Şimdi Ara

Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
9.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1 yil once Amerikaya geldigimde bir Subaru Legacy begenip satin almistim. Aslinda cercevesiz camlardan dolayi hep bir sempatim vardi bu araca karsi. Karsimi da temiz ve uygun fiyatli cikinca dayanamadim hemen kaptim. Aldigim da arac 120.000 km civarindaydi ve satarkeen 150.000 ne yaklasmisti. Yani 1 yilda 30.000 km yaptim (milden cevirdigim icin verdigim butun km degerler yaklasiktir.). Forumda yazmistim yerine Z4 aldim ve bugun itibariyle de araci sattim. Bir yillik izlenimimi sizinle paylasmak istedim. Almayi dusunen varsa faydalanabilir belki.

    Konfor, donanim
    Aracta donanim namina bir sey yok desem yeridir. 16 inc alasim jant, Cruise control, yol bilgisayari, manuel klima, tekli cd (mp3 calmiyor, aux girisi yok.) Galiba isitmali silecek vardi ama emin degilim. Neyse onemli degil. Zaten donanim fakiri oldugu icin ucuzdu sanirim. Klasik Japon arabasinda olan eksiklikler vardi. Mesela 4 cam elektrikli ama sadece surucu cami tek dokunus o da tek dokunusla asagi iniyor, tek dokunusla kapanmiyor bile. Benim eksikligini hissettigim 2 donanim vardi. Sunroof ve otm klima. Arac konforlu fakat sinifina gore biraz sportif denebilir. Yani bir Passat, vectra falan konforu yok gibi geldi bana. Suspansiyon guzel ayarlanmis ama aracin spor imajiyla uyumlu. Debriyaj cok sert ve cok kisaydi trafikte kalinca iskence oluyordu. Ama uzun yolda keyifli bir arac, cercevesiz camlardan biraz ruzgar sesi aliyor yuksek hizlarda, onun haricinde hic yormuyor yolda insani. 1 aylik tatilim de 7-8 bin km yol yaptim ve hic sikayetci olmadim cok zevkliydi. Birazdan deginecegim AWD sayesinde yamur, kar falan hic bir sekilde ilerlememize engel olmadi. Aracin ici gayet genis. Arka koltuklarda diz mesafesi sinifina gore yeterli seviyede. Astradan sonra bana salonda koltukta oturuyormusum hissi verdi

    Tasarim, kalite
    Daha once de belirttigim gibi beni araci almaya iten dis tasarim oldu. Her kapiyi actigimda bir coupe ye binme hissi vermesi gercekten guzel. Bir de arka gorunus benim cok hosuma gidiyordu cift egsoz cikisi bu araca gercekten yakisiyor. Bir de distan cok ilgi cekici bir arac benzin alirken falan bakanlar oluyordu. Gorenler ne guzel araban var falan diyordu. Bilseler 8000 dolar oldugunu demezler herhalde ama fiyatindan cok daha gosterisli bir arabaydi. Ic tasarima gelirsek benim bir Japon arabasindan beklentimden cok ustteydi. Gayet guzel aluminyum gorunumlu kaplamalar. Kirmizi beyaz karisik aydinlatmalar. Desenli kumas hafif spor koltuklar. Aracin ici kaliteliydi baya. Bir tek manuel klima biraz goruntu kirliligi yapiyor. Fakat ambiyans isigi yoktu, gece yolculuklarinda aracin ici cok karanlik oluyor. Yine Japon araclarindan beklenmeyecek sekilde her cam dusgmesi, ayna kumandalari, dimmer falan her sey aydinlatmaliydi. Sanirim bu arac benim Japon araclari konusundaki on yargimin yikilmasina sebep oldu.

