Şimdi Ara

İşte bugün alabileceğiniz 10 elektrikli araç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
24.583
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ne için Chevrolet Volt ve Nissan Leaf gibi otomobilleri bekleyesiniz ki ? Otomobilden motosiklete hatta üç tekerlekli bisiklete kadar işte bugün alabileceğiz 10 elektrikli araç.


    Chevrolet Volt ve Nissan Leaf gibi elektrikli araçlar, hibrit teknolojili otomobillerin bir sonraki aşaması olarak tamamiyle elektrikli otomobillere geçiş sürecinde önemli bir misyon üstleniyorlar. Ancak uluslararası satışları için daha en az bir yılı olan bu araçları bekleyemem ancak eşe dosta karşı çevreci kimliğimi göstermem gerekiyor diyenlerdenseniz, işte sizler için seçtiğimiz, bugün satın alabileceğiniz 10 elektrikli araç.


    Zap Xebra Sedan



    alt="İşte bugün alabileceğiniz 10 elektrikli araç"


    Fiyat: 11,700 dolar

    Maksimum Mesafe: 40 mil

    Azami sürat: Saatte 40 mil


    Evet biz de kabul ediyoruz ki Zap Xebra Sedan kesinlikle en güzel görünümlü otomobil değil. Ancak tercihe bağlı olarak dört koltukla alınabilmesi hatta opsiyonel seçenek listesinde deri koltuk seçeneğine yer verilmesi dikkat çekici. Üç tekerlekli tasarımıyla o kesinlikle en pratik hatta bugün yollarda görülebilecek en sevimli elektrikli araçlardan biri olma özelliğini de taşıyor. Yurt dışı satış fiyatı 11,700 dolar olan bu araç ucuz sayılmaz, ancak ilk aracım elektrikli olsun diyenler için en ucuz alternatiflerden biri durumunda.


    Zero S Elektrikli Motosiklet



    alt="İşte bugün alabileceğiniz 10 elektrikli araç"


    Fiyat: 9,995 dolar

    Maksimum Mesafe: 50 mil

    Azami Sürat: Saatte 67 mil


    Ayağmı yerden kestikten ve elektrikli olduktan sonra dört tekerlekli olmasa da olur diyenler için hazırlanan Zero S, elektrikli motosikletlerin günümüzdeki en başarılı örneklerinden birisi. Agresif tasarımıyla kışkırtıcı bir görünüme sahip olan Zero S lityum-iyon pil kullanıyor ve yüksek tork üreten elektrik motoru sayesinde benzinle çalışan pek çok rakibine meydan okuyabiliyor. Sonuç mu, o yeşil dostu bir makine ve istediğinizde hızlı gitmeyi de biliyor.


    Zenn Elektrikli Otomobil



    alt="İşte bugün alabileceğiniz 10 elektrikli araç"


    Fiyat: 16,000 dolar

    Maksimum Mesafe: 50 mil

    Azami Sürat: Saatte 25 mil


    Kanada merkezli Zenn Motors tarafından geliştirilen elektrikli araç, yukarıda yer verdiğimiz Zap Xebra dikkate alındığında çok daha modern bir görünüm sergiliyor. Yeni bir pil teknolojisine sahip olan elektrikli otomobil kesinlikle hızlı gidemiyor ancak açılabilir tavan özelliği sayesinde, sportif bir görünüm sergiliyor. Elektrikle çalışan, fiyat anlamında astronomik seviyelerde dolaşmayan ve aynı zamanda üstü açılabilir olan yeni bir otomobil istiyorsanız, Zenn Elektrikli Otomobil kesinlikle ilginizi çekecektir.


    Tesla Roadster



    alt="İşte bugün alabileceğiniz 10 elektrikli araç"


    Fiyat: 109,000 dolar

    Maksimum Mesafe: 245 mil

    Azami Sürat: Saatte 125 mil


    Tesla Roadster kesinlikle türünün en başarılı örnekleri arasında yer alıyor. Elektrikli spor otomobil konseptinin bugün yaygın satışı devam eden en iyi örneklerinden birisi olan Roadster, hem tasarımı hem de ulaştığı en yüksek süratle de kendi sınıfında dikkat çekici bir model. Kimilerince en performanslı EV (elektrikli araç) olarak gösterilen Tesla Roadster, 0-100Km hızlanmasını sadece 3,7 saniyede tamamlıyor ve bu açıdan Ferrari, Porsche ve Lamborghini gibi süper-sporculara kafa tutabiliyor.


