marş basıyor araba çalışmıyor / denemelerden sonra çalışabiliyor
25 Cevap30088 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
77 Mesaj
7 Ağustos 2010; 0:52:33 

arkadaşlar iyi akşamlar,

seat ibiza marka dizel aracım var. uzun süredir var olan bir sorunumu paylaşmak istiyorum. aracı çalıştırırken marşın zorlandığını hissediyorum, bir çok sefer ilk seferde çalışmıyor, defalarca kontağı kapatıp açıp denemek zorunda kalıyorum bazen..

ilk zamanlar yakıtla ilgili olduğunu düşünüyordum, az yakıt kalınca daha sık oluyordu ancak yakıt doldurduktan sonra da bazen yapıyor yine aynı durumu.

arabada lamba, radyo, klima gibi şeyleri çalıştırmıyorum hiç motor çalışmazken, ufak bir lamba yanması bile aküyü yiyecek ve çalışmayacak endişesiyle..

halbuki 1.5 sene önce değiştirdiğim aküm de garantiden değiştirildi, yapılan testte şarkı az çıkınca.. ama sorunum halen devam ediyor.

bazen kaportayi açıp akünün kablolarını sallıyorum, tekrar kontağı denediğimde çalışıyor, servise akü kablolarında sorun olabilir mi dediğim de yok ondan değil diyor.

forumlarda okuduğuma göre sebep olan değişik şeyler olabilece fikrine kapıldım ama hangisi olduğundan nasıl emin olacağım, servise götürdüğümde de konu geçiştiriliyor ve maliyetli olabileceği sebep gösterilerek garanti verilemiyor yapılacak işlemin düzeltici olacağına..

okuduğum farklı birçok mesaja göre;

benzin pompasında sorun olabilirmiş,

marş motorunda sorun olabilirmis,

şarj dinamosunda sorun olabilirmiş,

ama bunlardan hangisinde nasıl bileceğim? arabayı servise değil, çok maliyet çıkartmayacak bir ustaya götürmek yoluna gidebilirim, çok maliyet yapmak istemiyorum. arabam 150.000 km'de. bakımları her sene yapılıyor..

ama bu kronik hale gelen çalışmama ya da defalarca denemeden sonra çalışma sorununa bir çözüm bulmak isterim.


acil yardım lütfenn... bu hafta sonu çözmek isterim bu büyük problemi...

teşekkür ederim yardımlar için simdiden...


_____________________________



 
77 Mesaj
7 Ağustos 2010; 3:37:22 


quote:

Orijinalden alıntı: soru_cevap

arkadaşlar iyi akşamlar,

seat ibiza marka dizel aracım var. uzun süredir var olan bir sorunumu paylaşmak istiyorum. aracı çalıştırırken marşın zorlandığını hissediyorum, bir çok sefer ilk seferde çalışmıyor, defalarca kontağı kapatıp açıp denemek zorunda kalıyorum bazen..

ilk zamanlar yakıtla ilgili olduğunu düşünüyordum, az yakıt kalınca daha sık oluyordu ancak yakıt doldurduktan sonra da bazen yapıyor yine aynı durumu.

arabada lamba, radyo, klima gibi şeyleri çalıştırmıyorum hiç motor çalışmazken, ufak bir lamba yanması bile aküyü yiyecek ve çalışmayacak endişesiyle..

halbuki 1.5 sene önce değiştirdiğim aküm de garantiden değiştirildi, yapılan testte şarkı az çıkınca.. ama sorunum halen devam ediyor.

bazen kaportayi açıp akünün kablolarını sallıyorum, tekrar kontağı denediğimde çalışıyor, servise akü kablolarında sorun olabilir mi dediğim de yok ondan değil diyor.

forumlarda okuduğuma göre sebep olan değişik şeyler olabilece fikrine kapıldım ama hangisi olduğundan nasıl emin olacağım, servise götürdüğümde de konu geçiştiriliyor ve maliyetli olabileceği sebep gösterilerek garanti verilemiyor yapılacak işlemin düzeltici olacağına..

