- x
>>> TOYOTA VERSO <<<
647 Cevap49607 Görüntüleme21 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5 6 7 8 9 10      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
388 Mesaj
14 Eylül 2010; 15:11:45 

Merhaba Versocular,

Toyota bölümünde Verso konusu olmamasını yadırgadım doğrusu. haydi paylaşım için bekliyoruz.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cagduygu -- 14 Eylül 2010; 15:34:15 >


_____________________________

FORD FOCUS 1.6 OTM TİTANYUM 2009 GÜMÜŞ


 
388 Mesaj
14 Eylül 2010; 15:28:24 

1 yıldır imzamdaki versonun sahibiyim. aracımdan çok memnunum ve ilgi duyanların sorularına cevap vermek isterim.


_____________________________

FORD FOCUS 1.6 OTM TİTANYUM 2009 GÜMÜŞ


 
388 Mesaj
14 Eylül 2010; 15:36:59 

şu anda piyasada bulunabiliyor mu bilmiyorum fakat ben geçen sene araya adam sokarak ve 3 ay bekleyerek çorlu'dan zorla bulmuştum. elbette ÖTV indirimi yoğunluğu da vardı fakat gerçekten yok satıyordu. bırakın aracı test etmeyti görmeye bile bayilerde araba yoktu. Satılıp henüz teslim alınmamış olan bir aracı görmek için izmite gitmiştim. kendim gebzede yaşıyorum.


_____________________________

FORD FOCUS 1.6 OTM TİTANYUM 2009 GÜMÜŞ


 
388 Mesaj
14 Eylül 2010; 15:40:32 

bir önceki aracım yeni kasa yaristi 3 yıl kullandım ve çok da memnundum fakat iki çocukla küçük geliyordu. babamda 97 corolla vardı sattı ve yeni corolladan aldı. ailecek toyotalıyız. toyota bizi üzmedi biz de onadan vazgeçemedik. ne kadar mantıklıdır bilmiyorum fakat yeni araç alacaksak başka markayı araştırmıyoruz bile.


_____________________________

FORD FOCUS 1.6 OTM TİTANYUM 2009 GÜMÜŞ


4420 Mesaj
15 Eylül 2010; 10:40:50 



_____________________________



 
388 Mesaj
16 Eylül 2010; 13:52:18 

Öncelikle artık ismi corolla verso değil. Toyota Verso

Ayrıca Toyota başlığı altında da bir verso konusunun olmasında fayda var. Neden başka bir başlık altında konu açma ihtiyacı duyulmuş anlamadım.


_____________________________

FORD FOCUS 1.6 OTM TİTANYUM 2009 GÜMÜŞ


 
388 Mesaj
16 Eylül 2010; 13:59:02 

Ayrıca linkini verdiğiniz konu o başlık altında 9 sayfada yer alıyor. bu model ile ilgili birşeyleri merak eden birinin veya merak etmese de genel olarak göz gezdiren birinin nasıl dikkatini geçer bilmiyorum. O konuyu buraya alalım ben de orada birşeyler paylaşayım.


_____________________________

FORD FOCUS 1.6 OTM TİTANYUM 2009 GÜMÜŞ


 
1498 Mesaj
20 Eylül 2010; 12:33:22 

merhaba
allah nasip ederse ben de versolu olucam.
2005 model verso buldum. kazasız ve 100000 km'de. benzinli araç. comfort versiyonu. kilometresi yüksek olduğu için bi sorun yaratır mı? ve ya kronik problemleri var mıdır aracın?

şimdiden teşekkürler


_____________________________

-206 feline-


 
388 Mesaj
27 Eylül 2010; 15:07:05 

Şimdiden hayırlı olsun. 100 bin km toyota için yüksek değil. şöyle bir örnek vereyim.

geçen hafta sonu aracımın 10 bin bakımı için izmit kaya'ya gittim. bir aracın servis bakım geçmişini girişe yerleştirmişler 535 bin km yapmış ve periyodik bakımları dışında birşeyi değişmemiş ve motor revizyona girmemiş. araç 96 model corolla. oldukça şaşırdım. toyotalarda böyle motorlar var işte. sorunsuzluk böyle birşey olsa gerek. kronik bir problem olsa zaten bu forumlarda ifade edilirdi. Ben duymadım. eminim yüksek km'li diye uygun da bir fiyattan alıyorsundur. ciddi bir kaza yapmadıktan sonra düzenli bakımları da yapılmışsa

ayrıca 10 bin bakımda yağ + yağ filtresi değişiyor. 250 TL civarı bir ücreti var ve pazarlık ile indirim alınabiliyor. Ben gebzede olmama rağmen ve burada da toyota dumankaya açılmasına rağmen işçilikte güzel indirim yaptıkları için gidiş geliş 100 km yapmayı göze alıp izmite gittim. bakımda 0-40W mobil 1 yağ kullanılıyor. full sentetik. potansiyel gaz bedalı sorununu hallettiler. geri vites lambası patlamış onu ücretsiz değiştirdiler. filtreleri temizlediler.genel bir rotüş yaptılar.

ben memnun kaldım.


_____________________________

FORD FOCUS 1.6 OTM TİTANYUM 2009 GÜMÜŞ


 
153 Mesaj
27 Ekim 2010; 21:28:40 

benede verso düşünmeye başladım 7 koltuk kullanışlı mı . arabada bir sorun sezdinizmi hiç merak ediyorum . vede versonun dizeli yok benzinde yakıt nasıl acaba . birde vergileri ,kaskosu sigortası koltuk sayısından yüksek mi normal mi . bende 2006 corolla var 0 almıştım seneye bir verso alacam nasip se . ama ben düşünmeden araştırmadan almak istemiyorum .teşekkürler.


_____________________________

2006 Toyota Corolla Sedan 1.6


 
504 Mesaj
28 Ekim 2010; 15:49:13 

Versonun Türkiye' de dizel modeli yok.Almanya' dan eniştem geldi.Onunkide Versoydu.Ancak araç dizeldi.


_____________________________



58 Mesaj
7 Kasım 2010; 19:17:15 

Merhabalar ben Adıyamandan yazıyorum, burda devlet memuruyum 10 Nisan 2010 da Bursa ilinden 2005 model verso elegant aldım. Aracımdan son derece memmunum sadece diğer araçlara oranla kasanın ağır olmasından kaynaklı şehir içinde yakıtı biraz fazla ama konforu bunuda sineye çektiriyor piyasada fazla yok ama inanın tam bir aile arabası, geçen hafta memleketim osmaniyede 80.000 bakımını yaptırdım 370.00Tl ödedim bu bakım ağır bir bakım olduğu için biraz yüksek tuttu, diğer bakımları bu kadar olmaz dediler. kısaca yakıt konusunda şunu söyleyebilirim şehir içi 1 litre ile 10 km şehirler arası 13-14 km yol yapıyor alalı 7 ay oldu ama 10.000 km yol yaptım. kısaca değer.


_____________________________



2448 Mesaj
11 Kasım 2010; 11:46:18 

1- Verso 2010-2011 modellerde kronik olarak adlandırabileceğimiz bir sorun var mı? mesela bir arkadaş gaz pedalı sorunundan bahsetmiş...
2- 150 -160km hızlardaki kabin içi ses durumu nasıl , genelde japon arabaları ses izalasyonu konusunda zayıflar, bu durum 2010-2011 versolar içinde geçerli mi ?
teşekkürler...


_____________________________

SEMERKAND TV HD frek:11555 sembol: 27500 Fec:3/4 Vert.


2448 Mesaj
24 Kasım 2010; 21:47:34 

3- 6. vites 3000 devirdeki hızı nedir?
4- Fabrikasyon lastikleri ne marka?
Arkadaşlar hiç mi verso kullanan yok acaba? :) yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler...


_____________________________

SEMERKAND TV HD frek:11555 sembol: 27500 Fec:3/4 Vert.


2448 Mesaj
27 Kasım 2010; 14:59:07 

bir cevap yazacak yok mu arkadaşlar....


