Şimdi Ara

==> PEUGEOT 508 Hakkında Herşey <== (352. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.606
Cevap
137
Favori
1.295.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 350351352353354
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, size danışmak istiyorum. Burası her ne kadar Peugeot'çuların sayfası olsa da, objektif olarak tavsiyeleri bulunacak arkadaşlar olabileceğini düşünüyorum.
    Devler memuruyum, ellerinizden öper iki çocuk var.
    Aradığım dizel otomatik bir araç, D segmentinden.
    Seçeneklerim:
    1. 508, (sıfır km.) 1.6 HDI 115 HP ETG6, Allure (sunroof, 18 cant vs. ile ağzına kadar dolu)
    2. Yeni Passat (sıfır km.) 1.6 TDI 120 HP DSG Comfortline (yani orta donanım seviyesi)
    3. İnsignia (ikinci el, 20 bin km.lerde 2012 ya da 2013 model) 2.0 CDTI otomatik, Cosmo (yani en full)
    4. Volvo S60 (ikinci el, 20 bin km.lerde 2013 ya da 2014 model) 1.6 D otomatik Premium (yani en full)
    Bunlardan ilk ikisi sıfır. diğer ikisi ikinci el.
    Passat hariç diğerlerinin fiyatı 90 bin lerde.
    İnsignia 2.0 motor diğerleri 1.6.
    Passat ise 105 bin civarında. İçlerinde ikinci eli en güçlü olanı şüphesiz Passat. Memur olmak nedeniyle ikinci el satışı ne olur, bunu da düşünmek durumundayım Marka prestiji zayıf olanı 508, diğerleri bir üst algı grubunda malum.
    Alacağım arabayı 4-5 yıl, bir başka deyişle 80-100 bin km. kadar kullanacağım.
    Şu an 508'i öne çıkaran şey sıfır alabilecek olmam ve ağzına kadar dolu olması.
    Siz olsanız ne yaparsınız.
    Selamlar, saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okutmann -- 4 Ekim 2014; 1:10:45 >
  • Selamlar. Hatırlarsınız aracımdaki bazı sesler nedeniyle birkaç kez servise gitmiştim. Arka camdan/tavandan gelen sesi çözemediklerinden bahsetmiştim. Bir diger şikayetim de bazı dönemeçlerde koltuğumdan ses gelmesiydi. Sola sert dönüşlerde koltuk sanki hafifce hareket ediyordu ve tık diye sert bir ses çıkarıyordu. Durumu servisteki ustaya anlattım. Tamam hallederiz dedi. Araba sabahtan akşama kaldı. Almaya gittiğimde de bir sorun olmadığını bu tur oynamaların hareketli koltuklarda olduğunu anlattı....vs. Ben de bu ıslerden anlamadıgım icin egilip de bakmadım:) Bir baska yetkili servise yolum düstügunde aynı sorunu onlara da anlattım. Ordaki ustada üstün körü baktı koltuğu sağa sola itti ve boşluğun! normal olduğunu söyledi :) Ben de inandım. Ta ki geçen güne kadar. Birkac gun once seytan durttu eğilip baktım. Koltugu birkac kez saga sola oynattim ve gördüğüm boşluğa ufak bir kağıt parcasi sıkıştırdım. Ve sorun çözüldü :) Bu uzun hikayeyi niye anlattım. Arkadaşlar bu servisler hakkikaten korkunç. Araba bir tam gün orada yatıyor ve adam zahmet edip eğilip bakmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fontis F kullanıcısına yanıt
    Hatırlarsanız ben size servisler tıkırtı falan gibi işlerle uğraşmak istemezler demiştim.
    Maalesef bu böyle.
    Bende bu tür ses işlerinden hep servisler tarafından gıcık müşteri olarak algılanmaktan bıkmış bir kullanıcıyım. İstiyorlar ki müşteri en azından 3-4 gün önceden randevu alsın sabah arabayı bıraksın, en ufak iş için araba akşama kadar kalsın bu sırada da mümkünse parça satsınlar.
    Ama emin olun bu bütün markalar için böyle.
    Paylaşımınız güzel, eğer başka sorunlar için benzer çözüm bulursanız lütfen yine paylaşın. Bende arabada çözümü en az sizinki kadar basit bir ses kaynağı buldum bende fırsat bulursam fotoğraf çekip koyacağım.
    Bu arada bu fotoğrafı koltuğun önünden mi arkasından mı aldınız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaserhan -- 4 Ekim 2014; 3:23:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okutmann

