Şimdi Ara

==> PEUGEOT 508 Hakkında Herşey <== (379. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.609
Cevap
137
Favori
1.300.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 377378379380381
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben yıllarca klasik otomatik kullanmışken, alışmak hiç de zor olmadı, birde debraj alıştırması yapılıp yeni versiyon prog yüklendikten sonra, çok daha rahat kullandım, eski audi ww ci olarak bu aracıda anlamaya çalışıyorum elinde tamir kitapcığı yada cd si olan varsa faydalanmak isteriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ksk8586

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafaserhan

    Sizin arabayı bilmiyorum ama auto6r lerde ayaĞ?ınızı frenden çektiĞ?iniz anda harekete geçenlerin debriyajına kaydırmalı debriyaj deniyor. 2011 modellerde bu özellik yok ama mesela bizde birde 2012 citroen c4 var onunki öyle ve aracın elektrik gücüyle hareket falan etmediĞ?ini gayet iyi biliyorum.
    Daha önce dediĞ?im gibi bence siz bütün bu özellikleri harmanlayıp aklınızda kalanlardan bir sistem icat etmişsiniz:)
    Etg'nin auto6r'a yapı olarak bir farkı yok sadece sarsıntılı geçişleri iyileştirmek adına yapılan geliştirmeler olduĞ?u söyleniyor ama bence oda çok farkedilir bir düzeyde deĞ?il.
    Yinede araştıracaĞ?ım.



    Bu araçta hibrit anlamında elektrik motoru yoktur...

    Olmadığını biliyorum zaten de acaba yeni etg lerde buna benzer tepki gösterebilecek yeni bir donanım olabilir mi diye düşünüyorum.
    Sonuçta arkadaş vites boşta iken hareket başlıyor dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yanlış anlaşıldım galiba, araç viteste kırmızı ışığa geldik durduk start stopla stop ettik, sonra ışık yandı ayağımızı çektik frenden araç çalıştı ve ileri doğru yürümeye başladı, gaza hiç basmadan , bıraksak düz yolda nereye kadar gider bilmiyorum . Bu hareketi direk debraj vasıtasıyla motordan almadığını, start stopta kullanılan çalışmayı sağlayan diğer elektrikli motorla bu hareketi yaptığını sanıyorum. Çünki motor çalışıyor araç boş viteste bekliyor, ki biz gaza basalım ve robot vitese takarak debraj yapsın, bu arada marş motoru görevi yapan diğer elk motorları aracı hafif hafif itekliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue508

    Yanlış anlaşıldım galiba, araç viteste kırmızı ışığa geldik durduk start stopla stop ettik, sonra ışık yandı ayağımızı çektik frenden araç çalıştı ve ileri doğru yürümeye başladı, gaza hiç basmadan , bıraksak düz yolda nereye kadar gider bilmiyorum . Bu hareketi direk debraj vasıtasıyla motordan almadığını, start stopta kullanılan çalışmayı sağlayan diğer elektrikli motorla bu hareketi yaptığını sanıyorum. Çünki motor çalışıyor araç boş viteste bekliyor, ki biz gaza basalım ve robot vitese takarak debraj yapsın, bu arada marş motoru görevi yapan diğer elk motorları aracı hafif hafif itekliyor.

