Şimdi Ara

Yeni Kia Sportage Alanlar ve Alacaklar (1306. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
27.258
Cevap
186
Favori
2.711.286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13041305130613071308
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sevaniko S kullanıcısına yanıt
    Forumdaş10 F kullanıcısına yanıt
    Cevabın için teşekkür ederim, yalnız ben karşıda olduğum için gelende içerenköy Shell den alıyorum.

    Bununla birlikte Eco Mod açık ve Kapalı iken kullanıp yakıt tüketim farkını gören oldu mu hiç ? Forumdaş10 biraz bahsetmiş ancak aradaki fark nasıl olur bunu bir sonraki depo doldurduğumda deneyeceğim inşallah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Epek01 -- 3 Haziran 2016; 9:20:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forumdaş10

    Evet tork konvertörlüler 1 ıt fazla yaktırır ama 4 ıt fazla yaktırır yorumu gülünç olmuş çünkü öyle bir şey olamaz.En eski tip 4 ileri tork konvertörlüler bile o kadar arttırmaz tüketimi.Bunu tasarlıyan mühendis onu düşünmez mi ?
    Zaten erken vites atma olayı 2000 devirde eco modda atıyor.Eco modu kaparsan 2500 civarları atıyor.
    İstersen atsın 4 bin devirde o senin elinde olan bir şey.Araç tabi atıcak vitesi 2500 civarlarında yani dizellerde 2 bin devire doğru atar benzinlide atmosferik olduğu için daha geç atıcaktır zaten.Birde araç 2 bin devirde vites atttırırsanız tork yetmediği için tabi boğuluyor 3 bin devire kadar atıyorum ben hep.
    Yani yakan ama gitmeyen değil aslı şöyle şimdi zaten 3 bin devirde vites değiştirirseniz sıkıntı kalmıyor ama 2 bin devirde değiştirirse sıkıntı.3000 devire gelene kadarda 10-12 ıt arası yakıyor.Manuelde de vitesi 3 bin -3500 bin devir civarı değiştirin o da yakar 10-11 ıt.Yani 4 ıt fazla yaktırması söz konusu bile olamaz mühendisliğe aykırı.
    Ama dediğim gibi tüketimde güzergah çok çok önemli.Åzimdi adamın ortalama hızı yüksekse çok dur kalka girmiyor,ışığa yakalanmıyorsa tabi daha az yakıcaktır hatta çok daha az yakıcaktır.Ama şimdi girin ful trafik,ful kırmızı ışık.Birde güzergahta çok kısa mesafe olsun ve üstüne yokuş eklensin.Bunlar 2-3 ıt arttırır tüketimi.Eee birde gaza basma durumunuz var ne kadar bastığınız var o da çok etkiliyor.
    Yani olay bu aslında tüketim çok değişkenlik gösteriyor.Yani şehir içi 10-12 arası yakacaktır.Yeri gelir 12in üstünede çıkar bol yokuşlu,kısa mesafe ve trafikli yerlerde.Tiguanda kugada böyleydi sportagede böyle.Sürüş kullanımınız,güzergah vs. çok şey etkiler tüketimi.



    Aslında benzer durumdan bahsediyoruz.
    Manuel için konuşuyorum, yakan ama gitmeyen derken, ekonomi yapacağım diye 6. viteste dik yokuş tırmanmaya kalkarsanız, araç hızını koruyacak ama siz hızını korusun diye gaza yükleneceksiniz.
    Halbuki bu durumda 4. vitese alınsa araç hem yürüyecek hem daha az yakacak. GDI motor normal enjeksiyonlu motordan farklı çalışıyor.
    Enjeksiyonlu motorda aynı yokuş ve 6. vites durumda gaza sonuna kadar bile basılsa yakıt çok fark etmiyor. Araç gideceği kadar gidebiliyor, ne yakması gerekiyorsa onu yakıyor.
    Ama GDI'da gaza ne kadar bastığınız önemli. Yani gaza basmak demek, cebri olarak enjektörler ile silindire gereğinden fazla yakıt göndermek demek.
    Bu durum GDI'ın enjeksiyonlu motora göre daha performanslı olmasını sağlıyor. Ama insiyatifi gaz pedalına, vites seçimine dolayısıyla sürücüye daha fazla yüklüyor.