    Arkadaşlar, size danışmak istiyorum. Burası her ne kadar Peugeot'çuların sayfası olsa da, objektif olarak tavsiyeleri bulunacak arkadaşlar olabileceğini düşünüyorum.
    Devler memuruyum, ellerinizden öper iki çocuk var.
    Aradığım dizel otomatik bir araç, D segmentinden.
    Seçeneklerim:
    1. 508, (sıfır km.) 1.6 HDI 115 HP ETG6, Allure (sunroof, 18 cant vs. ile ağzına kadar dolu)
    2. Yeni Passat (sıfır km.) 1.6 TDI 120 HP DSG Comfortline (yani orta donanım seviyesi)
    3. İnsignia (ikinci el, 20 bin km.lerde 2012 ya da 2013 model) 2.0 CDTI otomatik, Cosmo (yani en full)
    4. Volvo S60 (ikinci el, 20 bin km.lerde 2013 ya da 2014 model) 1.6 D otomatik Premium (yani en full)
    Bunlardan ilk ikisi sıfır. diğer ikisi ikinci el.
    Passat hariç diğerlerinin fiyatı 90 bin lerde.
    İnsignia 2.0 motor diğerleri 1.6.
    Passat ise 105 bin civarında. İçlerinde ikinci eli en güçlü olanı şüphesiz Passat. Memur olmak nedeniyle ikinci el satışı ne olur, bunu da düşünmek durumundayım Marka prestiji zayıf olanı 508, diğerleri bir üst algı grubunda malum.
    Alacağım arabayı 4-5 yıl, bir başka deyişle 80-100 bin km. kadar kullanacağım.
    Şu an 508'i öne çıkaran şey sıfır alabilecek olmam ve ağzına kadar dolu olması.
    Siz olsanız ne yaparsınız.
    Selamlar, saygılar...

