Şimdi Ara

Grande Punto 1.3 Multijet yokuşta kalkış sorunu.Yardım..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
14.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Aracım 2006 model 1.3 Multijet 16v 90 Hp 6 vites Dynamic Grande Punto. Lastiklerim fabrika çıkışı ebatları ile aynı. Dynamic pakette gelen standart ebatlar yani 185/65 R 15 Dunlop lastik kullanıyorum.Araçta herhangi bir modifiye yok.Tüm parçalar orjinal. Araç 60000 Kmde. Son olarak bir kaç ay önce motor kurum temizliği yaptığımıda not olarak eklemek istiyorum.

    Sorun şu ki dik yokuşlarda durduğum zaman, ne yaptıysam kesinlikle aracı kaldıramıyorum. Her türlü yolu denedim ama nafile. Sırf bu yüzden sinirlenip, yokuşta aracı haddinden fazla zorlayıp, debriyaj balatamı yakarak kullanılmaz hale getirdim. Debriyaj baskı balatasını yetkili serviste değiştirdim. Ancak halen dik yokuşlarda kalkamıyorum. Daha önce 1.3 multijet 70 beygir Palio aracım vardı ve en dik yokuşlarda bile kalkışta en ufak bir sorun yaşamıyordum ve çok memnundum. Ayrıca kullandığım başka dizel araçlarda var ve dik yokuşlarda kalkışta en ufak bir sorun yaşamamaktayım.

    Grande Punto 1.3 Multijet aracım ile dik yokuşta durup, kalkarken denediğim yöntemleri aşağıda sıralıyorum..

    1-) Aracın geri kaymaması için; debriyajı kavrama seviyesine getirdikten sonra freni bırakıp, bir anda gaza yüklenmeyi deniyorum ancak işe yaramıyor. Freni bıraktığım anda araç geri geri kayıyor, aracı debriyaj kavrama noktası ile yokuşta sabit tutamıyorum ve kaçınılmaz son motor stop ediyor.

    2-) Debriyajı hızlı bir şekilde bırakarak, aniden gazı kökleyip deviri yükseltmeye çalışıyorum, ancak yine araç gaz yemiyor ve motoru stop ettiriyorum.

    3-) Aracın geri geri kaymasına aldırmadan debriyajı kavrama noktasının başlangıcına getiriyorum ve freni bırakıp debriyajdan ayağımı yavaş yavaş çekerek gazı iyice yediriyorum. Araç kalkacak gibi oluyor zorlanıyor tekliyor ve sonunda yine stop ediyor.

    4-) El frenini çekiyorum. Kavrama noktasına getirip gaza yükleniyorum. Devir kadranında 2500 ü gördükten sonra el frenini indiriyorum. Bu şekilde zar zor da olsa kalkabiliyorum ancak araç pati çekiyor ve debriyaj balatasından koku geliyor. Dik yokuşlarda ancak bu şekilde bir yol izleyerek kalkabiliyorum, ancak yeni taktırdığım balatamı her geçen gün böyle aşırı derecede yıpratıyorum. Balatayı değiştireli 1 ay oldu ama şimdiden kavrama seviyesi yukarı çıktı buda balatanın yıprandığına, ömrünün şimdiden kısaldığına bir işaret.

    İş sebebiyle servise pek gidemiyorum, ancak aracı iki yetkili fiat servisine gösterdim. Debriyaj balatasını kontrol edip, herhangi bir sorun olmadığını, dizel araçlarda yokuşta kalkışın zor olduğunu, benzinli araçta ki performansı beklememen gerektiğini söyleyerek beni geçiştiriyorlar. Zaten debriyaj balatasının yeni değiştini sorunun balatadan kaynaklanmayacağını belirtiyorum ama nafile. Sorunun benim aracımdan mı yoksa benim kalkışta ki beceriksizliğimden mi kaynaklandığını kesin olarak emin olabilmek için, başka bir 1.3 multijet grande punto kiralamayı v yokuşta kalkış denemesi yapmayı düşünür hale geldim. Bu sebepten dolayı araçtan acayip soğudum ve aracı satma noktasına geldim. Forumda bu konuda epey araştırma yaptım, bazı topicler mevcut ama benim işime yarayacak bir bilgiye rastlayamadım. Teknik bilgisi olan arkadaşlardan bu konuda yardım rica ediyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim. Saygılar.







  • Yokuşun durumuna göre ben de 4. seçeneğe başvuruyorum.

    Bugüne kadar ÇOK DİK yokuşta kalkmayı 5 kişi ile seat cordoba 1.4 75 bg tdi ve connect 1.8 90 bg tdci araçlarımda denedim.Sonuç cordoba için kötü,connect için ise olumlu olmuştu.