    Maalesef yanlış biliyorsunuz.
    Araçta herhangi bir elektrik motoru mevcut değil daha öncede izah etmeye çalıştığım gibi micro-hybrid tabiri sadece bu arabanın çok başarılı bulunan start-stop sistemine yapılan bir yakıştırma.Dahası pazarlama tekniğinin ürünü bir tabir.Araçta elektrikli bir motor olsa üretici neden sadece bunu ilk hareketi sağlasın diye kullansın ki? Bütün bu donanımı ki bir aracın aktarmasını hem elektrikli hem de içten yanmalı bir motora bağlayabilmek son derece pahalı bir mühendisliktir,yükleyen bir üretici o aracı doğrudan hybrid diye pazarlardı zaten.
    Ayrıca öyle olsa arabanın tüm hybrid araçlar gibi bir batarya ünitesi v.s. olması gerekirdi ama bizim araçlarda sadece sıradan start-stop aküleri var.
    Siz daha önce aracın vitesi boşta iken hareket ettiğini yazmıştınız. Galiba o zaman yanlış yazmışsınız, kastettiğiniz start-stop beklemesi sonrası frenden ayağınızı çektiğiniz andaki hareket olsa gerek ki buda dediğim gibi kaydırmalı debriyaj sayesinde aracın içten yanmalı olan ve tek motoru ile sağlanıyor.
    Kaydırmalı debriyaj ise en basit anlatımı ile debriyajı kontrol eden robotize sistemin frenden ayağınızı çektiğiniz anda bir nevi yarım debriyaj yapan sürücü gibi hareket edip ilk hareketi sağlamasından ibarettir. Tahminimce bu dur-kaşk yapılan şehiriçi trafiği için geliştirilmiş bir özellik zira bu şekilde ilk kalkış sarsıntısı min. seviyeye iniyor. Mevzu budur.:)
    Not: 508'in gerçekten hybrid olan versiyonları vardır ancak bu araçlar türkiye'ye hiç gelmedi,2.0 lt. dizel motorlarla üretildiler,elektrirkli motor arka aksa güç verirken dizel motor ön tekerleklere güç aktarıyor, ve iki motor toplamda 200 hp güç üreten 4 çeker olarak kullanılabilen özel üretim araçlardır. Adıda Hybrid4 dür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaserhan -- 19 Şubat 2015; 0:37:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • http://betterparts.org/peugeot/peugeot-508/peugeot-508-hybrid4.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue508

    Yanlış anlaşıldım galiba, araç viteste kırmızı ışığa geldik durduk start stopla stop ettik, sonra ışık yandı ayağımızı çektik frenden araç çalıştı ve ileri doğru yürümeye başladı, gaza hiç basmadan , bıraksak düz yolda nereye kadar gider bilmiyorum .

    Yakıtı bitene kadar...
  • Arkadaşlar tabi sizler tecrübelisiniz, son söz sizindir. Ancak anlamadığım frenden ayağımızı çektiğimiz anda araç kendince ilk kalkışta madem yarım debraj yapıyor, devir saatinin anlık olarakta kıl kadarda olsa düşmesi lazım, e bu hiç sallamıyor bile , ona takılıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue508

    Arkadaşlar tabi sizler tecrübelisiniz, son söz sizindir. Ancak anlamadığım frenden ayağımızı çektiğimiz anda araç kendince ilk kalkışta madem yarım debraj yapıyor, devir saatinin anlık olarakta kıl kadarda olsa düşmesi lazım, e bu hiç sallamıyor bile , ona takılıyorum


    Bence o sizin takıldığınız durum daha ziyade devir saatinin ayarının hassasiyeti ile ilgili ki yarım debriyajda motor devir saatinin hareket ettirmeye yetecek kadar devir çevirmiyorki zaten. Belki daha hassas bir devre koyabilirlerdi tabi o ayrı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devir ibresi oynamıyorsa motor bozuk yani, öyle mi
  • Sonradan NAVİGASYON takılabiliyor mu?

    Taktıran olduysa maliyeti ne kadar acaba?
  • Blue508 B kullanıcısına yanıt
    quote:


    @Blue508
    Yanlış anlaşıldım galiba, araç viteste kırmızı ışığa geldik durduk start stopla stop ettik, sonra ışık yandı ayağımızı çektik frenden araç çalıştı ve ileri doğru yürümeye başladı, gaza hiç basmadan , bıraksak düz yolda nereye kadar gider bilmiyorum . Bu hareketi direk debraj vasıtasıyla motordan almadığını, start stopta kullanılan çalışmayı sağlayan diğer elektrikli motorla bu hareketi yaptığını sanıyorum. Çünki motor çalışıyor araç boş viteste bekliyor, ki biz gaza basalım ve robot vitese takarak debraj yapsın, bu arada marş motoru görevi yapan diğer elk motorları aracı hafif hafif itekliyor.


