Eski araca yüksek vergi
78 Cevap6364 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
297 Mesaj
8 Eylül 2010; 11:14:01 

Motor silindir hacmine göre alınan ÖTV, karbon salınımına göre yeniden düzenlenecek. Çevreci araçların vergisi daha düşük olacak. Elektrikli ve hibrid araçlara vergi teşviği verilecek. MTV’de ise çarpıklık gideriliyor. Buna göre yaşlı araçlar, daha yüksek MTV ödeyecek. Düzenleme yılbaşına yetiştirilmeye çalışılıyor.

Hükümet, motorlu araçlara uygulanan vergi düzenlemelerine “karbon salınımı” kıstasını sokmaya hazırlanıyor. Halen motor silindir hacmine göre alınan verginin, çevre dostu araçları teşvik edecek şekilde, “karbon salınımına” göre yeniden düzenlenmesi gündemde. Bu kapsamda araçların alım satımında geçerli olan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ve her yıl düzenli olarak alınan Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) sisteminde yapılacak değişikliklerle ilgili düzenleme hazırlanıyor.

MTV ve ÖTV düzenlemelerine, çevreci araçları dikkate alacak bazı istisna ve teşvikler konulması planlanıyor. Böylece başta elektrikli ve hibrid modeller olmak üzere çevre dostu otomobiller, önemli vergi kolaylığına kavuşacak. Yeni araçlar daha düşük vergiye tabi tutulurken, Türkiye’de eski ve yaşlı araçların daha düşük vergiyle ödüllendirilmesi çarpıklığı da giderilmiş olacak. Halen yürütülmekte olan çalışma kapsamında, şu anda kullanımdaki araçlarda yeni ve çevre dostu olanlar ile karbondioksit salınımı düşük araçlar daha az vergi öderken, istisna ve muafiyetlerden faydalanamayacak yaşlı araçlar, diğerlerine göre daha yüksek vergiye muhatap olacak.

Düzenleme yılbaşına yetişecek Türkiye’nin uluslararası alanda altına imza koyduğu “çevre” konulu protokoller nedeniyle hayata geçirmek zorunda olduğu bu düzenlemeyi, Türkiye’ye yatırım yapmak isteyen uluslararası otomotiv şirketleri de uzun zamandır bekliyordu. Düzenlemeyle ilgili çalışmanın yılbaşına yetiştirilmesi planlanıyor. Vergide ters orantı var Ekonomi yönetiminin uzun zamandır üzerinde çalıştığı “karbon salımını”na göre vergi düzenlemesine ilişkin çalışma, öncelikle Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın başkanlığındaki Ekonomi Koordinasyon Kurulu’nda son halini alacak. Çalışmaya Sanayi Bakanlığı ile Dış Ticaretten Sorumlu Bakanlık katkı sağlarken, düzenleme ağırlıklı olarak Maliye Bakanlığı tarafından yürütülüyor.

Çalışmanın genel çerçevesiyle ilgili önceki gün katıldığı bir televizyon programında açıklayan Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, düzenlemenin yılsonuna yetiştirilmeye çalışıldığını söyledi. Babacan “Enerjide daha tasarruflu olan ya da temiz enerjili otomobillerin üretilmesi ve Türkiye’de satılmasıyla ilgili daha fazla ne yapabiliriz, bunu daha çok nasıl özendirebiliriz bununla ilgili bir çalışma başlattık. İki ayrı çalışma grubu kurduk. Bir tanesi ‘Türkiye’de bu tür otomobillerin üretimini desteklemek için neler yapabiliriz?’ konusunu araştırıyor. Diğer çalışma grubumuz da ‘bu tip aracın Türkiye’de kullanımını daha çok teşvik etmek için neler yapabiliriz’in üzerinde çalışıyor. Yeni bir vergi düzenlemesinin söz konusu olması muhtemel” açıklaması yaptı.

MTV’de halihazırda ters bir orantının uygulandığını hatırlatan Babacan, şöyle devam etti: “Bizim vergimiz motor hacmiyle ilgili. Ancak bizim şu anda emisyonla ilgili bir vergi uygulamamız yok. Yani karbon salınımıyla alakalı bir vergi uygulamamız yok. Hatta tam tersine, halen eski otomobillerden daha düşük vergi alındığını düşünürsek motorlu taşıt vergisi olarak, sanki çevreyi daha çok kirleten, çevreye daha çok zarar veren otomobillerden daha az vergi alıyoruz gibi de orada bir ters orantı var. Şimdi burada bizim çevreyi kirletmeyle alakalı özellikle, karbon salınımıyla alakalı da bir vergi düzenlemesi yapmamız gerekiyor.

Tüketicilerin, göreceli olarak, çevre dostu araçlara daha uygun koşullarla kavuşmasını sağlar. Yani alırken ÖTV, kullanırken MTV. Bu çalışma ekibimiz ikisine de zaten ayrı ayrı bakıyor. Bu yıl herhalde bunun bir nihai kararını veririz, diye bekliyorum ben. Çünkü, Türkiye’nin G -20 üyesi olarak çevreyle ilgili sorumlulukları da var.“

1 yaşındaki otomobilin MTV’si 1.140 TL 16 yaşındakinin 127 TL

TÜRKİYE’DE uzun yıllardır Motorlu Taşıtlar Vergisi’ndeki (MTV) çarpık sistem tartışılıyor. Yaşlı ve çevreye zararlı araçlardan daha az vergi alınması, buna karşın yenilerden daha fazla vergi toplanması tepkiye yol açıyordu. Otomotiv sektörü, tıpkı Avrupa Birliği ülkelerinde uygulandığı gibi çevreci araçların MTV’sinin daha az olması gerektiğini savunuyordu. İşte mevcut MTV sisteminden bir örnek: 1-3 yaş arasındaki 1601-1800 cc motor hacmine sahip bir araç için 2010’da toplam 1.140 TL MTV ödeniyor. 16 yaş ve üzerindeki aynı motor gücündeki bir araç için sadece 127 TL veriliyor.

Gülümhan GÜLTEN / VATAN GAZETESİ


_____________________________

Gösterilecek bir şey bulunamadı!


