Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (34. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
980
Cevap
47
Favori
215.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ermisss

    öncelikle @solti @PETERSBURG ve @tropique üstadlarımıza çok teşekkür ediyorum. ben 2012 lise mezunuyum ama bazı sebeplerden doalyı 2014 te üniversite sınavına gireceğim. yani önümde yaklaşık 1,5 sene daha var. biraz mesleklerle ilgili arştırma yapmak istedim ve hiçbir meslek hakkında olmadığım kadar bilgi sahibi oldum diyebilirim. yıllarını bu mesleğe verip hiçbir karşılık beklemeden vakit ayırıp vevap yazmaları gerçekten büyük alçakgönüllülük. PETERSBURG ve solti üstadlarımızın ilk mesaj tarıhlarine baktım temmuz 2011 1,5 yıldır insanlar her fısatta forumdaki sorulara cevap yazmışlar. tekrar tekrar teşekkürler. ( teşekkür kısmı biraz uzun oldu ama gerçekten haketmişler).
    1 haftadır ben gemi makinaları işletme mühendisliğini düşünüyorum ve araştırıyorum.forumda verilen hemen hemen bütün bağlantıları inceledim.
    ancak (http://www.aktueldeniz.com/adnan_parlak/sektorel_istihdam_ve_riskler-1 ) buradaki yazıdan sonra açıkçası biraz gözüm korktu. 2015 te sektörün doyum noktasına geleceği yazıyor tabi mevcut yönetmelik ve yasalar değişmez ise. kaldı ki değişse ve sadece gmim lerin sefere çıkmalarına izin verilse dahi sanırım yine gmim sayısı istihdam kapasitesinden fazla olacak gibi görünüyor. tabi ki bu mezunların tamamı nitelikli olmaz köklü üniversitelerin mezunları daha avantajlı olacaktır ama açıkçası solti ve PETERSBURG un yorumlarını almak istiyorum.
    bir de (öncelikle 11 sayfanın tamamını okuduğumu belirterek ) bir şey daha sormak istiyorum. verilen paralar gerçekten Türkiye standartlarının çok üstünde. bu paraları vermelerinin sebebi yalnızca insanlara denize çıkmayı ve sosyal hayattan uzak kalmayı cazip hale getirmek için mi veriliyor yoksa gerçekten verdikleri bu paranın karşılığnı fiziki anlamda yıpratarak ve yorarak ta alıyorlar mı? tabi ki çok çalışıldığını ve gemisine göre farklılık göstereceğini anladım ama yine de merak ettim bu 8 saatlik mesai dışında çok çalıştırıyorlar mı?
    şimdiden cevaplar için teşekkürler.

    rutin işler 8 saat içine sığdırılır.gemi tipine göre geminin yaşına göre değişmekle birlikte genel de bu durum böyledir.8-5 çalışan gemiler de 8-5 e vardiyalı çalışan gemiler de vardiyalara.(makina için konuşuyorum.)Bu duruma ters bir örnek vermek gerekir ise şu an bulunduğum gemi de 4. mühendis 3. mühendis arkadaşlar haftanın bazı günleri ekstra yaklaşık 4 saat çalışıyor mesaileri dışında:) zorla değil zorbayla değil çalışmaları gerektiği için çalışıyorlar.bunun bilincindeler.çünkü bu geminin iş temposu bunu gerektiriyor.filoda başka gemiye gidersiniz daha rahat çalışırsınız bu gemiye gelirsiniz bu şekil de çalışırsınız.Merak etmeyin kimse sizden günlerce uykusuz kalarak yorgun bitkin halde çalışmanızı beklemiyor beklemez bekleyemez de.Sonuç itibariyle sizin mental ve fiziki yorgunluğunuz işleri de etkileyecektir.Bir gün çok çalışırsınız ertesi gün az.Bir gün 16 saat çalışırsınız ertesi gün mesaiye geç gelirsiniz.Herkes bir olmamak ile birlikte aklı başın da her amir bunu bu şekil de yapar düşünür.Ama belirttiğim gibi bazen öyle işler olacaktır 36 saat uykusuz kalacaksınız belki de.ya da gidip 2 saat yatıp kalkacaksınız.Bu durumlar sıradısı ve acil durumlar.İş yoğunluğunun çok yoğun olduğu gemi tipleri eskide kaldı artık hemen hemen bütün firmalar yeniledi gemilerini.

    sonuç olarak fiziki olarak ne kadar yorulduğun tartışılır.bazen rahattır gemi.bazen stressiz.bazen yorar bazen isyan ettirir.Ama netice de gelir geçer bir şekil de.Öyle korkulacak kadar yapılır mı bu iş denecek kadar değil.İlk zamanlar önemli.Eşik var o eşiği atlarsanız gerisi geliyor:) Alışıyorsunuz biraz da.Herkesin canı tatlı sizin gibi.Öyle kaçılacak korkulacak bir şey olsa biz neden buralarda olalım.Onca mezun onca sene neden yapsın bu işi.Canımızı sokakta bulmadık sonuçta ve hiç bir ücret canımızdan sağlığımızdan daha değerli değil.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    Oncelikle sayfada emegi gecen abilerime tesekkur etmek istiyorum. Gercekten cok yararli bilgiler ve paylasimlar yapiyorsunuz.

    Yildiz teknik universitesi gemi insaati son sinif ogrencisiyim. Uzak yolda calismak icin stcw kurslarina gidip liman cuzdani cikarmank gerekiyor bildigim kadariyla. Bu surec hakkinda hic bilgim yok. Bu stcw kurslarinin hangileri oldugunu nasil ogrenebilirim.
    Tqvsiye edebilieceginiz bir kurs var mi?

