- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Debriyaj kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi nedir sizce?
41 Cevap20670 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
10734 Mesaj
18 Ağustos 2010; 12:13:10 

Merhaba arkadaşlar;

Aklıma geldi, kendi kendi düşünmeye başladım. İşin esası net bir sonuca ulaşabilmiş değilim. Tartışalım istedim.

Araçlarımızda hepimizinde debriyaj kavrama noktaları farklı farklı. Yeni araçlarda debriyaj kavrama noktası genelde yukarıda oluyor. Ayrıca yeni araçlarda kavrama mekanik değil hidrolik oluyor. Tabi araç motoru bu noktayı kendisi buluyor. Yeni araçlarda durum böyle. Ama yinede isterseniz yenilerde ayar yapılabiliyor. Eski araçlarda kavrama mekanik,güzel bir ayar yapılması uygun olur. Neticede yeni eski farketmez istenildiğinde ayar yapılabiliyor.

Debriyaj kavrama noktası aşağıda olursa bence sürüş daha az yorucu oluyor. Kaçırma az oluyor. Tabi çok aşağıda olmamalı.Ortaya yakın... Kavrama noktası yukarıda olursa yorucu olur. Tabi bu kişiden kişiye değişir. Genelleme yapmak doğru olmayabilir.

Şimdi gelelim esas problemimize, debriyaj kavrama noktası aşağıdamı yoksa yukarıdamı olması debriyaj baskı balatasının ömrünü uzatır?

Sizin görüşünüz nedir?...




< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________



2350 Mesaj
18 Ağustos 2010; 12:57:20 

Yukarıda olması..

Ford' ların baskı çabuk biter bu yüzden, en azından benim kullandıklarımda öyle oldu...


_____________________________

VW Golf mk7 1.4 TSI BMT Highline MT Derin Siyah 2014


3016 Mesaj
18 Ağustos 2010; 13:03:40 

niye aşağıda veya yukarda seçenekleri.ortada olursa debriyajın kelimi azıyor.
önce debriyaj;motor haraketini aktarma organlarına sorunsuz ileten bir parçalar bütünüdür.
ikinci husus hidrolik sistem debriyaj öyle çok yeni nesil araçlarda yok eskilerdede vardı.yeni nesilde daha yaygın.
debriyaja basılınca (mekanik hidrolik farketmez)balata boşta kalır.
kavrama noktasını tayin işi ayarla ilgilidir.aşağıda yukarıda veya ortada kavrama işi tamamen ayarla ilgilidir.
hidrolik sisteme geçiş nedeni debriyajın hafif olmasıyla ilgilidir.
eski nesilde debriyaj bilyası baskı parmak veya şemsiyesiyle temas etmezdi onun için daha dipte kavrama olurdu.çok kaldıramazdınız çünkü bilyanın teması söz konusu idi.
yeni nesilde bilya genelde temas halindedir(ki doğrusuda budur bence)onun için biraz daha yüksek ayarlamak mümkündür.
yüksek olursa kaçırma(patinaj)biraz daha fazla olur.
düşüksede debriyaja tam basmayan tembeller vites dişlilerine zarar verirler.
en iyisi ortada kavratmak ve ayağımızı ona göre alıştırmaktır.


_____________________________



438 Mesaj
18 Ağustos 2010; 13:03:48 

Hazır konu açılmış bende birşey sormak istiyorum.Bizim araba sanayiden 1 2 ay once cıktı ( motor revizyonu ) usta debriyaj balatalarını ve merkezini değiştirmiş. Şu anda çok çok aşşağıda kavrıyor debriaj. Güzel olmuş ama birşey dikkatimi çekti.Debriyaja sonuna kadar bastıktan sonra , epey bi basarsan dahada gidiyor. 2 Kademe olmuş Vitesleride zor geçiyor arabanın. Usta dükkanı kapatmış gitmiş ulaşamıyoruzda. Bunun tamiri pahalımıdır ? Bi zararı olurmu böyle kullansam ?


_____________________________

Non omnia possumus omnes.


 
10734 Mesaj
18 Ağustos 2010; 13:09:29 


quote:

Orijinalden alıntı: hezerfen

niye aşağıda veya yukarda seçenekleri.ortada olursa debriyajın kelimi azıyor.
önce debriyaj;motor haraketini aktarma organlarına sorunsuz ileten bir parçalar bütünüdür.
ikinci husus hidrolik sistem debriyaj öyle çok yeni nesil araçlarda yok eskilerdede vardı.yeni nesilde daha yaygın.
debriyaja basılınca (mekanik hidrolik farketmez)balata boşta kalır.
kavrama noktasını tayin işi ayarla ilgilidir.aşağıda yukarıda veya ortada kavrama işi tamamen ayarla ilgilidir.
hidrolik sisteme geçiş nedeni debriyajın hafif olmasıyla ilgilidir.
eski nesilde debriyaj bilyası baskı parmak veya şemsiyesiyle temas etmezdi onun için daha dipte kavrama olurdu.çok kaldıramazdınız çünkü bilyanın teması söz konusu idi.
yeni nesilde bilya genelde temas halindedir(ki doğrusuda budur bence)onun için biraz daha yüksek ayarlamak mümkündür.
yüksek olursa kaçırma(patinaj)biraz daha fazla olur.
düşüksede debriyaja tam basmayan tembeller vites dişlilerine zarar verirler.
en iyisi ortada kavratmak ve ayağımızı ona göre alıştırmaktır.