    Şu an ki aracımda sizin kullandığınız motorun 75 bg olanı mevcut.Şehir içi ve şehir dışı kullanmalarımda öyle fazla denebilecek düzeyde motor zorlanması yaşamadım.
    Cordoba ile connettimi denediğim rampada deneme şansım olmadı fakat sonucunu biliyorum mutlaka kalkmayacaktır.
    Malum araçlarımızın motor hacmi (1248cc)küçük,bir de olay motor soğukken yaşanıyorsa olumsuzluğa daha etki sağlıyordur.

    Şöyle söyleyeyim,her rampada her araç kalkış yapamayabilir,bunu kabullenmek lazım.
    Bu sorunu ikamet ettiğiniz veya çalıştığınız iş yerinde hergün yaşıyorsanız aracınızı satıp motor hacmi 1600 cc nin altında bir araç almayın.

    İyi düşünmüşsünüz,aynı araçtan bulup deneyin.Sorun belki de baskı balatadan olabilir.




  • Bu sorun dizel yeni Bravolarda da var. Hem de 120 bg olanlarda sıkça. Kendinizi şöförlüğüm kötü diye üzmeyin. Ortada bir sorun var ama kimse ilgilenmiyor. Bu yüzden arabasını satacak olanlar ve almaktan vaz geçen vatandaşlar var. Bravo için konuşuyorum; bense hala kararsızım. Çünkü aracı sürdüm 5. viteste 160 a rahat vuruyor bir de 6. vitesi var düşünün yani. Ama işte bu yokuşta kalkış sorunu içimi kemiriyor. Motor hacmi ile ilgisi yok bence. Bravolar 1,6. Umarım halledersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcftr* -- 27 Ağustos 2010; 0:09:33 >
  • turbolag(turbo boşluğu)denilen durum bu tip sorunları gündeme getiriyor kimi zaman.yapılacak şey biraz fazla gaz verilerek devrin 2000rpm nin üzerine çıkmasını sağlayıp daha sonra debriyajdan ayağınızı çekmek olacaktır.çünkü 2000 devirin altında turbo basıncı yetersiz olacağı için aracın torku rampada kalkış için yeterli seviyede olmayacaktır.iyi sürüşler...
  • karbon clean yapmışsınız aracın turbosu hasar görmüş olabilir
  • multijet araçlar performansını 2. viteste 2000 devirden sonra göstermeye başlıyor, düz yolda bile 1. viteste kalkışları çok iyi değil bu nedenle sizin dik bir yokuşta kalkış yaparken sıkıntı yaşamanızın sizinle ilgili bir sorun olacağını düşünmüyorum. Aslında bu tür araçlara yokuş kalkış desteği koymaları lazım.
  • bence aracinizi dinamo uzerine cikartip urettigi beygir ve torku kontrol ettirin. fabrika verilerinden ne kadar uzaksiniz, onu gormus olursunuz.
    evet dizel araclarda yokusta kalkmak uzerine bir problem var ancak bu kadar olmamali. ozellikle 1.3 mjet 190nm tork la sorunsuz kalkabilmeli.
  • focus jetta 307 1.6 dizel alın hiç bi rampada sıkıntı olmaz.motor 1.3 arabada 75 beygir olursa tabi ki sıkıntı olur.bunu dizel araba olarak genellemek yanlış olur.focus 1.6 hemde 110 beygir 307 de öyle ve bu arabalarda 240 tork var.cok rahat rampada kalkıs yapıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fio48

    Yokuşun durumuna göre ben de 4. seçeneğe başvuruyorum.

    Bugüne kadar ÇOK DİK yokuşta kalkmayı 5 kişi ile seat cordoba 1.4 75 bg tdi ve connect 1.8 90 bg tdci araçlarımda denedim.Sonuç cordoba için kötü,connect için ise olumlu olmuştu.

    Şu an ki aracımda sizin kullandığınız motorun 75 bg olanı mevcut.Şehir içi ve şehir dışı kullanmalarımda öyle fazla denebilecek düzeyde motor zorlanması yaşamadım.
    Cordoba ile connettimi denediğim rampada deneme şansım olmadı fakat sonucunu biliyorum mutlaka kalkmayacaktır.
    Malum araçlarımızın motor hacmi (1248cc)küçük,bir de olay motor soğukken yaşanıyorsa olumsuzluğa daha etki sağlıyordur.

    Şöyle söyleyeyim,her rampada her araç kalkış yapamayabilir,bunu kabullenmek lazım.
    Bu sorunu ikamet ettiğiniz veya çalıştığınız iş yerinde hergün yaşıyorsanız aracınızı satıp motor hacmi 1600 cc nin altında bir araç almayın.

    İyi düşünmüşsünüz,aynı araçtan bulup deneyin.Sorun belki de baskı balatadan olabilir.



