- x
Tonaj Hakkında Yeni Kanun Düzenlemesi
3 Cevap41973 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


795 Mesaj
29 Temmuz 2010; 15:59:39 

2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun araçların yüklenmesi ile ilgili 65 inci maddesinde değişiklik yapan 6001 sayılı Kanun 13.07.2010 tarih ve 27640 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Söz konusu Kanun Değişikliğine göre bazı önemli konular:

1) Araçların yüklenmesinde, yönetmeliklerle belirlenen ölçü ve esaslara aykırı olarak taşıma sınırı üstünde yolcu alınması halinde taşınan fazla yolcu başına 60 TL. idari para cezası verilecektir. ( Danışman Notu 1: Bu bendin “şehir içi toplu taşımacılık yapan  Otobüs, dolmuş ve minibüsleri hariç” tutacak şekilde yapılacak düzenleme için verilen  Kanun teklifi TBMM Genel Kurul gündeminde) (Danışman Notu 2: Bu bent için verilecek idari para cezasının “yolcu başına 15,-TL.’ye” indirilmesi için düzenlenen Kanun teklifi Genel Kurul gündeminde)
2) İlgili maddenin eski halinde taşıma sınırı üstünde yük alma ile sınır aşılmasa bile dingil ağırlıklarını aşacak şekilde yükleme yapılması aynı bendin içinde yer alıyor ve aynı tutarda ceza veriliyordu. Yeni düzenlemede bu iki unsur değiştirilerek birbirinden ayrılmıştır;
(a)  Azami yüklü ağırlığın aşılması halinde;
1. Aşımın %10 fazlasına kadar işleten ve gönderenlere ayrı ayrı 500,-TL. idari para cezası verilir. (Ceza sonrası taşıt yola devam eder.)
2. Aşımın %15 fazlasına kadar işleten ve gönderenlere ayrı ayrı 1.000,-TL. idari para cezası verilir. (Ceza sonrası taşıt yola devam eder.)
3. Aşımın %20 fazlasına kadar işleten ve gönderenlere ayrı ayrı 1.500,-TL. idari para cezası verilir. (Ceza sonrası taşıt yola devam eder.)
4. Aşımın %25 fazlasına kadar işleten ve gönderenlere ayrı ayrı 2.000,-TL. idari para cezası verilir. (Ceza sonrası taşıt yük uygun hale getirilene kadar trafikten men edilir.)
5. Aşımın %25 in üzerinde işleten ve gönderenlere ayrı ayrı 3.000,-TL. idari para cezası verilir. (Ceza sonrası taşıt yük uygun hale getirilene kadar trafikten men edilir.)
(b) Azami yüklü ağırlıklar aşılmamış olsa bile azami dingil ağırlıkları aşılacak şekilde yükleme yapılması halinde işletene 500,-TL. idari para cezası verilir. (Eski hali 1.000,-TL. idi)
3) Maddenin eski halinde yer almayan Tehlikeli ve zararlı maddelerin gerekli izin ve tedbirler alınmadan taşınması halinde 250,-TL. idari para cezası verilir ve gerekli izinler sağlanıncaya kadar taşıt trafikten men edilir.
4) Gabari (uzunluk, yükseklik ve genişlik) yük yüklenmesi, yük üzerine veya araç dışına yolcu bindirilmesi halinde işletene 500,-TL. (eski hali 1.000,-TL.idi) gönderene 1.000,-TL. (eski hali 2.000,-TL. idi) idari para cezası verilir.
5) Ayrıca yeni bir uygulama olarak Kantar kontrollerinden kaçan araçların plakasına 1.000,-TL. idari para cezası uygulanır hükmü gelmiştir.
6) 13.07.2010 tarihinden itibaren yapılacak denetimlerde, kamyonet cinsi taşıtlar için azami yüklü ağırlığı veya izin verilen azami yüklü ağırlığı ve/veya azami dingil ağırlıkları aşılacak şekilde yükleme yapanlar için ağırlık boyut kontrolleri hakkındaki yönetmelik yürürlüğe girinceye kadar 500,-TL. idari para cezası uygulanacaktır.

İlgili kanun değişikliğinden sonra, ticari yük taşımacılığı yapan firmalar sizce nasıl bir önlem (yada önlemler) alacaklar? Yada herhangi bir önlem alacaklar mı? Ne dersiniz?[/size]



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Satışçı -- 29 Temmuz 2010; 17:14:24 >


_____________________________

Tyre Protector - Lastik Koruma Solüsyonu (Jeli):

1-) Lastik patlama ve infilaklarını %95 oranında engeller.
2-) Lastik hava basıncının azalmasını kalıcı olarak engeller.
3-) %40'a kadar Lastik kullanım ömrünü uzatır, yakıt sarfiyatını azaltır, iş&zaman kaybını minimize eder.
4-) Potansiyel olarak hayat kurtarır.


