- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi " EDC " Kullanıcı Yorumları.. (Gene
224 Cevap73691 Görüntüleme6 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


11375 Mesaj
30 Haziran 2010; 17:43:48 

www.renaultedc.com Açıldı...

0


1


RENAULT ÇİFT KAVRAMALI YENİ OTOMATİK VİTES KUTUSU : Efficient Dual Clutch (EDC)


Otomatik vites kutularının rahatlığı, manuel vites kutularının tutumluluğu ve tepki gücü

Renault, klasik otomatik vites kutularına kıyasla net tüketim ve CO2 salım düşüşleri (%17’ye kadar tüketim düşüşü, kilometre başına 30 g düşük CO2) düzeyleri sergileyen yeni bir EDC (Efficient Dual Clutch) altı ileri otomatik vites kutusu sunuyor.

Bu sonuca varmak için aşağıdaki teknik tercihler yapıldı:
Elektrikli iticilerle kumanda edilen kuru çift kavrama (dünyada ilk),
Tüketim kontrolüne yönelik ayarlama.
Bu EDC vites kutusu ilk kez Mégane ailesinde 2010 yılı ilkbaharında gamın can damarı olan dCi 110 FAP versiyonlarında kullanılmaya başlanacak. Azaltılmış CO2 salımlarıyla, bu Mégane’lar ve Scénic’ler Renault eco2 imzasını taşıyan ilk otomatik vites kutulu versiyonlar olacak.


Son yıllarda, pazarda performans / kullanım konforu / tüketim ve CO2 emisyonları dengesi anlamında sürekli iyileşme sağlayan yeni tip otomatik vites kutuları çıktı. Çift kavramalı otomatik vites kutuları bunların arasında yer alıyor.

EDC otomatik vites kutularının üstünlükleri:
Renault’nun yeni EDC kutusu otomatik vites kutuları ailesine ait. Debriyaj pedalı yok ve vites kumandası otomatik tipte (PRND) ve tek dokunuşlu (+/-) kumanda modu da var. İdeal aktarmayı seçen bir işlemcinin kumanda ettiği vites geçişleri otomatik ve rahat gerçekleşiyor.
Verimi ve tüketimi optimize etmek amacıyla Renault EDC vites kutusu için « kuru » çift kavramalı teknolojiyi tercih etti. Bu vites kutusu iki kavrama içeriyor : Birincisi tek viteslere (1., 3. ve 5.), ikincisi ise çift viteslere (2., 4., 6.) ve geri vitese ayrılmış bulunuyor. Dişliler dört mil üzerinde taşınıyor: İki adet konsantrik birincil mil (her biri bir kavramaya bağlı) ve iki adet ikincil mil. Vites seçimi, aynı manuel vites kutusunda olduğu gibi senkromeçlerle yapılıyor. Bir işlemcinin kumanda ettiği elektrikli iticiler senkromeçlerle kavramaları yönetiyor.


> Manuel vites kutulu otomobillerde elde edilenlerle kıyaslanabilir tüketim değerleri ve CO2 salımları
Bu hedef Renault mühendislerinin çeşitli teknik tercihlerine yol gösterdi:
Bu hedef Renault mühendislerinin çeşitli teknik tercihlerine yol gösterdi:
« Yaş » kavrama disklerinde veya klasik otomatik vites kutularının konvertisörlerinde bilinen parazit sürtünmelerin sınırlandırılmasını sağlayan « kuru » çift kavramalı teknoloji.
Enerji tasarrufu sağlayan elektrikli iticilerle iki kavramanın ve senkromeçlerin yönetimi.
Minimum tüketim amacıyla optimize vites geçiş yasalarına göre ayarlar: Sistem, belirli bir hızda en yüksek viteste olacak şekilde hızlı vites artışı sağlıyor, bu ise tüketimin ve CO2 salımlarının kontrol altında tutulmasını mümkün kılıyor.
EDC vites kutusu düz vites kutularınkine benzer bir verim düzeyine sahiptir.

> Güvenli akıcı sürüş
Hızlı ve akıcı otomatik vites değişiklikleri
Tüm otomatik vites kutularında olduğu gibi, vites geçişleri « tork altında » gerçekleşiyor : Vites geçişlerinde motor ile tekerlekler arasında tork aktarmasında kesintisi oluşmuyor.
Vites değiştirme dışındaki sürüş fazlarında, kavramalardan biri kapalıdır (motor torkunu geçirilmiş olan viteste aktarır, diğeri ise açıktır ve bir sonraki geçirilecek vitese bağlı kalır). Uygun anda vites geçişi bir kavramadan diğerine geçerek gerçekleştirilir : Birinci kavrama açılırken, ikincisi aynı anda kapanır, bu da vites değişikliği (« tork altında ») sırasında sürekli çekiş olmasını sağlar.
Vites geçişleri esnek ve sarsıntısız oluyor ve rahat ve güvenli seyahatler için akıcı bir sürüş sağlıyor.

Sürücünün komutlarına anında cevap :
6 ileri vites ve kısaltılmış geçiş süreleriyle (290 ms), yeni otomatik vites kutusu EDC büyük bir tepki gücü sergiliyor ve gerek otomatik ve gerekse dokunmatik moda mekanik vites kutularınkine benzer bir sürüş keyfi sağmıyor.
Otomatik modda, İşlemci çeşitli sürüş parametrelerine bağlı olarak ideal vitesi seçiyor. Tam ihtiyacı olduğunda uygun gücü derhal vermek suretiyle sürücünün komutlarına anında cevap veriyor. Sürücü her an tek dokunuşlu (tiptronik) modu seçerek sistemin kumandasını tekrar eline alabiliyor

Daha akıcı sürüş için optimum « sürüklenme ». Klasik bir otomatik vites kutusunda olduğu gibi, rölantide fren pedalı serbest bırakıldığında otomobil aşamalı şekilde harekete geçiyor. Bu sistem özellikle sıkışık trafikte veya park manevraları sırasında yararlı oluyor.

