Şimdi Ara

Arçelik 90064 Inverter (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
172
Cevap
0
Favori
18.987
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abicim zaten ben açık kapı bıraktım ama şu ilk izlenimlerim de beni düşündürüyor açıkcası. Ben bu iş de bir bit yeniği bulursam fujitsudan sonra 2. bombayı da yine Arçelik de ben patlatmış olacağım. O zaman da Amerikada yaşamadığımıza çok üzüleceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koko69

    Bu önemli bir uyarıdır.

    Bu forumda hatta bu modeli Türkiyede tanıtan bir kaç kişiden biriyim. Elimde şu an 2 adet 90064 , 1 adet de 90064 Y model klima vardır. Bu 90064 modelin yerine çıkartılan ve sadece kuyruk kodu değiştirilmiş gibi gösterilen 90064 Y model klimayı geçen sene aldıydım internetten. Şu meşhur Arçelik bayisi Pehlivanoğullarının internet sitesi üzerinden aldıydım. Sanırım benimle aynı dönemde Tifosi arkadaşımızda yine aynı yerden aynı modeli almıştı.

    Biz kışı şehir dışında geçirdiğimiz için bu son aldığım ARÇELİK 90064 Y model 9000 btu inverter klimayı test etme fırsatım olmamıştı. Sadece Y kuyruk kodu eklendiği ve de teknik değerlerinde değişiklik görünmediği içinde ürünü iade etmeyip montaj yaptırmıştım. Buraya kadar herşey normal gibi.

    Dün gece bu yeni klimayı biraz ısıtma modunda deneme fırsatımız oldu. Amiyane tabirle cihaz FOS çıktı diyebilirim. Bu acele mesajı yazmamın sebebi de zaman zaman klima almak için fikrime başvuran ve özellikle arçeliğin 90064 modeliyle ilgilenen arkadaşlarımızı UYARMAK içindir. Detaylı test etmeye zamanım ve imkanım olmamasına rağmen 10 yılı aşkın süredir klima kullanan ve bu işde hoby mahiyetinde ilgi ve bilgi sahibi olan biri olarak ilk bakışta notunu kırık veriyorum bu yeni serisinin.

    Hatta ben bu filmi daha öncede FUJİTSU da seyrettiğimi hatırlıyorum... Malum fujitsu da LCC serisinin sadece LGC olarak revize edip bir çok kişinin canını yakmıştı. Yakmaya da devam etmekte. Bu bir harfi değiştirmenin aslında bütün serinin değişmesi ve hatta tamamen farklı bir ürünle karşı karşıya kalmamız anlamına geliyor. Bu tür bir uyanıklık sanırım ARÇELİK TARAFINDAN DA uygulanıyor sanırım.

    AÇIKCASI bu konuyu takip eden arkadaşlarımız bilir ve hatırlar ki 90064 model klima için çok iyi cümlelerim olmuştu. Bunların hepsi de matematiksel ölçümlere kadar tespit edilmiştir. Bu yeni ürünü bu kadar detaylı incelemediğimi açık açık yazayım. Zaten mevsim itibariyle de bu imkanım yok gibi. Ama önümüz yaz soğutmasını ilk etapta göreceğiz. Ancak ben fujitsuyu da kurdurup ilk 20 dakikada FOS bulmuştum ki bu 90064 Y modeli için de ilk intibalarım aynıdır. Bu işleri ticari boyutta değil de sadece kullanıcı yönüyle değerlendirip yazıyorum.

    Geçenlerde yine forumdan ve Antalyadan bir arkadaşa 90064 tavsiye ettiydim ve kendisi bayilerin ellerinde sadece 90064 Y modeli var demişti. Ben ona da yazmıştım Y modelini henüz kullanamadım ve bu nedenle 90064 ü bulmaya çalışmasını önermiştim. O da zar zor bir teşhir ürünü bulup kurdurdu. Bir hatadan da böylelikle ramakla dönmüşüz şimdi anlaşılıyor.

    Alacak olanlar eskı modeli bulursa almalarını tavsiye ederim. Aksi halde şu aşamada 90064 Y kesinlikle tavsiyem dışındadır.


    evet arkadaşlar bende y eklemeli model almıştım. ve forumda bir başlık açıp normal 90064 e göre memnun olmadğımı yazmıştım normal 90064 eksili değerlerde bile 4. dakikada alev gibi üflerken y li modelin ısınması 10-15 dakika sürüyor. ben bunu benim montaj anında klimanın gazı boşalmıştı gaz bastılar ona bağlıyordum fakat koko arkadaşımın anlattığına göre şimdi anladımki performansta hakkaten kayıp mevcut.




  • forumdan okuduklarımneticesinde Y modelinden 2 tane aldım ve kullanıyorum yukarıda yazıldığı gibi fos filan değil. 35 m2 oda 1-2 dakika içerisinde ısınıyor gerçi kış performansı değil havaların soğuk gittiği gecen hafta biraz kullandık ısıtma için hiçbir sıkıntısı yok cihazın. tabi bu benim kendi fiktim öyle elektronik aksamdan çok anlamam standart son kullanıcıyım.

    servis ağı düşünüldüğünde alınmaması için hiç bir neden yok..
  • kardeş değmez .yeni konu açtım.Altada yapıştırıyorum.Çektiğim eziyeti başkası çekmesin diye.Şu an 18064 y serisi var kullanamıyorum.Kesinlikle tavsiye etmem.Forumları iyi incele......