    Herşeyden önce yeni passatın fiyatlarını kesin olarak öğrenmiş olmanıza şaşırdığımı belirmek istiyorum.:)
    Ben birkaç hafta önce sorduğumda daha hiçbirşey belli değil falan demişlerdi bana.
    Asıl sorunuza gelirsek bence en çok hangisi hoşunuza gidiyorsa onu alın zira hepsi iyi arabalar ve benzer kalitede modeller.
    İkinci el değerine bu kadar kafa takmanın gereksiz olduğunu düşünüyorum.
    Sonuçta vw modelleri de değer kaybediyor ve çok değer kaybı oluyor denen markalara göre sonuçta max. 2-3 bin fark oluyor ki bu tür markalar servis, yüksek bakım maliyetleri falan derken bu parayı kullanıcıya zaten harcatmış oluyor.
    Demem o ki çok takılacak bir husus değil bence.
    Önemli olan beğendiğinizi kullanmak.
    Memurum demişsiniz en azından 3-4 sene bineceğiniz bir araba 4. senenin sonunda birkaç milyar fazla edecek diye aslında çok beğenmediğiniz bir arabayı tercih etmek manasız.
    Ama ben bir 508 kullanıcısı olarak aracımla ilgili bazı eksi gördüğüm hususları aktarabilirim.
    Birincisi tabii ki yarı otm. şanzımanı.
    Şanzıman sorunlu değil arıza yok ama çalışma prensibi kimi insanlar için can sıkıcı olabiliyor.
    İkincisi deyince eşya gözü azlığı,navigasyonun ayrıntı zayıflığı,bardaklıkların saçma konumu ve kullanımı gibi ufak tefek şeylerden bahsedebilirim.
    Ben sizin yerinizde olsam dsg li bir araç alırken de bir kez daha düşünürüm.
    Bu belki tesadüf ama yakın çevremde eş dost komşu falan belki 7-8 dsg li araç kullanıcısı tanıyorum hepsi mutlaka sorun yaşadı birkaçı lanet edecek kadar büyük sorunlar oldu.
    Yeni Passat çok çok güzel görünüyor hatta bende düşünüyorum. Ama tartışmasız düz vites alırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaserhan -- 4 Ekim 2014; 3:20:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 araç içinde eğer şanzıman sizin sürüşünüze uygunsa 508. 2011 model Allure aracım var, 2015 Allure ile kıyaslayınca makyaj, kör nokta uyarı, geri görüş kamera dışında ekstra yok, aracımdan memnunum, servis ücretleri uygun, ufak tefek kazalarda veya arızada parça fiyatları diğer markalara göre iyi, vs... Volvo servis ücreti ve parça fiyatları ile üzer (xc60 yeni satmış biri olarak), ayrıca premium 2 marka araç da kullanmış ve halen kullanmakta olan biri olarak (volvo xc60 - mercedes. C180) peugeot 508 fiyatının ötesinde bir araç, tabi şanzımanı test edin, uyarsa. Dsg'den korkunuz yoksa yeni Passat iyi, ya da düz vites alınabilir. 508 'de de düz vites alternatifi gelecekti...

    Mustafa Bey'in sözlerinin altına imzamı atarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ENG_civ -- 4 Ekim 2014; 10:02:34 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar, vakit ayırıp yazdığınız için teşekkür ederim. Bu arada sizin ve bu yazıyı okuyacak herkesin bayramını kutlar, kazasız cezasız sürüşler dilerim :)
    Arkadaşlar, bu dört araçtan:
    1. İnsignia'yı kesin eledim, 2.0 motor oluşu (bandrol vs.), otomatik şanzımanlının boş ağırlığının bile 1650 kg. oluşu, dolayısıyla performans/yakıt oranının zayıf oluşu ve ancak ikinci elini alabilecek olmam gibi nedenlerle. Allah var bence bu dördü arasındaki en yakışıklı araba, ama eledim.
    2. S60'ı da kesin eledim. Paramın ancak ikinci eline yetebilecek olması ve servis ücretlerinin pahalılığı nedenleriyle.
    3. Passat'ın fiyatını nerden bildiğimi sormuşsunuz. Bilmiyorum, kuvvetli tahmin diyelim. Yeni Jetta'nın lansman fiyatı ve aradığım bayilerin öngörülerinden çıkardığım sonuçlarla tahminde bulundum. Dediğim gibi yeni Passat TDI DSG Comf. 103-106 bin bandında olacak. Araba eğer Ocak'tan önce gelmez de 2015'e kalırsa (ki aradığım bayiler öyle söylüyor.) bu fiyata %5 daha ekleyin:)
    4. Geriye en güçlü seçeneğim olan 508 kalıyor:
    4.1. 508'deki en büyük korkum, ikinci elde çok değer kaybetmesi. Ama şu da var, mesela 95 bine bir 508 alsam dört beş sene sonra, 80-100 bin km.lerde en kötü 60 bine satsam kaybım 35 bin. Passat'ı düşünelim: 103-106 bine Yeni Passatı alsam, dört sene sonra arabayı bugünün fiyatıyla yine kaça satabilirim? Yüz binlere gelmiş bir araba 90 bine mi gider? Hayır. O da 80 binlere düşecektir. Ne oldu 25 bin kayıp yine en az. Dolayısıyla 508 ile Passat arasındaki değer kaybı 35-25=10 bin. Passat 10 bin lira daha az değer kaybediyor.
    4.2. 95 bine ağzına kadar dolu bir araba, 106 bine ise orta dolulukta bir araba. Xenon yok, deri koltuk yok, o yok, bu yok. 95 bine ağzına kadar dolu bir araba, 106 bine ancak Reno Sembol doluluğunda bir araba. Peki benim için çevrenin takdiri ve onalar vereceğim görüntü mü önemli, benim mutluluğum mu? Yaşım 40. Bu saatten sonra bunlara yakılacak değilim.
    4.3. 508'deki şanzımana aşinayım. Sorun yok. 2010 model HDI MCP Citroen C4'üm vardı. Oradan biliyorum bu şanzımanı. Bir DSG sessizliği ve seriliği yok, biliyorum; ama sorunsuz. DSG'li arabanın bir taraftan ne zaman elimde kalacağını düşünüp durmam en azından.
    C segmentindeki hemen her arabaya geçmişte sahip oldum. D segmentinde ise sürmüşlüğüm çok olsa da benim olmadı hiç. Bu nedenle haddimi aşan yorumlarım, buradaki ustalar tarafından affola. Tavsiyelerinizi, uyarılarınızı beklerim Selamlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okutmann -- 4 Ekim 2014; 12:29:14 >
  • mustafaserhan M kullanıcısına yanıt
    Fotoğrafı arkadan çektim. Benzer sorun varsa boşluğu görmemeniz mümkün değil. Servisler konusunda haklısınız ama bu durum gerçekten sinir bozucu. Sızin tespitinizi de merakla bekliyorum.