Yokuşta kalkış yardım sistemi
Yokuşta kalkışlarda sürücü fren pedalını bıraktığında, otomobili birkaç saniye hareketsiz tutmak için sistem tekerlekler üzerindeki fren basıncını sürdürüyor. Sürüklenme önleme sistemi ile birleşen bu sistem otomobilin geri hareketinin önlenmesini sağlıyor ve rampada güven içinde kalkışları garanti ediyor.

Bu yeni EDC vites kutusu ilk olarak 2010 yılının birinci çeyreğinde Renault Mégane ailesinin 1.5 dCi 110 FAP diesel versiyonlarında kullanılacak. Bu otomatik vites kutusu ile donatılmış olan Yeni Mégane Hatchback sadece 114g CO2/km salım değerine sahip olacak. Bu versiyonlar Yeni Mégane’da Renault eco2 imzası taşıyan ilk otomatik vitesli versiyonlar olacak.

DÜŞÜRÜLEN CO2 SALIM DÜZEYLERİ

Renault, ikisi 100 g CO2 / km sınırının altında Renault eco2 yaklaşımının bayraktarları olan Euro 5 uyumlu beş model sunuyor
Twingo dCi 85 Renault eco2 94 g CO2 / km
Clio dCi 85 Renault eco2 98 g CO2 / km
Mégane HB dCi 110 EDC Renault eco2 114 g CO2 / km*
Scénic dCi 95 Renault eco2 125 g CO2 / km
Laguna dCi 110 Renault eco2 122 g CO2 / km


* Mégane HB dCi 110 EDC Renault eco2 6 ileri manuel vites kutulu Mégane HB dCi 110 ile aynı CO2 salım düzeyine sahiptir.



CO2 salımlarındaki bu azalmalar motor ve otomobilde yapılan çeşitli değişiklikler sayesinde elde edildi.
MOTORDA : Vites oranlarının tüm aktarmalarda uzatılması ve motor ve vites kutusu arasındaki sürtünmelerin azaltılması (düşük viskoziteli yağların kullanılması ve hareketli çekiş ve aktarma parçalarının geometrisi ve kaplaması ile ilgili yapılan çalışmalar). Bu geliştirmeler tüm 1.5 dCi Euro 5 motorlarına yayılacak.
OTOMOBİLDE : Aerodinamiğin iyileştirilmesi (ön tampon altında esnek lama, çamurluk paçalıkları, bazı durumlarda arkada rüzgâr karteri) ve yuvarlanma sürtünmelerinin azaltılması (düşük tüketimli lastikler, artık frenaj torkun azaltılması ).






Renault grubu otomobilin ömür çevriminin her etabında çevreye olan etkilerini azaltma yönündeki değişmez stratejisini simgeleyen (üretim, kullanım ve ömür sonu ) Renault eco² çevre programını sürdürüyor. Bunun yansıması olarak Renault çevreye saygılı ve geniş kitlelerin ulaşabileceği nitelikte araçlar sunmayı hedefliyor.
Renault CO2 emisyonlarında 2015 ufkunda Avrupa’da liderliği hedefliyor ve bu amaçla iki temel eksene dayanıyor:

Çıkarılan yeni teknolojiler sayesinde ürün gamındaki termik motorlu araçların CO2 salımlarının azaltılması
Renault Cenevre Fuarında aşağıdaki yeniliklerini tanıtıyor:
1. Yeni Efficient Dual Clutch (EDC) vites kutusu : Bu kuru çift kavramalı otomatik vites kutusu manuel vites kutularıyla elde edilenlere benzer tüketim ve CO2 emisyonlarının sergilenmesine olanak veriyor. Geçtiğimiz Frankfurt Fuarında tanıtımı yapılan bu vites kutusu ilkbaharda yeni Mégane ailesinde kullanılacak.

2. Beş yıldız modelde net şekilde düşürülen CO2 salımları.
Twingo dCi 85 Renault eco2 : 94 g CO2 / km
Clio dCi 85 Renault eco2 : 98 g CO2 / km
Mégane dCi 110 EDC Renault eco2 : 114 g CO2 / km
Scénic dCi 95 Renault eco2 : 125 g CO2 / km
Laguna dCi 110 Renault eco2 : 122 g CO2 / km

Elektrikli motorlarda benzeri görülmemiş bir yatırım hamlesi
Gelecekteki elektrikli modellerinde kullanmak amacıyla Renault-Nissan İttifakı aynı zamanda 15 kW - 70 kW (20 hp - 95 hp ) güç dilimini kapsayacak olan %100 elektrikli bir motor gamı geliştiriyor.

Bu motorlarla 2011’den itibaren satışa sunulacak olan eksiksiz bir Sıfır Salımlı* araç gamı donatılacak.



0





VİDEOLAR

http://www.youtube.com/...feature=player_embedded


TEST VİDEO

http://www.youtube.com/watch?v=gyWWbmEihps


Videoları izleyemeyenler ktunnel.com'a kopyalayıp izlesin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 24 Ocak 2011; 13:56:15 >


_____________________________


نادي بشكتاش الجمباز

"Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

Eğitim Birliği: 3 ÜNCÜ P.EĞT.TUG. 58 İNCİ P.EĞT.A.K.LIĞI / BURDUR MERKEZ / BURDUR
Esas Birliği: CUMBŞK.LIĞI MHF.A. LOJ.DES.K.LIĞI KIŞLA HİZ.BL. / ANKARA ÇANKAYA / ANKARA

KASIM 2014 !


