Şimdi Ara

Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
10.911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değişim içerisindeki otomobil endüstrisinde, üreticiler için öncelikli hedeflerden biri de yüksek yakıt tasarrufuna sahip modeller sunabilmek. Bu hedef doğrultusunda çeşitli teknolojiler üzerinde çalışan üreticiler, hibrit motor teknolojisi ve elektrikli araçlar üzerine yoğunlaşmış durumdalar. Geliştirdiği dizel motor teknolojileriyle, yakıt tasarrufu söz konusu olduğunda sektöre yön veren isimlerden biri olan Alman Volkswagen AG, yakın gelecekte hibrit ve elektrikli araçlar üzerine yoğunlaşacağını belirtiyor.



    alt="Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor"


    2011 Jetta Hybrid


    Kaliforniya'nın Palo Alto bölgesinde bir Elektronik Araştırma Merkezi bulunan Volkswagen, altıncı jenerasyon Jetta modeliyle, dizel motor teknolojilerinden elektrikli araçlara geçişin başlangıcını yapmayı planlıyor. Amerika pazarı için ilk hibrit otomobilini bu yılın sonuna doğru satışa sunacak olan Volkswagen'de tepe yöneticisi Martin Winterkorn konuyla ilgili açıklamasında, "otomobil dünyasındaki elektrik dönüşümünde Volkswagen'in anahtar rol oynayacağına can-ı gönülden inanıyorum" dedi.



    alt="Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor"


    Audi E-Tron


    Volkswagen'deki değişim rüzgarlarının ilk yansımalarını çok amaçlı spor arazi aracı Touareg ve ülkemizde de sevilen bir sedan olan Jetta'da göreceğiz. Tesla Motors ile iş birliğine giderek RAV4 modelinin elektrik versiyonunu hazırlayan Toyota, geçtiğimiz günlerde alternatif teknolojilerle donattığı Focus modelini Amerika başkanı Barack. H. Obama'ya denettiren Ford ve hidrojen de dahil olmak üzere farklı yakıt seçenekleri üzerinde çalışan BMW gibi güçlü rakiplerine karşı Volkswagen, agresif bir gelişim hedefliyor.



    alt="Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor"


    Porsche 918 Spyder


    Önümüzdeki yıl, Golf modelinin elektrikli yeni bir versiyonunu test etmeyi planlayan Volkswagen, 2013 yılında Golf ve Passat'ın hibrit versiyonlarını satışa sunacak. Yukarıda da belirttiğimiz gibi dünyanın en büyük otomobil gruplarından biri olan Volkswagen'in çatısı altında çok sayıda marka bulunuyor ve firmanın aldığı değişim kararı, bu markaların geleceği için de önemli rol oynuyor. Örneğin Audi, elektrikli süper-spor yol otomobili e-tron, Porsche ise hibrit Cayenne ve 918 Spyder modellerini hazırlıyor.



    alt="Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor"


    Volkswagen E-Up!


    Arazi araçlarında, safkan sporcularında ve lüks sedanlarında yeni motor teknolojilerini kullanmayı planlayan Volkswagen, yüksek verimlilik sunan minik şehir otomobilleri için de çalışmalarını sürdürüyor. Gordon Murray'ın yenilikçi T-19'una karşı Volkswagen, elektrikli şehir otomobili E-Up! ile iddialı olmayı hedefliyor. Volkswagen'dan yapılan açıklamaya göre tek şarj ile 93 mil gidebilen E-Up!, 40 mil gidebilen 2011 model Chevy Volt'a kıyasla önemli bir avantaj sağlıyor.



    alt="Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor"


