- x
HIZ LİMİTLERİ HAKKINDA DANIŞTAYA DAVA AÇMAK
63 Cevap17965 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
461 Mesaj
4 Eylül 2010; 1:36:32 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Arkadaşlar biliyorsunuz 01/09/2010 tarihli resmi gazetede yayınlanan T.C.K.trafik yönetmeliğinde değişiklik yapıldı.Araçların hız sınırları yeniden belirlendi.

Ancak çok ilginç bir durum var.Arazi taşıtları güvenlik,emniyet,v.s durumları iyi olduğu için otomobil katogorisinde baz alındı.Ancak ticari geçen panelvanlar kamyonet statüsünde kaldığı için hız sınırı 85 le sınırlı.Şimdi bakın motorsiklet bile 90 iken.hacı murat,doğan,şahin,reno,aklınıza gelen ne kadar eski araç varsa bunların hepsi 110, iken bizim 2011 model partner tepee( abs,esp,asr,afu,hız kontrol,4 hava yastığı,5 emniyet kemeri)gibi üstün güvenlik donanımı olan ve hususi olarak kullandığımız aracımızın( bunların yarısı bile yok diğer araçlarda)hız sınırı 85.Bu durum yönetmelikte sizce ne kadar adil.Bu durumu mahkemeye götürerek yönetmelikte değişiklik yapılmasını talep edelim.Daha önce arazi araçları (4 çekerler,Jeepler)hız limiti olarak farlı katagoride idi ve hız sınırları düşüktü.Bir dava sonucunda araçların teknik donanımları ve emniyet durumları baz alınarak otomobil gibi değerlendirilmeye alındı,çünki bütün zenginlerde bu araçlardan var,mahkemeden aynısını bizde talep edelim.Bu konuda desteklerinizi bekliyorum.Sayın editörüm bu konuyu gündemde tutarsanız memnun olurum.

Danıştay kararı:
http://hizlimitleri.blo...indeki-araclarn-hz.html





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi officer33 -- 4 Eylül 2010; 1:39:55 >


_____________________________

**ZORU HEMEN BAŞARIRIZ*İMKANSIZ ZAMAN ALIR**


 
461 Mesaj
5 Eylül 2010; 21:59:32 

Sağolun arkadaşlar,ben forumu açalı daha iki gün olmasına rağmen 26 kişi okumuş ancak kimse bir yorumda bulunma geregi bile duymamış,bumu bizim burda bütünleşmemiz,ortak forum kullanmamız,bumu bir birimize olan desteğimiz.ben bu davayı kazanırsam benim gibi bu araçtan kullannan binlerce kişi faydalanacak bu durumdan.Nasılsa dava açıyor kazanırsa bende faydalanırım bumu zihniyet.ben kimseden para pul istemiyorum sadece bilgi ve belge olsun paylaşım olsun bir destek istedim.Anlaşılan bunuda çok gördünüz.Timurun fil hikayesi yani.


_____________________________

**ZORU HEMEN BAŞARIRIZ*İMKANSIZ ZAMAN ALIR**


 
69 Mesaj
6 Eylül 2010; 23:55:04 

gereken ne ise yapalım desteğe varız


_____________________________



 
247 Mesaj
8 Eylül 2010; 0:05:41 

ben de senin düşüncelerine katılıyorum officer33.tamam kontrolsüz hız tehlikelidir ama senin bahsettiğin araçlarla bizimkilerin arasında dağlar kadar fark var bir kartalın 120 km hızdakgüvenliliği ve yol tutuşu bizim araçlarla kıyaslanabilir mi?tabikide hayır ben de varım senin yanında ve düşüncelerine % 100 katılıyorum.


_____________________________

2013 vw caddy 2.0 tdi MANUEL sportline 140 HP doğal gri2013 OPEL ASTRA SEDAN SPORT ACTİVE SELECT 1.4 TURBO 140 HP BEYAZ İ PAD Wİ-Fİ 3G,iphone 4s 16 gb,iphone 5s, Akıllısı beni bulmaz,delisi peşimden ayrılmaz.


 
461 Mesaj
15 Eylül 2010; 23:22:03 

Arkadaşlar karayolları genel müdürlüğü ve ulaştırma Bakanlığına email atalım ben başladım.Metni aşağıda veriyorum.

Sayın Yetkili,
1 Eylül 2010 tarih ve 27689 sayılı resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Karayolları Trafik Yönetmeliğinde
değişiklik yapılması dair yönetmelikte hız limitleri yeniden düzenlenmiştir.
2011 model peugeot partner tepee Premium pack aracım var.Bu aracım panelvan (arka sıra camlı 5 koltuklu) kamyonet olarak ,tescil belgemde hususi,yolcu nakli şeklinde kayıtlıdır.Ben devlet memuruyum.Ticari bir kazancım yoktur ve ticaretle iştikal etmemekteyim.Bu aracı almamdaki amacım 5 kişilik bir aile olmam Hiç bir şekilde ve zamanda ticari bir faaliyette de bulunmadım.
Aracımda emniyet donanımı olarak:
1. ön ve arkada disk fren ( 2.)kilitlenmeyi önleyici fren sistemi ( ABS) (3.)Elektronik fren gücü dağıtım sistemi(REF) (4.)acil fren yardım sistemi(AFU)( 5.)Elektronik denge sistemi(ESP)( 6.)Kaymayı önleyici anti_patinaj sistemi(ASR) (7.) 4 adet hava yastığı (8.) 5 adet emniyet kemeri(Aktif gergili ve kuvvet sınırlayıcı) ve daha bir çok emniyet donanımı mevcuttur.
2. Daha önceden hız limitleri düşük olan arazi taşıtları (Jeep,4*4 ler )sırf güvenlik lerinde ABS,Emniyet kemeri var gerekçesi ile otomobil sınıfına alındılar ve hız limitleri otomobiller ile eşlendi.
Şuanda kara yollarımızda yolcu nakli yapan otomobillerden %90 nından daha çok güvenliğe sahip aracımın hız limiti 85 km. iken aracımda mevcut güvenlik sistemlerinin % 10 kadar bile güvenliğe sahip olmayan araçların hız limitleri 110 km olarak uygulanmaktadır.Düşünün bu günün şartlarında bile hangi araçta benim güvenlik donanımım kadar güvenlik var.Ancak yeni yönetmelikte 1972 model murat 124 bile 110 km. Motosiklet 90 km. hıza tabi iken ben 85 km. hıza tabiyim.Benim aracımın güvenlik donanımı motosikletten daha mı zayıf diye kendime sormadan yapamıyorum.
Şayet hızda limit güvenlik ise bu haksız bir uygulama olduğu kanaatindeyim.
Sayın yetkili, 6001 sayılı Kanunla, Karayolları Trafik Kanununun 50 nci maddesinin birinci fıkrası “Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 km/s, bölünmüş yollarda 110 km/s, otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir.” şeklinde değiştirildi.mevcut yönetmelikte hız sınırları belirlenir iken motorlu araçların cinsleri yanı sıra kullanım amacının da önemli olduğu vurgulanmaktadır.Bu durumda mevcut yönetmelikte bir düzenleme yapılarak panelvan kamyonetlerde kullanım amacı tescil belgesinde ,HUSUSİ VE YOLCU NAKLİ olanların hız limitleri otomobil şeklinde(110) değerlendirilip,Aynı kamyonetleri TİCARİ amaçlı kullananlarda mevcut hız limitinin (85)uygulaması şeklinde düzenleme yapmak mümkün değilmidir.Bu konuyu çözüme kavuşturmanızı ve mağduriyetimin giderilmesini saygılarımla arz ederim.


_____________________________

**ZORU HEMEN BAŞARIRIZ*İMKANSIZ ZAMAN ALIR**


 
669 Mesaj
20 Eylül 2010; 14:35:33 

bu araçları alırken daha az vergi veriliyor ve bu yüzden ruhsatta kamyonet yazıyor! otomobil yazsaydı 34 bine alamazdınız o aracı! birde işin bu tarafından bakın olaya! (size karşı değilim ve araçların donanım ve mekanik olarak otomobilden çok farklı olmadığını düşünüyorum)


_____________________________

Katılım zamanı: 31 Temmuz 2005
Hyundai İ30 Crdi Style Otm. 2013


 
461 Mesaj
20 Eylül 2010; 21:56:47 


quote:

Orijinalden alıntı: boraycan

bu araçları alırken daha az vergi veriliyor ve bu yüzden ruhsatta kamyonet yazıyor! otomobil yazsaydı 34 bine alamazdınız o aracı! birde işin bu tarafından bakın olaya! (size karşı değilim ve araçların donanım ve mekanik olarak otomobilden çok farklı olmadığını düşünüyorum)

Arkadaşım olayın vergi ile ilgisi yok.Anlıyamadınız proplemi,Kaldıki aldığım fatura elimde,kamyonet oldugu için ödediğim ötv:2700TL.Kamyonet olmasaydı ödeyeceğim 4000 Tl.idi.1300 Tl için zaten çekmem bu sıkıntıyı ve öderdim.unutmayın vergilere tabi aracın fatura fiatı 22000 Tl.Zaten heryıl muyeneye giriyorum.ben o farkı zaten ödüyorum.eksoz muayenesi araç muayenesi falan.yıllık vergiyi verirkende motora göre otomobil gibi vergi veriyorum. ve vergide otomobiller 3 yılda alt dilime düşerken bizler 6 yılda düşüyoruz.yani anlıyacagın aradaki ÖTV farkını zaten alıyor bizden devlet haa adı başka ama alıyor o parayı bişekilde.Ödenen vergi mi önemli hız limitinde aracın güvenliğimi bunu düşünüp yorum yapın lütfen.Hız limitleri güvenlik baz alınarak belirlenir,ödenen vergiye göre değil.


