< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C4_1400 -- 21 Eylül 2016; 10:40:57 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C4_1400 -- 21 Eylül 2016; 10:40:57 > |
G Guest-10A157769 demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
İx35'te bulunan şanzıman tork konvertörlü ve piyasadaki en problemsiz otomatik şanzıman tipidir. Yani esasında gerçek otomatik şanzımandır. Ancak yeni Sportage ve Tucsonlar'ın turbo benzinli (1,6 Tgdi) motorlarında bu şanzıman kullanılmıyor. Bunun yerine DCT adı verilen çift kavramalı otomtaikleştirilmiş şanzıman mevcut. Çift kavramalı şanzımanlarda baskı balata sistemi (manuel araçların baskı balatası gibi) bulunur. Aynı şekilde DSG şanzımanda da bu vardır. Normal uzun yol sürüşlerinde bu şanzımanlar ile sorun yaşanmaz. Ancak şehir içi dur kalk trafiği, yavaş çıkılan yokuşlar, tutunmanın zayıf olduğu karlı, çamurlu zeminlerde bu şanzımanların kavrama kısmı ısınmaktadır. Sebebi, aracın motor torku ve gidilmek istenen hıza bağlı olarak kavrama gurubunun yarım debriyaj konumda tutulma zorunluluğudur. Ani gaza basma, veya bir yokuşta kalkış yapıp yavaş yavaş ilerleme durumunda motorun bayılmaması ve tekerlekte istenen tork ile ilerleyebilmesi için yarım debriyaj konumu zaruridir. Bunu manuel araçta da (kullandıysanız bilirsiniz) çoğu sürücü refleks olarak yapar. Aracın beyni de bu şekilde programlanarak tekerlekte istenen tork ve devir ile motorun ürettiği tork ve devri kavramayı tam yapmayarak dengeler. Kavrama tam olmadığından balatalar birbirine sürtündüğü için ısınma olur. Bu durum belli bir limite ulaştığında şanzıman ısınma ikazı araç bilgisayarı tarafından sürücüye bildirilir. Bu durum tüm otomatik çift kavrama şanzımanlar için geçerlidir. DSG veya DCT fark etmez. DSG'de bu durumla ilgili olarak bir süre sonra kalkışlarda titreme sorunu ortaya çıkar. Bu tabiki yukarıda anlattığım yarım kavrama durumun oluşma yoğunluğuna bağlıdır. Esasında yarım kavrama durumu sürücünün kullanım şekli ile çok ilgilidir. Peşpeşe sürekli ani gaza yüklenmeler ile dur-kalk trafikte ilerlemek gibi. DCT'de bu ısınma sonucu kavramada sorun olduğunu duymadım. En fazla ısınma uyarısı alanlar oldu. O durumda da bir süre soğuması için beklenip sorunsuz yola devam ediliyor. DSG'de ortaya çıkan ve esas can sıkan sorun kavrama grubu değil şanzıman grubudur. Şanzımanda bulunan ve dişlilerin değişimini sağlayan, yani sizin yerinize vitesi değiştiren Mekatronik adı verilen parça bozulabilmektedir. Bu eğer garanti süreci bitmiş bir araçta meydana geldiyse, ciddi maliyetler çıkartabilmektedir. Ancak kronik hale gelmiş olan ve hatalı üretim kabul edilen bu arıza yetkili servis tarafından ücretsiz değiştirilmek zorundadır. Forumda bu durumlar ile ilgili çok konu açıldı. Kavraması garanti kapsamında değiştirilenler Mekatroniği garanti kapsamında değiştirilenler Garantisi bitip kavramayı iyi niyet kapsamında değiştirenler Garantisi bitip mekatroniği iyi niyet kapsamında değiştirenler Davalık olanlar, vs vs Evet DSG, DCT'den hızlı vites değiştirir. Ama sorun çıkarma olasılığı daha yüksektir. Sorun çıktığında standart bir servis yaklaşımı yoktur. Nelerle uğraşacağınızı ön göremezsiniz. Asıl can sıkıcı durum budur? DCT nispeten daha yeni bir şanzımandır. Piyasadaki DSG'li şanzımana sahip araç sayısı, DCT'den çok çok fazladır. Belki de daha çok yeni ve az olduğundan sorunlar henüz ortaya çıkmamış olabilir. Vites geçiş hızları, bir program tarafından yönetiliyor. Güncellemeler ile bu hızlara müdahale edilebiliyor. VW bünyesinde bulunan aynı motor ve şanzımana sahip farklı model ve marka araçların vites geçiş hızlarında farklılıklar mevcuttur. DCT'nin DSG'den yavaş olması hangi araç ile kıyaslandığına göre değişir. Ağırlık, Rüzgar direnci, Lastik ebadı, motor gücü gibi şanzımana ve kavramaya etkiyen yük değişeceği ve vites değişim hızı bunlara duyarlı olduğundan arada hız farkları olması çok doğaldır. Doğru mukayese için 177 hp güce sahip bir Tiguan ile mukayese etmek gerekir. |
