Renault Yeni Çift Kavramalı Otomatik Vitesi "EDC" ~ Türkiye'de
110 Cevap19812 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


11326 Mesaj
30 Haziran 2010; 17:29:11 

0


RENAULT ÇİFT KAVRAMALI YENİ OTOMATİK VİTES KUTUSU : Efficient Dual Clutch (EDC)


Otomatik vites kutularının rahatlığı, manuel vites kutularının tutumluluğu ve tepki gücü

Renault, klasik otomatik vites kutularına kıyasla net tüketim ve CO2 salım düşüşleri (%17’ye kadar tüketim düşüşü, kilometre başına 30 g düşük CO2) düzeyleri sergileyen yeni bir EDC (Efficient Dual Clutch) altı ileri otomatik vites kutusu sunuyor.

Bu sonuca varmak için aşağıdaki teknik tercihler yapıldı:
Elektrikli iticilerle kumanda edilen kuru çift kavrama (dünyada ilk),
Tüketim kontrolüne yönelik ayarlama.
Bu EDC vites kutusu ilk kez Mégane ailesinde 2010 yılı ilkbaharında gamın can damarı olan dCi 110 FAP versiyonlarında kullanılmaya başlanacak. Azaltılmış CO2 salımlarıyla, bu Mégane’lar ve Scénic’ler Renault eco2 imzasını taşıyan ilk otomatik vites kutulu versiyonlar olacak.


Son yıllarda, pazarda performans / kullanım konforu / tüketim ve CO2 emisyonları dengesi anlamında sürekli iyileşme sağlayan yeni tip otomatik vites kutuları çıktı. Çift kavramalı otomatik vites kutuları bunların arasında yer alıyor.


EDC otomatik vites kutularının üstünlükleri:

Renault’nun yeni EDC kutusu otomatik vites kutuları ailesine ait. Debriyaj pedalı yok ve vites kumandası otomatik tipte (PRND) ve tek dokunuşlu (+/-) kumanda modu da var. İdeal aktarmayı seçen bir işlemcinin kumanda ettiği vites geçişleri otomatik ve rahat gerçekleşiyor.
Verimi ve tüketimi optimize etmek amacıyla Renault EDC vites kutusu için « kuru » çift kavramalı teknolojiyi tercih etti. Bu vites kutusu iki kavrama içeriyor : Birincisi tek viteslere (1., 3. ve 5.), ikincisi ise çift viteslere (2., 4., 6.) ve geri vitese ayrılmış bulunuyor. Dişliler dört mil üzerinde taşınıyor: İki adet konsantrik birincil mil (her biri bir kavramaya bağlı) ve iki adet ikincil mil. Vites seçimi, aynı manuel vites kutusunda olduğu gibi senkromeçlerle yapılıyor. Bir işlemcinin kumanda ettiği elektrikli iticiler senkromeçlerle kavramaları yönetiyor.


> Manuel vites kutulu otomobillerde elde edilenlerle kıyaslanabilir tüketim değerleri ve CO2 salımları

Bu hedef Renault mühendislerinin çeşitli teknik tercihlerine yol gösterdi:
Bu hedef Renault mühendislerinin çeşitli teknik tercihlerine yol gösterdi:
« Yaş » kavrama disklerinde veya klasik otomatik vites kutularının konvertisörlerinde bilinen parazit sürtünmelerin sınırlandırılmasını sağlayan « kuru » çift kavramalı teknoloji.
Enerji tasarrufu sağlayan elektrikli iticilerle iki kavramanın ve senkromeçlerin yönetimi.
Minimum tüketim amacıyla optimize vites geçiş yasalarına göre ayarlar: Sistem, belirli bir hızda en yüksek viteste olacak şekilde hızlı vites artışı sağlıyor, bu ise tüketimin ve CO2 salımlarının kontrol altında tutulmasını mümkün kılıyor.
EDC vites kutusu düz vites kutularınkine benzer bir verim düzeyine sahiptir.


