimdense devir-daimde gözle gözükmeyecek bir yerde ise kaçağı bulmanız zor.

Hava bastığında su eksilmedi. İlginç bir şekilde sadece araba çalışırken su eksiliyor.


_____________________________

2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP


 
159 Mesaj
21 Kasım 2010; 0:01:27 

Anladığım kadarı ile sorun çözülmüş değil ...Araç sadece çalışırken su eksiltiyor çalışmaz ise su eksiltmiyor ibaresini kullandığınıza göre sizin sorununuz çok büyük ihtimalle silindir kapak contanızda ki çok minik bir yanık yada yaralanmadan oluşuyor gibi duruyor.Su pompaları arızalarının ilk dönemlerinde motor soğuk iken minik minik su bırakır ısınınca bunu keser defekt büyüdükçe sıcakkende kaçırma başlar.Termostat kapağı motor bloğuna yakın ise sızıntı halindeki su sıcak blok üzerinde hemen buharlaşarak yok olur ama beyaz bir iz bırakır ardında.Bunların hepsikontroledildiğine göre olay contada düğümlenecek gibi duruyor contada problem var ise zaten zamanla yaralı olan bölgeyi kemirecek ve su kaybı artacak .
Birde bujilerinizi sökün ve hepsini yanyana getirerek bir büyüteç ile elektrod denilen bölgeyi inceleyin.Diğerlerinden farklı duran bir bujiniz varmı.??Bujinin
gap denilen bölgesinde izolatörde ve şapkasında kül rengi tortu veya buna benzer bir farklılık varmıdır.(Siyah kurum değil)Eğer var ise o bujinin söküldüğü silindir de su kaybı oluşmaktadır muhtemelen.


4664 Mesaj
21 Kasım 2010; 0:21:17 

Conta yanığını anlamanız için ilk yapmanız gereken yağa bakmak.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
147 Mesaj
20 Aralık 2010; 17:23:02 

Kış geldiği için klaoriferi sık kullanmaya başladım. Kalorifer çalışırken su çok daha çabuk bitiyor. Bu bizim için bir ipucu olabilir mi?
Motordan olmadığını düşünüyorum, Kaloriferden içeriye herhengi bir su sızmıyor, ancak buharlaşma oluyor olabilir. Bazen nem kokusu geliyor çünkü.
Bu durumda nereye baktırmalıyım?


_____________________________

2012 Hyundai IX35 1.6 GDI Style Plus APA
2007 Peugeot 207 Premium 1.6 HDI 110HP


4050 Mesaj
29 Nisan 2012; 9:42:49 

benim arabada son 1 aydır su eksiltiyordu (2005 astra gtc 1.6 benzinli), geçen hafta özel opel servisine götürdüm,arabayı kaldırdılar devridaim altında ıslaklık görüldü, devridaimden dediler 250 tl ye değiştirdiler, daha 100 km yapmadan araba su eksilme alarmı verdi, bu sefer izmirde sanayiye götürdüm, devridaimin yanındaki ''devridaim by-pass borusu'' delinmiş onu değiştirince düzeldi,2 usta da ''meslek hayatımda ilk defa bu borunun delindiğini gördüm'' dedi, nasıl anladınız dedim, borunun arkasındaki sacta akan su iz yapmış,dikkatli bakınca gözüküyor,usta ''akan su muhakkak iz yapar'' dedi, neyse bir 250 de oraya tosladık,akacak kan damarda durmazmış sağlık olsun...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stevie_ray_vaughan -- 12 Ağustos 2014; 13:07:27 >


_____________________________



 
1185 Mesaj
30 Nisan 2012; 23:14:28 

hort


7083 Mesaj
1 Mayıs 2012; 0:54:27 

2005 yılında buna benzer bir olay yaşamıştım 87 model renault 9 ile...Su eksiltme değilde araba habire hava yapıyordu...çalıştırıp 300-500 metre git gaz kafası dönüyor araba stop ediyordu...En sonunda gaz kafasının suya gaz kaçırdığını bulduk...Lpg montajını yapan yere kabul ettirene kadar akla karay seçtim...En son kafasını genleşme kabına sokunca anladı kokudan...


_____________________________



6 Mesaj
12 Ağustos 2014; 10:06:53 

merhaba arkadaşlar yaklaşık 5 ay önce bende marea aldım 1998 model 157000 de 1.6 16v elx

dün aracın damlaya damlaya su eksiltiğini gözlemledim 1 gün içerisinde motor suyunun yarıya düştüğünü gördüm arkadaşlar motorun altından damlıyor gibi bunun maliyeti ne olur bana araç hararet falan yapmıyor conta falan değil gözlemlediğim egzozdan falan da su atmıyor bir yerden damlaya damlaya kaçırıyor neyı degıstırmem gerekır bana kaca patlar.. iyi çalışmalar herkese


_____________________________

ESKİLER TANIR,YENİLER ÖRNEK ALIR,TANIYANLAR ANLATIR


1437 Mesaj
12 Ağustos 2014; 10:36:02 

Hortumlardan kaçak vardır büyük ihtimal ...


_____________________________


2011 Fabia Ambiente Dynamic
2011 Yamaha Xj6N
2012 Salcano Astro 270sv


73 Mesaj
12 Ağustos 2014; 11:58:23 

Bayramda Sivas'ta başıma geldi, bizim araba hararet de yaptı çünkü haznedeki su tamamen boşalmıştı. Sebep termostatın çürümesiydi, plastikmiş, miadını doldurmuş. 100 tl + 20 tl işçilikle halloldu.

Termostata bi bakın/baktırın derim.

Bu mesajda bahsedilenler: RoodCage


_____________________________

''Görür gibi uyur, konuşur gibi susar, güler ağlar gibi''


6 Mesaj
12 Ağustos 2014; 13:33:22 

teşekkürler arkadaşlar olayı çözdürdüm motor suyu yerinden 2 tane hortum çıkıyor ve motorun arka tarafında kalorifer ve klima için ikiye ayrılan bir T var orası kırılmış usta dedi yine ucuz yırtmıssın yolda falan kopsa idi harareti görmeden motoru yakardın dedi. 5 tl ona vermiş 5 tl ye de antifirzli su doldurdum dedi .1 lt de yağ azalmış ona da 10 tl istedi işçilik için de 20 tl 50tl verdim çıktım ucuz yırttık yine :)


_____________________________

ESKİLER TANIR,YENİLER ÖRNEK ALIR,TANIYANLAR ANLATIR


6 Mesaj
12 Ağustos 2014; 13:34:31 

quote:

Orijinalden alıntı: RoodCage

teşekkürler arkadaşlar olayı çözdürdüm motor suyu yerinden 2 tane hortum çıkıyor ve motorun arka tarafında kalorifer ve klima için ikiye ayrılan bir T var orası kırılmış usta dedi yine ucuz yırtmıssın yolda falan kopsa idi harareti görmeden motoru yakardın dedi. 5 tl ona vermiş 5 tl ye de antifirzli su doldurdum dedi .1 lt de yağ azalmış ona da 10 tl istedi işçilik için de 20 tl 50tl verdim çıktım ucuz yırttık yine :)

he unutmadan aklınızda bulunsun motor sıcak iken bu suyu damlatmazmış o hortumlardan dikkatli gözlemlemek lazımmış böyle bir sorununuz varsa sık sık gerekırse her gun bakım derım sonu kötü :)


_____________________________

ESKİLER TANIR,YENİLER ÖRNEK ALIR,TANIYANLAR ANLATIR
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » bir türlü çözemediğim motor suyu problemi için yardım
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.420