Şimdi Ara

World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
67.019
Cevap
120
Favori
2.438.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Selam,

    World of Tanks, ana konuyu kesinlikle hak ettiğine inandığım oyunlardan birisi.
    Simülasyon ögeleri barındıran arcade diyebileceğimiz, klasik wasd ile araçları yönettiğiniz, RPG ögeleri barındıran, özellikle ww2 tanklarına meraklıların bayılacağı bir MMO.

    Oyunun betası temmuz 2010'da başladı ve şuan açık beta konumunda.

    Oyunuwww.worldoftanks.eu adresinden kayıt olup indirebilirsiniz. (.com uzantılı adresten indirmeye kalkmayın, doğrudan US serverinde oynamaya başlarsınız ve pinginiz 200 aşağısına inmez)
    Oyunda Türkçe dil desteği bulunmakta. Yapmanız gereken oyunun başlangıç ekranında İngiliz bayrağının yerine tıklayıp Türk bayrağını seçmek.

    Dikkat: Username kısmına yazacağınız isim, aynı zamanda oyun içindeki nick'iniz olacak. Sonra benim nick'im gibi komik bir şeye kalmayın :)


    Oyun içi iletişim hakkında:
    Oyunda clan sistemi aslında başladı. İletişime geçerek isminize clan tag'i ekletebiliyorsunuz. Yamalarla bu konuda oyun içi destek gelecek.




    Alttaki rehber yazı uzun ve çöp şeklinde oldu. Oyuna yeni başlayanlar için hayati bir bilgi, sonlarda da yer alıyor olabilir. O yüzden hepsini okuyun.
    Bir süre geçince yer kaplamaması için spoiler içine alırım ve yazıyı da daha düzenli hale getiririm. Şimdilik bu haliyle kalsın :D


    Oyun Hakkında Bilgiler:

    - Oyun, beta'daki haliyle, karşılıklı iki takımın bir harita üzerinde zırhlı araçlarla savaşması üzerine kurulu. Her takımda 15 oyuncu olmak üzere toplam 30 oyuncu vardır. Üstteki Battle tuşuna basınca, auto balance sistemi sizi, gücünüze uygun bir oyunun içine atar. Sürekli oynayan binlerce oyuncu bulunduğundan, günün her saati neredeyse hiç beklemeden girersiniz.
    Şuanda oyunu Avrupa sunucunda oynuyoruz ve ping sağlıklı bir bağlantı ile 75-110 arası geliyor. Oyun serveri Almanya'da bulunmakta.
    - Kullanabileceğiniz araçlar, 5 sınıftır: Light Tank, Medium Tank, Heavy Tank, Tank Destroyer ve SPG(self-propelled gun).
    - Mevcut olarak, sadece Alman, Sovyet ve Fransız araçları oyunda yer almakta(Sovyet kısmında Premium olarak İngiliz tankları da var). Kasım 2010'da, Amerikan tankları da eklenecek. Ayrıca, ingiliz ve Japon araçlarının gelmesi de konuşuluyor.
    - Oyuna başladığınızda, elinizde Sovyet ve Almanların en güçsüz iki tankı, MS-1 ve LeichtTraktor(LoLTraktor :D) bulunur. Bunun yanında, bazı dönemlerde yeni üyelere özel tanklar da hediye edilebiliyor. Mesela bir süredir premium tanklardan Valentine de veriliyordu. Umarım hala veriliyordur)
    - Oyunda para birimi olarak credit ve gold mevcuttur. Oyun tam sürüme geçtiğinden artık Gold'u para ile almak mecburiyetindeyiz.
    - Experience ise diğer önemli değer. Bunda da, standard experience ve free experience olmak üzere iki değer vardır. Standard experience, her aracınızın sadece kendisi için kullanabileceğiniz özel exp değeridir. Free ise, elinizdeki tüm araçlar için kullanabileceğiniz ortak experience'tir. Standard experience'i sadece savaşarak kazanabilirsiniz. Free ise, hem elinizdeki elite tankların(değineceğim) experience'lerini gold harcayıp free'ye dönüştürerek kazanılır, hem de girdiğiniz her savaşta free exp değeri de az da olsa artar.

    - Para birimlerinin kullanım alanları:
    Credit: Store kısmından araçlara yeni parçalar - belli özellikleri geliştiren özel parçalar satın almak, yeni araçlar satın almak, crew'inizin eğitim düzeyini geliştirmek için kullanılır.
    Gold: Elite tankların experience'lerini free exp'e dönüştürmek, araçlara belli özellikleri geliştiren özel parçalar almak, credit'le değiş-tokuş etmek, araçlar için yeni slot'lar açmak, crew için barracks'ta yeni slotlar açmak, crew'inizin eğitimini %100'e getirmek, crew'inizin adını değiştirmek için kullanılır.
    Experience değerlerinin kullanım alanları:
    - Standard exp: Sahibi olduğunuz tank üzerinden yapacağınız yeni parça, yeni araç geliştirmesi için kullanılır.
    - Free exp: Üsttekinin tüm araçlarınızda kullanılabilen halidir.

    Experience ile yeni özellikleri açarken-yeni araçlar açarken, ille o aracı almanız gerekli değildir. Tech tree'den, satın alma işlemi yapmadan geliştirme yapabilir, yeni araçları açabilirsiniz. Üstelik, araçlarınız kendi özel exp değerleri de, araçlarınızı satsanız bile kayıtlı kalır.
    Bu sayede, zarar etmeden geliştirme yapabilirsiniz.


    Crew(mürettebat):
    Crew'inizin eğitim düzeyi, pek çok şeyi etkileyebilir. Mesela nişan başarısı, mermi doldurma hızı gibi. Bunun yanında, bir crew'iniz %100 olunca, yanında + simgesi çıkar. Buraya, firefight'ing(yangın söndürme), repair(onarım), camouflage(kamuflaj) olmak üzere 3 tane yetenekten birini seçebilirsiniz. Bu yetenekler de bir yüzde değerine sahiptir ve savaştıkça yüzdesi artar. %100 olunca sırayla diğer iki yeteneği de aynı crew'e verebilirsiniz.
    Eğer rapid-training özelliğini seçersiniz, savaşlarda tankınız için kazanacağınız exp değerleri de crew'e gider, böylece crew özellikleri daha hızlı gelişir.

    Crew konusunda önemli bir ayrıntı:

    Bir tankta kullandığınız crew'i, başka bir tankta da kullanabilirsiniz. Ancak yeni tankta kullanabilmek için, o tanka göre tekrar eğitmeniz gerekir. Bu noktada önemli olan nokta, eğer farklı türde bir tank için eğitirseniz, eğitim durumları direkt default %50'ye düşer. Ancak aynı türdeki(üstte bahsettiğim 5 sınıf) başka bir tanka o crew'i yerleştirirseniz, o zaman eğitim seviyeleri çok daha az düşer. Mesela %100'den, %80'e gibi.
    Yeni tank alırken "buy without crew" isimli bir seçeneğiniz de vardır. Barracks'te yer kalmamışsa, kullanabilirsiniz.


    Elite araçlar: Elinizdeki aracın "research" kısmındaki tüm birimlerini (bir sonraki araç da dahil) geliştirdeyseniz(satın almanız gerekmez. Sadece geliştirme), o araç elite statüsüne gelir. Elite statüsündeki araçların exp'lerini, altın karşılığı free exp'e dönüştürebilirsiniz.

    Premium araçlar: Bu araçlar sadece altınla alınabilir. Bu araçların olayı, duruma göre iyi para veya iyi experience getirmesi. Kazandığınız exp'i de gold karşılığı free exp'e dönüştürebilirsiniz.

    Premium üyelik: Bu üyeliğe geçtiğinizde, savaş başına kazanacağınız exp ve credit miktarı %50 artar. Ayrıca, platoon'ları sadece premium üyeliği olanlar kurabilir. Bir günlük premium fiyatı 250 altın, haftalık fiyatı 1250 altın, aylık fiyatı 2500 altındır.

    Platoon: Anlaştığınız 2 kişiyle beraber kurabileceğiniz 3 kişik gruplardır. Aynı platoon'da olduğunuz kişilerle aynı oyuna, aynı takımda düşersiniz. İstediğiniz türdeki araçlarla aynı platoon'da yer alabilirsiniz. Bir Maus'la bir loltraktor:) bile aynı platoon'da yer alabilir.Premium üyeler 3 kişilik platoonlar kurabilirken standart üyeliği bulunanlar yalnızca 2 kişilik platoon kurabilmekte.