    Arçelik Klima
    Ben Yandım Siz Yanmayın
    İsmim Orhan. Antalya dan yazıyorum.Aslında yazmazdım fakat zorunda kaldım.Sabırla okuyunuz lütfen.Hepsi gerçek.Hiçbir abartı yapmadım,çektim eziyeti anlatmaya çalıştım.Kendimdeki belgeler ve arçelikle yaptığım telefon görüşmeleri kendilerinin dediklerine göre kayıt altındadır ,gerçektir.
    2008 senesinde çeyizlik 5 parça arçelikten klima ile birlikte elektrik süpürgesi,buzdolabı,çamaşır,bulaşık mak. ürünlerini aldık.Yaklaşık 5500 tl gibi para tuttu.2008 ağustostaki kampanyada bonus karta buzdolabının yanında süpürge ile aynı zamanda 7000 btu luk klimada veriyordu. Bende düşündüm 7000 lik klima yerine 18000 btu klima alayım dedim ve farkını vererek 18000 btu active plasma plus serisi klima aldım.2010 senesinde nisanda montaj için gelindi.Bu arada bulaşık,buzdolabı,çamaşır makinesine 280 tl farkı ödeyerek 7 yıllık garanti yaptırdım.Öncesinde keşif için arçelik beko servisi çağırdığımda evin en üst olmasından 20 metrekare lik yere önce 15000 btu sonra sorun olmasın diye 18000 lik klima uygun gördüler.bende servisçilere önce aldığım 18000 klimayıda söylediğimden değiştirmedim. İyi hatırlıyorum dış ünite kapalı kutu iç ünite açık şekilde geldi.Oysa kapalı-ambalajlı kutu gelmesi için o kadarda tembih ettim.(arçelik işte)O gün ayrıca buzdolabı,bulaşık ve çamaşır içinde montaja gelmişlerdi.Ben her insan gibi birşey olmaz mantığıyla önemsemedim ve çallı servisi montaja başladı .Aradan 20 dk geçmeden diğer ürünler içinde montaj için gelmişlerdi. Çamaşır makinesinin tahliye borusu için beni dışarı göndermişlerdi.Tahliye borusunu tüketicinin kendisi alması gerekiyormuş.Ben o ürünü arayıp bulduktan sonra eve geldiğimde klima montajı yapılmış ve montajcılar gitmişti.
    Ben klimayı fazla kullanmadım.Varsa Bir ölçüm aleti bunu ölçebilirler.Aradan 10 ay geçti.Klima iç üniteden ses gelmeye başladı.Önce bunu yine önemsemedim.Ama sesler arttığından merkez 4440888 aradım onlar çallı servisinin iki genç geldi.Servisçiler klimaya baktılar birkaç yerine ölçüm yapıp biraz da tecrübesizlikten sanırım bir iki çalıştırdıktan sonra ses gitti deyip ayrıldılar.Fakat aynı akşam sorun yine devam ettiğinden sabah yine servisi aradım.Yine çallı servisinden bu seferki biraz deneyimli personel klimanın sesinin iç fan motorunun değişmesiyle giderileceğini söyledi.Ben il dışına gideceğimden dolayı birazda başka bir servise baktırayım düşüncesiyle siparişe onay vermedim.13 gün sonra il dışından geldikten sonra sanırım şubat 2011 sonu 4440888 servisinden Çallı servisi olmamak kaydıyla başka servisten bir servis istedim.Doğu garajı servisinden Serkan isimli personel pazartesi günü sanırım geldi.Sesi bu sefer iç ünite çerçevesine bağladı.İki gün sonra parçayı değişim yaptı.ama iç ünite çerçevesinin değişiminden sonra ses daha da artarak ve sürekli devam etti.Bende bu servisçiye değişim talebinde bulundum.Çünkü klimayı inanın hiç kullanmadık nerdeyse.Ev sabahtan akşama kadar güneş görüyor.(Bu arada babamlarada aynı model active plasma plus serisi 15000 btu lg beko klima aldırdım.O kadar pişmanım ki şimdi.)2010 yaz ayını zaten köye gittiğimizden evde fazla kalmadık.Ne ise en son servisçi bana değişim için bölgeden gelip bakmaları gerektiğini söylediler.Bölgeden sanırım 4 gün sonra Mustafa isimli teknik uzman geldi.Sesi onayladı.Önce duvardan bilmem klimanın borusundan vb. kaynaklanabileceğini ve tekrar servis önerdi.Ben kesinlikle değişim haricinde kabul etmiyeceğimi ısrar edince değişim için beklememi onay çıkması gerektiğini. Aradan 2 gün sonra Antalya doğu garajı servisinden sanırım (çünkü bütün bu tel görüşmeleri kayıt altında ) değişim onaylandığını servis için geleceklerini söylediler. 9 Mart 2011 itibariyle sabah servis için geldiler fakat paket ilk durumdaki gibi sanki sonradan pakelenmiş ürünle birlikte servisçi geldi.(Bu arada donanımhaber gibi forumlardan bilgi ediniyorum.)
    Benim dilim yandığından ürünü kabul etmedim. Daha sonra öğrendim ki bu active plasma plus serisi üretimden kalkmış. Ben bu sefer baktım sıfır ürün getirmiyorlar iade istedim. Aradan 10 gün geçtikten sonra (tabii telefon görüşmeleri muhatap bulamamalar cabası) Ömür bey isimli birisi sonradan Antalya bölgeden sorumlusu olduğunu öğrendim aradı. Ürünün iadesinin olabileceğini faturasını getirmemi istediler.Evden faturayı aradığımda Antalya topaylar arçelik ten faturanın verilmediğini hatırladım.Çünkü Topaylar ürünler çeyizlik olduğundan 2008 yılında alırken faturayı montaj sırasında teslim edeceklerini istediler.Oysa montajda bırakmamışlardı.Bende garanti belgesi bıraktıklarında olsa gerek montaj sırasında almayı unutmuşum.Topaylardan orijinal fatura yerine fotokopilerini alabildim.Bir türlü orijinalini almadığımı söylememe rağmen vermediler.Klimanın faturasını aldığımda fatura tutarı 7000 btu klima düşülerek hesaplanmıştı.Yani ürünü iade edip ücret verseler bile aynı parayla ben aynı ürünü alamıyordum.Yine birçok telefon görüşmesinden sonra Ömür beyle ürünün iadesi yerine bir üst model olan inverter 18064 y modelini anlaştık.(Ömür bey daha sonra 18000 btu active plasma plus tutarı olan 1700 tl durumu anlayarak gerçek bedelinide verdi.)Bunun için 600 tl farkı Antalya Anafartalar şubesine yatırmamı istediler.Nasıl olsa yine bir klima almam gerektiğinden , çocukta beklediğimizden ve de en başta arçeliği tercihim olan yaygın servis ağı (servis hikaye berbat ayrıca muhatap yok.) tekrar güvenerek parayı yatırdım.Klima önceki klimanın gerçek fiyatı 1700 tl ile birlikte 2300 tl ye mal oldu.Yeterki başım ağrımasın.
    Yeni ürün inverter 18064 y klimayı 23.3.2011 de montaj için geldiler.Nasıl olduysa iç-dış ünite kapalı kutuydu.Klimanın iç ünite ile dış ünite montaj ettiler. Diğer tüm ek parçaları (bakır boru vb.) gelen genç servisçi eski klimanın parçalarını kullandı.Hatta dış ünite borusunun bir kısmını kesme gereği duydu.. Ben klima ile problem bitti derken aradan iki hafta sonra klimanın iç ünitesi alt tarafının tuttuğu yerlerden bombe yapmaya başladı. İlk başlarda bu durum o kadar belirgin değildi.Sonraları bombeleşme o kadar arttıki ben herhalde montajı yapan çocuk iç üniteyi iyi duvara tutturamadığını düşündüm.Çünkü klima aşağı düşecek gibiydi.Bunun için (istemeyerekte olsa) servisi aradım. (İnanın bana arçelik gibi kötü ,tüketicin canını bezdiren servis yoktur herhalde.İlgisizler ve muhatap bulamıyorsunuz.İstanbul’daki yöneticiler bir koltuklarından kalkıp araştırsalar keşke) Yine zar zor gelen servis üniteyi sökmeyi önerdi ölçüm yapacağını vb. söyledi.Ben daha montaj için iki hafta olmadığını neden sökeceğini söyledim.Bölgeye yönlendireceğini söyledi.Yine aradan 1 hafta geçtikten sonra bölgeden Mustafa teknik uzman ile tanışma fırsatı bulabildiğim Ömür bey geldiler.Bombeleşmeyi onayladılar ve sorun malzemenin esnekliğine bağladılar.Bunun için ayrı bir ekiple geleceklerini söylediler.Aradan 3 gün gibi süre geçtikten sonra iki servis ve teknik uzman Mustafa eve geldiler.Bombeleşen yeri penseyle biraz büktüler.İç ünite ve dış üniteyi çıkarıp taktılar. Bombeleşme sorunu çözüldü o gün için.(19.5 2011 itibariyle yine belirgin bir eğrilme bombeleşme var,tekrar oluştu.Çin malzemesi olsa gerek )Klimayı normalde ısıtmada 26 derecede çalıştırmamı istediler.Garanti ve faturayı bıraktılar.Teşekkür ederek ekibi gönderdim.