 
1 Mesaj
22 Ocak 2012; 11:08:05 

slm arkadaslar,

simdi benim sormak istedigim bir cok onemlı bir konu var
yukarda konu icinde gecen tonaj aşım limitleri ve para cezaları yazıyor,
benim sıkıntım benim bir aracım var arac şirket adına kayıtlı ve ruhsatında kamyonet (kapalı kasa ) yazıyor ( mercedes sprınte 413 cdı
kullanım amacı yuk naklı-hususı yazıyor , diger bilgiler bolumunde özel amaclı mobil makyaj ve bakım aracı yazıyor ve aracın tonajı 3.5 ton,
şimdi sormak istedigim bu arac yuk tasımıyor ve ıcınde sabıt kurulu olan tv,klima mutfak tezgahıi tuvalet ve karavan icinde olması gereken
hersey sadece yatak haric ve jenerator var bu durumda tonajım 3780 kg geliyor kısacası yuk tasımacılıgı yapmadıgım ıcın ve ayrıcada yıldızlı
k2 belgesı ve src2 src4 belgelerınıde aldım.
1.soru : yukarda yazdıgım metne gore yuk tasımacılıgı yapmadıgımdan dolayı tonajdan dolayı (280 kg ) ceza alırmıyım..

2.soru bu yazıyı yazarken yanımda kamyonet ısı yapan arkadaslar vardı ve kamyonetlerı cıplak yuksuz agırlıgı 3 ton gelıyor (kasa yokken )kasanın agırlıgı 850 kg toplam agırlık 3850 kg yuk aldıgı zaman 4 ile 5 ton arası gelıyor sımdi sorum ruhsata ruhsaa gore 3.5 ton olması gerekıyor bu arkadslarımız ne yapmalı kasayı cope atıp cıplak bır sekıldemi yuk tasımalı yoksa arabalarını yakıp hırsızlık yapmalı ne yapıcagımızı sasırdık dıyolar cunku para kazanmamız lazım dıye dert yanıyor arkadaslarımız.

cevaplarınız icin simdiden tesekkur ederim.
saygılar ,
haldun


_____________________________



795 Mesaj
22 Ocak 2012; 16:33:25 

Açıkçası bu forumu açtıktan sonra kanuni düzenlemeleri takip etmeyi bıraktım. Ancak, aracınızın ruhsatında kamyonet yazıyor olması, aracın toplam azami yüklü ağırlığının 3,5 ton'u geçemeyeceği anlamına geliyor. Yani, kontrol halinde ceza yiyeceğiniz kesin.

ikinci konu ise çok ilginç aslında.. kanun kamyonet tanımını yapmış ama azami yüklü ağırlığını 3,5 ton ile sınırlamış...
Halbuki dediğiniz gibi, üzarinde kasası olan bir kamyonetin boş ağırlığı kesinlikle 3 ton'un üzerindedir, ve iizin verilen taşıma kapasitesi max. 450 kg'ı geçmez (en hafif kamyonet+kasa olarak söylüyorum). Ancak, kamyoneti satınalan firma aslında şehir içindeki trafik yasak saatlerine takılmamak için kamyonet sınıfında araç alırken yük konusunda ise kendini sınırlandırıyor, yada daha doğru bir tabirle ağır tonaj çalışıyor. ve herhangi bir denetlemede ceza yemesi kaçınılmaz...

Bence Karayolları'nın ve Ulaştırma Bakanlığı'nın biran önce bu konuya el atıp kamyonet tanımını ve tonajını yeniden belirlemesi gerekiyor.


_____________________________

Tyre Protector - Lastik Koruma Solüsyonu (Jeli):

1-) Lastik patlama ve infilaklarını %95 oranında engeller.
2-) Lastik hava basıncının azalmasını kalıcı olarak engeller.
3-) %40'a kadar Lastik kullanım ömrünü uzatır, yakıt sarfiyatını azaltır, iş&zaman kaybını minimize eder.
4-) Potansiyel olarak hayat kurtarır.


 
60 Mesaj
16 Mart 2012; 23:57:27 

Başlık için teşekkürler,
Arkadaşlar bu tonaj meselesi çok baş ağrıtacak, 3,5 ton yere basar ağırlığı komyonetlerin fakat kasaydı, sehpaydı geriye birşey kalmıyor.
Bununla ilgili kanunsal bir düzenleme gerek ya küçük esnafa belli bir kg. muafiyet lazım yada başka bir çözüm. Bununla ilgili toplanalım sesimizi gerekli yerlere duyuralım. Bu konuda odalarda elini taşın altına koymalı bir çalışma yapmalı. Bence bu konu hakkında mağdur olan çok insan vardır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi salihli7 -- 17 Mart 2012; 0:00:29 >


_____________________________

Bulanıkmış Berrakmış Her Suyu İçtin mi ? ...
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Diğer Motorlu Araçlar Genel » Tonaj Hakkında Yeni Kanun Düzenlemesi
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.281