    Oyundaki araçlar hakkında bazı bilgiler:

    Öncelikle, beta'da bulunan - tam sürümde bulunacak tankların listesi:

    Sovyet tankları - beta:http://downloads.worldoftanks.ru/wotru/a3jf8f/uploads/tech_trees/release_soviet_tree.jpg
    Sovyet tankları - tam sürüm:http://downloads.worldoftanks.ru/wotru/a3jf8f/uploads/tech_trees/full_soviet_tree.jpg

    Alman tankları - beta:http://downloads.worldoftanks.ru/wotru/a3jf8f/uploads/tech_trees/release_german_tree.jpg
    Alman tankları - tam sürüm:http://downloads.worldoftanks.ru/wotru/a3jf8f/uploads/tech_trees/full_german_tree.jpg

    Amerikan tankları - beta:http://downloads.worldoftanks.ru/wotru/a3jf8f/uploads/tech_trees/release_american_tree.jpg
    Amerikan tankları - tam sürüm:http://downloads.worldoftanks.ru/wotru/a3jf8f/uploads/tech_trees/full_american_tree.jpg

    İngiliz tankları: ?

    Fransız tankları:http://image.jeuxvideo.com/images/pc/w/o/world-of-tanks-pc-056.jpg

    İtalyan tankları: ?

    Japon tankları: ?


    Not: yorumlar sadece oyun için. Her yorumdan tarihsel sonuç çıkmasın. Oyun sonuçta arcade sayılır. Mesela bir Tiger'in T-34'e karşı optik avantajlarını oyunda pek yaşayamazsınız.
    Top mermilerinin yavaşlaması sonucu toplar arasındaki farklar uzak mesafede daha önemlidir, ama oyunda bu tarz farkları da yakalamak zor(ek: Aslında oyunda böyle bir şey var ve mermi açıklamalarında yazan değer aralıkları bunu ifade ediyor olmalı. Ama oyun etkileri konusunda düzgün bir gözlem yapmadım.)
    Zırh kalitesinin etkileri oyunda yoktur.
    Veya tarihsel anlamda, Alman tankçılarının eğitiminin çok sayıdaki Sovyet tankının mürettebatından daha iyi olması gerçeğini de yaşamanız olanaksız.
    Ki HP denen bir olay var. Bu, medium'lar tarafından kuşatılan heavy'ler için oyunda ciddi bir dezavantaj. Normalde iyi bir yerden mermi yiyen bir medium'un hayati hasar görmesi beklenir ama oyunda her zaman görmeyebiliyor :)
    Ayrıca, ilerde Almanlara E serisi ağır tankların da ekleneceğini belirtmek isterim. Olayı sadece Maus'la kalmayacak.


    Light Tank: Adı üstünde :) Düşük zırhları, yüksek atış hızlı ama zayıf güçteki topları, buna karşın çok yüksek süratları vardır. Oyundaki en iyi kullanımı, scout'luk yapmaktır. Böylece, ortaya çıkardığınız düşmanlar, SPG'lerinize ve görüş mesafeleri yetiyorsa diğer tanklarınıza yem olurlar. Keşif görevi size ek experience de getirir.
    Diğer bir kullanımıysa, düşman üssünü basıp SPG'lerini avlamaktır.
    Bunun yanında, oyun başında base'te bekleyerek, sizin SPG'lerinize saldıracak light'ları avlamak da iyi bir yol.
    Research kısmında, motor ve süspansiyon geliştirmesine öncelik verin derim.

    Bu sınıfta, en iyiler Almanların Panzer 3 Ausf A ve Leopard'ları. Max hız olarak Sovyet'lerin A-20'si en iyi tank ama hızlanma ve manevrası yeterince iyi değil. Ayrıca, cüssesi de daha büyük ve bu nedenle vurulması daha kolay.
    Amerikanların M5 Stuart'ı ise, 75mm'lik howitzer'i sayesinde SPG avlamak için birebir. Cüssesi de oldukça küçük. İyi kullanılırsa zevkli olacaktır.


    Medium Tank: Görece yüksek ateş gücünü ve zırhı, iyi sürat ve iyi manevra kabiliyetiyle birleştiren tanklar. Günümüzün ana muharebe tanklarının ataları :)
    Bu tanklar her göreve yatkın olduğundan, istediğiniz şekilde kullanabilirsiniz. Şehir içinde tank savaşı da olur, scout'luk da olur (yeri geldiğinde SPG'le bile scout'luk yapmanız gerekebiliyor zaten), base basıp SPG ve Tank Destroyer avlamak da olur.
    Özellikle Sovyet tarafındaki T-44, yüksek manevra kabiliyeti ve küçük yapısı sayesinde oldukça ölümcül. T-44, kanımca sadece en iyi medium tank değil, oyunun en iyi aracı. Bir de, tam sürümde T-54 de gelecek :)
    T-44, rakibi Panther'e göre topun atış hızı, top nişan alma süresi, isabet başarısı ve zırh delme kabiliyeti olarak geri kalsa da, top patlayıcı gücü (damage), manevra kabiliyeti (traverse speed), taretin dönüş hızı (turret traverse speed), zırh ve düşük siluet konularında üstündür.
    Amerikan tarafındaki T23 ise, karışık. Max hız, isabet başarısı, aim süresi, mermi doldurma hızı konularında T-44'ten iyi; hızlanma başarısı da daha kötü değil. Ama geri kalan konularda T-44 üstün.
    Panther 2 de tam sürümle gelecek tanklardan ama T-44 ve T-54'e karşı ne yapabilir göreceğiz.


    Heavy Tank: Oyunun canavarları.
    Şehir savaşının kaçınılmaz galipleri :) Aslında yüksek hız gerektirmeyen her görevde neredeyse en iyiler diyebiliriz.
    Sovyet ağır tanklarının özellikle IS ve sonrası son seviyelerinde, sürat avantajları öne çıkıyor(eğim sayesinde zırhları da geri değil). Yavaş KV serisiyse, zırh konusunda rakiplerine karşı iyi. Özellikle KV-3. Ateş gücündeyse, Sovyet heavy'leri her sınıfta üstün sayılırlar.
    Amerikan tanklarıysa, diğer iki tarafın karışımı. Silahlarının isabet başarısı, mermi dolum hızı, aim hızı konularında Alman tanklarını andırıyorlar. Mobilite ve hit point olarak Alman-Sovyet arasılar. Taret zırhları ve top güçleri çok iyi.
    Tier 9 ve tier 10 tanklarının en büyük sorunları, gövde zırhları. T29(tier 7), T34(tier 9) ve T30(tier 10)'un gövdelerinin ön kısmı 102 mm (bir tek T32'de 127 mm).
    Eğim var ama sonuçta gövde konusunda, IS-4/7 ve Vk4502/Maus'a karşı çok zayıflar.

    T32'yse, tier8 heavy'lerde liderliğe oynayabilecek bir tank. Gövde ön zırhı eğimli max 127 mm, taret ön zırhı 298 mm; top gücü Tiger 2 ve IS-3'ten zayıf olsa da fena olmayan mermi doldurma süresi ve 2 saniye aim alma süresi var.
    Amerikan heavy'lerinin taret zırhları, uzak mesafe atışlarda ve burun buruna yapıştığınızda ciddi sorun. Gövdeye tutturmak uzak mesafede ve yüz yüzeyken zor olduğu için mermileriniz sekip duruyor.


    Son seviyeler arasında en iyi heavy Tank, bence IS-7. Alman tarafındaki karşılığı Maus'un HP (hit point), aim süresi ve özellikle arka zırhtaki avantajına karşın, IS-7 çok daha hızlı giden(1050 hp motor ve 70 ton ağırlık. Maus 1750hp motor - 190 ton ağırlık. Maus max hızı da, sadece 20 km. IS-7 50 km) ve manevra kabiliyeti üstün olan, topu daha güçlü olan, tareti daha hızlı dönen, daha küçük bir tank. Üstelik, zırhı genel anlamda daha zayıf olsa da, zırh eğimi daha iyi. Böylece etkin zırh kalınlığı artıyor ve zırhın mermi sektirme olasılığı da yükseliyor.
    T30 ise, ortalama 276 mm delip ortalama 750 damage vuran hayvani bir topa sahip, taret zırhı da çok güçlü ve mobilitesi IS-7 - Maus arası olan bir tank.
    Ancak rezalet gövde zırhı, önemli bir dezavantaj.
    Benim sıralamam IS-7 > T30 > Maus.