    Yine ben klimayla sorunum çözüldü düşünürken Mayıs 2011 başlarında (ilk o zamanlar gördüğümü sanıyorum) klimanın ekranın ortasında klima çalışırken kendini beklemeye alıp bir ışık yanmaya başladı.Bu arada nisan 2011 sonunda bir kızım oldu.Önceleri bunun ne anlama geldiği ve ne için yandığını önemsemedim.(Daha sonra bu ışık defrost ışığı olduğunu önce kitapçıktan öğrendim.Kullanma klavuzunda bu ışığın sembol ve isminden başka hiçbir bilgi yok.Ancak internetten öğrenebilirsiniz.İsteyen 18064 y kitapçığına bakabilir.Bu defrost ifadesinin en genel ingilizceden Türkçeye çevirimi frost=buzlanma defrost=buzlanmama dır) Klima ısıtma konumunda 26 derecede 15 dk gibi çalışıyor 10 dk bu ışık yanmaya başlıyor ve ılık değil bildiğiniz soğuk üflüyor.(Hiç üflemese sorun olmayacak).
    Hanım bir gün yeni doğan çocuğu yıkamak isterken klimayı çalıştırıyor.Çocuğun suyunu hazırladıktan sonra ısınmada çalışan klima bir süre sonra defrost a geçtiğinden soğuk üflemeye başlıyor.Tabii oda ısınmıyor.Akşam bana söylediğinde bu durumu bu ışığın ne anlama geldiğini öğrenmek için internete baktım.Defrost ışığı soğuk yerlerde 6-7 derecenin altına düştüğünde ünitenin buzlanmasını engellemek için devreye giren bir sistem.Oysa ben Antalya’dayım sıcaklık 15 dereden altına düşmez.Montajdan sonraki ilk haftalarda böyle bir durum yoktu.Isıtmak için aldığım klima odayı soğutuyor.Bu durum sonrasında 26-27-28 derecelerde sürekli yapar oldu.(Şükür 29 ve 30 derecede yapmıyor ama elektrik faturası nasıl gelecek ondanda korkuyorum.20.5.2011 itibariyle Antalya’da hava ılık geçiyor.)Artık bebek için sadece 29 ve 30 derecede çalıştırmaya başladım.Tabi her zaman yaptığım gibi doğu garajı servisi aradım.Önceden gide gele tanıdığım Serkan usta geldi.Önce klimanın sensörünü kontrol etti .Normal dedi.Dış üniteye baktı normal dedi.Dış havanın sıcaklığına bağladı.Bana defrost un ne anlama geldiğini sordu.(Anladım ki tam bilgisi yok)İnternetten baktığımı kullanma klavuzunda bir şey yazmadığını söyledim.Artık bana en son kendisinin bir şey yapamacağını bölgeden gelmeleri gerektiğini söyleyip hizmet fişi bırakmadan gitti. Bu arada bu inverter klimanın montajında sonra nedense hiçbir görevli hizmet fişi hiç vermedi.Umarım konuşmalarım kendilerinde dediği gibi kayıt altındadır.İnanın bana tam bir buçuk hafta bölgeden gelmeleri için zar zor uğraş vererek 17.5.2011 günü teknik uzman Mustafa tekrar geldi.(buradan doğu garajı nurdan hnm. Vb. şikayetçiyim.Muhatap bulamıyorsunuz.Bölgenin telefon numarasını Adana arçelikten bulup arıyorum yanlış numara deyip kapatıyorlar.Dedim ya almayın.Adı var kendi yok arçeliğin.)
    En sonunda 17.5 .2011 olsa gerek teknik uzman Mustafa öğleden sonra geldi.Ölçüm yapacağını biraz uzun süreceğini söyledi.İnanın bana 1 saat gibi ölçüm yaparken ürünü bana beğendirmek için demediğini bırakmadı.Klimanın önünün üfleme için kısa olduğunu (oysa 3 metre),klimanın oda için büyük olduğunu (oysa keşif için ilk başta kendileri bu büyüklükte klimayı önermişlerdi.elimde beko-arçelikten keşif belgesi var.Atmamıştım),dış havanını sıcaklığının yüksek olmasını(yine antalya’da havalar ılık geçiyor.Bir yağıyor,bir açıyor.Hem defrost özelliği soğuk yerler için geçerli bir özellik),en önemlisi de klimanın fan hızının yüksek kullandığımı bunun için en küçük fan hızında çalıştırmamı istedi.(Ya kardeşim madem fan hızını kullanamayacağım o zaman tek kademeye ayarlayarak yap o zaman.) İnanırmısınız en sonunda arçeliğin ürettiği klimaların bu şekilde olduğunu,bunu düzeltemeceğini söyledi artık.(Kardeşim o zaman neden halka işe yaramayan klima satıyorsunuz)
    Ben bu durumun ancak servisin eve gelip normal deyip dönerek hep geçeceğini,klima ısıtma olmadan ne için kullanacağımı söyleyip para iadesi istedim.Ha aklımdan arçeliğin süper inverter modelini almak geçti (zaten 18000 btu serisi yok) ama teknik uzman Mustafa aynı sorunun ondada olabileceğini söyledi.Ha bu arada bundan sonra teknik servisi aramam durumumda servisin gelmesinin 15 tl olacağını söyledi.Yani 23.3.2011 de aldığım klima arçeliğin yapamamasında dolayı ısıtmada kullanamayacağım iki ay geçmeden servis için 15 tl isteyecekler birde.(Suçları diz boyu yani)Ben bunu kabul etmeyeceğimi en son Ömür Bey’le görüşüp haklarımı arayacağımı söyledim.Mustafa uzman ömür beyin 2 haftalık izin aldığını durumu da ancak o zaman görüşebileceğimi iletti.(Ne şans) Ve bana en sonunda aletin algoritmasında birkaç değişim yaptığını ürünün normaldir şeklinde not düşerek kağıt imzalatmak istedi.Ben imzalamayacağımı söyleyip kendisinin imzalamasıyla bana bir nüshasını bıraktı.Ayrıca kendisine servisten gelenlerin neden hizmet fişi bırakmadıklarını sorunca herhangi bir parça değişimi olmadığından ürün değişim veya iadesinin olamayacağını dolayısıyla servisten gelenlerin kendilerinden para almadıklarından dolayı bırakmadıklarını söyledi.(Komediye bakın.Kendi aralarında her şeyi halletmişler anlayacağınız.)Daha sonra kendisi gitti.
    19 mayıs 2011 itibariyle klimayı tekrar çalıştırdım.(Eşim şu anda bebek için ısıtmada kullanmıyor)Klima aynı sorunu devam ediyor.Ben tekrar doğu garajında lale isimli bayanla görüşüp servis istedim.Lale hanım servisi servisi gönderebileceğini yalnız sorun yoksa 15 tl ücret alınacağını söyledi.Ben kabul etmedim.Daha önceki klimadan muhatap olduğum Nuray hnm. La görüşmek istedim.Nuray hnm ın orada olmadığını söyleyip telefonu kapattı.
    Ben bu durumu daha sonra Av. Mehmet Doğan abimle görüştüm.Mehmet abi hiçbir şekilde para isteyemeyeceklerini bunun için kendilerine para isteyip istemediklerini dilekçe ile bildirmemi istedi.Daha sonra dilekçe & belge ve para istedikleriyle ilgili dava açabileceğimizi söyledi.(Düşünün 2300 tl ye arçelikten klima alınıyor sorunun olduğu görülüyor ama ama ifade edilmek istenmiyor ,birde servis gelip para talep ediyor.Daha klimayı alalı iki ay bile olmamışken.Gülermisiniz ağlarmısınız.)
    Ben sadece şu anda klimayı iade etmek istiyorum.Keşke olaylar bu duruma gelmeseydi de arçelik imajı bende zedelenmeseydi.Daha 11 yıl önce aldığım buzdolabı ve ocak var evimde.Ama şu an itibariyle arçelik ve bekoya verdiğim paraya acıyorum.İşi gücü bıraktım arçelik klimayla uğraşıyorum. Kesinlikle arçelik almayın diyorum.Bundan sonra sizin bir ilginiz-alakanız olmazsa önce tüketici derneği , sonra sanayi ticaret bakanlığı ve Antalya mahkemeleri dahil hakkımı arayacağım.Saygılarımla….