    Simdiden cvap veren abilerime tesekkuru borc bilirim.

    burda her ne kadar şu bu evrak diye belirtsek de yanlış olur eksik olur.o yüzden en sağlıklısı liman başkanlığına gitmen.orda zaten yardımcı olacaklardır sana.asılı oluyor hatta.en sağlıklı bilgiyi o şekil de alırsın.(bence)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: ermisss

    öncelikle @solti @PETERSBURG ve @tropique üstadlarımıza çok teşekkür ediyorum. ben 2012 lise mezunuyum ama bazı sebeplerden doalyı 2014 te üniversite sınavına gireceğim. yani önümde yaklaşık 1,5 sene daha var. biraz mesleklerle ilgili arştırma yapmak istedim ve hiçbir meslek hakkında olmadığım kadar bilgi sahibi oldum diyebilirim. yıllarını bu mesleğe verip hiçbir karşılık beklemeden vakit ayırıp vevap yazmaları gerçekten büyük alçakgönüllülük. PETERSBURG ve solti üstadlarımızın ilk mesaj tarıhlarine baktım temmuz 2011 1,5 yıldır insanlar her fısatta forumdaki sorulara cevap yazmışlar. tekrar tekrar teşekkürler. ( teşekkür kısmı biraz uzun oldu ama gerçekten haketmişler).
    1 haftadır ben gemi makinaları işletme mühendisliğini düşünüyorum ve araştırıyorum.forumda verilen hemen hemen bütün bağlantıları inceledim.
    ancak (http://www.aktueldeniz.com/adnan_parlak/sektorel_istihdam_ve_riskler-1 ) buradaki yazıdan sonra açıkçası biraz gözüm korktu. 2015 te sektörün doyum noktasına geleceği yazıyor tabi mevcut yönetmelik ve yasalar değişmez ise. kaldı ki değişse ve sadece gmim lerin sefere çıkmalarına izin verilse dahi sanırım yine gmim sayısı istihdam kapasitesinden fazla olacak gibi görünüyor. tabi ki bu mezunların tamamı nitelikli olmaz köklü üniversitelerin mezunları daha avantajlı olacaktır ama açıkçası solti ve PETERSBURG un yorumlarını almak istiyorum.
    bir de (öncelikle 11 sayfanın tamamını okuduğumu belirterek ) bir şey daha sormak istiyorum. verilen paralar gerçekten Türkiye standartlarının çok üstünde. bu paraları vermelerinin sebebi yalnızca insanlara denize çıkmayı ve sosyal hayattan uzak kalmayı cazip hale getirmek için mi veriliyor yoksa gerçekten verdikleri bu paranın karşılığnı fiziki anlamda yıpratarak ve yorarak ta alıyorlar mı? tabi ki çok çalışıldığını ve gemisine göre farklılık göstereceğini anladım ama yine de merak ettim bu 8 saatlik mesai dışında çok çalıştırıyorlar mı?
    şimdiden cevaplar için teşekkürler.

    rutin işler 8 saat içine sığdırılır.gemi tipine göre geminin yaşına göre değişmekle birlikte genel de bu durum böyledir.8-5 çalışan gemiler de 8-5 e vardiyalı çalışan gemiler de vardiyalara.(makina için konuşuyorum.)Bu duruma ters bir örnek vermek gerekir ise şu an bulunduğum gemi de 4. mühendis 3. mühendis arkadaşlar haftanın bazı günleri ekstra yaklaşık 4 saat çalışıyor mesaileri dışında:) zorla değil zorbayla değil çalışmaları gerektiği için çalışıyorlar.bunun bilincindeler.çünkü bu geminin iş temposu bunu gerektiriyor.filoda başka gemiye gidersiniz daha rahat çalışırsınız bu gemiye gelirsiniz bu şekil de çalışırsınız.Merak etmeyin kimse sizden günlerce uykusuz kalarak yorgun bitkin halde çalışmanızı beklemiyor beklemez bekleyemez de.Sonuç itibariyle sizin mental ve fiziki yorgunluğunuz işleri de etkileyecektir.Bir gün çok çalışırsınız ertesi gün az.Bir gün 16 saat çalışırsınız ertesi gün mesaiye geç gelirsiniz.Herkes bir olmamak ile birlikte aklı başın da her amir bunu bu şekil de yapar düşünür.Ama belirttiğim gibi bazen öyle işler olacaktır 36 saat uykusuz kalacaksınız belki de.ya da gidip 2 saat yatıp kalkacaksınız.Bu durumlar sıradısı ve acil durumlar.İş yoğunluğunun çok yoğun olduğu gemi tipleri eskide kaldı artık hemen hemen bütün firmalar yeniledi gemilerini.

    sonuç olarak fiziki olarak ne kadar yorulduğun tartışılır.bazen rahattır gemi.bazen stressiz.bazen yorar bazen isyan ettirir.Ama netice de gelir geçer bir şekil de.Öyle korkulacak kadar yapılır mı bu iş denecek kadar değil.İlk zamanlar önemli.Eşik var o eşiği atlarsanız gerisi geliyor:) Alışıyorsunuz biraz da.Herkesin canı tatlı sizin gibi.Öyle kaçılacak korkulacak bir şey olsa biz neden buralarda olalım.Onca mezun onca sene neden yapsın bu işi.Canımızı sokakta bulmadık sonuçta ve hiç bir ücret canımızdan sağlığımızdan daha değerli değil.




    teşekkürler anladım ne demek istediğinizi:) bide şu internetin durumunu merak ettim ama bi cevap gelmedi görülmedi sanırım. nasıldır internet tv video falan izlenebilirmi yoksa nette surf falan mı yapabiliriz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ermisss

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: ermisss

    öncelikle @solti @PETERSBURG ve @tropique üstadlarımıza çok teşekkür ediyorum. ben 2012 lise mezunuyum ama bazı sebeplerden doalyı 2014 te üniversite sınavına gireceğim. yani önümde yaklaşık 1,5 sene daha var. biraz mesleklerle ilgili arştırma yapmak istedim ve hiçbir meslek hakkında olmadığım kadar bilgi sahibi oldum diyebilirim. yıllarını bu mesleğe verip hiçbir karşılık beklemeden vakit ayırıp vevap yazmaları gerçekten büyük alçakgönüllülük. PETERSBURG ve solti üstadlarımızın ilk mesaj tarıhlarine baktım temmuz 2011 1,5 yıldır insanlar her fısatta forumdaki sorulara cevap yazmışlar. tekrar tekrar teşekkürler. ( teşekkür kısmı biraz uzun oldu ama gerçekten haketmişler).
    1 haftadır ben gemi makinaları işletme mühendisliğini düşünüyorum ve araştırıyorum.forumda verilen hemen hemen bütün bağlantıları inceledim.
    ancak (http://www.aktueldeniz.com/adnan_parlak/sektorel_istihdam_ve_riskler-1 ) buradaki yazıdan sonra açıkçası biraz gözüm korktu. 2015 te sektörün doyum noktasına geleceği yazıyor tabi mevcut yönetmelik ve yasalar değişmez ise. kaldı ki değişse ve sadece gmim lerin sefere çıkmalarına izin verilse dahi sanırım yine gmim sayısı istihdam kapasitesinden fazla olacak gibi görünüyor. tabi ki bu mezunların tamamı nitelikli olmaz köklü üniversitelerin mezunları daha avantajlı olacaktır ama açıkçası solti ve PETERSBURG un yorumlarını almak istiyorum.
    bir de (öncelikle 11 sayfanın tamamını okuduğumu belirterek ) bir şey daha sormak istiyorum. verilen paralar gerçekten Türkiye standartlarının çok üstünde. bu paraları vermelerinin sebebi yalnızca insanlara denize çıkmayı ve sosyal hayattan uzak kalmayı cazip hale getirmek için mi veriliyor yoksa gerçekten verdikleri bu paranın karşılığnı fiziki anlamda yıpratarak ve yorarak ta alıyorlar mı? tabi ki çok çalışıldığını ve gemisine göre farklılık göstereceğini anladım ama yine de merak ettim bu 8 saatlik mesai dışında çok çalıştırıyorlar mı?
    şimdiden cevaplar için teşekkürler.

