Şimdi Ara

Yeni Hız Sınırları İle İlgili Yönetmelik Yayımlandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
5.533
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni Hız Sınırları İle İlgili Yönetmelik Yayımlandı


    KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
    YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK


    http://rega.basbakanlik.gov.tr/eskiler/2010/09/20100901-6.htm

    MADDE 100 – Karayolları Trafik Kanununda ve bu Yönetmelikte yazılı kayıt ve şartlar dışında ve aksine bir işaret bulunmadıkça yol durumlarına göre römorksuz araç cinsleri için saatteki asgari ve azami hız sınırları aşağıda gösterilmiştir.


     Yeni Hız Sınırları İle İlgili Yönetmelik Yayımlandı



    kilometredir.

    Hız sınırlayıcı cihaz bulundurma ve kullanma zorunluluğu olan araçlarda; yol ayrımı yapılmaksızın M3 sınıfı otobüslerde hız sınırı ayarlaması 110 km/s, N3 sınıfı kamyon ve çekicilerde ise 90 km/s olacaktır. Bu araçlar şehir içi yollarda ise, diğer araçların tabi olduğu azami hız sınırlarına uymak zorundadırlar.

    Zorunlu haller dışında şehirlerarası karayolunu kullanan motorlu araçlarda araç cinsi gözetilmeksizin asgari hız sınırı 15 km/s, otoyollarda ise 40 km/s’tir.

    Tehlikeli madde taşımaya mahsus olup, boş olarak trafiğe çıkan araçlar yukarıda belirtilen kendi sınıfına giren araçlara ait hızla sürülebilirler.

    Römorklu veya yarı römorklu araçlarda (Römork takmış LTT hariç) en çok hız sınırı aynı cins römorksuz araçlara ait en çok hız sınırından saatte 10 km. daha düşüktür.

    Servis freni bozuk araçları çeken araçlar saatte 15 km.’nin üstünde bir hızla sürülemez.

    İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir.

    İl ve ilçe trafik komisyonları belediye sınırları içindeki karayollarında otomobiller için hız sınırını 20 km/s’e kadar artırmaya yetkilidir. Ancak belediye sınırları içinden geçen ve Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda bulunan devlet ve il yolları için Karayolları Genel Müdürlüğünün uygun görüşünün alınması zorunludur.







  • pek bir değişme yok gibi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KINGHUNAL

    pek bir değişme yok gibi..



    olur mu
    bölünmüş yollar eklenmiş ya
  • Bölünmüş yollarda M1-M1g sınıfında trafik polis memuru bölünmüş yollarda sınır 120 ye çıktı demişti 1 ay önce, ben de bak emin misin usta demiştim, o da bize yazı geldi tabii ki dedi. Demekki emin değilmiş.

    Bilgilendirme için çok teşekkürler
  • %10luk pay olayıda ekli değil sanırım eklenince bölünmüş yollarda 121kmye kadar serbest mi oluyor şimdi ?
  • Hafif kusurlu kamyonetimle 85+%10=93.5 ten 94 e kadar gidebilir miyim şimdi

    Arabalarda şu otoban limiti ol-ma-mal-ı
    ama bölünmüş yol güzel olmuş 110+11=121
  • delik deşik,daha tamamlanmadan yama yapılmaya başlayan asfalt(!) yollarda hız sınırı artık 110+11=121 km/saat.
    Allah sonumuzu hayır etsin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bütün gözler son sütundaaaa Ve Hayal Kırıklığııı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isikayhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: KINGHUNAL

    pek bir değişme yok gibi..



    olur mu
    bölünmüş yollar eklenmiş ya



    haa evet dikkatimi çekmedi ilk bakışta kusura bakma

    bölünmüş yollarda 121'e kadar ideal zaten ama kullanmasını bilene...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the best or nothing -- 1 Eylül 2010; 1:30:03 >
  • Forumca Danıştaya dava açalım otobanda limit kalksın diye o kadar para veriyoruz
  • bölünmüş yollar için hız sınırı genel olarak iyi oldu,

    bunun dışında bence yol kalitesi iyi olan kimi otoyollar için 120 km' lik genel sınırda da istisnalara gidilmeli;
    3+ şerit kısımlarda 130' a çekilebilir diye düşünüyorum hız sınırı.