_____________________________

SEMERKAND TV HD frek:11555 sembol: 27500 Fec:3/4 Vert.


 
388 Mesaj
8 Aralık 2010; 8:32:13 


quote:

Orijinalden alıntı: yusuftaner

1- Verso 2010-2011 modellerde kronik olarak adlandırabileceğimiz bir sorun var mı? mesela bir arkadaş gaz pedalı sorunundan bahsetmiş...
2- 150 -160km hızlardaki kabin içi ses durumu nasıl , genelde japon arabaları ses izalasyonu konusunda zayıflar, bu durum 2010-2011 versolar içinde geçerli mi ?
teşekkürler...

1. Bende 2010 modeli var ve kronik bir sorun duymadım ve yaşamadım. Gaz bedalı sorunu konusu zaten tüm dünyada ses getirdi. ben öyle bir sorun da yaşamıyordum fakat yine de servise çalırıp gereken kontrol ve ayarlamayı yaptılar. Herkes yaşamadığı için potansiyel sorun olarak isimlendiriliyor.
2. Bir kez bursa otobanında 180 km gibi bir hıza çıktım. Bana kabin içi yalıtımı yeterli geldi fakat bu sınıfta başka arabalar da kullanmadığım için kıyaslama yapamam. genel olarak japon arabalarında alman arabalarına kıyasla öyle bir sıkıntı vardı fakat bu yönde de ciddi çalışmalar yapıldı diye biliyorum. Sonuç olarak bizim bildiğimiz sıkıntıyı elbette Toyota da biliyor.


_____________________________

FORD FOCUS 1.6 OTM TİTANYUM 2009 GÜMÜŞ


 
388 Mesaj
8 Aralık 2010; 8:36:02 


quote:

Orijinalden alıntı: yusuftaner

3- 6. vites 3000 devirdeki hızı nedir?
4- Fabrikasyon lastikleri ne marka?
Arkadaşlar hiç mi verso kullanan yok acaba? :) yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler...


3- Çok dikkatli bakmadım fakat 6. vites 3000 devirde 110-120 km civarı hızla gidiyor diye hatırlıyorum.
4- bende michelin takılı. fakat değişebiliyormuş diye duydum. brigestone da olabilir.


_____________________________

FORD FOCUS 1.6 OTM TİTANYUM 2009 GÜMÜŞ


 
1 Mesaj
9 Aralık 2010; 16:56:55 

merhaba bende bir verso ailesi olarak herkese merhaba.... ben aracıma bir adet tv almıstım...bu üründe sd car ve usb girişi olmadığı için aracıma smart media oynatıcı takmayı planlıyorum. bunun için power ınverter almam gerekiyor. ürün 5,6 volt 2A DİR.çalıstırması için kac watt lık ınverter almam gerekiyor acaba? böyle bir ürün var işimi görür mü acaba?

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
290 Mesaj
10 Aralık 2010; 11:48:26 


quote:

Orijinalden alıntı: 35cakrep35

benede verso düşünmeye başladım 7 koltuk kullanışlı mı . arabada bir sorun sezdinizmi hiç merak ediyorum . vede versonun dizeli yok benzinde yakıt nasıl acaba . birde vergileri ,kaskosu sigortası koltuk sayısından yüksek mi normal mi . bende 2006 corolla var 0 almıştım seneye bir verso alacam nasip se . ama ben düşünmeden araştırmadan almak istemiyorum .teşekkürler.


7 koltuk kullanışlı mı : Evet boyu 160 olan Oğlum biniyor sürekli kullanım için pek keyifli değil lazım olduğunda kullanışlı

Kasko sigorta aynı model ve aynı motor aynı fiyat gamındaki araçlarla eşit.Kısacası Sizin Corolla ile aynı

Bende 2007 elegant var memnunum yakıt 1.6 benzinli araçlardan fazla değil yılda 15 - 20 bin km den fazla yapmıyorsanız dizelle boşuna uğraşmayın.


2448 Mesaj
13 Aralık 2010; 20:46:25 


quote:

Orijinalden alıntı: cagduygu



1. Bende 2010 modeli var ve kronik bir sorun duymadım ve yaşamadım. Gaz bedalı sorunu konusu zaten tüm dünyada ses getirdi. ben öyle bir sorun da yaşamıyordum fakat yine de servise çalırıp gereken kontrol ve ayarlamayı yaptılar. Herkes yaşamadığı için potansiyel sorun olarak isimlendiriliyor.
2. Bir kez bursa otobanında 180 km gibi bir hıza çıktım. Bana kabin içi yalıtımı yeterli geldi fakat bu sınıfta başka arabalar da kullanmadığım için kıyaslama yapamam. genel olarak japon arabalarında alman arabalarına kıyasla öyle bir sıkıntı vardı fakat bu yönde de ciddi çalışmalar yapıldı diye biliyorum. Sonuç olarak bizim bildiğimiz sıkıntıyı elbette Toyota da biliyor.

teşekkür ederim cevaplar için....


_____________________________

SEMERKAND TV HD frek:11555 sembol: 27500 Fec:3/4 Vert.


58 Mesaj
16 Aralık 2010; 21:12:54 

Valla benim araç 2005 elagant modeli yaklaşık 8 aydır kullanıyorum bu zaman zarfında yaklaşık 7000 km yol yaptım şimdilik son derece memnunum geçenlerde 80000 bakımını serviste 370 tl ye yaptılar. (Hiç bir sorunu veya şurasıda böyle olsaydı diyebileceğiniz bir yeri yok gibi ayrıca etrafınızdaki insanlar aracınıza imrenerek bakıyor) Bilginize...


58 Mesaj
16 Aralık 2010; 21:17:31 

Merhabalar arkadaşlar benim sizlerden öğrenmek istediğim; 2005 model Verso Elagant modelin 2006 ve üzeri versolardan ayrı bir kasa özelliği varmı ben internet üzerinde krom kapı kolu, bağaj çıtası, kapı eşiği, sinyal çerçevesi, cam çıtası almak istiyorum hep 2005 üzeri ibaresi var bu konuda bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler


 
388 Mesaj
24 Aralık 2010; 8:57:20 

Verso dizel konusunda çok soru geliyor. şöyle bir bilgi verebilirim. sakaryadaki fabrikadan başka dünyada verso üretilen başka bir toyoya fabrikası yok. yani aslında dizel motorlu versolar da hemen yanıbaşımızda üretiliyor fakat bunlar 2.2 dizel motora sahip. bu araçlar ihraç ediliyor çünkü bizde motor hacmine göre vergilendirme olduğu için hem satınalırken çok pahalı hem de kullanırken yüksek vergiler ödenmesi söz konusu olduğu için türkiyede satışı uygun görülmemiş. Herhalde dizel araç alıp tasarruf yapacak olan biri bu kadar fazla vergiyi ödemek istemez. Yurt dışında ise egsoz emisyon değerine göre vergilendirme var ve en düşük değere sahip araçlar daha az vergi ödüyor. örneğin bu mantıklı düşünce ile hibrid araçlar devlet tarafından desteklenmiş oluyor çünkü onların emisyon değerleri çok düşük. yurt dışında motorun ne kadar büyük olursa olsun önemli olan emisyon değeridir. bizde de katalog ve gazete reklamlarında verilen fakat bizim için pek birşey ifade etmeyen emisyon değeri avrupalı tüketici için en önemli kriterlerden biridir.

Burada Toyotanın en önemli eksiği 1.4 ile 2.2 arasında dizel motor seçeneğinin olmamasıdır. 1450 kg versoya 1.4 dizel motor takamadığı için türkiyede böyle garip bir durum yaşanıyor. örneğin 1.6 dizel motoru olsa hem verso hem corolla hem auris hem de avensis için önemli bir avantaj unsuru olacak. Adamlar geleceklerini türkiyedeki anlamsız vergi sistemine göre kurmak istememişler doğal olarak.