    Zap Xebra Truck Solar



    alt="İşte bugün alabileceğiniz 10 elektrikli araç"


    Fiyat: 13,200 dolar

    Maksimum Mesafe: İdeal sürüş koşullarında 40 mil

    Azami Sürat: Saatte 40 mil


    Eğer aradığınız elektrik motorlu hafif ticari araç ise yukarıda sedan modeline yer verdiğimiz Zap Xebra'nın kamyonet versiyonu da bulunuyor. Kasasının üzerinde bulunan güneş paneli sayesinde yenilenebilir, ücretsiz güneş enerjisinden de faydalanabilen araç tek başında güneş enerjisiyle yol alamasa da o kaynağı ekstra güç için kullanabiliyor ve bu sizin elektrik faturanıza olumlu katkı sağlayabiliyor. Hitap ettiği sınıftaki yegane örneklerden biri olan Zap Xebra Truck, 13,200 dolarlık yurt dışı fiyat ile satılıyor.


    Miles ZX40s Advanced Design



    alt="İşte bugün alabileceğiniz 10 elektrikli araç"


    Fiyat: 19,900 dolar

    Maksimum Mesafe: 50 mil

    Azami Sürat: Saatte 25 Mil


    Daihatsu'nun Move tasarımını esas alan Mile ZX40 26 kW kapasiteli elektrikli motor kullanıyoır. adyo, klima ve elektrikli ayna gibi çeşitli ekipmanlara da sahip olan araç, dört kişilik oturma pozisyona sahip. Aynı zamanda bir aile otomobili olan Miles ZX40s, tasarım anlamında ciddi vaadlerde bulunmasa da sahip olduğu yolcu kapasitesi, klima gibi temel özellikleri ve yolcu kapasitesiyle, bütçesi el veren çevreci aileler için iyi bir aktivite aracı olabilir gözüyle değerlendiriliyor.


    Quantya EVO1 Strada



    alt="İşte bugün alabileceğiniz 10 elektrikli araç"


    Fiyat: 10,700 dolar

    Maksimum Mesafe: 2,5 saat

    Azami Sürat: Saatte 40 mil


    Haberimizin ikinci ve son elektrikli motosikleti ise İsviçre'den, Quantya firmasından geliyor. Yaklaşık 90 kilogram ağırlığında olan elektrik motorlu motosiklet, hem asfaltta hem de arazi de gidebiliyor. Bir motosikletten beklenen azami sürati sunamasa da tam şarj ile 2,5 saat boyunca çalışabiliyor. Teknolojiye ilgi duyan aksiyon tutkunları için hazırlanan Quantya EVO1 Strada, yurt dışıonda 10,700 dolar seviyesindeki etiket fiyatıyla satışa sunuluyor.


    GEM e2



    alt="İşte bugün alabileceğiniz 10 elektrikli araç"


    Fiyat: 7,395 dolar

    Maksimum Mesafe: 30 mil

    Azami Sürat: Saatte 25 mil


    Evet o bir golf aracı. Çift kişilik oturma kapasitesine sahip olan araç, özel hobileri olanlara hitap ediyor. Genel özellikleri ve temel aksesuarları açısından haberimize konuk en zayıf araç olan GEM e2, çevre bilinci yüksek golf tutkunları için hazırlandı.


    Wheego Whip 500 LSV



    alt="İşte bugün alabileceğiniz 10 elektrikli araç"


    Fiyat: 18,995 dolar

    Maksimum Mesafe: 40 mil

    Azami Sürat: Yeniden programlama ile saatte 25 mil


    Wheego Whip 500 LSV, tasarım özellikleri açısından günümüzün en modern elektrikli otomobilleri arasında yer alıyor. Tasarım özellikleriyle Mercedes Smart gibi kompakt otomobilleri andıran araç klima, stereo ses sistemi ve MP3 oynatma gibi özelliklere de sahip. 18,995 dolarlık etiket fiyatına sahip olan otomobil için en büyük olumsuzluk ise seneye yeni versiyonunu çıkacak olması. Lityum-iyon pil kullanacak yeni versiyon tek şarj ile 100 mil gidebilecek ancak satın alma maliyeti mevcut modelden daha yüksek (33k$) olacak.


    Dynasty iT



    alt="İşte bugün alabileceğiniz 10 elektrikli araç"


    Fiyat: 19,000 dolar

    Maksimum Mesafe: 31 mil

    Azami Sürat: Saatte 25 mil


    Tasarım anlamında dışı Volkswagen Beetle, içi ise go kart arabalarını andıran Kanada üretimi Dynasty, şirin görünümü ile özellikle bayanların ilgisini çekebilir. Elektrikli motoru sayesinde hem çevre dostu olan hem de yakıt tasarrufu sağlayan otomobil türünün en hızlı ya da en uzun menzilli temsilcisi olmasa da dört kapılı tasarımı ve yolcu kapasitesine ek olarak sunduğu bagaj hacmiyle dikkat çekici olabilir eğer 19,000 dolar seviyesindeki fiyatını karşılamaya razı gelirseniz.


    Bu haberimizde merakla beklenen Chevrolet Volt ve Nissan Leaf gibi otombillerin dışında hali hazırda piyasada olan elektrikli araçları sizlere göstermek istedik. Araçların detaylı teknik özelliklerine konu başlıklarına tıklayarak ulaşabilirsiniz.








