Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
981
Cevap
47
Favori
215.517
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam Gemi Makineleri İşletme yi mi bitirince baş mühendis falan oluyoruz yoksa Gemi İnşaatı mı çözemedim okudum okudum :D :D bi de eğer Gemi Makineleri İşleetme ise 9 Eylul Nasıl ?? Istanbulda okumak ıstemıyorum da :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eimatador

    Hocam Gemi Makineleri İşletme yi mi bitirince baş mühendis falan oluyoruz yoksa Gemi İnşaatı mı çözemedim okudum okudum :D :D bi de eğer Gemi Makineleri İşleetme ise 9 Eylul Nasıl ?? Istanbulda okumak ıstemıyorum da :D


    Kusura bakma ama yazılarım düzgün okumadığın belli.
    Gemi inşaat veya işlketme .. okulu bitirdikten sonra
    -liman cüzdanı çıkartıyorsun
    -sertifikalarını tamamlıyorsun
    -Gemi stajına çıkıyorsun
    -Sonra ehliyet sınavına giriyorsun

    Kazanınca 3. veya 4. mühendis olarak işe başlıyorsun.
    2. mühendis olabilmek için denizde sanırım 20 ay çalışıp tekrar sınava giriyorsun.
    2. mühendis olarak sanırım 12 ay çalıştıktan sonra baş mühendislik sınavına giriyorsun.

    2. soruna gelirsek, 9 eylül iyidir.
    Ama Gemi Mk.işletme üzerine İTÜ Den. Fakültesi açık ara 1. sıradadır.

    Ben de İzmirliyim, Boşver gel oku istanbulda.
    İnsan doğduğu değil doyduğu yerde yaşar..




  • :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eimatador -- 29 Mart 2012; 15:13:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: eimatador

    Hocam Gemi Makineleri İşletme yi mi bitirince baş mühendis falan oluyoruz yoksa Gemi İnşaatı mı çözemedim okudum okudum :D :D bi de eğer Gemi Makineleri İşleetme ise 9 Eylul Nasıl ?? Istanbulda okumak ıstemıyorum da :D


    Kusura bakma ama yazılarım düzgün okumadığın belli.
    Gemi inşaat veya işlketme .. okulu bitirdikten sonra
    -liman cüzdanı çıkartıyorsun
    -sertifikalarını tamamlıyorsun
    -Gemi stajına çıkıyorsun
    -Sonra ehliyet sınavına giriyorsun

    Kazanınca 3. veya 4. mühendis olarak işe başlıyorsun.
    2. mühendis olabilmek için denizde sanırım 20 ay çalışıp tekrar sınava giriyorsun.
    2. mühendis olarak sanırım 12 ay çalıştıktan sonra baş mühendislik sınavına giriyorsun.

    2. soruna gelirsek, 9 eylül iyidir.
    Ama Gemi Mk.işletme üzerine İTÜ Den. Fakültesi açık ara 1. sıradadır.

    Ben de İzmirliyim, Boşver gel oku istanbulda.
    İnsan doğduğu değil doyduğu yerde yaşar..




    Hocam 20 ya da 12 ay degil her aşamada 36 ay oldu o :)) ufak bi hesap ile 22 yaşında mezun olsun 1 yıl staj iste 1 yıl askerlik falan yapsın yılda 8 ay calıssın 30-35 yaslarında bas muh oluyor ama eskiden 35 yasında emekli olunuyormus hersene yeni sartlar ekleniyor filan...

    Edıt Bu arada hocam mesaj atmıstım baktınız mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2DF0CD106 -- 28 Mart 2012; 17:56:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: aras87

    Tamam haklısınız konu biraz sapınca okumayı bırakmıştım ama az önce bütün 6 sayfayı da okudum.Kafamdaki bütün soru işaretleri gitti bunun için hocalarım size ve PETERSBURG a çok teşekkür ediyorum.Kafamda tek bir şey kaldı o da aydınlansın gidip hocalarım ile konuşacagım mf için.

    Siz gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliğinden mezunsunuz ve gemilerde çalışıyorsunuz.PETERSBURG hocam ise sanırım Gemi Makineleri İşletme Mühendisliğinden mezun ama o da gemilerde çalışıyor.