_____________________________

FORD FOCUS 1.6 OTM TİTANYUM 2009 GÜMÜŞ


469 Mesaj
24 Aralık 2010; 13:57:50 

arkadaşlar 2005 verso confort siyah servis bakımlı değişensiz orjinal ilk sahibinden 90.000 kmde almak üzereyim 24.000 tl nasıl fiyat uygunmudur.birde bu aracın özelliklerini bilmiyorum netten baktım bulamadım en azından lpg veya benzinde ne kadar yakıyor .ilginiz için şimdiden teşekürler


_____________________________



 
169 Mesaj
25 Aralık 2010; 23:33:09 

herkese merhaba bende 2011 kar beyaz comfort alarak aranıza katıldım,aracımdan çok memnunum şimdilik,herkese kazasız belasız iyi günler..


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...


1166 Mesaj
19 Temmuz 2011; 10:49:48 

Herkese Merhaba,

2011 Comfort Extra 1.6 Benzinli Beyaz Renk Verso ile aranıza katıldım.

* Aracım henüz 900 km.de ve buu km.ye kadar rodaj kullanımına uygun kullanım ile ş.içi-dışı ort. 7.6 lt yakıt sarfettiğini söyleyebilirim.

* Lastikler orj. Michelin. Yol sesi yok.

* 1.6 motor çok atak değil ancak devrini aldığında hissettirmeden yüksek hızlara çıkabiliyor. Süratini hiç belli etmiyor. 120km ile giderken 80-90 gibi zannediyorsunuz Km.ye bakmayan hızı asla tahmin edemez.

* Motor o kadar sessiz ki, 27 senelik usta şöför olmama ve her kategoride araç kullanmama rağmen, ilk defa bu araçta başıma gelen bir durum var. Kalkarken devir saatine bakmaz isem gaza fazla basmamak adına ayarlı kalkmak için motor sesini duymadığımdan bazen stop ettirdiğim oluyor.

* Kullanırken çok tok ve ağırbaşlı bir araç olduğunu size hissettiriyor. Sanki otobüs kullanır gibi.


Araç ile ilgili her türlü sorusu olan arkadaşlara yardımcı olabilirim.

Saygılarımla,


_____________________________



2448 Mesaj
20 Temmuz 2011; 18:50:39 


quote:

Orijinalden alıntı: dhakanuysal

Herkese Merhaba,

2011 Comfort Extra 1.6 Benzinli Beyaz Renk Verso ile aranıza katıldım.

* Aracım henüz 900 km.de ve buu km.ye kadar rodaj kullanımına uygun kullanım ile ş.içi-dışı ort. 7.6 lt yakıt sarfettiğini söyleyebilirim.

* Lastikler orj. Michelin. Yol sesi yok.

* 1.6 motor çok atak değil ancak devrini aldığında hissettirmeden yüksek hızlara çıkabiliyor. Süratini hiç belli etmiyor. 120km ile giderken 80-90 gibi zannediyorsunuz Km.ye bakmayan hızı asla tahmin edemez.

* Motor o kadar sessiz ki, 27 senelik usta şöför olmama ve her kategoride araç kullanmama rağmen, ilk defa bu araçta başıma gelen bir durum var. Kalkarken devir saatine bakmaz isem gaza fazla basmamak adına ayarlı kalkmak için motor sesini duymadığımdan bazen stop ettirdiğim oluyor.

* Kullanırken çok tok ve ağırbaşlı bir araç olduğunu size hissettiriyor. Sanki otobüs kullanır gibi.


Araç ile ilgili her türlü sorusu olan arkadaşlara yardımcı olabilirim.

Saygılarımla,


hayırlı olsun güle güle kullanın ;)
benim araç 8000km civarına geldi çok şükür bir sorun yok genelde hanım kullanıyor.
10000km bakım için telefon ile verilen fiyatlar ;

Adapazarı Tuzcuoğlu : 250 TL
Kocaeli Kaya : 270 - 293 TL dedi ( ama esnekler 250 olmaz mı desem tamam diyecekler gibiydi )

Arkadaşlar 10000km bakımda servis sadece yağ için kaç lira yazıyor faturaya bilen var mı? Mobil 1 0-W40 kendim alıp bakımda koydurtmayı düşünüyorum ...


_____________________________

SEMERKAND TV HD frek:11555 sembol: 27500 Fec:3/4 Vert.


1166 Mesaj
20 Temmuz 2011; 21:14:20 

Çok teşekkürler Sn.Yusuftaner


_____________________________



 
235 Mesaj
30 Temmuz 2011; 17:48:16 

biraz paylaşım yapalım aracı çok fazla kullanmıyorum daha 3000 km civarında yani rodaj döneminde sayılabilir izmit-antalya arası ortalama 110-120hızla 7.0-7,5 litre arası tüketimi var izmit adapazarı arası 200de gördümüm oldu klima full açık 20-21 derecedeki araçta 3 kişi ve bagajla elde edillen değerdir.aynı yolu aynı hızda dizel aurisle 5,5 ltire yakıyordu karşılaştırma açısından yazıyorum.tabi 90 km sabitleyip gitmeyi başarırsanız versounu değeri 6.0 litreye düşecektir ama araç gitmiyor gibi gelir ve çok sıkılırsınız.rodajdan çıktıktan sonra uzun yolda 6,0-6,5 arasına düşer diye tahmin ediyorum.toroslardaki virajlarda ve eskişehir seyitgazi yolundaki virajlarda arabayı denedim hiç bir kayma tedirginlik yaşamadım araç ne önden ne arkadan bırakmıyor.aurisi değiştirme sebebimin başında virajlarda kötü oluşuydu.şehiriçine gelirsek çok göreceli bir durum 8,5 litre gördüğümde oldu 10,5 litrede kullanım güzergahı ve mesafeyle alakalı bir durum.aracın eski kasasına göre direksiyonun tur sayısının arttırılmış olması ve daha yumuşak olması şehir içinde kullanımı çok kolaylaştırıyor.klima açıkken arabanın çekişinde hiçbir etkilenme olmuyor.ön göğüsten veya kapılardan en ufak bir ses tıkırdama şuana kadar gelmedi merak edenler için söyleyim.benzinli olarak bu sınıfta alınacak en iyi araba diye biliriz.eski kasası için söylüyorum araba piyasada fazla gözükmemesine rağmen ikinci eli gayet hızlı bir araç.bu kasanında öyle olacağını tahmin ediyorum.iyi günler


_____________________________



2448 Mesaj
30 Temmuz 2011; 17:51:59 

konfor ve sürüş keyfine bayılıyorum bu aracın... yakıtından şikayetci olanlara kesinlikle BRC yi tavsiye ederim....


_____________________________

SEMERKAND TV HD frek:11555 sembol: 27500 Fec:3/4 Vert.


1166 Mesaj
31 Temmuz 2011; 9:03:07 

Klimanın çekişe olumsuz etkisi yokuşlarda ve düşük devirlerde belirginleşiyor. Motor düşük devirde gaz pedalına isteksiz tepki veriyor. Klimayı kapatırsanız daha bir canlanıyor.

Ama bence araç ağırlık-motor hacmi parametresi ile değerlendirildiğinde gayet iyi gidiyor. Düşük devirde otobüs gibi kullanırsan, az yakıyor. Biraz daha seri olması istenildiğinde, 3000-3500 devir üzerinde kullanılmalı. O zaman gayet atak ve hızlı. Yakıt ise buna bağlı olarak + 1-1,5 lt oynar. (8,5-9 olabilir.)

Belki biz kullanıcılar olarak farkedemediğimiz birşey daha var. Bu aracın hızlanması sayaca bakmadıkça anlaşılamıyor, o yüzden araba gitmiyor gibide geldiği oluyor.

* Ben bagaj örtüsü arıyorum. Serviste aşırı pahalı. Tavsiyesi olan varmı?
* Birde iphone'u kablo ile bağlamadan bluetooth ile müzik dinlenemiyor. Servis yazılımının uygun olmadığını söyledi. Tavsiyesi olan varmı?


_____________________________



 
235 Mesaj
31 Temmuz 2011; 10:38:31 


quote:

Orijinalden alıntı: dhakanuysal

Klimanın çekişe olumsuz etkisi yokuşlarda ve düşük devirlerde belirginleşiyor. Motor düşük devirde gaz pedalına isteksiz tepki veriyor. Klimayı kapatırsanız daha bir canlanıyor.