    Aslında tam olarak sadece yarım debriyaj işlemi değil. Bu hemen hemen tüm dizel araçlar için geçerlidir. Normalde hiç gaza dokunmadığınızda motor yaklaşık 750 devir ile döner. Bu durumda ayağınızı manuel bir araçta debriyajdan yavaş yavaş çektiğinizde araç düz bir yoldaysa hareket etmeye başlar. Bu hareket yavaştan hızlıya doğru gider. İlk başlangıçta bu işlem yarım debriyaj olarak başlar. 3-5 saniye içinde ise tam kavrama sağlanır. Ama tabii ki debriyajdan hızla ayağınızı çekerseniz sıradan bir manuel dizel araç stop eder. Ama 508'de bunu için robot devrededir. Sakin bir şekilde aracın istop etmesine neden olmadan yarım debriyaj uygulamaya başlıyor ve bu işlemi çok da sakin yapıyor. 508'deki kaydırmanın manuel olanlardan farkı ise: diğerleri 3-5 saniye içinde debriyajı serbest bırakırken, 508 yarım debriyaj ile devam ediyor. Tabi ki bu durumda araç uzun süre yani 5-10 saniye gibi kullanılmaması gerekiyor. Çünkü bunun sonucunda araç sürekli yarm debriyaj gittiği için baskı-balata ömrü çok kısalacaktır. Bu yüzden araç hareket algıladığı andan itibaren 1-2 saniye içinde araca gaz verilerek destek olunması gerekmektedir. Ve bu kaydırma işlemi sadece düz yollarda geçerli. Belli bir eğimi geçtğinizde 508 de kaydırma işlemini yapmayacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi exxgns -- 21 Şubat 2015; 11:06:01 >




  • Dün yeni aracımı teslim aldım...lamba kırmızı durdunuz...ayaklar fren ve debrajda...boşa atıyorsunuz vitesi...ayağınız frende...debrajdan çektiğiniz an araba stop ediyor...tekrar 1. vitese takmak için debraja basıyorsunuz doğal olarak ve araç çalışıyor....saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur328i

    Dün yeni aracımı teslim aldım...lamba kırmızı durdunuz...ayaklar fren ve debrajda...boşa atıyorsunuz vitesi...ayağınız frende...debrajdan çektiğiniz an araba stop ediyor...tekrar 1. vitese takmak için debraja basıyorsunuz doğal olarak ve araç çalışıyor....saygılarımla

    Burda işler iyice karıştı:):)
    Arkdaşım biz auto6r veya etg şanzımanlardan bahsederken sen debriyaja basmaktan bahsediyorsun.
    Bildiğim kadarıyla 508 lerde manuel olanların ne eski ne yeni kasada start-stop yok.
    Senin aracın 308 mi?
    Bu arada hayırlı olsun:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exxgns

    quote:


    @Blue508
    Yanlış anlaşıldım galiba, araç viteste kırmızı ışığa geldik durduk start stopla stop ettik, sonra ışık yandı ayağımızı çektik frenden araç çalıştı ve ileri doğru yürümeye başladı, gaza hiç basmadan , bıraksak düz yolda nereye kadar gider bilmiyorum . Bu hareketi direk debraj vasıtasıyla motordan almadığını, start stopta kullanılan çalışmayı sağlayan diğer elektrikli motorla bu hareketi yaptığını sanıyorum. Çünki motor çalışıyor araç boş viteste bekliyor, ki biz gaza basalım ve robot vitese takarak debraj yapsın, bu arada marş motoru görevi yapan diğer elk motorları aracı hafif hafif itekliyor.


    Aslında tam olarak sadece yarım debriyaj işlemi değil. Bu hemen hemen tüm dizel araçlar için geçerlidir. Normalde hiç gaza dokunmadığınızda motor yaklaşık 750 devir ile döner. Bu durumda ayağınızı manuel bir araçta debriyajdan yavaş yavaş çektiğinizde araç düz bir yoldaysa hareket etmeye başlar. Bu hareket yavaştan hızlıya doğru gider. İlk başlangıçta bu işlem yarım debriyaj olarak başlar. 3-5 saniye içinde ise tam kavrama sağlanır. Ama tabii ki debriyajdan hızla ayağınızı çekerseniz sıradan bir manuel dizel araç stop eder. Ama 508'de bunu için robot devrededir. Sakin bir şekilde aracın istop etmesine neden olmadan yarım debriyaj uygulamaya başlıyor ve bu işlemi çok da sakin yapıyor. 508'deki kaydırmanın manuel olanlardan farkı ise: diğerleri 3-5 saniye içinde debriyajı serbest bırakırken, 508 yarım debriyaj ile devam ediyor. Tabi ki bu durumda araç uzun süre yani 5-10 saniye gibi kullanılmaması gerekiyor. Çünkü bunun sonucunda araç sürekli yarm debriyaj gittiği için baskı-balata ömrü çok kısalacaktır. Bu yüzden araç hareket algıladığı andan itibaren 1-2 saniye içinde araca gaz verilerek destek olunması gerekmektedir. Ve bu kaydırma işlemi sadece düz yollarda geçerli. Belli bir eğimi geçtğinizde 508 de kaydırma işlemini yapmayacaktır.