1809 Mesaj
30 Haziran 2010; 20:39:28 

Bilgi için çok teşekkürler, DSG şanzımana rakip gelmesi tüketicinin son derece yararınadır. Renault a tebrikler


_____________________________



 
18 Mesaj
3 Temmuz 2010; 2:21:32 

satılık clio3 tiptronik vitesli çok temiz boyasız kazasız ilgilenirseniz linkini veriyorum saygılar.
http://www.hepsinisat.c...ik-M24L09S2008I605.html


714 Mesaj
31 Ağustos 2010; 14:41:58 

ne zaman geliyor Türkiye'ye bu şanzıman ?


_____________________________



1998 Mesaj
1 Eylül 2010; 16:18:34 

Kasım ayından itibaren geliyor diye biliyorum ben...


_____________________________

2012 Citroen C5 Dynamique 112 hp MCP

PSN: anamurcat33



 
1120 Mesaj
30 Kasım 2010; 10:58:53 

Bu konu ne oldu geldimi çiğft kavrama megana?


_____________________________

Cahillerle yaptığım bütün tartışmaları kaybettim.
[İmam-ı Azam]


 
335 Mesaj
30 Kasım 2010; 22:09:29 

Avrupa ülkelerinin Renault sitelerinin hepsinde EDC'li Megane'lar için fiyat olmasına karşın, Türkiye Renault sitesinde halen hiçbir bilgi yok. Bu forum sayfalarında bazı arkadaşlar geleceğini söylüyordu ama bir haber yok.

Fuarda Renault standında sorduğum bir yetkilininde hiç bilgisi yoktu. Elinde ürün var ama Türkiyeye getirmiyor anlayabilmiş değilim. Şu anda dizel otomatik vitese çok büyük bir ilgi var amam piyasada yarı otomatikleri saymazsanız VW haricinde doğrudürüst alternatif yok.


_____________________________

2012 Mondeo Titanium 1.6 Tdci
2011 Seat Ibıza SC 1.2TSI DSG


1998 Mesaj
1 Aralık 2010; 0:12:39 

Çok yakında satışta olacağını sanıyorum. Bayinin birisi bana "Aralık başı gibi dizel Fluencelerde olacak" demişti. Bakalım hayırlısı...


_____________________________

2012 Citroen C5 Dynamique 112 hp MCP

PSN: anamurcat33



 
29 Mesaj
1 Aralık 2010; 21:41:55 

arkadaşlar renault turkiye sitesinde fluence fiyatlarında edc mevcut olan versiyonların fiyatlarını koymuşlar. ama teknik özellikleri mevcut değil malesef. bi gelişme var mı bu olayda??


_____________________________



 
29 Mesaj
1 Aralık 2010; 22:00:43 


quote:

Orijinalden alıntı: batusbey

arkadaşlar renault turkiye sitesinde fluence fiyatlarında edc mevcut olan versiyonların fiyatlarını koymuşlar. ama teknik özellikleri mevcut değil malesef. bi gelişme var mı bu olayda??



haydaaa. ne oluyor ya anlamadım :S az önce girdiğimde siteye fluence fiyat listesinde edc sistemi olanların fiyatları da yazıyordu. şu an yazmıyor :S hatta fluence privilege edc 1.6 110bg 53bin küsurdu. :S anlamadım valla. arkadaşlar yanlış bilgi verdiğimi düşünmeyin lütfen. :S özür dilerim.


_____________________________



1998 Mesaj
2 Aralık 2010; 1:12:59 

Netice olarak dediğim çıktı... Geldi EDC...


_____________________________

2012 Citroen C5 Dynamique 112 hp MCP

PSN: anamurcat33



 
29 Mesaj
2 Aralık 2010; 8:36:35 


quote:

Orijinalden alıntı: cat33

Netice olarak dediğim çıktı... Geldi EDC...



hocam cidden gelmiş olsun artık da alayım şu fluence edc privilege den ya. benim honda civic 2009 1.6 elegance hala serviste. direksiyon kutusu ön arka disk ve sağ arka amortisör değişecek. tek kuruş da para vermeyeceğimi söyledim. satıp hemen fluence almak istiyorum hayırlısıyla..


_____________________________



605 Mesaj
2 Aralık 2010; 8:43:22 

Sanırım elektrikli motorlardan sonra bunlarda hikaye olacak


_____________________________

-------------------------------


 
1120 Mesaj
2 Aralık 2010; 8:50:37 

Elektrikli motorların verimli ve tercih edilebilir olarak geliştirilmesi tamamlanana dek rahat 5 yıl geçer.Belkide daha fazla,otomobil firmalarıada bunu bildikleri için hala içten yanmalı motorlara göre de arge çalışmalarını sürdüyor.

En gelişmiş motor 10 saat şarjla 160Km yapıyor,şarj süreleri,istasyonlar,elektirik fiyatları,vergisi,bakı,sistemin kusurları,zayıf noktaları derken bu süre sonunda ancak oturur.


_____________________________

Cahillerle yaptığım bütün tartışmaları kaybettim.
[İmam-ı Azam]


1998 Mesaj
2 Aralık 2010; 16:32:08 

Ama bugün EDC görünmüyor listelerde. Neden kaldırdılar acaba?