    Heavy konusunda Sovyet tarafının bariz üstünlüğü var(her şey ideal seviyede bir araya getirilmiş); ama çoğu Alman ve Amerikan topunun(T30'un topu ve T34'ün son topu hariç) daha hızlı nişan alması ve daha isabetli vurması; T30'un canavar topu ve Maus'un hareketli bir kale olması, değişik tecrübeler yaşatabilir.

    Not: Sovyet heavy'leri ve mediumları için, taret-tank hareketliyken aim'in bozulmasını %20 azaltan kit'i kesinlikle öneririm.

    Tank Destroyer: Rollerine uygun kullanılırlarsa, oyunun diğer canavarları.
    Bu arkadaşların en belirgin özelliği, dönen taretleri olmaması. Bunun getireceği avantaj ve dezavantajlarsa, aracı ne şekilde kullandığınıza bağlı.
    Dönen taretleri olmadığı için, yapıları daha sağlam ve bu sayede aynı sınıftaki Tanklara göre daha güçlü topları, daha iyi aim hızları, daha isabetli atışlar yapmaları, auto aim'le hedef değiştirirken aim seviyesini koruma ve daha iyi mermi doldurma hızları gibi avantajlar söz konusu. Üstelik, özellikle light TD'lerin, mesela Hetzer'in silueti çok küçük olduğundan, görülebilirlikleri oldukça az(etrafınızda çalı varsa görülmeden burnunuzun dibine gelebilirler. SPG'ler dikkat etmeli). Ayrıca, hasar alacak bir taretleri de yok. Tankların tareti kötü vurulursa, top hiç dönemeyebiliyor. TD'de en azından belli ölçüde dönüyor.
    Taret olmamasının dezavantajıysa, çok az dönüş açısına sahip bir topla savaşmanız demek. Topu ortalama 20 derecelik açının ötesinde döndürmek içinse aracı da döndürmeniz gerekiyor ki, bu da yakın mesafe savaşlarında tamamen etkisiz kalmanıza bile yol açabiliyor (size toslayıp yapışık kalarak dönmenizi engelleyen tanklar, mermi veya toslamayla parçalanabilecek palet sonucu dönememek vs. Veya, bina arkası vur kaç savaşları TD'yle nerdeyse olanaksız). Bunun yanında, topla beraber aracı döndürme gereksinimi, zırhınızın daha ince olduğu yan ve arka tarafınızı diğer düşman araçlarına vermenizi gerektirebiliyor. Tanklar gibi, düşmanın çok olduğu yere ön zırhı verip taretle diğerlerini avlama türü esneklikler yok.

    En iyi TD ne derseniz: Amerikan TD'leri henüz eklenmedi(0.7 sürümünde gelecekler), o nedenle sadece iki tarafa göre yorumlar: Alman tarafında Ferdinand ve JagdTiger, zırh ve hit point konusunda Sovyetlerin ISU-152'sinden çok daha iyi. Öte yandan, her ne kadar daha düşük atış hızına-isabete-aim süresine sahip olsa da, zırh delme ve özellikle damage açısından ISU-152'nin son topu çok daha iyi. Bunun yanında, ISU'nun hız ve manevra kabiliyeti de daha iyi. Alman tarafındaki JagdPanther'se, yüksek manevra kabiliyeti-sürati ve fena olmayan atış gücünü birleştiren, hasar görünce yüksek maliyet de çıkarmayan ideal bir TD.
    Not: ISU-152'nin üst bir versiyonu da eklenecek. O sürümün zırhı daha iyi olabilir.


    SPG: Oyunun belaları :D

    Kundağı motorlu top-obüs diyelim. Shift tuşuna basarak geçeceğiniz ana atış modu, oyunun SPG harici araçları için en sinir bozucu yanını oluşturuyor. Bu mod sayesinde, bir zeplinden bakarmış gibi, topunuzun menzilinin yettiği her yere mermi yağdırabiliyorsunuz (orbital strike gibi bir şey :D). Dost aracın keşfettiği her araç, radyo menziliniz dos araçla haberleşmeye yeterliyse, sizin etkinizde demektir.
    Düşman için tek korunma yolu, ya iyi manevralar yapmak, ya da evlerin arkasına siper almak. Ki siper aldığı ev tahtaysa, mermi ya da tankların üzerinden geçmesiyle parçalanabiliyor bu evler.

    En iyi SPG... Amerikan tarafını pek bilmiyoru8m, ama aşırı hızlı giden ve çok sayıda mermi alabilen SPG'ler olduğunu, menzil konusunda da fena olmadıklarını söyleyebilirim. Esas yorumlarım diğer iki taraf için olacak:
    Alman tarafı, daha Grille'den itibaren top menzili ve manevra kabiliyeti avantajını koyuyor. Özellikle Hummel'in menzili ve hareket kabiliyeti, Sovyet tarafındaki SU-8'den daha fazla. Hatta ateş gücü de, SU-8'den daha iyi; en azından daha kötü değil (bu konuda yamayla değişim geldi sanırım. SU-8 eskiden daha güçlüydü sanki). Tankların kritik bölgelerinden vurursanız, ikinci topa sahip SU-8 veya Hummel'le tek atışta, eğer motor civarı veya kule üstü-arkası-yanı bölgeden vurursanız JagdPanther, KV-3, SU-152 gibi araçları alabilirsiniz.
    Sovyet tarafının canavarları SU-14(Schoolbus :D) ve S-51 ise başlı başına bir olay. İkinci seviye topları çok yüksek damage veriyor ve top menzilleri de çok yüksek(ancak, son topları dakikada 2 mermi atabiliyor). Bu anlamda, en güçlü SPG'ler Sovyet tarafında. Ancak Almanların Hummel'i de, fena olmayan ateş gücünü iyi menzil, iyi mermi doldurma hızı ve yüksek manevra kabiliyetiyle birleştiriyor.
    S-51 için KV üzerinden gitmeniz gerekiyor. S-51, SU-14'ten daha az hit point'e sahip olsa da, daha iyi zırha ve daha iyi manevra kabiliyetine-sürate sahip. SU-14 aşırı hantal. Ateş güçleri falansa aynı.

    SPG'ler iyi credit getiriyor. O nedenle, paraya sıkışacağınız zamanlar için kenarda ille bir SPG tutun.


    Oyun hakkında genel taktikler:

    - Yeni bir tankı açabilmek için, research tree'de gördüğünüz dizilimi uygulamak yeterlidir. İlle her şeyi research etmek zorunda değilsiniz.
    Öte yandan, bir tankta kullanabileceğiniz bir parça (motor, top vs. Veya tankın bir özelliğin geliştiren modüllerin bazıları), başka bir tankta da kullanılabilir. Geliştirirken bunu da göz önüne alın.
    Oyuna ilk başladığınızda sahip olacağınız Leichttraktor ve MS-1'e fazla takılmayın. Bir an önce daha üst tanklara geçmeye çalışın.
    Ne için ne gerektiğini, tech tree'den görebilirsiniz.


    Muharebede dikkat etmeniz gerekenler:

    --- Düşman tankının üzerine sağ tıklarsanız, auto aim moduna geçersiniz. Bu mod, özellikle uzak mesafedeki hareketsiz ve uzak mesafedeki yavaş hareket eden büyük birimlere karşı etkili. Uzakta ve yüksek hızda hareket edenlereyse, 0.6 yamasında auto aim iyice rezil edildiğinden ya manuel ateş edin ya da hiç etmeyin; size dikey konumdayken hareket etmelerini bekleyin.
    Yakın mesafede ise, (hedef hareketliyse) hem auto aim hedefi yakalama konusunda başarısız olduğundan hem de auto aim genelde güçlü tarete doğru nişan aldığından, pek mantıklı değil. Yakın mesafede tankların gidiş yönüne doğru tareti hızlı çevirip, bekleyip uygun anda manuel ateşlemek doğru. Tankları nereden vurmanın mantıklı olduğunaysa, aşağıda değineceğim.
    Bunun yanında, tankın bir kısmı veya tamamı bir engelin arkasında olsa dahi, auto aim gene aynı şekilde ortadan nişan alır. Bu durumda, manuel'e geçin ve tankın neresine gelince parlak bir şekilde siluetini görüyorsanzı oradan ateş edin. Silueti görmeniz, o noktayla aranızda engel yok demektir. Auto aim'le anca aradaki engeli vurursunuz o durumda :)

    -- Ayrıca, alt tuşuna basılı tutarak dost tankların türünü - HP'sini - oyuncu ismini, düşman tanklarınsa türlerini görebilirsiniz. Bu, hangi türde düşmanın nerede olduğunu bir dağın arkasından bile öğrenmenizi sağlayan çok önemli bir özellik.
    -- Ctrl'ye basılı tutarsanız mouse oku gözükür ve haritada dost tankların dikkatini çekmek için işaretle uyarı yapabilirsiniz.
    -- Mouse sağ tuşa basılı tutarsanız, kamera kontrolüne geçersiniz. Yani taret veya tank sabitken mouse hareketinize göre dönmez, etrafı rahatça gözetleyebilirsiniz.
    -- R ve F tuşlarıyla kademeli hız ayarı yapabilirsiniz. Özellikle topun nişan durumunun bozulmaması için düşük hızda hareket etmek önemli, vur-kaç savaşlarında :)

    Kullanabileceğiniz diğer komutları, oyun içinde F1'e basarak görebilirsiniz.