    1.3 Motorlu herhangi bir aracın her türlü rampada kalkabilmesi gerekli.Eğer kalkamıyorsa tork yetersizdir yada araç turbosunda hasar vardır.Elektrikli Motorlardan,scooterlardan bahsetmiyoruz ki her rampayı çıkamasın.Ayrıca 1.3 motorlu aracın çıkamadığı rampa ne kadar dik olabilir? Aracınızda büyük ihtimal turboda hasar meydana gelmiştir.Aynı sorunu bu araçta daha önce yaşadım.Hatta araç ilk çalışırken titreşimli çalışıyor ve değişik ses geliyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee

    karbon clean yapmışsınız aracın turbosu hasar görmüş olabilir

    ben de 1.3 75 lik punto var 2 ay önce carbon clean yaptırdım.çekişte bir fark yok.yanlız ortalam tüketimim
    temizlikten önce 5.4 iken sonrasında 6.0 altına düşmedi.Keşke motor kurumlu klasaydı diye düşünüyorum
  • bence aracınız ısnmadığı için sorun yaşıyosunuz dizel arçlar boyle bende doblo 1.3 multıjet kullandım yokuşta ısınmadan araba kalkmakta çok zorluk çekıyodu hatta dık rampayı bıle cıkamıyodu bı arkadaşımda da aynısı oldu .dızellerın genel sorunu.
  • Eski konu ama hortlatmak istedim zira aynı sorun benim yeni 2012 doblom'da var.. Araç maxi şasi cargo tip.. Sonuçta bu aracın 1 ton kapasitesi var ama araç ilk zamanlar rampada rahat kalkarken 40.000 civarından sonra rampa da gaz yememeye başladı.Servis normal diyor.Ulan şirkette aynı araçtan bir tane daha var o niye öyle değil..Hemde kilometreleri aynı nerdeyse.. Bugün servise verdim ama bişey yapmayacaklar sanki..

    Bu konu ile ilgili bilgisi olan..?
  • 1.3 multijet var ayni sorun bende de var

    iste ÇARESİ
    yokuşta mümkün olduğunca durma

    ilk anda yolu dik degil de çapraz olarak çıkmaya çalış eğim azalır trafiği de goz onunde bulundur

    rampaya arabayi kaptırıp gir sorun kalmaz

    el freni ile devirlendirip kaldir o zaman süper kalkış yapıyor

    olmadi dortluleri yak az geri gel daha az egimli bir yolda arabayi kaldir yola devam et

    daha da olmadi rampadan aşağı in arabayi kaptirip tekrar dene

    demokrasilerde careler tükenmez
  • Bence yanlislik var 5 kisi hemde karadeniz rampalarinda rolanti devrinde ka
    lkiyoruz punto dizel

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 Albea ile yokuşlarda biraz zorluyor ama öyle aşırı dik bir yokuşta yaptığım şey elfrenini çekip deviri 1500 e sabitleyip sonra gazı köklerim devir 2000 e doğru yol alırken o sırada turbo her an güçleniyor ve debriyajdan çekiyorum birazda patinaj çekmesini sağlıyorum debriyaja yük binmemesi için. Olabildiğince çabuk şekilde debriyajdan kurtuluyorum ve olay tamam. Ama bunu yapmaya gerek kalmadan kavramaya getirip frenden çekip gaza dokununca kalkışa yeterli. Bide vites büyütemeyenler için tavsiye vereyim. Tam gaz çıkıyorsunuz 1. Viteste, deviri 4000 e dayayın 4000 de giderken debriyaja basın ama gazdan çok çekmeyin 4000 de sabit kalacak şekilde gaza basmaya devam edin, olabildiğince hızlı şekilde 2 ye çekip debriyajdan ayağınızı çekerken gaza tekrar sonuna kadar abanın ve 1. Viteste zor kalktığınız yokuştan 2 ile çıkın.




  • ARKADAŞLAR yeni üye ve yeni 3 günlük palio sahibiyim.aynı şeyleri yaşadım ve bu siteden baktım yardımcı olurlamı diye.bu akşam yarım saat önce bir tamirciyle tanıştım.adam motora giden hava sokenini yani akışmetre tonavida bile kullanmadan söktü bir tur at dedi inanmayacaksınız düzeldi bu kadar basit.hava akışmetren bozuk dedi. denemenizde kesinlikle fayda var.motorun önünde örtasında dik olan soket. cevap bekliyorum.
  • bu sorunu yaşayıp çözebilen varmı, 1.3 punto 75 bg lanet olsun sana Fiat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi defa konusan adam bos konusmus.dizel arac cok dusuk devirde dahi daha yuksek tork verir.bazi rampalarda gaz vermeden rolantide kaldiriyorum.dim dik yokus degil tabi.bende linea 1.3 95 var.arac gaz pedalindan dolayi biraz gec gaz yiyor ama ole bi sorun gormedim.

    Peki kalkis yaptiktan sonra gaza fazla basinca araba rahat hizlaniyor mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aynı sorunu ilk defa dizel albea aldığımda yaşadım ve sorun debimetrede hava akışmetreyi değiştir ve map sensörünü pis ise temizlet sorunun çözülür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.