_____________________________

2012 Citroen C5 Dynamique 112 hp MCP

PSN: anamurcat33



6299 Mesaj
3 Aralık 2010; 10:10:32 

ne yani Reno EDC leri satmadan toplattı mı? hahaha


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


 
415 Mesaj
3 Aralık 2010; 22:10:06 

Şu anda var fiyat listelerinde


_____________________________

Mitsubishi Colt 1.3 AMT


1998 Mesaj
4 Aralık 2010; 3:32:08 

Akşam 18-19 saatlerinde daha yoktu. Demek ki biraz beklesem görecekmişim....


_____________________________

2012 Citroen C5 Dynamique 112 hp MCP

PSN: anamurcat33



31 Mesaj
6 Aralık 2010; 22:33:24 

Benzinli araçlarda da olacak mı bu sistem yoksa sadece dizel için mi üretildi, eğer benzinli motorlarda da kullanılacaksa bizim BVA 1 yıl dolmadan "eski model şanzıman" olarak anılacak...


_____________________________

Buradan Bakınca...


6299 Mesaj
7 Aralık 2010; 10:25:28 

bir yıldan çok daha kısa sürede benzinlilerde de kullanılır, BVA tarih sahnesinde yerini aldı. kabullenmen gerekecek...


2005 Mesaj
7 Aralık 2010; 21:46:23 

Bugün test etme imkanı olan birinin internette yorumlarını okudum, Megane HB kullanmış ve beğenmiş. Ne zaman 6. vitese geldiğini anlamıyorsunuz demiş. Hızlanmaları beğenmiş. Sessiz olduğunu söylemiş. İnşallah iyi olur.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi X2 -- 7 Aralık 2010; 21:48:42 >


_____________________________



52 Mesaj
7 Aralık 2010; 23:32:44 

meganlardaki gibi sanzımanda sorunlar cıkmaz zaman gosterecek hayırlısı kullananlar test edip bilgiler gelsin iyi veya kotu


_____________________________



11375 Mesaj
8 Aralık 2010; 23:56:04 

0



RENAULT FLUENCE

0



RENAULT MEGANE

0



Gidip test edebilme şansı bulabilen olursa yorumlarını yazarsa memnun olurum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 9 Aralık 2010; 0:08:27 >


_____________________________


نادي بشكتاش الجمباز

"Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

Eğitim Birliği: 3 ÜNCÜ P.EĞT.TUG. 58 İNCİ P.EĞT.A.K.LIĞI / BURDUR MERKEZ / BURDUR
Esas Birliği: CUMBŞK.LIĞI MHF.A. LOJ.DES.K.LIĞI KIŞLA HİZ.BL. / ANKARA ÇANKAYA / ANKARA

KASIM 2014 !


 
9 Mesaj
9 Aralık 2010; 20:49:12 

yeni bir şanzıman değil..getrag üretiyor..yaklaşık 2 yıldır volvo kullanıyor ve kronik bir sıkıntısını internetten bulamadım..isimler değişik..ford da kugada kullanıyor..powershift adı altında..artık trend tamamen çift kavramalı sistemlere kaymış durumda..artık geri dönüş olmayacak gibi...cvt?? tork konverktörü?? tek kavramalı fantaziler bitiyor gibi...yakında peugeot da bu sisteme geçerse şaşırmam...


_____________________________



 
1120 Mesaj
10 Aralık 2010; 9:47:52 

Bu şanzımanı reno kendi geliştirdi diye bir sürü relamını yaptı,caka sattı,siz bu bilgiye nasıl eriştiniz?

Eğer yeni bir şanzıman değilse çok iyi,denenmiş ,test edilmiş demektir.





_____________________________

Cahillerle yaptığım bütün tartışmaları kaybettim.
[İmam-ı Azam]


6299 Mesaj
10 Aralık 2010; 10:48:56 

bursada kendi üretiyor denilmiş lansmanında, getragdan alınsa bu bilgi verilmezdi... aynı teknoloji sonuçta hepsi LCD tv ama işte markalar farklı, paneller aynı işlemciler yazılımlar fark ediyor. ve kendi ürünü gibi oluyor.


 
27 Mesaj
15 Aralık 2010; 12:47:01 

EDC de DSG nin sürüş özelliklerini sergiler mi?Mesela DSG ara devirde gazı kökleyince vites küçültüp devir de 4500 lerde falan vites değiştiriyor ya.Malum DSG de S modu var.EDC de ise sadece otomatik ve tiptronik mevcut.S modu gibi spor sürüş modu falan yok.


_____________________________



329 Mesaj
15 Aralık 2010; 21:51:05 

Merhaba arkadaşlar. Ben EDC'nin lansmanında bulundum. Test sürüşü imkanım oldu. Yukarıda yazılan 6.vitese kadar ne olup bittiğini anlamıyorsunuz yazısını ben yazmıştım. Ben şu şanzıman konusuna değineyim. Bu konuyu Renault yetkililerine de sordum.

EDC:
- Bildiğiniz çift kavramalı otomatik şanzıman. Bunu Getrag firması üretiyor. Firmalar alıp kendi donanımları ve motorlarına göre optimize edip kullanıyorlar. Mesela VW ismini DSG koyuyor. Vites değişimlerini elektrohidrolik iticilerle sağlıyorlar. Ford (Getrag'ın ortağı) Powershift ismini veriyor. Renault EDC ismini veriyor. DSGden farkı iticileri elektirkli olmasıymış. 2012den itibaren de Hyundai kullanacak çift kavramalaı şanzımanları ismide PSG olacakmış. Renault EDC şanzımanı Getrag'ın İtalyadaki fabrikasından temin ediyormuş ve araçlarına uygun şekilde düzenliyormuş.