    rutin işler 8 saat içine sığdırılır.gemi tipine göre geminin yaşına göre değişmekle birlikte genel de bu durum böyledir.8-5 çalışan gemiler de 8-5 e vardiyalı çalışan gemiler de vardiyalara.(makina için konuşuyorum.)Bu duruma ters bir örnek vermek gerekir ise şu an bulunduğum gemi de 4. mühendis 3. mühendis arkadaşlar haftanın bazı günleri ekstra yaklaşık 4 saat çalışıyor mesaileri dışında:) zorla değil zorbayla değil çalışmaları gerektiği için çalışıyorlar.bunun bilincindeler.çünkü bu geminin iş temposu bunu gerektiriyor.filoda başka gemiye gidersiniz daha rahat çalışırsınız bu gemiye gelirsiniz bu şekil de çalışırsınız.Merak etmeyin kimse sizden günlerce uykusuz kalarak yorgun bitkin halde çalışmanızı beklemiyor beklemez bekleyemez de.Sonuç itibariyle sizin mental ve fiziki yorgunluğunuz işleri de etkileyecektir.Bir gün çok çalışırsınız ertesi gün az.Bir gün 16 saat çalışırsınız ertesi gün mesaiye geç gelirsiniz.Herkes bir olmamak ile birlikte aklı başın da her amir bunu bu şekil de yapar düşünür.Ama belirttiğim gibi bazen öyle işler olacaktır 36 saat uykusuz kalacaksınız belki de.ya da gidip 2 saat yatıp kalkacaksınız.Bu durumlar sıradısı ve acil durumlar.İş yoğunluğunun çok yoğun olduğu gemi tipleri eskide kaldı artık hemen hemen bütün firmalar yeniledi gemilerini.

    sonuç olarak fiziki olarak ne kadar yorulduğun tartışılır.bazen rahattır gemi.bazen stressiz.bazen yorar bazen isyan ettirir.Ama netice de gelir geçer bir şekil de.Öyle korkulacak kadar yapılır mı bu iş denecek kadar değil.İlk zamanlar önemli.Eşik var o eşiği atlarsanız gerisi geliyor:) Alışıyorsunuz biraz da.Herkesin canı tatlı sizin gibi.Öyle kaçılacak korkulacak bir şey olsa biz neden buralarda olalım.Onca mezun onca sene neden yapsın bu işi.Canımızı sokakta bulmadık sonuçta ve hiç bir ücret canımızdan sağlığımızdan daha değerli değil.




    teşekkürler anladım ne demek istediğinizi:) bide şu internetin durumunu merak ettim ama bi cevap gelmedi görülmedi sanırım. nasıldır internet tv video falan izlenebilirmi yoksa nette surf falan mı yapabiliriz ?

    çok genel bir soru.spesifik bir cevap vermek zor.türkiyenin en büyük firmalarından birinin filosuna internet yakın zaman da verilmeye başlandı.aslında planlalan bir durumdu uzun zaman önce ancak malum kriz nedeniyle askıya alındı.Şu an var.ücreti biraz pahalı anlaşılan firmaya bağlı olarak.ama whatsapp facebook gibi veya internette sörf yapmak gibi her türlü ihtiyacınınız karşılayabilirsiniz.film indirmekten falan bahsetmiyorum.ama firma gemilerine ücretsiz internet hizmeti veriyordur ve sınırsızdır onu bilemem ama ben böyle bir şirket duymadım:) bunun dışın da geminin çalıştığı bölge veya yerler de limanlarda da oranın hattını alarak internete girebilirsiniz ki genel de daha çok tercih edilen yol budur.mesela gemi avrupa limanlarında sık dolaşıyor ise o bölgenin bir hattını alıp internete o şekil de girmek.yani sonuç olarak iyi firmalar da internet mevcut ücreti girilme şekli anlaşılan firmaya bağlı olarak.Bunların dışında türkiyeye yakın çalışan gemilere sahip bir şirketin gemisinde de çalışıyor olabilirsiniz ki öyle şirket var türkiye de ve o şirketler de çalışan arkadaşlarımız var.onlardan bahsetmeye bile gerek yok daha rahatlar bu konu da.

    tv izleme olayı yine türk kanalları için uydunun kapsama alanında çalışıp o bölgeden geçip geçmediğiniz ile alakalı bir durum.bunun dışında gemi de mevcut sistem de önemli.bazı şirketler de donanım mevcut bazıların da yok.Bu da şirketin kendi filosunda ki gemiler de bile değişiklik gösterir.Zaten genel de gemi de akşamları salon da film izlenir ps3 oynanır:) Yani çekiyor ise türk kanalları elbette o fırsat değerlendirilir ama çekmiyorsa da öyle çok fazla insanı sıkacak bir durum oluşturmaz.Bazen olmayışı güzel bile oluyor.İnternet için aynı şeyi söyleyemem tabi.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: ermisss