Merhaba,
2 ay önce aldığım 2016 yeni kasa Sportage 1.6GDI otomatik Concept Plus araçla ilgili görüşlerimi aşağıda paylaşıyorum, almayı düşünenler için belki bir fikir verebilir. Yorumlarıma katılan yada katılmayan olabilir, bunlar benim düşüncelerim. Allah herkese kazasız belasız sürüşler nasip etsin. Sportage almadan önce Kadjar, Qashqai ve Tucson da inceledim ve test ettim. Senelik çok fazla yol yapmadığım için sesizliğinden ve ucuz olmasından dolayı benzinli düşündüğüm için fiyatına göre kalitesi ve donanımı gayet iyi olan Sportage’da karar kıldım. İlgilendiğim diğer araçlara göre artı ve eksilerini aşağıda bulabilirsiniz. CR-V ve RAV4 gibi bir üst segmentteki araçlar çok pahalı olduğu için hiç bakmadım bile. Ekimde satışına başlanacak olan ve Adapazarı’nda üretilecek Toyota C-HR’ı beklemeyi de düşündüm ancak fuar resimlerine ve yorumlara bakınca aracın içinin ve bagajının küçük olacağı belliydi bu yüzden beklemeye gerek görmedim. Tucson’la kıyaslama; Özünde Tucson ve Spo aynı araçlar ancak Spo 2000TL daha ucuz fakat Spo’nun iç tasarımı daha kaliteli ve üst sınıf görünüyor. Tucson’un süspansiyonları biraz daha yumuşak bu yüzden biraz daha az sarsılıyor yani daha konforlu ancak virajlarda daha fazla yan yatıyor bu da yol tutuşta bir eksi olarak görünüyor. Spo’nun tek eksisi otomatik viteste hız sabitleyici yok. Kadjar’la kıyaslama; Kadjar’da Benzinli otomatik yok, otomatik vites istiyorsanız dizel almak gerekiyor. İç mekan tasarımı ve kalitesi iyi ancak Spo’dan birazcık daha alt seviyede ayrıca arka koltuklarda diz ve baş mesafesi Spo’dan daha dar. Spo ile aynı donanım seviyesi olsun isterseniz Spo’dan 17.000TL fazla ödeyip 1.5DCI EDC Icon almanız gerekir onda bile 4 koltukta ısıtma yok yani donanım olarak Spo biraz daha iyi. Kadjar da Spo’dan daha yumuşak süspansiyonlara sahip ancak yerden daha yüksek olması ve süspansiyonların yumuşaklığı sebebiyle virajlarda daha az güven veriyor. Ayrıca arka tasarımı pek hoşuma gitmedi, Clio HB ile neredeyse aynı tasarım. Tek artısı 1.5 DCI’ın yakıt tüketiminin düşük olması bu yüzden fazla yol yapacak olanlar için mantıklı bir seçenek ancak az yol yapıyorsanız (bence az yol demek yılda maksimum 15.000 km demektir) Spo alıp donanım ve genişliğinin keyfini sürün. Ayrıca Kadjar’da ek para ödeyip alınan cam tavan açılamıyor, Spo’da tavanın ön yarısı açılabiliyor. Kadjar’ın sevdiğim bir yönü dizel motora rağmen gayet sessiz oluşuydu. Qashqai ile kıyaslama: Spo Concept Plus ile aynı donanım seviyesinda QQ isterseniz QQ Black Edition almanız gerekiyor ki bu versiyonun 1.2 Turbo Otomatiği Spo’dan 10.000TL daha pahalı. Bu versiyonun 19’luk jantlar haricinde Spo’dan fazlası yok, Spo’da 4 koltuk ısıtma ve açılır cam tavan var fazladan, QQ’daki tavan da aynı Kadjar’daki gibi açılmıyor. Test ettiğim 4 araç içerisinde en konforlu olanı QQ ancak arada çok büyük farklar yok. QQ’nın içi diğerlerine göre biraz daha dar ve tavanı daha alçak. Nissan’ın bakım maliyetleri de rakiplerine göre biraz yüksek. Ayrıca internete girip hem Türkiye hem de İngiltere’deki kullanıcı yorumlarına baktığınızda en problemli aracın QQ olduğu ortada. Bu kadar güzel ve pahalı bir aracın çok problem