    tabi yanlış anlaşılmasını istemem; bunu "çıkar" için yazmıyorum, doğrusunun bu olduğunu düşünüyorum.

    nitekim kimi yol kalitesi kötü olan bölümlerde de bölünmüş bile olsa sınır örneğin 80' e, 70' e inebilir, inmelidir.
  • kamyonetleride arttırsalar ya saçma olmuş
  • 2 gün önce İzmit'ten Adapazarı'na dönerken 115-120 km arasında geldim,yolun bitimine doğru çevirme vardı ve beni durdurmadılar.Bence hem iyi,hem kötü oldu.Yollarımız,insanlarımız buna ne kadar hazır...
  • bugün 115 gibi hızla girdim lalahanda
    önce bir an panik oldum sonra aklıma geldi sınırın arttığı :)
    bölünmüş yol için 110 bence ideal bir sınır.
    yukarıda arkadaşın birisi yamalı asfalt falan demiş
    aslfalt yamasıyla hızın ne alakası var anlamadım. sanki 200 km gibi bir hız konuşuluyorda, yama olan yerler sıkıntı çıkartacak.
  • hadi hayırlı olsun uzun zamandır bekliyorduk.
  • birisi bana ank cıvarında bı bölünmüş yol solermı çözemedım de
  • bölünmüş yolda hız sınırının artmasıyla benim gibi eski araç kullananların işleri biraz zorlaştı. yani araçların temposuna ayak uyduramayacağımızdan lütfen bizlere karşı biraz sabırlı olunuz eski araçlarda 120 ile gider fakat asıl sorun eski araçların frenlerinin yetersizliği. örnek vermek gerekirse yeni nesil bir araç 100 ile giderken yaklaşık 40 metrede durabilmekteyken, eski nesil bir araç için bu mesafe 55 hatta 60 metrelere kadar çıkmakta. bu sebebten dolayı ben ve eminimki benim gibi pek çok kişi 120 ile gitmeyecektir.
  • Tablodaki araç cinsi kısaltmalarını merak edenler için:


    Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliği-II
    https://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=1860