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: ermisss

    öncelikle @solti @PETERSBURG ve @tropique üstadlarımıza çok teşekkür ediyorum. ben 2012 lise mezunuyum ama bazı sebeplerden doalyı 2014 te üniversite sınavına gireceğim. yani önümde yaklaşık 1,5 sene daha var. biraz mesleklerle ilgili arştırma yapmak istedim ve hiçbir meslek hakkında olmadığım kadar bilgi sahibi oldum diyebilirim. yıllarını bu mesleğe verip hiçbir karşılık beklemeden vakit ayırıp vevap yazmaları gerçekten büyük alçakgönüllülük. PETERSBURG ve solti üstadlarımızın ilk mesaj tarıhlarine baktım temmuz 2011 1,5 yıldır insanlar her fısatta forumdaki sorulara cevap yazmışlar. tekrar tekrar teşekkürler. ( teşekkür kısmı biraz uzun oldu ama gerçekten haketmişler).
    1 haftadır ben gemi makinaları işletme mühendisliğini düşünüyorum ve araştırıyorum.forumda verilen hemen hemen bütün bağlantıları inceledim.
    ancak (http://www.aktueldeniz.com/adnan_parlak/sektorel_istihdam_ve_riskler-1 ) buradaki yazıdan sonra açıkçası biraz gözüm korktu. 2015 te sektörün doyum noktasına geleceği yazıyor tabi mevcut yönetmelik ve yasalar değişmez ise. kaldı ki değişse ve sadece gmim lerin sefere çıkmalarına izin verilse dahi sanırım yine gmim sayısı istihdam kapasitesinden fazla olacak gibi görünüyor. tabi ki bu mezunların tamamı nitelikli olmaz köklü üniversitelerin mezunları daha avantajlı olacaktır ama açıkçası solti ve PETERSBURG un yorumlarını almak istiyorum.
    bir de (öncelikle 11 sayfanın tamamını okuduğumu belirterek ) bir şey daha sormak istiyorum. verilen paralar gerçekten Türkiye standartlarının çok üstünde. bu paraları vermelerinin sebebi yalnızca insanlara denize çıkmayı ve sosyal hayattan uzak kalmayı cazip hale getirmek için mi veriliyor yoksa gerçekten verdikleri bu paranın karşılığnı fiziki anlamda yıpratarak ve yorarak ta alıyorlar mı? tabi ki çok çalışıldığını ve gemisine göre farklılık göstereceğini anladım ama yine de merak ettim bu 8 saatlik mesai dışında çok çalıştırıyorlar mı?
    şimdiden cevaplar için teşekkürler.

    rutin işler 8 saat içine sığdırılır.gemi tipine göre geminin yaşına göre değişmekle birlikte genel de bu durum böyledir.8-5 çalışan gemiler de 8-5 e vardiyalı çalışan gemiler de vardiyalara.(makina için konuşuyorum.)Bu duruma ters bir örnek vermek gerekir ise şu an bulunduğum gemi de 4. mühendis 3. mühendis arkadaşlar haftanın bazı günleri ekstra yaklaşık 4 saat çalışıyor mesaileri dışında:) zorla değil zorbayla değil çalışmaları gerektiği için çalışıyorlar.bunun bilincindeler.çünkü bu geminin iş temposu bunu gerektiriyor.filoda başka gemiye gidersiniz daha rahat çalışırsınız bu gemiye gelirsiniz bu şekil de çalışırsınız.Merak etmeyin kimse sizden günlerce uykusuz kalarak yorgun bitkin halde çalışmanızı beklemiyor beklemez bekleyemez de.Sonuç itibariyle sizin mental ve fiziki yorgunluğunuz işleri de etkileyecektir.Bir gün çok çalışırsınız ertesi gün az.Bir gün 16 saat çalışırsınız ertesi gün mesaiye geç gelirsiniz.Herkes bir olmamak ile birlikte aklı başın da her amir bunu bu şekil de yapar düşünür.Ama belirttiğim gibi bazen öyle işler olacaktır 36 saat uykusuz kalacaksınız belki de.ya da gidip 2 saat yatıp kalkacaksınız.Bu durumlar sıradısı ve acil durumlar.İş yoğunluğunun çok yoğun olduğu gemi tipleri eskide kaldı artık hemen hemen bütün firmalar yeniledi gemilerini.

    sonuç olarak fiziki olarak ne kadar yorulduğun tartışılır.bazen rahattır gemi.bazen stressiz.bazen yorar bazen isyan ettirir.Ama netice de gelir geçer bir şekil de.Öyle korkulacak kadar yapılır mı bu iş denecek kadar değil.İlk zamanlar önemli.Eşik var o eşiği atlarsanız gerisi geliyor:) Alışıyorsunuz biraz da.Herkesin canı tatlı sizin gibi.Öyle kaçılacak korkulacak bir şey olsa biz neden buralarda olalım.Onca mezun onca sene neden yapsın bu işi.Canımızı sokakta bulmadık sonuçta ve hiç bir ücret canımızdan sağlığımızdan daha değerli değil.




    teşekkürler anladım ne demek istediğinizi:) bide şu internetin durumunu merak ettim ama bi cevap gelmedi görülmedi sanırım. nasıldır internet tv video falan izlenebilirmi yoksa nette surf falan mı yapabiliriz ?

    çok genel bir soru.spesifik bir cevap vermek zor.türkiyenin en büyük firmalarından birinin filosuna internet yakın zaman da verilmeye başlandı.aslında planlalan bir durumdu uzun zaman önce ancak malum kriz nedeniyle askıya alındı.Şu an var.ücreti biraz pahalı anlaşılan firmaya bağlı olarak.ama whatsapp facebook gibi veya internette sörf yapmak gibi her türlü ihtiyacınınız karşılayabilirsiniz.film indirmekten falan bahsetmiyorum.ama firma gemilerine ücretsiz internet hizmeti veriyordur ve sınırsızdır onu bilemem ama ben böyle bir şirket duymadım:) bunun dışın da geminin çalıştığı bölge veya yerler de limanlarda da oranın hattını alarak internete girebilirsiniz ki genel de daha çok tercih edilen yol budur.mesela gemi avrupa limanlarında sık dolaşıyor ise o bölgenin bir hattını alıp internete o şekil de girmek.yani sonuç olarak iyi firmalar da internet mevcut ücreti girilme şekli anlaşılan firmaya bağlı olarak.Bunların dışında türkiyeye yakın çalışan gemilere sahip bir şirketin gemisinde de çalışıyor olabilirsiniz ki öyle şirket var türkiye de ve o şirketler de çalışan arkadaşlarımız var.onlardan bahsetmeye bile gerek yok daha rahatlar bu konu da.