    Volkswagen Touareg Hybrid


    Volkswagen tepe yöneticisi Winkerton, "...Bizim müşterilerimiz, bazı şeylerden fedakarlık etmeye razı olmaz, mevcut Golf modelindeki yüksek standardı, elektrikli Golf'te de bekleyeceklerdir..." dedi. Alman otomobil üreticisi, ortaya koyduğu hedefler doğrultusunda, Tennessee'nin Chattanooga bölgesinde 1 milyar dolarlık yatırımla yeni bir üretim üssü açmaya hazırlanıyor. Firmanın yeni fabrikası, 1988 yılında kapatılan Pennsylvania fabrikasından bu yana, Volkswagen'in Amerika'daki ilk otomobil üretim tesisi olacak.



    alt="Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor"


    Süper spor otomobil üreticisi Lamborghini de daha "yeşil" dostu olacak


    1970 yılında 570.000 araç satarak o dönemde Amerika'daki en popüler yabancı otomobil markası olmayı başaran Volkswagen, devam eden süreçte pozisyon kaybetmeye başlamış ve bu ününü kademeli olarak Toyota ve Hyundai gibi Uzakdoğulu üreticilere kaptırmıştı. 2018 yılına kadar endüstrinin zirvesine yerleşmeyi hedefleyen Volkswagen, bu hedefleri doğrultusunda Amerika'daki otomobil satışlarını mevcut rakamlara göre iki kat arttırmayı ve 800.000 VW ile 200.000 Audi markalı araç satmayı hedefliyor.








  • Geleceğin enerjisi elektrik olacağı belli fakat Dünya'da bunu kaldırabilecek elektrik santrali varmı ki?
  • Benim bildiğim yok fakat geleceğin enerjisi elektirlk olarak belirlenmişse bunu karşılayabilecek teknolojiyi de gelişir artık
  • nükleer ererjiyi elektrik enerjisine dönüştürmesine gerek var(zaten bu olay var fakat doğru düzgün kullanılmıyor).
  • Ne olacak TSI 'lara 10000 lira fark koyan Doğuş bunlara da 30000 lira fark koyar.
  • seviyorum bu araç markasını
  • Gelecek şimdilik elektrikli araçlarınmış gibi duruyor ancak...

    Elektrik üretimi, kömür, doğalgaz vs den yapıldığı sürece ne kadar çevreci olur tartışılır.

    Bir de vaktiyle autoshow da bir yazı vardı, yaklaşık şöyle birşeylerden bahsediyordu;
    Elektrikli araçları kullanan bir çok insanın olduğunu ve hepsinin birbirine yakın saatlerde araçlarını şarj etmeye kalktıklarını...
    Şebeke pert



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SIRADANUS -- 23 Temmuz 2010; 16:10:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FB®h Pozitif

    Ne olacak TSI 'lara 10000 lira fark koyan Doğuş bunlara da 30000 lira fark koyar.


    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.t.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: FB®h Pozitif

    Ne olacak TSI 'lara 10000 lira fark koyan Doğuş bunlara da 30000 lira fark koyar.


    +1

    +1905
  • nedense audi ve wolkswagen i seviyorum
  • Bu hibrit motor dedikleri ektrikle çalışma olayı öyle prize takılıp da şarj etme değil. Araçta 2 motor bulunuyor yakıtla çalışan ve elektrikle. Elektrikle çalışan motorun şarjı bittiği zaman yakıta geçiyosunuz ve araç yakıtla çalışırken elektrik mororu şarj ediliyor şarj tamamlanınca tekrar elektrik motoru kullanılmaya başlanıyor.
  • Elektrikli araç deyince favorim Volt

    Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor

    Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor

    Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Echoes -- 23 Temmuz 2010; 18:09:11 >




  • elektrikli motorların önce şehir içi

    araçlarda yaygınlaşacağını düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ThunderVolt

    Elektrikli araç deyince favorim Volt

    Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor

    Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor

    Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor


    O kadar büyük jantları nasıl elektrik gücü ceviriyor





    Elektrik güzel tamam da arazide nasıl olucak o iş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @Majesty -- 23 Temmuz 2010; 20:39:50 >




  • Tasarımda hep kopyala yapıştır ya. Hele Audi. A4 ile A8 neredeyse aynı yahu. Sadece fotokopi makinesinde yüzde yirmi beş oranında büyütülmüş gibi.