- EDC'li Fluence ve Megane HB araçlar sunuldu bize test sürüşünde. Fluence modelleri haberciler kaptığı için biz Siyah Megane HB modelini aldık. Sıfır araçtı ve içerisi mis gibi deri kokuyordu. :) Bursa - Yalova hattında toplam 67 km süren bir test gerçekleştirdik. 6 polis kontrol noktası olduğu söylendi bize. biz tam 8 nokta gördük güzergahta. Bu adresten EDC ile ilgili yazımı okuyabilirsiniz. Vites değişimleri hızlı olduğu için siz bir şey anlayamıyorsunuz zaten. Manuel moda geçtiğinizde 6 viteste olduğunuzu görüyorsunuz. Düz yolda benim ulaşabildiğim son hız 155km. Yokuş aşağı yolsa ise 170km/h ibrede görebildik. Hızlanma değerlerine bakarsanız manuel vitesliye göre 0.3sn yavaş kalıyor zaten onu farketmeniz imkansız. Konforlu sürüşler için ideal, cruise controlüde açtınız mı mükemmel sürüşler sizi bekliyor.

- Umarım elime ileriki zamanlarda daha uzun test imkanı geçerse daha net ve iyi bilgiler sunabilirim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heytbecom -- 15 Aralık 2010; 21:53:14 >


_____________________________



 
1147 Mesaj
16 Aralık 2010; 3:46:46 

Merhabalar arkadaşlar bende EDC 'yi dün Renault Tepretoğullarında Fluence da test etme imkanı buldum .Daha öncede 2 sene Dsg caddy kullandım.ikisini karşılaştıracak olursak.Gerçekten birbirlerine çok benziyorlar ancak DSG gibi rampada kaymıyor ,EDC şanzımanda satış danışmanının söylediğine göre hill holder standartmış.Ayrıca vites geçişleri birazcık daha yumuşak geldı bana performans bakımından da gerçekten çok tatmin edici.Ani hızlanmalara karşıda çok hassas.Eski DSG kullanıcısı olarak 5 yıldız veriyorum bu şanzımana bakalım ne kadar sağlam ve zaman ne gösterecek...


_____________________________


..Atam İzindeyiz H100'ün İçindeyiz Yanlaya Yanlaya Öleceğiz..


6299 Mesaj
16 Aralık 2010; 10:42:55 

sizdeki dsg 6 ileri ıslak tip, ondan bile vites geçişleri yumşak ise, ve ani gazlarda tepkili ise, iyi bir şanzımana benziyor. en yakın tarihte test etmem gerek, bütün abyilere test araçları gelmişmidir acaba?


 
27 Mesaj
16 Aralık 2010; 11:11:28 


quote:

Orijinalden alıntı: desoto

Merhabalar arkadaşlar bende EDC 'yi dün Renault Tepretoğullarında Fluence da test etme imkanı buldum .Daha öncede 2 sene Dsg caddy kullandım.ikisini karşılaştıracak olursak.Gerçekten birbirlerine çok benziyorlar ancak DSG gibi rampada kaymıyor ,EDC şanzımanda satış danışmanının söylediğine göre hill holder standartmış.Ayrıca vites geçişleri birazcık daha yumuşak geldı bana performans bakımından da gerçekten çok tatmin edici.Ani hızlanmalara karşıda çok hassas.Eski DSG kullanıcısı olarak 5 yıldız veriyorum bu şanzımana bakalım ne kadar sağlam ve zaman ne gösterecek...



Teşekkürler.Bir daha Renault almamaya karar vermiş bir Renault kullanıcı olarak Fluence EDC'ye giderek ısınmaya başladım.


_____________________________



 
9 Mesaj
17 Aralık 2010; 15:47:02 

bu forumda getrag tarafından üretildiğini ilk ben söylemiştim..getrag gerçekten dayanıklı şanzımanlar üretmekle ünlü bir firmadır.hatta 50 km hızla giderken geri vitese takınca şanzımanın dağılmaması efsanesi vardır..bugüne kadarki tek fiyaskosu ford dizellerde kullanılan cvt enilir buluyolar...lu ve güvmutdirki getrag bu konuda fordu suçlamaktadır.kimileri dsg ye rakip olurmu demiş.aslında bence soru tersten sorulmalı dsg getrag ın yerini tutarmı diye sorulmalıdır..2 yıldır volvoda ve ford kuga da 1 yıldır mondeo da kullanılan şu an triptonicler içinde en sorunsuz çalışan sistemdir..arıza varmı diye çok aradım ama bulamadım.ricam eğer duyan bilen arkadaşlar varsa bu forumda paylaşsın..yakında iki firmanında getrag la anlaşacağından söz ediliyor...dileğimiz bu şanzımanların daha uzun yollar denenmesidir saygılar...


_____________________________



6299 Mesaj
17 Aralık 2010; 16:00:11 

Ford dun arızalı olan 1.6 rdci lerde kullanılan cvt şanzımanı getrag degilde farklı bir firma üretiyordu diye hatırlıyorum. Hatta bu konuda Otosanın şanzıman fabrikası kaandı şeklinde açıklaması dahi vardı.

neyse, renodaki EDC şuan fordda ve volvoda kullanılan pershift ile aynı şanzıman mı? bildiğim kadarıyla powershift ıslak tip bir şanzıman. edc ise kuru.

edc li megane veya fluence test edenlerin yorumlarını bekliyoruz...


 
1120 Mesaj
17 Aralık 2010; 16:55:39 

EDC yi test eden yok mu...vay arkadaş.