> Güvenli akıcı sürüş

Hızlı ve akıcı otomatik vites değişiklikleri
Tüm otomatik vites kutularında olduğu gibi, vites geçişleri « tork altında » gerçekleşiyor : Vites geçişlerinde motor ile tekerlekler arasında tork aktarmasında kesintisi oluşmuyor.
Vites değiştirme dışındaki sürüş fazlarında, kavramalardan biri kapalıdır (motor torkunu geçirilmiş olan viteste aktarır, diğeri ise açıktır ve bir sonraki geçirilecek vitese bağlı kalır). Uygun anda vites geçişi bir kavramadan diğerine geçerek gerçekleştirilir : Birinci kavrama açılırken, ikincisi aynı anda kapanır, bu da vites değişikliği (« tork altında ») sırasında sürekli çekiş olmasını sağlar.
Vites geçişleri esnek ve sarsıntısız oluyor ve rahat ve güvenli seyahatler için akıcı bir sürüş sağlıyor.


Sürücünün komutlarına anında cevap :

6 ileri vites ve kısaltılmış geçiş süreleriyle (290 ms), yeni otomatik vites kutusu EDC büyük bir tepki gücü sergiliyor ve gerek otomatik ve gerekse dokunmatik moda mekanik vites kutularınkine benzer bir sürüş keyfi sağmıyor.
Otomatik modda, İşlemci çeşitli sürüş parametrelerine bağlı olarak ideal vitesi seçiyor. Tam ihtiyacı olduğunda uygun gücü derhal vermek suretiyle sürücünün komutlarına anında cevap veriyor. Sürücü her an tek dokunuşlu (tiptronik) modu seçerek sistemin kumandasını tekrar eline alabiliyor

Daha akıcı sürüş için optimum « sürüklenme ». Klasik bir otomatik vites kutusunda olduğu gibi, rölantide fren pedalı serbest bırakıldığında otomobil aşamalı şekilde harekete geçiyor. Bu sistem özellikle sıkışık trafikte veya park manevraları sırasında yararlı oluyor.



Yokuşta kalkış yardım sistemi

Yokuşta kalkışlarda sürücü fren pedalını bıraktığında, otomobili birkaç saniye hareketsiz tutmak için sistem tekerlekler üzerindeki fren basıncını sürdürüyor. Sürüklenme önleme sistemi ile birleşen bu sistem otomobilin geri hareketinin önlenmesini sağlıyor ve rampada güven içinde kalkışları garanti ediyor.

Bu yeni EDC vites kutusu ilk olarak 2010 yılının birinci çeyreğinde Renault Mégane ailesinin 1.5 dCi 110 FAP diesel versiyonlarında kullanılacak. Bu otomatik vites kutusu ile donatılmış olan Yeni Mégane Hatchback sadece 114g CO2/km salım değerine sahip olacak. Bu versiyonlar Yeni Mégane’da Renault eco2 imzası taşıyan ilk otomatik vitesli versiyonlar olacak.

DÜŞÜRÜLEN CO2 SALIM DÜZEYLERİ

Renault, ikisi 100 g CO2 / km sınırının altında Renault eco2 yaklaşımının bayraktarları olan Euro 5 uyumlu beş model sunuyor
Twingo dCi 85 Renault eco2 94 g CO2 / km
Clio dCi 85 Renault eco2 98 g CO2 / km
Mégane HB dCi 110 EDC Renault eco2 114 g CO2 / km*
Scénic dCi 95 Renault eco2 125 g CO2 / km
Laguna dCi 110 Renault eco2 122 g CO2 / km


* Mégane HB dCi 110 EDC Renault eco2 6 ileri manuel vites kutulu Mégane HB dCi 110 ile aynı CO2 salım düzeyine sahiptir.