Haklısın ama ortada ayar yaptırmak zor oluyor, tam tamına orta olamıyor yani...


_____________________________



3016 Mesaj
18 Ağustos 2010; 13:31:42 


quote:

Orijinalden alıntı: OpelCorsa1.3

Hazır konu açılmış bende birşey sormak istiyorum.Bizim araba sanayiden 1 2 ay once cıktı ( motor revizyonu ) usta debriyaj balatalarını ve merkezini değiştirmiş. Şu anda çok çok aşşağıda kavrıyor debriaj. Güzel olmuş ama birşey dikkatimi çekti.Debriyaja sonuna kadar bastıktan sonra , epey bi basarsan dahada gidiyor. 2 Kademe olmuş Vitesleride zor geçiyor arabanın. Usta dükkanı kapatmış gitmiş ulaşamıyoruzda. Bunun tamiri pahalımıdır ? Bi zararı olurmu böyle kullansam ?

herhangi şanzımancıya giderseniz derdinize çare mutlaka vardır.
birde buradan alınan fiyatlarla hareket etmemenizi salık veririm.belkide hiç sanayiye uğramamış kişilerde cevap yazabiliyor sizi aldatabilir.
birde sorununuzun ne olduğu tam bilinmeden(merkezmi lastiklrimi bilyamı baskı çatalımı pedalmı....uzar gider.)buradan alacağınız cevaplar KEYFEKEDER olur kanaatindeyim.
debriyaja tam basma alışkanlığınız varsa ve vites geçişlerinde zorlanma yoksa HİÇBİR MAHZURU YOK.
amma vites geçişleri biraz zorlanarak oluyorsa şanzımanı indirmek rizki ile karşıkarşıya kalabilirsiniz.çünkü senkromeçleri devamında vites dişlilerini bozabilirsiniz.


_____________________________



3016 Mesaj
18 Ağustos 2010; 13:35:38 

sevgili set... debriyaj ayarı o kadar abartılacak bir şey deyil.sanayide bir çırağa bir paket sigara verin sizde koltukta oturun ayar yapılırken.ve istediğiniz ayar kıvamı yakalanınca tamam deyin.bu kadar basit.
hatta ben dahada basite indirgeyim;ayar yapılan yerleri araştırın ve ayarınızı kendiniz yapın.kolay gelsin.


_____________________________



134 Mesaj
18 Ağustos 2010; 14:02:15 


quote:

Orijinalden alıntı: hezerfen

sevgili set... debriyaj ayarı o kadar abartılacak bir şey deyil.sanayide bir çırağa bir paket sigara verin sizde koltukta oturun ayar yapılırken.ve istediğiniz ayar kıvamı yakalanınca tamam deyin.bu kadar basit.
hatta ben dahada basite indirgeyim;ayar yapılan yerleri araştırın ve ayarınızı kendiniz yapın.kolay gelsin.


haklısınız ama sizin bahsettiğiniz sadece mekanik debriyajlarda oluyor.hidrolik debriyajlar öyle değil yani biraz zahmetli bildiğim kadarıyla.öyle her çırağın yapacağı iş değil.
mekanik debriyajın ise tek avantajı ayarının ve bakımının kolay olması.bizim kartalın debriyaj ayarını ben yapıyorum mesela 2 dakika almıyor.debriyaj çatalıyla halatın birleşme noktasındaki somunu sıkarsan debriyaj yükselir,gevşetirsen düşer.bu kadar basit...


