Şimdi Ara

Astra HB H kasanın yol tutuşu nasıldır arkadaşlar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
24.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1 yıla yakındır otomatik dizel astra kullanıyorum. 4 kişi maksimum 217-220 km hıza az eğri rapma aşağı doğru o hıza ulaştı, sarsıntı titreme ve araba içindekiler hızıda hissetmedi..

    yol tutuşundan çok memnunum, merak ettiğim, c sınıfı her araba böyle midir? bu tutuş üstün mü normal midir? mesela Golf 6 buna göre nasıldır? mesela auris nasıldır?

    hem yeni araba almak hemde arabaları daha iyi tanımak amacı ile açılmış bir konudur



  • Astra H çok uzun zamandır sınıfındaki en iyi yol tutuşa sahip araçtır. arkasından (her ne kadar inanması güç olsa da) focus hb ve megane 2 hb gelir. Tabi megane2 artık üretilmiyor. bu noktada golf 3 numaraya çıkıyor. auris için birşey söylemem mümkün değil fakat yükseklik, dingil mesafesi, ağırlığı hesap edildiğinde yol tutuşunun iyi olmakla beraber astra-focus-golf üçlüsüne yaklaşamayacağı söylenebilir.
  • kullanıcı yorumları alalım arkadaşlar tahminleri değil
  • şimdiye kadar arkadan savurma konusunda biraz zorlasamda beni zor durumda bırakmadı.fakat onden kayma eğilimi gostermesi şaşırtıcı olmuştu.özelikle bir kaç viraj üst üste zorladığımda lastikler ısındığındanmı bilmem önden kayma eğilimi gosterebiliyor.
    bu arada arkadaş focus daha sonra geliyor demiş.Focus konusunda katılmıyor arkadaşa,bu konuda focus un üst sınıflarla yarıştığını biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desertrock

    şimdiye kadar arkadan savurma konusunda biraz zorlasamda beni zor durumda bırakmadı.fakat onden kayma eğilimi gostermesi şaşırtıcı olmuştu.özelikle bir kaç viraj üst üste zorladığımda lastikler ısındığındanmı bilmem önden kayma eğilimi gosterebiliyor.
    bu arada arkadaş focus daha sonra geliyor demiş.Focus konusunda katılmıyor arkadaşa,bu konuda focus un üst sınıflarla yarıştığını biliyorum.



    Yol tutuşu konusunda C segmenti HB arabalar D sınıfı araçlardan üstündür. Focus'un durumuna şaşırdığımı söyledim sadece. Nedeni tahminen sınıfında en geniş lastikleri kullanması ve yine geniş aks aralığı. Aracınızın önden kayma eğilimi olması çok ilginç, özellikle önden çekişkli bir araç için. Eğer lastiklerinize nitrojen (azot) bastırdıysanız mümkün tabi ki.




  • c sınfı bir araç d sınıfından üstün diye bir genelleme yapılamaz .Bi test izlemiştim bmw 3,20 focus sedan,mercedesin hangi modeli olduğunu hatırlamıyorum ve birkaç araç daha vardı ne yazıkki oto sektoru o zamanlar ilgi alanımda değildi.Ama focus un diğer araçların altında kalsada çok iyi puan aldığına şaşırmıştım...Hatta reklam amaçlımıydı bilmiyorum ama focus u yavaş çekimde tekrar tekrar gostermişlerdi.Bulursam paylaşırım.
    saygılar
    quote:

    Orijinalden alıntı: dionisus


    quote:

    Orijinalden alıntı: desertrock

    şimdiye kadar arkadan savurma konusunda biraz zorlasamda beni zor durumda bırakmadı.fakat onden kayma eğilimi gostermesi şaşırtıcı olmuştu.özelikle bir kaç viraj üst üste zorladığımda lastikler ısındığındanmı bilmem önden kayma eğilimi gosterebiliyor.
    bu arada arkadaş focus daha sonra geliyor demiş.Focus konusunda katılmıyor arkadaşa,bu konuda focus un üst sınıflarla yarıştığını biliyorum.



    Yol tutuşu konusunda C segmenti HB arabalar D sınıfı araçlardan üstündür. Focus'un durumuna şaşırdığımı söyledim sadece. Nedeni tahminen sınıfında en geniş lastikleri kullanması ve yine geniş aks aralığı. Aracınızın önden kayma eğilimi olması çok ilginç, özellikle önden çekişkli bir araç için. Eğer lastiklerinize nitrojen (azot) bastırdıysanız mümkün tabi ki.




  • aracı 3,5 senedir kullanan ve defalarca zorlamış ve limitlerini bildiğimi düşündüğümden yardımcı olmaya çalışayım.

    öncelikle araçta günlük kullanımda pek hoş olmayan sert süspansiyonlar var ve yol tutuş, gövde kontrolü çok iyi buna emin olabilirsiniz.

    ancak elbette fizik kurallarıyla dalga geçmesini bekleyebileceğiniz kadar değil, bunun için gerçekten spor araçlara yönelmelisiniz.