CO2 salımlarındaki bu azalmalar motor ve otomobilde yapılan çeşitli değişiklikler sayesinde elde edildi.
MOTORDA : Vites oranlarının tüm aktarmalarda uzatılması ve motor ve vites kutusu arasındaki sürtünmelerin azaltılması (düşük viskoziteli yağların kullanılması ve hareketli çekiş ve aktarma parçalarının geometrisi ve kaplaması ile ilgili yapılan çalışmalar). Bu geliştirmeler tüm 1.5 dCi Euro 5 motorlarına yayılacak.
OTOMOBİLDE : Aerodinamiğin iyileştirilmesi (ön tampon altında esnek lama, çamurluk paçalıkları, bazı durumlarda arkada rüzgâr karteri) ve yuvarlanma sürtünmelerinin azaltılması (düşük tüketimli lastikler, artık frenaj torkun azaltılması ).






Renault grubu otomobilin ömür çevriminin her etabında çevreye olan etkilerini azaltma yönündeki değişmez stratejisini simgeleyen (üretim, kullanım ve ömür sonu ) Renault eco² çevre programını sürdürüyor. Bunun yansıması olarak Renault çevreye saygılı ve geniş kitlelerin ulaşabileceği nitelikte araçlar sunmayı hedefliyor.
Renault CO2 emisyonlarında 2015 ufkunda Avrupa’da liderliği hedefliyor ve bu amaçla iki temel eksene dayanıyor:

Çıkarılan yeni teknolojiler sayesinde ürün gamındaki termik motorlu araçların CO2 salımlarının azaltılması
Renault Cenevre Fuarında aşağıdaki yeniliklerini tanıtıyor:
1. Yeni Efficient Dual Clutch (EDC) vites kutusu : Bu kuru çift kavramalı otomatik vites kutusu manuel vites kutularıyla elde edilenlere benzer tüketim ve CO2 emisyonlarının sergilenmesine olanak veriyor. Geçtiğimiz Frankfurt Fuarında tanıtımı yapılan bu vites kutusu ilkbaharda yeni Mégane ailesinde kullanılacak.

2. Beş yıldız modelde net şekilde düşürülen CO2 salımları.
Twingo dCi 85 Renault eco2 : 94 g CO2 / km
Clio dCi 85 Renault eco2 : 98 g CO2 / km
Mégane dCi 110 EDC Renault eco2 : 114 g CO2 / km
Scénic dCi 95 Renault eco2 : 125 g CO2 / km
Laguna dCi 110 Renault eco2 : 122 g CO2 / km

Elektrikli motorlarda benzeri görülmemiş bir yatırım hamlesi
Gelecekteki elektrikli modellerinde kullanmak amacıyla Renault-Nissan İttifakı aynı zamanda 15 kW - 70 kW (20 hp - 95 hp ) güç dilimini kapsayacak olan %100 elektrikli bir motor gamı geliştiriyor.

Bu motorlarla 2011’den itibaren satışa sunulacak olan eksiksiz bir Sıfır Salımlı* araç gamı donatılacak.



0





VİDEOLAR

http://www.youtube.com/...feature=player_embedded


TEST VİDEO

http://www.youtube.com/watch?v=gyWWbmEihps



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 9 Aralık 2010; 0:22:17 >


_____________________________


"Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

"Para" ile "İman" Ters Orantılıdır...

Katılım zamanı: 7 Aralık 2005
İmzamı lütfen çalmayın! Kullanmak istiyorsanızda nezaketen bari bir izin isteyin...


11326 Mesaj
30 Haziran 2010; 17:34:14 

Test videosuna bakılırsa gayet iyi performansı DSG gibi pahalı olmazsa 110 HP lik yeni dizel DCi motorla satışları patlar Renonun.

Videoları izleyemeyenler ktunnel.com'a kopyalayıp izlesin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 30 Haziran 2010; 17:36:15 >


_____________________________


"Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

"Para" ile "İman" Ters Orantılıdır...