_____________________________



 
1556 Mesaj
18 Ağustos 2010; 14:07:11 

benım c-max asagıdan kavrıyor sureklı ve hıc kacırmam aracı bu sekılde daha az yorucu oluyor


_____________________________

OPEL İNSİGNİA CDTİ COSMO / MB ACTROS 1844 MPII / MB ACTROS 1846 MPII / BB Q10 (FOREVER QWERTY)


3016 Mesaj
18 Ağustos 2010; 14:20:52 


quote:

Orijinalden alıntı: Caηея




haklısınız ama sizin bahsettiğiniz sadece mekanik debriyajlarda oluyor.hidrolik debriyajlar öyle değil yani biraz zahmetli bildiğim kadarıyla.öyle her çırağın yapacağı iş değil.
mekanik debriyajın ise tek avantajı ayarının ve bakımının kolay olması.bizim kartalın debriyaj ayarını ben yapıyorum mesela 2 dakika almıyor.debriyaj çatalıyla halatın birleşme noktasındaki somunu sıkarsan debriyaj yükselir,gevşetirsen düşer.bu kadar basit...

her bilinmeyen gibi buda zor görünür.
size tamirci ağzı ile bir ayar söyleyim(tenzih ederek)usta çırağa seslenir :oğlum şu debriyaj ana merkez "çük"ayarını kontrol et.buradaki ayar edilecek "çük"merkezi tahrık eden milin uzatılıp kısaltılmasıdır.
ararsanız ayar edilecek yeri bulursunuz....


_____________________________



 
10734 Mesaj
18 Ağustos 2010; 14:30:03 

Öncelikle cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Aslında doğru söylüyorsun hezerfen kardeşim, bencede o kadar zor değildir bu ayar. Hatta öğrenirsem kendim bile yapabilirim.
Ancak benim esas sorum kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi olup olmaması yönünde idi. Sanıyorum net cevap bulmak mümkün değil...

Ben kendimce şöyle bir sonuca vardım. Bilemiyorum yanlışmıyım... Kavrama noktası aşağıda veya yukarıda olabilir, farketmez. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde ayarlarsınız. Kavrama noktasının konumu debriyaj baskı balatasının ömrünü ahım şahım etkilemiyor. Elbette etkiler ama bana göre fazla değil. Ama nasıl etkiler bilemiyorum. Geride olmasımı iyi,ileride olmasımı?...

En temizi nasıl rahat ediyor isek o şekilde ayarlamamızdır. Yoksa bu işin içinden çıkamayacağım...


_____________________________



 
3529 Mesaj
18 Ağustos 2010; 14:47:26 


quote:

Orijinalden alıntı: set

Öncelikle cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Aslında doğru söylüyorsun hezerfen kardeşim, bencede o kadar zor değildir bu ayar. Hatta öğrenirsem kendim bile yapabilirim.
Ancak benim esas sorum kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi olup olmaması yönünde idi. Sanıyorum net cevap bulmak mümkün değil...

Ben kendimce şöyle bir sonuca vardım. Bilemiyorum yanlışmıyım... Kavrama noktası aşağıda veya yukarıda olabilir, farketmez. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde ayarlarsınız. Kavrama noktasının konumu debriyaj baskı balatasının ömrünü ahım şahım etkilemiyor. Elbette etkiler ama bana göre fazla değil. Ama nasıl etkiler bilemiyorum. Geride olmasımı iyi,ileride olmasımı?...

En temizi nasıl rahat ediyor isek o şekilde ayarlamamızdır. Yoksa bu işin içinden çıkamayacağım...

kendi aracımın kaavrama noktası baya aşağıda sayılır. bu yüzden hiç kaçırma ve balatayı zorlamadan kaldırabiliyorum. aynı şekilde alfa romeo nunkide aşağıda sayılır ve zorlamadan kaldırabiliyorsunuz yokuşta.

geçen gün kuzenimin (bayan olur kendisi) reno modüs aracını kullandım. debriyaj üst ölü noktaya 8 - 9 mm kala kavrıyor :D yani bitti bitecek. o aracı kaldırırken ben zorlandın, bir iki defa balatayı zorladım. ancak kendini şak diye kaldırıyor...

netice:
dediğiniz gibi bence altta ya da üstte olması etki etmez. sonuçta alışan ayak için altta yada üstte olması birşey fark ettirmiyor. şöför değişikliği olursa o zaman o kişi kavramayı bulmak için bir miktar zorlayacaktır balatayı...


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


1047 Mesaj
18 Ağustos 2010; 14:53:05 

Arkadaşlar konuyla ilgisi yok fakat bu debriyaj konusunda birşey sormak istiyorum. Aracım polo 2006 model. dün 600 km yol yaptım. Yolda birşey farkettim. Polo larda da bebriyaj yukarıda kavrıyor. vites değiştirip debriyajı bıraktığım zaman tam kavrama noktasında çok az bir tak diye ses geliyor. Daha önce fark etmemiştim . Sizce normal mi ? Aracın kavramasında bir sorun yok fakat bir arıza açmasından korkuyorum.


_____________________________



3016 Mesaj
18 Ağustos 2010; 16:46:39 

quote:

Orijinalden alıntı: set

Öncelikle cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Aslında doğru söylüyorsun hezerfen kardeşim, bencede o kadar zor değildir bu ayar. Hatta öğrenirsem kendim bile yapabilirim.
Ancak benim esas sorum kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi olup olmaması yönünde idi. Sanıyorum net cevap bulmak mümkün değil...