Ama bence araç ağırlık-motor hacmi parametresi ile değerlendirildiğinde gayet iyi gidiyor. Düşük devirde otobüs gibi kullanırsan, az yakıyor. Biraz daha seri olması istenildiğinde, 3000-3500 devir üzerinde kullanılmalı. O zaman gayet atak ve hızlı. Yakıt ise buna bağlı olarak + 1-1,5 lt oynar. (8,5-9 olabilir.)

Belki biz kullanıcılar olarak farkedemediğimiz birşey daha var. Bu aracın hızlanması sayaca bakmadıkça anlaşılamıyor, o yüzden araba gitmiyor gibide geldiği oluyor.

* Ben bagaj örtüsü arıyorum. Serviste aşırı pahalı. Tavsiyesi olan varmı?
* Birde iphone'u kablo ile bağlamadan bluetooth ile müzik dinlenemiyor. Servis yazılımının uygun olmadığını söyledi. Tavsiyesi olan varmı?


forumda biri yazmıştı ne kadar doğrudur bilmem ama klima versolarda direk motora bağlı değil diye.düşük devirde dedeğiniz doğru mesela düz yolda 80-90 gibi 6. vitesi istiyor.6.vitese atıp gaza basarsanız çok iyi bir fırlama olmuyor.bu günlerde kilometre arttığından yavaş yavaş basmaya başladım 1. viteste dahil olmak üzere 4-5 bin devirde değiştirdiğinzde araba max tork ve beygiri vermeye yaklaştığından araç çok iyi gidiyor.özellikle çok dik rampalarda bunu uygularsanız canınız sıkılmaz.aracın hızlanması gerçekten anlaşılmıyor.özellikle otobanda 130-140 ın altında çok zor duruluyor. 3000 devire kadar motor sesi yok gibi ondan sonra sesi azda olsa gelmeye başlıyor.

Bagaj örtüsü ben arabayı aldığımda üstünde vardı.sizinki yanlış hatırlamıyorsam comfort extra mıydı??tam emin değilim ama eski versolarınki de uyabilir.
iphonedan aracın içinde konuşmalarınızı yapabiliyor musunuz?yapabiliyorsanız usbyi seçtiğimiz düğmeden bta gelene kadar tıklayın sonra iphonedan müziği açtığınızda gelmesi lazım herhalde.5800 ve 6500 dan sorunsuzca konuşup müzik dinliyorum.


_____________________________



1166 Mesaj
31 Temmuz 2011; 18:09:20 


quote:

Orijinalden alıntı: braveheart4141




forumda biri yazmıştı ne kadar doğrudur bilmem ama klima versolarda direk motora bağlı değil diye.düşük devirde dedeğiniz doğru mesela düz yolda 80-90 gibi 6. vitesi istiyor.6.vitese atıp gaza basarsanız çok iyi bir fırlama olmuyor.bu günlerde kilometre arttığından yavaş yavaş basmaya başladım 1. viteste dahil olmak üzere 4-5 bin devirde değiştirdiğinzde araba max tork ve beygiri vermeye yaklaştığından araç çok iyi gidiyor.özellikle çok dik rampalarda bunu uygularsanız canınız sıkılmaz.aracın hızlanması gerçekten anlaşılmıyor.özellikle otobanda 130-140 ın altında çok zor duruluyor. 3000 devire kadar motor sesi yok gibi ondan sonra sesi azda olsa gelmeye başlıyor.

Bagaj örtüsü ben arabayı aldığımda üstünde vardı.sizinki yanlış hatırlamıyorsam comfort extra mıydı??tam emin değilim ama eski versolarınki de uyabilir.
iphonedan aracın içinde konuşmalarınızı yapabiliyor musunuz?yapabiliyorsanız usbyi seçtiğimiz düğmeden bta gelene kadar tıklayın sonra iphonedan müziği açtığınızda gelmesi lazım herhalde.5800 ve 6500 dan sorunsuzca konuşup müzik dinliyorum.



Aracım Comfort Extra. Fazladan 2 koltuk taşımamak adına 5 kişiliği tercih ettim.

Bagaj örtüsü için epey araştırdım. Kartal'da bir hurdacıda eski Verso'ya ait bir tane buldum. Ancak satıcı yeniye uymayacağını söyledi. " Yinede gelip bak istersen " dedi. Bir bagaj örtüsünün olup olmayacağını anlayabilmek için 150 km gidip gelmem gerekecek.

Aracın bluetoooth'una Iphone'u ilk defa tanıttıktan sonra sürekli otomatik bağlanıyor. Hatta 1000 km için bakımda idim. Telefonumla konuşurken birden karşı tarafın sesi gitti ve BT moduna geçti, Ben önce çok şaşırdım ancak birde baktımki o anda ustalar benim araç ile çıktıkları test sürüşünden dönmüşler ve servise giriyorlar. Arada 30 mt. gibi bir mesafe vardı. Hatta o anda karşı taraftaki kişi bana " araya başka konuşanlar girdi kimdi onlar " dedi.

Ben BT düğmesini her türlü denememe rağmen ara kablo ile usb bağlantısı olmadan müzik dinlenemiyor. Sanırım Nokia BT ile Ipohe BT arasında yazılımsal bir fark var.Birde eski telefonum N95 ile deneyeceğim. Ancak araca nasıl tanıtacağımı öğrenmediğim için bilemiyorum. Alırken bayi yapmıştı.


_____________________________



 
235 Mesaj
31 Temmuz 2011; 20:29:37 

toyotadan mıdır bilmiyorum ama aracın orjinal aksesuarını servis dışında bulmak gerçekten zor.eski versomda tavan çıtaları yoktu izmit ve bursada sordum orjinal gibi görüntüsü olandan bulamadım krom aksesuarda aynı bagaj plaka üstü krom makyajlı kasada olanlardan yok.bagaj örtüsü servis dışında bulmanız zor gibi gözüküyor.ses konusunda araca iyi bir katkıda bulunuyor.bluetooth cihaz eşletirmesini aracın kitapçığındaki adımları izleyip rahat şekilde yapabilrsiniz.


_____________________________



1721 Mesaj
1 Ağustos 2011; 10:43:48 

LPG takıldığında performansta bir azalma oluyor mu versoda? Dizel manuel cmax ile tüplü verso arasındayım kaç gündür. Kullanıcılardan bilgi almak en doğrusu. Versonun tipine oldum olası hastayım. 30 bin lira civarına kaç model alabilirim? İnternette fiyatlar çok uçuk.


_____________________________



 
235 Mesaj
1 Ağustos 2011; 12:26:29 


quote:

Orijinalden alıntı: thorondor06

LPG takıldığında performansta bir azalma oluyor mu versoda? Dizel manuel cmax ile tüplü verso arasındayım kaç gündür. Kullanıcılardan bilgi almak en doğrusu. Versonun tipine oldum olası hastayım. 30 bin lira civarına kaç model alabilirim? İnternette fiyatlar çok uçuk.


30 bin civarı 2007 elegant veya 2008 makyajlı kasa comfort extra alabilirisiniz.üzerideki motor 110 hpdir.birçok corrolla-verso-avensis te lpg montajı yapılmıştır yani lpgye uygun motor.ben hiç lpgli binmedim ama çekişinde azda olsa düşüş olacaktır bu bütün arabalarda böyledir.cmaxten daha kalitelidir iç mekan olarak özellik olarakta elegantı alırsanız cmaxta alamayacağınız özellikleri alırsınız.esp-trc-sunroof gibi.cmaxin kilometresi versonunkinden yüksek olup daha yorulmuş bir araç alacaksınız ve 90000 bakımı yaklaştıysa ağır bir bakım olur.versonun ikinci elde alıcısıda çoktur makul fiyat yazarsanız.c-max 2. elini fazla bilmiyorum.ayrıca verso 7 kişilik olabiliyor.