Katılım zamanı: 7 Aralık 2005
İmzamı lütfen çalmayın! Kullanmak istiyorsanızda nezaketen bari bir izin isteyin...


6179 Mesaj
30 Haziran 2010; 17:36:22 

Gerek Renault gerekse Ford çok geriden takip ettiler VW'i bu çift kavramalı şanzıman konusunda.

Opel'in de yok sanırım daha duyamadık.



_____________________________

2012 Tiguan 1.4 TSI BMT S&S
2012 Polo 1.6 TDI Comfortline


7962 Mesaj
30 Haziran 2010; 17:39:28 

hadi bakalım vw nin tekeli kırılsında daha alınabilir hale gelsin


_____________________________

birinci sayfa, ilk mesaj günceldir :)http://forum.donanimhaber.com/m_46528250/tm.htm email:ferhatde@hotmail.com


11326 Mesaj
30 Haziran 2010; 17:40:45 


quote:

Orijinalden alıntı: Duratorq

Gerek Renault gerekse Ford çok geriden takip ettiler VW'i bu çift kavramalı şanzıman konusunda.

Opel'in de yok sanırım daha duyamadık.




Genede DSG ye rakip olması(geçte olsa) tüketiciler açısından yararlı.


_____________________________


"Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

"Para" ile "İman" Ters Orantılıdır...

Katılım zamanı: 7 Aralık 2005
İmzamı lütfen çalmayın! Kullanmak istiyorsanızda nezaketen bari bir izin isteyin...


2897 Mesaj
30 Haziran 2010; 17:43:27 


quote:

Orijinalden alıntı: hunter06

hadi bakalım vw nin tekeli kırılsında daha alınabilir hale gelsin


Bu şanzımanı insanların kabul edebilmesi-tanıması ve renault un çeşitli modellere yayması bence bi 2-3 sene zaman alır.


_____________________________



 
18966 Mesaj
30 Haziran 2010; 17:47:21 

Videoyu izleyemeyenler aşağıdaki metni host dosyasına kopyalasınlar ve DNS ayarlarını OpenDSN'ye ayarlasın, bilgisayarı açıp kapatsınlar.

208.67.222.222
208.67.220.220

quote:

Orijinalden alıntı: Nike

Test videosuna bakılırsa gayet iyi performansı DSG gibi pahalı olmazsa 110 HP lik yeni dizel DCi motorla satışları patlar Renonun.

Videoları izleyemeyenler ktunnel.com'a kopyalayıp izlesin.




# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost

127.0.0.1 activate.adobe.com

74.125.43.103 youtube.com
74.125.43.103 docs.google.com
74.125.43.103 clients1.google.com.tr
74.125.43.103 www.youtube.com
74.125.43.103 picasaweb.google.com
74.125.43.103 lh5.ggpht.com
74.125.43.103 lh4.ggpht.com
74.125.43.103 lh3.ggpht.com
74.125.43.103 lh2.ggpht.com
74.125.43.103 lh1.ggpht.com
74.125.43.103 lh6.ggpht.com
74.125.43.103 lh7.ggpht.com
74.125.43.103 lh8.ggpht.com
74.125.43.103 lh9.ggpht.com
74.125.43.103 lh10.ggpht.com
74.125.157.99 id.google.com
74.125.157.104 id.google.com
74.125.157.147 id.google.com
74.125.157.104 khm.google.com
74.125.157.147 khm.google.com
74.125.157.99 khm.google.com
74.125.157.104 khm1.google.com
74.125.157.147 khm1.google.com
74.125.157.99 khm1.google.com
74.125.157.104 khm0.google.com
74.125.157.147 khm0.google.com
74.125.157.99 khm0.google.com
74.125.157.99 maps.google.com
74.125.157.104 maps.google.com
74.125.157.147 maps.google.com
74.125.77.99 maps.gstatic.com
74.125.157.104 mt0.google.com
74.125.157.147 mt0.google.com
74.125.157.99 mt0.google.com
74.125.157.104 mt1.google.com
74.125.157.147 mt1.google.com
74.125.157.99 mt1.google.com
74.125.157.104 mt2.google.com
74.125.157.147 mt2.google.com
74.125.157.99 mt2.google.com
74.125.157.104 mt3.google.com
74.125.157.147 mt3.google.com
74.125.157.99 mt3.google.com


_____________________________



3567 Mesaj
30 Haziran 2010; 17:55:08 

Tebrikler renault'a... Kısa sürede dsg'yi dci'a adapte etmişler.