Ben kendimce şöyle bir sonuca vardım. Bilemiyorum yanlışmıyım... Kavrama noktası aşağıda veya yukarıda olabilir, farketmez. Nasıl rahat ediyorsanız o şekilde ayarlarsınız. Kavrama noktasının konumu debriyaj baskı balatasının ömrünü ahım şahım etkilemiyor. Elbette etkiler ama bana göre fazla değil. Ama nasıl etkiler bilemiyorum. Geride olmasımı iyi,ileride olmasımı?...

En temizi nasıl rahat ediyor isek o şekilde ayarlamamızdır. Yoksa bu işin içinden çıkamayacağım...

sorunuza düşünebildiğim kadar cevap:çok yukarda kavrar,çok fazla basma alışkanlığınız yoktur hemen kavrar-ayırır piston çok çalışmaz;yarar.
çok üstte kavrar çok basma alışkanlığınız yoktur:baskının yayları boşa yorulmaz -veya şemsiye.
çok üstte kavrar:bilyeniz uzun süre baskı altında kalmaz sonuna kadar basma alışkanlığınız yoksa
çok dipte kavrar:ayağınız tembelse vites geçişleri zor olur.şanzımana zarar verir.çok dipte kavrar:ana merkez piston-lastikleri çok yol kateder.daha erken bozulur.
dipte kavrıyorsa ve sorunsuz ayırıyorsa baskı yayları ve bilyası aşırı sterste kalmaz.ve daha çok dayanır.
tabii bu saydıklarım sinekten yağ misali amma katkısı ve zararı olur düşüncesindeyim.kolay gelsin.
(yani aşağıda-yukarıda zarar -kar sadece ayak alışkanlıklarınızla orantılıdır.zannımca)

ed:balata ömrü sorulmuş.o zaman net altta kavrama derim...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 18 Ağustos 2010; 16:48:57 >


_____________________________



 
103 Mesaj
19 Ağustos 2010; 4:05:06 

benim fiesta'da senkron dişlisinde sorun var sanırım,
ara sıra kavrama sırasında motor istop ediyor, bi de vites atarken kaskatı kesiliyor. zor geçiriyorum vitese.
boşta debriyajı pompalayınca açılıyor ama :)


_____________________________



 
10734 Mesaj
19 Ağustos 2010; 14:36:01 


quote:

Orijinalden alıntı: hezerfen


sorunuza düşünebildiğim kadar cevap:çok yukarda kavrar,çok fazla basma alışkanlığınız yoktur hemen kavrar-ayırır piston çok çalışmaz;yarar.
çok üstte kavrar çok basma alışkanlığınız yoktur:baskının yayları boşa yorulmaz -veya şemsiye.
çok üstte kavrar:bilyeniz uzun süre baskı altında kalmaz sonuna kadar basma alışkanlığınız yoksa
çok dipte kavrar:ayağınız tembelse vites geçişleri zor olur.şanzımana zarar verir.çok dipte kavrar:ana merkez piston-lastikleri çok yol kateder.daha erken bozulur.
dipte kavrıyorsa ve sorunsuz ayırıyorsa baskı yayları ve bilyası aşırı sterste kalmaz.ve daha çok dayanır.
tabii bu saydıklarım sinekten yağ misali amma katkısı ve zararı olur düşüncesindeyim.kolay gelsin.
(yani aşağıda-yukarıda zarar -kar sadece ayak alışkanlıklarınızla orantılıdır.zannımca)

ed:balata ömrü sorulmuş.o zaman net altta kavrama derim...


Teşekkür ederim.


_____________________________



1874 Mesaj
8 Ekim 2012; 13:19:15 

Orta nokta kavramaya; veya aşağıya yakın kavramaya alışmış kişilerde üstten kavraması alışma süreci gerektiriyor


_____________________________

Google Chrome yerine Comodo Dragon Portable kullanın (hız-arayüz aynıdır.)
Google Chrome kişisel verilerinizi ve bilgisayar datalarınızı çalmaktadır. Derhal kaldırın.
Kullanıcı sözleşmesine ya da 'Application Data' klasöründeki uçuk dosya boyutlarına bakılabilir.
Kişisel bilgisayar ve kullanıcı verilerinizi çalabilme yetkisine sahiptir.
Google kötülüğü, Android (fişletim sistemi) yazılımlı cihazlarda konum, kamera-ses kaydı, geçmiş, rehber-mesaj vb verileri çalıp kötü amaçlar için kullanmasından anlaşılabilir.
Tarayıcı: Mozilla Firefox ve tabanlılar, Comodo Dragon Portable.
Arama Motoru: startpage.com/tur ve duckduckgo.com


 
6849 Mesaj
8 Ekim 2012; 13:29:58 

quote:

Orijinalden alıntı: Du Hast
netice:
dediğiniz gibi bence altta ya da üstte olması etki etmez. sonuçta alışan ayak için altta yada üstte olması birşey fark ettirmiyor. şöför değişikliği olursa o zaman o kişi kavramayı bulmak için bir miktar zorlayacaktır balatayı...