    Bu auto6r nin kaydırmalı sistemini normal bir sürücünün manuel araca uygyladığı yarım debriyajla birbir kıyaslamak doğru değil aslında.
    Sadece mantığını anlatma, karşıdaki insanın anlaması için örnek olarak verilebilir
    Ama genel hatlarıyla anlattığınız doğru sadece bizim c4 de yarım debriyajla devam falan etmiyor, hemen kalkış yapıp gaza en ufak müdahele olmadığı için yumuluyor hatta yolun eğimine göre sarsılabiliyor. Eğim çok fazlaysa zaten hiç kaydırma yapmıyor yada hissedilmiyor.
    Easytronic 1.2 benzinli corsa vardı oda aynı c4 gibiydi.Yarım debriyajla devam ettiğini sanmıyorum.
    508 zaten 2011 olduğu için hiç hareket etmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafaserhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: exxgns

    quote:


    @Blue508
    Yanlış anlaşıldım galiba, araç viteste kırmızı ışığa geldik durduk start stopla stop ettik, sonra ışık yandı ayağımızı çektik frenden araç çalıştı ve ileri doğru yürümeye başladı, gaza hiç basmadan , bıraksak düz yolda nereye kadar gider bilmiyorum . Bu hareketi direk debraj vasıtasıyla motordan almadığını, start stopta kullanılan çalışmayı sağlayan diğer elektrikli motorla bu hareketi yaptığını sanıyorum. Çünki motor çalışıyor araç boş viteste bekliyor, ki biz gaza basalım ve robot vitese takarak debraj yapsın, bu arada marş motoru görevi yapan diğer elk motorları aracı hafif hafif itekliyor.


    Aslında tam olarak sadece yarım debriyaj işlemi değil. Bu hemen hemen tüm dizel araçlar için geçerlidir. Normalde hiç gaza dokunmadığınızda motor yaklaşık 750 devir ile döner. Bu durumda ayağınızı manuel bir araçta debriyajdan yavaş yavaş çektiğinizde araç düz bir yoldaysa hareket etmeye başlar. Bu hareket yavaştan hızlıya doğru gider. İlk başlangıçta bu işlem yarım debriyaj olarak başlar. 3-5 saniye içinde ise tam kavrama sağlanır. Ama tabii ki debriyajdan hızla ayağınızı çekerseniz sıradan bir manuel dizel araç stop eder. Ama 508'de bunu için robot devrededir. Sakin bir şekilde aracın istop etmesine neden olmadan yarım debriyaj uygulamaya başlıyor ve bu işlemi çok da sakin yapıyor. 508'deki kaydırmanın manuel olanlardan farkı ise: diğerleri 3-5 saniye içinde debriyajı serbest bırakırken, 508 yarım debriyaj ile devam ediyor. Tabi ki bu durumda araç uzun süre yani 5-10 saniye gibi kullanılmaması gerekiyor. Çünkü bunun sonucunda araç sürekli yarm debriyaj gittiği için baskı-balata ömrü çok kısalacaktır. Bu yüzden araç hareket algıladığı andan itibaren 1-2 saniye içinde araca gaz verilerek destek olunması gerekmektedir. Ve bu kaydırma işlemi sadece düz yollarda geçerli. Belli bir eğimi geçtğinizde 508 de kaydırma işlemini yapmayacaktır.