    Bu arada bu ses konusunu sık sık gündeme getiren birisi olarak biraz günah çıkaratayım :) Bayram nedeniyle memleketteyim ve birkaç gündür babamın B6 kasa düz vutea benzinli passatını kullanıyorum. Geçen gün soğuk asfaltta kullandım. Amman allahım kafayı yiyordum. Araba resmen konser verdi. Hatta arkada oturan oğlum bir ara baba arabadan garip sesler geliyor dedi:) Göğüsten en az üç farklı yerden ses geliyordü. 50.000 km de 2010 model bir araçtan bahsediyorum. Bilin istedim:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm arkadaşlarımızın Kurban Bayramınızı kutlarım...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • okutmann O kullanıcısına yanıt
    Passat fiyatının tahmin olduğunu tahmin etmiştim:)
    508 ilk çıktığı seriden alanlardanım malumunuz bir araba ilk piyasaya sürüldüğünde ufak tefek sıkıntıları olur. Yok bilmem neresinden tıkırtı gelir yok biryerinde rüzgar yalıtım malzemesi yanlış tasarlanmıştır benzeri ıvır zıvırlar. Nitekim benim aracımda da sorun diyebleceğim şeyler buna benzer şeylerdi.
    Makyaj operasyonlarında üretici hep bu tür sorunları giderir ki yeni 508 de bu çerçevede değerlendirilmeli.
    Ama dediğim gibi hangisini beğeniyorum diyorsanız ona yönelin bence mesela en yakışıklısı insignia demişsiniz. Ben öyle tahmin ediyorumki 1.6 dizel insignia nın gelmesi çok sürmez bi sorun bence.
    passatın 4 yıl ve 100.000 km sonraki fiyatı içinse 105 binden 90 a düşer diyerek bence cömert bir tahminde bulunmuşsunuz.
    Bugün güncel passat comfortline dizel dsg metalik renk falan derken zaten nerseyse 102-103 bin lira.Bugün 4 yaşında, 100.000 km de comfort bir passata 90.000 lira verirmisiniz? Malum sitelerde isteyen çok ama satan pek yok.
    Bu 508 içinde geçerli siz istediğiniz kadar yüksek fiyat çekebilirsiniz ikşnci elde mesele alıcı bulmak.
    Hep anlatıyorum, bir Renault bayiinde takasa aracıma fiyat biçmelerini istedim 9-10 yeri aradı sordu soruşturdu en son 49-50 eder abi dedi eleman. Piyasası buymuş. "Peugeot arabasının ikinci eli zayıf abi" dedi.
    Bundan 1 ay kadar önce peugeot servisinde bir müşteri benim arabamı görmüş satarmı diye sormuş servisde numaramı vermiş adam 68 bin getiriyorum bir saat içinde gelip alayım dedi.
    Şimdi ne bu arabanın piyasası?
    İllaki vw ler bir miktar daha az değer kaybı yaşatıyor ama dediğim gibi öyle atla deve değil kesinlikle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaserhan -- 4 Ekim 2014; 16:03:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fontis