  • Tesla hariş elektrikli arabalar nedense cins cins üretilmiş. Ayrıca Tesla'nın ilk Türk sahibi Ali Ağaoğlu galiba.
  • Az Tip olur araçlarda.
  • İşte bugün alabileceğiniz 10 elektrikli araç



    Bu hariç diğerleri berbat.
  • En iyisi Tesla ama fiyatı da *10 :)
  • ilk motor da iyiymiş
  • Zero S alınır bi tek. Gerisi fos.
  • yaşasın fluence z.e bunlardan sonra çok iyi not ali ağaoğlundada turuncu bir tesla var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StevenGerrard -- 12 Ağustos 2010; 19:53:26 >
  • elektrikli araç yaptık ama petrol firmalarıyla büyük patronları kızdırmayalım, dandik model yapalım ki kimse almayın sadece teknolojiyi gösterelim diye düşünüyorlar herhalde

    ama 'Zero S Elektrikli Motosiklet' iyimiş satışı var mıdır ki trde
  • 4. alınır diğerlerini at çöpe
  • Bu kadar yatırım yap ama tasarımla işin içine et.
  • Zero S mantıklı duruyor aslında. Ama türkiyedeki fiyatı da 10bin dolar olcaksa
  • plasiktik kasa hepsi
  • Zero S güzel görünüyor.Detaylara buradan bakabilirsiniz.

    http://www.zeromotorcycles.com/zero-s-specs.php
  • Smart tipi arabalar büyük şehirlerde çok tercih edilir ilerde..
  • Zero S Elektrikli Motosiklet güzelmiş.
    Diğerleri çok yavaş veya tipsiz ya da çok pahalı.
  • Şarj olma süreleri hakkında nereden bilgi alabiliriz? Ayrıca nereden şarj ediceğiz ki? (Hibrit olanlardan bahsetmiyorum)
  • peki bu araçlar yokuş yukarı çıkarken nasıl performans sağlıyor merak ederim hep. düz yolda tamam gidersinde yokuştan çıkarken ya motor güç sağlayamazsa geri geri gitmeyi kimse istemez herhalde.

    bu konuda aydınlatacak biri var mı?
  • benzinli (ve aynı zamanda mazotlu) motorlarda tork ve güç değerleri sadece belirdi devirler için verilir.. çoğu araba bahsi geçen torku 4000-4500 devire geldiğinde, bahsi geçen gücü de 5000-6000 devirlere geldiğinde verir.. yani günlük hayatta kullanırken gittiğimiz 2500-3000 devirlerde o araçlar genellikle 30 bg lik bir karakteristik sergiliyorlar.. (misal 100 bg lik standart bir 1.6 lt motorda 3000 devirde sabit hızla giderken aniden gazı köklerseniz 4000 devire kadar ortalama 50 bg, 5000 devire kadar ortalama 90 bg ve sonrasında da 100 bg lik güç üretirsiniz)

    bütün bu anlattıklarım benzin ve mazotun her hızda aynı verimle yanmamasından kaynaklanan sebeplerden dolayı böyle.. elektrikte ise voltajın ya da amperin dönüş hızına göre veriminin düşmesi gibi bir sorun olmadığı için verim hep yüksek.. üstelik torku yaratan şey bir mekanik hareket değil elektrik alan olduğu için motor duruyor olsa bile tork var, böylece en yüksek tork değerini 0 devirden itibaren başlatıyor.. düşük devirlerdeki performansı siz tahmin edin artık .. düşük devirlerdeki performansı ve ölü tork bölgesi olmaması sayesinde çoğu elektrikli araç vites kutusu kullanmıyor ve tek dişli ile yetinebiliyor.. benzinli aracımız 0-5000 devir aralığında hep aynı torku verebilseydi biz de haliyle 5. viteste kalkış yapardık hep .. tek dişli olması şanzuman kutusunun olmamasını ve dolayısıyla azalan ağırlıktan dolayı kayıpların da azalmasını sağlıyor.. bu da verime katkı sağlıyor.. bütün bunlar bir araya geldiğinde 100 bg lik bir atmosferik motor ile 70-75 bglik bir elektrikli ve tek dişlili motor ortalama aynı 0-100 km/sa performansını verebiliyor..

    o yüzden benzinli bir motorun girdiği yokuşa elektrikli motor her devirde girer ve hep sabit ivme ile hızlanır..




  • aslında bu arabaların tek sorunları şarj olmaları.. sürelerinden çok ülkede bunları şarj edecek yapıya sahip garaj ya da park yeri yok ... arabanın üstüne güneş paneli eklemek lazım, bir de geceleri yatarken bir rüzgar gülü koymak lazım sabaha kadar şarj etsin diye ..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.