    Kafamda biraz evirip çevirdim ve şöyle bir soru oluşturdum.Gemiye çıkmaya şimdiden karar verdim diyebilirim hatta çağırsalar giderim :) ama tek şunu soracağım ben gemi inşaatı okursam mı daha çok yararlı olur gemide yoksa gemi makineleri işletmeden mi ? Hangi bölüm gemide , gemi sonrasında , klasmanda , yani her şeyde daha önemli ?

    Sanırım o kadar yorumu arka arkaya okuyunca gece gece biraz kafam karıştı bunun için kusura bakmayın ama son sorum yazdıklarım doğrultusunda gemiye çıkmak istiyorsam ben gemi inşaat mı okumalıyım yoksa gemi makineleri işletme mi yoksa başka bir şey mi ? :)))


    Eğer niyetin ilk etapta gemide çalışmak 4-5 sene sonra da karada iş bulmak ise
    bu işi yapmanın şu an en kestirme yolu Gemi işletme müh. liği okuman.
    Bunun için de İTÜ Denizcilik fakültesi 1. sırada gelir.
    Çünkü Gemi inşaatçıların denizde çalışabilmelerinin önüne geçilşmeye çalışıldığı için sürekli
    zorluklar çıkartılıyor. En son, Denizde çalışabilmek için bazı fark derslerini almanız falan gerekiyordu mesela.

    Yani okulu bitirip hiçbir zorlukla karşılaşmadan gemide çalışmak istiyorsan Gemi işletme mühendisliği.
    Okul olarak ta İTÜ Denizcilik fakültesini seçersen karaya geçişte oldukça kolaylaşır herşey.
    Çünkü bu okulun mezunları birbirini çok tutar.İş bulman zor olmaz.
    Ama o okulda okumak biraz sıkıcı ve bezdiricidir. Hiyerarşi had safhadadır. Üst sınıflar alt sınıflara okul süresince pek te
    sevecen ve hoşgörülü davranmazlar.. Üst sınıflardan birinin sadece alt sınıftan 1 kişi 10dk. geç kalktı diye
    bütün sınıfı güneş altında saatlerce beklettiklerini duymuştum.

    Maalesef biz Gemi inşaatçılarda birbirini tutma kollama falan yoktur.Ama bizim okulda yukarıdaki şeyler asla olamaz.
    Gemiden karaya geçişte de Gemi inşaatçının iş bulması zor değildir.

    Şunu unutmayın , Denizde kazanılan paraları karada almayı beklemeyin.
    Şu an armatörde çalışan (karada) bir enspektörün maaşı ortalama 5000-6000usd falandır.
    (tabi ki armatörüne göre değişir)
    Ama gemide çalışan bir baş mühendisin maaşı 8000-10000Euro civarıdır.
    Tam yarıyarıya..

    Ayrıca Armatör yanında çalışmak oldukça zordur. Bunu da ayrıca anlatırım.
    Şimdi çok işim var..





    Aslında gemide çalışmak istiyorum fakat hobim biraz buna engel olabilir.Ben piyano çalıyorum da. :) Aslında en doğrusu sizin yaptığınız gibi yapmak ben de yanımda org götürmeliyim. Neyse bu yorumunuz çok açıklayıcı oldu ama sanırım edindiğim bilgiler doğrultusunda Gemi İnşaatı seçmem gerektiğini düşünüyorum çünkü karaya çıkışta dizayn kuruşlarında falan çalışmak yani açıkçası gemi çizmek de istiyorum inşaatçinın gemi için önüne geçilmeye çalışılması zorluklar çıkması beni biraz düşündürdü.Fakat en doğrusu sanırım benim için bu.Beni destekler misiniz bu konuda ? Ah şu bölümün puanları biraz inseydi ne olurdu ? :D benim için hayati derece de önemli bir karar çünkü ben şu anda tm yim seneye yani 11.sınıfta bu bölüm için mf ye geçmeyi düşünüyorum bu yüzden evirip çevirip aynı soruyu soruyor olabilirim bunun için özür dilerim ama dediğim gibi çok önemli...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: eimatador