okuduğum farklı birçok mesaja göre;

benzin pompasında sorun olabilirmiş,

marş motorunda sorun olabilirmis,

şarj dinamosunda sorun olabilirmiş,

ama bunlardan hangisinde nasıl bileceğim? arabayı servise değil, çok maliyet çıkartmayacak bir ustaya götürmek yoluna gidebilirim, çok maliyet yapmak istemiyorum. arabam 150.000 km'de. bakımları her sene yapılıyor..

ama bu kronik hale gelen çalışmama ya da defalarca denemeden sonra çalışma sorununa bir çözüm bulmak isterim.


acil yardım lütfenn... bu hafta sonu çözmek isterim bu büyük problemi...

teşekkür ederim yardımlar için simdiden...




bu arada bir iki ekleme daha yapayım: konsoldaki direnc gorunumdeki sarı lamba yanıyor diye serviste kızıştırma bujilerinden bir tanesi değiştirildi, elektrik akımını geçirmediği tespit edildiği için 3 tanesinden birinin.. ancak halen kontağı çevirince, o lamba önce bir kendini gösteriyor, sonra sarı lamba sönüp gidiyor. ayrıca, arabayı çalıştırırken gaza basma ihtiyacı olmaması gerekirken; çalıştırırken araba sanki çalıştırmayı almayacakmış geri bırakacakmış hissi yarattığı için gaz pedalına basmak durumunda kalıyorum. buna rağmen bazı çalışma denemleri başarılı gibi görünse de birkaç saniye sonra motor kapanıyor... bir-iki kere aynı şeyi motoru zorla çalıştıktan sonra arabayı hareket ettirdikten sonra yaşadım, araç stop etti ve direksiyonda hafif bir sertleşme hissettim sanki (bu sertleşme her seferinde oluyor diyemem ama)

şu gaza basmak zorunda hissetmek durumu da kafamı kurcalıyor, debriyaj yeterli olmalı halbuki.... ???

ne dersiniz?

bo surunlar nasıl çözülür?


_____________________________



 
77 Mesaj
7 Ağustos 2010; 3:58:31 

atatürk havalimanı - ikitelli civarlarında konuyu çözebileceğine inandığınız usta-tamirci önerileriniz var mıdır?


_____________________________



 
77 Mesaj
8 Ağustos 2010; 13:00:18 

yorumlarınızı bekliyorum... teşekkürler


_____________________________



 
77 Mesaj
9 Ağustos 2010; 23:07:03 

?


_____________________________



 
77 Mesaj
11 Ağustos 2010; 1:38:34 

artık her çalıştırmada sorun yaşıyorum. bujileri ısııtmak maksatlı birkaç kez tam çalıştırmadan açıp kapama yapsam da çalışmada zorluk oluyor. gaz pedalına basmam gerekiyor bol bol, bazen çalışştıktan sonra stop bile ediyor... gaz ile ilgili bir sorunu var sanki ???


_____________________________



 
77 Mesaj
13 Ağustos 2010; 20:39:14 

araba gaz pedalına basmadan kesinlikle çalışımıyor. o da defalarca kontak açıp kapamadan sonra çalışabiliyor.. ??? nedir sorunu sizce?


_____________________________



 
242 Mesaj
20 Ağustos 2010; 14:46:17 

Geç çalışmasıyla şarj dinamosunun doğrudan ilişkili olacağını sanmıyorum. Çünkü şarj edemiyorsa zaten akü boşalacaktır ve araba hiç çalışmayacaktır. Ama herhangi bir oto elektrikçisine giderseniz 2 dakikada şarj dinamosunun iş görüp göremeiğini söylerler.

Az yakıt aldığınızda daha sık olması, depo dibindeki pisliğin çekilmiş ve bir yerleri tıkıyor olmasına yol açabilir. Bence öncelikle benzin filtresi ve benzin otomatiğini kontrol ettiriniz.

Elektrik, akü, marş, şarj vs için Topkapı'da Teknik Oto Sanayi'nde Hilmi/Bayram Usta'ya ve diğer motor/mekanik işler için yine aynı sanayi sitesinde Turgay Usta'ya (Çağlar Oto) gidebilirsiniz. Sanayi içinde herhangi bir esnafa sorsanız yerlerini tarif ederler. İşlerinin ehli ve güvenilirdirler.