_____________________________

**ZORU HEMEN BAŞARIRIZ*İMKANSIZ ZAMAN ALIR**


 
669 Mesaj
21 Eylül 2010; 8:36:59 

quote:

Orijinalden alıntı: officer33



Arkadaşım olayın vergi ile ilgisi yok.Anlıyamadınız proplemi,Kaldıki aldığım fatura elimde,kamyonet oldugu için ödediğim ötv:2700TL.Kamyonet olmasaydı ödeyeceğim 4000 Tl.idi.1300 Tl için zaten çekmem bu sıkıntıyı ve öderdim.unutmayın vergilere tabi aracın fatura fiatı 22000 Tl.Zaten heryıl muyeneye giriyorum.ben o farkı zaten ödüyorum.eksoz muayenesi araç muayenesi falan.yıllık vergiyi verirkende motora göre otomobil gibi vergi veriyorum. ve vergide otomobiller 3 yılda alt dilime düşerken bizler 6 yılda düşüyoruz.yani anlıyacagın aradaki ÖTV farkını zaten alıyor bizden devlet haa adı başka ama alıyor o parayı bişekilde.Ödenen vergi mi önemli hız limitinde aracın güvenliğimi bunu düşünüp yorum yapın lütfen.Hız limitleri güvenlik baz alınarak belirlenir,ödenen vergiye göre değil.


sanırım yazımı anlamadınız! ben size aracın güvenli olmaığını söylemedim; vergiyi az ödediğiniz için kamyonet sınıfına sokuluyor!!! kamyonet olunca hız düşer!!! mesele kamyonet yazması! geçen sene kango görmüştüm bir tane ruhsatında otomobil yazıyordu ve o yüzden radarlarda çok rahattı! (bu uygulama kalktı artık yapılamıyor)

mesele araçlarınızın kamyonet olması! mahkemede o tür araçların otomobil olarak değerlendirilmesi gerekiyor! ki bu bence çok zor ihtimal çünkü o araçlar çoğunlukla yük taşımak için kullanılıyor! otomobil olanla ticari olanı nasıl ayırt edebiliriz pratikte bunu da düşünmek gerekiyor! adam alırken hususi kullanıcam der otomobil yazdırır sonra gider yük taşır! suv araçlardaki olay bu yönüyle sizin araçlardan ayrılıyor bence...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boraycan -- 21 Eylül 2010; 8:38:39 >


_____________________________

Katılım zamanı: 31 Temmuz 2005
Hyundai İ30 Crdi Style Otm. 2013


 
461 Mesaj
21 Eylül 2010; 17:50:29 

Trafikte çok kolay ayırt edersiniz,
sende bende radara girersek polis durdurdugunda benim ruhsatımda kullanım amacı hususi yolcu taşıma yazar ve beni bırakır sende ticari ve yük taşıma yazar sana radar cezası uygular bu kadar basit .haa plakana yazarsa cezayı itiraz edersin olur biter.tek sıkıntı bu ise.Peki Arazi taşıtlarının karayoluna çıkması nerede ise yasaktı.2000 yıllarında lastik tekerlekli traktör gibi işlem görüyorlardı.Daha sonra arazi taşıtlarına şehirler arası yolda 70 Km. hız limiti kondu.2003 te yönetmelik değiştirildi otomobil oldular hız yönünden.araçlarda bir değişiklik mi oldu sence hayır,tek etken Türkiyede arazi taşıtlarını,jeepleri zenginler kullanmaya başladı onun için.Otomobil sınıfına almak içinde araçların emniyet kemeri ve ABS leri var güvenli diye bir yol uydurdular.Ben zengin değilim,Ama ticarette yapmıyorum.Ruhsatımdada hususi yazıyor kullanım amacım,ticari yük taşırsam yakala ve cezamı yaz.ancak amaç güvenlik ise inan bizim araçlar trafikte gördüğün her 10 araçtan 9 dan daha güvenlikli. anlatmaya çalıştıgım durum bu arkadaşım.


_____________________________

**ZORU HEMEN BAŞARIRIZ*İMKANSIZ ZAMAN ALIR**


145 Mesaj
1 Ekim 2010; 3:07:09 

gerçekten çok saçma bi kural olmuş konuyu açan arkadaş haklı


_____________________________

say hello my little friend


 
1 Mesaj
18 Ekim 2010; 1:05:42 

slm öncelikle bu konuyu açan arkadaşıma teşekkür ederim.Her türlü güvenlik tertibatı ile yüklenmiş araçların 80li yıllarda yada daha eski yıllarda üretilen sadece 4 teker üzerinde gidipte adı otomobil olan araçlardan daha düşük tutuldugu bu araçlara 110 hız limiti verilirken 2011 model olupta sadece ruhsatta kamyonet yazan araçlara 80 verilmesi tam tamına bir çelişki bence.benim 1996 model kartal aracım vardı her gün ustada fren balans işleri ile uğraşır dururdum yolda durmazdı bu araba ile yola çıkıp nasılsa hız limitim 110 deyip basıp bitmek adeta kazaya davetiye çıkartmaktı.Şimdi ise 2011 model fiat fiorinom var ama bu aracıda yolda 80 ile kullanmak zor. yola çıkınca araba zaten 1.2.3.4 deyince 110 oluyor ve hızlandıgını hissedemiyorsun.bence bu arabalar özellik ve donanımlarına göre sınıflandırılmalılar.bir wolkswagen caddy bir peugeot tepee bir fiat fiorino kamyonet sınıfına layık araçlar değiller. ford transit desen kia bongo desen mitsubishi canter desen anlayım kamyoneti ama bu arabalara ve sahiplerine yapılan haksızlık bu diye düşünüyorum.
bu işle ilgilene arkadaşlar bu hatanın düzeltilmesi için elimizden ne gelirse yapalım.yasal başvuru yollarını bilen varsa söylesin bizde yetkili mercilere başvuralım.İnanın canım yandı hızı seven biri olmamama rağmen 1 hafta içinde radardan 2 defa ceza yedim 6 senelik sürücülük hayatımda 1 hata yapmadan bu zamana kadar gelmişken sırf altımdaki araba kamyonet yazıyor diye bölünmüş yolda 101 ve 96 ile radara girip ceza yemek insanı üzüyor.elden ne gelirse ben yapmaya varım kardeş.


_____________________________



 
3 Mesaj
18 Ekim 2010; 15:53:07 

arkadaşlar ülkemizde binlerce hafif ticari araç kullanıcısı var.bende bir hafata önce citroen berlingo aldım.
dediğiniz gibi ruhsatta kapalı kasa kamyonet diye geçtiği için hız limiti 80 ve 85.
ancak ruhsatta kullanım şekline bağlı olarakta ticari-hususi ayrımı var.
bence bununla ilgili bir dava açarsak (yani hususi kullandığımızı ispatlarsak) kazanabiliriz.
ancak görüyorum ki açılan bu foruma rağbet yok.
bir an önce bu işi başlatalım.
herkes çevresindeki hafif ticari kullanan arkadaşlarını uyararak buna destek olabilir.
saygılarımla........