_____________________________

Cahillerle yaptığım bütün tartışmaları kaybettim.
[İmam-ı Azam]


2763 Mesaj
18 Aralık 2010; 0:44:31 

renault çok akıllı bir iş yaptı yeni otomatik vitesle satışı 2ye katlar


_____________________________



 
1120 Mesaj
18 Aralık 2010; 10:37:21 

Flaş:Reno baharda 130 beygir 1.6Dci yeni dizel motoruyla geliyor 320Nm torkla.Yeni motorun 1.9 motorun downsizing ile türetilmesinden oluşuyor.
başlangıçta megane ve fluencede EDC ile birlikte kullanılacak.Al burdan yak şimdi.bekle bekle bekle..


_____________________________

Cahillerle yaptığım bütün tartışmaları kaybettim.
[İmam-ı Azam]


453 Mesaj
18 Aralık 2010; 17:21:24 


quote:

Orijinalden alıntı: eczsenol

EDC de DSG nin sürüş özelliklerini sergiler mi?Mesela DSG ara devirde gazı kökleyince vites küçültüp devir de 4500 lerde falan vites değiştiriyor ya.Malum DSG de S modu var.EDC de ise sadece otomatik ve tiptronik mevcut.S modu gibi spor sürüş modu falan yok.

edc de S modu var


_____________________________

BMW 116i Sportline


1062 Mesaj
21 Aralık 2010; 14:50:46 


quote:

Orijinalden alıntı: etnaxy

Flaş:Reno baharda 130 beygir 1.6Dci yeni dizel motoruyla geliyor 320Nm torkla.Yeni motorun 1.9 motorun downsizing ile türetilmesinden oluşuyor.
başlangıçta megane ve fluencede EDC ile birlikte kullanılacak.Al burdan yak şimdi.bekle bekle bekle..


Eğer o moturu getirirse piyasanın altını üstüne getirir tabi uygun bi fiyatla satarsa


_____________________________



 
107 Mesaj
21 Aralık 2010; 14:58:18 


quote:

Orijinalden alıntı: etnaxy

Flaş:Reno baharda 130 beygir 1.6Dci yeni dizel motoruyla geliyor 320Nm torkla.Yeni motorun 1.9 motorun downsizing ile türetilmesinden oluşuyor.
başlangıçta megane ve fluencede EDC ile birlikte kullanılacak.Al burdan yak şimdi.bekle bekle bekle..



Merhaba etnaxy kardeş onu bırak da Sport Tourer EDC ne zaman gelecek bilgin varmı?


 
33 Mesaj
21 Aralık 2010; 17:08:32 

Ben dün teslim aldım aracımı, fluence 1.5 dci privilige edc...

Daha önce audinin multitronic ve stronic şanzımanlarını kullanmıştım... Her bakımdan beklentilerimin çok üzerinde olduğunu söyleyebilirim... Bilmiyorum belki araba renault diye baştan beklentilerimi çok düşürdüğüm için öyle de olabilir :D Çok ortada bir araç; yani ne uçuyor ne yığılıyor, ne çok sessiz ne çok gürültülü, şanzıman ise beklentimi daha da aştı.. ben değişimlerin toyota'nın m/m astra'nın easytronic şanzımanlarından biraz daha hızlı olacağını düşünmüştüm ama bu resmen öteye geçmiş. Tamam, belki vites geçişleri hissediliyor ama kesintili diyemez kimse, sadece 2-3-4 geçişlerinde yani alt viteslerde yüksek oran farkları nedeniyle ivmenin azalışından doğan bir silkelenme var, yoksa araç son derece devamlılığı yüksek şekilde hızlanıyor.. Üst viteslerde ise dişli oranları birbirine yakın olduğu için devir saatine bakmazsanız değişimleri anlamıyorsunuz...

Ben mutlu oldum, özellikle alırken olup olmadığını kurcalamadığım aksesuarları görünce daha da mutlu oldum.. Bir de 15 - 20 binden sonra orasından burasından çatırtılar patırtılar gelmezse daha da mutlu olacağım...



_____________________________

Renault Fluence 1.5dci EDC privilege 110 bhp siyah...Sony KDL40bx400 full HD lcd tv...Dreambox DM800HD receiver...Superonline 100 mbps fibernet


 
1108 Mesaj
21 Aralık 2010; 22:16:16 


quote:

Orijinalden alıntı: FRODO555

Ben dün teslim aldım aracımı, fluence 1.5 dci privilige edc...

Daha önce audinin multitronic ve stronic şanzımanlarını kullanmıştım... Her bakımdan beklentilerimin çok üzerinde olduğunu söyleyebilirim... Bilmiyorum belki araba renault diye baştan beklentilerimi çok düşürdüğüm için öyle de olabilir :D Çok ortada bir araç; yani ne uçuyor ne yığılıyor, ne çok sessiz ne çok gürültülü, şanzıman ise beklentimi daha da aştı.. ben değişimlerin toyota'nın m/m astra'nın easytronic şanzımanlarından biraz daha hızlı olacağını düşünmüştüm ama bu resmen öteye geçmiş. Tamam, belki vites geçişleri hissediliyor ama kesintili diyemez kimse, sadece 2-3-4 geçişlerinde yani alt viteslerde yüksek oran farkları nedeniyle ivmenin azalışından doğan bir silkelenme var, yoksa araç son derece devamlılığı yüksek şekilde hızlanıyor.. Üst viteslerde ise dişli oranları birbirine yakın olduğu için devir saatine bakmazsanız değişimleri anlamıyorsunuz...

Ben mutlu oldum, özellikle alırken olup olmadığını kurcalamadığım aksesuarları görünce daha da mutlu oldum.. Bir de 15 - 20 binden sonra orasından burasından çatırtılar patırtılar gelmezse daha da mutlu olacağım...