    Bu auto6r nin kaydırmalı sistemini normal bir sürücünün manuel araca uygyladığı yarım debriyajla birbir kıyaslamak doğru değil aslında.
    Sadece mantığını anlatma, karşıdaki insanın anlaması için örnek olarak verilebilir
    Ama genel hatlarıyla anlattığınız doğru sadece bizim c4 de yarım debriyajla devam falan etmiyor, hemen kalkış yapıp gaza en ufak müdahele olmadığı için yumuluyor hatta yolun eğimine göre sarsılabiliyor. Eğim çok fazlaysa zaten hiç kaydırma yapmıyor yada hissedilmiyor.
    Easytronic 1.2 benzinli corsa vardı oda aynı c4 gibiydi.Yarım debriyajla devam ettiğini sanmıyorum.
    508 zaten 2011 olduğu için hiç hareket etmiyor

    :)) evet baya karışmış :)) benim aracım 508 2015




  • Onur328i O kullanıcısına yanıt
    Tekrar hayırlı olsun da:)
    makyajlı kasa 508 lerin manuellerinde start-stop mu var? :)
    Benim bildiğim kadarıyla yoktu.
    Biliyorsunuz makyajlı kasa 2014 model olarak çıktı onlarda olmadığını biliyorum.
    Demek 2015 lerde var. Ya da Thp olabilir.
    Ama biz yarı otm. şanzımandan bahsediyorduk o yüzden dedim burda işler iyice karıştı diye:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaserhan -- 23 Şubat 2015; 18:52:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle Herkeze merhebalar, arkadaşlar.
    Bende bir 508 kullanıcısıyım artık.Bu arabayı bayadır takip ediyordum.Eşimle birlikte bu araçtan almak için planlar yapıyorduk yaklaşık bir senedir.
    Bundan bir kaç hafta önce kullanmakta olduğum aracı bagajı küçük diye satarak,bu aracı almak için iyice niyetlendik.Artık almaya tam niyetliydik ve internetten araştırmaya başladık.Derken internetten bir oto galeriden(büyük bir galeri Sıfır satışıda olan)bir 508 gördük.Resimleri hoşumuza gitti.Açıklama bölümündede sadece 3 parçada çizik boyası olduğu,haricinde hiç bir probleminin olmadığı yazıyordu.Aradık ve bilgileri teyit ettik.Evet yazdığı gibi başka bir problem yok dediler.O zaman bu aracı alalım biz dedik.Buyrun bekleriz dediler.
    Atladım gittim satış yerine,insanlar araç bakıyor,inceliyor satın alıyorlar.
    Aracı incelemeye başladım.gayet güzel temiz duruyordu.oto kuaförüne girmiş içi dışı temiz bir araç.Bunu göstermek isterim bir expertize dedim.Siz bilirsiniz ama hiç gerek yok biz büyük bir firmayız,size aracın olan boyalarını yazıp imzalayıp vereceğimiz bir belgemiz olacak,haricinde bişey cıkmaz merak etmeyin biz buradayız dediler.Bu arada yinede ne olur olmaz bir servisine götüreyim dedım.Telefonumdan civardaki yetkili servis numaralarını bulup aradım.Expetiz yapmadıklarını boyle bir uygulamalarının olmadığını soyledıler.Standart nası yanı neden yapmıyorsunuz sizin musterınız oluruz falan konusmalarına ragmen nafıle.Neyse dedık.Buyuk fırmaya nasıl olsa belgede verecekler sorun olmaz dıye dusunduk.Test surusude yaptım gıdısı falan gayet ıyı.Neyse aracı almak ıcın baslatalım o zaman ıslemlerı dedım ve parayı hesaplarına aktardık.Sonra noter satısı ve aracı teslım aldım.EE artık eve donme zamanı İstanbulda yasamıyorum.Sehır dısından gelmısım.aracımıza yakıt alıp yola koyulacagım.Petrol ıstasyonuna aracı cekıp sevınçle yakıt dolmasını beklerken tavanda bır dalgalanma oldugunu farkettım.Artık dısardaydım ve ortam cok aydınlıktı.Arac satıs yerı kapalı buyuk bır galerıcı sıtesı.