_____________________________



1081 Mesaj
22 Ağustos 2010; 1:00:38 

Aracınız çalışmama sorununu eğer motor sıcakkende yapıyorsa, marş esnasında devir satini kontrol edin marşa basıkken devir saati hiç oynamıyor ise gidin krank sensörü nü değiştirin hiç bir sorununz kalmaz. Aracınız dizelmiş benimki benzinli bende de nezaman yapacağı belli olmayan çalışmama sorunu vardı krank sensörünü değiştirince sorun kalmadı. Sizinkinde de böle bir sensör varsa baktırın ondan olabilir. Krank sensörü aracın çalışma esnasında dişliye ateşleme yapar ve aracı çalıştırır. Bu sensör küflenmiş veya deforme olmussa ateşlemiyi bir yapar bir yapmaz yaptığı zaman aracınız çalışır. Eğer sorun bundan değilse sebek büyük ihtimalle yakıt tertibatındadır. Pislik gelmiş bi yerleri tıkıyordur.


_____________________________

"EMNİYET KEMERİ HAYAT KURTARIR"




2005 Scenic II
1.6 Pirivelige


 
77 Mesaj
25 Ağustos 2010; 0:41:58 

ilginç bir durum daha tecrübe ettim arkadaşlar. tesadüf müdür bilmiyorum ama geçen hafta depoyu (yedek depo ile birlikte) tamamen doldurttum, bir de içine katkı koydum. çalışmama sorunum nispeten azaldı.. tabii halen aynı sorunla karşılaşmıyor değilim. şöyle de bir çözüm geliştirdim ama yine tesadüf olabilir, kontağı 3-4 kez çevirip kapatıyorum marşa basmadan ışıklar söndükten sonra. 3 ya da 4üncü seferden sonraki kontağı çevirmemde ikinci kademeyi de çevirip gaz veriyorum, çalışıyor falan. (bazen bu 3-4 ten rakamı artabiliyor...)

ilk fırsatta tamire götüreceğim zaman yaratıp...


_____________________________



 
3484 Mesaj
25 Ağustos 2010; 3:05:38 

quote:

Orijinalden alıntı: soru_cevap

ilginç bir durum daha tecrübe ettim arkadaşlar. tesadüf müdür bilmiyorum ama geçen hafta depoyu (yedek depo ile birlikte) tamamen doldurttum, bir de içine katkı koydum. çalışmama sorunum nispeten azaldı.. tabii halen aynı sorunla karşılaşmıyor değilim. şöyle de bir çözüm geliştirdim ama yine tesadüf olabilir, kontağı 3-4 kez çevirip kapatıyorum marşa basmadan ışıklar söndükten sonra. 3 ya da 4üncü seferden sonraki kontağı çevirmemde ikinci kademeyi de çevirip gaz veriyorum, çalışıyor falan. (bazen bu 3-4 ten rakamı artabiliyor...)

ilk fırsatta tamire götüreceğim zaman yaratıp...

eğer üst üste kontak kapatıp açıp marş yaptığınızda kolay çalışıyorsa ısıtma bujilerinde (kızdırma bujileri) %95 sıkıntı vardır
kontrol ettirin, zaten patlak olup olmadıklarının tespiti kolay.
bir ya da 2 tane patlaksa, hepsini değiştirmekte fayda var. yeni takılanlar çabuk kızarıyor diğerleri daha yavaş ısınıyor ve yine marş esnasında sıkıntı çıkıyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 25 Ağustos 2010; 3:07:25 >


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


 
77 Mesaj
21 Ekim 2010; 20:04:14 

sadece bu değil ama... bazen de (çok sık değil) çalıştıktan sonra kendiliğinden susuyor motor. sanki gaza basmadığım için çalışmaya devam edemedi gibi hissettiriyor...

?