61 Mesaj
8 Eylül 2010; 14:27:33 

Görmeden inanamam.


_____________________________



 
3485 Mesaj
8 Eylül 2010; 14:59:06 

sizde inandınız tabi yeni arabaların ucuzlayacağına!!!!!

eski arabalar hurdaya çıkar en fazla. yeni otomobillerin ucuzlayacağını sanmam. belki artık 1.2, 1.6 motor esaretinden kurtulup büyük motorlu araçlara geçeriz diyicem ama bu seferde yakıt tüketimi yüzünden binemeyiz.

özetle orta gelirli vatandaşa pek hayrı olmayacak bi düzenleme.


_____________________________



3176 Mesaj
8 Eylül 2010; 15:04:17 

ülkemiz bence hazır değil binlerce kişide 90'lı yılların araçları var
gariban olup toros broadway şahin kullanan kişi ne yapacak
zaten muayene vs mtv diye ödüyor vergiyi
bir de yükselirse ödemez borçlu gezer
yazık olur


_____________________________

SKODA SUPERB 2013 1.6 TDI DSG


1934 Mesaj
8 Eylül 2010; 15:13:43 

Gördük devletin çevreciliğini...Toyota Hibrit Pirius 100.000 TL , Honda Civic hibrit 50.000 TL...Vergisini düşürüp teşvik edeceklerine bunlar kimse almasın diye ellerinden geleni yapıyor


9229 Mesaj
8 Eylül 2010; 15:14:51 

Bütün bakanlar alışmış abi

MErcedes lerin 2011 modellerine E kasalarına S kasalarına binmeye

Herkesde bu arabalardan falan var zannediyorlar heralde :D


_____________________________


>CoNTiNuE<

• PS3-PS4 Online Oyun Klubü•



560 Mesaj
8 Eylül 2010; 15:29:29 

Şimdi ben yanlış anlamadıysam, yukarıda yazana göre sadece yıllık alınan mtv değil, aracı alırken ödediğimiz ötvde de düzenleme yapılacak ve karbon salınımı az olan sıfır araçların da fiyatları biraz düşecek. Böyle olursa da 2. elde fiyatlarda da biraz düşüş olur. Daha önce de dediğim gibi, artık 3-4binTLye Taunus, Samara, Favorit, Toros-9-11 (bu araçları devlet uygun bir fiyatla sahiplerinden alsa, ya da araç karşılığı vergi indirimi imkanı verse) yerine 96-97 model Escort, Astra-Corsa, Corolla, Civic gibi araçlar olsa, diğer çok eski teknoloji araçlar da hurdaya ayrılsa. Hatta devlet kendi bünyesinde bir hurda otomobil dönüşüm tesisi kursa. Kısacası artık şu ülkenin çilekeş insanları olarak aynı paraya biraz daha iyi araçlara binebilsek ne güzel olur, herşeyde doğrudan birsürü vergi var, artık birazcık da olsa haketmedik mi bu normalde olması gereken durumu.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sg83 -- 8 Eylül 2010; 20:14:13 >


_____________________________

http://www.flickr.com/photos/sgi83/


9576 Mesaj
8 Eylül 2010; 16:00:55 


quote:

Orijinalden alıntı: D-Assault

Gördük devletin çevreciliğini...Toyota Hibrit Pirius 100.000 TL , Honda Civic hibrit 50.000 TL...Vergisini düşürüp teşvik edeceklerine bunlar kimse almasın diye ellerinden geleni yapıyor


Ne anlarlar hybridden


_____________________________



 
873 Mesaj
8 Eylül 2010; 18:53:00 

2. el öyle bir darbe yer ki elinde çok aracı olanların vay haline, mesela galericiler.
arkadaşımda toyotacorolla var 98 model 10 bin veriyorlar, düşünsenize yıllık mtv 800-900 olduğunu.
bu durumda arabanın fiyatı 4-5 bin liraya kadar düşer çünkü şu anda mtv 70-80 lira bişey ödeniyor sanırım.
sıfır arabaların ucuzlamayacağı fikirlerine katılıyorum, devlet bu dzenlemeyle daha fazla ergi kazanacaktır.
eski arabalardan yüksek mtv yeni araba almaya yönlendirecektir, yeni arabanın da %60'ı kafadan vergi.
avrupada da aynen böyle işliyor. bence de ülkede otomotiv sanayii varsa yapılması gereken budur.


_____________________________

Hatalı sollama yap, sonra KADER..
Elini makinaya kaptır, sonra KADER..
Afrika'da ortalama yaşam 50-55 yıl, Batı Avrupa'da ve
İskandinavya'da 80-85 , bu da mı KADER !


 
682 Mesaj
8 Eylül 2010; 22:56:00 

Araba fiyatlarının fazla ineceğini düşünmüyorum ,avrupada araçlar ucuz sigortaları aşırı pahalı,2.el baya düşer onunda yıllık mtv ve sigorta vergileri artar gibime geliyor. Eski bakımsız araçlar muhtemelen bir bir piyasadan çekilir.


_____________________________



1564 Mesaj
8 Eylül 2010; 23:37:08 

ya başlık değişsin yeni vergi uygulaması filan olsun bir ara olsa diye çok sevindin 43.000 tl civic 33.000 olsa 38.000 cruze 28.000 olsa ama burdaki yorumları okuyunca hevesimi kırdınız 10.000 tl ötv mtv olmasa offf


_____________________________



 
682 Mesaj
8 Eylül 2010; 23:45:10 

civic baz modeli 2 sene önce 32 liraydı zaten bu ötv bindirimi yüzünden bu fiyattalar tek istikrarlı fiyatı olan marka vw.3 aşağı 5 yukarı hemen hemen 5-6 senedir,aynı fiyattalar.


_____________________________



1175 Mesaj
8 Eylül 2010; 23:47:44 

Şu anki sistemde şahıs olarak yeni araç almanın vergi açısından maliyeti yüksek. Araç alırken, kullanırken ödediğimiz vergilerin tamamı cebimizden çıkıyor herhangi bir şekilde gider yazamıyoruz. Dolayısı ile yeni araç hakikaten lüks bir tüketim olarak yerini alıyor ülkemizde.