Üstten kavrayan debriyajda debriyaja yarım basılmadığı sürece, sarsıntısız vites geçişi ve kalkış zor. İstediğiniz kadar prof. olun, alttan kavrayan debriyajdaki gibi pürüzsüz geçiş yapamazsınız. Ayrıca bu nedenle aktarma organlarına da gereksiz yük biniyor.


1874 Mesaj
8 Ekim 2012; 21:15:45 

quote:

Orijinalden alıntı: optiarc


Üstten kavrayan debriyajda debriyaja yarım basılmadığı sürece, sarsıntısız vites geçişi ve kalkış zor. İstediğiniz kadar prof. olun, alttan kavrayan debriyajdaki gibi pürüzsüz geçiş yapamazsınız. Ayrıca bu nedenle aktarma organlarına da gereksiz yük biniyor.

Üstten kavrama için tavsiyelerini var mı hocam.

Ayak bileği hangi konumda uygun olmalıdır? Topukları zeminde sabitlemekte mesele üstten kavrayan debriyajlarda, ayak açısı zeminden yukarı yönde artış gösteriyor malum.


_____________________________

Google Chrome yerine Comodo Dragon Portable kullanın (hız-arayüz aynıdır.)
Google Chrome kişisel verilerinizi ve bilgisayar datalarınızı çalmaktadır. Derhal kaldırın.
Kullanıcı sözleşmesine ya da 'Application Data' klasöründeki uçuk dosya boyutlarına bakılabilir.
Kişisel bilgisayar ve kullanıcı verilerinizi çalabilme yetkisine sahiptir.
Google kötülüğü, Android (fişletim sistemi) yazılımlı cihazlarda konum, kamera-ses kaydı, geçmiş, rehber-mesaj vb verileri çalıp kötü amaçlar için kullanmasından anlaşılabilir.
Tarayıcı: Mozilla Firefox ve tabanlılar, Comodo Dragon Portable.
Arama Motoru: startpage.com/tur ve duckduckgo.com


 
6849 Mesaj
8 Ekim 2012; 21:36:21 

quote:

Orijinalden alıntı: bm34
Üstten kavrama için tavsiyelerini var mı hocam.

Ayak bileği hangi konumda uygun olmalıdır? Topukları zeminde sabitlemekte mesele üstten kavrayan debriyajlarda, ayak açısı zeminden yukarı yönde artış gösteriyor malum.

Ben özellikle ayağı büyük olanlar için debriyaja ayağın pençesiyle değil de, biraz daha altta kalan kısmıyla basmanın ve ayak bileğini mümkün olduğunca hareket ettirmemenin en iyi kavramaya imkan verdiği kanaatindeyim. Zaten dediğiniz gibi, topuğu döşemeye yapıştırarak debriyajı kullanmak imkansız. Ayrıca kavrama olmayan kısımda ayağı hızlı hareket ettirip, kavrama noktasında biraz daha yavaş hareket etmek en iyi sonucu veriyor.

Uzaklaştırılmış
9 gün cezanın,
1 gün 6 sa. 1 dk. kadarı kaldı.
8 Ekim 2012; 21:37:22 

Valla bence bir alakası yoktur. Sadece hangisinde daha rahat ediyorsanız onda daha iyi kullanacağınız için belki ömrü uzayabilir ama tabi tahmin bu gerçek değil.

Ben kendim ışıklarda beklerken fln basılı bekliyorum. 2 kere basmak daha fazla yorar gibime geliyor. Şu anda 150000 de ve debriyaj kaçırmadığına göre de haklı olma olasılığım yüksek ama %100 bildiğim bişey değil tabi ki.


1874 Mesaj
8 Ekim 2012; 21:45:42 

quote:

Orijinalden alıntı: optiarc


Ben özellikle ayağı büyük olanlar için debriyaja ayağın pençesiyle değil de, biraz daha altta kalan kısmıyla basmanın ve ayak bileğini mümkün olduğunca hareket ettirmemenin en iyi kavramaya imkan verdiği kanaatindeyim. Zaten dediğiniz gibi, topuğu döşemeye yapıştırarak debriyajı kullanmak imkansız. Ayrıca kavrama olmayan kısımda ayağı hızlı hareket ettirip, kavrama noktasında biraz daha yavaş hareket etmek en iyi sonucu veriyor.