ıcerde o kadar aydınlık yok tabıkı.Hemen donup fırmaya gerı gıttım.Panıkle bu aracın ustunde hafıf bır dalgalanma var dedım.panıkle nasıl yanı falan sozlerı ıle cıkıp baktılar ama hallerınden bellı bılıyorlar.O bır sorun teskıl etmez problem etmeyın.bızım tanıdık göcukcu bır usta var hallettırırız dedıler.dıkkatlı bakmayınca bellı olmuyor evet ama yınede tavanda var bıseyler bellı.(sag arka tarafında sankı uzerıne basılmıs egılmıs ve duzeltılmıs)hemen bir expertız yaptırmalıyım dedım kendı kendıme arac kazalı galıba dıye dusundum.telefonumdan expertız sırketlerı dıye yazdım ve bır kac fırma buldum.Mobıl expertız dıye.hemen aradım.Tamam ben surdayım falan dedım ve experı cagırdım.Geldi ve expertize basladı bir kişi.Sol 3 parca boyalı demıslerdı.sol degıl sag 3 parca boyalı cıktı.Tavanda boya cıkmadı.Ama tavana bısey dusmus yada darbe almıs bu nedenle bu hale gelmıs dedı.Baskada boya cıkmadı.Motor ve yuruyenınde problem yok dedı.Bılgısayara bagladı servis bakımlı dedı ve motorda bazı ufak uyarı arızalarından baska bısey yok dedı.derken ıs bu durumda bıze bır karar vermeye kaldı.Ne yapacaktık.Derken artık aksam oldu ve benım acılen ıse donmem gerekıyordu.Yarın bunu sakın kafayla dusunuruz dıye evime dondum.Artık tavanında sag arka tarafında hafıf göcuk olan bır 508 ımız vardı.ne yapmalıydık.bır gun sonra fırmayı aradım aracı bana satan kısıye bu boyle olmayacak.Bu durum benı cok rahatsız ettı.Bu aracı gerı ıade etmeyı dusunuyorum dedım.aracı iade alamayacaklarını fatura kesdıklerını ve tavanı biz hıc bır ucret odemeden yaptıracaklarını soyledıler.Gel gelelım nasıl yapsak kıme yaptırsak nasıl yapsak aracta kullanımı guzel hos bır arac dıye dıye dusunurken bırde baktık aracın on cam sıleceklerıne su atan su motorunun su atmadıgını farkettık.olacakya hadı sehrımıze yakın yerdekı servıse goturelım ve bu cam sılecek su sorununu yaptıralım hemde servıse gosterelım bır aracı dedık.Ee nede olsa artık aracın sahıbıydık ve expertız ıcın deyıl bır arıza tamırı ıcın aracı servıse goturuyorduk.artık ılgılenırler dıye dusundukkı,oylede oldu cok ılgılendıler.Yetkılı ıle sohbet falan.Bı bakın dedım araca boyleyken boyle baska bır yerınde bısey cıkmasın.Gercı expertız yaptırdık ama...
    tamam dedı yetkılı ve makınayla bakmaya basladı.Ve yıne olan oldu bu sefer o uc parca harıcınde on kaputta ustten boyalı cıktı.zaten bu tavanı acaba içimize sındırebılırmıyız dıye aracımıza ısınmaya calısırken bırde bu on kaput boyası çıkması , uzerımızde kaynar su etkısı yarattı.İnanamıyordum.O kadar para ver.İyi bır alıs verıs yapmaya calıs.Ailemız buyudu buyuk genıs guzel bır arac alalım dıyıp butcemızın yettıgı bu aracı al ve bu durumla karsılas.Satıs anındakı o guzel konusmalar.Biz soyle buyuk fırmayız bız boyle fırmayız derken.Aracta bunların cıkması.Nasıl bir anlayıs bu.Nasıl bır tıcaret bu. benım enınde sonunda farkedecegımı dusunmuyorlarmı?Nasıl cesaret edıyorlar.Hukuktan haktan haberlerı yokmu bu ınsanların.Bu kazanc yoluyla vicdanları ile nasıl başediyorlar diye düşüncelere daldık.O kadar canımız sıkıldıkı anlatamayız.Hep ıyı yanından bakmaya calısıyoruz (belkı onlarında haberı yoktur gıbı)ama kendımızı kandıramıyoruz bır turlu.Şimdi haftanın ılk gunu noterden ıhtar cekıp hukuksal savasımı baslatmayı dusunuyorum.Siz Forum arkadasları ıle paylaşmak ıstedım.Yorum almak ıstedım.Siz olsanız ne yapardınız.Arabada takla atma gıbı buyuk kazası yok ama kaput ustten boyanmıs ve tavanda dıkkatlı bakınca bellı olan 30cm cıcarında 2 yerde falan gocuk var.