Kendi aracımdan örnek verecek olursam.
Aracın fabrika çıkış fiyatı faturalı 14500 bana maliyeti vergilerle 24500 10 bin tl yeni araç alımı sırasında devlete vergi katkım olmuş.
Yıllık yaptığı km 10 bin Aracı 10 yılda 100 bin km kullanacak olsam yaklaşık 20 bin tl yakıt, bu sürede ödenecek mtv 4 bin tl seviyesinde olacak, kasko bakım vs 6000 tl, 10 yıl sonunda aracı 10 bin tl ikinci el olarak piyasa fiyatından satacak olursam Bu aracın bana 10 yıllık ve 100 bin km maliyeti araç ikinci el bedelini düştüktan sonra 40 bin tl olur. Yani yıllık 4000 tl civarında bir parayı cebimden ekonomiye aktarmış oluyorum.

Ticaretle uğraşanlar, amortisman, pazarlama satış gideri vb gibi kalemlerle aracın yukarıda bahsettiğim masraflarını büyük oranda vergiden düşebiliyorlar.
Dolayısıyla amortisman için belli yıllarda araç yenilemesi, şirketin vergiden düşebilmesi için gerekli oluyor.

Benzer vergi tedbiri bireyler içinde alınacak olursa eski araçlara verginin düşüklüğü nedeniyle olan talep azalacaktır. Mesela bordrolu çalışanlardan gider düşmesi vb gibi.

Otomotiv, tıpkı inşaat sektöründe olduğu gibi yan dallarıyla ekonomiye bir çok insanın katılmasına imkân veren önemli bir sektör.
Dolayısı ile yeni araç satışlarının vergi vb teşviklerle cazip hale getirilmesi gerekir.
Bu hurda indirimi olabilir eskiden çok yeniden az vergi vb gibi gelişmiş ülkelerde iyi çalışan sistemlerden biri incelenip uygulanabilir. Tabii sistemi iyi oturtup suistimallere de imkân tanınmamalıdır.




_____________________________

2009 Symbol Exp. 1,4 8v-kumsal bej+BRC


5399 Mesaj
8 Eylül 2010; 23:56:04 

Daha fazla vergi almak için yapıldığı konusunda her türlü bahse girerim. Ulan Zaten gelirimiz düşük otomobillere 2 katı fazla para veriyoruz Benzin desen hiç açmıyorum bile. Halen sövüşlemek peşindeler. Ne yapak bu saatten sonra At arabasına mı bilelim.


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


 
716 Mesaj
9 Eylül 2010; 0:11:56 

Yahu bunlar bu ülkeyi Avrupa ile karıştırıyor herhalde. Millette para olmadığı için 15-20 senelik araçlara biniyor. Para olsa yeni bir araç alır binerdi herhalde. Zaten parası olmadığı için işi görülsün diye eski araç alıp biniyor, bir de tonla vergi mi ödeyecek adam eski aracı için. Tamamıyla yanlış bir uygulama olur. Devlet eski araçlardan aldığı 100-200 TL lik vergi gelirinden de olur.


_____________________________



5399 Mesaj
9 Eylül 2010; 0:20:38 

Siz anlamadınız. Yeni araçların vergisi aynen kalacak
Eski araçların vergisi artacak


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


3770 Mesaj
9 Eylül 2010; 1:16:21 

sıfır alınacak aracın ötv.si inerse, eski araçtan alınan mtv.nin yükselmesinin mantıklı olduğu o zaman meydana çıkar.

mesele eskisini at yenisini al meselesi. alın verin ekonomiye can verin hesabı

zaten sıfır alınan araçtan dünya ötv alıyosun, üzerine bi ton mtv yükü bindiriyosun. üzerine hurda araçları piyasadan kaldırmıyosun. 1 yaşındaki araçla 15 yaşındaki aynı aracın vergisi zaten uçurumlar kadar. sen illa alınan verginin hesabını yapıyosan, çek eski araçları piyasadan, indir sıfır aracın ötv.sini ve mtv.sini hem millet iyi arabaya binsin. hemde kelepir alınan mtv.den kurtul a devlet... hemde fabrikan takır takır çalışsın, üretim yapsın


_____________________________

geçme namert köprüsünden alırsa sel alsın seni,yatma çakal gölgesinde yerse aslan yesin seni...


5399 Mesaj
9 Eylül 2010; 1:46:05 

Neden yapsınlar ki.
O zaman iyi birşey yapmış olurlar. Halkın faydasına olur


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


4036 Mesaj
9 Eylül 2010; 1:57:42 

Yoksa!

Yoksa!

Yoksa!

'Efsane kasa' Corolla efsanesi sona mı eriyor? Altın'ın yeni rakibi kim olacak?

Hayatı 5500'den sonra yaşatan VTI'lar Vtec açacağına, geri dönüşüme giderek kapak mı olup açılacak?

W124 kasa Murat 124'ün yerini alıp Muro 2 filminde başrol mü oynayacak?

'8GB USB Flash mı alayım, Renault Flash mı alayım?' diye konular mı açılacak?

Muhabbet kuşu fiyatına; kadife koltuklu, sis farlı, radyo-kasetçalarlı Doğan mı alınacak?

Bakkalların para üzeri verirken bozukluk niyetine kullandığı sakızların yerini Vosvos'lar mı alacak?

E30 kasalara takılan Borbet jantlar evlerde sehpa olarak mı kullanılacak?


Neyse bu kadar saçmalamak yeter, mevcut hükümet eğer daha çok kar elde edebileceği bir yol bulmuşsa yakında uygular ve sonucunda sıkıntıyı yine vatandaş çeker. Hepinize 'hayır'lı bayramlar dilerim


_____________________________

2011 Focus II 109 Tşi
powered by taşıtmatik


2113 Mesaj
9 Eylül 2010; 2:24:42 

mantıklı olur.hem doğa korunmuş olur.