Eyvallah hocam sağolun bilgi için


_____________________________

Google Chrome yerine Comodo Dragon Portable kullanın (hız-arayüz aynıdır.)
Google Chrome kişisel verilerinizi ve bilgisayar datalarınızı çalmaktadır. Derhal kaldırın.
Kullanıcı sözleşmesine ya da 'Application Data' klasöründeki uçuk dosya boyutlarına bakılabilir.
Kişisel bilgisayar ve kullanıcı verilerinizi çalabilme yetkisine sahiptir.
Google kötülüğü, Android (fişletim sistemi) yazılımlı cihazlarda konum, kamera-ses kaydı, geçmiş, rehber-mesaj vb verileri çalıp kötü amaçlar için kullanmasından anlaşılabilir.
Tarayıcı: Mozilla Firefox ve tabanlılar, Comodo Dragon Portable.
Arama Motoru: startpage.com/tur ve duckduckgo.com


3924 Mesaj
8 Ekim 2012; 22:24:51 

Mantık olarak aşağıda kavrar ise tecrübesiz kişiler her halde 1 günde bitirir baskı balatayı. Ama orta ayarda olması gerekir bence. Bundan daha önemlisi gaz pedalı. Kimisi geç tepki veriyor kimisi anında. Geç tepki verenleri hiç sevmiyorum. Yani kavrama kıvamını ayarlıyorsun ama gaz geç tepki verdiği için biraz daha fazla basıyorsun yokuşlarda vs.. Bu da bağırtıyor aracı..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones_ -- 8 Ekim 2012; 22:27:36 >


_____________________________

İyi bir kadınla iyi bir erkek birlikte değildir. Çünkü kadınlar, Kötü erkeklere aşık olup iyi erkeklerle dertleşir...

Ölümden sonrası bile var senden sonrası neden olmasın ki...


5302 Mesaj
8 Ekim 2012; 22:53:52 

Hangisinde daha uzun ömürlü bilmiyorum ama Latitude yukarıda kavrıyor ve çoğu zaman titreterek kaldırıyorum aracı.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
3529 Mesaj
9 Ekim 2012; 0:28:07 

quote:

Orijinalden alıntı: optiarc


Üstten kavrayan debriyajda debriyaja yarım basılmadığı sürece, sarsıntısız vites geçişi ve kalkış zor. İstediğiniz kadar prof. olun, alttan kavrayan debriyajdaki gibi pürüzsüz geçiş yapamazsınız. Ayrıca bu nedenle aktarma organlarına da gereksiz yük biniyor.

Arkadaşım kavrama noktasını kavradıktan sonra isterse fizandan kavrasın debriyaj, ne alaka sarsıntı v.s.? o zaman çoğu reno megane taa en tepede kavrar, arabanın içindeki herkes rock yapıyor gibi olur. kavramayı sağlamak için ayağınızı bir kaç cm üstte çekersiniz kavrama noktasını bulursunuz kaldırırsınız sarsıntı v.s. olmaz. nasıl emin konuşuyorsunuz bu kadar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 9 Ekim 2012; 0:29:47 >


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


2762 Mesaj
9 Ekim 2012; 0:47:46 

Yorumları okumadım ne kanıya varıldı bilmiyorum ancak bu konuda ki bilgimi paylaşayım.

Baskı balata volant ve şanzumanın çalışma prensibini bilen herkes debriyaj ile ilişkinin ne kadar kısa sürede tamamlanırsa baskı balatanın ömrünün o kadar uzun olacağını bilir. Burdan yola çıkarsak debriyajın; vites geçişlerinde senkromejleri yormayarak mümkün olan en aşağı seviyede kavrama yapması baskının sağlığı uzun ömrü evlenip çoluk çocuğa kavuşması o kadar garantilenmiş olur. Yukarıda kavrayan bir debriyaj ile kavrama başlayana kadar kısa sürelide olsa aşağıda kavrayan debriyaja göre fazladan sürtünme gerçekleşecektir bir spatulayla değilde bir kürdanla kazıdığınızı düşünün. Fark çok büyük ancak uzun vadede debriyaj balatasının çocuklarını yetim bırakabilirsiniz oysaki daha torunlarını görebilirdi.

edit:imla



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoMinicSS -- 9 Ekim 2012; 0:49:23 >


_____________________________

2002 Alfa Romeo 156 2.0ts Selespeed
Cuore Sportivo


251 Mesaj
9 Ekim 2012; 0:56:12 

Bilgiler için teşekkürler. Konuyu manuel vites otomobil kullanan bir arkadaşa gönderdim.Aynı soruların cevabını arıyodu. Düz araba kullanmayalı epey uzun zaman olmuştur. Teferruatı bayağı fazlaymış.


