Şimdi Ara

IDF 2010: Intel bulut tabanlı Ray Tracing ile netbook'larda gelişmiş oyun deneyimi sunmayı planlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
3.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Larrabee projesiyle harici ekran kartı pazarına girmeyi planlayan ancak daha sonra kârlılığın daha fazla olduğu HPC (Yüksek Performanslı Bilgi İşlem) pazarına yönelen Intel, IDF 2010 etkinliği öncesinde yeni bir teknolojisini tanıttı. Yapısında Larrabee mimarisi için geliştirilen çeşitli teknolojilerin kullanıldığı, MIC (Many Integrated Core) tabanlı Knight Ferry işlem kartları, bulut bilgi-işlem pazarında Ray Tracing hesaplamaları için kullanılacak. Intel'den yapılan açıklamaya göre, Knight Ferry kartlarla donatılan sunucuların işlediği görüntüler, data hattı üzerinden kullanıcılara iletilecek ve bu sayede televizyona bağlı bir netbook'la bile en yeni oyunlar oynanabilecek, Ray Tracing teknolojisinden faydalanılabilecek.


    Intel Labs tarafından geliştirilen ve Wolfenstein oyunu ile demosu gerçekleştirilen bu sistem sayesinde, kullanıcıların en iyi oyun deneyimi için yüksek maliyetli donanımlara yatırım yapması gerekmeyecek. Henüz sistem geliştirme aşamasında olduğu için kullanım tipleri hakkında net bir bilgi olmasa da bu tarz bulut bilgi-işlem servislerinin gelecekte abonelik usuluyle hizmet vermesi bekleniyor. İlk örneğinde 32 çekirdek bulunan ve 128 izlek işleyebilen Knigh Ferry işlem kartı, 1.2GHz'de çalışıyır ve 1-2GB GDDR5 bellekle geliyor. Sunucu sistemler için hazırlanan ve özel geliştirme kitiyle birlikte sunulacak olan kartın ticari sürümlerinin 2011'de hazır olacak ve yüksek işlem güçleri sayesinde, bulu bilgi-işlem tabanlı uygulamalarda yüksek performans sunulacağı belirtiliyor.




























  • Onlive'ın kopyası bu sistemin geleceği olduğunu daha önceleride açıklamıştım ıntelde bunu gördü ve bu işe el attı..

    http://www.onlive.com/#1
  • Tüketiciyi daha bağımlı hale getirebilecek ve korsanı engelleyebilecek bir yapısı olması itibari ile geleceği olan bir teknoloji.

    @Source'un da belirttiği gibi benzer bir teknoloji üzerinde zaten çalışılmaktaydı.
  • Demo ekran görüntüleri 1990'lardan kalma grafiklere benziyor.
  • Evde kendi Cloud server'ımızı kurabileceğimiz bir yazılım varmı?

    Yani masaüstü PC'me örneğin 5 tane laptop bağlayabileceğim ve grafik, hesaplama tarzı işlemleri onun üstünden yaptırabileceğim, Cloud tarzı bir sistem mevcut mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mistifa

    Demo ekran görüntüleri 1990'lardan kalma grafiklere benziyor.


    bahsettiğiniz oyunlarda arabanın krom kaplı tamponu üzerinde ya da arabanın dikiz aynasında çevredeki nesnelerin -hareketli olsalar dahi- fiziksel doğrulukta gerçek zamanlı yansıması var mıydı? ya da ışık kristalin içinden geçtiğinde doğru olarak kırılıyor muydu..
  • hangi veri yolu ile data iletişimi yapacakmış çok merak ettim


    bence hikaye. bu kadar yüksek veri iletişimi imkansız gibi bişi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CeFurkan -- 13 Eylül 2010; 14:16:55 >
  • Güzel bir gelişim ama Oyunlardaki Geçikmelerin önüne nasıl gecicekler merak konusu şahsım adına normal oyunlarda bölüm yükleme sürelerinde bile tahamülüm yok bide bunu net üzerinden yaparlarsa çok daha fazla gecikme süreleri yaşatacaktır buda oyun zevkinden çalacaktır ve ülkmizdeki net alt yapısınıda düşününce... grafik işlemleri için bulut bilgi işlemin hala çok zamanı war die düşünüyorum.
  • Türkiye'de zaten bu dandik web alt yapısıyla hiç bir halta yaramaz bu teknoloji.