_____________________________



1721 Mesaj
1 Ağustos 2011; 12:31:02 


quote:

Orijinalden alıntı: braveheart4141




30 bin civarı 2007 elegant veya 2008 makyajlı kasa comfort extra alabilirisiniz.üzerideki motor 110 hpdir.birçok corrolla-verso-avensis te lpg montajı yapılmıştır yani lpgye uygun motor.ben hiç lpgli binmedim ama çekişinde azda olsa düşüş olacaktır bu bütün arabalarda böyledir.cmaxten daha kalitelidir iç mekan olarak özellik olarakta elegantı alırsanız cmaxta alamayacağınız özellikleri alırsınız.esp-trc-sunroof gibi.cmaxin kilometresi versonunkinden yüksek olup daha yorulmuş bir araç alacaksınız ve 90000 bakımı yaklaştıysa ağır bir bakım olur.versonun ikinci elde alıcısıda çoktur makul fiyat yazarsanız.c-max 2. elini fazla bilmiyorum.ayrıca verso 7 kişilik olabiliyor.



ooo. İnternet fiyatları uçmuş desenize o zaman. 2004 modellere 28-30 fiyat çekiyorlar.

Otomatik verso 1.8 bulunabilir mi piyasada? 1.8 daha kuvvetlidir sanırım bu kasayı kaldırmada hem de daha az yakar gibime geliyor. Bir de 1.6 vergisi ile 1.8 motor vergisi çok fark var mıdır?


_____________________________



 
235 Mesaj
1 Ağustos 2011; 12:43:59 


quote:

Orijinalden alıntı: thorondor06




ooo. İnternet fiyatları uçmuş desenize o zaman. 2004 modellere 28-30 fiyat çekiyorlar.

Otomatik verso 1.8 bulunabilir mi piyasada? 1.8 daha kuvvetlidir sanırım bu kasayı kaldırmada hem de daha az yakar gibime geliyor. Bir de 1.6 vergisi ile 1.8 motor vergisi çok fark var mıdır?



2 sene önce 2006 comfort 50000de 27250 sattıım 1parça boya ve2 parça değişen vardı.değişen parçalar tampon-çamurluktu büyük kaza değildi yani.33000 civarı elegant-comfort extra bulmaya çalışın bence.1.8 yakıtı şehiriçinde fazla yakabilir,vergisi pahalı gib.gov.trden hesaplatabilirsiniz piyasada otomatik az var bide.


_____________________________



1166 Mesaj
1 Ağustos 2011; 21:38:15 

1.8 in 1,6 ya göre çok yaktığını kendi kataloğ verileri söylüyor. Cmax'ın dizel motorunun sesi kamyon gibi geliyor bana. Ayrıca cmax hacim itibariyle sadece station bir focus'un daha yüksek tavanlısı gibi duruyor. Verso dışarıdan iri görünmesede arkaya 4 kişi oturabilecek bir iç genişliğe sahip.

Yakıt ekonomisi ve masraf konularında hassasiyet gösteren arkadaşlara benim tavsiyem ne dizel almaları nede tüp taktırmaları. Çünkü her ikisinde de eninde sonunda tasarruf edilen para mutlaka toplu olarak motora bir sebepten dolayı harcanacaktır.

Sağlıklı, uzun ömürlü ve ekonomik bir araç için 1.0 - 1,2 veya 1.3 benzinli (Örn:Yaris gibi) eko motorlu araçları düşünebilirler. Hem dizelin motorun çıkaracağı sürpriz masraflar olmaz, hemde tüplü araç kullanmanın terginliğini ve sosyal kısıtlamasını yaşamazlar. Turbosuz benzinli araç daima en sorunsuz araçtır. Hiçbir zaman sürpriz masraf çıkarmaz. Yakıt seçmez.

Parasal durumu uygun olanlar ise masraf açtığında sorun olmadan karşılayabileceklerine inanıyorlar ise, yüksek tork'un vereceği hazzı hissedebilmek için mutlaka dizel almalıdırlar.



Şahin, Doğan, Broadway döneminde şimdiki gibi motor sorunları ve servis masrafları yoktu. Teknoloji geliştikçe, donamım arttıkça masraflar ve kaçınılması gereken hatalardan kaynaklı sorunlar maalesef çok arttı.

Bu sebeple tavsiyem daima az elektronik, ve düz benzinli motor olacaktır.



_____________________________



1721 Mesaj
2 Ağustos 2011; 4:33:26 


quote:

Orijinalden alıntı: dhakanuysal

1.8 in 1,6 ya göre çok yaktığını kendi kataloğ verileri söylüyor. Cmax'ın dizel motorunun sesi kamyon gibi geliyor bana. Ayrıca cmax hacim itibariyle sadece station bir focus'un daha yüksek tavanlısı gibi duruyor. Verso dışarıdan iri görünmesede arkaya 4 kişi oturabilecek bir iç genişliğe sahip.

Yakıt ekonomisi ve masraf konularında hassasiyet gösteren arkadaşlara benim tavsiyem ne dizel almaları nede tüp taktırmaları. Çünkü her ikisinde de eninde sonunda tasarruf edilen para mutlaka toplu olarak motora bir sebepten dolayı harcanacaktır.

Sağlıklı, uzun ömürlü ve ekonomik bir araç için 1.0 - 1,2 veya 1.3 benzinli (Örn:Yaris gibi) eko motorlu araçları düşünebilirler. Hem dizelin motorun çıkaracağı sürpriz masraflar olmaz, hemde tüplü araç kullanmanın terginliğini ve sosyal kısıtlamasını yaşamazlar. Turbosuz benzinli araç daima en sorunsuz araçtır. Hiçbir zaman sürpriz masraf çıkarmaz. Yakıt seçmez.

Parasal durumu uygun olanlar ise masraf açtığında sorun olmadan karşılayabileceklerine inanıyorlar ise, yüksek tork'un vereceği hazzı hissedebilmek için mutlaka dizel almalıdırlar.



Şahin, Doğan, Broadway döneminde şimdiki gibi motor sorunları ve servis masrafları yoktu. Teknoloji geliştikçe, donamım arttıkça masraflar ve kaçınılması gereken hatalardan kaynaklı sorunlar maalesef çok arttı.

Bu sebeple tavsiyem daima az elektronik, ve düz benzinli motor olacaktır.



O zaman az km yapmış ve lpg siz olanlara bakmak lazım. Aldıktan sonra lpg taktırılıp uzun yıllar kullanılabilir anladığıma göre.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2448 Mesaj
2 Ağustos 2011; 17:13:42 


quote:

Orijinalden alıntı: dhakanuysal

1.8 in 1,6 ya göre çok yaktığını kendi kataloğ verileri söylüyor. Cmax'ın dizel motorunun sesi kamyon gibi geliyor bana. Ayrıca cmax hacim itibariyle sadece station bir focus'un daha yüksek tavanlısı gibi duruyor. Verso dışarıdan iri görünmesede arkaya 4 kişi oturabilecek bir iç genişliğe sahip.

Yakıt ekonomisi ve masraf konularında hassasiyet gösteren arkadaşlara benim tavsiyem ne dizel almaları nede tüp taktırmaları. Çünkü her ikisinde de eninde sonunda tasarruf edilen para mutlaka toplu olarak motora bir sebepten dolayı harcanacaktır.

Sağlıklı, uzun ömürlü ve ekonomik bir araç için 1.0 - 1,2 veya 1.3 benzinli (Örn:Yaris gibi) eko motorlu araçları düşünebilirler. Hem dizelin motorun çıkaracağı sürpriz masraflar olmaz, hemde tüplü araç kullanmanın terginliğini ve sosyal kısıtlamasını yaşamazlar. Turbosuz benzinli araç daima en sorunsuz araçtır. Hiçbir zaman sürpriz masraf çıkarmaz. Yakıt seçmez.

Parasal durumu uygun olanlar ise masraf açtığında sorun olmadan karşılayabileceklerine inanıyorlar ise, yüksek tork'un vereceği hazzı hissedebilmek için mutlaka dizel almalıdırlar.