_____________________________

2009 CLS 320 CDI 179.000 Km
Sony Xperia U
Davidoff Classic


 
6849 Mesaj
9 Ekim 2012; 8:41:03 

quote:

Orijinalden alıntı: Du Hast
...kavramayı sağlamak için ayağınızı bir kaç cm üstte çekersiniz kavrama noktasını bulursunuz kaldırırsınız sarsıntı v.s. olmaz. nasıl emin konuşuyorsunuz bu kadar.

Yok öyle bir Dünya. Ancak debriyaja yarım basarak dediğinizi tam olarak yapabilirsiniz. Zaten aracın içindekileri sarsılacağı kadar büyük bir sarsıntıdan bahsetmiyorum. Göreceli olarak dipten kavrayana göre daha sarsıntılı olan ve sürücünün sol ayağı ile rahatça hissedeceği bir sarsıntıya neden olan kavramadan bahsediyorum. Kısaca kavrama daha sert oluyor...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi optiarc -- 9 Ekim 2012; 8:42:55 >


978 Mesaj
9 Ekim 2012; 9:49:14 

Eski fordlarda debriyaj pedalının bağlantı yerinde plastikten dişli olurdu, cırcır derlerdi. balata eskidikçe aradaki boşluğu kapatıp her zaman aynı yükseklikte kavramasını sağlardı. Bu tip araçlarda ayar yoktur, genelde ortanın biraz altında kavrama yapardı ve konfor açısından çok rahattır. Ben 90000 km de değişim yaptığımı hatırlarım. Daha yeni modellerde baskı çapı daha geniş olduğu için onlar benimkinden daha fazla km yapıyordu.


_____________________________

2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah
Nikon 7000+D60+18/55+18/105+70/300+50
10/17 FishEye+60 Micro+SB600


 
69 Mesaj
9 Ekim 2012; 9:57:50 

Yeni nesil hidrolik debriyajlara ayar yapılmaz.


_____________________________



1874 Mesaj
9 Ekim 2012; 12:34:17 

Ortanın biraz altındaki kavrama ideal olanı sanırım


_____________________________

Google Chrome yerine Comodo Dragon Portable kullanın (hız-arayüz aynıdır.)
Google Chrome kişisel verilerinizi ve bilgisayar datalarınızı çalmaktadır. Derhal kaldırın.
Kullanıcı sözleşmesine ya da 'Application Data' klasöründeki uçuk dosya boyutlarına bakılabilir.
Kişisel bilgisayar ve kullanıcı verilerinizi çalabilme yetkisine sahiptir.
Google kötülüğü, Android (fişletim sistemi) yazılımlı cihazlarda konum, kamera-ses kaydı, geçmiş, rehber-mesaj vb verileri çalıp kötü amaçlar için kullanmasından anlaşılabilir.
Tarayıcı: Mozilla Firefox ve tabanlılar, Comodo Dragon Portable.
Arama Motoru: startpage.com/tur ve duckduckgo.com


9816 Mesaj
9 Ekim 2012; 12:57:03 

debriyaj ömrü balatanın sertliği yumuşaklığı torkun fazla olup olmaması ile alakalı olarak kıslır veya uzar. Gerisi için tüm anlatılanlara katılıyorum.

Fren balatası ömrü için geçerli olan prensipler genel itibarıyle baskı balata için de geçerlidir. BAlatanın kavrama noktasının bu konu ile ilişkisi süreden kaynaklanmaktadır
Yukarıda kavrayan durum için süre daha uzundur moro devirlenmek için daha fazla zaman bulur , tork artar ve aşınma fazlalaşır. Ancak tabiiki bilinçli kullnıcı ile araç kaçırmasın diye gaza aniden yüklenmek gibi bir sürü alt detay olayı tetikler.

Debriyaja basma sıklığı da balata yüzey ısısını artıracağı için aşınmayı tetikler aynen fren balatalarında olduğu gibi.Bunu çeşitlendirmek mümkündüğrdış hava scıak ve sıkışık trafik var ise debriyaja ne kadar çok basıldığı ile alakalı (araç hareket etmek kaydıyla) balata yüzey ısınacak ve aşınma artacaktır.


_____________________________




 
1 Mesaj
12 Kasım 2012; 22:57:14 

iyi forumlar debriyajla ilgili benimde bir sıkıntım var.Bilgisi olan arkadaşlar varsa yorumlarını almak istedim.
Aracım ford focus 1.0lt ecoboost alalı 1 ay oldu 1200 km de,rampada kalıkşta sadece ve sadece 1. vitesde balata ısınınca bir ugultu sesi geliyo (vvvvut) gibi bi ses bi anlık 1 2 ssaniye kadar diger viteslerde yapmıyo ve sadece balata ısınınca yapıyo 3 4 kez rampada dur kalk yapınca,düz yolda veya başka bir yerde bi sorun yok kalkıştada performansında bi sorun yok ama bu ses neyin nesidir çözemedim,servisdeki ve bazı forumlardaki akradaşlar balata ısınınca ve anlık sadece 1. vites de yapıyosa normaldir dediler.Birde sizin yorumlarınızı almak istedim.


