Şimdi Ara

Superonline Numara Taşıma ve Super Numara Bilgi Paylaşımı ve Teknik Sorunlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
1
Favori
17.949
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Superonline tarafından bana verilen tarih ve saatte, tam zamanında SMS aldım ve o anda da ev telefonum kapandı, Superonline hattım açıldı.

    İlk birkaç dakika, hattan çevir sesi almama rağmen arama yapamadım. Modemi resetledim ve şimdi normal bir şekilde aranıyor ve arama yapabiliyorum.

    Bir yeri aradığım zaman, ev telefonu numaram çıkıyor. Başkası beni aradığı zaman da numarasını telefonumun ekranında görebiliyorum.

    Arama ve aranma işlemleri, normalde olduğu gibi. Ne daha hızlı ne daha yavaş. Ses kalitesi, normale göre daha iyi gibi geldi bana. Daha net ve parazitsiz bir ses aldım. Konuşmalarda gecikme falan da olmuyor.

    Modem arayüzünde SES özelliği aktif oldu. Ev telefonu numaramı da tanımlanmış olarak modem arayüzünde görebiliyorum. Telefon seçeneğine tıkladığınızda bir sürü seçenek çıkıyor. Yankı azaltma gibi seçenekler var. Bunları henüz deneme şansım olmadı ama en kısa zamanda deneyeceğim. Sonucu buraya yazarım. Ayrıca ID olarak ev telefonum yazıyor arayüzde. Oraya başka şeyler yazarak karşı tarafta o bilginin çıkmasını sağlamak mümkün müdür bilmiyorum. Bunların hepsini teker teker deneyerek düzgün bir inceleem yapıp burada paylaşacağım.

    Tüm Super Numara kullanıcıları (0850 ile başlayan numaralar) ve numarasını taşıyan kullanıcılar sorunlarını ve sorularını burada paylaşabilirler. Her seferinde ayrı başlık açmamak, herşeyi bir başlık altında toplamak, ileride bilgi almak amacıyla forumu ziyaret edenlerin de işine yarayacaktır.







  • Bayağı konu kirliliği oluyordu , özellikle hattını taşıyanlar (daha doğrusu taşıyamayanlar)mesajlarını buraya yazarsa daha verimli olur
  • ben telefonumu taşımamıştım sadece kapattırdım. bu superonline numarasından normal hatları aramanın ücreti nedir? ve normal numaralar bu 850 li noyu aradıklarında nasıl ücretlendirilecekler? yardımcı olabilirseniz sevinirim.
  • 0850'li numaraları dakikası 0.060 TL'ye arıyorsunuz. Şehiriçi, şehirlerarası ve 1. kademe uluslararası numaraları da 0.0732 TL'ye arıyorsunuz. Cep telefonlarını 0.308 TL'den arıyorsunuz. KKTC sabit hatları 0.227, KKTC cepleri ise 0.548 TL'ye arıyorsunuz. Telekom'un tarifelerinden daha ucuz ve sabit ücret de yok.

    Diğer numaralar sizi ararken ne kadar tutuyor bilmiyorum. Kendi tarife tablolarından kontrol etmek lazım. Telekom'un sitesine baktım ama bulamadım.
  • hayırlı olsun hocam ...

    Mersine de gelse de kurtulsak artık şu türktelekom belasından ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umtyilmz -- 18 Ağustos 2010; 2:33:14 >
  • @zeus
    çok teşekkür ederim bilgilendirmeniz için.
  • Müşteri hizmetlerini arayarak elimden geldiğince detaylı sorular sordum ve tatmin olamasam da birkaç önemli konuda cevap aldım.

    Tarife bilgilerimi kontrol ettirdim. Siz de ettirin. Taahütname durumunuzu sorun.

    Ben herhangi bir kampanyaya katılmadım ve taahütname istemedim. Ama yine de bunu kontrol ettirmekte fayda var. Çünkü bazen yanlışlıkla tarifeniz hatalı kaydedilebiliyor. Daha sonrasında ise hatalı tarifenizi değiştirmek sıkıntılı olabiliyor. Hattınız aktif olduktan sonra, mutlaka tarifenizi sorgulayın.