Şahin, Doğan, Broadway döneminde şimdiki gibi motor sorunları ve servis masrafları yoktu. Teknoloji geliştikçe, donamım arttıkça masraflar ve kaçınılması gereken hatalardan kaynaklı sorunlar maalesef çok arttı.

Bu sebeple tavsiyem daima az elektronik, ve düz benzinli motor olacaktır.




Verso düşünen , isteyen adamın LPG harici alternatifi yok, senede yapacağı km ye göre hesap kitap yapmak lazım ,
bu devirde benzinli arabaya binilmez hele versoya hiç binilmez adamın ocağına incir ağacı diker, gözü hep ibrede olur , gaza basmaya korkar, işkence olur, sürüş keyfini körleştirir , hep ; acaba kaç lt yakıyor aracım ?, daha az yakması için kaç devirde vites değiştireyim ?, ne yapayım edeyim ? diye düşünür durur.... ama nafile şehiriçi yakacağı lt bellidir 9-10 lt ..... ......ama vergi derdi olmasa 2.0 cc dizelini düşünürdüm açıkcası....


_____________________________

SEMERKAND TV HD frek:11555 sembol: 27500 Fec:3/4 Vert.


 
235 Mesaj
2 Ağustos 2011; 18:43:58 


[/quote]

Verso düşünen , isteyen adamın LPG harici alternatifi yok, senede yapacağı km ye göre hesap kitap yapmak lazım ,
bu devirde benzinli arabaya binilmez hele versoya hiç binilmez adamın ocağına incir ağacı diker, gözü hep ibrede olur , gaza basmaya korkar, işkence olur, sürüş keyfini körleştirir , hep ; acaba kaç lt yakıyor aracım ?, daha az yakması için kaç devirde vites değiştireyim ?, ne yapayım edeyim ? diye düşünür durur.... ama nafile şehiriçi yakacağı lt bellidir 9-10 lt ..... ......ama vergi derdi olmasa 2.0 cc dizelini düşünürdüm açıkcası....
[/quote]

verso düşününen ve isteyen adamın lpg dışında alternatifi yok demek yanlış olur çünkü piyasadaki birçok 1.6 motor ve 1.4 turbo motorlar versoyla aynı yakıyor ve çokta benzinli olarak binen var insanları yanlış yönlendirmeyelim.1475 kg ağırlığındaki aracın tüketim değerleri şehiriçi ve şehir dışında yaklaşık 1 litre fazla olarak tutuyor.ama tabiki ekonomi yapmayı istiyorum ileride motor km ilerledğinde zaten satıcam diyorsanız lpg ekonomik gelebilir zaten motorda lpgye uyumlu.2.0 dizeli yılda 50 bin km civarı yapacaklar için kar olur bunun tek sebebi vergi farkı.

2.el araç alıp lpgli binmek istiyorsanız lpgsiz almak sizin için daha karlı olur en azından lpg yaptırdığınız yeri bilirisiniz garantisi yeni başlamış olur istediğinz kalitede olanı yaptırırsınız.


_____________________________



2448 Mesaj
3 Ağustos 2011; 1:38:29 

Benim demek istediğim illakide verso olsun isteniyorsa benzinli olarakta yakıt rahatsız ediyor deniyorsa verso için LPG den başka alternatif kalmıyor , bu cümlede yanlış yönlendirme nerede anlamadım doğrusu .

Şehiriçi bu araç ortalama 9.5lt yakıyor kim ne derse desin , ama kullanıcı şartları zorlarda kullanış alışkanlıklarını sırf araç az yaksın diye değiştirirse ve çoook dikkat ederse 8.5lt ye düşer , Bu yakıt miktarı tabiki azdır veya çoktur kişiye göre değişir. Şirket aracım ise 1.3 dizel linea ve şehiriçi ortalaması 6lt (araç 2200km de) yakıyor ama konfor , sürüş keyfi falan versonun yanına yaklaşamaz o ayrı mesele ,

Bencede 2.el alınacaksa dediğiniz gibi lpg montajı yapılmamış olanın tercih edilmesi taraftarıyım yada kesin kez sağlam marka ve montajcıdan çıkan lpg li araçta tercih edilebilir .... ama tabikide LPG marka+montaj dan emin olmak kaydıyla.


_____________________________

SEMERKAND TV HD frek:11555 sembol: 27500 Fec:3/4 Vert.


1166 Mesaj
3 Ağustos 2011; 17:06:29 

Ben Verso ile ilgili açılmış birçok forumda düşüncelerimi paylaştım.

Bu paylaşımlar kesinlikle taraf olmayan ve bu tarz araç alacak olanlara 25 yıllık alım-satım ve teknik tecrübe kaynaklı bilgilerin objektif olarak aktarımı amaçlıydı.

Öncesini bırakalım, sadece geçtiğimiz 10 yıl içinde işim gereği birçok araç aldım-kullandım-sattım. S ve E kasa Mercedes, A6 Audi, VW Passat TDI, Range Rover 4.6 HSE, Mazda 3 - 6 serisi, Eski-yeni Toyota Corolla, Opel Vectra, Renault Clio-Symbol v.s. uzar gider. Bu süre içinde ailemiz 6 kişilik olduğu için Normal binekler ufak geliyor. Ya Verso tarzı, yada Vito-Viano tarzı araçlar kullanmalıyım.

Yukarıda saydığım üst-orta ve alt sınıf araçlar ile yaşadığım teknik sorun ve servis y.parça fiyatları sebebiyle edindiğim tecrübelere göre şöyle bir tavsiyede bulunabilirim.

Parası kısıtlı olup, 2 yıl içinde araç değişimi yapamayacak ve en az 5-6 yıl aynı aracı kullanacak olanlar;
Yılda 30-50 bin arasından daha az km yapıyorlarsa kesinlikle turbosuz benzinli motorlu araç almalılar. Böylece ilerleyen km.lerde servislerle akraba olmalarına gerek kalmayacaktır.
Motor hacmi ihtiyaç duyulan aracın kasa ve ağırlık durumuna göre 1.0 - 1.4 arası olabilir.

Büyük hacimli motora sahip araç alıp tüp taktırmaları durumunda, 30.000 km den itibaren kısmen yeni motor, 50.000. den itibaren komple motor yaptırma riskine girmiş olacaklardır. Tabii bu süre kullanım+yakıt durumu ile %100 ilgilidir. LPG motor yanma odası sıcaklığını aşırı arttıran ve kuru yanma sağlayan bir yakıt türüdür. Benzindeki yağ oranına sahip olmadığından piston ve gömlekler çok erken sürede aşınarak buna bağlı olarak krank ve kollarda, eksantrik ve sübaplarda da erken aşınmalara sebep olmaktadır.

Eğer para sorun değil sadece zevk ve haz önemliyse, istedikleri tür aracı almalarını tavsiye ederim.
Para gün gelir kazanılır ancak ömür gelip geçiyor.

Bu kategorideki kullanıcıların da zaten bu forumlarda işleri olmaz.



_____________________________



2448 Mesaj
5 Ağustos 2011; 1:24:34 

LPG silindirlere gaz fazında gönderiliyor. Benzine göre daha temiz bir yakıttır. Yüksek termodinamik özellikleri sayesinde daha iyi bir yanma sağlar. Yanma odası, supaplar, bujiler temiz kalır. Motor yağı ömrü uzar. Motorda kurum oluşmaz. Benzine göre daha fazla vuruntu önleme gücüne sahiptir. LPG’li araçlar daha sessiz çalışır. Bu üstün özelliklerinden dolayı motora zarar vermez. Aksine motor ömrünü uzatır.