    --- Tanklarınıza belli özellikleri kalıcı veya geçici geliştiren modüller takabilirsiniz (ana ekranda, mermi türlerinin olduğu yerin sağındaki slotlardan seçebilirsiniz). Fiyatları yüksek ama değebiliyor. Mesela mermi hızını %10, nişan alma hızını %10 ve sabit dururken görülebilirliği %25 azaltan geliştirme, heavy SPG'ler için ideal üçlüdür. (Not: Bunların bazıları, alındıktan sonra satılamaz veya başka tanka takılamaz. Sadece yok edilebilir).
    Geçici geliştirmeler de önemli. Mesela hasar görmüş bir parçanızı 2 dk boyunca veya tüm muharebe boyunca eski haline döndüren modül çok önemli. Onlar olmadan savaşa çıkmayın derim :d

    --- Belli haritalarda kritik yolları bloklamak, oyunun gidişatına göre çok önemli. Özellikle şu üç tane köprünün olduğu karlı haritada kesinlikle. Tankı orada bırakırsanız, patlatılsa bile, oradan kaldırılamıyor, kimse geçemiyor.

    --- Base'i ele geçirirken hasar görürseniz veya ele geçirene hasar verirseniz, hasar verme yüzdesiyle orantılı olarak, ele geçirme yüzdesi düşer. Bu çok önemlidir; sefil bir durumda olsanız bile ele geçirilmekte olan üssünüze gidip hasar vermeye çalışın. Bu sayede takımı kurtarabilirsiniz.

    --- Base'i ele geçirmek yerine tüm tankları yok ederek oyunu kazanırsanız, daha çok exp almanız olası. O yüzden, takımınızın ezeceği belliyken base'i ele geçirmek gibi bir eşeklik yapmayın :D
    Öte yandan, base'in ele geçirilmesinde payınız olursa veya base'nizi ele geçirenlere hasar verirseniz, bu istatistikinize işlenir ve sanırım alacağınız exp'i etkiler.

    --- Bir light tankı patlatmak yerine güçlü bir heavy'ye hasar vermek, daha çok exp-para getirebilir.

    --- HE mermilerin altta bahsedeceğim avantajı nedeniyle, Hetzer, Panzer 3, Panzer 4 tarzı düşük düzey tanklarla düşük zırh delme ama yüksek damage verme kabiliyetine sahip StuH42 tarzı toplar alıp onlarla HE kullanmak mantıklı olabilir. Yalnız bu topların isabet başarısı tanksavar toplardan daha düşüktür ve mermi doluş süreleri de uzundur.

    --- Toplarınızın isabet başarısı, zemine göre değişebilir. Özellikle yamuk zemindeyseniz, isabet etkilenebilir.
    Bunun yanında, aynı topun isabet başarısı ve mermi doldurma süresi, tanka, seçeceğiniz tarete, mürettebata ve aldığınız kitlere göre değişebilmekte.

    --- Oyunda achievement sistemi vardır. Mesela çok sayıda mermi yerseniz "steel wall" alırsınız. Bu tür şeyler kazanacağınız exp'i arttırıyordu diye hatırlıyorum.

    --- Radyo menzili oldukça önemli. Buradaki daire şeklinde iletişim menzilinizi düşünün. Yazan değer de dairenin yarıçapı oluyor. Dost tankın dairesiyle sizin daire kesişirse, dostunuzu ve onun o an görmekte olduğu düşmanları mini haritada görürsünüz.

    --- Sahip olduğunuz tüm tankları ve bileşenleri satabilirsiniz. Buna bir tank için aldığınız ama artık kullanmadığınız motor, top, mermi falan da dahil. Depot kısmındaki listede hepsi var.

    --- SPG iseniz, önceliğiniz düşman SPG'lerini avlamak olsun. Özellikle de, karşıda menzili sizi uzaktan vurmaya yetecek SPG'ler varsa. Bunun için, ille keşfedilmeleri gerekmez. SPG'lerin genelde pustukları yerlere kamerayla(shif'tle geçeceğiniz mod) bakın; SPG'yi görmeseniz de ateşledikleri merminin izini görürsünüz. Bu şekilde, mermi izinin başladığı yere ateş ederek görmeden indirmek kolaydır. Tabii bu taktiği SPG dışındaki araçlara karşı da kullanabilirsiniz ama SPG'ler HE ve büyük çaplı mermi kullandığı için mermi izleri büyük oluyor.
    Bu taktik nedeniyle, SPG'yken her ateş edişinizden sonra hareket etmeye bakın. Başka SPG'lere yem olmak an meselesi olur yoksa :d

    --- Bir aracı kendi görüş mesafenizle, ortam şartları gereği göremeseniz bile, başka araçlar düşman aracını keşfettiğinde, görüş menziliniz yetiyorsa görebilirsiniz. Böylece o aracı rahatça uzaklardan vurursunuz, o ne olduğunu anlamadan. Görüş mesafenizi sabitken %25, her türlü durumda %10 arttıran iki modül vardır. Bunlar özellikle tank destroyer'ler için oldukça önemli.
    --- Kamuflaj, diğer çok önemli etken. Savaş alanında göreceğiniz çalılıklar, görülebilirliğinizi oldukça zorlaştırır. Mümkün olduğunca onların içinde ve hareketsiz kalın. Böylece, yaklaşan düşman sizi henüz görememişken siz ona mermi yağdırıyor olabilirsiniz.
    Görülebilirliğinizi sabitken %25 azaltan modül, özellikle TD ve SPG'ler için çok önemli. Kesinlikle kullanın.

    --- Team-kill yapan şerefsizleri, size ateş ediyor olsalar bile vurmayın, hele sakın patlatmayın. Oyunda team-kill elbette yasak, ama kendinizi korumak için bile olsa, team killer'a vurmak da yasak.
    Team-kill yapanları ilgili e-posta adresinden mümkünse ss'lerle şikayet edin, gerekli ceza verilecektir.
    Şu aşamada, team-killer'lara karşı yapılabilecek başka bir şey yok.
    Ayrıca, birini yanlışlıkla vurursanız o kişiden özür dileyin ki, gidip de şikayet falan etmesin. Yanlışlıkla vurmanın bir cezası yok, ama siz vurduğunuz kişiden özür dilemeyi ihmal etmeyin :D

    --- Çatışmada tankların nerelerine ateş edilmeli:

    Bu özellikle yakın çatışmada bayağı önemli.
    Tankların genelde, taret zırhları, gövde zırhından daha güçlü olur. O nedenle, gövdeye nişan almak mantıklı olabilir.
    Eğer zırhını hiçbir yerden delemeyeceğiniz veya az hasar verebileceğiniz bir rakipse, paletlerine ateş edin(paletlerin üst kısmına doğru, özellikle. HP düşürme şansınız artar çünkü). Böylece bir süre hareketsiz kalacaktır(tabii elinde kit varsa hemen onarabilir de) ve düzeldiğinde de hareket kabiliyeti(dönme kabiliyeti) düşecektir. Tareti olmayan TD ve SPG'lere karşı bu taktik çok faydalı olur.
    Aynı şekilde, tanka toslayarak hareket etmesini önlemek de mantıklı olur. Hem çarpma etkisiyle hasar da verirsiniz, hatta paletleri de uçabilir.
    Bir diğer kritik yer, taretle gövdenin birleştiği yer. Buraya ateş edince, taretin bir süre hareketsiz kalması sağlanabilir. Bu olunca toplarının hareket açısı 0'a düşüyor, TD ve SPG'lerden bile beter oluyorlar
    Motor, ammo rack, yakıt tankı gibi yerler veya kritik mürettebatın bulunduğu yerler de çok önemli ama denk getirmek zor.
    Eğer ammo rack'i patlatırsanız en baba tankları bile bir kerede alırsınız. Ama çoğu zaman anca hasar verirsiniz ve bu da rakibin mermi doldurma hızının düşmesi demek (elinde modül varsa 2 dk'lığına veya süresiz onarabilir).
    Özellikle yakıt tankı vurulunca yangın çıkabiliyor ve bazen bu yangın durdurulamıyor, her yere yayılıyor ve göz göre göre HP'nizin 0'a inmesini izliyorsunuz :d
    Ammo rack ve yakıt tankını %50 sağlamlaştıran modüller mantıklı olabilir. Özellikle IS-7 tarzı bir aracınız varsa.