_____________________________



356 Mesaj
5 Aralık 2010; 21:32:26 

Sayın: .......................
01.09.2010 tarihinde Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 100 üncü maddesinde yapılan değişiklikle, Doblo, Kango, Connect, Caddy tipi kamyonet (N1) cinsi araçların hız sınırlarının belirtildiği, eski model bir otomobilin 120 km/s hızla giderken, teknik özellikleri bakımından daha iyi olan bu araçların hız sınırlarının düzeltilmesi konulu 25.10.2010 tarihli ve 476318 sayılı bimer başvurunuz incelenmiştir.Ülkemizde imal edilen veya ithal edilen bütün motorlu araçların teknik şartları Sanayi ve Ticaret Bakanlığımızca yürürlüğe konulan “Motorlu Araçlar Tip Onay Yönetmeliği (MARTOY)” ve “Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelik (AİTM)”te düzenlenmekte olup, bu doğrultuda her aracın teknik durumları ve taşıma kapasiteleri, uluslararası güvenlik kriterleri de dikkate alınarak araç uygunluk belgelerinde detaylı bir şekilde belirtilmekte, tescil işlemleri ise 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’na bağlı Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 31 inci maddesi gereğince uygunluk belgelerinde belirtilen kategoriler doğrultusunda yapılmaktadır. Bu araçların azami hız limitleri, uygunluk belgelerindeki teknik özellikleri, ülkemizdeki fiziki şartlar ile AB ülkelerinin bu araçlar için belirledikleri hız limitleri dikkate alınmak suretiyle yapılan çalışmalar neticesinde belirlenmiştir. Bilgilerinize rica eder, iyi günler dileriz
Trafik denetleme daire başkanlıgı



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DobloDoblo -- 5 Aralık 2010; 21:38:59 >


_____________________________



<---DoBLo TeAm--->

2007 1.3 Premio


356 Mesaj
5 Aralık 2010; 21:35:50 

Merhaba arkadaşlar bende radar cezası yedigimin ertesi günü bimere aynı konuda magdur olduguma dair yazılı müracatta bulundum
onlarda bana yukardaki sözkonusu yazıyı yollamışlar belki ilginizi çeker diye yolluyorum forumlarda dolaşırken gördümde açtıgınız konuyu
ama hukuksal mücadeleden başkası faydasız
yukarda görüldügü gibi şikayetimizi tatmin etmeyecek bir açıklama göndermişler
hoşcakalın


_____________________________



<---DoBLo TeAm--->

2007 1.3 Premio


 
8 Mesaj
15 Aralık 2010; 4:46:19 

tutturmuşlar bir avrupa birliği gidiyolar neymiş AB , bu konuy acayip bozluluyorum avrupaya bu kadar heves ediyosa bu devlet avrupanın kanununu yaşamını seviyosa hükümet gitsin avrupaya yerleşsin kardeşim nedir bu avrupa sevdası , sen benim yaşam standartımı sağlık standartımı , aldığım aylığı , yıllık kişi başına düşen milli geliri, akaryakıt fiyatını , avrupa satandartlarında yap ondan sonra ne istiyosan ne kanun diyosan çıkar ,

dünyada en pahalı yakıt bizde eee avrupada ucuz onun seyiyesine indirsenize , yollar desen aynı . partner sahibiyim radar falan bilmem yeri gelince 150-160 dan aşağı da saatlerce inmediğim olmuştur yazarlarsa yazsıncar ceza ,


_____________________________



 
461 Mesaj
15 Aralık 2010; 22:19:44 

Arkadaşlar olay şu AB ile falan ilgisi yok.AB de bu araçlar otomobil katagorisinde zaten.Bizim devletimiz bu araçları kullanmamızı istemiyor.Niye mi ÖTV düşük ödediğimiz için.Tek gerekçe bu zaten heryıl muyene,6 yılda bir vergi dilimi inme falan hepsi az ödediğimiz ÖTV yi çıkarta bilme çabası başka bir şey değil.Güvenlik falan hikaye murat 124 benim arabamdan daha güvenlisi ise ben bu arabayı yakarım,kızılayda.
Bu işi mahkeme çözer aslında ama bizde hareket olmadı mahkeme nasıl mı çözer şöyleki çıkan kanun ile alakalı yapılan yönetmelik bir birine uygun değil.Yönetmelik yapılır iken yetki aldıgı kanuna uygun yapılmamıştır.Kanunda Araçların cins ve kullanım amaçları göz önüne alınarak hız limiti belirleme ve yönetmelik çıkarma yetkisi verilmiştir EGM lüğüne.Ancak çıkan yönetmelik sadece araçların cinslerine bakarak yapmıştır hız limitini yani kullanım amacı göz ardı edilmiştir.Bu durum hukuksal olarak yanlıştır yönetmelik çıkartılır iken kanuna baglı kalınmamıştır.işte açık kapı burası,ancak biz avukat tutup yönetmeliğin iptali için dava falan açamadık,kimse yanaşmadı çünki açtığım başlık bile defalarca akundu,yorum yapanlar sayılıdır.Herkes halinden memnun anlaşılan dedim bende bıraktım işin ucunu.


_____________________________

**ZORU HEMEN BAŞARIRIZ*İMKANSIZ ZAMAN ALIR**


 
8 Mesaj
16 Aralık 2010; 18:46:29 

evet avrupa birliği ile ilgisi var okumadın galibaaa ne diyor AB nin bu araclar için belirlediği limitler göz önüne alınarak berlinlenmiştir , ibaresini okumadan cvp yazıyosun dostum dikkatini çekerim


_____________________________



 
3 Mesaj
21 Aralık 2010; 22:48:09 

Bu konuda size katılıyorum, fakat forumlarda bu iş çözülmez. Birileri millet vekillerine bu konuyu iletecek ve meclise soru önergesi falan verdirecekler... Yada aramızdan biri dava açacak.


_____________________________



 
461 Mesaj
1 Ocak 2011; 22:30:27 


quote:

Orijinalden alıntı: etrüskler

evet avrupa birliği ile ilgisi var okumadın galibaaa ne diyor AB nin bu araclar için belirlediği limitler göz önüne alınarak berlinlenmiştir , ibaresini okumadan cvp yazıyosun dostum dikkatini çekerim

Sayın arkadaşım,Bu konuyu açan benim EGM,Karayollarına ilk müracaat eden benim gelen cevabıda ezbere noktasına kadar biliyorum.Kaldı ki yazıyı bırak bizzat EGM ye giderek olayı araştıranda benim.AB.nin bu araçlar için belirlediği limitler falan hikaye,AB de bu araçlar hususi otomobil geçiyor.TR.de ticari geçiyor sebeb mi?ÖTV az ödemek için aracı daha ucuza sata bilmek için firmalar TİCARİ olarak sokuyor piyasaya.Sebep bu (Renaultun Dacia loganı otomobil oldugu halde kamyonet olarak satabilmek adına mahkemeye dava açması ve kazanması gibi ).Otomobil oldugu zaman fiyat artacak ve satışı az olacak.Anladın herhalde.Arazi araçları,4*4ler neden otomobil senin aracından farkımı var sanıyorsun.motoru,büyüklüğü,kabortası,ağırlığı,Bagajı her şeyi aynı hemde arazi amaçlı üretilmesine rağmen neden hız sınırı 70 KM.değilde otomobil gibi değerlendirilip 110 KM.Ben söyliyeyim,onlara zenginler biniyor ve adamlar ağırlıklarını koyup 2003 te yönetmeliği değiştirtip otomobil sıtatüsüne soktular o araçları.BİZ HALA BURDA BİRBİRİMİZİ YEMEKLE MEŞGULÜZ.DEDİMYA HERKES HALİNDEN MEMNUN!!!


_____________________________

**ZORU HEMEN BAŞARIRIZ*İMKANSIZ ZAMAN ALIR**


 
100 Mesaj
2 Ocak 2011; 6:31:12 

Mevcut meclisimiz de hiç bir vekilimizin konuyla ilgileneceğini zannetmiyorum..A.B'nin araç sınıfları ile ilgili mevzuatı kabul edilebilir olsa da araçlarımızın hangi sınıfa dahil olması gerektiği ayrı bir konudur..Meselenin çözüleceği nokta da budur. İlgilenmek isteyen arkadaşlar bana ulaşın..


_____________________________



 
8 Mesaj
2 Ocak 2011; 13:19:02 


quote:

Orijinalden alıntı: officer33



Sayın arkadaşım,Bu konuyu açan benim EGM,Karayollarına ilk müracaat eden benim gelen cevabıda ezbere noktasına kadar biliyorum.Kaldı ki yazıyı bırak bizzat EGM ye giderek olayı araştıranda benim.AB.nin bu araçlar için belirlediği limitler falan hikaye,AB de bu araçlar hususi otomobil geçiyor.TR.de ticari geçiyor sebeb mi?ÖTV az ödemek için aracı daha ucuza sata bilmek için firmalar TİCARİ olarak sokuyor piyasaya.Sebep bu (Renaultun Dacia loganı otomobil oldugu halde kamyonet olarak satabilmek adına mahkemeye dava açması ve kazanması gibi ).Otomobil oldugu zaman fiyat artacak ve satışı az olacak.Anladın herhalde.Arazi araçları,4*4ler neden otomobil senin aracından farkımı var sanıyorsun.motoru,büyüklüğü,kabortası,ağırlığı,Bagajı her şeyi aynı hemde arazi amaçlı üretilmesine rağmen neden hız sınırı 70 KM.değilde otomobil gibi değerlendirilip 110 KM.Ben söyliyeyim,onlara zenginler biniyor ve adamlar ağırlıklarını koyup 2003 te yönetmeliği değiştirtip otomobil sıtatüsüne soktular o araçları.BİZ HALA BURDA BİRBİRİMİZİ YEMEKLE MEŞGULÜZ.DEDİMYA HERKES HALİNDEN MEMNUN!!!



vayyy vayyy vayy neymişsin sen yaaa


_____________________________



 
461 Mesaj
2 Ocak 2011; 19:01:04 


quote:

Orijinalden alıntı: etrüskler





vayyy vayyy vayy neymişsin sen yaaa

Ben burda bilgilendirmek amacıyla birşeyler yazıyorum.Senle uğraşacak kadar boş vaktim yok benim.Dalga geçilecek bir şeyde yok ortada lütfen terbiyeli olun birazcık.saygılı ol.