_____________________________



 
2028 Mesaj
9 Eylül 2010; 5:00:42 

Allah Allah param var belki ben murat 131'e binmek istiyorum ya da renault 9.Araba tüplü olunca karbon salınımı düşük olur.O zaman vergisi nasıl olacak?
Eski arabaları ortadan kaldırıp yenilerini aldırmak için neler yapıyorlar.Eskiyi hurdaya verip yenisini alacağım araba sektörü işlesin diye.Bana ne yeni araba falan almıyorum eskisinin bakımını zor yapabiliyoruz.Yeni arabaların bir aynası kaç lira?Geçenlerde bizim palionun aynası kırılmış 30 liraya yenisini alacağım.


_____________________________



12556 Mesaj
9 Eylül 2010; 5:20:12 

Silindir hacime göre koyarlar, beğenmezsiniz. Karbona göre koyarlar, yine beğenmezsiniz (:

Herkes ne istediğini yazsın. Ona göre bir orta yol bulalım.


_____________________________



5399 Mesaj
9 Eylül 2010; 7:18:13 

Motor hacimine göre değil aracın fiyatı üzerinden vergilendirme. Hikayelerde okuduğumuz zalim krallar bile halkın gelirninin yarısını alıyordu. Bizim vergi sistemimizde 2000 cc yukarı araçlarda yarısından da fazla vergi veriyorsun.


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


560 Mesaj
9 Eylül 2010; 8:44:35 

Mesela Almanya' da bir aracın, oranın muayenesinden geçebilmesi için katalitik konvertörünün olması lazım, yani orada illa ki ben Golf 1 kullanmak istiyorum derseniz gidip kuzu kuzu katalitik konvertör taktırmanız gerekiyor, burda ise aracın katalitik konvertörü dolduğu zaman sökülüp yerine düz boru takılıyor, şimdi bu uç bir örnek oldu Türkiye için ama hala eski araçları savunan var, yahu örnek verdiğiniz Murat 131 yerine aynı paraya 97 model Ford Escort' a binilebilse kötü mü olur? Yani onun dikiz aynası da mı 500TL? Düzenleme bu yönde yapılsa da en azından hiçbir klasik değeri bile olmayan hurda araçlar yollarda gezmese kötü mü olur???


_____________________________

http://www.flickr.com/photos/sgi83/


2256 Mesaj
9 Eylül 2010; 8:48:02 

lanet olsun bu sisteme.


_____________________________

New Astra Edition


triger


4654 Mesaj
9 Eylül 2010; 8:49:06 

uygulamaya konursa, özellikle eski nesil lüks araçların piyasasını öldürür.

yüksek hacimli ve 5 yaşın üstündeki araçların değeri dip yapar, alıcısı pek kalmaz. hurdayı boylar hepsi.

uygulamaya geçirilirken sıfır araçta da ötv / mtv indirimine gidilecek mi yoksa sadece yaşlı araçlarda mtv artışı mı olacak çok önemli; eğer ilki olursa, otomobil pazarı büyür, senelik 1 milyon satış barajını rahat aşar.

tüm bunlar uzun vadede hurda piyasası oluşmasına ön ayak olur, şu meşhur devasa otomobil preslerine ihtiyaç doğar. yerli üretici (otokar, temsa, mercedes, toyota, fiat, hyundai, renault, honda vb. ) bu hurdaları geri dönüşümde hammaddeye çevirmeyi de düşünür. üretici yapmazsa; demir çelik üreticisi bu yönde gelişir ve yapar, mutlaka değerlendirilir. bunun anlamı da artık 15-20 yaşındaki hurdaların otomobil pazarında 9-10 bin liradan değil de, hurdalıkta bir tonu 250 liradan (?) işlem görmesi demek olur.

benim bu haberden anladığım;
devletin artık; taşıt üreticisi uluslararası sermayenin pazarı büyütme talebine boyun eğme işaretleri verdiğidir. uzun bir süredir senelik ortalama 700.000 bin olan bu pazarı büyütmek konusunda giderek artan bir baskı olduğu izlenimi ediniyorduk, eh yeni aracı cazip hale getirecek bu tür bir düzenleme bu yönde atılmış en büyük adım olur. G20 vs. de işin bahanesi olur.

Umarım bu düzenleme olması gerektiği gibi planlanır, uygulanır ve uzun vadede yerli üretimin katlanarak büyümesine de vesile olur.


_____________________________

Do you remember the time when the air was clean and the sex dirty ?


7440 Mesaj
9 Eylül 2010; 9:38:35 

Eski araçların büyük çoğunluğunda LPG sistemi var. LPG nin karbon salınımı benzinliye göre daha düşük bu nedenle eski araçlar LPG li olanlar yine az vergi verecek.LPG olmayanlarda LPG taktıracak.

Bu uygulamayı sonuna kadar destekliyorum en doğru vergilendirme bu şekilde olur. Silindir hacmi diye bir saçmalık ortadan kalkmış olur.

Artık elektrikli araçlar geldiği için mecbur düzenleme yapılması gerekiyordu çünkü onlarda silindir yok.Bu düzenlemenin hızlanmasını da bir şekilde Ağaoğlu sağladı elektrikli araç getirterek.Bir kaç kişi daha getirirse tamamen hayata geçer diye düşünüyorum yoksa vergi alamayacak devlet bu araçlardan.


_____________________________



2103 Mesaj
9 Eylül 2010; 9:41:48 

AB uyum yasaları diyerekten, işlerine gelen yasaları jet hızıyla geçiriyolar meclisten. Asıl halkın yararına olacak şeyler bekliyo, ya da hiç gündeme gelmiyo


_____________________________

BLUEOVAL 2011 FIII TDCI TitaniumX

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Eylül 2010; 10:10:28 

Buna en çok bizim gibi klasik arabası olanlar bozulacak. Senede bir elin parmağı kadar trafiğe çıkan araçlardan yüksek vergi alacaklar. Senede bir kaç kez trafiğe çıkan aracın saldığı gaz miktarı çok az olacağından mantıksız uygulama. Öyle ki senede sadece 2 defa şenliklere götüren var aracını o kadar.. Avrupa ülkelerinin bazılarında klasik araçlardan vergi alınmıyor bile.. Ayrıca her araca katalitik zorunluluğu diye bişey yok. İstenirse takılır ama istemiyorsa sahibi 50 küsür model araca katalitik takmak zorunda değil. Zaten dediğim gibi bu tür araçlar trafiğe normalden çok az çıktığı için çevre konusunda sorun olmaz. Gündelik kullanılan araçlar asıl zararı veren. Bence en güzel vergilendirme aracın fiyatına göre hatta yaptığı kmye göre (çevreye saldığı gazlara göre yani) vergilendirme. Km ye göre vergi şimdilik zor olacağından fiyatına göre en iyisi. Ama km ye göre yüksek tutulsa görürüm o zaman ben 1 milyar maaşla adam çalıştırıp altına dizel araba veren şirketleri, senede 45.000-50.000km yapan binek hususi araçları.