    Düz yolda düşük devirde yüksek viteste gittiğimizde en ekonomik şekilde aracın ilerlediğini hepimiz biliyoruz.
    Bunu otomatik vites yazılımında tanımlamak çok basit. Gaz pedalı açısı sabit ise o hızda 2.000 devire denk gelen uygun viteste ilerliyor. diyelim ki 100 km/s hız 2.000 devir 6. vites. Anlık tüketim 7 litre
    Bu esnada uzun ve dik bir yokuşa geldik. 6. vites ile çıkabilir araç. Hızını koruması için sürücünün bir miktar gaza yüklenmesi lazım. Gaza biraz bastık, anlık tüketim 12'lere çıktı. Hız ve devir korundu.
    Şimdi bu esnada araç vites düşürse, örneğin 4. vitese alsa, anlık tüketim düşecektir. Hem devir artıp daha fazla güç üretecek, hem de tekerleğe iletilen tork yükseleceği için gaz pedalına daha az basmak yeterli olacaktır.
    Diğer türlü motor boğuluyor. Tüketim artıyor ama işe dönüşmüyor diye düşünüyorum.

    4 litre fazla yaktırır yorumu gülünç gelse bile ne yazık ki durum bu. Zira araçların fabrika verileri bile bu farka yakın.
    Manuel/Otomatik Fabrika verileri
    Şehir içi: 8,2 / 11,6 (fark 3,4 litre)
    Şehir dışı: 6 / 7,2 (fark 1,2 litre)
    Ortalama: 6,8 / 8,8 (fark 2 litre)

    Bu derece fark başka markanın tork konvertörlü direk enjeksiyonlu modellerinde yoktur sanırım.
    Kaldı ki bu farklar fabrika verisi. Gerçek kullanımda bu farkların daha da açılması beklenir.

    Aynı motorun ve şanzımanın kullanıldığı Yeni kasada ise bu duruma yazılım ile müdahale edildiğini düşünüyorum eğer manupilasyon yoksa.
    Manuel/Otomatik Fabrika verileri
    Şehir içi: 8,6 / 9,7 (fark 1,1 litre)
    Şehir dışı: 5,6 / 5,9 (fark 0,3 litre)
    Ortalama: 6,7 / 7,3 (fark 0,6 litre)

    Yeni kasa manuel ile eski kasa manuel arasında neredeyse oynama yok iken, otomatikler arasında ciddi fark var.

    Görüşüm GDI motorun karakteristiğine göre şanzıman yazılımında revizyon yapılmış, bununla birlikte motor yazılımında da değişiklik yapılmış.

    GDI enteresan bir motor. Eski nesil enjeksiyonlu motorlardan bariz farklı tüketim karakteristiği var.
    Kasarak tabir ettiğimiz kullanım şeklinde enjeksiyonlu motor ile GDI'a göre tüketimi düşürme şansınız oldukça fazla.
    Ama iş performanslı kullanmaya geldiğinde GDI performans olarak enjeksiyonludan üstün gelirken hem de tüketim olarak aynı hatta daha avantajlı olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C4_1400 -- 3 Haziran 2016; 16:11:37 >




  • Ya fabrika verisi olarak tabikide fark var ama ben çoğu aracın fabrika verisini tuttuğuna çok şahit olmadım.Zaten sportageye otomatik 2014 yılında araç makyajlandığında geldi.Motorun gücü ve beygiri 3 bg ve 5 tork düşmüş zaten değişik bir yazılım var.
    Ama kianın fabrika verisi yanlış 0-100de bile bu olay böyle.Mesela 11.6 ıt diyor fabrika verisi ben onun altında tükettiğimde çok oldu üstünde tükettiğimde çok oldu.Dediğim gibi tüketimde güzergah çok önemlidir.Günlük 3 km gidiş geliş toplam 6 km trafik dahil arkadaşımın octaviası 9.5 ıt yakıyor :D
    Birde ben zaten tüketimden çok tokat yemiş adamım.Yılda 20 bin km üstünde yol yapıyorum.