_____________________________

**ZORU HEMEN BAŞARIRIZ*İMKANSIZ ZAMAN ALIR**


 
9 Mesaj
9 Ocak 2011; 23:15:23 


quote:

Orijinalden alıntı: officer33

Arkadaşlar biliyorsunuz 01/09/2010 tarihli resmi gazetede yayınlanan T.C.K.trafik yönetmeliğinde değişiklik yapıldı.Araçların hız sınırları yeniden belirlendi.

Ancak çok ilginç bir durum var.Arazi taşıtları güvenlik,emniyet,v.s durumları iyi olduğu için otomobil katogorisinde baz alındı.Ancak ticari geçen panelvanlar kamyonet statüsünde kaldığı için hız sınırı 85 le sınırlı.Şimdi bakın motorsiklet bile 90 iken.hacı murat,doğan,şahin,reno,aklınıza gelen ne kadar eski araç varsa bunların hepsi 110, iken bizim 2011 model partner tepee( abs,esp,asr,afu,hız kontrol,4 hava yastığı,5 emniyet kemeri)gibi üstün güvenlik donanımı olan ve hususi olarak kullandığımız aracımızın( bunların yarısı bile yok diğer araçlarda)hız sınırı 85.Bu durum yönetmelikte sizce ne kadar adil.Bu durumu mahkemeye götürerek yönetmelikte değişiklik yapılmasını talep edelim.Daha önce arazi araçları (4 çekerler,Jeepler)hız limiti olarak farlı katagoride idi ve hız sınırları düşüktü.Bir dava sonucunda araçların teknik donanımları ve emniyet durumları baz alınarak otomobil gibi değerlendirilmeye alındı,çünki bütün zenginlerde bu araçlardan var,mahkemeden aynısını bizde talep edelim.Bu konuda desteklerinizi bekliyorum.Sayın editörüm bu konuyu gündemde tutarsanız memnun olurum.

Danıştay kararı:
http://hizlimitleri.blo...indeki-araclarn-hz.html



Bu konudaki sıkıntıyı duyurmak ve çözüm bulmak amacı ile açmıştım, danıştay kararını alıntı yaptığınız bloğu:

http://hizlimitleri.blogspot.com

Hala fırsat buldukça da konuyu işliyorum, takdir edilecektir ki bu işler(Dava açmak) bireysel olarak da yapılabilir. Tabii hakkını arayan bir grup olarak hareket edilmesi ile tadından yenmeyecek noktalara gidebilir.

Ben bu ara çok yoğun bir iş temposundayım. Fırsat buldukça yapılacak bir çalışmaya seve seve katılırım., ancak yoğunluğum bir süre daha devam edecek görünüyor.

En çok gocunduğum konu ise bu konuda var olan Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonunun bir sivil toplum örgütü olarak yapması gerekeni fark etmemesi, konuyu takmaması, geri adım atması.

İş yaşantım fırsat verse Almanya'daki ADAC benzeri bir sivil toplum örgütlenmesine gitmeye bile soyunacağım.

Neyse konu önemli ve blogda bu konuda güncellemelere devam ediyorum.

Zaman içinde de burada yapılabilecek bir çalışma için bu başlığa katkı yapacağım

Bilgilerinize saygılarımla



_____________________________

Güven Özbakır


 
2 Mesaj
4 Şubat 2011; 0:57:02 

Öncelikle bu konuyu gündeme taşıdığınız için yürekten teşekkürler arkadaşım.Bendede 2010model NEMO var.
Daha önceden 2001model KANGOM vardı,otomobil geçtiği için bu sorunlardan bihaberdim.
Bu kadar mantıksız ayrıma hala akıl erdiremiyorum.Aynı fabrikanın aynı bantından çıkan iki araçtan birine otomobil,diğerine KAMYONET denmesi ne kadar saçma bir olay.
1974 model hurda bir araca OTOMOBİL de 121km ye kadar hız sınırı ver,2011model tam donanımlı araçlarada KAMYONET de BMC kamyonlarla aynı statüye koy,sonrada radar tuzağı ile kümesteki KAZ misali ceza kes.nerde MANTIK,nerde VİCDAN.
KAYSERİ-SİVAS arası bölünmüş yolda 94KM hızda 130TL,ERZURUM-ERZİNCAN arası bölünmüş yolda da 111KM için ödediğim 270TL Yİ HARAM ediyorum.Çünkü biliyorumki benim aracım OTOMOBİL diye vasıflandırılan birçok araçtan daha OTOMOBİL,daha güvenli.
Umarım AKLISELİM galip gelip bu saçmalığa DUR der.saygılar,başarılar.


_____________________________



 
2 Mesaj
4 Şubat 2011; 12:13:19 

Allahım,bu kadar komik durum başka başka hangi ülkede var.Eğer taşıdığın şey herhangi bir meta ise ağır git zarar görmesin,İNSAN sa hızlıda gidebilirsin.
Yada ZENGİNSEN 110km,FAKİRSEN 85KM ile gideceksin,resmen SOYGUN bu.
Madem iş ilk alınan vergide bitiyor,al paranı ver ÖZGÜRLÜGÜMÜ o zaman.Bu ne yaaa heryıl muayene,yok şurdan geçemezsin,yok burdan geçemezsin.Birçok araçta 20km lik artış olurken,herşeyi ile günün şartlarına göre dört dörtlük bu araçlara 5 km artış ver.Alın o verdiğiniz 5 km yide 1972 model murat 124 e verin .
Bu yasayı çıkaranlara şaşıyorum,hiçmi mantık yoktu.Bakımlı yeni araçlara DURRRRRRRRR,hurdalara GEÇÇ zihniyetini kınıyorumm.


_____________________________



 
520 Mesaj
12 Şubat 2011; 11:48:08 

konuyu açan arkadaş son derece haklı.
tanıdık avukat falan varsa bilgi alınabilir. eğer emsal bir dava varsa kolaylıkla hız limitleri değiştirilir.


_____________________________



474 Mesaj
24 Mart 2011; 15:28:49 

Hız limitlerini değiştirmeye kalkacağınıza aracınızı değiştirin, aracın binek versiyonunu alın.

Mesela doblonun ve fiorinonun hem ticari, hem binek versiyonu var (partnerde var mı bilmiyorum)

Ama, ticari araçlara hız sınırının düşük olması taraftarıyım.


_____________________________

Helal dairesi keyfe kafidir, harama girmeye gerek yok.


 
64 Mesaj
25 Mart 2011; 17:46:46 


quote:

Orijinalden alıntı: ismail64

Hız limitlerini değiştirmeye kalkacağınıza aracınızı değiştirin, aracın binek versiyonunu alın.

Mesela doblonun ve fiorinonun hem ticari, hem binek versiyonu var (partnerde var mı bilmiyorum)

Ama, ticari araçlara hız sınırının düşük olması taraftarıyım.



tamam haklısın hız sınırlaması olsun ama bu tarz araclara değil mesela 70-80-model şahinlere,fordlara,ne bileyim anadol'a olsun adamlar araba yapmışlar üstüne abs koymuslar hava yastıgı koymuslar doymamıslar esp koymuslar sen ne demek bu biliyormusun araç direksiyonunu tut ben giderim diyor..


_____________________________

Peugeot Partner Tepee 110 BG Çelik gri.. Akıl gibi Mal,İyi huy gibi Dost,Edep gibi Miras ve Bilgi gibi Şeref yoktur.


 
59 Mesaj
25 Mart 2011; 23:15:27 

Arkadaşlar ben çok sakin bir şöför olmama rağmen yıllardır bu saçma sapan hız sınırları yüzünden
çok ceza ödedim. en son yapılan hız değişikliğ yerinde bir karar oldu.

ancak konuyu açan arkdaşa hak vermemek elde değil. Hepimiz biliyoruzli trafik polisleri radarları
sürücü ve yol güvenliği için değil sadece devlete gelir elde etmek için kurarlar. yoksa hiç kimsenin
vatandaşın canını umursadığı falan yok.