    öncelikle araç bilindiği üzere önden motorlu ve ağırlığının büyük bölümü önde, bu sebeple limitlerini zorladığınızda arkasını bırakmaya meğilli. peşi sıra sert direksiyon hareketleri ile örneğin bir slalom testinde aracı zorladığınızda arka tekerleklerden çığlık sesleri yükselmeye başlıyor.

    esp' yi kapamadıysanız bu noktada hissedilir şekilde devreye giriyor ve müdahale ederek arka tarfın savrulmasını bertaraf ediyor tabi aracı yavaşlatarak.

    bu noktada arkadan bırakmaya meğilli lafımdan arkasını kontrol edemediği anlaşılmasın, sert süspansiyonlar ve amortisörler sayesinde aracın gövde kontrolü üst düzeyde yani frenaj, viraj içi ağırlık transferleri gibi durumlarda çok fazla sorun yaşatmıyor, stabil davranıyor. çünkü aks aralığı kısa sayılabilecek, oranladığınızda aks genişliği de yeterince geniş hb. bir araç ve bu yüzden yan yatma; fren sırasında çok fazla öne yığılma gibi sorunlar yok, ağırlık transferleri ile barışık bir araç.

    ancak arka tarafta bağımsız süspansiyonlar yok bu da ağırlık merkezi ön tarafta olan bir araçta, üst üste ani mavralarda lastiklerin yanal ve dikey kuvvetlere (görece) doğru ve zamanında tepki vermesinde eksikliğe sebep oluyor, araç arka tarafını kolay bırakıyor.

    ön taraf zaten belirttiğim üzere viraj almayı ve viraja girerken, çıkarken ne yapması gerekitğini bilen biri için ani ve yanlış hareketler olmadıkça yeterince iyi basıyor yere zaten beklenen de budur.

    tabi bir aracın en önemli bileşenlerinden biri de direksiyon sistemi; öncelikle araçta yürüyen aksamın karakterine uygun, sert ve sportif bir elektrohidrolik direksiyon kutusu var. bu sistem yine günlük kullanımda çok konforlu değil manevralar sırasında biraz fazla sert kalıyor ama aracı zorladığınızda sizi memnun edecek kapasitede.
    direksiyon tepkileri yeterince doğrudan ancak bir noktadan sonra sistem bu elektrohidrolik sistemlerde hep görüldüğü üzere peşi sıra ani manevralarda belirgin hissizlik yaşıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 15 Eylül 2010; 14:57:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dionisus

    Astra H çok uzun zamandır sınıfındaki en iyi yol tutuşa sahip araçtır. arkasından (her ne kadar inanması güç olsa da) focus hb ve megane 2 hb gelir. Tabi megane2 artık üretilmiyor. bu noktada golf 3 numaraya çıkıyor. auris için birşey söylemem mümkün değil fakat yükseklik, dingil mesafesi, ağırlığı hesap edildiğinde yol tutuşunun iyi olmakla beraber astra-focus-golf üçlüsüne yaklaşamayacağı söylenebilir.



    3 aracada sahip olmuş para saymış ve kullanmış birisi olarak söylebilirim ki virajlarda astra düz gidişte focus öne çıkıyor.Megane II içinse yol tutuş olarak 4-5 gömlek aşağıda diyebilirim.
  • geçen gün cdti'ımla işlk defa tam gaz yaptım otobanda...yol tutuşu çok hoşuma gitti, bir virajda sadece sol şerit boştu ve 170'le hiç sorunsuz hem şeridimi çok rahat korudum, hem virajımı aldım. Ben çok ama çok memnunum. Açıkcası bu kadar iyi olacağını tahmin etmiyordum.
  • Ankara'dan Samsun'a giderken daha Kırıkkale tarafına gelmeden sağa ve sola keskin virajlar vardır. Orada aracı baya zorlamış olmama rağmen beni çok tatmin etti.
  • Ben focusu da kullandım astrayı da kullanıyorum,golfü de test ettim.(7 yıl focus kullandım)Üçünün de yol tutuşu mükemmel c sınıfında en iyi yol tutan araçlar:
    1-Ford focus
    2-Opel astra
    3-VW Golf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan12312

    Ben focusu da kullandım astrayı da kullanıyorum,golfü de test ettim.(7 yıl focus kullandım)Üçünün de yol tutuşu mükemmel c sınıfında en iyi yol tutan araçlar:
    1-Ford focus
    2-Opel astra
    3-VW Golf

    Küçük farklarla oluşan genel kabul görmüş sıralama böyle çıkıyor birçok oto dergisi testinde.
  • Yol tutuş konusunda takıntılı bir insan olarak size astra deneyimimden bahsedeyim.

    1- orta derece hızda normal yada keskin virajda yol tutuşu bir dacia bir lineaya göre iyi !
    2-biraz gaza yüklendiğinde biraz keskin bir virajda arkadan savuruyor !
    3-Güven hissi gram vermiyor ! Lastiklerin kötü falan demeyin onada baktım.
    4-4 yıl focus mk1 kullandım yol tutuş olarak onun yanına bile yaklaşamaz !