Volumetrik olarak LPG ve benzinin alt kalorifik güçleri şöyledir:

Benzin= 32,3 MJ/Dm3 LPG= 25,6 MJ/Dm3

LPG'nin alt kalorifik gücü benzine göre daha düşük olduğundan bilinenin aksine yanma daha düşük sıcaklıklarda gerçekleşmektedir. Benzinle çalışmada tam yük civarında karışım aşırı zengin olup yanma bozulmakta, CO ve HC emisyonları artarken NOx emisyonları azalmaktadır. LPG'de ise tam yükte karışım fakir olup, CO ve HC emisyonları düşmekte, buna karşılık NOx artmaktadır. Bu durum bazı çevrelerce yorumlanırken, NOx değerlerindeki artışın benzinde olduğu gibi yanma esnasında oluşan yüksek sıcaklığa bağlanmaktadır. Bilindiği gibi benzinde yanma sırasında sıcaklık ne kadar yüksek olursa NOx emisyonları o ölçüde yüksek çıkmaktadır.

LPG'de durum tamamen farklı olup, alt kalorifik güçlerden de görüldüğü gibi yanma esnasında silindirlerde daha fazla sıcaklık oluşması fiziken mümkün değildir. Farklı yakıt kullanımında yanma odasında oluşabilecek sıcaklıklar açısından LPG veya DOĞALGAZ benzine göre gerek volumetrik verim ve gerekse adyabatik alev sıcaklıkları açısından daha avantajlı görünmektedir. Dolayısıyla bu yakıtlarla daha düşük sıcaklıklar ve daha düşük ısıl zorlamalar oluşmaktadır.

Ayrıca piyasada çekirdekten yetişme, eski pik motorlarda kalmış bazı ustalar, "Benzinde kurşun var supapları yağlar, karbon filmi oluşturur. LPG kuru yakıt, motora hararet yaptırıp supap sarar" şeklinde tamamen yanlış beyanlarda bulunmaktadır. Uzun yıllardır motorlar kurşunsuz benzine göre üretilmektedir. Gelişen çevre standartları ve daha sıkı egzoz emisyon sınırlamaları daha temiz yakıtları zorunlu kıldığından motorlarda karbon filmi oluşmasının önemi kalmamıştır. Otomotiv firmalarınca geliştirilen yeni motor teknolojileriyle daha düşük ısı iletimi olan ve hafif malzemelerden üretilen supaplar üretilmiş, sıcaklıklar önemli ölçülerde düşürülmüş ve mekanik zorlamalar azaltılmıştır.

Yeni motor teknolojilerinde kullanılan direnci yüksek ve ısı iletim katsayısı düşük kaplamalarla supap dayanımları artırılmış ve ısı kayıpları azaltılmıştır.

2A MÜHENDİSLİĞİN İNTERNET SİTESİNDE SIKCA SORULAN SORULAR KISMININ OKUNMASINI TAVSİYE EDERİM.....


_____________________________

SEMERKAND TV HD frek:11555 sembol: 27500 Fec:3/4 Vert.


1166 Mesaj
5 Ağustos 2011; 12:29:41 

teorik olarak boyle olabilir. ancak pratikte yasanan maalesef soyle olmakta;

normalde 300.000.km gidebilecek benzinli bir motorun lpg takildiktan sonra 50.000 km'de yag yakmaya baslamasini, devam edildiginde bir muddet sonra komple motor ister gale gelmesini nasil izah edecegiz?

eger pratikte olanlar soylediklerinizle birebir ortusuyor olsa idi basta ben olmak uzere lpg kullanmayanlar buyuk hata yapmis kisiler olurdu. 1999-2005 arasi 4 adet lpg li aracim oldu hepsindede kisa surede motorun erken asinmasini yasadim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2448 Mesaj
5 Ağustos 2011; 14:32:59 

İşin ilginç tarafı Pratikte olay tam da yazdığım gibi bunun en büyük delili Ticari TAKSİ ve Ticari DOLMUŞLAR . adamların kaç km yaptığı ortada, biraderin plaka hakkı için aldığı ticari taksi plaka bir hyundai var 365000km de BRC lpg li araç, Ticari taksi olarak yine LPG li kendi aracını kullanacağı için bu aracı 1 hafta falan kullandıktan sonra 2-3 ay önce sattı. , inanmayan gelsin görüştüreyim biraderle,

50000 - 70000 km de motor ister hale geliyor olsaydı bu lpg yi kimse taktırmazdı , taksiler dolmuşlar çatır çatır kullanıyor 300-400000km daha sonrada araç motor istese ne olur zaten lpg ekonomisi aracın parasını bile çıkartmış oluyor

NEyse herkes kendisi bilir , bu meseleler çok konuşuldu yazıldı çizildi , kasap montajcılara dikkat edin dandik montaja dikkat edin, aracın Hava-yakıt karışım oranlarını doğru yaptırın, zengin-fakir karışıma ve özellikle aracı arıza ışığı yanar vaziyette kullanmayı kesinlikle kabullenmeyin, Aracın bakımlarını kesinlikle ihmal etmeyin zamanında yaptırın vs...; Bunlara dikkat edilirse sağlam marka ve hatasız montaj ile yıllarca sorunsuz kullanım mümkün. Saygılar hayırlı iftarlar....



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuftaner -- 5 Ağustos 2011; 14:44:30 >


_____________________________

SEMERKAND TV HD frek:11555 sembol: 27500 Fec:3/4 Vert.


1166 Mesaj
5 Ağustos 2011; 18:37:20 

Bu yazdıklarınızın ışığında şöyle bir değerlendirme yapılabilir. Benim LPG'li araç sahibi olmadığım ve kullanmadığım 5 yıl içerisinde LPG yakıt kalitesi motora zarar vermez hale getirilmiş ve benzinli bir motor ömrü ile lpg'li bir motorun ömrü arasında fark kalmamış.
Aynı tip 2 tane araç düşünün İkiside aynı kullanım tarzında kullanılarak 50.000.km'ye gelmiş. Biri benzinli diğerli lpg'li. Bu ikisinin motor durumunu anlamanın ilk yolu kompresyon ölçümüdür. Sizce her iki aracın kompresyon değerleri birbiri ile aynımı çıkacaktır? Her iki aracın motor sıcaklığı 80 C iken yağ çubuğu hafif çekildiğinde her ikisinde de yağ dumanı çıkmayacakmı dır?

Eğer her ikisininde aynı çıktığını birisi bana ispatlar ise biz bugüne kadar sürekli aldanmışız demektir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhakanuysal -- 5 Ağustos 2011; 18:39:58 >


_____________________________



2448 Mesaj
6 Ağustos 2011; 1:09:03 

Yanlış anlamayın ama kimseye bir şey ispatlamak zorunda değiliz ben daha fazla bu konu hakkında yazmak istemiyorum, bu mesele ile konu başlığınıda çok meşgul ettik kanısındayım.

5. lpg li aracımı kullanıyorum (brodway(tartarini-sorunsuz), toyota corolla(tartarini-sorunsuz), 2009 pejo 308(OMVL-tam bir lpg fiyaskosuydu , 2010 honda civic (tartarini-sorunsuz), 2011 verso(BRC- süper sorunsuz) )bende kendi çapımda tecrübelerimi aktardım , sizinde tecrübe ve bilgilerinize saygı duyarak haklı olduğunuz noktalar olabilir ... diyerek sözlerimi bitiriyorum

kalın sağlıcakla....



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuftaner -- 6 Ağustos 2011; 1:11:49 >


_____________________________

SEMERKAND TV HD frek:11555 sembol: 27500 Fec:3/4 Vert.