çıkarması bence yazık olmuş. İngiltere’de kullanıcıların puanladığı ve her sene yapılan Driver Power anketine göre en problemli araç yeni kasa Qashqai. Ayrıca CVT şanzıman yakıt tüketimini düşürse de kullanımı çok keyifsiz ve motorun da gürültülü çalışmasına sebep oluyor. Bu aracın Spo’dan yüksek fiyata satılmasının tek sebebi İngiltere’de üretilmesidir, Spo ise Slovakya’da üretiliyor. C segment bir aracın İngiltere ile Slovakya’daki üretim maliyet farkı 2000€’dur, buna vergileri de eklerseniz 3500€’ya çıkar, yani arabanın vidalarını İngiliz işçi sıkıyor diye siz 11.000TL fazla para ödersiniz. Slovakya artık otomotiv üretiminde kendisini ispatlamış ve işçilik kalitesi olarak Batı Avrupa’yla aynı seviyeye gelmiştir. Nereden biliyorsun bunları diye soracak olursanız; 12 yıl otomotiv yan sanayi sektöründe mühendislik ve yöneticilik yapmış birisi olarak biliyorum. Gelelim Sportage yorumlarıma: Aracı 2 ay önce aldım ve 1000 km’yi yeni devirdim. Şimdilik hiç uzun yola çıkmadım ancak şehiriçinde gayet konforlu ve ergonomik açıdan hiç bir problemi yok. Çok rüzgarlı havalarda ön cam ve aynalardan biraz rüzgar sesi geliyor, normal havalarda rüzgar sesi pek gelmiyor, bunun dışında çok sessiz bir araç, 130 ile giderken bile motor sesi neredeyse hiç gelmiyor. İç mekanı Tucson’la beraber bu sınıfın genişi. Dört camın da tek dokunuşla açılıp kapanmaması bence önemli bir donanım eksikliği. Bagajı gayet büyük sayılır, gerçi QQ dışında 4 aracın bagaj hacimleri neredeyse aynı, QQ’nınki biraz daha küçük. Hız sabitleyicinin Tucson’da olup Spo’da olmaması da bence bu devirde Kia’nın ayıbı ve sebebinin ne olduğu umrumda bile değil. Yakıt tüketimi olarak yol bilgisayarı şu anda ortalama 8,5 litre gösteriyor, henüz depoyu fulleyerek doğrulama şansım olmadı ancak aldığım yakıtlar, yaptığım yol ve kalan yakıtı hesaplayınca yakıt tüketimi yol bilgisayarındakini doğrular seviyede. Ben sıkışık trafiğe pek girmiyorum , eğer sürekli sıkışık trafikte uzun kilometreler yapıyorsanız yüksek tüketim sizi zorlayabilir, dizel bir araç almayı yada Spo alıp tüp taktırmayı düşünmenizde fayda olabilir. Aracın iç aydınlatmaları çok başarılı, 4 tane tavan lambası var ve hepsi led. Benim aracım sürekli kapalı garajda olduğu için kapıyı açınca içerisinin gündüz gibi aydınlık olması güzel bir özellik. Arka kapılar çok geniş açılıyor ve çocuk koltuğuna bizim çocuğu koymak gerçekten çok kolay, zaten SUV tarzı bir araç almamdaki en önemli sebep çocuğu rahat bindirip indirmekti, eski aracım HB idi ve çok zorlanıyordum. Aracın yol tutuşu çok iyi. Trafiğin olmadığı ve riski olmayan yollarda bir kaç kere zorladım ve yoldan koparamadım, ESP’yi bile devreye sokmayı henüz başaramadım. Süspansiyonların birazcık daha sert olması ve QQ ile Kadjar’da olmayan arka bağımsız süspansiyonlar yol tutuşta artısını gösteriyor. Bu aracın en büyük artısı da QQ veya Kadjar gibi binek araç platformunda değil de Tucson ve Sportage için özel geliştirilen SUV platformuna sahip olmasıdır. Bunun ne avantajı var derseniz aracın uzun dönem dayanımında fark edecektir. Sportage gerçek bir SUV olduğu için şasisi çok sağlam bu yüzden şehir içindeki tümsekler ve çukurlar araca zarar vermez, şasisi çok rijit. Aşağıdaki linkteki videoyu 7nci dakikadan itibaren izlerseniz ne demek istediğimi çok daha iyi anlayacaksınız. Burulma testinde eski kasa Spo ve CX-5 taş gibi rijitken yeni kasa QQ’nun gövdesi burulduğu için arka bagaj kapağı kapanmıyor! Şasinin rijitliğinin düşük olması ilerleyen yıllarda plastik aksamın ses yapmasına da sebep olabilir. QQ ve Kadjar yeni kasa Megane ile