    Fotoğrafı arkadan çektim. Benzer sorun varsa boşluğu görmemeniz mümkün değil. Servisler konusunda haklısınız ama bu durum gerçekten sinir bozucu. Sızin tespitinizi de merakla bekliyorum.

    Bu arada bu ses konusunu sık sık gündeme getiren birisi olarak biraz günah çıkaratayım :) Bayram nedeniyle memleketteyim ve birkaç gündür babamın B6 kasa düz vutea benzinli passatını kullanıyorum. Geçen gün soğuk asfaltta kullandım. Amman allahım kafayı yiyordum. Araba resmen konser verdi. Hatta arkada oturan oğlum bir ara baba arabadan garip sesler geliyor dedi:) Göğüsten en az üç farklı yerden ses geliyordü. 50.000 km de 2010 model bir araçtan bahsediyorum. Bilin istedim:)

    Passat B6 kasa ise en azından 4-5 yaşındadır. O bişey değil bizde 2013 jetta var arabanın toplam 4 yerinden kesintisiz gelen sesler var. Ben artık zaten vw karşlaıştırması yapmak istemiyorum çünkü son derece amlamsız buluyorum. Bunlar benzer gelir sınıflarına hitap eden birbirine yakın kalitedeki araçlar öyle birini övüp diğerine sövmeye falan gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafaserhan

    Passat fiyatının tahmin olduğunu tahmin etmiştim:)
    508 ilk çıktığı seriden alanlardanım malumunuz bir araba ilk piyasaya sürüldüğünde ufak tefek sıkıntıları olur. Yok bilmem neresinden tıkırtı gelir yok biryerinde rüzgar yalıtım malzemesi yanlış tasarlanmıştır benzeri ıvır zıvırlar. Nitekim benim aracımda da sorun diyebleceğim şeyler buna benzer şeylerdi.
    Makyaj operasyonlarında üretici hep bu tür sorunları giderir ki yeni 508 de bu çerçevede değerlendirilmeli.
    Ama dediğim gibi hangisini beğeniyorum diyorsanız ona yönelin bence mesela en yakışıklısı insignia demişsiniz. Ben öyle tahmin ediyorumki 1.6 dizel insignia nın gelmesi çok sürmez bi sorun bence.
    passatın 4 yıl ve 100.000 km sonraki fiyatı içinse 105 binden 90 a düşer diyerek bence cömert bir tahminde bulunmuşsunuz.
    Bugün güncel passat comfortline dizel dsg metalik renk falan derken zaten nerseyse 102-103 bin lira.Bugün 4 yaşında, 100.000 km de comfort bir passata 90.000 lira verirmisiniz? Malum sitelerde isteyen çok ama satan pek yok.
    Bu 508 içinde geçerli siz istediğiniz kadar yüksek fiyat çekebilirsiniz ikşnci elde mesele alıcı bulmak.
    Hep anlatıyorum, bir Renault bayiinde takasa aracıma fiyat biçmelerini istedim 9-10 yeri aradı sordu soruşturdu en son 49-50 eder abi dedi eleman. Piyasası buymuş. "Peugeot arabasının ikinci eli zayıf abi" dedi.
    Bundan 1 ay kadar önce peugeot servisinde bir müşteri benim arabamı görmüş satarmı diye sormuş servisde numaramı vermiş adam 68 bin getiriyorum bir saat içinde gelip alayım dedi.
    Şimdi ne bu arabanın piyasası?
    İllaki vw ler bir miktar daha az değer kaybı yaşatıyor ama dediğim gibi öyle atla deve değil kesinlikle.