    Benzinli suv otomatik kombinasyonlu araca biniyorum.Tiguanda kugada veya sportagede hiç biri 50 kuruş aşağısı yakmadı ara sıra yakmışlardır 45 kuruş ama ben hızlı kullandığım için 55 kuruş civarları yaktım hepsiyle.Yeri geldi 60 yeri geldi 70 kuruş.Yani yakıta para ödemekten bıktım ama dizel araçtanda nefret ettiğim için babada lpgye karşı olduğu için bu eziyeti sevgiye dönüştürüyorum.
    Mesela gdı motor karakteristiği dediniz orada haklısınız.GDI motor tam sizin gaz tepkilerinize göre gerçekten.Alt devirde tasarruf güç az.Ama biraz devir alsın ses,gidişi falan acayip değişiyor ama yakıtıda içiyor tam bir devir çevirme motoru diyebilirim karakteristiği alt devirlerde ve üst devirlerde çok farklı orada katılıyorum size gdı motor daha farklı bir motor.
    Ama tüketim olarak yani şunu demek istiyorum.8.5 ıt yakmış olanda olabilir bu imkansız değil güzergaha bağlı demek istemiştim aslında yani imkansız değil keza manuelde de öyle.
    Mesela manuelde 8.2 ıt yakıyorum dediniz ya manuelde 11-12 ıt yakan dolu kullanıcı var 7-8 ıt yakan kullanıcılarda çokça var.

    Otomatik gdı şehir dışı adam 80e sabitlemiş 6.vites 5.5 ıt yakıyor diyor.Ama diğer kullanıcıda 120den aşağı düşmemiş yokuşlarda bayılmasın diye devirli sürmüş aracın keyfini çıkarmış ful yüklü gaza acımamış yakmış 8-9 ıt arası yani dediğim gibi kullnaım tarzı çok önemli gaza basma durumunuz çok çok önemlidir tüketimde dizel veya benzinlide de bu olay aynı.
    Bende diyorumki yani şanzıman güncellense bile bu kadar fark olamaz çünkü zaten tork konvertörlüyü test ettim ben gdı kombinasyonda yeni sportage ve tucson ikilisinde.Şanzımanın çalışması bile çok çok benzer özelliklede sportagede hadi diyelim yakıt güncellediler 0.5 ıt yakıt iner.Zaten fabrika verilerinden ceza yemiş bir grub.
    Özellikle yol bilgisayarı anlık tüketimde kesinlikle saçmalıyor.Belki ortalama tüketimde ona bağlı olarak fazlada çıkıyo olabilir.Çünkü gerçek hesapla ortalama tüketim benim hiçbir zaman tutmadı sportagede ya 1 ıt fark oldu yeri geldi 3 ıt oldu.Kugada da böyleydi bu olay fark vardı arasında tiguanda bu fark en azdı mesela.Üç araçlada 50 kuruş aşağısı yakmadım 45 kuruşa tiguanda bazen iniyodum.Kuga ve sportage banko 55 kuruş.Birde biraz basıyım hemen 60 kuruş üstü benzin parası ödemekten sıkıldım artık ama neyseki araçları seviyorum keyif alıyorum o yeter bana yapıcak bir şey yok :D




  • arkadaşlar merhaba 28 nisanda 2016 concept plus aldım. Hiç aklımda yokken kia kullanıcısı oldum. 1 aydır kullanıyorum her şeyi ile mükemmel bir araç. herkese kazasız belasız kullanmak diliyorum.
    araç seyir halinde iken video oynatmıyor. bununla ilgili çözümü olan varsa yazabilir mi?
  • beyzade106 B kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun. Güle güle kullanın.
    Aklınızda yokmuş ama iyi yapmışsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forumdaş10

    Hocam tabiki siz beğendiyseniz gönül rahatlığı ile alıp kullanabilirsiniz.Ben daha önceden kuga ve tiguan sahibiydim araçları karşılaştırabilirim tabi ben 2.kere spo sahibi oluyorum.Bence tiguandan daha iyi bir araç 1.4 tsı 160 bg+dsgnin performansı haricinde sportagenin keyfi başka diyebilirim.
    Ama tabi fikirler değişir siz tiguanı dahada çok beğenebilirsiniz sizin kararınız zevkler ve renkler.Tabikide tiguan güzel bir araç konforlu bir araç bana göre mesela kugadan çok daha iyi araç diyebilirim sizin kararınız belirler tabi burada seçimleri.
    Aldığınız aracı kazasız ve keyifli kullanırsınız inşallah.

    Aracı cuma günü aldım ve ailecek çok mutluyuz😄aracın konfor ve kalitesi beklentimin üzerinde çıktı açıkcası👍🏼
    Herkesin yazdığı gibi benzin tüketimi biraz fazla ama ayda ortalama 750-1.000 km arası yol yaptığımız için çok etkilenmeyeceğimizi düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade106

    arkadaşlar merhaba 28 nisanda 2016 concept plus aldım. Hiç aklımda yokken kia kullanıcısı oldum. 1 aydır kullanıyorum her şeyi ile mükemmel bir araç. herkese kazasız belasız kullanmak diliyorum.
    araç seyir halinde iken video oynatmıyor. bununla ilgili çözümü olan varsa yazabilir mi?