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cengaver000007 -- 20 Mayıs 2011; 14:13:54 >




  • @Melih07

    Eğer ürünü tümden iade edip paranızı geri alabilecekseniz, onu yapın.

    Ama eğer bu mümkün değilse, aleti sadece en yavaş fan modunda ve 26C üzerinde çalıştırın.
    Bende de benzeri bir inverter alet var, kışın devamlı çalıştığında bu soğuk üfleme olayı sözkonusu değildi, ancak havalar ısınıp ikidebir dinlenmeye geçtiğinde bu oluyor.
    Daha doğrusu, kompresör durduğunda iç ünitedeki flap çok geç konum değiştiriyor ve fan üflemeye gereksiz uzun bir süre devam ediyor.
    Üç kuruşluk dandik mallarda bile olan bir özellik bunlarda yüze-göze bulaştırılmış.
    Servis çağırdığımda kart programının böyle olduğunu ve değiştirilemeyeceğini söyledi, yani yapılacak birşey yok.
    Benim oda uzun olduğu için pek fazla rahatsızlık vermiyor ama sizde durum kötü; üstelik bebek te var.
    İsterseniz bendeki durum için bakın:

    http://resim.donanimhaber.com/m_46328042/mpage_1/f_/key_//tm.htm#46328042



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocausta* -- 21 Mayıs 2011; 1:36:34 >




  • Melih07 yazını okudum ve açıkcası çok üzüldüm. Valla geçen yaz ben de sizin yaşadıklarınıza benzer olaylar dizisini FUJİTSU da yaşadım.. Detaylar fujitsu topiğinde. Hatta off the record kısımlar da var ama onları da paylaşmıyorum.. Nacizane tüketicinin adam yerine konmadığı , ticari etik ve profesyonellikden yeterince nasibini almamış , etkisiz, yetkisiz ve de bilgisiz o kadar çok kişi var ki sektörde anlatamam. Bu Y serisi yukarda yazdım kesinlikle itici geldi bana dedim. Bir arkadaş Y serisinden çok memnunum yazmış. Ben detaya girmek istemiyorum ama sektörde sözde profesyonel olarak çalışanların bir çoğu benim yanımda dilini yutuyorken daha klimayı hayatında ilk kez kullanmaya başlayan arkadaşlar klimayla ilgili yorum yapıyor forumda.

    Bu arada Melih bey siz direkt genel müdüre ulaşın. Bu ülkede suyun başından iş bitirilmeye millet alışmış. Alt kadrolar ancak pislik örtmeye yarıyor memlekette. Gerçi bazen bu pislik örtme muhabbeti en üst makamdakilere kadar gidebiliyor.

    İşin üzüldüğüm tarafı bir ürün ayıplı olabilir. Ama bizim ülkede önce ikna sonra olmazsa inkar en çok tarcih edilen yöntem. Bu firmalar karşıdaki
    nihai tüketiciyi ne zaman adam yerine koymayı öğrenecek memleketimizde çok merak ediyorum.

    Önemli olan işi büyümeden küçük boyutta iken hızlı bir şekilde çözmek. Sizin durumdaki gibi müşteri bu kadar hırpalandıktan sonra Müşteri memnuniyeti sağlasa nolacak karşıdaki firma. Müşteri tamamen soğumuş oluyor. Varsa bir aydiyatlık hissi kaybolmuş oluyor.

    Ben arçeliğin müşteri memnuniyetini geç de olsa sağlayacağını düşünüyorum. Gelişmeleri paylaşırsınız buradan.




  • Melih07 arkadaşın önceki klima ile yaşadığının mutlak bir problem olduğu baştan belli,ama sonrasındaki İnv.serisinde yaşanan defrost ışığının yanması,aslında defrost ta geçtiği (Yani dış ünite buzlandı,buz çözme konumuna ) anlamına geliyor gibi görünse de ,bu anda makina defrost degil dış üniteyi tamamn durdurmuş oluyor.Oradaki defrost ışığı bir kaç farklı konumda yanar Arç,Beko vs. Modellerde;

    1)Klima ilk çalıştırmada iç ünite sıcak üflemeye başlayana kadar
    2)Ortam ısısı set edilen dereceye tam ulaştığında ısı daha yukarıya çıkmaması için dış ünite tamamen stop edince (Sizin yaşadığınız da budur)
    3)Klima dış ünitesi karlanınca yada buzlanınca derforst(yani eritmeye)geçince

    Şimdi sizin sorun olarak gördüğünüz ve aslında size göre sorun olan ama gerçektende arıza olamayan konuyu detaylandıralım.Bu açıklamayı da inanın Arç. vs savunmak için yapmıyorum.Bu tür sorunları gereginden büyük klima seçen ,yada özel sebeplerden dolayı ılık hatta sıcak denilebilecek havalarda ısıtmada klima kullanan bir çok işi yaşıyor.

    Buradaki rahatsızlık veren durum klima set edilen 26 derece,ortam ısısının bu degere ulaşması ile başlıyor.Bu arıza değil,teknisyen de gelse,mühendiste gelse,profesörde gelse yapacak bir şey yok.Tek yapacağınız şey ayarınızı biraz daha yükselmek ve bu dış ünite durmasını biraz daha aza indirgemek,klimayı olabildigince aşağıya doğru ve olabildiğince yüksek fanda kullanmak,oda kapısını açık tutmak,iç ünitenin baypas yapmasına sebep olabilecek tarzda bir cisim,duvar,dolap vs. gibi yere hava üflemesini yönlendirmemek veya elgel varsa kaldırmak.Yada o alana daha küçük klima takmak.

    Son olarak yapacağınız ise böyle ılık havalarda klima yerine elektrikli bir soba tarzı ürünle ısınmak.

    Bu son yaşanan durum bir arıza değildir.Bu konuda kim gelirse gelsin hiçbir şey yapamaz bu cihaza.

    Ha Arç. müşterisi memnun etmek için iade alır almaz o onun bileceği,ama bu iş mahkemeye gitsin konu eğer ki bu ise Satıcı bu konuda haklı görünecektir.Bu konuda bir şey yapılamaz.Bu bir arıza değildir.Her zaman yazıyoruz Tüketici hakları demek ben ne istersem o olur demek değil,Tüketicinin mağdur edilmemesidir.Ama satıcı ve üreticinin de mağdur olmaması da vardır haksa adaletse eğer.

    Demokrasi ise istenen hekes için olana en güzelidir.Hak adaletse istenen herkes için eşit olanıdır en güzeli




  • birol usta konular silindi biraz karıştı. benimde kafam karıştı. yanılmıyorsam arkadaşa kartla ilgili açıklamada bulunmuşlar. otomatiğe veya defrosta geçince soğuk üflemesi kartla alakalı denmiş. ben m.electric invertere bakınca bu tip sorunla karşılaşmadım hiç bazen durdumu üflemeyide kesiyor. sonra başlayınca yine sıcak başlıyor desem yalan olmaz. tekrar çalışmaya başlayınca veya dururken üfleme yapıyor ama kesinlikle o üfleme 5-10 cm bile ileri gitmiyor sanırım plastik soğutma işlemi gibisinden ve 1 dk bile sürmüyor. zamanındada bu konular işlendi başlangıçta sıcak soğuk üflelem şeklinde. klasiklerde durdumu fanda duruyor aynen dediğim gibi hafif meltem esintisi ile sonra başlayınca direkt sıcak başlıyorlar daikinde zibroda m. elcetric klasikte aynı. kesinlikle rahatsızlık verici soğuk üfeleme yok acaba bu tamamen arkadaşa denen kart programı bu şekilde dizayn edilmiş dendiği gibimidir.