    Performans, yol tutus ve AWD
    Arac 2.5 ve 168hp. Fabrika verisine gore 0-100 8 sn civarinda. Ben 0-100 denemesi yapmadim ama 3000 devirin ustundeyken arac gucunu gercekten gosteriyor. Ne zaman gaza bassam yokus falan dinlemeden beni istedigim hiza cikartti. 5. Vites ozellikle uzun yapilmis sanirim 2500 devir civari 120 km ile rahat bir otoban yolculugu sunuyor. O yuzden uzun yolda hizlanmak icin 4`e hatta bazen 3`e almak gerekebiliyor. Son hiz 210 km ve elektronik limitli. Arac 170-180den sonra yavas hizlaniyor ama duz alanda 210`a rahatlikla ulasiyor. Bu hizda cok uzun sure seyahat etmedim ama gayet guvenli hissettiriyor. Boxer motorun sesi inanilmaz guzelmis bunu farkettim. Devir yukseldikce resmen bas bas diye bagiriyor arac. Biraz daha tiz ama cok hos ve gaza getiren bir sesi var. Simdi gelelim aracin en onemli ozelligi olan AWD sistemine. Ben bu araci kullanmadan once AWD nin bu kadar yararli bir system olacagini dusunememistim. Bir kere kalkislarda en acemi soforu getirin koyun o bile pati cektirmeden aracin 0-100 degerine ulasir. Kuru zeminde patina cektirmeye imkan yok diyebiliriz. Virajlarda ayaginizi gazdan cekmediginiz surece rayda gider gibi donuyor. Aracimda ESP yoktu ama bir kere bile kaymadi. Viraj donerken ozellikle gazi kokluyordum ve o anda 4 tekerden birden yola gucun aktarildigini hissedebiliyorum. Ilginc bir duygu. Bu araci almamdaki en buyuk nedenlerden biri snowboard yapmamdi. 2-3 kere karda kullandim, 4 mevsim lastikleri ile (gerci ozellikle kar performansi iyi bir lastik taktirdim.) Tek kelime ile inanilmaz, Grand Cherokeeler gordum zincir takmis ama benim ihtiyacim olmadi, zinciri de hic kullanmadan satacagim Kullanim konusunda tek hoslanmadigim nokta direksiyonun tepkisiz olmasi oldu. Sanirim buda Japon araclarina has bir ozellik, bu sehiricinde cok rahatlik sagliyor ama sportif kullanimda zevki az da olsa torpuluyor.

    Diger izlenimlerim
    Kisacasi cok zevkli bir aracti bana bi sinifta bazi araclar ruhsuz geliyor (mesela avensis) sanki sadece gorevini yerine getirsin diye yapilmis araclar. Bu aracin biraz daha farkli sanki buyuk ve konforlu olmasina ragmen her zaman sportif oldugunu hissettiriyor. Bunda en buyuk pay cercevesiz camlar, boxer motor ve AWD kesinlikle. Tabii diger kucuk ayrintilar da var mesela kontagi cevirince gostergelerin bir anda yukari firlamasi gibi. Bir de arac o kadar yuksek km de olmasian ragmen aku bitmesi harici sorun yaratmasi. Boxer motorlar baya dayanikli sanirim. Servis de 300-40o bin kmelere kadar sorunsuz gittigini soyledi. Ne kadar dogrudur bilemem tabi. Ve simdi beklenen kisim fotograflar ve maceralarim.

    San Francisco gezimden (ilk uzun yolculugum.)
     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)


    Normalde sadece SUVlerin girmesi tavsiye edilen ve yagmur yagdiginda girmek yasak olan bir yola girdim. Ben girerken yagmur yoktu ama girdikten sonra yagmur basladi. Neyse aslant bizi yolda birakmadi ve alninin akiyla cikti bu yoldan.
     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)

     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)

     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)

     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)

     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)


    Bu da ilk snowboard gezisi. AWD yi karda ilk test edisim ve hayran kalisim. Bu gezide aracin ic isigini acik birakmam kar altinda aku takviyesi yapacak arac aramam hic guzel olmadi. Bu sayede akunun omru doldu ve kontak kapatmadan 6-7 saatlik bir yolculuk yaptik mecburen. Bu yolculuk gece ve kimsenin gecmedigi otobanda olunca bir hayli sikintili oldu.

     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)


    Her kontagi cevirisimde bana hadi bakalim gidiyoruz demesi
     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)


    Gece aydinlatmasi hos ve sportif.
     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)


    Cift egsoz gorunusu cok etkiliyor bence.
     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)


    Yandan agir bir durusu var ama yine de spor goruntusunu bozmuyor.
     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)


    Ic mekan benim beklentimin cok ustundeydi.
     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)


    Ah bir de dijital klima olsa harika olacak
     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)


    Arkasi cok rahat hatta on koltuktan daha rahat bile diyebilirim ve gordugunuz gibi ne kadar uzakta olsam da nazar boncugunu eksik etmiyorum.
     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)


    Ve cercevesiz camlar
     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)

     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)


    Bagaj Astradan sonra bana dolap gibi geldi
     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)


    Bu da araca wax surdukten sonraki hali.
     Subaru Legacy izlenimlerim (resimli)