    Ben de aklımda yokken arkadaşımın zorlamasıyla Sportage sahibio oldum, iyi ki olmuşum diyorum👍🏼

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gozden84 kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun inşallah kazasız ve keyifli kullanırsınız.Yeni aracın keyfi başka olur tadını çıkarın.Benzin tüketimi olarak yılda 20 bin üstü yapıyorum 50 kuruştan aşağı yakmıyor birde beni düşünün ama benzinli motorun keyfi başka tabi.
    Hele sportage olunca keyfine katlanıp bir şey demiyorsunuz devam ediyorsunuz yola sıfır sıkıntı :D
  • Arkadaslar merhaba,
    haftasonı yeni kia sportage inceledim, iç mekanı qqq ve tiguandan bence daha ferah ozellıkle on konsol cok guzeldı, 1.6 baz fıyatı 77bın tl idi, ancak benzınlı olması benı cok dusunduruyor, zıra yılda 20.000km yapıyorum, yukarıda yazılanları okudum aracın fazla yaktıgı soylenmıs, acaba buna lpg takılabılır mı takılsa garantıs dısı kalacak malum, sız ne dusunursnuz sehır ıcı ankara da yakıt tuketımı benı uzer mı
  • Arkadaşlar 2013 ocakta sıfır manuel (boş depo) spo aldım, aldığım günden beri yakıt fişlerini sakladım ve hesabı tablo şeklinde tuttum. 03/06/2016 tarihi itibariyle depo boşaldığında 30100 km yapmıştım, 2694,96 Lt benzim almışım ve toplamda 12.263 TL para ödemişim. Çok trafiği olmayan bir şehirde yaşıyorum, uzun dönem şehir içi dışı karışık yakıt tüketimi budur, kısacası bu araç çok yakıyor arkadaşlar.


    https://goo.gl/BfqLR2



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Neo59 -- 8 Haziran 2016; 0:21:43 >
  • Neo59 kullanıcısına yanıt
    Titiz bir çalışma yapmışsınız. Tebrik ederim. Aylık ortalama tüketimi 300 TL gibi hesapladım.

    Spo, bu ağırlıkta benzinli herhangi bir araçlar kadar yakıyor. Bence mesele yakıt tüketiminde değil, akaryakıt fiyatlarında...
  • Neo59 kullanıcısına yanıt
    Sizdeki de iyi sabır mış ben mümkün değil yapmam böyle hesaplar. Ancak aracınız 100 km de ortalama 8,95 LT yakıt tüketmiş ki bence iyi bir oran tabi burda manuel ve az trafiğinde etkisi vardır kesin. Ama yinede bu cüssede ki bir araç için iyi bir rakam. Bu araca muadil dizel bir araç alsanız aradaki farkı halen kapatacak kadar kullanmamışsınız ki benzinli bir araç alarak en doğru kararı vermişsiniz ve ayrıca diğer muadilleri ile olan fiyat farkın da düşünsek mesela yeni tiguan baz modeli ile yeni sportage baz modeli arasında 7 bin liralık bir fark var ki aradaki yakıt tüketimi farkını bile hesaplasak yinede 7000 tl lik farkı kapatamıyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jackhammer

    Arkadaslar merhaba,
    haftasonı yeni kia sportage inceledim, iç mekanı qqq ve tiguandan bence daha ferah ozellıkle on konsol cok guzeldı, 1.6 baz fıyatı 77bın tl idi, ancak benzınlı olması benı cok dusunduruyor, zıra yılda 20.000km yapıyorum, yukarıda yazılanları okudum aracın fazla yaktıgı soylenmıs, acaba buna lpg takılabılır mı takılsa garantıs dısı kalacak malum, sız ne dusunursnuz sehır ıcı ankara da yakıt tuketımı benı uzer mı