    Hocam Gemi Makineleri İşletme yi mi bitirince baş mühendis falan oluyoruz yoksa Gemi İnşaatı mı çözemedim okudum okudum :D :D bi de eğer Gemi Makineleri İşleetme ise 9 Eylul Nasıl ?? Istanbulda okumak ıstemıyorum da :D


    Kusura bakma ama yazılarım düzgün okumadığın belli.
    Gemi inşaat veya işlketme .. okulu bitirdikten sonra
    -liman cüzdanı çıkartıyorsun
    -sertifikalarını tamamlıyorsun
    -Gemi stajına çıkıyorsun
    -Sonra ehliyet sınavına giriyorsun




    niye öyle diyon ki guzelim izmir varken itü de neymiş :D bi de hemşeriyiz ayıp :D okuduklarımdan da okulun bi önemi yok izlenimi çıkmıştı yine okumamıssın mı dıyecen :D Gemi Makineleri İşletme Müh. Dokuz Eylul 40.500 ITU 29.500 böyle bakınca fark var ama bakmıyom :D izmir olmaz mı olmaz mı be :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eimatador

    quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: eimatador

    Hocam Gemi Makineleri İşletme yi mi bitirince baş mühendis falan oluyoruz yoksa Gemi İnşaatı mı çözemedim okudum okudum :D :D bi de eğer Gemi Makineleri İşleetme ise 9 Eylul Nasıl ?? Istanbulda okumak ıstemıyorum da :D


    Kusura bakma ama yazılarım düzgün okumadığın belli.
    Gemi inşaat veya işlketme .. okulu bitirdikten sonra
    -liman cüzdanı çıkartıyorsun
    -sertifikalarını tamamlıyorsun
    -Gemi stajına çıkıyorsun
    -Sonra ehliyet sınavına giriyorsun




    niye öyle diyon ki guzelim izmir varken itü de neymiş :D bi de hemşeriyiz ayıp :D okuduklarımdan da okulun bi önemi yok izlenimi çıkmıştı yine okumamıssın mı dıyecen :D Gemi Makineleri İşletme Müh. Dokuz Eylul 40.500 ITU 29.500 böyle bakınca fark var ama bakmıyom :D izmir olmaz mı olmaz mı be :D

    Oncelikle karsinda askerlik arkadasin yok.uslubuna biraz dikkat etmeni rica ediyorum. İkincisi , evet yazdiklarimi okumussun ama anlamamissin. Bir daha tekrarliyorum, is hayatinda okulun onemi yoktur. Okul tabi ki onemli ama sen okuldan ustune hicbirsey koyamadan istersen 1.likle mezun ol , ingilizcesi snden iyi, ikili iliskilerinde senden daha basarili, daha sosyal, teoriyi pratikle yogurabilmis, bilgisayar bilen vs vs kimse karsinda sansin olmaz. Anlatabildim mi? Burada gerceklerden bahsediyorum. Yoksa izmir benim icin herzaman 1. Sirada gelir. Sunu ustune basa basa soyluyorum... İtu denizcilik fakultesinin denizcilikte yeri farklidir. İs hayatina atilinca ne demek istedigimi anlayacaksiniz.. Ama boyle olmasinin sebebi birbirlerini cok desteklemeleridir. Yoksa egitim olarak diger fakultelerden pek farklari yok.ama esas konulari gemi oldugundan dersleri de komple buna odakli oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: eimatador

    Hocam Gemi Makineleri İşletme yi mi bitirince baş mühendis falan oluyoruz yoksa Gemi İnşaatı mı çözemedim okudum okudum :D :D bi de eğer Gemi Makineleri İşleetme ise 9 Eylul Nasıl ?? Istanbulda okumak ıstemıyorum da :D


    Kusura bakma ama yazılarım düzgün okumadığın belli.
    Gemi inşaat veya işlketme .. okulu bitirdikten sonra
    -liman cüzdanı çıkartıyorsun
    -sertifikalarını tamamlıyorsun
    -Gemi stajına çıkıyorsun
    -Sonra ehliyet sınavına giriyorsun

    Kazanınca 3. veya 4. mühendis olarak işe başlıyorsun.
    2. mühendis olabilmek için denizde sanırım 20 ay çalışıp tekrar sınava giriyorsun.
    2. mühendis olarak sanırım 12 ay çalıştıktan sonra baş mühendislik sınavına giriyorsun.