 
873 Mesaj
9 Eylül 2010; 19:55:15 

bu konuyu açan , buraya entry giren ve burayı okuyan tüm arkadaşların bayramını kutlarım, hepsi çok bilinçli.
bu konu motorlu taşıtlardan bölümündeki en önemli konu bence.
arabaya bakış açımızı kökünden değiştirecek bir uygulama.
efsane kasalara saçma fiyatlar istensin de göreyim bundan sonra
ayrıca can-bora'ya da katılmamak elde değil, (büyük sermaye istiyor ve biz de uyguluyoruz) tespiti için.
keşke bizim de bir markamız olsaydı, yerli bir markaya her zamankinden çok ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum artık.
ancak 2011 seçim yılı hükümetin seçim seneside piyasada böyle bir dalgalanmayı göze alabilir mi
bence hükümet şunu düşünecektir; arabamın değeri düştü diyenlerin sayısı mı fazla yoksa
aa ne güzel oldu 2-3 bin liraya araba alabiliyorum diyecek olanların sayısı mı?


_____________________________

Hatalı sollama yap, sonra KADER..
Elini makinaya kaptır, sonra KADER..
Afrika'da ortalama yaşam 50-55 yıl, Batı Avrupa'da ve
İskandinavya'da 80-85 , bu da mı KADER !


3770 Mesaj
10 Eylül 2010; 11:17:20 


quote:

Orijinalden alıntı: net_katil

Neden yapsınlar ki.
O zaman iyi birşey yapmış olurlar. Halkın faydasına olur


(öncelikle tüm arkadaşların bayramı mubarek olsun)

açılan konuyu afaki okudum. yalnız ne anlatılmak istendiğini anlıyorum.

eğer stokta kalan araçlar olduğunda üretici fabrika devlete sığınıyorsa yada krizden bahsedilip yine üretici mağduriyetinden bahsediyorsa mutlaka mtv düzenlemesine gidilmesi lazımdır

bizi almayacaklarından adım gibi eminim ama ab için zaten bunun yapılması lazım
(muayene ab standardına uyduda ne oldu, nerdeyse hurda araçlar dahi muayeneden geçiyor)

diğer yandan 2001 yılında askerken, almancı bi torunum vardı. 3-4 maaşımla rahat bi şekilde 94-95 model bmw alabildiğini söylemekteydi. yalnız almak mesele değil, araç yaşlandıkça mtv.si yükselmekteymiş. mantalite ise eskisini at yenisini al ki fabrika devamlı olarak üretim yapsın.

ama bizde tam tersi, iyi araba aldığına göre zenginsin demektir, zengin olduğuna ve iyi araba aldığına göre aşırı mtv ödemek zorundasın. kötü araban varsa fakirsin demektir, fakirsen fazla vergi almaya gerek yok gibi...

benim mantığıma göre;
eskiden yapıldığı gibi hurdaya dönmüş tüm vasıtaları trafikten çek yada bunu sıfırlamak istediğinde alacağın ötv.nin bir kısmından feragat et, eğer vatandaş halen daha eskisini vermek istemiyorsa bunun mtv.sini yükselt, yeni alınacak aracın herhalükarda ötv.sini ve mtv.sini düşük tut, bak millet o zaman nasıl sıfıra yöneliyor...

(2011 330luk ford transitin fabrika çıkışı 16-17 bin civarıdır, senin eline geçtiğinde tüm vergileriyle, bayisine göre 28-29 bini bulmaktadır)


_____________________________

geçme namert köprüsünden alırsa sel alsın seni,yatma çakal gölgesinde yerse aslan yesin seni...


317 Mesaj
10 Eylül 2010; 12:25:03 

arkadaşlar ben şimdi anlamadım benim 97 model 4.0 motorlu aracımın vergisi ne kadar olacak zaten 2 bin küsür TL ödüyorum dahada mı yükselecek


_____________________________

FORD EXPLORER 4.0L V6 205HP


4654 Mesaj
10 Eylül 2010; 13:04:46 


quote:

Orijinalden alıntı: mehmet_shy

arkadaşlar ben şimdi anlamadım benim 97 model 4.0 motorlu aracımın vergisi ne kadar olacak zaten 2 bin küsür TL ödüyorum dahada mı yükselecek

yukarıdaki Ali Babacan' ın söyledikleri uygulamaya konulursa evet yükselecek.

hatta bu düzenleme olursa sizin ödediğiniz mtv' de artışın uçuk miktarda olacağını varsayabilirsiniz şimdiden.

aracınızın hem motor hacmi çok yüksek dilimde hem de model yılı çok eski, ikiye üçe katlanması sürpriz olmayacaktır.

tabi burası türkiye, yapacağız edeceğiz denilen işlerin çok azı gerçekleşir; o yüzden ne olacağı belli olmaz.


_____________________________

Do you remember the time when the air was clean and the sex dirty ?


5399 Mesaj
10 Eylül 2010; 13:45:09 

2000 yılında kia ceres marka pickup almıştık. Bize maliyeti 6500 TL gibi bir rakamdı. Hiç unutmuyorum o aracı satın aldığımız Adana YILDIZLAR Kia nın sahibi gerçi şimdi battı o. Bu aracın Türkiyeye girmeden önceki Fiyatı 3000 TL demişti o zaman için.