    tv izleme olayı yine türk kanalları için uydunun kapsama alanında çalışıp o bölgeden geçip geçmediğiniz ile alakalı bir durum.bunun dışında gemi de mevcut sistem de önemli.bazı şirketler de donanım mevcut bazıların da yok.Bu da şirketin kendi filosunda ki gemiler de bile değişiklik gösterir.Zaten genel de gemi de akşamları salon da film izlenir ps3 oynanır:) Yani çekiyor ise türk kanalları elbette o fırsat değerlendirilir ama çekmiyorsa da öyle çok fazla insanı sıkacak bir durum oluşturmaz.Bazen olmayışı güzel bile oluyor.İnternet için aynı şeyi söyleyemem tabi.



    anladım teknoloji de zaten durduğu yerde durmuyor.bi kaç sene sonra internet kullanımı daha da kolaylaşır ve hızlanır zaten gemilerde de. ilginiz için ve verdiğiniz tüm cevaplar için gerçekten teşekkürler.

    iyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trouble_at_sea

    Öncelikle bizi bu bölümlerle ilgili aydınlattığınız için çok teşekkürler.Gemi makineleri işletme mühendisliği 1.sınıf öğrencisiyim.Anladığım kadarıyla bu meslek parası olmasa yapılacak meslek değil en azından benim için öyle.Benim merak ettiğim zabitlerde belli bir yatırım fikri olup olmadığı.Yani genel geçer bir yatırım şekli var mı çünkü alınan az bir para değil değerlendirilmesi gerekir diye düşünüyorum.Bir de alınan maaşların belli başlı gittiği yerler var mı limanlarda olsun, kontrat bitip karaya dönüldüğünde olsun?Şimdiden teşekkürler..

    Bu biraz da aileniniz maddi durumuyla alakalı.Ailenizin sizin kazanacağı paraya ihtiyacı yoktur o zaman mükkemel yatırımlar yaparsınız.Ailenizin yani anne ve babanızın kendilerine ait evi yoktur kiradalardır onca kazandığınız parayı bir eve yatırmak istersiniz onlara ev alırsınız.Veya kardeşiniz evlenecektir maddi durumu iyi değildir ona yardım edersiniz.Denizciliği kazanan çocuklar genel de öyle çok zengin aile çocukları olmaz ama istisnalar da var tabi.Bu ibraz da vicdan meselesi.Sırtınızı dönebilirsiniz de.Ama denizcilerin genelin de bu durum mevcut.kazandığının bir kısmı gider kardeşine ailesine annesine babasına.Kiminin babası borçludur oraya yatırır parayı.Eğer ihtiyaç ise helal hoş olsun ama gereksiz yere de çarçur etmemek lazım kazandığınızı.Ama şunun garantisini verebilirim makul çerçevede harcarsanız ailenize yapacağınız onca yardıma rağmen yine de kendize ev alacak parayı biriktirirsiniz.Öyle bir kaç kontrat ile olacak şey değil tabi ama baş mühendisliğinize veya kaptanlığınıza kadar parayı çarçur etmeyen savurmayan biriyseniz kesinlikle birikim olacaktır.Genel de herkes konuta yatırıyor parayı.Araba sevdalıları güzel arabalar alıyorlar kendilerine:) Ddediğim gibi bu durum biraz da aile durumunuza sizin yapınıza ve ne kazandığınıza bağlı.

    Limanlarda harcadığınız para çalıştığınız gemi tipine bağlı.Tanker tipi gemiler de ve hele ki büyük tonajlı tanker tipi gemiler de pek liman yapamazsınız.Gemi yükü kimi zaman şamandradan sahilden uzak bir noktadan alır bazen gemiden gemiye tahliye eder.bu durum da zaten harcayamazsınız.Liman olduğu zaman da çıkar kişisel ihtiyaçlarınızı alırsınız o da öyle büyük meblağlar değil.Onun dışında gemiye katılırken gemideyken veya indikten sonra başka masrafınız olmaz.Kürü yük tipi gemiler daha sık liman yapar.Ve daha uzun kalır limanlar da.(Bazı tonajlar tabi hepsi değil) O zaman haliyle liman da dışarı çıkacaksınız eğleneceksiniz gezeceksiniz tozacaksınız daha çok para harcayacaksınız.

    Kontrat bittiğinde izin de harcamalar da size bağlı.Kimi ukraynaya tatile gider ordan gelir taylanda gider:) Kimi daha farklı şekil de harcar parasını.Ama inanın bunlar paranızı bitirecek şeyler değil:) Makul çerçevede ki tatilleri karada da yapıyor insanlar.Haliyle 6 ay 5 ay çalışınca inip bir yerlere gitmek en doğal jakkınız oluyor.O yüzden bu durum da sizin yaşantınız ve standartlarınız ile alakalı.





  • Merhabalar Ben lise 1 ogrencisiyim gemi yapimi bolumune gidiyorum bize auto cad programini kullanmayi ogretcelkler ilerde gemiden ayrildigimda bunun bana bir katkisi olurmu ilerde nasil yerlerde calisma imkanim olur solti abi surveyor olarak calisiyosun galiba ama bu surveyor ne is yapar nerde calisir calisma saatleri neler kac para maas alir eger cevap verirseniz sevinirim iyigunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Edit//