    2. soruna gelirsek, 9 eylül iyidir.
    Ama Gemi Mk.işletme üzerine İTÜ Den. Fakültesi açık ara 1. sıradadır.

    Ben de İzmirliyim, Boşver gel oku istanbulda.
    İnsan doğduğu değil doyduğu yerde yaşar..




    Hocam 20 ya da 12 ay degil her aşamada 36 ay oldu o :)) ufak bi hesap ile 22 yaşında mezun olsun 1 yıl staj iste 1 yıl askerlik falan yapsın yılda 8 ay calıssın 30-35 yaslarında bas muh oluyor ama eskiden 35 yasında emekli olunuyormus hersene yeni sartlar ekleniyor filan...

    Edıt Bu arada hocam mesaj atmıstım baktınız mı ?

    Demek ki 30 yasinda bas muh olabiliyorsun. Eh bence cok kotu degil.
    Soruna gelirsek ukraynayi sormustun galiba. Ukrayna ehliyetli kimseyle calismadim ama
    Sorveyine gitmistim. Pek itibar goren bir ehliyet degil. Ustelik orada okumanin da cok zor oldugunu
    Duymustum. Cok fazla bilgim yok o konuda. Ama sunu net soyleyebilirim ki
    Panama malta vs bayrakli gemilerde calisabilmeniz icin mevcut ehliyetiniz ile bu ulkelerin
    Endorsement'larini almaniz gerekir. İste o noktada ukrayna ehliyetini kabul ederler mi bilemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti


    quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: eimatador

    Hocam Gemi Makineleri İşletme yi mi bitirince baş mühendis falan oluyoruz yoksa Gemi İnşaatı mı çözemedim okudum okudum :D :D bi de eğer Gemi Makineleri İşleetme ise 9 Eylul Nasıl ?? Istanbulda okumak ıstemıyorum da :D


    Kusura bakma ama yazılarım düzgün okumadığın belli.
    Gemi inşaat veya işlketme .. okulu bitirdikten sonra
    -liman cüzdanı çıkartıyorsun
    -sertifikalarını tamamlıyorsun
    -Gemi stajına çıkıyorsun
    -Sonra ehliyet sınavına giriyorsun

    Kazanınca 3. veya 4. mühendis olarak işe başlıyorsun.
    2. mühendis olabilmek için denizde sanırım 20 ay çalışıp tekrar sınava giriyorsun.
    2. mühendis olarak sanırım 12 ay çalıştıktan sonra baş mühendislik sınavına giriyorsun.

    2. soruna gelirsek, 9 eylül iyidir.
    Ama Gemi Mk.işletme üzerine İTÜ Den. Fakültesi açık ara 1. sıradadır.

    Ben de İzmirliyim, Boşver gel oku istanbulda.
    İnsan doğduğu değil doyduğu yerde yaşar..




    Hocam 20 ya da 12 ay degil her aşamada 36 ay oldu o :)) ufak bi hesap ile 22 yaşında mezun olsun 1 yıl staj iste 1 yıl askerlik falan yapsın yılda 8 ay calıssın 30-35 yaslarında bas muh oluyor ama eskiden 35 yasında emekli olunuyormus hersene yeni sartlar ekleniyor filan...

    Edıt Bu arada hocam mesaj atmıstım baktınız mı ?

    Demek ki 30 yasinda bas muh olabiliyorsun. Eh bence cok kotu degil.
    Soruna gelirsek ukraynayi sormustun galiba. Ukrayna ehliyetli kimseyle calismadim ama
    Sorveyine gitmistim. Pek itibar goren bir ehliyet degil. Ustelik orada okumanin da cok zor oldugunu
    Duymustum. Cok fazla bilgim yok o konuda. Ama sunu net soyleyebilirim ki
    Panama malta vs bayrakli gemilerde calisabilmeniz icin mevcut ehliyetiniz ile bu ulkelerin
    Endorsement'larini almaniz gerekir. İste o noktada ukrayna ehliyetini kabul ederler mi bilemiyorum.