    İnternet ve telefon faturası aynı mı olacak?

    Tek bir fatura üzerinde hem internet hem de telefon ücretini göreceksiniz.

    Modem arayüzünde Kullanıcı ID yazan yerde bir değişiklik yapmak mümkün mü?

    Müşteri hizmetlerinden modem ayarlarını değiştirmek konusunda, neredeyse azar işittim diyebilirim. 3-4 kere kesinlikle herhangi bir ayar değiştirmemem gerektiğini, değiştirmem durumunda sistemde sorun olabileceğini söyledi. Ama yine de denemeden zarar gelmez. Ayar değiştirince sorun çıksa bile, ayarı eski haline getirip sorundan kurtulmak mümkün. ID olayı söylediklerine göre çalışmıyor. Bir yeri aradığınızda, taşıdığınız numaranız aradığınız kişinin ekranında görünüyor.

    Arama bekletme, 3 yönlü arama, bekleyen mesaj, çağrı yönlendirme gibi servisler çalışıyor mu?

    Modem arayüzünde bu ayarların seçenekleri bulunmasına rağmen, maalesef kullanamıyoruz. Sadece müşteri hizmetlerini arayarak numaramızı gizlememiz mümkün. Bunun modem arayüzünde de ayarı var (Block ID) ama kullanmamanızı öneriyorlar.

    SIP ayarları, kullanıcı adı ve şifresi, PSTN failover özellikleri nedir?

    Bu konuda bilgi vermediler ama google aramasıyla ulaşılabilecek bilgiler. Modem arayüzünde bu ayarlarda değişiklik yapılmamasında fayda var.

    Sessizlik bastırımı, comfort noise, yankı giderimi özellikleri kullanılabiliyor mu?

    Bu özellikler modemin donanımının sağladığını özellikler olduğundan, kullanılabiliyor. Bende hiç biri aktif değil ve sesten oldukça memnunum. Duruma göre aktif edilip, daha kaliteli ve gecikmesiz ses almak mümkün olabilir. Yankı giderimi, sesteki yankıların ve gecikmelerin giderilmesi için kullanılıyor. Diğer iki özellik ise, düşük seslerin bazen iletilememesi gibi sorunları çözmek için kullanılıyor.

    SMS destekli telefonlar ile SMS atılabiliyor mu?

    SMs hizmeti verilmiyor.

    Müşteri hizmetlerini ve 0850'li numaraları ücretsiz aramak mümkün mü?

    Tarifeye göre sene sonuna kadar 0850'li numaraları ücretsiz aramak mümkün. Ancak ben müşteri hizmetlerini ücretli aradım. Herhangi bir kampanyadan yararlanmadığım için.

    Normal bir sabit hattan bizi arayan birisi, nasıl ücretlendirilecek?

    En çok merak edilen şey bu. Telekom'un normal bir sabit hattından arandığımızda, sizi arayan kişi eskisi gibi ücretlendirilecek. Şehir içerisindeyse şehiriçi, dışarıdaysa da şehirlerarası ücretlendirilecek. Bu numara taşıma yaptırmanız durumunda geçerli. 0850'li bir numara kullanıyorsanız, o zaman sizi arayan kişinin ücretlendirilmesi farklı oluyor. Aynı durum, cep telefonlarından ve yurt dışından arandığınızda da geçerli.

    Telefon aktifken internet hızında bir düşme oluyor mu?

    Bunu bizzat denedim. Hizmet bir PSTN hizmeti olduğundan, internet hızına etki etmiyor. Normal numara aramalarını PSTN üzerinden yapıyorsunuz ama 0850'li aramalar VoIP olarak görünüyor modemde. Bunun detayını bilmiyorum ama internet hızında bir değişiklik olmuyor. Tam kapasite download yaparken, ses kalitesinde bozulma falan da olmuyor.




    Şimdilik bu kadar. Zamanla eklemeler yapıp, bu konu hakkında sizleri daha detaylı bilgilendirmeye çalışacağım.