_____________________________



279 Mesaj
25 Ekim 2010; 23:51:19 


quote:

Orijinalden alıntı: soru_cevap

atatürk havalimanı - ikitelli civarlarında konuyu çözebileceğine inandığınız usta-tamirci önerileriniz var mıdır?


dostum, profilimde cep numaram mevcut.
eğer çalışmama sebebi kızdırma bujileri veya marş dinamosundan değilse, enjektörlerin veya pompanın geri dönüş oranlarını kontrol etmemiz gerekecek.
araçta elektronik kontrollü bir sistem varsa, arızalarını bilgisayar yardımıyla da görme şansımız var.


_____________________________

İMZA KAĞITTA OLUR


 
77 Mesaj
7 Kasım 2010; 0:27:00 


quote:

Orijinalden alıntı: erkandere




dostum, profilimde cep numaram mevcut.
eğer çalışmama sebebi kızdırma bujileri veya marş dinamosundan değilse, enjektörlerin veya pompanın geri dönüş oranlarını kontrol etmemiz gerekecek.
araçta elektronik kontrollü bir sistem varsa, arızalarını bilgisayar yardımıyla da görme şansımız var.



Erkan Bey,

Serviste gösterdiğiniz ilgi ve emeğiniz için çok teşekkürler. Sanıyorum yakın zamanda aracım servisinizde tamire girecek.. Görüşeceğiz..


_____________________________



 
77 Mesaj
4 Aralık 2010; 13:43:00 

son güncel bilgi: arabanın kontağını motoru çalıştırmadan 3-4 kez açıp ışıkları sönünceye kadar bekleyip kapatıp tekrar açıyorum. daha sonra marşa basıyorum. genellikle gaza ilk bastığım anda motor kendiliğinden sönüyor ve bu kontak açıp kapatma işlemini tekrarlamam gerekiyor aracı çalıştırabilmem için. bu arada akü değerlerimi ölçtürdüm. normal çıktı (voltaj 13.14 V çıktı). fakat alternatör testinde (şarj dinamosu) voltaj ölçümü 12.69 V çıktı ve raporda "çok düşük" olarak görünüyor. şimdi sorunun aracın şarj dinamosunda mı yoksa yakıt sisteminde mi olduğunu belirlemek gerekiyor... fikri olanlar paylaşabilirler mi?


_____________________________



2217 Mesaj
5 Aralık 2010; 23:27:50 

sorun büyük ihtimalle kızdırma rölesinde. onu bi kontrol ettirin. bi elektrikçiye gösterin durumu anlarlar sanırım. Bende 2000 model transporter da aynı sorunu yaşıyordum bir türlü marş almıyordu. 3-4-5 defa marşa basıyordum boğuluyordu haliyle. sonra ustamın tavsiyesi ile elektrikçiye aracı 1 gece bıraktım. sabah soğukken marşa basıp denediler ve hemen sorunu çözüp hallettiler. bu arada izmirdeyim izmirde olmuş olsanız tavsiye edebilirdim size elektrikçiyi. ama siz dediğim gibi kızdırma rölesine bi baktırın derim anlattıklarınızın hemen hemen aynısı başımdaydı ve bu şekilde kurtuldum.


_____________________________



 
3 Mesaj
6 Aralık 2010; 10:36:53 

merhabalar bende 2005 model dizel ford-fiesta kullanıcısıyım. aracı alalı 3 ay oldu ben aldığımda 100.00 km deydi. Ancak ilk aldığım günden beri sabahları çalışmama sorununu yaşıyorum. depodaki yakıt miktarı az ise daha da zor çalışıyor. hava yapmıştır dediler (çok ii bilmediğim için duyduğum tabirleri yazıyorum yanlış da olabilir) kaputu açtığımızda elcik dedikleri bi parça var bi süre pompaladıktan sonra çalışıyor. havanın sıcak ya da soğuk olması fark etmiyor. uzun süre çalışmadan beklerse yapıyor bu sorunu.
yakıt filtresi ve enj. geri dönüş hortumları değişti. aracı aldıktan sonra triger setine kadar tüm ağır bakımlarını yaptırdım zaten çok da maliyetli oldu.
bi süre normal çalıştı ancak yine aynı sorun tekrar etti. aracı çalıştırırken gaza basmazsam çalışıp bi kaç saniye içinde stop ediyo araç mecburen gaza basıyorum.
arada bir de olsa sorunsuz çalışıyor ama neye göre sorun çıkarıyor ya da çıkarmıyor bi türlü çözemedim.
akü de falan da sorun yok.
şimdi nereye götürmeliyim aracı ya da sorun nereden kaynaklanıyor olabilir.
yardımlarınız için şimdiden tşk ler...