    EK II

    ARAÇ SINIF VE TİPLERİNİN TANIMI

    A. Araç sınıfları, aşağıdaki uluslararası sınıflandırmaya göre tanımlanır:
    (Aşağıdaki tanımlarda kullanılan “azami kütle” ifadesi ile Ek I Madde 2.8’de açıklanan “teknik açıdan izin verilen azami yüklü kütle” belirtilmektedir.)
    1. M Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yolcu taşıma amaçlı araçlar
    M1 Sınıfı: Sürücü dışında en fazla sekiz kişilik oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik motorlu araçlar.
    M2 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşmayan, motorlu araçlar.
    M3 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşan, motorlu araçlar.
    M1 sınıfı ile ilgili gövde tipleri ve kodlamalar bu Ekin C Kısmı’nda, o kısımda belirtilen amaçlar için kullanılmak üzere tanımlanmıştır.
    2. N Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yük taşıma araçları.
    N1 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.
    N2 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşan, 12 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.
    N3 Sınıfı: Azami kütlesi 12 ton'u aşan, motorlu yük taşıma araçları.
    Bir yarı römorku veya merkezi dingilli römorku çekmek için tasarlanmış bir çekici araçta, aracın sınıflandırılmasında kullanılacak kütle; işler durumdaki çekicinin kütlesine, yarı römork veya merkezi dingilli römork tarafından çekici araca uygulanan azami statik dikey yüke tekabül eden kütle, ve (uygulanabilirliği varsa) çekici araca yüklenebilecek azami kütlenin eklenmesiyle hesaplanır.
    3.O Sınıfı: Römorklar (yarı römorklar dahil).
    O1 Sınıfı: Azami kütlesi 0,75 ton'u aşmayan römorklar.
    O2 Sınıfı: Azami kütlesi 0,75 ton'u aşan, 3,5 ton'u aşmayan römorklar.
    O3 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşan, 10 ton'u aşmayan römorklar.
    O4 Sınıfı: Azami kütlesi 10 ton'u aşan römorklar.
    Bir yarı römork veya merkezi dingilli römorkta, aracın sınıflandırılmasında kullanılacak azami kütle, çekici araca bağlı ve azami yükte iken, yarı römork veya merkezi dingilli römorkun dingili (/dingilleri) tarafından yere uygulanan statik dikey yüke tekabül eder.
    4. Arazi tipi araçlar (G sembollü)
    4.1. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi 2 tonu aşmayanlar ve M1 sınıfındaki motorlu araçlar, aşağıdaki koşullara uygun iseler, arazi tipi araç olarak kabul edilir.
    - En az bir ön dingili ve en az bir arka dingili eşzamanlı tahrikli olarak tasarlanmış, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil.
    - En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması varsa ve tek araç için hesaplanan % 30'luk bir eğimi tırmanabiliyorsa.
    Ek olarak, aşağıdaki 6 koşuldan en az beşini de yerine getirmesi gerekir:
    - Yaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
    - Uzaklaşma açısı en az 20 derece olmalıdır.
    - Rampa açısı en az 20 derece olmalıdır
    - Ön dingil altında, alt açıklık en az 180 mm olmalıdır.
    - Arka dingil altında, alt açıklık en az 180 mm olmalıdır.
    - Dingiller arasında, alt açıklık en az 200 mm olmalıdır.
    4.2. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi iki tonu aşanlar ile N2, M2 veya M3 sınıfı araçlardan azami kütlesi 12 tonu aşmayanların arazi tipi araç sayılabilmesi için, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil olmak üzere ya bütün tekerleklerinin eşzamanlı tahrikli olması veya aşağıdaki 3 koşulu yerine getirmesi gerekir:
    - Bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil en az bir ön dingili ve en az bir arka dingili eşzamanlı tahrikli olarak tasarlanmış,
    - En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması olan,
    - Tek araç için hesaplanan % 25'lik bir eğimi tırmanabilen.
    4.3. M3 sınıfı araçlardan azami kütlesi 12 tonu aşanlar ile N3 sınıfı araçların arazi tipi araç sayılabilmesi için, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil olmak üzere ya tekerleklerinin eşzamanlı tahrikli olması veya aşağıdaki koşulları yerine getirmesi gerekir:
    - Tekerleklerin en az yarısı tahrikli olan,
    - En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması olan,
    - Tek araç için hesaplanan % 25'lik bir eğimi tırmanabilen.
    - Aşağıdaki altı koşuldan en az dördünü yerine getiren:
    -Yaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
    -Uzaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
    -Rampa açısı en az 25 derece olmalıdır.
    -Ön dingil altında, alt açıklık en az 250 mm olmalıdır.
    -Dingiller arasında, alt açıklık en az 300 mm olmalıdır.
    -Arka dingil altında, alt açıklık en az 250 mm olmalıdır.