Şimdi özellikle dikkat ediyorum radarları srf bu tip araçları yakalamak için kuruyolar çünkü artık hususi
otolar radara girmediği için pek önemsemiyorlar. Şimdi güvenlik ve uygunluk ölçüsü ile düşünürsek
bu segmentteki araçlar kesinlikle hususi otolarla aynı statüde olmazı lazım bu bi haksızlıktır.

bu araçlar zaten normal bi araçtaki hertürlü güvenlik donanımına sahip. malesef hükümet bu konuda da
bişi yapmış ama bi tarafı eksik olmuş.

hazır konu açılmışken herhalde dünyada en iyi radar kuran bizim polisimizdir. maşallah kırmızı da geç
tehlikeli araç kullan yolda giderken her türlü çöpü dışarı at kimsenin umurunda değil ama iş radar kurmaya
gelince maşallah gece gündüz hiç ihmal edilmiyor.gelsin paralar yani

yazık valla ya acaba yeryüzünde bizim milletimizin çektiklerini çeken başka bir toplum varmıdır.

bir de bi sorum olucak bu hız sınırları önceden hız sınırı 90 km iken % 10 pay bırakılırdı. dolayısı ile 99 km yi aşarsan
ceza yazarlardı. acaba aynı uygulama şimdide yapılıyomu. zira bazı arkadaşlar bunu kanunun getirdiğini sanıyo ama
yanlıyo bu polisin bi esnekliğidir. acaba şimdi bunu kullanıyolarmı bu konuda tecrübesi olan varmı. bi arkadaş yukarıda
hız sınırını 121 m diye yazmış ama bu doğru değil eğer polis isterse 110 km yi geçtiğin anda ceza yazabilir.



_____________________________



564 Mesaj
17 Nisan 2011; 6:38:17 

Konu çok eski biliyorum hortlatma gibi oluyor ama cidden birçok insanın canını sıkan bir sorun. Şehirlerarası bölünmü yolda polis ne kadar itiraz etsekte 90'da ceza yazdı Limit 89'muş. O anda acelemiz vardı polisle uğramak istemedik,direk cezayı alıp terkettik o bölgeyi ama cidden birçok polis kötü niyetli!!! Bu konunun hukuki altyapısını inceleyen varmı hiç? Nasıl bir dava açılabilir bu konu hakkında????


_____________________________

İmzamın 5 yıl sonra kurallara uymadığı söylendi, yorum ve imza yok artık.


 
668 Mesaj
4 Mayıs 2011; 12:30:45 

Siz 89 km/h ile radara yakalanmışsınız. Ben 65 ile... üstelik benim yakalandığım yerde çevirme yok. Radar olduğunu anlamıyorsunuz bile. Taaa ki adresinize ceza gelene kadar. Bu yüzden 3. cezayı yedikten sonra ceza makbuzları eve geldiğinde uyanmış olduk. Üç cezanın toplamı Toplam 720.-TL.
Yer TEM Hadımköy gişelerden çıktıktan sonraki Beylikdüzüne doğru giden Hadımköy bağlantı yolu.. Bu yolu kullanan arkadaşlar dikkatli olsunlar.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1365 Mesaj
5 Mayıs 2011; 13:54:05 

Örnek Teşkil Edebilicek Bir Dava


http://www.danistay.gov...?ozet=metin&dokid=23245


_____________________________

Partner Tepee Team
2011 Tepee Outdoor Pack / Aytozu Gri
Nokia Lumia 920 / Beyaz



 
9 Mesaj
10 Mayıs 2011; 19:09:59 


quote:

Orijinalden alıntı: oguz.camas

Arkadaşlar ben çok sakin bir şöför olmama rağmen yıllardır bu saçma sapan hız sınırları yüzünden
çok ceza ödedim. en son yapılan hız değişikliğ yerinde bir karar oldu.

ancak konuyu açan arkdaşa hak vermemek elde değil. Hepimiz biliyoruzli trafik polisleri radarları
sürücü ve yol güvenliği için değil sadece devlete gelir elde etmek için kurarlar. yoksa hiç kimsenin
vatandaşın canını umursadığı falan yok.

Şimdi özellikle dikkat ediyorum radarları srf bu tip araçları yakalamak için kuruyolar çünkü artık hususi
otolar radara girmediği için pek önemsemiyorlar. Şimdi güvenlik ve uygunluk ölçüsü ile düşünürsek
bu segmentteki araçlar kesinlikle hususi otolarla aynı statüde olmazı lazım bu bi haksızlıktır.

bu araçlar zaten normal bi araçtaki hertürlü güvenlik donanımına sahip. malesef hükümet bu konuda da
bişi yapmış ama bi tarafı eksik olmuş.

hazır konu açılmışken herhalde dünyada en iyi radar kuran bizim polisimizdir. maşallah kırmızı da geç
tehlikeli araç kullan yolda giderken her türlü çöpü dışarı at kimsenin umurunda değil ama iş radar kurmaya
gelince maşallah gece gündüz hiç ihmal edilmiyor.gelsin paralar yani

yazık valla ya acaba yeryüzünde bizim milletimizin çektiklerini çeken başka bir toplum varmıdır.

bir de bi sorum olucak bu hız sınırları önceden hız sınırı 90 km iken % 10 pay bırakılırdı. dolayısı ile 99 km yi aşarsan
ceza yazarlardı. acaba aynı uygulama şimdide yapılıyomu. zira bazı arkadaşlar bunu kanunun getirdiğini sanıyo ama
yanlıyo bu polisin bi esnekliğidir. acaba şimdi bunu kullanıyolarmı bu konuda tecrübesi olan varmı. bi arkadaş yukarıda
hız sınırını 121 m diye yazmış ama bu doğru değil eğer polis isterse 110 km yi geçtiğin anda ceza yazabilir.




Son derece haklı tespitler;

Sadece farklı düşündüğüm %10 toleransın polisin kişisel inisiyatifi olamayacağı.

Eğer öyle olursa Cezaya itiraz edip İdari dava(İdare Mahkemesine ya da bazı büyükşehirlerde bulunan Trafik Mahkemelerine) açıp, emsalleri gösterip cezanın iptali istenebilir. Aksi takdirde bu tolerans keyfiyet yaratır ki, bunun uygulanması mümkün değil gibi.

İşin saçma tarafı DOĞU-E nin alıntı ile gösterdiği davada olduğu gibi bir takım kişilerin JEEP türü araçlarda güvenlik gerekçelerini göstererek bu araçları ARAZİ aracı sınıfından çıkarıp uygulama alternatifi yaratırken, buna benzer araç var mı diye hiç bir ilgili bürokratın konuya ilgi göstermemesi.

JEEP'ler genelde gelir düzeyi iyi ve araç sahipleri tarafından kullanılırken, Doblo, Kangoo gibi araçlar çoğunlukla çalışanlar tarafından kullanılmaktadır.

Bu nokta itibari ile Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu'nun Şoför esnafı konusunda girerken, federasyonun bu durumu hiç kazımaması.

Adama sorarlar sen nasıl bir sivil toplum örgütüsün diye..! Bakınız

Benzer bir konu ise İngilterede yaşanmış ve Azami Ağırlığı 2000kg kadar olan VAN Tipi araçlar için özel mevzuat(Hız Limitleri) düzenlenmiş. Bakınız

Türkiyede ise Ticaretle uğraşanlara %37 ÖTV indirimi yapıyoruz, onlarda bu kadarına katlansınlar mantığı hakim.

Kangoo ve Doblo da bu araçların kamyonet olmayan Binek versiyonları var. Varolmasına var da, laf olsun diye varlar.

Onda da ya istediğiniz donanımda/renkte araç bulamıyorsunuz, ya da satmaya kalktığınızda kimse bunun binek versiyonu olduğu için sizin başta verdiğiniz ÖTV farkını vermek istemiyor. Dolayısıyla gene hak kaybı ortaya çıkıyor.

Araç üreticileri esasında çok da iyi biliyorlar ki, donanım ve güvenlik olarak KAMYONET ve BİNEK versiyonlar birbirinden farklı değil. Ama Sanayi bakanlığından ruhsat alırken sanki ayrı ayrı modeller gibi kaydedildiği için biri 85km/saat, diğeri 110km/saat hız limitini hak ediyorlar.

Tamamı ile bir saçmalık silsilesi.

Madem Ticaret erbabına iyilik yapmak için %37 ÖTV almıyorsun, o zaman git gerçekten Ticaret erbabına sat. Ticari kaydı olmayana, ve bu ayrımı bilmeyene, şahane binek havası vererek satma..! Bunu yaptığın gibi ruhsatına da Kamyonet yazma..!

Aracın içine 5 koltuk koy, alla pulla, Aİle arabası diye reklam yap, ÖTV sebebi ile cazip kıl, sonra da de ki bu araç kamyonet, 86 yaptın gel buraya.

Renault ve Fiat'a gidin bu aracı almaya, bir satıcı gelsin ve desin ki bu araç kamyonettir, Hız limiti sıkıntı yaratır, dilerseniz Binek versiyonunu verelim.

Ne mümkün..!

Kesinlikle müşteriyi rakibe kaptırmamak için düşük fiyatlı olan Kamyonet versiyonunu, onun kamyonet olduğunu, ayrıca binek versiyonu olduğunu söylemeden satıyorlar.

Sayfalarca Blog hazırlayıp yazdım. Ben sonuç olarak bir Mühendisim ve elimden geleni yapmaya çalıştım. Avukat olsam işim bu olsa anında açacağım bu davayı.

Avukatlar da genelde bu aracı kullanmadığı için aralarından hayrına bir babayiğit bulamıyoruz.

Ben gene de böyle bir iş için 100TL koyarım ve destek bulunursa Avukat bir arkadaşımdan destek alırım diyorum. Bunu destekleyecek çıkar ise bu davayı açarız. Sanırım en az 10 babayiğit ile 1000TL toplamak gerekecek.