    Daha fazlasi resim icin:
    http://tinypic.com/useralbum.php?ua=URj53mnrp4sobh6ZD%2B7T5Q%3D%3D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 29 Ağustos 2010; 11:22:07 >







  • güzel araçmış..orada çok tutulmasına rağmen maalesef burada hakettiği değeri bulamayan bir araç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 29 Ağustos 2010; 11:06:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    güzel araçmış..orada çok tutulmasına rağmen maalesef burada hakettiği değeri bulamayan bir araç


    Kontağı çalıştırmak için hareket ettiğinde tüm göstergeler bazı araçlarda sonuna kadar çevrilir bundada o var
  • Beni de alın amarikayaaaa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ==>burak7777<==


    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    güzel araçmış..orada çok tutulmasına rağmen maalesef burada hakettiği değeri bulamayan bir araç


    Kontağı çalıştırmak için hareket ettiğinde tüm göstergeler bazı araçlarda sonuna kadar çevrilir bundada o var


    evet..resimlerin altını dikkatli okuyunca anladım bu olayı.. o nedenle değiştirdim yazdığımı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    güzel araçmış..orada çok tutulmasına rağmen maalesef burada hakettiği değeri bulamayan bir araç


    Burada da durum ayni sayilir. Kar yagan yerlerde biraz daha fazla tutuluyor. benim bulundugum yerde yagmur bile cok yagmadigi icin ragbet gormuyor. bir de bu guc Amerikalilara az geliyor daha cok turbo versiyonu (GT) ragbet goruyor burda. Buna yavas diye burun kiviriyorlar.
  • Bence on tarafi aracin guzel degil, gostergelerde sade duruyor gibi geldi. Tasarim sorunu var subaru nun albenisi zayif oluyor her zaman yaptiklari araclarin disaridan bakinca.
    Zaten amerikada japonlar cok tutar.
  • subaru çok güzel araç ama tek eksisi donanım fukarası olması.. elegance versiyonlarının çoğunda bile akranlarının hepsinde olan deri döşeme elektrikli koltuklar ısıtmalı koltuklar v.b gibi pek çok basit özellik yok.. yani ikinci elde olsa sıfırda olsa akranlarından donanımdan çok geride bir araç hadi çok yakmasını geçdim ama subaru gibi bir markada şehir içi kullanımını düşünüp isteğe bağlı 4 den yada 2 den çeker olayını opsiyonel yapsaimiş o zaman yakışıda aracın süper olurmuş..
  • Donanim konusunda haklisin zaten kullandigim surede eksikligini hissettigim tek sey donanimdi. Benimki en baz model oldugu icin hic bir sey yoktu. Fakat bu Japon araclarinin genel eksikligi yakin zamana kadar Toyota ve Hondada da rakiplerinde olan donanimlar opsiyonel bile yoktu. Yeni Elegancelarda var mesela elektrikli koltuk. Bir de sanirim bu Turkiye`ye ozgu bir durum, buradaki ust model isitmali deri koltuk var. Mesela o zamanlar D sinfiinda genelde opsiyonel olan otm klima Legacyde standart Turkiyede.

    Ornegin sadece surucu cami otomatik asagi iniyordu ve otomatik yukari cikmiyordu. Bu gibi eksiklikler Japon arabalarinda hep oluyor. Cogu zaman isiklandirilmamis dugmeler bile oluyor Japonlarda, neyseki bunda hepsi isikliydi.

    Bence Subaru`nun ozelligi surekli 4 ceker olmasidir. Adamlar onden cekis Impreza satiyorlar su anda bence cok yanlis bir adim. 2-4 ceker diye sececek dugme olsa ben kesin hep 4 cekerde kullanirdim cunku o ayri bir keyif ve guven veriyor hakkaten. Ama cogu kisi az yaksin diye 2 cekerde kullanir, sonra da 4 cekerin bir faydasini gormedik der, aractan keyif almaz, Subaru`nun imajini etkiler diye dusunuyorum. Bir dahaki aracimin SUV veya sedan 4 ceker olmasini isterim. Fiyatlari uygun oldugu icin gene Legacy dusunebilirim ama 4 ceker olmasa dusunmezdim herhalde.

    Ben zaten Japon araclarina karsi cok on yargiliydim, icerde tasarim yok, donanim yok falan diye dusunuyordum, hala da oyle dusunuyorum. Fakat Subaru baska ozellikleri (AWD, boxer motor ve sportifligi) ile bu aciklari kapatabiliyor.