Ellerinde de dci gibi bir motor varken çok rahat satarlar bu edc'yi...



@taner göde hocam;

DNS devri kapandı. Artık autoproxy ile çözüyoruz sorunu. Diğer türlü birbir yasaklanıyor bu dns'ler.


_____________________________



11326 Mesaj
30 Haziran 2010; 18:01:26 

Ülkemizde ise Megane 3 HB 1.5 110 HP Dci EDC Ekim-Kasım arasında gelmesi bekleniyor...


_____________________________


"Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

"Para" ile "İman" Ters Orantılıdır...

Katılım zamanı: 7 Aralık 2005
İmzamı lütfen çalmayın! Kullanmak istiyorsanızda nezaketen bari bir izin isteyin...


 
1807 Mesaj
30 Haziran 2010; 18:05:09 

benzinli modellere gelcekmi acaba


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
30 Haziran 2010; 20:16:03 

renault bor'un pazarına geç kaldı.vw bu dsg sayesinde piyasayı aldı götürdü zaten.öte yandan tabiki güzel bir gelişme.


31988 Mesaj
30 Haziran 2010; 20:17:20 

quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

127.0.0.1 activate.adobe.com




Yukarda başka 1isi de dedi. Dizel motorlarına da gelince patlama yapabilir satışlar.


@O.B.K: zaten DNS adresleri vermedi o da. IP adreslerini verdi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reis-i Eagles -- 30 Haziran 2010; 20:18:46 >


_____________________________

beneath this mask there is more than flesh. beneath this mask there is an idea, Mr Creedy, and ideas are bullet-proof. - V



6309 Mesaj
30 Haziran 2010; 20:45:14 

@Nike konu için teşekkür ederim fakat habere dair pek birşey okuyamadım yazılar çok iç içe çok düzensiz duruyor


çift kavramanın yaygınlaşması güzel yakın geleceğin en iyi şanzımanları olacağını düşünüyorum



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.K. -- 30 Haziran 2010; 20:47:00 >


_____________________________

2013 VW Golf 7 1.2 TSI Comfortline // Mazota tepki olarak devam ediyor!
MacBook Pro 13" Retina
Canon EOS 7D + Canon 16-35mm f2.8 L II USM + Canon 24-105 mm f/4 L IS USM + Sigma 50mm 1.4 EX DG HSM


 
1467 Mesaj
30 Haziran 2010; 21:17:45 

EDC zaten bir süredir yurt dışında satışta.. Ülkemize kasım ayında Megane DCİ ile birlikte giriş yapması bekleniyor..Önümüzdeki yılın başlarında ise Scenic ile sunulacak.
Çift kavramalıların giderek yaygınlaşması güzel bir şey..Fiat da Giulietta ile yeni çift kavramalı otomatiğini çok yakında bizlerle tanıştıracak..
http://drivingspirit.co...-versus-volkswagen-dsg/ burda Powershift ile DSG kıyaslanmış, DSG'nin vites geçişlerinin daha hızlı olduğu sonucuna varılmış ( Fabrika verileri de bunu desteklemiş)..
Renault'un ana sitesinde Scenic EDC'lerle manuel'leri arasında 0-100 değerlerinde 1 sn'ye varan farklar oluşmuş.. Yakıt tüketimleri-performans ve 0-100 verilerine bakarak kıyaslayacak olursak DSG hala lider gibi gözüküyor..
1. DSG
2. Powershift
3. EDC
Umarım "sorunsuzluk" başlığında bu sıralama tamamen tersine döner..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 30 Haziran 2010; 21:20:15 >