    Tankların genelde en zayıf kısımları, paletleriyle gövdeleri arasındaki kısımdır. Bunun yanında, ön zırhlarında, gövdenin alt kısmı genelde en zayıf kısımdır. Mesela bir Tiger 2 ya da JagdTiger'le önden karşılaştığınızda, üst taraftan delmeniz zorsa, ön gövdenin alt kısmına ya da paletlerin üstüne vurun. Palet - gövde arasından vurursanız, tankı hem hareketsiz kılabilir hem de tanka ciddi hasar verirsiniz. Direk paletleri vurursanız, çoğu zaman tanka hasar vermeden sadece hareketsiz kılarsınız.
    Bir JagdTiger'in kule ön zırhı az eğimli 250 mm, gövde ön üst zırhı daha çok eğimli 150 mm, gövde ön alt zırhı daha çok(kuleye göre) eğimli 100 mm'dir(eğim değerlerini ekleyeceğim). Oyunda da muhtemelen böyle ve oynarken bunu aklınızdan çıkarmayın.


    Mermi türleri ve zırh hakkında bilgi:

    Mermiler için iki ana değer var: Zırh delme kabiliyeti ve damage değeri. Ayrıca, alan etkisi değeri de özellikle SPG'ler için önemli.
    Zırhlarda ise iki önemli olay var: Zırh kalınlığı ve zırh eğimi (başka deyişle, zırha hangi açıyla ateş ettiğiniz).

    Mermi türleri, zırh delici (armour-piercing), "Composite rigid" zırh delici, HE (high-explosive), HEAT (high-explosive anti-tank) olmak üzere dört adet. Tabii birçok topun mermi modelleri ve fiyatları ayrı ayrı.
    Zırh delici mermiler, tamamen zırhı delip delememesine bağlı olarak tanka hasar verir veya vermez. Bu noktada, karşıdaki rakibin zırh kalınlığı dışında dikkat edilmesi gereken iki şey: zırh eğimi ve tankın köşe bölgelerine ateş etmemek.
    Zırh eğimi ne kadar çoksa, yani ne kadar düşük açıyla ateş ederseniz, hem o zırhın pratikteki kalınlığı artmış olur, hem de eğim sayesinde sektirme olasılığı artar. O nedenle, 120mm delen topunuzla atıyorum 80mm'lik zırha bir şey yapamadığınız çok olacak.
    Köşe-kenar bölgelerine ateş etmeme olayıysa, hem pratikteki zırh kalınlığı katlanacağından, hem de zırhı delseniz bile arkasında tankla ilgili bir şey olmayabileceğinden, dikkat edilmesi gereken bişey.

    Bunun yanında, mermilerin damage değerleri, zırhı delseniz bile tam etkili olmayabilir. Biraz da şansa bakan bir şey bu :)

    HE mermiler hakkında, önemli:
    Düşük zırh delme değerleri nedeniyle gereksizmiş gibi duran HE mermilerin güzel bir olayı, merminin zırh delme değeri yetmese bile, rakibe hasar verebiliyor olmanız(AP mermide ise ille zırh delme değeri yetmeli). Tabii ki HE merminin de damage değerini tam verebilmek için değerin yeteceği zırhlara vurmak gerekli, ama öbür türlü de fena vurmuyor. Bu özellikle düşük düzey tanklar için önemli. Mesela Hetzer gibi bir TD'ye tanksavar top yerine StuH42 gibi bir top takmak mantıklı olur. Böylece yüksek düzey tanklara da en azından hasar verirsiniz.

    Unutmadan, mermilerin sayısını elle kendiniz de belirleyebilirsiniz, auto-resupply yerine. Ana ekranda, merminin üzerine tıklamak yeterli.

    Tankın hızlanma değerleri ve süspansiyon sistemi hakkında:
    Tankınızın max hızı zaten yazar. Hızlanma başarısını ise, tankın ağırlığı ve motor gücü belirler. Tankın kendi çevresinde dönme başarısı ve giderken döndüğünüzde ne kadar hız kaybedeceğiniyse, motor ve süspansiyon belirler.
    Süspansiyon, tankın ne kadar ağırlık kaldırabileceğini de belirler. Tankınızın default ağırlığı ve süspansiyon sisteminin kapasitesi zaten yazar. Ona göre hesaplayıp, ağırlığı arttıracak bileşeni almadan önce süspansiyonu geliştirmeye gerek olup olmadığına bakarsınız.
    Süspansiyon kapasitesini arttıran özel modül de vardır; ama pahalıdır ve sadece taşıma kapasitesini arttırır; manevra kabiliyetini en azından doğrudan etkilemez.



    Oyundan bazı ekran görüntülerim. Hepsi very high - 4x MSAA'da alınmıştır. Görüntülerin bir kısmı 0.5, bir kısmı 0.6 sürümünden. 0.6 sürümündeki bazı grafiksel geliştirmeleri düzgün görmek için AA kapatmak gerekiyor, o nedenle bazılarında kapalı:

    1920x1080'lerin bazıları 16:10'da alınmış olabilir, görüntü esnekse ondandır. Bir de, görüntüdeki JagdTiger'in son topu alınmadı. Bilgi olsun:

     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]

     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]

     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]

     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]

     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]

     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]

     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]




    Yazı ve resimler icin CZ'ye tesekkurler.




    Tarafımca ufak düzenlemeler yapılmıştır.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Evet hocam güzel bilgiler paylaşmışsın teşekkürler Kimsenin oyuna ilgi göstermemesi canımı sıktı bu yüzden hiç konu açıp paylaşımda bulunmak istemedim senin açtığın iyi oldu...

    Verdiğin bilgilere birkaç şey daha ekleyeyim kendimce. Kazandığımız Xp ve Credit oranını arttırmak için belli bir seviyeye ulaştıktan sonra hergün verilen 150 altını biriktirip Premium hesaba geçmek çok önemli. 250 altına 1 günlük premium veriyor Premium hesapla yeni gıcır bir garajımız oluyor ve %50 daha fazla XP ve Credit kazanıyoruz. Eğer sağlam bir tankınız varsa bu altını krediye dönüştürmek yerine Premium hesap sayesinde xp kasın credit bir yere kadar işe yarıyor researchte açılacak tanklar uzakta kalınca para bir işe yaramıyor.

    Haritalar kapalı betada Random(Rastgele) seçildiğinden açık haritalarda şansınız varsa Tank destroyer yada Artillery olursanız şansınız daha yüksek olur.

    Light tank iseniz tanka takacağınız en önemli iki şey Motor ve Radyodur. Tankınız ne kadar hızlı olursa o kadar çabuk düşman bölgesine gidip gözcülük yaparak yerlerini tespit edebilirsiniz. Hafif tanklar ile ya Artillery yada kendi sınıfınızdaki tanklara karşı etkili olabilirsiniz boşu boşuna karşınıza bir Tiger yada KV almayın tek atışlık canınız var Bunun yanında Radyonun mesefasi düşmanın yerini bildirmede önemli bir etken oluyor. Detected yaptığınız her düşman için öldürmenin yarısı kadar XP alıyorsunuz.