    Ayrıca hibrit otomobil hiç görmedim daha.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: majesticman


    quote:

    Orijinalden alıntı: ThunderVolt

    Elektrikli araç deyince favorim Volt

    Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor

    Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor

    Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor


    O kadar büyük jantları nasıl elektrik gücü ceviriyor





    Elektrik güzel tamam da arazide nasıl olucak o iş

    Arazi araçlarının dıger araçlara gore en buyuk ozellıgı gücün 4 tekere vermesı bunun yakıtla alakası oldugunu sanmıyorum sonucda yıne bır motor olacak ve bu motoru benzın turevlerı yerıne elektırık veya dogal yakıtlar besleyecek o motordakı guc 4 tekere aktarılınca al sana arazı aracı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: T N T

    Bu hibrit motor dedikleri ektrikle çalışma olayı öyle prize takılıp da şarj etme değil. Araçta 2 motor bulunuyor yakıtla çalışan ve elektrikle. Elektrikle çalışan motorun şarjı bittiği zaman yakıta geçiyosunuz ve araç yakıtla çalışırken elektrik mororu şarj ediliyor şarj tamamlanınca tekrar elektrik motoru kullanılmaya başlanıyor.

    Hybrid de var aslında sadece elektrikle çalışan da.
    Örneğin sadece pillerle giden Golf`ün testleri halen devam etmekte.
    Hybrid için tamamen elektrikli araçlara geçiş için ara çözüm olarak bakılıyor.
    Önce daha hızlı şarj edilebilir ve fiyatı daha makul piller geliştirilmesi gerekiyor.
    Şu anda pil teknolojisi üzerinde çalışılıyor.
    Şu an için Graphene (Grafin) kullanılarak lityum iyon pillerde aşırı kısa sürede şarj olanağı sağlanabilmesi ümit verici gelişmelerden en önemlisi olarak gösterilebilir.




  • Bu gün a1 gördüm alman plakali arac dizayn olarak hakkaten cok güzel....
    ay lav yuu woswos
  • çevrecilik hikaye, tüm üreticilerin elleri mahkum petrolden vazgeçmeye, kaynaklar tükeniyor. istemezler mi yüzyıllar boyu petrolle devam etmeyi, şimdi hepsi bileniyor petrol bittiğinde yeni teknolojinin tekeli olmaya...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE


    quote:

    Orijinalden alıntı: T N T

    Bu hibrit motor dedikleri ektrikle çalışma olayı öyle prize takılıp da şarj etme değil. Araçta 2 motor bulunuyor yakıtla çalışan ve elektrikle. Elektrikle çalışan motorun şarjı bittiği zaman yakıta geçiyosunuz ve araç yakıtla çalışırken elektrik mororu şarj ediliyor şarj tamamlanınca tekrar elektrik motoru kullanılmaya başlanıyor.

    Hybrid de var aslında sadece elektrikle çalışan da.
    Örneğin sadece pillerle giden Golf`ün testleri halen devam etmekte.
    Hybrid için tamamen elektrikli araçlara geçiş için ara çözüm olarak bakılıyor.
    Önce daha hızlı şarj edilebilir ve fiyatı daha makul piller geliştirilmesi gerekiyor.
    Şu anda pil teknolojisi üzerinde çalışılıyor.
    Şu an için Graphene (Grafin) kullanılarak lityum iyon pillerde aşırı kısa sürede şarj olanağı sağlanabilmesi ümit verici gelişmelerden en önemlisi olarak gösterilebilir.

    Bilgiler için teşekkürler.Bu pilleri bir ara araştırmıştım sanırım böyle birşeyler

    Volkswagen'da değişim rüzgarları: Dizel odaklı yaklaşım yerini elektriğe bırakıyor




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.