    Bence 2. elde tutulmamasindan dolayi ucuza alinabilcek guzel bir secenek. 0 almayi kesinlikle dusunmem ve tavsiye de etmem. Fakat 2. elde fiyatina gore sunduklari iyi gibi.




  • yazıyı okudum birçoğuna katılıyorum fakat donanım eksikleri sizin araçınız ile ilgili olabilir eski subarum 99 gc8 idi bunda bile çamlar aşağı yukarı vardı büyük ihtimalle düğmeniz bozuktur aşağı inmeyi yapan yukarıyı unutmaz :) hillholder filan mevcut sizin araçınızın dijital klimalı versiyonu paket farkı olabilir tr de 2001 den sonra hiç görmedim siteyede baktım 3 adet çıktı onlarda dijitali yanlışlıkla analog yazmış

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-subaru-kazasiz-boyasiz-92-000-km-de-orj-legacy-45154997/detay

    buda 98 model

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-subaru-1998-legacy-2-5-full-full-lpg-li-fiyat-dustu-42866082/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oner35 -- 23 Mart 2011; 11:27:00 >




  • ben bakmaya gittim 2006 model elegance arabada ne elektriklikli koltuk ne deri döşeme hiç bir şey yokdu..yani subaruya yakışmıyor amiral gemisi subarunun legacy böyle arabaya bomboş üretmiş birde elegance diyor benim bildiğim elegance ın gırtlağına kadar dolu olması lazım yani gereksiz fuzuli donanımların bile arabada sırf olması için olması gerekir..
  • Amerakda değildir ama tr de tüketim önemli bir veri teşke kullanım ortalamanı da yazsaydın... 100km de kaç litre tüketiyo diye... ama güzel araç
  • Konu gerekli ilgiyi görememiş zamanında ama çok güzel bir derleme olmuş. Elinize sağlık.
  • 10 gündür Amerikadaydım. (Hala Jetlag durumlarındayım).

    Toyota Honda Nissan Subaru ve Mitsubishi şeklindeydi Japon araçlarının popülaritesi sıralamam.

    Bu kasadan da birkaç tane gördüm.


    Ben de Nissan Altima kiraladım ve San Francisko, Las Vegas, San Diego arasında yaklaşık 2000 km kullandım.

    Yalıtım o kadar da iyi değildi. En azından beklediğimden zayıftı.

    2.5 motorlu 175 bg lik bir araçtı.

    Aslında adamların araçlardan beklentileri ile bizimkiler örtüşmeyebiliyor.

    Benim araç jant kapaklıydı mesela.

    Ebat olarak BMW 5 serisine yakın ama jant kapaklı.

    Üst donanım paketleri daha da doluydu tabii ki.


    Bizde forumun şebeği olur bu sınıfta düşük donanımlı bir araç :)


    (Konu için teşekkürler bu arada. Eline sağlık)



    Haluk
  • Subaru dedin mi AWD aklıma gelir ve susarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Subaru dedin mi AWD aklıma gelir ve susarım






  • o aracın aynısından benim çocukta vardı...yakıtı ve amörtisörlerle(ön) başı dertte idi.
    sattı birkaç ay sonra niye sattım dedi..en ucuz en konfor ve 4X4 dediydi.....(tabii ikinci eldi).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    o aracın aynısından benim çocukta vardı...yakıtı ve amörtisörlerle(ön) başı dertte idi.
    sattı birkaç ay sonra niye sattım dedi..en ucuz en konfor ve 4X4 dediydi.....(tabii ikinci eldi).


    Ne kadar yakıyo du?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: last_legant


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    o aracın aynısından benim çocukta vardı...yakıtı ve amörtisörlerle(ön) başı dertte idi.
    sattı birkaç ay sonra niye sattım dedi..en ucuz en konfor ve 4X4 dediydi.....(tabii ikinci eldi).


    Ne kadar yakıyo du?

    araç benim olmadığı için çetelesini tutmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: last_legant


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    o aracın aynısından benim çocukta vardı...yakıtı ve amörtisörlerle(ön) başı dertte idi.
    sattı birkaç ay sonra niye sattım dedi..en ucuz en konfor ve 4X4 dediydi.....(tabii ikinci eldi).


    Ne kadar yakıyo du?

    araç benim olmadığı için çetelesini tutmadım.

    tahminen




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.