_____________________________



 
77 Mesaj
7 Aralık 2010; 22:54:50 


quote:

Orijinalden alıntı: SimoneKSK

sorun büyük ihtimalle kızdırma rölesinde. onu bi kontrol ettirin. bi elektrikçiye gösterin durumu anlarlar sanırım. Bende 2000 model transporter da aynı sorunu yaşıyordum bir türlü marş almıyordu. 3-4-5 defa marşa basıyordum boğuluyordu haliyle. sonra ustamın tavsiyesi ile elektrikçiye aracı 1 gece bıraktım. sabah soğukken marşa basıp denediler ve hemen sorunu çözüp hallettiler. bu arada izmirdeyim izmirde olmuş olsanız tavsiye edebilirdim size elektrikçiyi. ama siz dediğim gibi kızdırma rölesine bi baktırın derim anlattıklarınızın hemen hemen aynısı başımdaydı ve bu şekilde kurtuldum.



hocam kizdirma rölesinden kastiniz kızıştırma bıjileri mi? (3 tane olduğunu biliyorum seat ibizada)


_____________________________



10626 Mesaj
8 Aralık 2010; 12:01:10 


quote:

Orijinalden alıntı: karaaagac

Aracınız çalışmama sorununu eğer motor sıcakkende yapıyorsa, marş esnasında devir satini kontrol edin marşa basıkken devir saati hiç oynamıyor ise gidin krank sensörü nü değiştirin hiç bir sorununz kalmaz. Aracınız dizelmiş benimki benzinli bende de nezaman yapacağı belli olmayan çalışmama sorunu vardı krank sensörünü değiştirince sorun kalmadı. Sizinkinde de böle bir sensör varsa baktırın ondan olabilir. Krank sensörü aracın çalışma esnasında dişliye ateşleme yapar ve aracı çalıştırır. Bu sensör küflenmiş veya deforme olmussa ateşlemiyi bir yapar bir yapmaz yaptığı zaman aracınız çalışır. Eğer sorun bundan değilse sebek büyük ihtimalle yakıt tertibatındadır. Pislik gelmiş bi yerleri tıkıyordur.


Benim arabam da diesel. Marşa bastıktan sonra motor çalışana kadar devir saati bir gram bile oynamıyor ki. Ama benim arabada sorun yok. En soğuk havada bile tek harekette çalışıyor motor ve devir saati motor çalışınca aktif hale geliyor.

Yani marşa basma anıyla motorun çalışma anı arasında devir saati oynamaz. Oynaması lazım diyorsanız bile benim arabamda bu durum geçerli değil. Arabam 2006 model Dacia Logan 1.5 DCI.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


 
40 Mesaj
9 Aralık 2010; 9:53:55 


quote:

Orijinalden alıntı: soru_cevap

arkadaşlar iyi akşamlar,

seat ibiza marka dizel aracım var. uzun süredir var olan bir sorunumu paylaşmak istiyorum. aracı çalıştırırken marşın zorlandığını hissediyorum, bir çok sefer ilk seferde çalışmıyor, defalarca kontağı kapatıp açıp denemek zorunda kalıyorum bazen..

ilk zamanlar yakıtla ilgili olduğunu düşünüyordum, az yakıt kalınca daha sık oluyordu ancak yakıt doldurduktan sonra da bazen yapıyor yine aynı durumu.

arabada lamba, radyo, klima gibi şeyleri çalıştırmıyorum hiç motor çalışmazken, ufak bir lamba yanması bile aküyü yiyecek ve çalışmayacak endişesiyle..

halbuki 1.5 sene önce değiştirdiğim aküm de garantiden değiştirildi, yapılan testte şarkı az çıkınca.. ama sorunum halen devam ediyor.