    Yok hocam siz baskasiyla karistirmissiniz beni :)
    http://www.denizhaber.com/HABER/24721/21/gemi-deniz-liman-vize-avrupa-gemiadami.html
    ben bunun hakkindaki yorumunuzu sormustum
    Yani 35 yas kabul edilebilir bas muh olmak icin ama once kazanalim bi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: solti


    quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: eimatador

    Hocam Gemi Makineleri İşletme yi mi bitirince baş mühendis falan oluyoruz yoksa Gemi İnşaatı mı çözemedim okudum okudum :D :D bi de eğer Gemi Makineleri İşleetme ise 9 Eylul Nasıl ?? Istanbulda okumak ıstemıyorum da :D


    Kusura bakma ama yazılarım düzgün okumadığın belli.
    Gemi inşaat veya işlketme .. okulu bitirdikten sonra
    -liman cüzdanı çıkartıyorsun
    -sertifikalarını tamamlıyorsun
    -Gemi stajına çıkıyorsun
    -Sonra ehliyet sınavına giriyorsun

    Kazanınca 3. veya 4. mühendis olarak işe başlıyorsun.
    2. mühendis olabilmek için denizde sanırım 20 ay çalışıp tekrar sınava giriyorsun.
    2. mühendis olarak sanırım 12 ay çalıştıktan sonra baş mühendislik sınavına giriyorsun.

    2. soruna gelirsek, 9 eylül iyidir.
    Ama Gemi Mk.işletme üzerine İTÜ Den. Fakültesi açık ara 1. sıradadır.

    Ben de İzmirliyim, Boşver gel oku istanbulda.
    İnsan doğduğu değil doyduğu yerde yaşar..




    Hocam 20 ya da 12 ay degil her aşamada 36 ay oldu o :)) ufak bi hesap ile 22 yaşında mezun olsun 1 yıl staj iste 1 yıl askerlik falan yapsın yılda 8 ay calıssın 30-35 yaslarında bas muh oluyor ama eskiden 35 yasında emekli olunuyormus hersene yeni sartlar ekleniyor filan...

    Edıt Bu arada hocam mesaj atmıstım baktınız mı ?

    Demek ki 30 yasinda bas muh olabiliyorsun. Eh bence cok kotu degil.
    Soruna gelirsek ukraynayi sormustun galiba. Ukrayna ehliyetli kimseyle calismadim ama
    Sorveyine gitmistim. Pek itibar goren bir ehliyet degil. Ustelik orada okumanin da cok zor oldugunu
    Duymustum. Cok fazla bilgim yok o konuda. Ama sunu net soyleyebilirim ki
    Panama malta vs bayrakli gemilerde calisabilmeniz icin mevcut ehliyetiniz ile bu ulkelerin
    Endorsement'larini almaniz gerekir. İste o noktada ukrayna ehliyetini kabul ederler mi bilemiyorum.

    Yok hocam siz baskasiyla karistirmissiniz beni :)
    http://www.denizhaber.com/HABER/24721/21/gemi-deniz-liman-vize-avrupa-gemiadami.html
    ben bunun hakkindaki yorumunuzu sormustum
    Yani 35 yas kabul edilebilir bas muh olmak icin ama once kazanalim bi :)

    Linkteki yaziyi okudum. Sunu rahatlikla soyleyebilirim ki hicbir ulke hicbir ulke gemisinin ticaretini engelleyemez. Bize boyle bir bilgi gelmedi esasen ama dogru kabul etsek bile bu tip zorluklar hep vardi ve emin ol bunlar mutlaka asilir.dunya uzerinde denizci olarak calisan millet sayisi o kadar cok degil ve TUrkler de hic te azimsanacak sayida degil. O nedenle bunlari takma kafana. Ustelik te verdigin site de bence oyle cok guvenilir bir site degil.tanirim onlari biraz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aras87

    quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: aras87

    Tamam haklısınız konu biraz sapınca okumayı bırakmıştım ama az önce bütün 6 sayfayı da okudum.Kafamdaki bütün soru işaretleri gitti bunun için hocalarım size ve PETERSBURG a çok teşekkür ediyorum.Kafamda tek bir şey kaldı o da aydınlansın gidip hocalarım ile konuşacagım mf için.