    Medium tanklarda en önemli kısım yine Light tanklarda olduğu gibi motor radyo ve bunların yanında paletler(tankın kendi etrafındaki dönüş hızı saniyede bu kadar derece şeklinde yazar) Medium tankların zırhı ve canı Light tanklara göre daha iyi olduğundan bırakın hafif zırhlılar yerlerini tespit etsin siz arkadan gidip onlar sizin ufaklıklarla uğraşırken arka zırhlarından vurun

    Tanklarda kullandığımız toplara gelirsek en önemli etken Penetration denilen delme gücüdür. MM ile göstrilir. Düşman tankının zırhını delebilme gücünü gösterir ki bunun için hedef aldığımız düşmanın zırhının kalınlığını az çok bilmemiz gerekir. Örneğin T-34'ün 76mm'lik topuyla King Tiger yada Ferdinand veya VK serisi tankları ön zırhtan delemezsiniz, mermi seker. Penetrationla birlikte verdiği damageda topun cinsine göre önemli bir etken tabi en önemlisi dakika içinde kaç mermi atabileceğidir. Mermi alırken dikkat edilmesi gereken şey zırhı kalın olan tanklarla karşılaşacağımızdan dolayı zırh delici mermi alınmalı bunun yanında da 5-6 adet HE shell denilen delme gücü düşük patlayıcı gücü yüksek mermilerden alıp artillery ile karşılaşıldığında onların üstünde kullanmak olacaktır.

    Şimdilik aklıma gelen bunlar. Geriye kalanları zaten arkadaş belirtmiş gerisini oynayarak kendiniz görebilirsiniz

    Oyundaki kullanıcı adlarımızı yazarsak birbirimizi daha kolay bulabiliriz ben şimdiye kadar 5-6 Türk oyuncu gördüm lobbyde iken bilgi paylaşımında bulunabiliriz. Benim kullanıcı adım OzanSRC

    Eğer hala beta key almadıysanız acele edin aşağıdaki iki sitede keyler mevcut ikisine de üye olduktan sonra keyinizi alabilirsiniz...

    http://contest.mmosite.com/giveaway/world_of_tanks/

    http://mmohut.com/giveaways/world-of-tanks-closed-beta-key-giveaway
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzanSRC

    Bir arkadaş daha kazandık Hoşgeldin hocam. Key'i MMOHut'dan mı buldun

    Hoşbulduk
    http://contest.mmosite.com/giveaway/world_of_tanks/
    Sitede üyeliğim vardı zaten buradan aldım.
    Üyelik açtım ve installer'ı indirdim.Şu anda patch çekiyorum.Sabah'a biter sanırım(az sonra yatıcam )
  • Hocam patch filan çıkmadı oyuna ne patchi indiriyorsun sen

    http://game.worldoftanks.com/update

    Buradan torrent olanı yada 1.1 Gb Full olanı indirmen yeterli ufak bir patch çıkmıştı geçenlerde ama bekletecek bişey değildi...
  • @vuque
    Onunde 100 mm egimli zırhı var ki bu Tiger, KV, KV3 gibi tanklardan daha ustun. 88mm top takabiliyorsun, tareti cok hızlı donuyor. Ve en onemlisi cok hızlı.
    @domanya6
    Uzgunum hocam calıstıracagını pek sanmıyorum.


    Arkadaslar kullandıgınız tankların cizimlerine bu siteden bakabilirsiniz:
    http://ww2drawings.jexiste.fr/Files/1-Vehicles/Axis/1-Germany/German-Armor.htm
  • @Aerospace
    Hocam oyunu sevdiginize cok sevindim. Lag sorunu bugun biraz azdı sanki? Yoksa ben mi iyimserim.
    Ne yazıkki Clan olayları falan Beta'da yok. Ama Ozan ile 5'ten geriye sayıyoruz ve Battle'a basıyoruz. Sonuc olarak aynı mactayız.


    Haklısınız Marder II gercekten kagıt zırha sahip bir arac. Bir an once Hetzer ile degistirmeye bakın.

    @cz
    Buldum, prototiplerde 75 mm top kullanılmıs.
     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]

    http://ww2drawings.jexiste.fr/Files/1-Vehicles/Axis/1-Germany/03-sPanzers/Pz.Kpfw6-Tiger1/PzKpfw6H2.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reyftn -- 18 Ağustos 2010; 20:02:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MG42


    quote:

    Orijinalden alıntı: cz

    Marder 2'me kavuştum sonunda Ama en azından upgrade'siz topuyla ve şu 67 delen standart mermisiyle T-34 zırhı delmek bile sorun oluyor Yine de yandan arkadan yakalayınca veya BT-7 falan denk getirince tadından yenmiyor. Topun dönüş açısı da PanzerJager 1'den çok daha fazla.
    Şimdilik, ilk seviyedeki traktörün durumundan farkımız yok. Orada traktörle artillery ve tanklar sorunsa, burda da Maus'lar, IS'ler karşısında Marder'le aynı durumdayız. Hetzer açılınca zırh namına da bir şey olur elimizde, bakalım. Sefil Marder'imle IS'lerin KV'lerle çatışmasını izlemek uzun süre koyacak gibi

    Belki bir süre daha PanzerJager 1'le kasarım, para için. Yeri geldiğinde 6 kill yapabiliyorum onunla.


    Aynı durumdayım. Beni anlatmışsın aga. Marder II ile oyuna ilk başladığımızda verdiği traktörden bir farkımız yok. Marder II'den çok Panzer Jager I ile takılıyorum bende.




    Hatta traktörden bile kötü durumda bence. Traktörle en azından o seviyedeki tüm araçlara hasar verebiliyorduk.

    Bir de bazı ağır tanklı arkadaşlar benimle dalga geçiyor. Bitkilerin arasına Marder 2'mle pusmuşken yandan bir ağır tank geliyor, karşı karşıya kalıyoruz. Dalga geçmek için bir süre ateş etmiyor, ben de doğru düzgün delemeyeceğimi bildiğim için bakıyorum öyle. Sonra tabii tek mermi yeterli oluyor, hurdaya çıkarması için. Panther dahi, Marder'i önden bir seferde uçuruyor. Tam rezalet.

    Geçen bir tane KV (şu hayvani kulesi ve topu olanlardan) geldi karşıma, %12 hakkı kalmış. Artık mermisi kalmadığından mı, yoksa dalga geçmek için mi bilmem, üzerime sürüp çarparak hasar vermeye çalıştı. Ama biraz da şansımdan, ikinci seviyedeki 7.5 cm'lik topumla tam bana vururken yok edebildim. Tek kalmıştım oyunda, karşıda 4 tank. Popüler oldum bayağı ()

    Şu an Marder'in üçüncü(son) seviye 7.5 cm topunu aldım. Aslında, bol bitki örtülü haritalarda köşelere, tepelere pusarsanız, mürettebat da iyiyse, auto aim'le (biliyorsunuz, düşman tankına sağ tıklayınca auto aim oluyor. Kesinlikle kullanın. Ben biraz geç keşfettim) iş yapıyor Marder 2. Hele Panzer 3 falan yakaladınız mı oldukça iş görüyor. Uzakta olduğunuz için başklarıyla uğraşıyorlar ve siz yandan, pastadaki payınızı alıyorsunuz. Hasar vermek bile parayı oldukça arttırıyor. Hele Tiger 1'e hasar verirseniz. Yer yer önden de hasar verilebiliyor.
    Geçen Maus vardı oyunda. Hayvaniliğini oldukça güzel yansıtmışlar; ancak bir Tiger 2, Maus'a gayet hasar verdiriyor. Yine de düzgün kullanılırsa, Maus'un yapabilecekleri belli.

    Oyun gerçekten şahane. Marder'imle Tiger'a da gerek yok, Panther kaşısında çaresizlik duygusunu yaşattı bana, daha ne olsun.

    @Cedriccan

    Atmasyon iş yapmayacaklarını tahmin etmiştim. Gerçi şu devasa kuleli Panzer 4'lerden şüphelendim, onların da tarihsel dayanağı var mıdır acep? Çok tipsiz, uyumsuz duruyor o kule

    Ek: Valla o PZ4 de varmış. Sanırım aynısı:

     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]


    http://ww2drawings.jexiste.fr/Files/1-Vehicles/Axis/1-Germany/02-mPanzers/PzKpfw4/PzKpfw4-Ausf.H-Schmallturm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 19 Ağustos 2010; 11:11:27 >
  • Çeşitli siteler key dağıtmaya devam ediyor. Örneğin http://www.curse.com/keys/world-of-tanks/default.aspx adresinde hala dağıtılmamış key var, kayıt olup alabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Çeşitli siteler key dağıtmaya devam ediyor. Örneğin http://www.curse.com/keys/world-of-tanks/default.aspx adresinde hala dağıtılmamış key var, kayıt olup alabilirsin.