bazen kaportayi açıp akünün kablolarını sallıyorum, tekrar kontağı denediğimde çalışıyor, servise akü kablolarında sorun olabilir mi dediğim de yok ondan değil diyor.

forumlarda okuduğuma göre sebep olan değişik şeyler olabilece fikrine kapıldım ama hangisi olduğundan nasıl emin olacağım, servise götürdüğümde de konu geçiştiriliyor ve maliyetli olabileceği sebep gösterilerek garanti verilemiyor yapılacak işlemin düzeltici olacağına..

okuduğum farklı birçok mesaja göre;

benzin pompasında sorun olabilirmiş,

marş motorunda sorun olabilirmis,

şarj dinamosunda sorun olabilirmiş,

ama bunlardan hangisinde nasıl bileceğim? arabayı servise değil, çok maliyet çıkartmayacak bir ustaya götürmek yoluna gidebilirim, çok maliyet yapmak istemiyorum. arabam 150.000 km'de. bakımları her sene yapılıyor..

ama bu kronik hale gelen çalışmama ya da defalarca denemeden sonra çalışma sorununa bir çözüm bulmak isterim.


acil yardım lütfenn... bu hafta sonu çözmek isterim bu büyük problemi...

teşekkür ederim yardımlar için simdiden...



Volant in üstünde bir miür var onu deneyiniz..

eger mişür özelligini kaybetiyse ki 150 bindeki araba sık görülür

gec alma yapar


_____________________________

SANATKARIN KİRLİ ELLERİ MEDENİYETİN AYNASIDIR....(M.KEMAL ATATÜRK)


1070 Mesaj
11 Aralık 2010; 12:39:00 

Bendede oldu subapları yeniledim, kapaktaki kurumu temizlettim tek marşta çalışır oldu ....


_____________________________

http://www.sevenhill.com/
nw9440, pavilion g6, caravelle & polo


 
77 Mesaj
14 Aralık 2010; 1:08:29 


quote:

Orijinalden alıntı: nogretse

Bendede oldu subapları yeniledim, kapaktaki kurumu temizlettim tek marşta çalışır oldu ....



arkadaslar, bu islemler icin tahmini maliyetleri de bildirebilirseniz cok makbule gecer.. bu hafta sonu arabayı götürdüğüm bir servis; enjektörlerinde sorun olduğunu (3 adet) ve tanesinin 300 TL + KDV gibi bir rakam ile revizyon yapıldığını (değiştirmek yerine çözümmüş - yenisi 500-600 TL den satılıyormuş) ve bir de egzantrik devir okuma sensörünün bozuk olduğunu, bunun da 220 TL olduğunu söyledi. ama ben bu rakamları ilk kez duyunca işlem yaptırmak istemedim..


Ne dersiniz?