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


 
1208 Mesaj
10 Eylül 2010; 14:03:01 

Benim 97 5.7 LT vergisi ne olacak bakalım :)


_____________________________



4654 Mesaj
10 Eylül 2010; 16:52:39 

@ platinium,

katılıyorum ancak yukarıdaki arkadaş için her durumda bu tip bir düzenleme olursa ödeyeceği miktar katlanacaktır.
yüksek hacimli motorların tüketimi ve dolayısıyla karbon emisyonu da zaten çok yüksek oluyor, hele eski nesil motorlarda.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi can bora -- 10 Eylül 2010; 16:53:12 >


_____________________________

Do you remember the time when the air was clean and the sex dirty ?


3754 Mesaj
10 Eylül 2010; 23:14:39 

bu sistem Türkiyede işlemez ve bir çıkmaza gider...ancak gelişmiş, insanlarının gelirinin yüksek olduğu sistemin tıkıt tıkır çalıştığı ve nüfusun çoğunun sıfır km araç almaya gücünün rahatlıkla yettiği ülkelerde uygulanabilecek bir sistem bu...önce insanlara iş sağlasınlar sonra bu sisteme geçmeyi düşünsünler...

madem amaç çevreyi korumak lpgli araçlara teşvik sağlanır vergi indirimi yapılır ekstaradan lpgden daha az vergi alınır böylece çevreye duyarlılık gösterilmiş olur...ancak bizim amacı sadece ceplerini doldurmak isteyen devlet büyüklerimizin amacının ÇEVREYİ DEĞİL CEPLERİNİ KORUMAK olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1331 Mesaj
11 Eylül 2010; 3:50:57 


quote:

Orijinalden alıntı: derfgt

2. el öyle bir darbe yer ki elinde çok aracı olanların vay haline, mesela galericiler.
arkadaşımda toyotacorolla var 98 model 10 bin veriyorlar, düşünsenize yıllık mtv 800-900 olduğunu.
bu durumda arabanın fiyatı 4-5 bin liraya kadar düşer çünkü şu anda mtv 70-80 lira bişey ödeniyor sanırım.
sıfır arabaların ucuzlamayacağı fikirlerine katılıyorum, devlet bu dzenlemeyle daha fazla ergi kazanacaktır.
eski arabalardan yüksek mtv yeni araba almaya yönlendirecektir, yeni arabanın da %60'ı kafadan vergi.
avrupada da aynen böyle işliyor. bence de ülkede otomotiv sanayii varsa yapılması gereken budur.

aslında galericiler hak ediyor düşünn bi kere 2005 model 90.000 km de 1,4 opel corsa essiante 17.900 Lira edermi yada 98 mat kırmızı 140.000 km deki polo 14.500 Lira edermi


_____________________________

Dikenli Bir Yoldur Hayat Sevendemi Kabahat !!!


1331 Mesaj
11 Eylül 2010; 3:56:10 


quote:

Orijinalden alıntı: samet

bu sistem Türkiyede işlemez ve bir çıkmaza gider...ancak gelişmiş, insanlarının gelirinin yüksek olduğu sistemin tıkıt tıkır çalıştığı ve nüfusun çoğunun sıfır km araç almaya gücünün rahatlıkla yettiği ülkelerde uygulanabilecek bir sistem bu...önce insanlara iş sağlasınlar sonra bu sisteme geçmeyi düşünsünler...

madem amaç çevreyi korumak lpgli araçlara teşvik sağlanır vergi indirimi yapılır ekstaradan lpgden daha az vergi alınır böylece çevreye duyarlılık gösterilmiş olur...ancak bizim amacı sadece ceplerini doldurmak isteyen devlet büyüklerimizin amacının ÇEVREYİ DEĞİL CEPLERİNİ KORUMAK olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz...

birinci paragrafa katılıyorum türkiyede bu sistem işlemez ama ikinci paragraf benim kanımca yanlış çünkü LPG asla çevreci değil neden mi tamam karbondioksit salını oranı düşük eyvallah ama peki ya insanları rahatsız eden o pis koku ne olacak bence LPG nin çevreye saygısı olsada insanlara saygıs yok çünkü kokarca gibi araca binmek herkesi rahatsız eder tıpkı beni ettiği gibi


_____________________________

Dikenli Bir Yoldur Hayat Sevendemi Kabahat !!!


 
297 Mesaj
11 Eylül 2010; 12:20:09 

Bu sefer durum ciddi görünüyor. En yetkili ağızdan çıkan sözler bunlar. Ama kanun çıktı bitti gitti olmaz. Mutlaka bir ara geçiş dönemi olacaktır.
Vergi dilimleri araçların fabrika çıkışı karbon salınım oranına göre belirlenir. Sonradan takılan veya ek opsiyon olarak sunulan LPG vergi dilimini değiştirmez.

Elektrik enerji sınıfına benzer bir sistem avrupada kullanılıyor. Bilen arkadaşlar daha detaylı yazabilir.

A: 0-100 g/km
B: 101-110g/km
C: 111-120g/km
...

M :256+ diye devam eden liste var.

Bir kaç karbon salınımı verisi:

Smart fortwo cabrio pulse cdi (54bhp) 86g/km
Renault Clio Expression eco2 dCi 86 5dr 98g/km
Peugeot 207 Economique+ 1.6 HDi 5dr 99g/km
Volkswagen Jetta 1.6 S TDI 4dr 122g/km
Skoda Octavia Elegance 1.6 TDI CR 123g/km
Kia Sorento KX-1 2.2 CRDi 177g/km
Opel Insignia Sports Tourer Exclusiv 1.6i Turbo 5dr 186g/km
Opel Astra Elite 1.9 CDTi (120ps) 5dr 186g/km
Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited 242g/km
Volkswagen Touareg 2.5 TDI 243g/km
BMW 3 Series M3 263g/km
Mazda RX-8 R3 299g/km

Bu vergi dilimleri dışında yıllık sigorta olayı var. Bu sigorta dilimleri en az CO2 emisyonu kadar önemli. Aracın, kişinin risk gurubuna göre yıllık hatırı sayılır prim ödemek gerekiyor. Yani bizim gibi standart sigorta fiyatları yok. MTV kadar sigorta dilimi de önemli. Fakat eski araca, yüksek km li araca, yeni ehliyetli sürücüye, çok kaza yapmış sürücüye yüksek sigorta uygulanıyor. Aynı şekilde kullanım amacına göre, örneğin spor araçlar da yüksek sigorata primi ile karşı karşıya.


