Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (40. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
981
Cevap
47
Favori
215.546
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grejuva6

    Istihdam olanağı nasıl acaba ihtiyaç duyuluyor mu

    Oluyor her zaman da olacaktır.Bu yönde girişimde bulunmanız denize çıkmanız size bir şey kaybettirmeyecektir.En kötü bir kontrat atarsınız durumu görür ona göre devam etme veya etmeme kararınız kendiniz verirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taake

    Öncelikle merhaba ben şuan lise 3.sınıfım seneye sınava gireceğim.İlk senemde kazanabileceğimi düşünüyorum yani 2020'de mezun oluyorum eğer hazırlık,sınıfta kalma vesaire gibi durumlar olmazsa.

    Benim sorum şu olacak;gemi inşaatı ve makine müh. okuyup gerekli belgeleri alıp gemiye çıkmak istiyorum.(Gimu okumak istememin sebebi karaya çıktığımda çalışma yerleri daha kapsamlı olur diye düşünüyorum)Sizce ilerki zamanlarda bu bölüm mezunlarının önlerinin kesilip gmi mühendislerinin önleri açılmak istenebilirmi?

    Bu bölüme gitmeyip başka mühendisliklere gitme şansım var(itü veya ytü'de inşaat veya makine müh.).Tavsiye edermisiniz?

    Ne ben ne bir başkası size 2020 ve sonrası ile alakalı denizcilik sektörü ile alakalı ya da denizcilerin neyle karşılaşacakları ile alakalı doğru bir bilgi veremez.Tahminlerde şahsi fikrimdir atmaktan öteye gidemez.O nedenle lise 3. sınıftayken sektörün ya da çalışanların 2020 sonrası yaşayacaklarını düşünmek biraz yersiz olur erken olur.Birileri birilerinin önünü neden kessin? Ya da 2017 yılında ya da 2023 yılında böyle bir şey yaşanacak ise bunu önceden kim nasıl kestirsin?

    Ne ben ne başkası size bu bölüme git şu bölüme gitme dememeli:) Evet yapıyoruz bazen ama buna en iyisi kendiniz karar verin.Bölüm ile alakalı denizcilik ile alakalı ve hatta gemi hayatı ile alakalı çok detaylı bilgiler mevcut bu başlıkta.Maddiyat olarak manevi olarak neler getiriyor neler kaybettiriyor önceki mesajlarımda detaylı yazmıştım.Onlar okuyarak kendi kendi kararınızı kendiniz verin daha sağlıklı olur.Ben bölümü bilmeden araştırmadan yazanlardan ve mesleğe 8 yıldır devam edenlerdenim pişman değilim.Bilerek gelip pişman olanlar gördüm.Babası amcası dayısı denizci olup bu bölümü denizciliği gemi hayatını çok bilip yazanlar ve mezun olunca gemiye çıkmayıp karada devam edenler var.Bunlar biraz size biraz şartlarına bağlı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mezarvirtüözü

    bir de sağlık ile ilgili bilgilendirir misiniz ( mesela göz sorunu olan fakülteye girebilir mi )

    Aynı şeyi tekrar ediyorum ama bu konuda da önceki mesajlarda detay mevcut.Okursanız sevinirim.Hatta kendi dönemimden renk körü arkadaşların bile bir şekilde sağlık raporu alıp mesleğe devam ettiğini yazmıştım.Göz sorunu ile neyi kastettiğiniz bilmiyorum bu arada.Gözlük kullananlardan bahsediyorsanız sorun olmaz.Renk körüyseniz ona gönül rahatlığı ile sorun olmaz diyemem.Normal de sorun olur ama nasıl oluyorsa sağlık raporunu alan arkadaşlar var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abicokiyiya

    Kuzenim okuyor şöyle söyleyeyim 2 haftalık staja gitti 2. sınıfta daha kendisi ve 1,5 milyar para kazandı. Normalde bunun kaç katı olur artık sen düşün en az beşbinle başlarsın diyorlarmış.
    Çalışma şartları tabiki çok çok zor değil ama gemide zorunlu görevlerin oluyor ailenden baya bir ayrı kalmayı göze alacaksın

    Piyasada stajerlere maaş konusunda farklı farklı uygulamalar var.Aylık 100 dolar veren var.200 dolar veren var.tanker firmalarında 600 dolar veren örnekler var.Bazı dökmeci firmalarda stajere 1000 tl veren firmalar var.Bunlar firmadan firmaya değişiyor.Sektörde gemi tiplerine göre yeni başlayan zabitlerin mühendislerin maaşlarını önceki mesajlarda yazmıştım.