    Merhaba. Sıvı sistem lpdi takılabiliyor. Tamamen lpg kullanıyor. Benzin tüketmiyor. 7.000 lira civarı fiyatı var. 20.000 km için mantıklı olur. Ben 15.000 km yapıyorum. Ama lpg düşünüyorum. 8.2 ortalama tüketimi var. Ihtiyaç duymadım lpgye. Ama Ankarada şehir içi ne yakar bir fikrim yok. 10 litre gibi düşünün derin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Neo59 kullanıcısına yanıt
    Ben de benzer bir hesap yapıp 2013 model manuel Sportage'ımı satmıştım. Çocuk da büyüdüğü için dizel otomatik yeni astra aldım. Şimdi neredeyse yarısı kadar yakan ve çok daha hızlı giden bir araca biniyorum. Ancak Sportage'ı da özlediğimizi konuştuk o gün eşimle. Arabada insanı sevdiren bir şey var çözemedim. :) Siz de dizel bir araç kullansaydınız 6.000 TL tasarruf yapmış olacaktınız 3 senede. Bir de gaza basmama rağmen 1.6 benzinli motor gerçekten yokuşlarda üzüyordu şimdi iyice anladım.
  • arakadaslar iki arac arasında kaldım.. donanım olarak farklarını bilmiyorum..

    biri 2012 20 binde gdi plus 61500 son fiyat 61 e alırım

    diğeri 2015 concept plus 66 bınde 7 bin km de

    donanım olarak aralarında ne fark vardır?? bulmadım bi türlü.. bide ikisi de kazasız boyasız hangisini alırdınız siz olsanız??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deathrider13

    arakadaslar iki arac arasında kaldım.. donanım olarak farklarını bilmiyorum..

    biri 2012 20 binde gdi plus 61500 son fiyat 61 e alırım

    diğeri 2015 concept plus 66 bınde 7 bin km de

    donanım olarak aralarında ne fark vardır?? bulmadım bi türlü.. bide ikisi de kazasız boyasız hangisini alırdınız siz olsanız??

    Hocam donanım olarak gdı ful plus 2015 consept plustan biraz daha dolu diye biliyorum otomatik park falan var.Ama bence makyajlı yani 2015 modeli alın ben olsam makyajsız versiyonunu almazdım sportagenin alıcaksanız 2015 modelini tercih edin derim hem daha iyi hem de model olarakta yeni bir araç sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deathrider13

    arakadaslar iki arac arasında kaldım.. donanım olarak farklarını bilmiyorum..

    biri 2012 20 binde gdi plus 61500 son fiyat 61 e alırım

    diğeri 2015 concept plus 66 bınde 7 bin km de

    donanım olarak aralarında ne fark vardır?? bulmadım bi türlü.. bide ikisi de kazasız boyasız hangisini alırdınız siz olsanız??

    Donanimdan dolayi 2012 plus'i alirdim

    2015'lerde motor vb herhangi bir degisiklik yok. Dis gorunum olarak jant, on izgara (bilmeyenler zor anlar aradaki farki), arka led stoplar diye biliyorum.

    Aradaki 6-7 bin farki da kendime yakit parasi yapardim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • deathrider13 kullanıcısına yanıt
    2012 de otm park var diye biliyorum 2015te göre.Ama bence 2015 alın.Makyajlı da yalıtım ve suspansiyon iyileştirilmesi var ve motorda ufak bir yazilim güncellemesi geldi.İç mekan malzeme kalitesi yükseldi yani teknik değişiklikler var adı üstünde makyajlı.Birde dış tasarım bence daha iyi oldu ozellikle arka stoplar ve kadranlar.Alicaksaniz makyajlı alın derim hem 2015 model daha yeni bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobil alemi -- 10 Haziran 2016; 8:32:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deathrider13

    arakadaslar iki arac arasında kaldım.. donanım olarak farklarını bilmiyorum..

    biri 2012 20 binde gdi plus 61500 son fiyat 61 e alırım

    diğeri 2015 concept plus 66 bınde 7 bin km de

    donanım olarak aralarında ne fark vardır?? bulmadım bi türlü.. bide ikisi de kazasız boyasız hangisini alırdınız siz olsanız??

    2014 Concept Plus bulun... Yada 2012 yi alın ama 2012nin fiyat 3-4 lira şişik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jackhammer

    Arkadaslar merhaba,
    haftasonı yeni kia sportage inceledim, iç mekanı qqq ve tiguandan bence daha ferah ozellıkle on konsol cok guzeldı, 1.6 baz fıyatı 77bın tl idi, ancak benzınlı olması benı cok dusunduruyor, zıra yılda 20.000km yapıyorum, yukarıda yazılanları okudum aracın fazla yaktıgı soylenmıs, acaba buna lpg takılabılır mı takılsa garantıs dısı kalacak malum, sız ne dusunursnuz sehır ıcı ankara da yakıt tuketımı benı uzer mı

    Yakıtı dert etme sıvı sistem takılır. 20-25 Krşa gezilir. Benim tavsiyem 2014 Concept Plus almak olurdu yinede siz bilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 13041305130613071308
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.