    Çok sağolun aldım

    Bakalım birazcık kasacağız anlaşılan 2 savaşa girdim ikisinde de harcadılar benim traktörü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cz

    quote:

    Orijinalden alıntı: MG42


    quote:

    Orijinalden alıntı: cz

    Marder 2'me kavuştum sonunda Ama en azından upgrade'siz topuyla ve şu 67 delen standart mermisiyle T-34 zırhı delmek bile sorun oluyor Yine de yandan arkadan yakalayınca veya BT-7 falan denk getirince tadından yenmiyor. Topun dönüş açısı da PanzerJager 1'den çok daha fazla.
    Şimdilik, ilk seviyedeki traktörün durumundan farkımız yok. Orada traktörle artillery ve tanklar sorunsa, burda da Maus'lar, IS'ler karşısında Marder'le aynı durumdayız. Hetzer açılınca zırh namına da bir şey olur elimizde, bakalım. Sefil Marder'imle IS'lerin KV'lerle çatışmasını izlemek uzun süre koyacak gibi

    Belki bir süre daha PanzerJager 1'le kasarım, para için. Yeri geldiğinde 6 kill yapabiliyorum onunla.


    Aynı durumdayım. Beni anlatmışsın aga. Marder II ile oyuna ilk başladığımızda verdiği traktörden bir farkımız yok. Marder II'den çok Panzer Jager I ile takılıyorum bende.




    Hatta traktörden bile kötü durumda bence. Traktörle en azından o seviyedeki tüm araçlara hasar verebiliyorduk.

    Bir de bazı ağır tanklı arkadaşlar benimle dalga geçiyor. Bitkilerin arasına Marder 2'mle pusmuşken yandan bir ağır tank geliyor, karşı karşıya kalıyoruz. Dalga geçmek için bir süre ateş etmiyor, ben de doğru düzgün delemeyeceğimi bildiğim için bakıyorum öyle. Sonra tabii tek mermi yeterli oluyor, hurdaya çıkarması için. Panther dahi, Marder'i önden bir seferde uçuruyor. Tam rezalet.

    Geçen bir tane KV (şu hayvani kulesi ve topu olanlardan) geldi karşıma, %12 hakkı kalmış. Artık mermisi kalmadığından mı, yoksa dalga geçmek için mi bilmem, üzerime sürüp çarparak hasar vermeye çalıştı. Ama biraz da şansımdan, ikinci seviyedeki 7.5 cm'lik topumla tam bana vururken yok edebildim. Tek kalmıştım oyunda, karşıda 4 tank. Popüler oldum bayağı ()

    Şu an Marder'in üçüncü(son) seviye 7.5 cm topunu aldım. Aslında, bol bitki örtülü haritalarda köşelere, tepelere pusarsanız, mürettebat da iyiyse, auto aim'le (biliyorsunuz, düşman tankına sağ tıklayınca auto aim oluyor. Kesinlikle kullanın. Ben biraz geç keşfettim) iş yapıyor Marder 2. Hele Panzer 3 falan yakaladınız mı oldukça iş görüyor. Uzakta olduğunuz için başklarıyla uğraşıyorlar ve siz yandan, pastadaki payınızı alıyorsunuz. Hasar vermek bile parayı oldukça arttırıyor. Hele Tiger 1'e hasar verirseniz. Yer yer önden de hasar verilebiliyor.
    Geçen Maus vardı oyunda. Hayvaniliğini oldukça güzel yansıtmışlar; ancak bir Tiger 2, Maus'a gayet hasar verdiriyor. Yine de düzgün kullanılırsa, Maus'un yapabilecekleri belli.

    Oyun gerçekten şahane. Marder'imle Tiger'a da gerek yok, Panther kaşısında çaresizlik duygusunu yaşattı bana, daha ne olsun.

    @Cedriccan

    Atmasyon iş yapmayacaklarını tahmin etmiştim. Gerçi şu devasa kuleli Panzer 4'lerden şüphelendim, onların da tarihsel dayanağı var mıdır acep? Çok tipsiz, uyumsuz duruyor o kule

    Ek: Valla o PZ4 de varmış. Sanırım aynısı:

     World of Tanks Taktik Paylaşımı [ANA KONU]


    http://ww2drawings.jexiste.fr/Files/1-Vehicles/Axis/1-Germany/02-mPanzers/PzKpfw4/PzKpfw4-Ausf.H-Schmallturm.htm


    MarderII kullananlarla gerçekten iyi dalga geçiyorlar ancak tam upgrade edilmiş bir marderII yeri geldiğinde çok yararlı olabiliyor. Ben Mausa bile arada sırada hasar verebiliyorum. Ancak nereden gidiyoruz diye sorduğumda sen tier2sin kimse umursamaz nereye gittiğini şeklinde bir cevap da aldım bugün.

    Panzer IIIleri yandan yakaladığımda affetmiyorum. Ancak yine şunu söylemeliyim ki şimdi PzIII aldım Tiger içimde kaldı çünkü. Bir de light tankları kimse kullanmayacak realistik olmayı bırakın avantaj verin de seçsinler oyunun full releaseinden sonra diyenlere rastladım official forumda full upgraded leopard yeri göğü sarstı maçın birinde heavyleri keklik gibi avladı. Ne seçerseniz seçin günün kahramanı olabilirsiniz. Fark eden tek şey aldığınız zevk olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    Beyler BETA formunu doldurdum şimdi neyi bekleyeceğim?


    Ona gerek yoktu. Zaten cevap gelmiyor.

    http://mmohut.com/giveaways/world-of-tanks-closed-beta-key-giveaway
    Burdan key al.

    http://game.worldoftanks.com/registration/
    Buradan da key (Invite code yazan kısım) ile üye ol.
  • Bunlar da yeni üyelerimiz Amerikan Tanklarından bazıları...

    http://worthplaying.com/article/2010/8/24/news/76412/

    Alıcam Sherman'ımı Tigerları arkasından vurucam
  • Server'a bağlanma ekranında(e-posta - şifre girilen yer) "Unable to connect to the network" hatası alıyorum şu an. Sizde durum nedir?


    Ek:http://game.worldoftanks.com/news/general_news/stand_by_till_1_09

    1 Eylül'e kadar sunucular kapalıymış. 0.5 sürümüyle bayağı bir yenilik de gelecekmiş. Hayırlısı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 26 Ağustos 2010; 13:49:06 >
  • @Ghost Warrior
    Ne demek hocam.
    @Fexible
    10th tank battalion da guzelmis aslında.
    Arkadaslar sizin icin elimde bulunan bir tank dergisini upload ettim. Dosya pdf seklinde, esi bulunmaz bir kaynak. Goz gezdirmeniz cok yararlı olabilir. ("-"yi kaldırın)
    http://hot-file.com/dl/65535118/0c771eb/Tanks_of_WWII.pdf.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reyftn -- 29 Ağustos 2010; 18:10:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cedriccan

    @Ghost Warrior
    Ne demek hocam.
    @Fexible
    10th tank battalion da guzelmis aslında.
    Arkadaslar sizin icin elimde bulunan bir tank dergisini upload ettim. Dosya pdf seklinde, esi bulunmaz bir kaynak. Goz gezdirmeniz cok yararlı olabilir. ("-"yi kaldırın)
    http://hot-file.com/dl/65535118/0c771eb/Tanks_of_WWII.pdf.html




    Hocam emeğine teşekkürler. Kullandığımız tankların açıklamalarını bulmak okumak oldukça güzel ve zevkli oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fexible


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cedriccan

    @Ghost Warrior
    Ne demek hocam.
    @Fexible
    10th tank battalion da guzelmis aslında.
    Arkadaslar sizin icin elimde bulunan bir tank dergisini upload ettim. Dosya pdf seklinde, esi bulunmaz bir kaynak. Goz gezdirmeniz cok yararlı olabilir. ("-"yi kaldırın)
    http://hot-file.com/dl/65535118/0c771eb/Tanks_of_WWII.pdf.html




    Hocam emeğine teşekkürler. Kullandığımız tankların açıklamalarını bulmak okumak oldukça güzel ve zevkli oldu.

    Ne demek hocam. Onu dusunerek upload ettim.

    Serkanay'a katılıyorum. Mesela siz Russia Armed Forces isimli bir clana girmek ister miydiniz? Sahsen ben istemezdim.
  • Burada bir tankı almak için gerekli toplam freexp ve credit miktarı yazıyor. Eğer ne kadar xp kazandığınızı hatırlıyorsanız, tablodan hangi araçlara gidebileceğiniz görebilirsiniz.