    Yok Mustafa Bey, ben passat 4 yıl 100000 km. sonra 90'a düşer demedim. 80 dedim. Ben bu km.deki arabayı 80'e de almam, hatta hiç almam, o ayrı.
    Yani bu konudaki tahminlerimiz aynı :)
    Size bir şey sormak istiyorum. Cantları 17" mi almalıyım 18" mi?
    18 alırsam yakıtta %10 artış olur diyorlar, sonra bu ebattaki lastik fiyatları pahalı olur diyorlar. 18 alırsam görüntüde kazanmış olacağım. Değer mi değmez mi. Ne dersiniz. Selamlar.
    Sunroof ekletmeyeceğim, JBL müzik sistemi olacak.
  • okutmann O kullanıcısına yanıt
    Buda zevk meselesi.:)
    Ben jbl'i özellikle öneririm zira jbl olmayan sistem bence yetersiz.
    Jant meselesinde de ben kendi zevkime göre cevap verebilirm. Ben şu anda yeni passatı bekliyorum hem fiyatlar ne olacak hemde aracı canlı canlı görmek için yoksa bende çoktan yeni 508 almaya girişmiştim.
    Alacak olsam 18" jantı almam ama yakıt ya da konfor için değil hatta lastik fiyatları için hiç değil sonuçta 1 takım lastik en az 35-40 bin km kullanılıyor 17 jant için lastik takımı bugün aşağı yukarı 1800 lira civarı 18 jant içinde olsun olsun 2000-2200 nedir yani.
    Benim için tek sebep bu makyajlı kasaya koyu detayları olan hatta karbon tabir edilen jantların daha çok yakıştığını düşünmem.
    Allure da 18" olan jant kesinlikle makyajsız kasa için en şık seçenek ama makyajlı kasaya bence gitmemiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaserhan -- 4 Ekim 2014; 17:41:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumdaki tüm arkadaşlarımızın bayramı kutlu olsun. Kazasız belasız nice bayramlar diliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba dostlar
    Oncelikle herkese iyi bayramlar.bu aralar otomatik 1.6 ehdi 508 alma ihtimalim var.merak ettigim sehir ici ve sehirler arasi yakit miktari fabrika verileri gibi midir? Veriler çok dusuk gorunuyor cunku



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burakacikel -- 6 Ekim 2014; 15:15:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kurban bayraminiz kutlu olsun arkadaslar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakacikel

    Merhaba dostlar
    Oncelikle herkese iyi bayramlar.bu aralar otomatik 1.6 ehdi 508 alma ihtimalim var.merak ettigim sehir ici ve sehirler arasi yakit miktari fabrika verileri gibi midir? Veriler çok dusuk gorunuyor cunku

    Her araç,marka gibi tüketim verileri gerçekle bağdaşmıyor ki bu veriler zaten fikir versin diye yayınlanır.
    Eğer bu verilerin elde edildiği şartları aynen uygulamayı başarırsanız tutar ama bu pratikte asla mümkün olmaz.
    Aracın aslında ortalama tüketimi 6 lt'dir (0.5 aşağı yukarı oynar).
    Uzun yolda 110-120 km hızlarında kullanıldığında 4.5-5.0 civarı tüketir.
    Şehir içinde ne kadar zorlarsanız zorlayın 8 litrenin üzerine çıkmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafaserhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: burakacikel

    Merhaba dostlar
    Oncelikle herkese iyi bayramlar.bu aralar otomatik 1.6 ehdi 508 alma ihtimalim var.merak ettigim sehir ici ve sehirler arasi yakit miktari fabrika verileri gibi midir? Veriler çok dusuk gorunuyor cunku

    Her araç,marka gibi tüketim verileri gerçekle bağdaşmıyor ki bu veriler zaten fikir versin diye yayınlanır.
    Eğer bu verilerin elde edildiği şartları aynen uygulamayı başarırsanız tutar ama bu pratikte asla mümkün olmaz.
    Aracın aslında ortalama tüketimi 6 lt'dir (0.5 aşağı yukarı oynar).
    Uzun yolda 110-120 km hızlarında kullanıldığında 4.5-5.0 civarı tüketir.
    Şehir içinde ne kadar zorlarsanız zorlayın 8 litrenin üzerine çıkmaz.