    şu aralar havalar ne kadar düzelsede hala hafif ısıryor istanbulun havası.. kullnış şeklimiz oturma odasında pencereyi açıp sadece daikini çalıştırıyoruz ayarı 27C 10 dk çalışıp 20-25 dk duruyor pencere yarım baygın olduğu halde. çift açılımla temiz hava sağlıyor. hem odanın kapısıda açık. ama devamlı çalışma ihtiyacı duymuyor hayret ediyorum. ben bu işlemi kışın rüzgar olmadığında buz gibi havada dahi deniyorum cam açık olduğu halde defrost yok ama normal otomatik yapıyor.

    şunada katılıtorum havada biraz nem yüksek oldumu klimalar sapıtıyor dışarının ısısına uyup defrost yapmasalarda daha fazla bekliyorlar otomatikte. hava biraz serinleyip nem azaldımı aslan kesiliyorlar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Melih07 arkadaşın önceki klima ile yaşadığının mutlak bir problem olduğu baştan belli,ama sonrasındaki İnv.serisinde yaşanan defrost ışığının yanması,aslında defrost ta geçtiği (Yani dış ünite buzlandı,buz çözme konumuna ) anlamına geliyor gibi görünse de ,bu anda makina defrost degil dış üniteyi tamamn durdurmuş oluyor.Oradaki defrost ışığı bir kaç farklı konumda yanar Arç,Beko vs. Modellerde;

    1)Klima ilk çalıştırmada iç ünite sıcak üflemeye başlayana kadar
    2)Ortam ısısı set edilen dereceye tam ulaştığında ısı daha yukarıya çıkmaması için dış ünite tamamen stop edince (Sizin yaşadığınız da budur)
    3)Klima dış ünitesi karlanınca yada buzlanınca derforst(yani eritmeye)geçince

    Şimdi sizin sorun olarak gördüğünüz ve aslında size göre sorun olan ama gerçektende arıza olamayan konuyu detaylandıralım.Bu açıklamayı da inanın Arç. vs savunmak için yapmıyorum.Bu tür sorunları gereginden büyük klima seçen ,yada özel sebeplerden dolayı ılık hatta sıcak denilebilecek havalarda ısıtmada klima kullanan bir çok işi yaşıyor.

    Buradaki rahatsızlık veren durum klima set edilen 26 derece,ortam ısısının bu degere ulaşması ile başlıyor.Bu arıza değil,teknisyen de gelse,mühendiste gelse,profesörde gelse yapacak bir şey yok.Tek yapacağınız şey ayarınızı biraz daha yükselmek ve bu dış ünite durmasını biraz daha aza indirgemek,klimayı olabildigince aşağıya doğru ve olabildiğince yüksek fanda kullanmak,oda kapısını açık tutmak,iç ünitenin baypas yapmasına sebep olabilecek tarzda bir cisim,duvar,dolap vs. gibi yere hava üflemesini yönlendirmemek veya elgel varsa kaldırmak.Yada o alana daha küçük klima takmak.

    Son olarak yapacağınız ise böyle ılık havalarda klima yerine elektrikli bir soba tarzı ürünle ısınmak.

    Bu son yaşanan durum bir arıza değildir.Bu konuda kim gelirse gelsin hiçbir şey yapamaz bu cihaza.

    Ha Arç. müşterisi memnun etmek için iade alır almaz o onun bileceği,ama bu iş mahkemeye gitsin konu eğer ki bu ise Satıcı bu konuda haklı görünecektir.Bu konuda bir şey yapılamaz.Bu bir arıza değildir.Her zaman yazıyoruz Tüketici hakları demek ben ne istersem o olur demek değil,Tüketicinin mağdur edilmemesidir.Ama satıcı ve üreticinin de mağdur olmaması da vardır haksa adaletse eğer.

    Demokrasi ise istenen hekes için olana en güzelidir.Hak adaletse istenen herkes için eşit olanıdır en güzeli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakdogan

    Merhaba Arkadaşlar
    Nisan ayında forumda yazılanları okuyarak, ve özellikle sayın tifosi41 ve koko69a danısarak 1150Tl ye arcelık 90064 inverter klima aldım. Antalya da oturuyorum ve güney batı cepheli sürekli güneş alan 16 m2 odama klimayı taktırdım. Güllük Servisi özenli bir çalışmayla vakumlama ve bakır boru kullanarak istediğim yere taktı. Normal kullanımda 40 Tl gelen faturam Antalya'nın en sıcak olduğu dönemde 30 gün 14 saat full kullanımla 70 tl geldi.

    Forumda çokça tavsiye edilen Mitsubishileri, daikan ve toshibsyıda incelemiştim. Tabi ki japonlarla arasında kalite farkı var ancak fiyat farkı da ortada. Klimanın plastık kalitesi vasat, ağız çıkış soğokluğu en sıcak günde bile +7 derece ve seviyesi düşük fan hızında makul seviyede. Mağazadaki incelememde orjinal Lg 9000 inverter klimalar ile aynı olduğunu, Lg'nin euroventte EER 4,05 COP 4,14 olarak yer aldığını görmemde almamda etkili oldu.(90064 kullanma klıvuzunda yazanlar Tse ye göre EER 4,25- Cop 4,52 )

    Arcelik'in diğer model klimalarından memnun olanda var çevremde özellikle sesinden rahatsız olanda ancak 3 aylık yaz kullanımım sonunda inverter serisinin de fiyat/performans ve sarfiyat ortada. Kışında sorun yaşamayacağıma eminim. Yeni inverter seriside umarım aynı kalitededir.

    Sayın Tifosi ve Koko69a yardımlarından dolayı teşekkür ederim.


    Hakdoğan kardeşimiz epey bir araştırıp almıştı klimasını. Hatta ürünü tedarik etmek için de epey bir uğraşmıştı. Ne deyim birilerine yardımcı olduysak ne mutlu. Açıkcası klima çok önemli hele de bizler gibi Antalyada yaşıyorsanız. Ama inanın önerebilecek ürün kalmadı piyasada. 90064 de piyasada kalmadı artık. Yazık oldu bu modeli Arçelik piyasadan kaldırmaması lazımdı.

    Isıtması da güzel bu aletin.Endişen olmasın. Parasını fazlasıyla hakediyor. Fatura da süper gelmiş. İzolasyon durumu nedir ?