    Siz gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliğinden mezunsunuz ve gemilerde çalışıyorsunuz.PETERSBURG hocam ise sanırım Gemi Makineleri İşletme Mühendisliğinden mezun ama o da gemilerde çalışıyor.

    Kafamda biraz evirip çevirdim ve şöyle bir soru oluşturdum.Gemiye çıkmaya şimdiden karar verdim diyebilirim hatta çağırsalar giderim :) ama tek şunu soracağım ben gemi inşaatı okursam mı daha çok yararlı olur gemide yoksa gemi makineleri işletmeden mi ? Hangi bölüm gemide , gemi sonrasında , klasmanda , yani her şeyde daha önemli ?

    Sanırım o kadar yorumu arka arkaya okuyunca gece gece biraz kafam karıştı bunun için kusura bakmayın ama son sorum yazdıklarım doğrultusunda gemiye çıkmak istiyorsam ben gemi inşaat mı okumalıyım yoksa gemi makineleri işletme mi yoksa başka bir şey mi ? :)))


    Eğer niyetin ilk etapta gemide çalışmak 4-5 sene sonra da karada iş bulmak ise
    bu işi yapmanın şu an en kestirme yolu Gemi işletme müh. liği okuman.
    Bunun için de İTÜ Denizcilik fakültesi 1. sırada gelir.
    Çünkü Gemi inşaatçıların denizde çalışabilmelerinin önüne geçilşmeye çalışıldığı için sürekli
    zorluklar çıkartılıyor. En son, Denizde çalışabilmek için bazı fark derslerini almanız falan gerekiyordu mesela.

    Yani okulu bitirip hiçbir zorlukla karşılaşmadan gemide çalışmak istiyorsan Gemi işletme mühendisliği.
    Okul olarak ta İTÜ Denizcilik fakültesini seçersen karaya geçişte oldukça kolaylaşır herşey.
    Çünkü bu okulun mezunları birbirini çok tutar.İş bulman zor olmaz.
    Ama o okulda okumak biraz sıkıcı ve bezdiricidir. Hiyerarşi had safhadadır. Üst sınıflar alt sınıflara okul süresince pek te
    sevecen ve hoşgörülü davranmazlar.. Üst sınıflardan birinin sadece alt sınıftan 1 kişi 10dk. geç kalktı diye
    bütün sınıfı güneş altında saatlerce beklettiklerini duymuştum.

    Maalesef biz Gemi inşaatçılarda birbirini tutma kollama falan yoktur.Ama bizim okulda yukarıdaki şeyler asla olamaz.
    Gemiden karaya geçişte de Gemi inşaatçının iş bulması zor değildir.

    Şunu unutmayın , Denizde kazanılan paraları karada almayı beklemeyin.
    Şu an armatörde çalışan (karada) bir enspektörün maaşı ortalama 5000-6000usd falandır.
    (tabi ki armatörüne göre değişir)
    Ama gemide çalışan bir baş mühendisin maaşı 8000-10000Euro civarıdır.
    Tam yarıyarıya..

    Ayrıca Armatör yanında çalışmak oldukça zordur. Bunu da ayrıca anlatırım.
    Şimdi çok işim var..





    Aslında gemide çalışmak istiyorum fakat hobim biraz buna engel olabilir.Ben piyano çalıyorum da. :) Aslında en doğrusu sizin yaptığınız gibi yapmak ben de yanımda org götürmeliyim. Neyse bu yorumunuz çok açıklayıcı oldu ama sanırım edindiğim bilgiler doğrultusunda Gemi İnşaatı seçmem gerektiğini düşünüyorum çünkü karaya çıkışta dizayn kuruşlarında falan çalışmak yani açıkçası gemi çizmek de istiyorum inşaatçinın gemi için önüne geçilmeye çalışılması zorluklar çıkması beni biraz düşündürdü.Fakat en doğrusu sanırım benim için bu.Beni destekler misiniz bu konuda ? Ah şu bölümün puanları biraz inseydi ne olurdu ? :D benim için hayati derece de önemli bir karar çünkü ben şu anda tm yim seneye yani 11.sınıfta bu bölüm için mf ye geçmeyi düşünüyorum bu yüzden evirip çevirip aynı soruyu soruyor olabilirim bunun için özür dilerim ama dediğim gibi çok önemli...