    4.4.Yük ve kontrol koşulları.
    4.4.1. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi iki tonu aşmayanlar ve M1 sınıfı araçlar, soğutma sıvısı, yağlar, yakıt, stepne, avadanlıklar ve sürücü (Bkz. Ek I dipnot (o) ) dahil olmak üzere çalışabilir durumda olmalıdır.
    4.4.2. Ek.II Madde 4.4.1'in kapsamı dışındaki motorlu araçların, imalatçısı tarafından belirtilen teknik açıdan izin verilen azami kütleye göre yüklenmesi gerekir.
    4.4.3. İstenen eğimi (% 25 ve % 30) tırmanabilme yeteneği, basit hesaplamayla doğrulanır. Ancak istisnai hallerde, teknik hizmetler kuruluşları, sözkonusu tipteki araca fiili bir deney uygulanmasını talep edebilir.
    4.4.4. Yaklaşma açısı, uzaklaşma açısı ve rampa açısı hesaplanırken, çarpmaya karşı koruma tertibatları gözönüne alınmaz.
    4.5. Alt açıklığın tanım ve çizimleri. Yaklaşma açısı, uzaklaşma açısı, rampa açısı tanımları için Ek I (na), (nb) ve (nc) dipnotlarına bakınız.)
    4.5.1. “Dingiller arasındaki alt açıklık”, durma düzlemiyle aracın en alçak sabit noktası arasındaki en kısa mesafedir.
    4.5.2. “Bir dingil altındaki alt açıklık”, aracın bir dingilinin tekerlek (çift olan tekerleklerde içte kalan tekerleklerin) izlerinin merkezinden geçen ve aracın tekerlekler arasında kalan en alçak sabit noktasına temas eden dairesel yayın yerden (durma düzleminden) azami yüksekliğidir.
    Aracın hiçbir sabit bölümü, aşağıdaki şemada gösterilen taranmış bölümün içine taşmamalıdır. Uygunsa, dingillerin her birinin yerden yüksekliği konumlarına göre belirtilir; örneğin 280/250/250.



    4.6. Birleşik isimlendirme
    “G” sembolü, “M” sembolü veya “N” sembolü ile birleşik kullanılmalıdır. Örneğin arazi tipi kullanıma uygun N1 sınıfı bir araç N1G olarak belirtilir.

    5. Özel amaçlı araç: M, N ve O sınıflarından, yolcu veya yük nakletme ve özel bir işlevi yerine getirmek için özel gövde düzenlemeleri ve/veya techizatlar gerektiren araçlardır.

    5.1 Motorlu karavan: “Motorlu karavan” yaşama bölümünde en azından aşağıdaki techizatı içerecek şekilde yapılmış M1 sınıfı özel amaçlı araçtır:
    - koltuklar ve masa
    - koltuklardan da dönüştürülebilecek, yatacak yer
    - yemek pişirme olanakları ve
    - dolap gibi bagaj ve diğer maddeleri saklama olanakları .
    Bu techizatlar yaşama bölmesinde katı bir şekilde sabitlenmiş olacaktır; fakat masa kolayca kaldırılabilecek şekilde tasarlanmış olabilir
    5.2. Zırhlı araçlar: Taşınan yolcu ve/veya yükün korunması için amaçlanmış zırhlaması kurşun-geçirmezlik gereklerine uyan araçlardır.

    5.3.Cankurtaranlar:Hasta ve yaralıların taşınması için amaçlanmış ve bu maksat için özel techizatları olan M sınıfı motorlu araçtır.

    5.4 Cenaze araçları: Vefat etmiş kişileri taşımak için amaçlanmış ve bu maksatla özel techizatları olan motorlu taşıtlardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    bölünmüş yolda hız sınırının artmasıyla benim gibi eski araç kullananların işleri biraz zorlaştı. yani araçların temposuna ayak uyduramayacağımızdan lütfen bizlere karşı biraz sabırlı olunuz eski araçlarda 120 ile gider fakat asıl sorun eski araçların frenlerinin yetersizliği. örnek vermek gerekirse yeni nesil bir araç 100 ile giderken yaklaşık 40 metrede durabilmekteyken, eski nesil bir araç için bu mesafe 55 hatta 60 metrelere kadar çıkmakta. bu sebebten dolayı ben ve eminimki benim gibi pek çok kişi 120 ile gitmeyecektir.



    Keşke herkes sizin gibi düşünebilse...
  • Ben de öyle düşünüyorum. 120nin üzerine deneme amacı dışında pek çıkmadım. Yol düzse 100-120, hafif virajlar veya aşağı eğim varsa 90-110 gidiyorum. Normal viraj ve yokuş şaağı tabi olması gerekn kadar. Aracımın duramayacağını bildiğimden 300-400 metre ilerisine göre gidiyorum. Ama adı üstünde kaza olabilir. Lastik patlar, fren cortlar, olmadı biri gelir sıkıştırır vs. Dikkatli olmak lazım her daim.

    Tabi bu dediklerim bölünmüş yol için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 1 Eylül 2010; 15:03:45 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.