  • Bir de sormak istediğim,Bu yazdığım sebepler aracta sizce nekadar değer kaybı yaratır.50Bim TL lik bir araçta.
  • isssaisssa İ kullanıcısına yanıt
    Hukuksal süreç uzun ve meşakkatli bir süreçtir..bu yüzden vaktim var sinir sistemimde sağlamdır diyorsanız uğraşın derim..ha sonuç ne olur iade alırlarmı bunu bir avukatla görüşmekte fayda var..eğer araçta içinize sindiyse ve vaktiniz yoksa aldığınız yerde tavanı falan yaptırın ve arabadan keyif almaya bakın..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • isssaisssa İ kullanıcısına yanıt
    İçinize tam sinmemiş olsada aracınız hayırlı olsun.
    Öncelikle zaten 3 parça boyalı olduğunu bilerek satın almış olduğunuz araçta fazladan 1 parça daha boyalı ve artı bir parça daha tamir sonrası boyalı olacak yani ikinci elde tahminen 3-4 bin lira kadar daha değer kaybı anlamına gelir.
    Bir avukat olarak söylüyorum; öncelikle hakkınızı aramanız ve bunu mahkemeye götürmeniz her şart altında mümkün. Herşeyden önce insanın kendisini kandırılmış hissetmesi son derece can sıkıcı ve bunun bir bedeli olsun istemeniz gayet doğal,ama ispat yükünün sizde olduğunu bilmenizi isterim ki hukuki olarak görüşüm bu ispat meselesi yüzünden değer kaybını bu şirketten temin etmeniz zor.Zira aracı noterde satın alırken imzaladığınız satış sözleşmesi ile söz konusu aracı(resmi olarak noterde devri yapılabilen menkul bir maldan bahsediyoruz) devralmış oluyorsunuz yani eğer var ise kusurlarını kabul etmiş varsayılırsınız. Ha şöyle birşey olsaydı; mesela satıcı bu ikinci el aracı size satarken o anki boyalı ve değişmiş parçalarını gösteren bir rapor veya buna dair bir yazılı belge falan verseydi ve araç size geçtikten sonra bundan farklı bir durum tespit edilseydi ispat konusu kolaylaşırdı.
    Bilmiyorum varmıydı ama satış sırasında yanınızda tüm bu konuşmalara şahitlik yapabilecek biri var ise bunun ifadelerine başvurulabilir.
    En akılcı olanı ise eğer ele geçirilebilirse veya davayı açtıktan sonra mahkemeden plaka üzerinden kasko şirketlerine müzekkere yazılması istenebilir, aracın geçmişe yani siz satın almadan önceki döneme dönük servis kayıtlarına ulaşılabilir ve onlardan kaputun boyanmış olduğunun tespiti yapılabilirse veya orada tamiratı ve boyama işlemini yapan ustaya ulaşıp mahkemede ifade vermesini talep edebilirsiniz.
    İşte o zaman değer kaybının tazminini talep edebilirsiniz ama bunun gerçekleştiğini bile varsaysak her halükarda hakim zararın tespiti için dosyayı bilirkişiye gönderecek acaba o bilirkişi ne kadar değer kaybı tespit edecek?
    Tüm bu ayrıntılarla uğraşmak konusunda kararlı ve olayın paradan ziyade hak aramak meselesi olduğunu düşünüyorsanız zira bir avukat bu davaya bakmak için sizden asgari 1500-2000 lira ücret talep edecektir.(dava kazanılırsa zaten sorun yok:))
    Ancak avukata gitmeden size tavsiyem aracın plakası ile geçmişe dönük servis ve tamir kayıtlarına, ulaşmaya çalışmanız bunu da eskiden sigorta ettirildiği kasko şirketini tespit edip buradan delil toplamaya çalışmanız. Eğer bulabilirseniz hiç düşünmeden avukata gidin.
    Bu arada asıl sorduğunuz soruya da cevap vermek isterim; hani demişsiniz ya siz olsanız ne yapardınız diye.
    Ben olsam arabayı kullanırdım eğer tavandaki göçükler gözünüze batıyorsa onları da yaptırıp öyle kullanırdım ama bir yandan da arabanın eski kayıtlarına ulaşmaya çalışır, bulabilirsem davayı açardım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaserhan -- 22 Şubat 2015; 21:19:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 377378379380381
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.