    Gemide calismak hernekadar bircok hobi ile ugrasmaya izin vermese de yine de imkansiz degildir. Mesela ben gemide calistigim yillarda ayni zamanda bir mizah dergisinde calisiyordum ve internet simdiki kadar gelismemis olmasina ragmen yine de gemide cizip limanda internet kafeden dergiye yani Turkiye'ye yolluyordum.yillarca boyle calistim.ayrica ben de gitar caliyorum ve kamaramda mutlaka gitarim olurdu.bilgisayar da vardi.bos zamanlarimda surekli beste yapar bilgisayarda tracker programlarinda davul ,bas,vs ekleyerek gitar ile kaydettiklerimi sarki haline getirirdim.boyle 200'un ustunde sarkim var.
    Ayrica her gttigim gemiye playstation da gotururdum, bir de tv alirim disaridan tamam.
    Yani demeye calistigim su tabi ki gemiye kuyruklu piano goturemezsin ama en azindan bir org goturebilirsin istersen.
    Dizayn burolari nda gemi insaatcilardan baskasinin calismasi neredeyse imkansizdir.cunku diger okul mezunlari gemi dizaynindan anlamazlar cunku dersini almiyorlar.
    Gemi insaatcilarin onune gecilmek isteniyor derken gemide calismayi kastettim.cunku denizcilik fakultesi mezunlarinin coguna gore denizde calisma hakki sadece kendilerinin.cogu boyle dusunur.
    Son olarak ta destekten kastin nedir aciklarsan bir yorum yapabilirim.




  • solti abimiz doğru tahmin etmiş yurt dışındayım şu an kardeşlerim:)
    elimden geldiğince okuyorum başlığı takipteyim.
    özelden mesaj atan arkadaşlara da döneceğim en kısa zaman da.
    herşeyin gönlünüzce olması dileğiyle.
    dikkat edin kendinize şimdilik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Buddy Guy

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeStAn_YaZaNvidia

    YTU Gemi İnşaat 3. sınıf öğrencisiyim , eğer sorusu olan varsa sorabilir. Yardım edelim bari , insanlar yanlış tercihler yapmasınlar

    merhaba abi aynı bölümdeyiz bana okulla ilgili tavsiyelerin varmı şunu yap yada yapma konusunda:)

    kaçıncı sınıftasın? 1. sınıftaysan ortalamanı yüksek tutmaya gayret et, 2. veya 3. senende de erasmus sınavına gir , yurtdışında 1 dönem ya da 2 dönem gitmeye çabala. Onun dışında ders alınacak hocalar konusunda usis döneminde yardımcı olabilirim, ya da kaçıncı sınıfsan artık hocaların sınav yapıları hakkında sorun olursa mesaj atabilirsin ya da alıntı yapıp burdan sorabilirsin. Şu an için genel tavsiyem stajlarını olabildiğince erken yapmaya gayret etmen yönünde olacak, 3. sınıfa geldiğinde bence 2, ama en azından 1 stajını yapmış olmalısın diye düşünüyorum.
    başarılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FrozenFist


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeStAn_YaZaNvidia

    YTU Gemi İnşaat 3. sınıf öğrencisiyim , eğer sorusu olan varsa sorabilir. Yardım edelim bari , insanlar yanlış tercihler yapmasınlar

    Bu sene hedefim orası İTÜ olmayacağı icin

    Açıkçası başka bir bölüme yönelmeni tavsiye ederim, ama tercih senin. Sebep soracak olursan , iş imkanları şu an için yeterli değil. Olmasına da gerçekten çok var, staj yaparken bile söz konusu durgunluğu çok rahat hissedebiliyorsun.




  • Universitede bu bolumu tercih etmek isteyenlere fikir olmasi acisindan bir kac bir sey soylemek istiyorum....

    Ben Yildiz gemi insaati 3. siniftayim. Gemide calismayacaksaniz bolumu kesinlikle tavsiye etmiyorum. Turkiye icin gelecek vaadeden bir bolum degil. Gemi insaati sektoru yeni insaa alaninda dibe vurdu denebilir.... Tabi bu simdilik boyle ileride ne olur bilinmez.....Bunu asmak simdilik cok zor gorunuyor. Devletin (sanayi bakanliginin) bu alanda cok buyuk atak yapmasi lazim.... Bu da su siyasi ortamda pek mumkun degil gibi duruyor....