 
235 Mesaj
6 Ağustos 2011; 11:03:22 

aracın lpg dışında birçok güzel özelliği var mesela ön yolcu ve sürücü koltuğunu altında klima için hava verme yerleri var bunu yeni gördüm.araç ile ilgili paylaşımlar yapalım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi braveheart4141 -- 6 Ağustos 2011; 11:05:08 >


_____________________________



82 Mesaj
7 Ağustos 2011; 0:21:41 

merhabalar; 3 gün önce 2005 corolla verso elegant ile aranıza katıldım. araç gerçekten harika, özellikle donanım kısmı benı kendine hayran bıraktı. hala yeni özelliklerini öğrenmeye devam ediyorum.
aracımdan bahsetmek gerekirse ;

öncelikle 91 000 de lpg kiti takılı işlenmiş vaziyette 28950 ye aldım. tabi bu rakamın içinde 99 lpg li 1.6 kırmızı hatchback polomuza sayılan 11000 tl dahil.
araç 7 koltuklu
yağmur sensörü
park sensörü
9 hava yastığı
oto. kararan iç dikiz aynası
elektrikli, ısıtmalı dış dikiz aynası
dijital klima
6'lı cd changer
anahtar (bu anahtarlar toyotanın sanırım tek zaafı, çünki tuş takımı çabuk yıpranmış sanırım 2 tane yeni anahtar kabı alıcam, nette buldum cevap bekliyorum)
şimdilik aklıma gelenler bunlar.

not: yukarıda lpg ile ilgili görüşleri okudum, bir lpg sever olarak benzin bu fiyatlarda iken ayrıca lpg uyum sorunu en minimum olan TOYOTA markasına binerken lpg kullanmamak benım yapacağım en son şey olurdu sanırım...
son olarakta güncel yaklaşık yakıt sarfiyatım; agresif kullanım+klima açık şehiriçi ve şehirler arası karışık 0,24 tl/km şeklinde gerçekleşti.
saygılar.


_____________________________




http://www.325donem.com


1166 Mesaj
8 Ağustos 2011; 21:08:31 

Sn.Yusuf Taner'in haklı çıkması benim işime gelir. Sonuçta aynı aracı kullanıyorum. Lpg seçeneği ihtiyaç duyulduğunda değerlendirilebilir. Yeter ki motora zarar veriyor olmasın.

Hafta sonu 7 kişi ile 550 km uzun yol yaptım. Aracın ağırlığıyla birlikte 2000 kg olduk. Tem otoyolunda çoğunlukla 160 km hız + şehir içinde dur kalklar + sürekli klima ile birlikte dönüşte depoyu benzini görecek kadar fullediğimde 8 lt/100 km (95 oktan 4.33 = 0.35 TL / km) yaktığını gördüm. Yol b.sayarı 8.1 gösteriyordu.

Uzun yolda çok gibi görünebilir. Ancak araç henüz 1200 km'de olduğundan rodajda sayılır, çok ağırdık, klima sürekli açıktı ve gaza basarak kullandım.

Tem'de 160 ile giderken hava epeyce rüzgârlı olsa da araçta düz bir çizgiden sapma görmedim. Bu hızda bu ağırlıkla rüzgar tutan bir kasaya sahip olmasına rağmen bu oturaklılık beni çok memnun etti. Direksiyon sanki araç yerinde duruyormuş kadar stabil idi.

Yakıt sarfiyatı bence bu değerlerde düşünüldüğünde gayet makul.


_____________________________



2448 Mesaj
9 Ağustos 2011; 1:35:20 

bende en son haziranın 11 de 730km yaptık 2yetişkin+2çocuk bagaj full bavul dolu (kaç kg dır bilmiyorum ama gerçekten tepeleme doluydu ve çok ağırdı ) bende eve döndüğümde ortalama tam 8.1 lt gördüm yol bilgisayarında (tabiki bu değer araç benzin yakıyor farzederek verdiği değer ve hesaplarımla bire bir örtüşdü ama ben LPG ile gittim geldim tabiki...) ama yolum otoban falan değildi Adapazarından-Antalya istikametine 365km civarı bir yol gittim ve döndüm ortalama 110-120km hızla gittim yani hızlı gittmedim. Ama malum yol çok istikrarlı değil iniş-çıkışlar , virajlar vs... mevcut.
Ama inanılmaz keyif alarak gittim geldim , Sürüş keyfi ve konfor beni son derece memnun etti....


_____________________________

SEMERKAND TV HD frek:11555 sembol: 27500 Fec:3/4 Vert.


10 Mesaj
9 Ağustos 2011; 15:12:43 

güzel araba arkadas auristen sonra gecebilirim..


_____________________________



1166 Mesaj
11 Ağustos 2011; 23:59:00 

2011 Verso Comfort Extra 2.0 dizeli kullanan biri forumda sarfiyatını yazmış, İstanbul içi 0.23.-TL/km' ye geliyor. Bence bu değer çok iyi. Dek dezavantajı yıllık vergisinin benzinliye göre 2 kat fazla olması.

Benim günlük kullandığım 2010 Symbol 1.5 dci 65bg İstanbul içi 0.19-0.20 TL /km yakıyor.

Şehir içinde 2.0 dizeli 0,23 yakan bir aracın 1.6 benzinlisi 0,30-0.35 yakıyorsa bu iyimidir kötümüdür? Değerlendirmeleriniz nedir?




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhakanuysal -- 12 Ağustos 2011; 0:00:22 >


_____________________________



1166 Mesaj
16 Ağustos 2011; 11:48:52 

Almayı düşünenlere tecrübelere dayalı bilgiler;

A - 6.viteste 120 km ile giderken yol bilgisayarında görünen sarfiyat:

- 2 kişi ile 5.7lt.
- 5 kişi ile 6,7lt.
- 7 kişi ile 7,5lt.

B - 6.viteste 170 km ile giderken

- 2 kişi ile 6.4lt.
- 5 kişi ile 7.3lt.
- 7 kişi ile 8.0lt.

C- 4000 d/d dan itibaren 1.6 turbo dizeller ile yokuşta aynı seviyede gidebiliyorsunuz.

D - 7 kişi ile 170 km de giderken dahi son derece oturaklı, rüzgârlı havada dahi direksiyonda çizgisinden sapma hareketleri yok.

E - Yol sesi düşük veya yüksek hızda yok gibi. Araç içinde rahatlıkla fısıltı ile konuşabilir, düşük seviyede müzik dinleyebilirsiniz.(Michelin lastik ile)

F - Iphone 3GS araca doğru yerden tanıtılırsa, bluetooth üzerinden hem telefon hem müzik dinleyebiliyorsunuz. İlk tanımlamayı galeri çıkışında satıcı yapmıştı. Sadece telefon olarak tanıttığından müzik dinlemek için için kablo bağlantısı gerekiyordu. Ben cihazı silip müzik+telefon bölümünden tanıtınca kablosuz kullanabiliyorum. Servise sorduğumda " Yazılımı eski, telefon harici kullanamazsınız " demişti. Onlarda bunu bilmiyor.

G - Kliması içindekileri rahatsız etmiyor. Klimaya duyarlı olanlar için iyi bir seçim olur. Zira diğer aracımın kliması beni hasta ediyor.

Özetle;

Araç 6.vitese attıktan sonra tümüyle ekonomi moduna geçiyor. Yakıt sarfiyatı kişi sayısına ve gaza basışınıza göre 5,6 ile 8 lt. arasında değişiyor. Bu durumda kullanıldığında benzin sorunu yaşanmayacağına inanıyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhakanuysal -- 16 Ağustos 2011; 11:56:48 >


_____________________________



1166 Mesaj
20 Ağustos 2011; 19:31:03 

Evet, aracım Comfort Extra olduğundan jant kapaklı ve saç jantlı idi. Bugün alaşımlı (aluminyum) jant taktırdım. Hiç yol sesi almayan araç az da olsa içeri yol sesi vermeye başladı. Eskisine göre %8 gibi.

Hayret ettiğim, jant değişiminin yol sesinde nasıl etken olabildiği?

Jant taktırdığım yere Yeni Auris 1,6 nbenzinli geldi. Ort. yakıtı Verso'dan 0.5 Lt düşükmüş. Sahibi "Basarak kullanıyorum" dedi. 240 km hıza çıktığını söyledi.

Ayrıca D4d dizel Corollası olduğunu, km'de 0.27.-TL yaktığını, servis maliyetinin ise benzinli Auris e göre 2 kat olduğunu, Toyota benzinli modellerin sorunsuz olduğunu söyledi.

Bence kullanım farkı kaynaklı. Toyota Club forumunda Verso 2.0 dizel alan biri İstanbul içinde 0,23 TL yaktığını yazmış. Verso gibi ağır ve 2.0 motor bir araç bu değeri veriyorsa, 1.4 dizel Corolla'nın 0,27 TL yakması çok şaşırtıcı.


_____________________________



82 Mesaj