  • Arkadaşlar konuyu hortlatmak gibi olacak ama kesinlikle uzak durun bu klimadan (90064 / 65 Y), resmen arçeliğin kafamızdaki imajını dümdüz etti. Yaklaşık 2 ay önce arkadaşıma aldık bu klimadan özellikleri, yorumları vb. okuyarak. Geldi klima, kuruldu, gaz, dejarj cb. işlemler belirtildiği gibi doğru bir şekilde yapıldı (burada servisi tebrik ediyorum), deneme amaçlı çalıştırıldı, herşey doğru gibiydi. Isıtma performansı gerçekten güzel, yüksek fan hızında bile sessiz denebilir iç ünite için. Dış ünite de camın diibinde olmasına rağmen ses gelmiyor gibi birşey. Ancak klimayı düşük fan hızına aldığımızda ya da kendisi gerekli sıcaklığa ulaşıp kompresörün devrini düşürdüğünde dış üniteden çalar saat gibi bir çınlama, bakır boru vasıtasıyla içeri geliyor ve uyunabilecek veya tahammül edilebilecek bir ses değil. Neyse servisi çağırdık, kontrol ettiler, çözebilecekleri bir problem olmadığı için dış ünitenin değişmesi gerektiğini söylediler. Fabrikadan yeni dış ünite gelince haber verip değişim yapacaklarını bildirdiler. Neyse bir hafta geçti servisi arıyoruz henüz yollamadılar diyorlar. Müşteri hizmetlerini arayıp neden hala yollanmadı diye yazı falan yazdık gelmeyince, neticesinde 2 gün sonra geldi dış ünite ve montaja geldiler. Eskisi söküldü yeni gelen takıldı. Bu defa uğraşmamak için iyice kontrol etmeden göndermedik servisi. Özellikle düşük devirde denedik, yüksek fan ve komresör hızında herhangi bir problem yok çünkü. Neyse çalıştırdık klimayı aynı zırıltı aynen devam ediyo. Bu her klimada olur diyecek oldular ama ben 2 senedir carrier x power platinium kullanıyorum böyle ses yok, ayrıca baymak ta var, tamam kompresör zar zar zar öter onu biliyorum ama bu ses hiçbirinde yok. Aynı şekilde haieri ve bir kaç başka markayıda kullandığımızdan yemedik tabi. Sonra ben ısrarla problemin kompresördeki titreşimin bakır boruya vurmasıyla içeri taşındınmasında olduğunu söyleyince gelen arkadaş kompresör boru bağlantısını hafifçe gerdirip ayırdı sanırım ve ses kayboldu. Baya bi test ettik sorun yok. Bundan birkaç hafta sonra iç ünitenin üfleme kanatları hareketli konumda gacırdamaya başladı. Garç garç garç, gene servisi çağırdık, neyse, kışın sıcak üflemeden yağı kurumuş dişlilerin, yağladılar ses gitti. Ve bugün de son olarak CH 05 hatası verdi ve klima durdu. internetten araştırdım iç-dış ünite bağlantı sorunu veya anakart problemiymiş. Artık müşteri hizmetlerini mi, merkezimi kimi varsa arayıp klimanın iadesini isteyeceğiz eğer arkalarındaysalar ürünlerinin... Uzun lafın kısası bu klimadan UZAK DURUN




  • Arkadaşlar merhaba malum bugün bayramın ilk günü ama dün geceden beri bana zehir oldu bu bayram 90064 Y model bir klima var elimde 2010 ağustos ayında montajı yapıldı sadece yazları soğutma amacıyla kullanıyorum düne kadar bir sıkıntısını görmedim (iç ünite den bazen tıkıttı gelmesi dışında). bundan 1 ay kadar önce alt komşunun ikazı üzerine gaz borularının dış üniteyle bağlandığı noktada yaklaşık 3 cm lik bi yerin yalıtımı tam olmadığından üzerinde nem tutup alt kata damlama yapıyordu teknik servis geldi nedeninin gaz azalmasından olduğunu söylediler gaz takviyesi yapıldı klimayı çalıştırdık ok bir problem yok. dün gece eve geldiğimde CH 12 hatası vermekteydi klima (ki ondan önceki gece ve dün öğlen saatlerinde kullanıldı) internette artık aramadığım bi yer kalmadı heralde en son LG nin bile hata kodlarına baktım hiç bi sonuç yok CH 12 hata kodunu daha önce görmüş veya bilen birileri varsa 3 gün boyunca teknik servis gelmeyeceği için ben artık garantisini falan boşverdim en son çekiçle dalacam alete sonrada götürüp aldığım bayiinin önüne atacam. Yardımcı olursanır çok sevinirim. Bayramınız mübarek oldun iyi bayramlar.




  • Aynen bendede bu durum oldu CH 12 haysi soğutmada yapıyor,sogutmada ısı yukseltilince mesela 27 - 28 derece o zaman yapıyor. 1 saat kadar bir süre sonra tekrar 18 derecede calisiyor. Acaba Nden bende hiç bir yerde bulamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yerli her firmanın olacagı ve gelecegi nokta budur
    ama bir ay
    ama 2 sene hiç biri iyi deği

    siz halan almaya devam edin
  • Malum havalar biraz soğumaya başlayınca ,benimde arçelik 90064 serisi klimamda sorunlar başladı.Yaz sıcaklarında süper bir cihaz ama havalar biraz ısırmaya başlayınca sorunlarda başlıyor.Melih07 nikli arkadaşın sorunları bendede mevcut,1 defa dış ünite değişimi yapıldı.(sanırım müşteriye şirin gözükmek için) ama ısıtma konumunda sorunlar bitmiyor.Bugün servis gelecek,eminim hiçbirşey yapmadan gidecekler.Yorumları okurken mbirol nikli arkadaşın ((Buradaki rahatsızlık veren durum klima set edilen 26 derece,ortam ısısının bu degere ulaşması ile başlıyor.Bu arıza değil,teknisyen de gelse,mühendiste gelse,profesörde gelse yapacak bir şey yok.Tek yapacağınız şey ayarınızı biraz daha yükselmek ve bu dış ünite durmasını biraz daha aza indirgemek,klimayı olabildigince aşağıya doğru ve olabildiğince yüksek fanda kullanmak,oda kapısını açık tutmak,iç ünitenin baypas yapmasına sebep olabilecek tarzda bir cisim,duvar,dolap vs. gibi yere hava üflemesini yönlendirmemek veya elgel varsa kaldırmak)) kullanım için önerileri dikkatimi çekti.Denemekte fayda var..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi carlzeis -- 25 Eylül 2013; 10:42:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*

    quote:

    Orijinalden alıntı: 9köy

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*

    Köylü, gene "bir geldin-pir geldin"; anında hepsini ..çıp sıvadın

    Ülen 90064 çok mu iyiydi de Y kuyruklu olana suç atıyorsun.
    Hepsi aynı klimalar, birinde değerleri şurada almış, diğerinde burada almış.
    Müdürle bizzat konuştuydum, adamlar aynı malları "optimize ederek" ve"güncelleyerek" sattıklarını söyledi.
    Yani tercümesi, "aynı ana komponenti kullanıyoruz, acaba neredeki plastik aksam yada ıvırzıvır parçayı daha ucuzlatabiliriz diye çalışıyoruz..." hesabı. Tabii bir de aynalı görünüm yaratma olayı var.
    Adamlar milletin zaafını biliyor, insanlar işleve değil de görüntüye bakıyor ya, "al sana mirror dizayn".

    O 90064'te de flap sorunu aynen vardı, soğuk üfleme olayı da. Almadan önce bir ay inceledik.
    koko69'un ikinci aldığı klimada mutlaka bir arıza-sorun vardı, yoksa Y kodundan gelen bişey yok.
    Veri farkı da şöyle: İlk seride 13 bin BTU seviyesindeki COP değeri veriliyor; yeni seride ise 12300 BTU seviyesindeki değer.
    Haliyle yeni seride verimlilik yükselmiş görünüyor, tabii işi bilmeyen de yiyor, "vay be adamlar boş durmuyor, devamlı geliştiriyorlar" diyor.
    Daha sonraki çıkan seride, hani dalga geçtiğimiz COP 5.16 olanlar vardı.
    Eski 15200 BTU güçte 3.81 COP ile çalışan aleti bu defa 11 bin BTU'da ölçüp etiketliyorsun, oluyor sana 5.16. Yalancılık var mı, yok.



    gidicem girmiycem merak etme

    9064 ü alan koko dışında bir iki arkadaş daha vardı ama hepsi memnun soğuk üflem sorunu kesinlikle yok diyorlar ama Y kodlu olanlarsa aynen dediğin gibi.

    flap sorununu bilmiyorum ama bizim teşeron ofislerinden birinede alınmıştı Y kodlu olnlardan gayette güzel ısıtıyprdu bir gün servis gördüm ne oldu dedim teşeronun şefi ne olabilir işte yeni aldık servsite burda diye sırıtyordu servisçiyle birlikte hep beraber sırttık çay aldık çıktık dışarı:)

    btu düşürme konusunda ben hep diyorum ya naylonlaşan klimalar aslında eski mesajları toplayıp bir konu yapmak lazım.