    Yazdiklarim simdiye kadar ki okudugum makalelere ve hocalarin derslerde anlattigina dayanmaktadir. Yazdiklarima katilip katilmamakta ozgursunuz....Eger gemi insaati degil de hangi bolumu tavsiye edersin diye sorarsaniz da ITU isletme muhendisligi, Itu makina, Itu endustri veya Bogazici endustri derim....

    Derseniz ki ben sadece gemide calismak istiyorum veya gemide makinaci olarak calisip ileride de karada makinaci olacam derseniz yildiz ve Itu Gemi makina isletme yazabilirsiniz.... (Turkiye ortaminda bizim bolumle pratikte hic bir farklari yok)
    Ama Ktu ve Itu gemi insaat yazmayin. Cunku o universitelerde gemide calismak icin gerekli sartlar yildiz daki kadar kolay degil.....

    Burada usenmeyip de her soruya ayrintili bir sekilde cevap veren abilerimize sonsuz tesekkurlerimi sunuyorum. (Solti ve Petersburg abilerimize)

    Bunlar benim yorumlarim, tabi bolumunuzu secerken daha saglam bir arastirma yapmaniz gerekli....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi captain89 -- 2 Nisan 2012; 2:48:02 >




  • suny olayına ne diyorsunuz? tavsiye eder misiniz? avantaj-dezavantajları?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senvo1

    suny olayına ne diyorsunuz? tavsiye eder misiniz? avantaj-dezavantajları?

    güzel ve değişik soru:) solti abi cevaplandırır müsait olduğunda ve tabiki bilgisi var ise bu konu da.ben fazla duramayacağım şu an.müsait olunca bir kaç kelam ederim bu konu da.ama kısaca ufuklarının genişlemesinin dışında pek bir işe yaramıyor gibi geldi bana:) bir kaç zabit arkadaş ile çalıştım sunny programıyla okuyan ve bitiren.hatta stajerlerde vardı yanım da.ama ciddi anlam da düşünüyor isen itü denizcilik fakültesinde sunny ci bir kaç arkadaşa yönlendirebilirim seni çok daha sağlıklı ve ilk ağızdan bilgi alman için.

    selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: senvo1

    suny olayına ne diyorsunuz? tavsiye eder misiniz? avantaj-dezavantajları?

    güzel ve değişik soru:) solti abi cevaplandırır müsait olduğunda ve tabiki bilgisi var ise bu konu da.ben fazla duramayacağım şu an.müsait olunca bir kaç kelam ederim bu konu da.ama kısaca ufuklarının genişlemesinin dışında pek bir işe yaramıyor gibi geldi bana:) bir kaç zabit arkadaş ile çalıştım sunny programıyla okuyan ve bitiren.hatta stajerlerde vardı yanım da.ama ciddi anlam da düşünüyor isen itü denizcilik fakültesinde sunny ci bir kaç arkadaşa yönlendirebilirim seni çok daha sağlıklı ve ilk ağızdan bilgi alman için.

    selamlar


    gerçekten faydası olacaksa düşünebilirim. ancak ücreti beni biraz endişelendirdi. işin ilginç yanı türkiyede okurken de para vermemiz(5-6 miyar gibi bir ücret). suny cilere yönlendirirseniz memnun olurum. teşekkürler cevap için




  • İyi günler ben bir şey sormak istiyorum. bu üniversiteyi okuyanlar illaki denizde görev almaları mı gerekiyor? yani tershanede çalışıp, hiç denize çıkmama gibi bi durumları yok mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bir tebessüm

    İyi günler ben bir şey sormak istiyorum. bu üniversiteyi okuyanlar illaki denizde görev almaları mı gerekiyor? yani tershanede çalışıp, hiç denize çıkmama gibi bi durumları yok mu?

    Size zahmet olcak ama son sayfayi okuyabilir misinz? Sadece son sayfayi okumaniz yeterli sakin onceki sayfalari okumayasiniz. Tesekkur ederim.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi captain89 -- 3 Nisan 2012; 17:56:39 >
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.