_____________________________



 
2 Mesaj
17 Kasım 2012; 1:12:46 

AKTİF KARBON FİLTRESİ SELENOİD VALFİNİ DEĞİŞ İLK MARŞTA ÇALIŞIR 250 300 TL


_____________________________



 
2 Mesaj
17 Kasım 2012; 1:23:13 

tekrar TÜM ARKADAŞLARA ACİLEN DUYURULUR SKODA OCTAVİA LPG Lİ VEYA LPG SİZ SEAT MPİ MOTORLAR ARACINIZ İLK MARŞTA ÇALIŞMIYORSA VEYA SICAKKKEN İLK MARŞTA ÇALIŞMIYORSA--SOĞUKEN İLK MARŞTA ÇALIŞMIYOR SONRADADN ÇALIŞIYORSA VE HERHANGİ BİR NEDENLE ARIZA LAMBASIDA YANMIYORSSA ÇÖZÜM ALTINI ÇİZEREK SÖYLÜYORUM AKTİF KARBON FİLTRESİ SELENOİD VALFİ 250-300 TL CİVARINDA BİR FİYAT TAKTIRIN SIKINTIDAN KURTARIN.
ÇÖZÜMÜ HARARET MÜŞİRİ DEĞİL-BENZİN POMPASI HİÇ DEĞİL -LPG İLE HİÇ ALAKASI YOK
ARABANIZI BİLGİSAYARA BAĞLATIN MOTOR ARIZASINA GİRİN BENZİN HAVALANDIRMA DEPOSU ARIZASI ARASIRA YAZIYORSA VE FAKİR YAKIT YAZIYORSA ÇÖZÜMÜ AKTİF KARBON FİLTRESİ SELONOİD VALFİ........ BU SON NOKTA 2011 SKODA OCTAVİA MPİ VE LPGLİ ARACIM VARDI ÇÖZÜMÜ SEATIN MÜHENDİSİ BULDU.
ARACIM SABAHLARI İLK MARŞTA ÇALIMIYOR GAZA BASARSAM ÇALIŞIYORDU
2-3 DE KESİN ÇALIŞIYORDU VE BASKA SORUNU YOKTU
BUJİ DEĞİŞTİ HARARET MÜŞİRİ DEĞİŞTİ KELEBEK BOĞAZI DEĞİŞTİ--BENZİN POMPASI DEĞİŞTİ AMA ÇÖZÜM OLMADI TAKİ AKTİF KARBON FİLTRESİ SELENOİD VALFİ DEĞİŞENE KADAR HERKESE SAYGILAR.


_____________________________



 
26 Mesaj
20 Kasım 2012; 8:40:52 

Arkadaşlar size çok basit bir şey söyliyeceğim deneyin görün benzinli veya dizel farketmez arabanız marşa bastınız çalışmıyor ama ittiğiniz zaman çalışıyorsa hiç uğraşmayın hemen endiksiyon bobinini değiştirn göreceksizniz olay bitmiştir


_____________________________



 
5 Mesaj
13 Aralık 2013; 17:05:05 

Arkadaşlar benim 96 model baba yadıgarı tofaş şahinim var.Bende ki problemi size şöyle özetleyeyim. Aracta lpg-benzin var. Bende de geç çalışma bazen hiç calismama sorunu vardi. Yani marş basıyor ama çalışmıyor. Bende gaz ustasina götürdüm. Gaz beynine bağlı bir hortumu değiştirdi motordanda birkaç birsey yaptı ama anlamadim. Bir havayi mi ne boşaltmiş. Ondan önce yine ayni problem vardı aynı usta bujileri değiştirtmişti. (2 ay içinde 2 kere tüm bujiler değişti) Herneyse arabada bujiler değiştiğinde 5-6 gün gecikmesiz çalıştı sonra yine aynı problem oldu. Sinirli bir sekilde vurdurarak çalıştırdığım arabami aynı ustaya götürdüm. İlk yazdıklarımda belirttiklerimi yapti (gaz beynindeki hortum değişti ve hava alındı vb.) Bu sefer arabam olmuştu. Mutluydum 3 hafta boyunca tek marşta alıyordu. (Soğuk havalarda bile ) sonra ne olduysa oldu marş basmaz oldu. Vurdurdum calismadi akü desen yeşil yanıyor. Başka arabayla akü takviyesi yaptık yine yok. Zor dönüyor ( akü bitmeye yakin ) her ne denediysek olmadı başka arabanın akusunu denedik olmadı benim akü baska aracı soluksuz çalıştırdı. Herneyse usta geldi marş motoru gitmiş. O gün arabayi ustaya emanet ettim (etmez olaydım) 1 km lik sanayiye arabami cektirmis marş motorunu değiştirmiş ve benden 230 TL istedi 200 TL ye anlaştık. Çok sinirlenmistim ustaya. Asıl konu arabam yine aynı oldu. Yani marş motoru degistikten hemen 1 gün sonra geç çalışma hatta benzine aldigim halde. Genellikle akunun bitme aşamasına geldiğinde çalışıyor (benzinde) gazla hiç calistirmiyorum bu aralar yoksa hiç calismiyor. Arkadaslar yardım edin kafam çok karışık ne yapmalıyım. Bugün arabam hiç çalışmadı hatta akümde bitti. Arabam çalışmıyor. Şimdiden çok teşekkür ederim okuyup zaman ayırdığınız için. Yani kisaca değişmeyen yeri kalmadı...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » marş basıyor araba çalışmıyor / denemelerden sonra çalışabiliyor
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.469