Hayırlı olsun aracınız iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.. Bende megane privilege dizel EDC sini aldım yarın teslim alacagım kısmetse...


_____________________________



 
1120 Mesaj
21 Aralık 2010; 23:45:18 


quote:

Orijinalden alıntı: FRODO555

Ben dün teslim aldım aracımı, fluence 1.5 dci privilige edc...

Daha önce audinin multitronic ve stronic şanzımanlarını kullanmıştım... Her bakımdan beklentilerimin çok üzerinde olduğunu söyleyebilirim... Bilmiyorum belki araba renault diye baştan beklentilerimi çok düşürdüğüm için öyle de olabilir :D Çok ortada bir araç; yani ne uçuyor ne yığılıyor, ne çok sessiz ne çok gürültülü, şanzıman ise beklentimi daha da aştı.. ben değişimlerin toyota'nın m/m astra'nın easytronic şanzımanlarından biraz daha hızlı olacağını düşünmüştüm ama bu resmen öteye geçmiş. Tamam, belki vites geçişleri hissediliyor ama kesintili diyemez kimse, sadece 2-3-4 geçişlerinde yani alt viteslerde yüksek oran farkları nedeniyle ivmenin azalışından doğan bir silkelenme var, yoksa araç son derece devamlılığı yüksek şekilde hızlanıyor.. Üst viteslerde ise dişli oranları birbirine yakın olduğu için devir saatine bakmazsanız değişimleri anlamıyorsunuz...

Ben mutlu oldum, özellikle alırken olup olmadığını kurcalamadığım aksesuarları görünce daha da mutlu oldum.. Bir de 15 - 20 binden sonra orasından burasından çatırtılar patırtılar gelmezse daha da mutlu olacağım...




EDC çift kavaramalılarda baskı balatayı kaç kmde değitiriliyor masrafı ne oluyor bilgin varmı?


_____________________________

Cahillerle yaptığım bütün tartışmaları kaybettim.
[İmam-ı Azam]


 
1500 Mesaj
22 Aralık 2010; 10:07:26 

selamlar

istanbul anadolu yakasinda edc li megane test surusu imkani olan bildiginiz bayi varmıdır


_____________________________



1062 Mesaj
22 Aralık 2010; 11:33:30 


quote:

Orijinalden alıntı: etnaxy




EDC çift kavaramalılarda baskı balatayı kaç kmde değitiriliyor masrafı ne oluyor bilgin varmı?


baskı balata varsa, buda toyota mmt ve opel easytronic gibi o zaman , yanılıyomuyum?


_____________________________



 
33 Mesaj
22 Aralık 2010; 12:10:41 

quote:

baskı balata varsa, buda toyota mmt ve opel easytronic gibi o zaman , yanılıyomuyum?

Yok anladığım kadarıyla aynı değil, m/m bir arkadaşımda var ara ara ben kullanıyorum, easytronic ise eşimin arabası... Astra biraz hızlı ama m/m resmen sizin yerinize debriyaja basıp vitesi değiştirip kavramayı kapıyor... O arada da araç tamamen yığılıyor, dik yokuşlarda mesela 1 den 2 ye geçmesi işkence, 2.ye geçerken durma noktasına geliyor araç...

Bir de bunda P vitesi var, teknik açıklamasını bilmiyorum ama, P vitesli araçlar otomatikten devşirmedir, m/m ve easytronic ise P vitesi olmayan robotlu manuel şanzımanlardır.. Selespeed robot (Alfa-Fiat) herhalde bunların atasıydı...

Bugün birşey fark ettim, EDC şanzıman vitesi küçültmekte fazla aceleci davranıyor sanki... 1.5 dci motor 1200-1300 devirde gaza bassam rahat yürür bence ama, çok az bekleyip gaz gelmeyince bir alta alıyor hemen... kickdown noktası da beklediğimden (audide alıştığımdan diyeyim) daha erkene ayarlı... Sanırım diesel-benzin için üniversal bir ayar yapmışlar, doğal olarak bu ayarlar diesel değerleri için fazla ihtiyatlı kalmış...

Şimdilik oldukça memnunum, aldığım gece 100 TL lik mazot koydum, 145 km yaptım daha yarı depoya tam inmedi, menzili de 460 daha gider diyor, toplamda 100 liraya 550km gitsin yeter bana...


_____________________________

Renault Fluence 1.5dci EDC privilege 110 bhp siyah...Sony KDL40bx400 full HD lcd tv...Dreambox DM800HD receiver...Superonline 100 mbps fibernet


1062 Mesaj
22 Aralık 2010; 14:03:22 


quote:

Orijinalden alıntı: FRODO555


Yok anladığım kadarıyla aynı değil, m/m bir arkadaşımda var ara ara ben kullanıyorum, easytronic ise eşimin arabası... Astra biraz hızlı ama m/m resmen sizin yerinize debriyaja basıp vitesi değiştirip kavramayı kapıyor... O arada da araç tamamen yığılıyor, dik yokuşlarda mesela 1 den 2 ye geçmesi işkence, 2.ye geçerken durma noktasına geliyor araç...

Bir de bunda P vitesi var, teknik açıklamasını bilmiyorum ama, P vitesli araçlar otomatikten devşirmedir, m/m ve easytronic ise P vitesi olmayan robotlu manuel şanzımanlardır.. Selespeed robot (Alfa-Fiat) herhalde bunların atasıydı...