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi At_Adam -- 27 Şubat 2013; 0:10:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • itü gemi inşaat ve gemi makine 1. sınıf öğrencisiyim sizce yatay geçiş yapmalımıyım tersanelerin durumu içler acısı ayrıca mezun oldugumuzda makine müh yapabiliyomuyuz yardımcı olursanız sevinirim
  • Arkadaşlar tersanelerin hali içler acısı şeklinde bir tanım ve bu tanıma bağlı olarak meslek seçimi çok sağlıklı olmaz.Daha birinci sınıftasınız.Bugün sözde sizin belirttiğiniz gibi içler acısı gibi de olsa siz mezun olursunuz o vakitler belki altın çağını yaşıyor olur.Bu bir döngü ise eğer bugün döngünün krizi yaşadığı bölümündeyiz.Ayrıca bölüm değiştirip denizciliği seçmek de biraz garip olur zira şirketlerin gemi sayıları şirketlerin mali durumları piyasada ki maaş durumları skalaları bazen direk bazen dolaylı ister kısa vadede olsun ister uzun vadede bir şekil de tersanelerin durumuyla alakalı.
    Bence ''şu bölüm de kriz var'' orda ''iş bulamayabilirim'' gibi kaygılar yerine bu seçtiğiniz bölümlerin size göre olup olmadığını sorgulamanız daha sağlıklı ve mantıklı.Zira gemi inşaaat işin de olup krize rağmen bir şekil de iyi maaşlar alan çalışan arkadaşlar mevcut.Bu bölümler ister denizcilik olsun ister gemi inşaat olsun kendini yetiştirmiş insanlara gerçekten ihtiyaç duyulacağı ve bu ihtiyacın bence hiçbir zaman eksilmeyeceği ender sektörlerden ender bölümlerden.Belki içindeyiz diye bu kadar iddialı konuşuyorum.Ama açık konuşayım daha bölümü seçmemiş seçmeyi düşünen veya daha birinci sınıfta ki okuyan ve 5-6 yıl sonrasının kaygısını taşıyan arkadaşlara da başka türlü anlatamam bu durumu.
    Olaya para kazanma meselesiyle bakacak isek o zaman zaten düşünmeyin bile.Denizi tercih edin.Çünkü gerek çevrem de gerek duyduğum ve bildiğim kadarıyla hiç bir meslekte bu kadar kısa sürede bu kadar yüksek maaşlar alabileceğiniz bir sektör yok.Bunu sadece maaş olarak değerlendirirsek tabi.Malum bu kadar maaşın bizden götürdükleri de var.Mesela denizde çalışacağınız zaman mesela zabitken yani ilk kontratlarınız da 5-6 aylık kontratlar atacaksınız.2 ay izin yapsanız sene de belki de 9-10 ay denizde olacaksınız.Kısacası hamama gireceksiniz ve terleyeceksiniz arkadaşlar.Olayın bir de bu boyutu var ki bunu önce ki mesajlarda dolu dolu anlattık.
    Bugun türkiye de denizcilik yani gemi firmalarının da 2009 ylında başlayan ve bütün dünyayı etkliyen krizle başı dertte.Kapatan firmalar mevcut.Gemi sayısını düşüren maaşları düşüren gemiden fazla adamları çeken veya başka türlü uygulamalar ile krize dayanmaya çalışan tasarruf yapmaya çalışan bu krizi en hafif şekil de atlatmaya çalışan firmalar mevcut.Ama bunun yanında dünyanın hava kara taşımacılığına göre en ucuz taşımacılık yolu olan gemi taşımacılığınında bir şekil de devam etmesi gerek:) Krize ve krizlere rağmen.Dolayısı ile bize yani bu bölümlerde okuyan ya da bu bölümleri seçmeyi düşünen arkadaşlara her zaman ihtiyaç olacaktır.Bunu unutmayın.
    Size tavsiyem eğer eliniz de aklınız da inancınız da imkanlar var ise iyi okulları tercih etmeye çalışın.İyi okulları kazanmak yetmez iyi yetiştirin kendinizi.Okul dönemlerinizi eğlenceleriniz dışında iyi değerlendirin dil öğrenin mesleği tanıyın meslek ile alakalı kendinizi yetiştirin.O zaman eğer rüzgar tersten esmez ise hayatınız da meslek ile alakalı çok büyük sorunlar yaşamayacaksınız ya da krizlerden ilk etkilenen ya da en çok etkilenenler sizler olmayacaksınızdır.Tabi mesleki donanınımızın dışında karekter yapınız kişiliğiniz de çok önemli.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 3 Mart 2013; 9:06:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetmert456

    Merhabalar Ben lise 1 ogrencisiyim gemi yapimi bolumune gidiyorum bize auto cad programini kullanmayi ogretcelkler ilerde gemiden ayrildigimda bunun bana bir katkisi olurmu ilerde nasil yerlerde calisma imkanim olur solti abi surveyor olarak calisiyosun galiba ama bu surveyor ne is yapar nerde calisir calisma saatleri neler kac para maas alir eger cevap verirseniz sevinirim iyigunler

    Autocad ve benzeri prıgramlar gemide bir işinize yaramaz elbette. Ama Gemiden ayrılıp ta
    karada bir dizayn ofis veya tersanelerin dizayn bölümü gibi yerlerde iş bulursanız tabi ki
    çok işinize yarayacaktır.
    diğer soruna gelirsek evet sörveyör & Auditor olarak çalışıyorum.
    Sörveyör & Auditor ne yapar ?

    Denizlerde çalışan 500GT üstü gemilerin ve Platformlar opsiyonel olarak bağlı olduğu bir klas kuruluşu vardır.
    Opsiyonel diyorum çünkü gemilerin klaslanması (bazı bayrak devletleri hariç) zorunlu değildir.
    Fakat bir geminin klaslı olması yük bulabilmesi açısından son derece önemlidir.
    Klassız olan gemilere kolay kolay hiçbir yük sahibi yük vermez.Çünkü klaslı gemi demek, periyodik olarak
    kontrol edilen denetlenen ve eksikleri giderilen gemilerdir.
    Klas kuruluşları da kendi arasında 2ye ayrılır ;
    1. IACS 'a üye olanlar ( International Associatıon of classification Societies, uluslararası klas kuruluşları birliği)
    2. Üye olmayanlar

    IACS 'a üye olan klas kuruluşları olmayanlara göre daha prestijli olup yine yük ve sigorta açısından
    diğerlerine göre çok daha pahalıdır. (birim yük taşıma ücreti olarak)

    Bu klas kuruluşlarında da Sörveyör ve Auditor'ler çalışır.
    Görevleri;
    - Yıllık (annual survey)
    - 5yıllık (special-renewal survey)
    - 2.5 yılda bir ara sörvey ( Intermediate)
    - Program dışı sörvey (Occasional Survey)
    - ISM-ISPS -ISO Auditleri
    gibi denetimler yaparak gemilerin uymak zorunda olduğu (IMO-ILO-SOLAS-MARPOL-IBC-IGC vsvs) gibi
    uluslararsı kural ve düzenlemelere uygun olarak çalışıp çalışmadığını kontrol eder.
    Bu kurallar genel olarak denizde can mal ve çevre emniyetini içerir.

    Kabaca bu şekilde..

    Maaş konusuna gelirsek kadına yaşı erkeğe maaşı sorulmaz derler ama şunu söyleyebilirim ki
    Denizde çalışırken aldığım parayı almıyorum ama denize de çıkmaya gerek duymuyorum.
    O kadar söyleyebilirim..

    Selamlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solti -- 3 Mart 2013; 18:09:53 >




  • Teşekkür ederim verdiğin bilgiler için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    Arkadaşlar tersanelerin hali içler acısı şeklinde bir tanım ve bu tanıma bağlı olarak meslek seçimi çok sağlıklı olmaz.Daha birinci sınıftasınız.Bugün sözde sizin belirttiğiniz gibi içler acısı gibi de olsa siz mezun olursunuz o vakitler belki altın çağını yaşıyor olur.Bu bir döngü ise eğer bugün döngünün krizi yaşadığı bölümündeyiz.Ayrıca bölüm değiştirip denizciliği seçmek de biraz garip olur zira şirketlerin gemi sayıları şirketlerin mali durumları piyasada ki maaş durumları skalaları bazen direk bazen dolaylı ister kısa vadede olsun ister uzun vadede bir şekil de tersanelerin durumuyla alakalı.
    Bence ''şu bölüm de kriz var'' orda ''iş bulamayabilirim'' gibi kaygılar yerine bu seçtiğiniz bölümlerin size göre olup olmadığını sorgulamanız daha sağlıklı ve mantıklı.Zira gemi inşaaat işin de olup krize rağmen bir şekil de iyi maaşlar alan çalışan arkadaşlar mevcut.Bu bölümler ister denizcilik olsun ister gemi inşaat olsun kendini yetiştirmiş insanlara gerçekten ihtiyaç duyulacağı ve bu ihtiyacın bence hiçbir zaman eksilmeyeceği ender sektörlerden ender bölümlerden.Belki içindeyiz diye bu kadar iddialı konuşuyorum.Ama açık konuşayım daha bölümü seçmemiş seçmeyi düşünen veya daha birinci sınıfta ki okuyan ve 5-6 yıl sonrasının kaygısını taşıyan arkadaşlara da başka türlü anlatamam bu durumu.
    Olaya para kazanma meselesiyle bakacak isek o zaman zaten düşünmeyin bile.Denizi tercih edin.Çünkü gerek çevrem de gerek duyduğum ve bildiğim kadarıyla hiç bir meslekte bu kadar kısa sürede bu kadar yüksek maaşlar alabileceğiniz bir sektör yok.Bunu sadece maaş olarak değerlendirirsek tabi.Malum bu kadar maaşın bizden götürdükleri de var.Mesela denizde çalışacağınız zaman mesela zabitken yani ilk kontratlarınız da 5-6 aylık kontratlar atacaksınız.2 ay izin yapsanız sene de belki de 9-10 ay denizde olacaksınız.Kısacası hamama gireceksiniz ve terleyeceksiniz arkadaşlar.Olayın bir de bu boyutu var ki bunu önce ki mesajlarda dolu dolu anlattık.
    Bugun türkiye de denizcilik yani gemi firmalarının da 2009 ylında başlayan ve bütün dünyayı etkliyen krizle başı dertte.Kapatan firmalar mevcut.Gemi sayısını düşüren maaşları düşüren gemiden fazla adamları çeken veya başka türlü uygulamalar ile krize dayanmaya çalışan tasarruf yapmaya çalışan bu krizi en hafif şekil de atlatmaya çalışan firmalar mevcut.Ama bunun yanında dünyanın hava kara taşımacılığına göre en ucuz taşımacılık yolu olan gemi taşımacılığınında bir şekil de devam etmesi gerek:) Krize ve krizlere rağmen.Dolayısı ile bize yani bu bölümlerde okuyan ya da bu bölümleri seçmeyi düşünen arkadaşlara her zaman ihtiyaç olacaktır.Bunu unutmayın.
    Size tavsiyem eğer eliniz de aklınız da inancınız da imkanlar var ise iyi okulları tercih etmeye çalışın.İyi okulları kazanmak yetmez iyi yetiştirin kendinizi.Okul dönemlerinizi eğlenceleriniz dışında iyi değerlendirin dil öğrenin mesleği tanıyın meslek ile alakalı kendinizi yetiştirin.O zaman eğer rüzgar tersten esmez ise hayatınız da meslek ile alakalı çok büyük sorunlar yaşamayacaksınız ya da krizlerden ilk etkilenen ya da en çok etkilenenler sizler olmayacaksınızdır.Tabi mesleki donanınımızın dışında karekter yapınız kişiliğiniz de çok önemli.



    Teşekkkür edrim verdiğin bilgiler için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetmert456

    Merhabalar Ben lise 1 ogrencisiyim gemi yapimi bolumune gidiyorum bize auto cad programini kullanmayi ogretcelkler ilerde gemiden ayrildigimda bunun bana bir katkisi olurmu ilerde nasil yerlerde calisma imkanim olur solti abi surveyor olarak calisiyosun galiba ama bu surveyor ne is yapar nerde calisir calisma saatleri neler kac para maas alir eger cevap verirseniz sevinirim iyigunler

    Autocad ve benzeri prıgramlar gemide bir işinize yaramaz elbette. Ama Gemiden ayrılıp ta
    karada bir dizayn ofis veya tersanelerin dizayn bölümü gibi yerlerde iş bulursanız tabi ki
    çok işinize yarayacaktır.
    diğer soruna gelirsek evet sörveyör & Auditor olarak çalışıyorum.
    Sörveyör & Auditor ne yapar ?

    Denizlerde çalışan 500GT üstü gemilerin ve Platformlar opsiyonel olarak bağlı olduğu bir klas kuruluşu vardır.
    Opsiyonel diyorum çünkü gemilerin klaslanması (bazı bayrak devletleri hariç) zorunlu değildir.
    Fakat bir geminin klaslı olması yük bulabilmesi açısından son derece önemlidir.
    Klassız olan gemilere kolay kolay hiçbir yük sahibi yük vermez.Çünkü klaslı gemi demek, periyodik olarak
    kontrol edilen denetlenen ve eksikleri giderilen gemilerdir.
    Klas kuruluşları da kendi arasında 2ye ayrılır ;
    1. IACS 'a üye olanlar ( International Associatıon of classification Societies, uluslararası klas kuruluşları birliği)
    2. Üye olmayanlar

    IACS 'a üye olan klas kuruluşları olmayanlara göre daha prestijli olup yine yük ve sigorta açısından
    diğerlerine göre çok daha pahalıdır. (birim yük taşıma ücreti olarak)

    Bu klas kuruluşlarında da Sörveyör ve Auditor'ler çalışır.
    Görevleri;
    - Yıllık (annual survey)
    - 5yıllık (special-renewal survey)
    - 2.5 yılda bir ara sörvey ( Intermediate)
    - Program dışı sörvey (Occasional Survey)
    - ISM-ISPS -ISO Auditleri
    gibi denetimler yaparak gemilerin uymak zorunda olduğu (IMO-ILO-SOLAS-MARPOL-IBC-IGC vsvs) gibi
    uluslararsı kural ve düzenlemelere uygun olarak çalışıp çalışmadığını kontrol eder.
    Bu kurallar genel olarak denizde can mal ve çevre emniyetini içerir.