  • Sayın Zeus,
    Modeminizin marka ve modelini öğrenebilir miyiz?
  • Hayırlı olsun sayın ZeuS, ben super numara aldım henüz numaramı taşımayı düşünmüyorum deneyelim bir müddet fakat birşey dikkatimi çekti acaba sizde de durum aynı mı? 0850 li numaramı aradığımda 4 defa çalıyor ve meşgule düşüyor/arama sonlanıyor yani eğer 4 kez çalışta cevap veremezseniz/yetişemezseniz tekrar aramaları gerekiyor sizde de böyle mi yoksa telefon çalar çalmaz hemen açıyormusunuz
  • @thor1

    Bunu denememiştim ama en kısa zamanda deneyeceğim. Sanmıyorum böyle birşey olacağını. Teknik bir sorundan kaynaklanıyordur büyük ihtimalle.

    @dp65

    Pirelli modem kullanıyorum.
  • Bana gelen SMS de 18 Ağustos 02:00-03:00 arası geçiş yapılacağı yazıyordu ama Türk Telekom hattım iptal edilmesine rağmen henüz SO hattım açılmadı. Böyle bir sorunla karşılaşan var mı acaba
  • @asilx

    Bende eski hattın kapanıp yeniden açılması aynı anda oldu. Sizde sorun olduysa müşteri hizmetleriyle bağlantıya geçin. Modem arayüzünde görünüyor zaten hattın aktif olup olmadığı. Oradan da kontrol edebilirsiniz. Bazen Line 1 yerine Line 2 de aktif olabiliyor. Gözünüzden kaçmış olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .ZeuS.

    @thor1
    ..... Teknik bir sorundan kaynaklanıyordur büyük ihtimalle.



    teşekkürler, haklısınız teknik bir meseleymiş, mh aradım ve ring süresini 1 dk ya çıkarttım, bu arada 0850 yönüne aramaların karşı tarafa ücretlendirilmesini merak ettim ve t telekomun sitesinden tarife tablosunu buldum, sanırım "STH" aramaları bölümündekine göre ücretlendirilecekler yani dksı 3 kontör gibi, link aşağıda,

    http://www.turktelekom.com.tr/telekom/tr/pdf/ucretlendirme_periyodlari.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .ZeuS.

    @asilx

    Bende eski hattın kapanıp yeniden açılması aynı anda oldu. Sizde sorun olduysa müşteri hizmetleriyle bağlantıya geçin. Modem arayüzünde görünüyor zaten hattın aktif olup olmadığı. Oradan da kontrol edebilirsiniz. Bazen Line 1 yerine Line 2 de aktif olabiliyor. Gözünüzden kaçmış olabilir.

    yok hocam dışarıdan arayınca falanda düşmüyordu telefon. bugun akşam üzeri sms atıp taşıdılar gerçi.


    Bu arada 4 kere aramadan sonra meşgule düşme bende de mevcut
  • .ZeuS.,

    Başlık için teşekkürler, az bunaltmamıştım seni, Telekom akşam 7 sabah 7'ye kadar bedavaya yaptığı ve benim evden yapılan telefon konuşmalarının %80'i bu zaman dilimine girmesine rağmen bu ay gene faturam 27 TL gelince gına geldi, kendimi tutuyorum ama neden tutuyorum bilmiyorum numara taşımak için.

    Telekom'da en sevmediğim şu, adamlar arama detayı vermiyorlar faturada, acaba Superonline faturalama kısmında bu hizmeti verebilecek mi ya da webislem'den detay alabiliyor muyuz?

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eozen81

    .ZeuS.,

    Başlık için teşekkürler, az bunaltmamıştım seni, Telekom akşam 7 sabah 7'ye kadar bedavaya yaptığı ve benim evden yapılan telefon konuşmalarının %80'i bu zaman dilimine girmesine rağmen bu ay gene faturam 27 TL gelince gına geldi, kendimi tutuyorum ama neden tutuyorum bilmiyorum numara taşımak için.