_____________________________

Gösterilecek bir şey bulunamadı!


1175 Mesaj
11 Eylül 2010; 12:30:47 


quote:

Orijinalden alıntı: Deep_Blue_1

birinci paragrafa katılıyorum türkiyede bu sistem işlemez ama ikinci paragraf benim kanımca yanlış çünkü LPG asla çevreci değil neden mi tamam karbondioksit salını oranı düşük eyvallah ama peki ya insanları rahatsız eden o pis koku ne olacak bence LPG nin çevreye saygısı olsada insanlara saygıs yok çünkü kokarca gibi araca binmek herkesi rahatsız eder tıpkı beni ettiği gibi


Ayarı düzgün yapılmış sıralı sistemde koku olmuyor.

Karbüratörlü üstten mikserli ayarı iyi yapılmamış eski lpg sistemlerinde eksozdan lpg kokusu gelebiliyor.

Haberdeki sistem oturursa zaten karbüratörlü araç ve eski sistem lpg de dolayısı ile koku da kalmaz.


_____________________________

2009 Symbol Exp. 1,4 8v-kumsal bej+BRC


1097 Mesaj
11 Eylül 2010; 15:51:24 

mtv'nin yanı sıra sıfır araçtan alınan ötv'lerin de yeniden düzenlenmesi lazım. emisyon oranı daha düşük olmasına rağmen c220 cdi için c180k modelinden 20 bin euro fazla ödenmemeli. silindir hacmine göre yapılan saçma sınıflandırma bir an önce kaldırılmalı. 1600 cc üzerindeki düşük emisyonlu motorların önü açılmalı.


_____________________________



3754 Mesaj
11 Eylül 2010; 17:24:30 


quote:

Orijinalden alıntı: Deep_Blue_1



birinci paragrafa katılıyorum türkiyede bu sistem işlemez ama ikinci paragraf benim kanımca yanlış çünkü LPG asla çevreci değil neden mi tamam karbondioksit salını oranı düşük eyvallah ama peki ya insanları rahatsız eden o pis koku ne olacak bence LPG nin çevreye saygısı olsada insanlara saygıs yok çünkü kokarca gibi araca binmek herkesi rahatsız eder tıpkı beni ettiği gibi


lpgdeki koku insanları rahatsız eder ama çevreye bi zararı yoktur...ve bu iş sağlam kontrollerle düzelir çünkü sıralı veya düzgün montajlı sistemlerde koku olmuyor...benide mazot kokusu çok rahatsız ediyor trafikte lpg kokusu sadece eski şahinlerden geliyor rahatsız edecek şekilde...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
2028 Mesaj
11 Eylül 2010; 17:49:45 


quote:

Orijinalden alıntı: sg83

Mesela Almanya' da bir aracın, oranın muayenesinden geçebilmesi için katalitik konvertörünün olması lazım, yani orada illa ki ben Golf 1 kullanmak istiyorum derseniz gidip kuzu kuzu katalitik konvertör taktırmanız gerekiyor, burda ise aracın katalitik konvertörü dolduğu zaman sökülüp yerine düz boru takılıyor, şimdi bu uç bir örnek oldu Türkiye için ama hala eski araçları savunan var, yahu örnek verdiğiniz Murat 131 yerine aynı paraya 97 model Ford Escort' a binilebilse kötü mü olur? Yani onun dikiz aynası da mı 500TL? Düzenleme bu yönde yapılsa da en azından hiçbir klasik değeri bile olmayan hurda araçlar yollarda gezmese kötü mü olur???

Burası Türkiye avrupa birliği değil.Oradaki maaşlar, gelir dağılımı burada yok.2500 liralık bir murat 131 bir ailenin işini görüyorsa niye gidip ford escort alsın?
Ford escort, mazda 323 bu arabaların ne özelliği var ki herkes bunları öneriyor.Herhangi bir arabadan hiçbir farkları yok.Değerinin üzerinde fiyatlarla satılan arabaları neden öneriyorsunuz?Eski avrupa araçlarının bazı parçaları inanılmaz pahalı oluyor.


_____________________________



1331 Mesaj
11 Eylül 2010; 18:50:40 


quote:

Orijinalden alıntı: icon33




Ayarı düzgün yapılmış sıralı sistemde koku olmuyor.

Karbüratörlü üstten mikserli ayarı iyi yapılmamış eski lpg sistemlerinde eksozdan lpg kokusu gelebiliyor.

Haberdeki sistem oturursa zaten karbüratörlü araç ve eski sistem lpg de dolayısı ile koku da kalmaz.

koku deyince hemen kaçak sebebni ile koku oldugunu düşünüyorsanız bahsettiğim konu o deil özellikle kırmızı ışıkta egsozdan çıkn o pis gaz kokusu


_____________________________

Dikenli Bir Yoldur Hayat Sevendemi Kabahat !!!


560 Mesaj
11 Eylül 2010; 20:48:44 


quote:

Orijinalden alıntı: Calpi84





Türkçe' yi o kadar düzgün kullanmaya ve yazım yanlışı da yapmamaya çalışmama rağmen mesajım sizin cevap yazdığınız şekilde anlaşılıyorsa, benim daha fazla yapabileceğim birşey yok. Mesajımı bir daha okumanızı tavsiye ediyorum.
Şunu yanlış anlamışsınız ve nasıl başardığınızı merak ediyorum;
quote:

yahu örnek verdiğiniz Murat 131 yerine aynı paraya 97 model Ford Escort' a binilebilse kötü mü olur?