Bugün birşey fark ettim, EDC şanzıman vitesi küçültmekte fazla aceleci davranıyor sanki... 1.5 dci motor 1200-1300 devirde gaza bassam rahat yürür bence ama, çok az bekleyip gaz gelmeyince bir alta alıyor hemen... kickdown noktası da beklediğimden (audide alıştığımdan diyeyim) daha erkene ayarlı... Sanırım diesel-benzin için üniversal bir ayar yapmışlar, doğal olarak bu ayarlar diesel değerleri için fazla ihtiyatlı kalmış...

Şimdilik oldukça memnunum, aldığım gece 100 TL lik mazot koydum, 145 km yaptım daha yarı depoya tam inmedi, menzili de 460 daha gider diyor, toplamda 100 liraya 550km gitsin yeter bana...


Bende tam otomatik megane dizel var, ekonomi olarak bi manuel gibi değil ancak gayet güzel yakıt tüketimi var.
DSG gibi ise baskı balata olmaması gerekiyor sanırım tabi bu benim bildiğim. çünkü mmt tarzı şanzımanlar devşirme ama dsg bambaşka bi sistem diye biliyorum.
Eğer bu dsg multitronic falan gibi şanjımanlar hepsi baskı balatalıysa ben bu zamana kadar kendimi kandırmışım


_____________________________



6299 Mesaj
22 Aralık 2010; 14:07:25 

erken vites küçültmesi daha güzel bence, böylece her an ivmelenmeye hazır demektir. ayrıca yüksek vites düşük devir, bu mazot kalitesindeki bir ülkede dizeller için oldukça zararlı.

en kısa sürede test etmem gerekiyor... ayrıca, ilk kalkış nasıl hantal mı? ve freni bırakınca kendi fırlıyor mu? birde dik yokuşta geri geri kalkış denediniz mi?


 
1120 Mesaj
22 Aralık 2010; 14:24:33 


quote:

Orijinalden alıntı: EfsaneFocus




Bende tam otomatik megane dizel var, ekonomi olarak bi manuel gibi değil ancak gayet güzel yakıt tüketimi var.
DSG gibi ise baskı balata olmaması gerekiyor sanırım tabi bu benim bildiğim. çünkü mmt tarzı şanzımanlar devşirme ama dsg bambaşka bi sistem diye biliyorum.
Eğer bu dsg multitronic falan gibi şanjımanlar hepsi baskı balatalıysa ben bu zamana kadar kendimi kandırmışım


Bu bahsettiğimiz,DSG,EDC,Easytronic ,dualogic,AutoR6 vb. hepsi yarı otomatiktir.Bunun anlamı kavramayı gerçekleştiren bir robotize yapı vardır,sizin yerinize debraja basan ve çeken.




_____________________________

Cahillerle yaptığım bütün tartışmaları kaybettim.
[İmam-ı Azam]


6299 Mesaj
22 Aralık 2010; 14:32:27 

hepdi yarı otomatik ancak, dsg ve edc çift kavramalı dolayısıyla ilk kalkış kavraması, tek kavramalı yarı otomatikler ile aynı mı?


1062 Mesaj
22 Aralık 2010; 14:45:41 

Ama mmt te baskı balata problemi çıkıyodu, bu dsg lerde böyle bi şeyi hiç duymadım, sorunu boşverin baskı balatanın oldugunu bile duymadım, yani zamanı geldiğinde değiştilmesi gibi. ben bunları tam otomatiklerin geliştirilmişi olarak düşünüyodum hep, baskı balata olmadan yani. bende cvt şanzımanlı araç vardı, ondanda triptronic özelliği vardı ama ondan baskı balatanın olmadıgını söylemişlerdi.


_____________________________



3289 Mesaj
23 Aralık 2010; 12:46:25 


quote:

Orijinalden alıntı: oquzdag

erken vites küçültmesi daha güzel bence, böylece her an ivmelenmeye hazır demektir. ayrıca yüksek vites düşük devir, bu mazot kalitesindeki bir ülkede dizeller için oldukça zararlı.

en kısa sürede test etmem gerekiyor... ayrıca, ilk kalkış nasıl hantal mı? ve freni bırakınca kendi fırlıyor mu? birde dik yokuşta geri geri kalkış denediniz mi?

kısa bir mesafede de olsa test ettim bu şanzımanı.ilk kalkışta freni bırakınca araç kendiliğinden ileriye doğru atılıyor.Dizel manuel otomobillerdeki gibi gaza basmadan hafif kalkış yaparcasına.Dik yokuşta geri yada ileri araç hiç kaymıyor.


_____________________________



 
1120 Mesaj
24 Aralık 2010; 17:12:05 


quote:

Orijinalden alıntı: EfsaneFocus




Bende tam otomatik megane dizel var, ekonomi olarak bi manuel gibi değil ancak gayet güzel yakıt tüketimi var.
DSG gibi ise baskı balata olmaması gerekiyor sanırım tabi bu benim bildiğim. çünkü mmt tarzı şanzımanlar devşirme ama dsg bambaşka bi sistem diye biliyorum.
Eğer bu dsg multitronic falan gibi şanjımanlar hepsi baskı balatalıysa ben bu zamana kadar kendimi kandırmışım


Yarı otomatikleri hepsinde balata mevcut (EDC,DSG,autor6,dualogic vb.),çift kavramada ise örnegin 2. viteste giderken 3.vites kavranmış halde bekliyor.2.vistesin kavraması ayrılır ayrılmaz tahrik 3.vites balatasına aktarılıyor.Anlatım biraz garip oldu ama aynen bu şekilde.



_____________________________

Cahillerle yaptığım bütün tartışmaları kaybettim.
[İmam-ı Azam]


6299 Mesaj
25 Aralık 2010; 19:48:07