    Ama büyük şirketler ayrı ayrı güçlü pc almaktansa böyle bir opsiyonu tercih edebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XIII

    Güzel bir gelişim ama Oyunlardaki Geçikmelerin önüne nasıl gecicekler merak konusu şahsım adına normal oyunlarda bölüm yükleme sürelerinde bile tahamülüm yok bide bunu net üzerinden yaparlarsa çok daha fazla gecikme süreleri yaşatacaktır buda oyun zevkinden çalacaktır ve ülkmizdeki net alt yapısınıda düşününce... grafik işlemleri için bulut bilgi işlemin hala çok zamanı war die düşünüyorum.


    Türkiyedeki internet alt yapısı ile olacak iş değil zaten bu türkiyede bu sistem ancak 10 senee sonra işleyebilir




  • bence saçmalıktan öte bir durum değil.hele hele üyelikle olucak iş değil.oyun oynamayı sevek kullanıcıların yarısı zaten oyuları bedavaya indirip oynuyo.beirde bunun üyelik parasını ödeyerek bu işi yapacklarını hiç sanmıyorum.işin birde internet bant genişliği var.saçmalık.
  • bu iş türkiyede tutmaz:))
  • Bir ara amd'ninde benzer calismalari vardi.

    bence gelecek bunda.
    olayi turkiyenin bugunki dandik adsl altyapisiyla dusunmeyin.
    internet altyapisi surekli hizlaniyor gelisiyor. yakin gelecekte en azindan gelismis ulkelerde her yerde bu hizmete yetecek internet altyapisi olusacaktir.

    gorsellikde asmis en guncel oyunlari oynamak icin surekli yeni donanim satin alma derdi kalkacak. tv ye entegre edilcek basit bir donanimla her tv de canavar gibi oyun oynanabilir.

    oyunlarin fiyatina gelince hizmetin ilk zamanlarinda dogal olarak pahali olacaktir. ama olayin bir sure sonra bugunku internet oyunlarina benziyecegine eminim. belli premium oyunlar gene parali olur, geri kalanini gelirini reklamlardan cikaran bedava oyunlar olusturur. nasil bugun bu internet oyunlarini oynamamiz icin nerdiyse yalvariyorlarsa yarin bu sistemdede cok farkli olaylar olmaz.
    aslinda bugunki tv sistemi gibi olur, onca diziyi yapimi bedava izleyip sadece en yeni filmlere para oduyoruz.




  • sistem iyi gibi dursada sonuçta birçok insan tercih etmeyecek nedenini söyleyeyim tabi,şöyle düşünün siz oyunları elinizde güçlü bir ekran kartı olmadan oynayabileceksiniz belli bir ücret karşılığında ama bu ücreti sürekli vereceksiniz diğer tarafda ise belli bir bedel karşılığı aldığınız ekran kartınız var ancak bu ekran kartına bir defa para verip oldukça uzun süreler oynayabileceksiniz(orjinal kullanan varmı) ve istediğiniz anda kartı satıp bedelinin bir kısmını geri alabileceksiniz,işin birde öbür tarafı var peki ben yüksek çözünürlüklü videolar izliyorsam ne olacak ki şu anda onboard 4200 ıgp ile orta düzey bir ekran kartının görüntüsü lcd tv'de o kadar bariz farklı ki ben bu işin fos olacağına inanıyorum
  • sorun suki hic bir ekran karti uzun omurlu evladiyelik degil.
    satma kismina gelirsek 1 sene gecmeden fiyati yariya inmis oluyor.