    Tabiki bunlar benim kullanış tarzımla da alakalı, Dedeler gibi 50yle girersek viraja astradan iyi yol tutan araba yok valla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Le_chacal -- 9 Mayıs 2013; 11:10:03 >
  • Madem konu hortlamış ben de dertleneyim. 95 model Astra F kasamı çok aratıyor bana. Acaba acaba derken sanırım artık benim gözümde sınıfta kaldı diyebilirim. Astra F' de 195/60 R14 lastik vardı. Astra H' de 205/55 R16. 2013 model Astra Kasik 3' ün uzun yolda beni daha çok yorduğunu üzülerek söylemek zorundayım. Tek artısı klima oldu sanırım, zorlamadım ama frenlerden de memnunum gerçi onu atlamayayım.
    Bu arada karşılaştırmam bu iki model arasındadır, sadece sürmüşlüğüm bulunan araçlarla kıyaslamam yanlış olabilir. Astra F' de çoğu arabanın frenleme yaptığı virajlara gaz kesmeden girebilirken şu an güvenemiyorum. Bakalım belki alışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguz_bio -- 30 Ağustos 2013; 22:40:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz_bio

    Madem konu hortlamış ben de dertleneyim. 95 model Astra F kasamı çok aratıyor bana. Acaba acaba derken sanırım artık benim gözümde sınıfta kaldı diyebilirim. Astra F' de 195/60 R14 lastik vardı. Astra H' de 205/55 R16. 2013 model Astra Kasik 3' ün uzun yolda beni daha çok yorduğunu üzülerek söylemek zorundayım. Tek artısı klima oldu sanırım, zorlamadım ama frenlerden de memnunum gerçi onu atlamayayım.
    Bu arada karşılaştırmam bu iki model arasındadır, sadece sürmüşlüğüm bulunan araçlarla kıyaslamam yanlış olabilir. Astra F' de çoğu arabanın frenleme yaptığı virajlara gaz kesmeden girebilirken şu an güvenemiyorum. Bakalım belki alışırım.

    Astra F'nin Astra H'den daha iyi yol tutuşunun olduğunu düşünmüyorum. Belki size öyle geliyordur. Astra F eski araç olduğu için mevcut hızı sürücüye daha çok yansıtıyor. Yani F ile 100 km/h ile gitmek H ile 100 km/h gitmek gibi değil. H'de sanki 70-80 ile gidiyormuş gibi hissedersin. Belki bu yüzden F ile çok süratlı virajlara giriyormuşum gibi düşünmüş olabilirsiniz.




  • Önceki arabam 2005 Golf V 1.6 manuel 102 beygirdi. Şimdiki aracım Opel Astra H kasa 2005 1.6 elegance 105 beygir easytronic. Aynı yoldan gelirken (Erzurum Kars arası bir bölgeden bahsediyorum) golf ile 60-70 lerde hafiften yosavurduğu virajlı bir bölümde, opel astra H kasa ile 80-100 aralığında seyahat ettim. Bunda otomatik vitesin muhakkak katkısı vardır diye düşünüyorum. Ancak sonuçta savrulmayı hissettirme boyutuna bakınca, Astra Golf'ten daha iyi gibi geldi bana.
  • metallurgy kullanıcısına yanıt
    Her ne kadar eski servisimde Astra H' ye toz kondurmamaya çalışsa da 5 yıl kullandığım arabamdan eminim. Ancak lastiklerim orjinal değildi. Bir ihtimal durumu ona bağlayabiliyorum. Bu arada kastettiğim sürat hız limitlerinde değil, sanırım bunu da belirtmemde fayda var. Neyse meseleye iyi yanından bakıyorum artık. Arabanın viraj dışına çok fazla yatması beni rahatsız ettiği için hız limitlerini pek aşmıyorum.
  • kullanan birisi olarak diyebilirim ki mükemmel. aracı alırken esp yok diye hayıflanıyordum, ancak sürdükçe yol tutuşunun ne kadar iyi olduğunu anladım. esp de olsa tadından yenmez ayrı mesele ama, harbiden iyi yol tutuyor.
  • Astra H HB kullanıcısı olarak izlenimim şudur ki: Sürekli yokuş aşağı ve sürekli virajların olduğu şehirler arası yollarda araç özellikle keskin virajlarda birazcık önden kayma yapabiliyor.Bu nedenle dağı tırmanırken geride bıraktığınız araçların dağı inerken sizi geride bırakması durumlarıyla karşılaşabiliyorsunuz. Bu nedenle viraj uyarı tabelalarındaki hızları dikkate alarak +-10 km hızlar seviyesinde kullanmakta fayda vardır diyorum.Çok fazla zorlamaya gelmeyebilir.Astra sonuçta bir BMW,Mercedes veya Audi değil.
  • düz yolda herkes gider usta şoför Virajda belli olur,tabi lastiğin marka ve kaliteside çok önemli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.