Ne dersiniz?


_____________________________

Güven Özbakır


 
9 Mesaj
10 Mayıs 2011; 19:17:40 


quote:

Orijinalden alıntı: Clio98

Siz 89 km/h ile radara yakalanmışsınız. Ben 65 ile... üstelik benim yakalandığım yerde çevirme yok. Radar olduğunu anlamıyorsunuz bile. Taaa ki adresinize ceza gelene kadar. Bu yüzden 3. cezayı yedikten sonra ceza makbuzları eve geldiğinde uyanmış olduk. Üç cezanın toplamı Toplam 720.-TL.
Yer TEM Hadımköy gişelerden çıktıktan sonraki Beylikdüzüne doğru giden Hadımköy bağlantı yolu.. Bu yolu kullanan arkadaşlar dikkatli olsunlar.



yazıktır günahtır..!

ben olsam 720TL'yi oraya ödeyeceğime kesin mahkeme açardım. Geçmiş olsun


_____________________________

Güven Özbakır


 
59 Mesaj
19 Mayıs 2011; 8:14:12 


quote:

Orijinalden alıntı: Sallaso




yazıktır günahtır..!

ben olsam 720TL'yi oraya ödeyeceğime kesin mahkeme açardım. Geçmiş olsun


dava açmak için cezayı ödemek lazım:))))


_____________________________



261 Mesaj
16 Eylül 2011; 20:00:56 

Ülkemizde adalet yerini biraz geç buluyor. Umarım bu sorunu düzeltirler.


_____________________________

Gâfil ne bilir neş've-i pür şevk-i vegâyı, Meydân-ı celâdetteki envar-ı sefâyı.
Merdân-ı gazâ aşk ile tekbirler alınca, Titretti yine rûyı zemin arş-ı semâyı.
Allah yolunda cenk edelim, şan alalım şan. Kur'an da zafer vâdediyor hazreti Yezdân.


72 Mesaj
26 Eylül 2011; 12:03:48 

Bugüne kadar radara yakalanarak Cezalanan arkadaşlar: Polisten Radara girdiniz hızınız şu kadardır diye bir belge veya bir makbuz alan oldumu.
Bana kesilen ceza makbuzunda sadece şunlar yazıyor:''Hız sınırlarını yüzde ondan fazla aştınız''
(Paramız ve puanımız gitti)
Kaç km ile gittiğimi ispat edin, belgesini, makbuzunu gönderin inandırın
Alkol testi yaptıkları gibi fiş verin veya ekranda gösterin...
Ben hız Limitini aştığıma inanmmıyorum ama nasıl ispat edeceğimi bilemiyorum?
Kimi kime şikayet edip nasıl ispat edeceğim bilen ve uygulayan varmı?


 
461 Mesaj
4 Ekim 2011; 19:58:55 

quote:

Orijinalden alıntı: Sallaso




Son derece haklı tespitler;

Sadece farklı düşündüğüm %10 toleransın polisin kişisel inisiyatifi olamayacağı.

Eğer öyle olursa Cezaya itiraz edip İdari dava(İdare Mahkemesine ya da bazı büyükşehirlerde bulunan Trafik Mahkemelerine) açıp, emsalleri gösterip cezanın iptali istenebilir. Aksi takdirde bu tolerans keyfiyet yaratır ki, bunun uygulanması mümkün değil gibi.

İşin saçma tarafı DOĞU-E nin alıntı ile gösterdiği davada olduğu gibi bir takım kişilerin JEEP türü araçlarda güvenlik gerekçelerini göstererek bu araçları ARAZİ aracı sınıfından çıkarıp uygulama alternatifi yaratırken, buna benzer araç var mı diye hiç bir ilgili bürokratın konuya ilgi göstermemesi.

JEEP'ler genelde gelir düzeyi iyi ve araç sahipleri tarafından kullanılırken, Doblo, Kangoo gibi araçlar çoğunlukla çalışanlar tarafından kullanılmaktadır.

Bu nokta itibari ile Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu'nun Şoför esnafı konusunda girerken, federasyonun bu durumu hiç kazımaması.

Adama sorarlar sen nasıl bir sivil toplum örgütüsün diye..! Bakınız

Benzer bir konu ise İngilterede yaşanmış ve Azami Ağırlığı 2000kg kadar olan VAN Tipi araçlar için özel mevzuat(Hız Limitleri) düzenlenmiş. Bakınız

Türkiyede ise Ticaretle uğraşanlara %37 ÖTV indirimi yapıyoruz, onlarda bu kadarına katlansınlar mantığı hakim.

Kangoo ve Doblo da bu araçların kamyonet olmayan Binek versiyonları var. Varolmasına var da, laf olsun diye varlar.

Onda da ya istediğiniz donanımda/renkte araç bulamıyorsunuz, ya da satmaya kalktığınızda kimse bunun binek versiyonu olduğu için sizin başta verdiğiniz ÖTV farkını vermek istemiyor. Dolayısıyla gene hak kaybı ortaya çıkıyor.

Araç üreticileri esasında çok da iyi biliyorlar ki, donanım ve güvenlik olarak KAMYONET ve BİNEK versiyonlar birbirinden farklı değil. Ama Sanayi bakanlığından ruhsat alırken sanki ayrı ayrı modeller gibi kaydedildiği için biri 85km/saat, diğeri 110km/saat hız limitini hak ediyorlar.

Tamamı ile bir saçmalık silsilesi.

Madem Ticaret erbabına iyilik yapmak için %37 ÖTV almıyorsun, o zaman git gerçekten Ticaret erbabına sat. Ticari kaydı olmayana, ve bu ayrımı bilmeyene, şahane binek havası vererek satma..! Bunu yaptığın gibi ruhsatına da Kamyonet yazma..!

Aracın içine 5 koltuk koy, alla pulla, Aİle arabası diye reklam yap, ÖTV sebebi ile cazip kıl, sonra da de ki bu araç kamyonet, 86 yaptın gel buraya.

Renault ve Fiat'a gidin bu aracı almaya, bir satıcı gelsin ve desin ki bu araç kamyonettir, Hız limiti sıkıntı yaratır, dilerseniz Binek versiyonunu verelim.

Ne mümkün..!

Kesinlikle müşteriyi rakibe kaptırmamak için düşük fiyatlı olan Kamyonet versiyonunu, onun kamyonet olduğunu, ayrıca binek versiyonu olduğunu söylemeden satıyorlar.

Sayfalarca Blog hazırlayıp yazdım. Ben sonuç olarak bir Mühendisim ve elimden geleni yapmaya çalıştım. Avukat olsam işim bu olsa anında açacağım bu davayı.

Avukatlar da genelde bu aracı kullanmadığı için aralarından hayrına bir babayiğit bulamıyoruz.

Ben gene de böyle bir iş için 100TL koyarım ve destek bulunursa Avukat bir arkadaşımdan destek alırım diyorum. Bunu destekleyecek çıkar ise bu davayı açarız. Sanırım en az 10 babayiğit ile 1000TL toplamak gerekecek.

Ne dersiniz?


Ben varım.Elinize sağlık ne güzel yazmışsınız.Ben maddi,manevi üzerime düşeni yaparım.Siz görüşün arkadaşınız avukat ile. davaya örnek olarak M1G lerin ( arazi taşıtlarının) hız sınırlamalarının otomobil olması ile ilgili dava alına bilir. Ayrıca 6001 SAYILI KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN

Değiştirilen Hükümler
Kanun No. 6001 Kabul Tarihi: 25/6/2010
yapılan değişikliğin aşağıdaki maddesinde:
e) 50 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 km/s, bölünmüş yollarda 110 km/s, otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir.”
denmiştir.
Ancak emniyet genel müdürlüğü hız limitleri hakkında yönetmelik çıkatır iken bu kanunun e maddesinde araçların cins ve kullanım amacına bakmadan bütün kamyonetlere 85 km.demiştir. oysaki kullanım amacı baz alındıgında ticari ve hususi olarak ayırt etmesi gerekmekte idi. Ticariler 85,hususiler 110 gibi. Yönetmelik kanunun cins ve kullanım amacına uygun olarak cümlesini baz almamış dolayısı ilede kanuna aykırı olarak çıkmıştır. Avukat bu durumu degerlendirecektir sanıyorum. Haberlerini bekliyorum.İnşallah hayır bir haber çıkar.Saygılarımla.


_____________________________

**ZORU HEMEN BAŞARIRIZ*İMKANSIZ ZAMAN ALIR**


1055 Mesaj
13 Ocak 2012; 11:32:16 

kaç defa radara yakalandık ceza yedik bu konuda...bizim araç 2005 adventure 2000 motor koymuşlar 85 le git diyorlar akıl karımı bu iş ya... amcamda 1.6 benzinli modeli var onunki hususi olarak geçiyor ruhsatta...