    90064 te aynen benimkisi gibi flapı geç kaldırıyor ve bu nedenle soğuk üflüyor.
    O ilk muhabbetler hep kışın ortasında yapıldığı için bu durum farkedilmiyordu, bahar gelip havalar ılıyınca iyice meydana çıktı hepsi.




    sn koko69 ve tifosi41 arkadaşlar. üste kocaustamısın bir yazısını işledim bu konudaki görüşleriniz nedir silerinde kışın düz seri olan 9064 olan klimalarınızda problemler oldumu soğuk üfleme gibi.

    Y kuyruklu olan makine hakkında koko 69 arkadaşımız bilgi vermişti 9064 ü tutmuyor demişti. ama kocausta aynı diyor.

    O ilk muhabbetler hep kışın ortasında yapıldığı için bu durum farkedilmiyordu, bahar gelip havalar ılıyınca iyice meydana çıktı hepsi.

    özellikle bu madde hakkında başta koko69 arkadaş olmak üzere bir yorum alabilirmiyiz herkeze selamlar.

    carlzeis arkdaş sizede geçmiş olsun.

    eklediğim arkdaşların isim sırası karışık olabilir bir türlü tam istenilen şekilde çıkmıyor:)




  • Evet arkadaşlar. Bu klimayı ilk alıp kullananlardan biriyim. daha önce görüşlerimi yazmıştım fakat geçen bu zaman da tekrar bir toparlayayım.
    İlk klimamı aldığımdan beri aynı klimada 2 adet daha aldım yani toplamda aynı klimadan 3 adet mevcut evimde. 2 arçelik 1 lg(ithal ürün olduğundan marka hariç bire bir aynı) 3 klimayıda aynı marka model almamın sebebi memnun kalmamdan dolayı öncelikle onu belirteyim.

    İlk aldığım klimanın performansı sonradan aldığım 2 klimadada yok ama kesinlikle yeterliler.

    ilk klimam 14 m2 tek cephe bir odada durmakta 2. klima 18 m2 2 cephe artı bir balkon kapısı olan bir odada durmakta
    3. klima 32 m2 çift cephe bir balkon kapısı odada durmakta.

    14 m2 odada ilk klima soba etkisi yaratıyor hele birde kapı kapalı olursa 15-30 dk da rahatsız edecek kadar ısıtıyor içersini derece çok yüksekte ise.

    18 m2 2. klima Y kodlu olandan. klima takılırken gazı kaçmıştı serviste gaz basmıştı acele ile. kış günleri klimayı açtığımda 2-3 dakika beklemeden sonra ılık ılık üflüyordu tam manası ile ısınması 15 dakikayı buluyordu buda beni rahatsız etmişti. daha sonra bir arıza kodu verdi şimdi hatırlamıyorum servis geldi anakartı arızalanmış dedi yaklaşık 1 haftalık bekleyişten sonra kartı taktılar rica ettim gazı tekrar boşaltıp gramajına göre tekrar bastılar. ısınma süresi çok kısaldı ama 1. klimama göre yinede uzun ama rahatsızlık vermiyor. O zamandan beri sorunsuz kullanıyorum.

    3. klimayı 32 m2 odama taktırdım ani bir kararla, ilk zamanlar biraz endişelendim yetmeyecek diye fakat en sıcak yaz günlerinde de en soğuk kış günlerinde de üzmedi beni ama tabi çok soğuk günlerde odayı oturulcak kadar ısıtması yarım saati buluyor.

    Elektrik tüketimine gelince elektrik ölçer almıştım 1. klimayı test etmiştim . turbo modda açtığımda max çektiği 1400 civarı odayı sabit ısıda tutmak içinse 300-350 w çekiyordu.

    genel konuşmam gerekirse sarfiyatlarından olağanüstü memnunum test ettim doğal gazla ısındım 1 ay 350-400 arası geldi fatura ve arada klima ile desteklediğimize rağmen.

    klimaları ekonomi gözetmeksizin kullandığımızda max gelen faturam 190 oldu(tabi her oda ısınmadı). Şahsen bana devede kulak geldi. bu sene doğalgaz kullanmayacağım klima olmayan odalara takviye elektrikli ısıtıcılar aldım. faturanın 400 kadar yolu var. ısınmasız ve klimasız 100 altına düşmüyor faturam zaten.

    eksi özelliklerinde bahsedeyim.
    özellikle sağ-sol olmak üzere flablar gıcırtı yapıyor. uykuda çok rahatsız edici olabiliyor ben sabit kullanıyorum bu sebepten.
    Her klima gibi yaz kullanımlarında koku yapıyor. Klima temizlik spreyleri alıp sıktım koku geçti. koku geçtiğine göre kokuyu meydana getiren bakterilerde nispeten ölmüştür bir dahakine 2 kutu sıkacağım bir klimaya.
    Her klima gibi ısıtmada havayı kurutuyor kesinlikle önlem alınmalı zaman zaman çok rahatsız edici olabiliyor ben soğuk nem cihazı almıştım işimi görmüştüm.

    Sorularınız var ise bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tifosi41

    Evet arkadaşlar. Bu klimayı ilk alıp kullananlardan biriyim. daha önce görüşlerimi yazmıştım fakat geçen bu zaman da tekrar bir toparlayayım.
    İlk klimamı aldığımdan beri aynı klimada 2 adet daha aldım yani toplamda aynı klimadan 3 adet mevcut evimde. 2 arçelik 1 lg(ithal ürün olduğundan marka hariç bire bir aynı) 3 klimayıda aynı marka model almamın sebebi memnun kalmamdan dolayı öncelikle onu belirteyim.

    İlk aldığım klimanın performansı sonradan aldığım 2 klimadada yok ama kesinlikle yeterliler.

    ilk klimam 14 m2 tek cephe bir odada durmakta 2. klima 18 m2 2 cephe artı bir balkon kapısı olan bir odada durmakta
    3. klima 32 m2 çift cephe bir balkon kapısı odada durmakta.

    14 m2 odada ilk klima soba etkisi yaratıyor hele birde kapı kapalı olursa 15-30 dk da rahatsız edecek kadar ısıtıyor içersini derece çok yüksekte ise.

    18 m2 2. klima Y kodlu olandan. klima takılırken gazı kaçmıştı serviste gaz basmıştı acele ile. kış günleri klimayı açtığımda 2-3 dakika beklemeden sonra ılık ılık üflüyordu tam manası ile ısınması 15 dakikayı buluyordu buda beni rahatsız etmişti. daha sonra bir arıza kodu verdi şimdi hatırlamıyorum servis geldi anakartı arızalanmış dedi yaklaşık 1 haftalık bekleyişten sonra kartı taktılar rica ettim gazı tekrar boşaltıp gramajına göre tekrar bastılar. ısınma süresi çok kısaldı ama 1. klimama göre yinede uzun ama rahatsızlık vermiyor. O zamandan beri sorunsuz kullanıyorum.

    3. klimayı 32 m2 odama taktırdım ani bir kararla, ilk zamanlar biraz endişelendim yetmeyecek diye fakat en sıcak yaz günlerinde de en soğuk kış günlerinde de üzmedi beni ama tabi çok soğuk günlerde odayı oturulcak kadar ısıtması yarım saati buluyor.