    Örnek olması açısından şu an türkiye'de tanker firmalarında zabit maaşları ikramiyeleri ile birlikte çalıştıkları ay başına (izinde maaş yok) 4000-4300 dolar civarında.Dökme tipi gemilerde bu maaş daha düşük.Gemi tipine göre değişiyor.Gemi tiplerinin birbirlerine göre avantajlarını dez avantajlarını önceki mesajlarda yazmıştım.




  • hocam şu sıralar denizcilik sektörü nasıl? yani tersanelere yeni siparişler var mı? gemilerin seyir durumu nasıl? gemilerdeki gemiciler ve zabitlerin maaş durumu geçen senelere oranla nasıl artıyor mu veya azalıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blacksharky

    hocam şu sıralar denizcilik sektörü nasıl? yani tersanelere yeni siparişler var mı? gemilerin seyir durumu nasıl? gemilerdeki gemiciler ve zabitlerin maaş durumu geçen senelere oranla nasıl artıyor mu veya azalıyor mu?



    Tersane sektörü daha farklı bir sektör sanırım solti daha iyi bilgi verir.Ama 2015-2016 yıllarına ve sonrasına kadar düzelme beklenmiyordu.Kriz hala devam ediyor.Şirketler kemer sıkma politikalarına devam ediyorlar.Maaşları azaltan şirketler var zabit sayısını personel sayısını düşüren şirketler var.Yedek parça kumanya veya başka masraflarını kısmak zorunda kalan şirketler var.

    ''Gemilerin seyir durumu nasıl? ''

    Gemilerin seyir durumu nasıl derken ne demek istiyorsunuz.




  • PETERSBURG kullanıcısına yanıt
    hocam seyir durumu derken denizlerdeki gemiler şu anki nakliyat ihtiyacını karşılayabiliyor mu? yani ürün taşıma ihtiyacı vardır gemiler vızır vızır çalışır ya da ürün taşıma ihtiyacı pek yoktur gemiler çok fazla seyir yapmaz.


    bir de hocam lloyd's register ın sektördeki intibası nasıldır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blacksharky -- 27 Nisan 2014; 13:53:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blacksharky

    hocam seyir durumu derken denizlerdeki gemiler şu anki nakliyat ihtiyacını karşılayabiliyor mu? yani ürün taşıma ihtiyacı vardır gemiler vızır vızır çalışır ya da ürün taşıma ihtiyacı pek yoktur gemiler çok fazla seyir yapmaz.


    bir de hocam lloyd's register ın sektördeki intibası nasıldır?



    Çok merak ediyorum yanlış anlamaz iseniz biraz da ben soru sorayım size.

    LR sektörde ki intibasını ne yapacaksınız? Diyelim ki iyi diyelim ki kötü? Bunu neden merak ediyorsunuz? Ve özellik ile neden LR?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 29 Nisan 2014; 18:11:32 >
  • merhabalar. tercih donemi yavas yavas yaklasirken benim aklimda bir sey var. forumda yazilanlari okudum baya bi ama sonra konu gemi makineleri isletmesine donmus sonrada okudugum butun hersey birbirine karisti. bu bolumde cok kisa surede cok fazla sey degisiyor bu nedenden dolayi guncel olarak sormak istiyorum. 1-gemi makineleri ve gemi insaati muhendisinin gemilere cikmasini engellemek amaciyla cikarilacak yasadan bahsediyordu forumdaki diger arkadaslar. boyle birsey var midir? karada calismak zorunda miyim yazarsam? 2-staj sureleri 12ay miyoksa 24e mi yukseldi? 3-suan icin piyasada bu meslek dususte mi yoksa yukseliste mi? bu sorularima cevap verirseniz eger bana cok yardimci olmus olursunuz simdiden tesekkur ederim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: blacksharky

    hocam seyir durumu derken denizlerdeki gemiler şu anki nakliyat ihtiyacını karşılayabiliyor mu? yani ürün taşıma ihtiyacı vardır gemiler vızır vızır çalışır ya da ürün taşıma ihtiyacı pek yoktur gemiler çok fazla seyir yapmaz.