    Telekom'da en sevmediğim şu, adamlar arama detayı vermiyorlar faturada, acaba Superonline faturalama kısmında bu hizmeti verebilecek mi ya da webislem'den detay alabiliyor muyuz?

    Saygılar.


    faturada görüşme detayı veriyor 0.25 kuruşa, web işlemden sadece tahakkuk eden faturaların suretini görerek detaya ulaşabiliyorsunuz ama güncel/anlık görüşme tutarı bilgisine rastlamadım
  • Zeus verdiğin bilgiler için çok teşekkürler.

    19.08 itibariyle sabit hattımı SOL a taşıdım. Herhangibir numaradan aranma yada herhangibir numarayı aramada bir sorun yok. TT den aranırken STH tarifesine arayan numara ya dk da 60 kuruş faturalandırılacaktır. Buda normal bir tutar ekstra bir durum yok. Fakat yinede dikkatli olmakta fayda var. Hele bir karşı tarafa ilk fatura gelsin detaydan gerçek tarifeyi anlarız.

    Benim iki sorum var. Cevaplayan olursa sevinirim.
    1- Modem arayüzünde telefonla ilgili sizin verdiğiniz bilgilere ulaşamadım. Admin le mi girmek gerekiyor?
    2- SOL sabitten Turkcell i aradığımda arayan numara benim eski 850 li hattım gözüküyor. Fakat Turkcell den SOl sabiti 212 li taşıdığım numara ile arayabiliryorum. Garip...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NecmiGocek

    Zeus verdiğin bilgiler için çok teşekkürler.

    19.08 itibariyle sabit hattımı SOL a taşıdım. Herhangibir numaradan aranma yada herhangibir numarayı aramada bir sorun yok. TT den aranırken STH tarifesine arayan numara ya dk da 60 kuruş faturalandırılacaktır. Buda normal bir tutar ekstra bir durum yok. Fakat yinede dikkatli olmakta fayda var. Hele bir karşı tarafa ilk fatura gelsin detaydan gerçek tarifeyi anlarız.

    Benim iki sorum var. Cevaplayan olursa sevinirim.
    1- Modem arayüzünde telefonla ilgili sizin verdiğiniz bilgilere ulaşamadım. Admin le mi girmek gerekiyor?
    2- SOL sabitten Turkcell i aradığımda arayan numara benim eski 850 li hattım gözüküyor. Fakat Turkcell den SOl sabiti 212 li taşıdığım numara ile arayabiliryorum. Garip...



    1- Sorunun cevabını kendin vermişsin normal arayüze girip yapman gerekecek.

    2- Soruna ise var sayılan numara bulunmakta önce 850lili numarayı tanımlatmışsın sanırım bu nedenle o var sayılan numaran çıkışlarda o numaran gözüküyor. müşteri hizmetlerini arayıp durumu anlatırsan değiştiriyorlar var sayılan olarak taşıdığın numarayı yaparlar.




  • @thor1, siz uzun zamandır mı kullanıyorsunuz SOL telefon hizmetini, web islem'den tahakkuk eden faturanın yani detayında hangi gün kaçta hangi
    numarayı ne kadar süreyle aradığım yazıyor mu yani?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eozen81

    @thor1, siz uzun zamandır mı kullanıyorsunuz SOL telefon hizmetini, web islem'den tahakkuk eden faturanın yani detayında hangi gün kaçta hangi
    numarayı ne kadar süreyle aradığım yazıyor mu yani?


    @eozen81
    fiberses hizmetini yaklaşık 1 seneyi aşkın zamandır kullanıyorum, numarayı evvelsi gün aldım, numara almadan önce sadece arayabiliyordum aranamıyordum, aşağıda faturamda telefon görüşmelerinin detayına ait bir örnek var, aynı sistemin supernumara için de uygulanacağını tahmin ediyorum yani detay vermekte bir problemlerinin olacağını sanmıyorum,

     Superonline Numara Taşıma ve Super Numara Bilgi Paylaşımı ve Teknik Sorunlar




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.