_____________________________

GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi


6179 Mesaj
30 Haziran 2010; 21:22:13 


quote:

Orijinalden alıntı: terapist70

EDC zaten bir süredir yurt dışında satışta.. Ülkemize kasım ayında Megane DCİ ile birlikte giriş yapması bekleniyor..Önümüzdeki yılın başlarında ise Scenic ile sunulacak.
Çift kavramalıların giderek yaygınlaşması güzel bir şey..Fiat da Giulietta ile yeni çift kavramalı otomatiğini çok yakında bizlerle tanıştıracak..
http://drivingspirit.co...-versus-volkswagen-dsg/ burda Powershift ile DSG kıyaslanmış, DSG'nin vites geçişlerinin daha hızlı olduğu sonucuna varılmış ( Fabrika verileri de bunu desteklemiş)..
Renault'un ana sitesinde Scenic EDC'lerle manuel'leri arasında 0-100 değerlerinde 1 sn'ye varan farklar oluşmuş.. Yakıt tüketimleri-performans ve 0-100 verilerine bakarak kıyaslayacak olursak DSG hala lider gibi gözüküyor..
1. DSG
2. Powershift
3. EDC
Umarım "sorunsuzluk" başlığında bu sıralama tamamen tersine döner..



Link paylaşımı için teşekkürler, aslında bu linki Türkçe'ye çevirip foruma koymak lazım.

Dediğiniz gibi DSG hala önde ancak powershift ve EDC de potansiyel müşteriler için alternatif oldu, olacak.


_____________________________

2012 Tiguan 1.4 TSI BMT S&S
2012 Polo 1.6 TDI Comfortline


3336 Mesaj
30 Haziran 2010; 21:23:36 

Cift kavramali manuel'ide cikarsalar bari manuel hastalarina !
cift debrej gaz....
Bu sanzıman haberlerini gördükce mutlu oluyorum kahrol boyun devrilsin manuel fites.
İns bir sonraki aracim oto olur bende sadece gaza basarim.


_____________________________

Yanlayamayan Bmw.............


 
321 Mesaj
30 Haziran 2010; 21:29:19 

Yakın zamanda bir mercedes-reno-nissan ortaklığı haberi çıkmıştı:
http://www.nethabercili...lt-nissan-ortakligi.htm
Bu anlaşmada bildiğim kadarıyla şu an, ortak platformda elektrikli araç üretme ve Merco'nun yüksek hacimli bir-iki motorunun Reno grubu tarafından kullanılması var.

2-3 sene içinde bu gidişle Mercedes C'lerde 110 beygir DCI-EDC görürsek şaşmam. VW grubuna karşı ortak politika şart gibi
Ateş olmayan yerden duman çıkmaz;)


_____________________________

2010 Mercedes C180 Fascination Beyaz


303 Mesaj
30 Haziran 2010; 22:49:45 

100 beygirlik araçta milisaniyelik erken vites değişiklikleri gerçekten bu kadar önemlimi, aynı paraya bunlar tercih edilebilir fakat daha fazla verip aynı araç için bu şanzımanı almak bana pek mantıklı gelmiyor.


_____________________________

Mustang GT owner
4.6L - 260HP - 410NM


 
2499 Mesaj
30 Haziran 2010; 23:03:24 

ms vites değişiminden ziyade bu sanzımanların manuel gibi yakıt tüketimi sunmaları yeterli bence..


_____________________________


-(void)dealloc
{
[super dealloc];
}


3336 Mesaj
30 Haziran 2010; 23:06:10 


quote:

Orijinalden alıntı: zagor_1907

100 beygirlik araçta milisaniyelik erken vites değişiklikleri gerçekten bu kadar önemlimi, aynı paraya bunlar tercih edilebilir fakat daha fazla verip aynı araç için bu şanzımanı almak bana pek mantıklı gelmiyor.