    bir de hocam lloyd's register ın sektördeki intibası nasıldır?



    Çok merak ediyorum yanlış anlamaz iseniz biraz da ben soru sorayım size.

    LR sektörde ki intibasını ne yapacaksınız? Diyelim ki iyi diyelim ki kötü? Bunu neden merak ediyorsunuz? Ve özellik ile neden LR?




    Hocam yanlış bir soru sorduysam kusura bakma. Okulu bitirmek üzereyim mesleğe çıkacağım en iyisiyle çalışmak istiyorum. LR iyi dedikleri için size sordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bende lisedeyimde gemi inşaatı ve gemi mak mühendisliğinden yat tasarımına gidilebiyormuş ben öyle biliyorum bilen varsa yat tasarımının iş olnakları nasıl kısıtlımı yurt içimi dışımı çalışabilirsin maaaşları ek olarak italyanca şartmış doğrumu bilen abiler ablalar varsa bi cevap verseniz şimdiden teşekkürler
  • ben yazacaktım bizzat gittim öğrencilerle konuştum kardeş git makine mühendisliği okursan gemi mühendiliği yaparsın otomotiv mühendisliği yaparsın yani daha çok örenek var ama gemiye gidersen sadece gemi mühendiliği yapazaksın ona göre
  • yat tasarımı nasıl onu biliyon mu kardeş
  • Merhaba,

    Şöyle bakıyorum tercih dönemi yaklaşınca haklı olarak öğrenci arkadaşların kafaları karışmış vaziyette. Öncelikli tavsiyem aklınızda bu meslek varsa üşenmeyin en başından bu konunun tüm sayfalarını okuyun, kafanızdaki soru işaretleri kalkacaktır. Özellikle de @solti ve @PETERSBURG 'un yazıları


  • Mühendislik ile tasarımcılık arasındaki farkları,

  • Gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği, (GİGMM)
  • Gemi ve deniz teknolojileri mühendisliği, (GDTM)

  • Gemi makineleri işletme mühendisliği, (GMİM)

  • Deniz ulaştırma işletme mühendisliği(DUİM) bölümleri arasındaki farkları kavramanıza yardımcı olur.

    Birinci ağız dışında kulaktan dolma , bölüm/ünvan isimleri üzerinden fikir yürütme gibi sizi yanlış yönlendirebilecek bilgilerden kaçınarak daha sağlıklı bilgilere erişmenizi sağlayacaktır.


    ------------

    Makine mühendisliği tüm bu bahsettiğiniz işlerin kökü olsa da zamanla denizcilik ile ilgili mühendislik dalları daha özgün ve müstakil bir hale gelmiştir. GİGMM veya GDTM okuduysan yat üzerine çok rahatlıkla çalışabilirsiniz.

    Gemi üzerine bir okul okuyunca gemi dışında bir sektörde çalışamazsınız diye bir kaide yoktur. THY'de pilot olanlar bile var şu anda.

    ----------




    @bakkalgazi12 @sergem



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 21 Mayıs 2014; 0:47:34 >




  • Gemi ve deniz teknolojisi mühendisliği mezunları ek dersler alarak gemi makine zabiti ünvanı alması mümkünmü ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: T 800

    Gemi ve deniz teknolojisi mühendisliği mezunları ek dersler alarak gemi makine zabiti ünvanı alması mümkünmü ?