    cloud gaming elinizdeki donanindan bagimsiz bir olay. internet uzerinden alcaginiz bir hizmet.
    eger elinizde lag yapmadan hd yada sd video goruntusunu stream olarak oynatabilcek kapasitede internet varsa basit bir donanimla en guncel oyunlari oyniyabilceksiniz demektir. ustelik her yeni nesil oyunda donanim guncellemesine ihtiyac duymadan.

    ayrica olayin su boyutuda var dunyanin parasini ps3 yada ekran kartina yatirdikdan sonra ne kadar oyun oynuyorsunuz.
    gun bazinda bir ortalamaya vurun. az sayida hardcore oyuncu disinda her gun oyun oynuyan kac kisi var.
    burda kullancaginiz zaman, kullanacaginiz miktarda bu hizmeti satin alma luksu var.

    nadiren oyun oynuyan ama yeni cikan bir oyunu cok merak eden insanlar bu hizmeti bir iki haftaligina kiralayip heveslerini alabilirler.
    hizmeti istenildigi an kiraliyabilmek icin iyi bir internet ve basit bir pc disinda pek bir seye ihtiyac yok.

    kiralama ucreti, maliyet kismina gelirsek: merkezi sistem her zaman cok daha verimlidir. oyun icin alinan pahali donanimlar en hardcore oyuncunun elinde bile gunun buyuk kismini atil durumda gecirir. ote yandan cloud gaming sistemi surekli calisip pek cok kisiye ayni anda hizmet verebilcek. yani bir ekran kartini 10 kisinin kullanip maliyetini paylasmasi gibi. ustelik sistem buyudukce ayni islem gucu icin harcanan maliytte dogal olarak duser. yani evdeki ekran kartinin islem gucune merkezi sistemde 10da 1 hatta saha az maliyetlere ulasabilir.

    yani hizli internet agi olan her yerde bu sistem cok daha ekonomik olacaktir.




  • bu sadece Türkiyede değil dünyanın hiçbir yerindeki altyapı ile olacak birşey değil.. en kötü 1024*600 gibi bir çözünürlükte dahi sadece 1sn'de akması gereken görüntü bilgisini kaldıracak bir alt yapı yok.. Biz bugün oyunlardaki 40-50FPS'yi beğenmeyen ve altındaki oyunları oynamanın bile zevk vermediğini düşünen oyuncularıda hesaba katarsak bu çözünürlükte 50fps'yi bırak 30fps görüntü full kalitede görüntü vermek şu an sadece hayal... birde buna oyunda verdiğiniz komutları düşünün.. mw2 oynuyorsunuz savaşın ortasındasınız kafanızı bir sağa bir sola çeviriyorsunuz ve size ateş eden düşmanlara karşı aynı çeviklikle nişan alıp ölmeden onları ateş edip öldürmeniz gerekecek.. hangi altyapı ile hangi ping süresi ile bu kadar kusursuz bir oyun deneyimine kavuşturacakmış bu sistem insanları??? profesyonel pazar için düşünsen adamın netbookla profesyonelliğin ne işi var yine çıkamıyorum işin içinden.. çizim yapan bir şirket tüm renderlarını bu şekilde almak istese böylesine profesyonel şirketlerin böyle bir yatırımdan kaçmaları çok saçma gelir çünkü onlar gerçek zamanlı çalışmaları görmek isterler... netice itibari ile ne şu an nede orta uzun vadede ben bir yatırım alanı göremiyorum bu teknolojide.. sadece prototip olarak hazırlanıp yapılıp denenebilir..




  • bulut nedir yahu... adamlar Cloud diye özel isim koymuşlar, herşeyi Türkçeye çevirmek gerekmiyor. Özel isim zaten çevrilmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiesTorN -- 13 Eylül 2010; 23:42:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VMTX

    bence saçmalıktan öte bir durum değil.hele hele üyelikle olucak iş değil.oyun oynamayı sevek kullanıcıların yarısı zaten oyuları bedavaya indirip oynuyo.beirde bunun üyelik parasını ödeyerek bu işi yapacklarını hiç sanmıyorum.işin birde internet bant genişliği var.saçmalık.