    Kabaca bu şekilde..

    Maaş konusuna gelirsek kadına yaşı erkeğe maaşı sorulmaz derler ama şunu söyleyebilirim ki
    Denizde çalışırken aldığım parayı almıyorum ama denize de çıkmaya gerek duymuyorum.
    O kadar söyleyebilirim..

    Selamlar..


    cavabınız için teşekkür ederim yalnız sizin çalıştığınız yer türkiyedemi yoksa yabancı ülkedemi onu merak ediyorum birde Sörveyör & Auditor türkiyede nerde çalışma imkanı olur




  • Bir kaçı hariç her klas kuruluşunun bir network hizmet ağı vardır.
    Yani Hemen hemen her ülkede veya bölgede ofisleri olur.
    ClassNK'in de Istanbul'da bir ofisi var. Yerimiz Altunizade'de.
    Aynı şekilde BV, DNV,GL,ABS,RINA,LR vsvs. hepsinin İstanbul'da Ofisleri var.
    NK Istanbul Ofisi bir bölge ofisi olduğu için bizim çalışma bölgemiz
    %90-95 oranında Türkiye olup geri kalan kısmı ise Orta Asya'dır.
    Türkiye'de de genel olarak Tuzla, İzmir, İskenderun, İzmit, Zonguldak, Tekirdağ,
    Yalova, kısacası limanı olan heryer...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    Bir kaçı hariç her klas kuruluşunun bir network hizmet ağı vardır.
    Yani Hemen hemen her ülkede veya bölgede ofisleri olur.
    ClassNK'in de Istanbul'da bir ofisi var. Yerimiz Altunizade'de.
    Aynı şekilde BV, DNV,GL,ABS,RINA,LR vsvs. hepsinin İstanbul'da Ofisleri var.
    NK Istanbul Ofisi bir bölge ofisi olduğu için bizim çalışma bölgemiz
    %90-95 oranında Türkiye olup geri kalan kısmı ise Orta Asya'dır.
    Türkiye'de de genel olarak Tuzla, İzmir, İskenderun, İzmit, Zonguldak, Tekirdağ,
    Yalova, kısacası limanı olan heryer...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    Bir kaçı hariç her klas kuruluşunun bir network hizmet ağı vardır.
    Yani Hemen hemen her ülkede veya bölgede ofisleri olur.
    ClassNK'in de Istanbul'da bir ofisi var. Yerimiz Altunizade'de.
    Aynı şekilde BV, DNV,GL,ABS,RINA,LR vsvs. hepsinin İstanbul'da Ofisleri var.
    NK Istanbul Ofisi bir bölge ofisi olduğu için bizim çalışma bölgemiz
    %90-95 oranında Türkiye olup geri kalan kısmı ise Orta Asya'dır.
    Türkiye'de de genel olarak Tuzla, İzmir, İskenderun, İzmit, Zonguldak, Tekirdağ,
    Yalova, kısacası limanı olan heryer...


    peki ben bu klas kuruluşlarında çalışmak için ne yapmalıyım? yani benim mi bu klas kuruluşlarının ofislerine başvurmam lazım yoksa onlar mı bana teklif getiriyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blacksharky

    quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    Bir kaçı hariç her klas kuruluşunun bir network hizmet ağı vardır.
    Yani Hemen hemen her ülkede veya bölgede ofisleri olur.
    ClassNK'in de Istanbul'da bir ofisi var. Yerimiz Altunizade'de.
    Aynı şekilde BV, DNV,GL,ABS,RINA,LR vsvs. hepsinin İstanbul'da Ofisleri var.
    NK Istanbul Ofisi bir bölge ofisi olduğu için bizim çalışma bölgemiz
    %90-95 oranında Türkiye olup geri kalan kısmı ise Orta Asya'dır.
    Türkiye'de de genel olarak Tuzla, İzmir, İskenderun, İzmit, Zonguldak, Tekirdağ,
    Yalova, kısacası limanı olan heryer...


    peki ben bu klas kuruluşlarında çalışmak için ne yapmalıyım? yani benim mi bu klas kuruluşlarının ofislerine başvurmam lazım yoksa onlar mı bana teklif getiriyor?

    hiçbir klas kuruluşu gazeteye veya internete ilan vermez. Genelde referans usulü girilir klasa.
    Şahsen başvurular da değerlendirilir tabi.Ama şu an hiçbir klas kuruluşunun adam ihtiyacı olduğunu sanmıyorum.




  • Merhaba.Benim sorum gemi inşaatı muhendislikle felan ilgisi yok ama yinede cevaplandırırsanız sevinirim ben daha lise 1 öğrencisiyim deniz çok seviyorum ve kaptan olmak istiyorum.Anne tarafım zaten hepsi kaptan belkı istanbulda yaşıyosanız veya izmirde turyol benim annemin şirketi yanı ortaklar kardeşleri felan var vs.Neyse ben denizcilik lisesine gidemedim puanım felan da yetıyodu ama aile baskısı işte şimdi anadolu öğretmen lisesinde okuyorum.Ben üniversitede denizcilik le ilgili bi bölüm seçebilirmiyim ve kaptan olabilirmiyim ?? Cevap verirseniz sevinirim :)
  • Merhaba.Benim sorum gemi inşaati ve makinelerle alakası yok ama bi bilginiz varsa lütfen cevaplayın Ben daha lise bir öğrencisiyim ve denizi çok seviyorum hep denizde buyudum anne tarafım hep kaptan belkı istanbulda veya izmirde felan yaşıyosanız bilirisiniz benim ananem turyolun ortaklarında vs. Ben denizcilik lisesine gidemedim puanımın tutmasına rağmen aile baskısı felan oldu malesef gidemedim ama şimdi çok pişmanım ve anadolu öğretmen lisesinde okuyorum ben üniversitede denizcilikle ilgili bi bölüm seçebilirmiyim ve kaptan olabilirmiyim ??
  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.