    Mümkündür



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 22 Mayıs 2014; 16:40:54 >
  • Öncelikle merhabalar foruma bugün kaydoldum.Daha önce yazılanları okudum ve bu meslek hakkında bütün sorularıma neredeyse cevap buldum.Çok teşekkür ediyorum.Ben bu sene son sınıf öğrencisiyim.Lys den sonra bir tercih yapmam gerekecek ve bu tercihimi (GİGMM) den yana kullanıcam.Sizden şu anda gemi piyasası tersane ortalama maaş(karada veya denizde) iş bulma imkanı hakkında güncel bilgiler talep ediyorum.Cevap verirseniz çok sevinirim.Çünkü kafam çok karışık bu mesleği seçip seçmememle ilgili.Sonuçta bu meslekle hayatımı devam ettiricem.Sizce bu mesleği seçmelimiyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar selamlar.
    Konuyu tek tek gezdiğimde aynı sorunun defalarca sorulduğunu görüyorum.

    Mesleğin içinden birisi olarak amatörce hazırladığım bir site var.

    Size okula girişten, sağlık raporunun alınmasına, stajdan mesleki bilgilere hepsini bulabileceğiniz düzeyde bilgiler vermeye çalıştım.

    Öncelikle Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği konusunu okuyun. Zaten siteyi kavradıkça herşey açıklığa kavuşacak. Konuların altına yorum yaparsanız da sizin merak ettikleriniz konusunda diğer arkadaşlar da bilgilenmiş olacak.

    Umarım işinize yarar.

    Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Nedir? TIKLA




  • Ben bu sene mezun oldum ve tercihim gemi insaati ve gemi makineleri mühendisliği ama ben forumu okurken çok kafam karıştı özellikle iş imkanı ve iş sahası hakkinda.bi kaç sorum olucak cevaplarsaniz sevinirim

    Öncelikle ıtüye girmeyi dusunuyorum ve soruların sunlar

    Oncelikle mezun olduktan sonra nerelerde çalışabilirim özellikle karada çalışmak istiyorum yani sosyal biriyim sosyal hayatımı aksatmak istemiyorum bu mümkün mu karada güzel iş bulabilir miyim?

    Maddi olarak karada calisirsam ne kadar alabilirim? Devlette calisirsam ne kadar olur özelde ne olur tershane de ya da tasarım yaparsam ne olur?

    Son olarak da ıtüde okumayi dusunuyorum mezun olduktan sonra bize iş bulma da yardm ediyor mu ıtü

    Sorularıma bunlar şimdiden teşekkür ederim cevaplarsaniz sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle Merhaba;
    Foruma yeni katıldım.
    İTÜ(Gemi Mak. işl. Müh.) mezunu Gemi Başmühendisi olarak çalışıyorum.Gemilerde 7-8 sene çalıştım.Şu anda karada diye tabir edebileceğimiz mesleğim var.Aynı sektör ama ofis ağırlıklı.

    Meraklı arkadaşlara detaylı bilgi vermeyi milli bir vazife olarak görüyorum.
    Mesleğimi çok seviyorum.
    Gemilerde dünyada icad edilmiş her türlü elektronik,mekanik,pnomatik,hidrolik ve envayi çeşit lik lik vs. mevcuttur.
    Gemide çalışan arkadaşlar bu ekipmanların bakım onarımını yapmak mecburiyetinde olduklarından mühim derecede tecrübe sahibi olurlar.
    Aşçıhanade arızalanan ocak pleytinin tamirnden tutun buhar türbini bakımı veya navigasyon ekipmanlarından tutun 35tonluk kreyn(vinç) bakımına kadar herşeyle heran muhatap olabilirsiniz.Buna personel yönetimi de eklenince donanımınız artar.

    Gemi makina zabiti-ikinci mühendis ve hele başmühendis(çarkçıbaşı) karada herşey yapabilir.
    Örnek:
    Bir ara avea genel müdürü idi bir abimiz
    TRT genel müdür adayı idi bir abimiz
    Savunma Bakanı meslektaşımızdır.
    Türkiye de bilimum oteller de teknik müdürlük.
    Karada makina olan heryerde çalışan meslektaşlarımız var.

    Selamlar




  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.