Takıldığınız yer nedir, Ford Escort örneği mi? Tamam Opel Astra-Corsa, Renault Megane-Clio, Hyundai Accent-Elantra' yı ve daha burada sayamadığım tüm 96-97-98 model B ve C sınıfı otomobiller olsun. 1978 Murat 124-131 yerine aynı paraya, yani 2.000-3.000-4.000TL gibi bir paraya, az önce saydığım araçlar alınıp kullanılabilse daha kötü mü olur? Hala da anlaşılmadıysa iyi niyetli olarak söylemek istediğim şey, ben Türkçe bilmiyorum diye kabul edilebilir.


_____________________________

http://www.flickr.com/photos/sgi83/


3754 Mesaj
11 Eylül 2010; 21:05:13 


quote:

Orijinalden alıntı: Deep_Blue_1



koku deyince hemen kaçak sebebni ile koku oldugunu düşünüyorsanız bahsettiğim konu o deil özellikle kırmızı ışıkta egsozdan çıkn o pis gaz kokusu

zaten o pis koku yakulamayıp egzozdan atılan çiğ gazdan kaynaklanıyor yani araç verimli yakamıyor gazı...sıralı sistemlerde verimli yanma sağlandığı için böyle bir sorun yok


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
5666 Mesaj
11 Eylül 2010; 21:07:57 

En güzeli kasko değerine göre vergi almaktır diye düşünüyorum.


_____________________________



2011 Mesaj
11 Eylül 2010; 21:12:01 

şimdi sayın uzmanlar hararetle çalışıyordur.
vergi çevreci olsun amaaa daha fazla vergi toplamalıyız diye.
biraz düşünseler bu eski araçlar sadece çevreye zarar vermiyor.araçların eski olmasından dolayı bir çok canlar gidiyor,bir çok insan yaralanıp,ömür boyu ailecek yaşam şartları değişiyor.zaten yakıttan,mtv den vergi alıyorsun.şu acımasızca alınan ötv,kdv saçmalığından vaz geçseler o ocaklar belkide sönmeyecek.


_____________________________



1175 Mesaj
11 Eylül 2010; 22:41:40 


quote:

Orijinalden alıntı: Deep_Blue_1

koku deyince hemen kaçak sebebni ile koku oldugunu düşünüyorsanız bahsettiğim konu o deil özellikle kırmızı ışıkta egsozdan çıkn o pis gaz kokusu


O koku düzgün yanmayan, ayarsız, eski sistemde olur.

Ayarları düzgün yapılmış, sağlıklı çalışan, yanmanın düzgün gerçekleştiği yeni nesil sıralı sistemlerde eksozda lpg kokusu duyulmaz.


_____________________________

2009 Symbol Exp. 1,4 8v-kumsal bej+BRC


587 Mesaj
12 Eylül 2010; 0:17:50 

benim eski sistem aracımda bile koku falan olmuyor, zaten sizin burnunuzu düşünerek iş yapacak değil heralde devlet.
97 model araca zaten yıllık 200 lira vergi veriyoruz daha fazlasını isterseler resmen arabaya binmeyin demek olmuş olur insanlara.
vergi dediğin değere göre alınır, belirlesinler araçların piyasa değerini ona göre alsınlar vergiyi. adam son model, benim aracımın 10 katı fiyatı olan araca binip benden oran olarak az vergi ödeyecek öyle mi? yok öyle


_____________________________

Ne mutlu Türk'üm diyene


 
64 Mesaj
12 Eylül 2010; 1:46:14 

Peki konuyu özetlersek sıfır ve ikinci el piyasası ne olur?
"Sıfır araç fiyatları düşer, ikinci el araç fiyatları dibe vurur" denilebilir mi?
Önümüzdeki ay 96-97 model Hyundai Accent almayı düşünüyorum. 9-10 bin TL'ye alacağım araç 4-5 binlere mi düşer? Öneriniz nedir? Yılbaşına kadar bekleyim mi?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manga_ -- 12 Eylül 2010; 1:48:46 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Eylül 2010; 3:44:47 

tahminim

hibrid arçlarda ötv kısmen azaltılır şirin görünmek için.

hurda indirimi tekrar gelebilir. buda ikinci elin değerini düşürür. sıfırlar ucuzlaycağı için.

normal araçlarda mtv indirimi falan olmaz.




3793 Mesaj
18 Eylül 2010; 2:05:01 

Uygulamanın net olarak yürürlüğe gireceği bir tarih açıklandın mı ?


_____________________________

...


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
7 Kasım 2010; 15:40:57 

Yılbaşına yetiştirilecek diyor haberde acaba beklesekmi araba almak için?


2254 Mesaj
7 Kasım 2010; 16:24:35 

Millet eski araca keyfinden binmiyor. Parası olsa herkes yeniye binmek ister. Vergiyi fazla alınca çevre mi korunacak? Adam parası olmadığı için gene eski aracına binmeye devam edecek, parası olsa yeniler zaten. Çevrenin korunacağı falan da yok herşey lafta. Vergileri artırmak için söyledikleri süslü sözlerden birisi işte. Adamlar vergiler artacak diyor bizim millet ha iyi olur diyor. İçimiz dışımız vergi ya yeter. Kazancından vergi alır araba alırsın vergi alır, kullanırken gene hersene vergi alır, benzinden bilmem yüzde 70 vergi alır. Satın aldığın herşeyden vergi alır. Eskiden sadece kdv vardı şimdi bide ötv çıktı. Hani ötv geçiciydi deprem için noldu? Kimse niye sormuyor bunları? Bu kadar dolaylı verginin olduğu başka ülke varmı yahu?


_____________________________

"Efendiler,
Avrupa'nın bütün ilerlemesine, yükselmesine ve medenileşmesine karşılık, Türkiye tam tersine gerilemiş ve düşüş vadisine yuvarlanadurmuştur. Artık vaziyeti düzeltmek için, mutlaka Avrupa'dan nasihat almak, bütün işleri Avrupa'nın emellerine göre uygun yapmak, yürümek, bütün dersleri Avrupa'dan almak gibi bir takım zihniyetler belirdi. Halbuki, hangi istiklal vardır ki ecnebilerin nasihatiyle, ecnebilerin planlarıyla yükseltilebilsin? Tarih böyle bir hadiseyi kaydetmemiştir" Gazi Mustafa Kemal 6 Mart 1922, Büyük Millet Meclisi



1908 Mesaj