_____________________________



 
4 Mesaj
2 Şubat 2012; 10:31:20 

Ben peugot partner gibi bir araç alıp hususi kullnamayı düşünüyordum, hala ticari araç olarak mı geçiyor bunlar? Vergi farkını ödesem de otomobil gibi kullanamaz mıyım?

-Opel combo 1,3 motor opelin türkiye sayfasında otomobiller arasında geçiyor, acaba hakikaten otomobil gibi mi muamele görüyordur

kısacası yasada bi değişiklik yok muuuuuu?


_____________________________



75 Mesaj
24 Şubat 2012; 23:09:57 

[font="Times New Roman"]arkadaşlar merhaba,
sırf bu konu için foruma üye oldum.. Kesinlikle bende varım dava açma konusunda..
Ben fiorino sahibiyim ve artık kafayı yemek üzereyim.. 1 sene içinde yediğim ceza 1000 lirayı geçti!!!!
ve sadece fiorino sahibi olduğum için yedim bukadar cezayı!!! ceza puanım dolmak üzere..
yediğim bütün cezalar 100km hızın altında!!
kafayı yicem ya!!!
daha önce binek arabam vardı yıllarca sıkıntı yaşamadım?!!
esnafım; terörist muamelesi görüyorum devletten, devletin memurundan..
yav sadece fiorino sahibi olduğum için ehliyetimi elimden alıcak bu devlet..
az yakar tasarruf ederim diye aldım, almaz olaydım..
tamam az yakıyor ama yediğim ceza + her sene muayene canımdan bezdirdi!!!
daha dün yedim yine 465 lira!!! !!!!465 TÜRK LİRASI!!!!
sırf polisle dikleştim diye.. birşeyler bildiğimi duyarlı vatandaş olduğumu gösterdim diye..
ne varsa yazdı.. camda çok koyu olmayan film var, onu bile yazdı..
o önemli değil film sökeriz.. benim derdim RADAR!!! YANİ HIZ LİMİTİ!!!
kim verdi bunlara bukadar güveni anlamıyorum?
ben 100 lira değil 500 lirada veririm.. yeterki bir araya gelip sesimi duyuralım.. açalım davamızı..
bu allahsızların kesesine gideceğine bir avukat arkadaşımız kazansın..
lütfen dostlarım, duyarsız kalmayalım..


_____________________________

Biz 7 yaşında yağmurun altında soğuktan titreyerek;
"Varlığım TÜRK varlığına armağan olsun!" derken,
ŞAKA YAPMIYORDUK!!!


 
30 Mesaj
27 Şubat 2012; 15:09:55 

Slm,forumu baştan sona kadar okudum,hepinize geçmiş olsun ve bir şekilde hemen hemen herkes mağdur olmuş. Aslında tesadüfen bu sayfaya rastladım.Bazı arkadaşların foruma ilginin olmadığı yönünde açıklamaları olmuş,bu doğru değil gerçekten doğru değil nedini de çok basit bu başlıktan kimsenin haberi yok dediğim gibi bende öylesine farkettim ve ilgisiz kalamadım .Gemi kaptanıyım belki şu anki durum bana uzak gibi görünsede ortada mağdur bir kesim var ve gerçekten de çaresizlik gibi bir durum ile karşı karşıya.Okudum kayıtsız kalamadım alabileceğiniz hertürlü organizasyona mutlaka bir şekilde iştirak etmek isterim,forumu okudukça tabiri caiz ise nevrim döndü,sinirlenmemek elde değil.Bu işin peşini sakın bırakmayın haklısınız ve bu haklılığınız mutlaka teyit edilecektir.Yeterki kararlı olunuz ve mümkün olduğu kadarda fazla kişiye ulaşınız.Yukarıda yazdığım gibi ben tesadüfen foruma rastladım.Nasıl bir tanıtım yapabilirsiniz bilemiyorum ama onbinlerce kişinin desteğini alacağınıza inancım tamdır.


_____________________________



 
16 Mesaj
2 Nisan 2012; 13:25:41 

Arkadaşlar 21 Mart itibarı ile durum biraz da olsa değişti. Bilginiz var mı bilmiyorum. Buna göre: "21 Mart 2012 tarih ve 28420 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikle Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 100. Maddesi’nde yer alan tabloya panelvan (N1) araç cinsi ibaresi eklenmiş, yönetmeliğin “Tanımlar” başlıklı 3. Maddesi’ne de “Sürücü ve yanındaki oturma yerleri dışında oturma yeri de bulunabilen, sürücü bölümü gövde ile birleşik kamyonetlere panelvan denir..” ibaresi eklenmiştir.
Panelvan olarak tanımlanan araçların hız sınırlarının karayollarına daha uygun hale getirilerek trafik akışının güvenli ve düzenli olarak sağlanması amaçlanan yönetmelikle panelvanlar için yeni hız limitleri yerleşim yeri içinde 50, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 85, bölünmüş yollarda 100 ve otoyollarda 110 km olarak belirlenmiştir."

Detaylı açıklama için: http://www.resmigazete....er/2012/03/20120321.htm

veya kısa hali: http://www.polisbulteni..._detay.asp?haberID=3692

Gerçi ben kötü bir kullanıcıydım. Partner Adventure Origin Pack'imi yılbaşında almış ve 90'ı geçmemiştim. ama Denizli'den Trabzon'a 90'la gitmek de akıl kârı değildi doğrusu. Hız limit değişikliği iyi olmuş.


_____________________________



 
9 Mesaj
12 Nisan 2012; 12:31:42 

Çok şükür ben de bu mevzuat değişikliğinden haberdar oldum ve çok sevindim. Kazasız belasız hayırlı yolculuklar dilerim.

Arkadaşlar, Trafik hayati önemi çok yüksek bir mecra, lütfen direksiyon başında iken kimsenin hayatını tehlikeye atacak hareketlerde bulunmayalım ve dikkatli araç kullanalım.

Saygılarımla

Bu konudaki gelişmeyi blogumdan da duyurdum. Buna göre güncel Hız Limitleri şöyledir.

GÜNCEL HIZ LİMİTLERİ


_____________________________

Güven Özbakır


2542 Mesaj
12 Mayıs 2012; 2:31:31 

Arkadaşlar yeni hız hız limitleri Emniyet Genel Müdürlüğüne tebliğ edildi mi acaba?


_____________________________



 
9 Mesaj
13 Mayıs 2012; 1:48:35 

Bunu zaten yönetmelik olarak yayınlayan Emniyet Genel Müdürlüğüne bağlı bir kuruluş, buraya tebliğ diye bir husus olamaz..!


_____________________________

Güven Özbakır


1990 Mesaj
13 Mayıs 2012; 14:19:37 

Şehir içi: 50 KM (Bazı sehırlerde trafık yogunluguna gore.. O bolgeye ayıt beledıye kurumları sehır ıcınde 20 km eklebılıyor..)

tabi bunuda tabele uyarısı ıle yol kenarlarında bellı edıyor.. 70 km ile gıdılebılen yollara tabele koyuyorlar.. Bılgınıze..

Şehirler arası çift yonlu karayollarında: 85 km (Yani hem geliş hemde gidişin oldugu yollarda)

Şehirler arası bölünmüş karayollarında: 100 km (İki yolu bırbırınden ayıran refüj olan yollar.. Ayrıca illa refüj olması gerekmıyor.. 2 adet bırbırıne paralel uzun cızgıde olursa bolunmu kara yoluna gırıyor..)

Şehirler arası otoyollar: 110 km (otoban olarak adlandırdıgımız karayolları..)

Bu arada radara yakalanma sınırınız bu hızlar uzerınden %10 dur..

Çift yonlu yollarda hızı sınırı 85 km.. Bizim bunu %10 aşma hakkımız var.. 93 km yapıyor.. Ceza yok.. 94 km oldugu an yazarlar cezayı..

Bölünmüş yollarda hız sınırı 100 km.. Bizim bunu %10 aşma hakkımız var.. 110 km ile gidersek ceza yok.. 111 km oldugu an yazarlar cezayı..

Dıgerlerı ıcınde aynısı gecerlı..

Ufak bı bılgı ve hatırlatma..


_____________________________

Peugeot Partner Tepee Premium Pack / 2009 / 90 Hp /Edremit Yeşil


13 Mesaj
16 Mayıs 2012; 0:03:27 

partner tarzı araçlarda en iyisi hususi ruhsat. hem mtv öderken kaskolu araçlarda indirim yapılıyor hemde 2 yılda bir muayene avantajı var. 420 tlik bir vergiyi 280 tl ödüyorum kaskolu olduğu için. zaten kasko şart, hiç değilse kasko param bu avantajlardan çıkıyor


_____________________________



261 Mesaj
18 Mayıs 2012; 20:07:10 

hayırlı olsun.

Sonunda koca yolda kağnı gibi gitmek zorunda kalmayacağız.


_____________________________

Gâfil ne bilir neş've-i pür şevk-i vegâyı, Meydân-ı celâdetteki envar-ı sefâyı.
Merdân-ı gazâ aşk ile tekbirler alınca, Titretti yine rûyı zemin arş-ı semâyı.
Allah yolunda cenk edelim, şan alalım şan. Kur'an da zafer vâdediyor hazreti Yezdân.