_____________________________



 
2 Mesaj
2 Mayıs 2013; 21:18:35 

Herkese selamlar. Ben debriyaj kavrama noktasının alışılabilir bir özellik olduğunu gördüm , farklı araçları kullandığımda , debriyaj kavrama noktası kiminde çok aşağıda kiminde çok yukarıda olmasına rağmen çok kısa bir kullanımda bile hemen alışmışımdır. Ben debriyajla ilgili özellikle debriyajın yumuşaklığının önemli olduğunu düşünüyorum. Hidrolik debriyajlarda yumuşak oluyor deniyor, ancak İstanbul trafiğinde bu yumuşak debriyajlar bile belli bir süre kullanılınca yorabiliyor. Ben de Laguna 2 var , sanırım debriyajı hidrolik olan cinsten, ancak benim sorum bunu daha yumuşak hale getirmek için bir modifikasyon yapılıp yapılamacağını bilen var mı?

Teşekkürler,

Saygılar


_____________________________



1357 Mesaj
2 Mayıs 2013; 23:05:13 

Şimdiki aracın kavrama noktası tam istediğim gibi.Geri giderken veya yokuşlarda kavrama noktasında bırakıyorum bir kaç saniye.Hiç gaz vermeden gidiyor.Açıkcası işime geliyor.


_____________________________

Lenovo Z510



2189 Mesaj
2 Mayıs 2013; 23:10:32 

quote:

Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

Şimdiki aracın kavrama noktası tam istediğim gibi.Geri giderken veya yokuşlarda kavrama noktasında bırakıyorum bir kaç saniye.Hiç gaz vermeden gidiyor.Açıkcası işime geliyor.

dizel mi aracınız ?


_____________________________

Ölümü bilen hiç gelirmi Rabbini bilmezlikten . Sagopa Kajmer


1357 Mesaj
3 Mayıs 2013; 0:22:37 

quote:

Orijinalden alıntı: the_zula


dizel mi aracınız ?

Evet dizel.


_____________________________

Lenovo Z510



2189 Mesaj
3 Mayıs 2013; 0:32:32 

quote:

Orijinalden alıntı: Face Of Melinda


Evet dizel.

dizel araçların en sevdiğim yanı o misal bende megan var benzinli illa debriyaj gaz ayarı fln gerekiyor yokuşta bi miktar geri kayıyor
ama iş yerinde doblu var yokuşta yarım debriyajda kendisi otomatik kalkıyor gaza basmadan stop etmiyor.


_____________________________

Ölümü bilen hiç gelirmi Rabbini bilmezlikten . Sagopa Kajmer


1357 Mesaj
3 Mayıs 2013; 0:35:36 

quote:

Orijinalden alıntı: the_zula


dizel araçların en sevdiğim yanı o misal bende megan var benzinli illa debriyaj gaz ayarı fln gerekiyor yokuşta bi miktar geri kayıyor
ama iş yerinde doblu var yokuşta yarım debriyajda kendisi otomatik kalkıyor gaza basmadan stop etmiyor.

O özellik iyi bir şey gerçekten.Bayırda kalkış yaparken çok işe yarıyor.


_____________________________

Lenovo Z510



2189 Mesaj
3 Mayıs 2013; 0:36:58 

quote:

Orijinalden alıntı: Face Of Melinda


O özellik iyi bir şey gerçekten.Bayırda kalkış yaparken çok işe yarıyor.

fakat baskı balatının erken bitmesine sebep oluyormuş ne derece doğru bilemem


_____________________________

Ölümü bilen hiç gelirmi Rabbini bilmezlikten . Sagopa Kajmer


3924 Mesaj
3 Mayıs 2013; 0:40:35 

Konu eski ama kavramanın yanı sıra, gaz tepkisi de eş değer olmalı. Şimdiki araçların debriyajlar pamuk gibi. Mesela Vw araçlarının gaz tepkisi ani değil. Kavramanın aşağıdan başlaması ayak yorgunluğunu azaltır.


_____________________________

İyi bir kadınla iyi bir erkek birlikte değildir. Çünkü kadınlar, Kötü erkeklere aşık olup iyi erkeklerle dertleşir...

Ölümden sonrası bile var senden sonrası neden olmasın ki...


2944 Mesaj
13 Haziran 2014; 1:06:04 



_____________________________

nereye gittiğini bilmiyorsan hangi yoldan gideceğinin önemi yok
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel » Debriyaj kavrama noktasının debriyaj baskı balatasının ömrüne etkisi nedir sizce?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.477