aynı platformu kullanıyor. Eğer bozuk zeminli köy yada yayla yollarına gidecekseniz yada şehiriçindeki tümsek ve çukurlara pek dikkat etmiyorsanız görüntüsüne kanıp QQ ve Kadjar’ı SUV kullanır gibi kullanmamanızı tavsiye ederim. https://www.youtube.com/watch?v=iBH1uf9MYVs Aracın dış tasarımına gelince ; İnternette ilk gördüğümde ön tarafı çirkin bulmuştum ancak merak edip bayiye gidince çok beğendim. Resimlerde göründüğünden daha güzel bir araç. Aracı bende görüp de bunu bana söyleyen başka arkadaşlarım da var. Yani bu aracın tasarımını internette görüp de beğenmiyorsanız bayiye gidip bakmanızda kesinlikle fayda var. Beğenmediğim bir özelliği de bu segmentteki diğer rakiplerinden eksik olarak Spo’nun kapı altlarında siyah plastik kaplamalar yok. Bence bu kaplamalar kapı altlarını hafif çarpmalara karşı korumak için SUV / Crossover araçlarda olmazsa olmaz bir donanımdır ancak Spo’da maalesef yok. İçeride kullanılan malzeme kalitesi bu sınıfın en iyilerinden, yeni Tiguan’ı görmedim ancak BMW, Audi gibi premium markalardan sonra en iyisi Tiguan’dır diye tahmin ediyorum, Spo da bence ondan sonra gelir. Tiguan demişken, yeni kasanın fiyatları anormal derecede pahalı bence. Spo Concept Plus’a en yakın donanım seviyesi olan 1.4T DSG Comfortline’ı cam tavan ve metalik renk ile alırsanız 117.000 TL gibi bir fiyat çıkıyor, bu da Spo’dan 26.000 TL daha fazla. Tiguan’da bir kaç donanım fazla ve motoru Turbo ancak gene de 25.000 fark ödemeye değip değmeyeceği alıcının takdiri, saygı duyarım. Tasarım olarak da Tiguan bence çok güzel olmuş. Sportage GT Line yerine tercih edilebilir bir seçenek olarak görünüyor ancak DSG şanzımanın problemleri tabi ki kafalarda bir soru işareti ayrıca GT line’da 4 çeker standart ve Spo GT-Line’ın Tiguan’ın Comfortline’ından daha fazla donanım var. Gelelim satışlara. ODD’ye göre Türkiyedeki satışlarda QQ en üstte, onu Tucson ve Kadjar izliyor. QQ ve Kadjar’ın çok satmasındaki en önemli sebep dizel seçenekleri olması. Spo ve Tucson’da dizel 2.0lt olduğu için vergiden dolayı çok pahalı, almak zaten mantıksız. Avrupada ise QQ’dan sonra Spo ikinci, yani Kadjar ve Tucson’dan daha fazla satılıyor. Bu satış rakamları bana gösteriyor ki Dizel seçeneğinin uygun fiyata alınabildiği Avrupa ülkelerinde Spo daha başarılı. Yani tüketimi bir kenara koyarsanız araç daha fazla tercih ediliyor. Eğer Türkiye’de de vergi problemi olmasa ve 1.7 dizel uygun fiyata alınabilse eminim ki Spo daha fazla satacaktır. Türkiye Satışları (2016 ilk 6 ay, kaynak: ODD) QASHQAI 7.833 TUCSON 3.977 KADJAR 3.580 TIGUAN 3.166 SPORTAGE 2.764 Avrupa Satışları (2016 ilk 5 ay, kaynak: left-lane.com) QASHQAI 103588 SPORTAGE 63982 TUCSON 62292 TIGUAN 58500 KADJAR 55628 Şu aralar boş vaktim fazla bu yüzden aklıma gelen her şeyi yazmaya çalıştım. Ben bu arabayı almadan önce pek çok modelle en az ikişer kere test sürüşü yapıp yurtdışındaki test videolarını, incelemeleri, karşılaştırmaları iyice değerlendirdikten sonra karar verdim, çok şükür kararımdan şimdilik memnunum. Pek çok karşılaştırmalı testte Sportage rakiplerine göre 1ncilik koltuğuna oturmayı başarıyor, bir kaç linki aşağıda paylaşıyorum. Tabi tüm karşılaştırmalı testlerde 1nci olamıyor ancak ben tabi ki sadece 1nci olduklarının linklerini veriyorum Herkese iyi günler ve kazasız sürüşler. https://www.youtube.com/watch?v=q0sGgUZ36qU https://www.youtube.com/watch?v=4du1HxegoTM |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatih2671 -- 29 Temmuz 2015; 0:54:59 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulasss1980 -- 9 Ağustos 2015; 22:31:38 > |
|
|
|
|