 
461 Mesaj
20 Mayıs 2012; 14:16:25 

quote:

Orijinalden alıntı: ismail64

Hız limitlerini değiştirmeye kalkacağınıza aracınızı değiştirin, aracın binek versiyonunu alın.

Mesela doblonun ve fiorinonun hem ticari, hem binek versiyonu var (partnerde var mı bilmiyorum)

Ama, ticari araçlara hız sınırının düşük olması taraftarıyım.

SEVGİLİ DOSTUM,BUDA SANA KAPAK OLSUN,BİR ŞEYİ İSTERSEN ELDE EDERSİN,İŞTE AZMİN ZAFERİ:


21 Mart 2012 ÇARŞAMBA Resmî Gazete Sayı : 28240
YÖNETMELİK
İçişleri Bakanlığından:
KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

MADDE 1 – 18/7/1997 tarihli ve 23053 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinde yer alan “Taksi”, “Taksi Dolmuş”, “Kamyonet”, “Motosiklet”, “Motorlu Bisiklet”, “Bisiklet”, “Kamp Taşıtı”, “Taşıma Sınırı (Kapasite)” tanımları ile aynı fıkranın (d) bendinde yer alan “Motor Karavan”, “Zırhlı Taşıt”, “Ambulans”, “Cenaze Arabası” tanımları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı bendin (5) numaralı alt bendine “SF Seyyar vinçler” tanımı eklenmiştir.
“Taksi: Yapısı itibariyle sürücüsü dahil en çok 8 oturma yeri olan, insan taşımak için imal edilmiş bulunan ve taksimetre veya tarife ile yolcu taşıyan M1 sınıfı ticari motorlu araçtır.
Taksi Dolmuş: Yapısı itibariyle sürücüsü dahil en çok 8 oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan, adam başına tarifeli ücretle yolcu taşıyan M1 sınıfı ticari motorlu araçtır.”
………………………….
“4) Kamyonet: Azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramı geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu taşıttır. Sürücü ve yanındaki oturma yerleri dışında başka oturma yeri de bulunabilen, sürücü bölümü gövde ile birleşik kamyonetlere panelvan denir.”
…………………………….
MADDE 13 – Aynı Yönetmeliğin 100 üncü maddesinde yer alan tabloda “Kamyonet (N1), (N2)” araç cinsi satırından sonra gelmek üzere “Panelvan (N1)” araç cinsi ibaresi eklenmiş ve yol durumlarına göre bu aracın azami hız sınırları gösterilmiştir.
Panelvan (N1)
ŞEHİR İÇİ ÇİFT YÖNLÜ YOL BÖLÜNMÜŞ YOL OTOYOL
50 85 100 110
…………………………………..
MADDE 29 – Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri, Çevre ve Şehircilik ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanları birlikte yürütür.


_____________________________

**ZORU HEMEN BAŞARIRIZ*İMKANSIZ ZAMAN ALIR**


 
461 Mesaj
11 Haziran 2012; 1:35:23 

quote:

Orijinalden alıntı: etrüskler





vayyy vayyy vayy neymişsin sen yaaa

SEVGİLİ DOSTUM,BUDA SANA KAPAK OLSUN,BİR ŞEYİ İSTERSEN ELDE EDERSİN,İŞTE AZMİN ZAFERİ:


21 Mart 2012 ÇARŞAMBA Resmî Gazete Sayı : 28240
YÖNETMELİK
İçişleri Bakanlığından:
KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YApilMASINA DAİR YÖNETMELİK

MADDE 1 – 18/7/1997 tarihli ve 23053 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinde yer alan “Taksi”, “Taksi Dolmuş”, “Kamyonet”, “Motosiklet”, “Motorlu Bisiklet”, “Bisiklet”, “Kamp Taşıtı”, “Taşıma Sınırı (Kapasite)” tanımları ile aynı fıkranın (d) bendinde yer alan “Motor Karavan”, “Zırhlı Taşıt”, “Ambulans”, “Cenaze Arabası” tanımları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı bendin (5) numaralı alt bendine “SF Seyyar vinçler” tanımı eklenmiştir.
“Taksi: Yapısı itibariyle sürücüsü dahil en çok 8 oturma yeri olan, insan taşımak için imal edilmiş bulunan ve taksimetre veya tarife ile yolcu taşıyan M1 sınıfı ticari motorlu araçtır.
Taksi Dolmuş: Yapısı itibariyle sürücüsü dahil en çok 8 oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan, adam başına tarifeli ücretle yolcu taşıyan M1 sınıfı ticari motorlu araçtır.”
………………………….
“4) Kamyonet: Azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramı geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu taşıttır. Sürücü ve yanındaki oturma yerleri dışında başka oturma yeri de bulunabilen, sürücü bölümü gövde ile birleşik kamyonetlere panelvan denir.”
…………………………….
MADDE 13 – Aynı Yönetmeliğin 100 üncü maddesinde yer alan tabloda “Kamyonet (N1), (N2)” araç cinsi satırından sonra gelmek üzere “Panelvan (N1)” araç cinsi ibaresi eklenmiş ve yol durumlarına göre bu aracın azami hız sınırları gösterilmiştir.
Panelvan (N1)
ŞEHİR İÇİ ÇİFT YÖNLÜ YOL BÖLÜNMÜŞ YOL OTOYOL
50 85 100 110
…………………………………..
MADDE 29 – Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri, Çevre ve Şehircilik ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanları birlikte yürütür.



_____________________________

**ZORU HEMEN BAŞARIRIZ*İMKANSIZ ZAMAN ALIR**


 
6 Mesaj
21 Haziran 2012; 9:41:38 

arkadaşlar herkez bir bimere başbakanlık iletişim merkezine yazarsak hız sınırını vede muayeneyi vede kullanım şekli ne göre işlem yapılmasını herkez yazarsa iyi olur yarayışlı olur özüm bulunur


_____________________________



 
31 Mesaj
19 Aralık 2012; 14:35:50 

Arkadaşlar yazılanları ve en son olarak panelvan tanımını okudum.Yazana göre peugeot tepee bipper ruhsatta hususi kamyonet yazmasına rağmen panelvan tanımına uymakta.Acaba panelvan limitlerine mi yoksa kamyonet limitlerine mi tabiyim.Bilgisi olan aydınlatırsa sevinirim. Saygılar.
Not:Devlet memuruyum yani aracımı aile arabası olarak kullanacağım.Aracı 20.000 TL 0 faizli kredi kullanıp aldım.(param ona yetti.)Ocak 2013 ilk haftası aracı teslim alacağım inşallah.


_____________________________



 
461 Mesaj
17 Ocak 2013; 23:58:48 

quote:

Orijinalden alıntı: mehmetbutcu

Arkadaşlar yazılanları ve en son olarak panelvan tanımını okudum.Yazana göre peugeot tepee bipper ruhsatta hususi kamyonet yazmasına rağmen panelvan tanımına uymakta.Acaba panelvan limitlerine mi yoksa kamyonet limitlerine mi tabiyim.Bilgisi olan aydınlatırsa sevinirim. Saygılar.
Not:Devlet memuruyum yani aracımı aile arabası olarak kullanacağım.Aracı 20.000 TL 0 faizli kredi kullanıp aldım.(param ona yetti.)Ocak 2013 ilk haftası aracı teslim alacağım inşallah.

Aracınız N1 sınıfı bir araç ise yani panelvan,Tabiki hız sınırı yeni düzenleme ile olan şekilde kullanacaksınız.Ben kanun maddesini tam yazmıştım.oradan bakın nerde ne kadar hız sınırınız olduguna


_____________________________

**ZORU HEMEN BAŞARIRIZ*İMKANSIZ ZAMAN ALIR**


 
1185 Mesaj
20 Ocak 2013; 22:05:01 

aslında hiç verg, alınmaması en güzelide
bence en doğrusu bu partner türü araçları kango cady doblo eğer esnafsan alırsın yok ben öğretmenim diyorsan bende öğretmenim %40 ötv yi verip paşa paşa otomobil olarak kaydettirip 120 km hız ve iki yıl muayeneli binersin


2738 Mesaj
20 Ocak 2013; 22:59:00 

hafif yada değil ticari aracla neyin 85km si yetmiyor anlamadım ki ben, önüme geldiğinde deve gibi önümü göremiyorum zaten 100km yi üretimde fabrika sınırı olması lazım 85 i aşanada türlü türlü ceza lazım amac calışmak mı yarışmak mı?


_____________________________

Bu adamlar için "birey" "insan" diye bir şey yoktur, sadece yönetilmesi ve sömürülmesi gereken "yığınlar" vardır. Ve siz bu düşüncedeki yaratıkların insanların iyiliğini amaçladığını zannediyorsanız, siz kendi kafanızın içinde bambaşka bir dünya kurmuşsunuz ve orada yaşıyorsunuz demektir.


1990 Mesaj