    Alman

    Rus

    kaynak:http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/6864-xp-to-unlock-tanks/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aerospace -- 30 Ağustos 2010; 1:27:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cedriccan

    Hocam fikirlerinizin coguna katılıyorum. Fakat server konusunda yapımcılara hak veriyorum.
    Amerika Server'ı 7500+ kapasiteliymis. Eger Amerika ve Avrupa sunucularını aynı anda acık tutarlarsa, ABD serverini test etme sansları olmaz. Sonucta beta bu, beta bittiginde oyuncu sayısı cok daha fazla artacaktır. Sunucunun kaldırıp kaldıramayacagını gormeleri gerekir.
    Tam surum gelmeden Avrupa sunucusu tekrar acılacakmıs. Forumda yapılan acıklamaya gore Avrupa sunucusu kısa bir sure icin kapanmıs.

    Sunucunun New jersey'de olacagı duyumunu aldım ve oraya gore yaptıgım testlerde ping 155 cıkıyor, acıkcası pek de kotu bir deger degil.
    Servis saglayacısı: Uydunet.


    İyi niyet kullancak olursam sölediğin doğru ama baştan beri bu adamlar yaptıklarıyla yaklaşımlarıyla iyi niyet gösterilmesi halinde bunu cıkara dönüştürcek tipler olduklarını kanıtladır bana.

    Şimdi mantıklı davranalım 1 servırı taşımak 1 haftamı alır? Servırın bilgilerini titaniclemi taşıyo bu adamlar ( en son 60.000 oyununcunuları olduğu sölenmişti buda öle devasa bir bilgi miktarı etmez)
    Onuda gectim EU yu kapamadan US e bilgiler kopyalanamazmıydı? (Nasıl olsa resmi acıklama yaptılar oyunu piyasaya süremeden kesin hardwipe yapcaz diye) Üstelik işin saçma tarafı bu adamlar şimdiye EU closed beta diye afişe ettiler bunu bu yüzden US player sayısı az. Stress testi yapmak cok kolay kapatırsın EU servırını bir hafta sonu atarsın soft wipe ı US servırına millet hafta sonu hem değişik tankları test eder hemde eylenir... Önemli olan US içinde sectikleri US servırına bağlantı... US dekiler biz gibi değil adamlar 150-200 pinge berbat diyolar... Wow eu dayken cenem düşerdi zaten batının bu kalite düşkünlüğüne adamlara oranla sürünüyoz resmen ve pvp yüksek ping affedilmez char'ı yere yatırır.

    Son olarak patchdeki modul hasarlarıyla iligli RU forumlardan bir tanesi ceviri saysafasıyla beta forumuna konulmuş. İnceledim.NErdeyse hissedilebilcek bir değişiklik yok. incelediğim örnekte durum şöle.
    Tiger ın zırhı T34 ün Zis + ile delinmek istendiğinde başarılı vuruşların %20-30 arası critik hasara (modul hasarına neden oluyo) bu topun dakikada 24-26 attığını düşünürsek tiger sahibinin yaklaşık 10 saniyesi var bu tankı yok etmek için.... Ağır silahlarda durum daha vahim ve olsaılık cok daha yüksek gibi... (tabi tankın hp si cok daha hızlı düştüğü için iyi bir test yapılması zor....)

    bunu EU forumlarından aldım üstteki 2 linki tiger testleriyle ilgili

    http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=de&ie=UTF-8&sl=ru&tl=en&u=http://forum.worldoftanks.ru/index.php%3F/topic/16439-%25D1%2582%25D0%25B5%25D1%2581%25D1%2582%25D0%25BE%25D0%25B2%25D1%258B%25D0%25B5-%25D1%2581%25D1%2582%25D1%2580%25D0%25B5%25D0%25BB%25D1%258C%25D0%25B1%25D1%258B-%25D1%2582%25D0%25B8%25D0%25B3%25D1%2580%25D0%25B0/%3Fs%3D25ffffabce54766259ecc2db0fbf5a40&rurl=translate.google.de&usg=ALkJrhh_AdKOpmsOZMTpFC_IDhMMOjUpVw

    180 replies

    http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=de&ie=UTF-8&sl=ru&tl=en&u=http://forum.worldoftanks.ru/index.php%3F/topic/2048-%25D1%2582%25D0%25B8%25D0%25B3%25D1%2580/%3Fs%3D25ffffabce54766259ecc2db0fbf5a40&rurl=translate.google.de&usg=ALkJrhizaRout1MpOZK1ZSr30YbjqlWDHw

    1700 replies


    Happy reading ...


    I pulled this off of the russian forums.

    Posted Today, 09:38

    "Громкий чих наводчика повредил орудие. Стрельба невозможна." "A loud sneeze gunner damaged gun. Shooting is not possible."
    "Сильный порыв ветра уничтожил поворотный механизм башни." "A strong gust of wind destroyed the turning mechanism of the tower."
    "Злобный взгляд из вражеского танка. Критическое повреждение двигателя. Движение невозможно." "The evil eye of the enemy tank. The critical engine failure. The movement is impossible."
    "Заряжающий пролил горячее кофе. Кофе привело ко взрыву боеукладки." "Charging spilled hot coffee. Coffee led to an explosion combat pack."
    "Столкновение с пылью. Приборы наблюдения уничтожены." "Collision with dust. Observation destroyed."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tiger2B -- 31 Ağustos 2010; 18:16:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tiger2B

    Navyfieldın betasından itaberen 2-3 yıl bulundum. PvP tabanlı oyunda balansın her şey ve hiç bir şey anlamanına geldiğini bizzat oynarak öğrendim. Öğrendiğim başka şeyse insanların basit cıkarlar için ne kadar karmaşık ve gereksiz şeyler yapabilcekleri oldu. Burda bu yazıları yazmamın sebebi benim gibi Türklerin bu adamları baştan insan yerine koyupta güvenip para ve zaman harcamalarını engellemek.
    Benim yaşadığım şey iğrencti. Navyfieldda gördüğüm haksızlıkları carpıkları her sefer foruma yazdığımda bunlardan cıkar sağlıyanlar tarafından resmen taşlandım ve cadı olarak gösterildim. Coğu zaman ya ingilizceme hakaret edildi yada beceriksizlik bilgisizlikle suclandım suclanyanların hepsi benle bire bir savaşmış ve sonuçta yenilmiş veya ucuz kurtulmuş kişilerdir...
    Bu gün Navyfield ın forumlarında yaptığım bütün uyarılar gerceğe dönüştü o gün bana gülen alay eden kimseler şu an Worlds of Tanks talar içlerinde NFyi oynuyan kalmadı.
    Benim şahsi görüşüm şu bizler yani derin şekilde strateji uygulayarak oyun oynuyanlar azınlıktayız ve gercekte bize hitap eden oyun sayısı cok az. Ama işin daha kötüsü zaten intertte az olduğumuzdan türk olmak. Bu yüzden bu kadar yükleniyorum. Sizce kac tane forumda böle bir kitle bu tip bir oyunla ilgilenir?

    MMO oynuyasak ortam cok önemlidir. Eyer world of tanks hakkaten oynanabilcek seviyeye ulaşırsada en cok yapmak istediğim şey güclü bir türk clanı uluşturmak ve bizi küçük gören avrupalı zibidilere kendilerinin aslında ne kadar kibirli ve burnu havada olduğunu göstermek isterim.

    Fakat eyer oyun gercektende bir cüzdan savaşına dönüşme ihtimaline girerseki şu an bu olasılık yüksek. En üstün çabalarımız bile bu aptal cebi dolu şımarık insanların bizi alaya almasıyla biterki buda benim diyerlerini korumam için gerekli nedeni bana verir....

    Yani kısacası bunca yazının tamamı kendi doğrularım, duygularım ve içgüdülerimdir.

    Çok güzel yazmışsın eline sağlık
    O değilde tam oyunun geldiği günlerde bende internet gidebilir arkadaşlar.Şansıma tüküreyim
    Konu
    http://forum.donanimhaber.com/m_42608600/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vuque -- 31 Ağustos 2010; 22:28:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arcatera

    Beta için başvurumu yapmıştım ne eposta geldi ne bişey ne cimri adamlar ya


    Al sana beta key hemde isteidiğin kadar

    http://www.mmocrunch.com/mmorpg-game-list/?game=world-of-tanks&page=beta
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.