    Diğer arkadaşlar da değinmiş ama zaten amaçlananlardan biri de bu. Sizin bahsettiğiniz o %50'lik kısmı bertaraf etmek. Korsan kullanımların önüne geçmek. Zira oyun yapımcılarının işine geliyor. %50 kazanacaklarına %80 - %90 kazanacaklar bir oyundan.

    Adil Kullanım Kısıtlaması olan geri ülkelerde pek tercih edilmez kanımca. Zira ttnete baktığımızda sınırsız interneti kaldırmaya çalışıyor. Kıytırık adil kullanım kısıtlamalı paketler hazırlamış ve BTK'ya sunmuş durumda...






  • 4 server, toplam intel knight's 200 çekirdek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Man From Atlantis -- 14 Eylül 2010; 0:05:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Batuist

    bu sadece Türkiyede değil dünyanın hiçbir yerindeki altyapı ile olacak birşey değil.. en kötü 1024*600 gibi bir çözünürlükte dahi sadece 1sn'de akması gereken görüntü bilgisini kaldıracak bir alt yapı yok.. Biz bugün oyunlardaki 40-50FPS'yi beğenmeyen ve altındaki oyunları oynamanın bile zevk vermediğini düşünen oyuncularıda hesaba katarsak bu çözünürlükte 50fps'yi bırak 30fps görüntü full kalitede görüntü vermek şu an sadece hayal... birde buna oyunda verdiğiniz komutları düşünün.. mw2 oynuyorsunuz savaşın ortasındasınız kafanızı bir sağa bir sola çeviriyorsunuz ve size ateş eden düşmanlara karşı aynı çeviklikle nişan alıp ölmeden onları ateş edip öldürmeniz gerekecek.. hangi altyapı ile hangi ping süresi ile bu kadar kusursuz bir oyun deneyimine kavuşturacakmış bu sistem insanları??? profesyonel pazar için düşünsen adamın netbookla profesyonelliğin ne işi var yine çıkamıyorum işin içinden.. çizim yapan bir şirket tüm renderlarını bu şekilde almak istese böylesine profesyonel şirketlerin böyle bir yatırımdan kaçmaları çok saçma gelir çünkü onlar gerçek zamanlı çalışmaları görmek isterler... netice itibari ile ne şu an nede orta uzun vadede ben bir yatırım alanı göremiyorum bu teknolojide.. sadece prototip olarak hazırlanıp yapılıp denenebilir..


    boyle bir altyapi olmadigina eminmisin?
    cunku japondaya hd filmler stream olarak kiralanip izlenebiliyor.
    Gigabit fiberoptik hat olunca.

    bugun bu teknoloji yaygin kullanima gecmiyorsa bu seviyede altyapinin ozellikle amerikada yaygin olmamasindan kaynaklaniyor.
    ama birak ortayi uzunu yakin gelecekdeki altyapi projeleri bu durumu degistirecek ozellikteler.
    heryeri turkiye gibi dusunme. rekabet olan bir yerde 30sene ayni bakir kablo altyapisiyla sektorde tutunabilmen mumkun degil.

    sen bir yatirim alani goremiyebilirsin ama sektor devleri hem intel hemde amd/ati bu konuda ciddi yatirimlar yapiyorlarki bi bildikleri var.
    sadece intel ve amd degil bu konuyla ugrasan baska sirketlerde var.
    yurtdisinda cloud gamingle alakali projelerde calisan bazi arkadaslarim, tanidiklarim var. onlardan aliyorum haberlerini.
    bu hizmetin lagsiz sorunsuz verilebilmesi icin network optimizasyonu yapiyorlar.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.