    Bilgiler için çok teşekkür ederim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakacikel

    Merhaba dostlar
    Oncelikle herkese iyi bayramlar.bu aralar otomatik 1.6 ehdi 508 alma ihtimalim var.merak ettigim sehir ici ve sehirler arasi yakit miktari fabrika verileri gibi midir? Veriler çok dusuk gorunuyor cunku

    Bu segmentte bundan daha az yakan bir araba yok. Ne İnsignia, ne Passati ne S60 ne de C4 bunun kadar az yakar.
    Neredeyse bir C segmenti araba kadar yakar.
    Şöyle anlatayım, klima açık, ortalama 110-120 ile giderseniz, şehir dışında km.de 20-21 kuruş civarı yakarsınız.
    Bu arabayı almayı düşünmemin önemli sebeplerinden biri de bu.
  • YAKIT FILITRESI DEĞİŞTİRME VE DETAYLAR...

    Öncelikle motor soğuk olmalı ve en az 6 saatlik bir süre öncesinde çalışmamış olmalıdır.

    Motorun sıcak parçalarının ellerimizi yakmaması için önemlidir.

    Sonrasında ise, 3 adet yakıt hortumu ve 2 adet elektrik kablosu soketini dikkatlice çıkarıyoruz.

    Her çıkarılan hortumdan yakıt damlama ihtimaline karşın hortumları dik duracak bir pozisyonda tutmaya özen gösteriyoruz.

    Sonrasında yakıt filitresini tutan parçayı çıkarmak için 2 adet 8mm lik vidayı lokma yardımı ile söküyoruz.

    Vidalar tamamen söküldüğünde bile plastik parçadan çıkmıyorlar, zorlamayın; kaybolmasını engellemek adına birer adet sekman ile sabitlenmişler.

    Sonrasında dikkatli bir şekilde yakıt fülütresinin ağızları yukarı bakar şekilde araç dışına alıyoruz.

    Bu aşamada dikkatli olmakta fayda var, çünkü filitre içerisinde yaklaşık 500 ml yakıt bulunmakta.

    Yere dökülmesi durumunda zemini kayganlaştırabilir veye üstünüze dökülüp elbisenizi kirletebilir.

    Ben bir leğen içerisine alarak bu riski ortadan kaldırdım.

    Yakıt filitresini muhafaza parçasından sökme aşamasında ise 3 adet vidayı sokmek yeterli.

    Sonrasında ise içerisinde bulunan yakıtı ister çöpe atmak, isterseniz de yeni filitre içerisine koymak sizin tercihinize kalmış.

    Bu işlemler bittiğinde ise tüm işlemleri tersine uygulayarak, filitreyi yerine montaj ediyoruz.

    Finalde ise filitre üzerinde konumlanan, pompa ile sistemin havasını alıyoruz.

    Dikkatli bir işlem ile 500 ml yakıt kayıbı ile filitre değişimi mümkün.

    Detay resimleri aşağıda sunuyorum.

    Bu arada eski filitreyi de çanavar ile kesip, içerisindeki filitreyi ve partiküllleri kontrol ettim.

    Herhangibir partikül izine rastlayamadım, değiştirmeseydim daha 42.000 daha gidermiş, ancak söktükten sonra yenilemek daha mantıklı geldi.

    İyi forumlar...











  • Güzel bilgiler hocam....
  • 
Sayfa: önceki 350351352353354
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.