    Elektrik tüketimine gelince elektrik ölçer almıştım 1. klimayı test etmiştim . turbo modda açtığımda max çektiği 1400 civarı odayı sabit ısıda tutmak içinse 300-350 w çekiyordu.

    genel konuşmam gerekirse sarfiyatlarından olağanüstü memnunum test ettim doğal gazla ısındım 1 ay 350-400 arası geldi fatura ve arada klima ile desteklediğimize rağmen.

    klimaları ekonomi gözetmeksizin kullandığımızda max gelen faturam 190 oldu(tabi her oda ısınmadı). Şahsen bana devede kulak geldi. bu sene doğalgaz kullanmayacağım klima olmayan odalara takviye elektrikli ısıtıcılar aldım. faturanın 400 kadar yolu var. ısınmasız ve klimasız 100 altına düşmüyor faturam zaten.

    eksi özelliklerinde bahsedeyim.
    özellikle sağ-sol olmak üzere flablar gıcırtı yapıyor. uykuda çok rahatsız edici olabiliyor ben sabit kullanıyorum bu sebepten.
    Her klima gibi yaz kullanımlarında koku yapıyor. Klima temizlik spreyleri alıp sıktım koku geçti. koku geçtiğine göre kokuyu meydana getiren bakterilerde nispeten ölmüştür bir dahakine 2 kutu sıkacağım bir klimaya.
    Her klima gibi ısıtmada havayı kurutuyor kesinlikle önlem alınmalı zaman zaman çok rahatsız edici olabiliyor ben soğuk nem cihazı almıştım işimi görmüştüm.

    Sorularınız var ise bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım.

    çok teşekkürler tifosi41 arkadaşım. yani ilk gelen seri Y kodlu seriden üstün resmen. bu durumda kocaustaya sataşayım. çünkü bu mesajı uzun süre önce diğer topikten cevaplamayı unutmuştum sizlerden birkez dah bir aksiyon alayım dedim.

    bu arada 32m2 içinde 9luk gayet güzel tifosi41 hocam. burdada sataşim kocaustaya. kocaustam bu klimada max btu yüksek olan bir klim adeğil ama 34m2 hükmetmiş. kusura bakma biraz gorgüsüzlük edip sataştım ama max btu üzerinde iddia ettiğimiz diğer topikteki konuya denk geldi

    @kocaustam kandırmışlar sizi. aynı değilmiş bakın durum koko arkadaşta söylemişti zamanında

    quote:

    Orijinalden alıntı: koko69

    Bu önemli bir uyarıdır.

    Bu forumda hatta bu modeli Türkiyede tanıtan bir kaç kişiden biriyim. Elimde şu an 2 adet 90064 , 1 adet de 90064 Y model klima vardır. Bu 90064 modelin yerine çıkartılan ve sadece kuyruk kodu değiştirilmiş gibi gösterilen 90064 Y model klimayı geçen sene aldıydım internetten. Şu meşhur Arçelik bayisi Pehlivanoğullarının internet sitesi üzerinden aldıydım. Sanırım benimle aynı dönemde Tifosi arkadaşımızda yine aynı yerden aynı modeli almıştı.

    Biz kışı şehir dışında geçirdiğimiz için bu son aldığım ARÇELİK 90064 Y model 9000 btu inverter klimayı test etme fırsatım olmamıştı. Sadece Y kuyruk kodu eklendiği ve de teknik değerlerinde değişiklik görünmediği içinde ürünü iade etmeyip montaj yaptırmıştım. Buraya kadar herşey normal gibi.

    Dün gece bu yeni klimayı biraz ısıtma modunda deneme fırsatımız oldu. Amiyane tabirle cihaz FOS çıktı diyebilirim. Bu acele mesajı yazmamın sebebi de zaman zaman klima almak için fikrime başvuran ve özellikle arçeliğin 90064 modeliyle ilgilenen arkadaşlarımızı UYARMAK içindir. Detaylı test etmeye zamanım ve imkanım olmamasına rağmen 10 yılı aşkın süredir klima kullanan ve bu işde hoby mahiyetinde ilgi ve bilgi sahibi olan biri olarak ilk bakışta notunu kırık veriyorum bu yeni serisinin.

    Hatta ben bu filmi daha öncede FUJİTSU da seyrettiğimi hatırlıyorum... Malum fujitsu da LCC serisinin sadece LGC olarak revize edip bir çok kişinin canını yakmıştı. Yakmaya da devam etmekte. Bu bir harfi değiştirmenin aslında bütün serinin değişmesi ve hatta tamamen farklı bir ürünle karşı karşıya kalmamız anlamına geliyor. Bu tür bir uyanıklık sanırım ARÇELİK TARAFINDAN DA uygulanıyor sanırım.

    AÇIKCASI bu konuyu takip eden arkadaşlarımız bilir ve hatırlar ki 90064 model klima için çok iyi cümlelerim olmuştu. Bunların hepsi de matematiksel ölçümlere kadar tespit edilmiştir. Bu yeni ürünü bu kadar detaylı incelemediğimi açık açık yazayım. Zaten mevsim itibariyle de bu imkanım yok gibi. Ama önümüz yaz soğutmasını ilk etapta göreceğiz. Ancak ben fujitsuyu da kurdurup ilk 20 dakikada FOS bulmuştum ki bu 90064 Y modeli için de ilk intibalarım aynıdır. Bu işleri ticari boyutta değil de sadece kullanıcı yönüyle değerlendirip yazıyorum.

    Geçenlerde yine forumdan ve Antalyadan bir arkadaşa 90064 tavsiye ettiydim ve kendisi bayilerin ellerinde sadece 90064 Y modeli var demişti. Ben ona da yazmıştım Y modelini henüz kullanamadım ve bu nedenle 90064 ü bulmaya çalışmasını önermiştim. O da zar zor bir teşhir ürünü bulup kurdurdu. Bir hatadan da böylelikle ramakla dönmüşüz şimdi anlaşılıyor.

    Alacak olanlar eskı modeli bulursa almalarını tavsiye ederim. Aksi halde şu aşamada 90064 Y kesinlikle tavsiyem dışındadır.



    tifosi dostum cevaplar içi teşekkürler tekrar




  • 9köy kullanıcısına yanıt
    İşin gücün "ekşın" yaratmak köylü.
    Tifosinin Y kodlu makina daha kuruluştan yamulmuş, kendisi de anlatıyor zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*

    İşin gücün "ekşın" yaratmak köylü.
    Tifosinin Y kodlu makina daha kuruluştan yamulmuş, kendisi de anlatıyor zaten.


    ekşın iyidir abi renk olsun biraz.

    hinci lafı çevirmeyin işte, y serisinde kazık yemişsiniz

    hadi tifosi arkadaşın ilk kliması yamulmuş diyorsunuz kabul edelim ama koko69 arkadaşta aman y serisi demiş çok büyük dikkat çekmiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9köy

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*

    İşin gücün "ekşın" yaratmak köylü.
    Tifosinin Y kodlu makina daha kuruluştan yamulmuş, kendisi de anlatıyor zaten.


    ekşın iyidir abi renk olsun biraz.

    hinci lafı çevirmeyin işte, y serisinde kazık yemişsiniz

    hadi tifosi arkadaşın ilk kliması yamulmuş diyorsunuz kabul edelim ama koko69 arkadaşta aman y serisi demiş çok büyük dikkat çekmiş


    E olum, ME almayan herkes zaten kazık yemiş olmuyor mu ki
    Bizimki hiç olmazsa dost kazığı, paranın çoğu içerde kalmış.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.