Amac cift kavramada vites gecislerinin hissedilmemesi üzerine degil mi ?

100 beygirlik arac sürücülerinin bu konforu yasama hakki var bence.


_____________________________

Yanlayamayan Bmw.............


2103 Mesaj
30 Haziran 2010; 23:12:47 

Zamanla tüm üreticiler çift kavramaya geçecek anlaşılan


_____________________________

BLUEOVAL 2011 FIII TDCI TitaniumX


303 Mesaj
30 Haziran 2010; 23:17:28 


quote:

Orijinalden alıntı: mert107




Amac cift kavramada vites gecislerinin hissedilmemesi üzerine degil mi ?

100 beygirlik arac sürücülerinin bu konforu yasama hakki var bence.


Şimdi şöyle birşey var, vites geçişlerinin daha az hissedilmesi olabilir fakat o da güçle doğru orantılı. Düşünün 1000 beygirlik araç kullanıyorsunuz gazı köklediniz, güçteki 1 saliselik kesintiyi bile hissedersiniz ama 100 beygirlik klasik otomatik bir araçta sakin kullanımda vites geçişleri konforu ne kadar etkiliyor tartışılır.


_____________________________

Mustang GT owner
4.6L - 260HP - 410NM


 
1467 Mesaj
1 Temmuz 2010; 0:07:19 

http://drivingspirit.co...-versus-volkswagen-dsg/ Özetle çevirmeye çalışayım;
Model 0-62mph (sec) Combined EU MPG CO2 g/km
Ford Focus 2.0 TDCi, Manual 9.3 51.3 144
Ford Focus 2.0 TDCi, Powershift 9.6 48.6 154
Model 0-60mph (sec) Combined EU MPG CO2 g/km
Volkswagen Golf GTI, Manual 7.2 35.3 189
Volkswagen Golf GTI, DSG 6.9 35.8 188

Can you spot the problem here? While Volkswagen’s DSG manages to significantly improve acceleration and slightly reduce fuel consumption and CO2 emissions over the manual gearbox, the Ford Powershift makes all of these crucial figures noticeably worse. The C02 figures are particularly bad, as the Powershift option pushes the car into the next road tax band from 2009 onwards, meaning you’ll be paying a premium every year when you renew your road tax.
-DSG'nin CO2 emisyonu, yakıt tüketimi ve hızlanmada powershift'den daha iyi bir değer sunduğunu söylüyor..
In terms of price Ford have the advantage, with Powershift costing £1,175 (inclusive of VAT) as an option whereas DSG costs more at £1,330. However, judging by the benefits of DSG to the driving experience I’d say it’s worth the extra £155.
- Powershift'in 155 euro kadar daha ucuz< olduğunu söylüyor.

For hot hatch drivers the DSG gearbox on a Golf GTI is great – flappy paddles behind the wheel mean it’s easy to use, and the improved acceleration times are obviously a big plus when it comes to bragging rights. Ford, on the other hand, don’t even offer paddles as an option, claiming that their buyers don’t want them – er, is that right? If you were buying a Focus ST with a dual-clutch system, wouldn’t you want flappy paddles? Not that you would buy an ST with Powershift, because of course it would end up slower than the manual.

-Direksiyondaki pedallarla DSG kolayca dahaa iyi akselarasyon sunabilirken powershift'de bu pedalların olmamasının bir dezavantaj olduğunu söylüyor ( manuel kullanımla daha fazla performans elde edebilelen hızlı kullanıcılar için bu olumsuz bir durum ).. Ford'a göre müşterilerin bu yönde bir talebi olmamış?
Sorry Ford, nice try but you need to get back to the drawing board
- Üzgünüm Ford, iyi bir uğraş fakat daha çok çalışman gerekiyor.. : )



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 1 Temmuz 2010; 0:09:53 >


_____________________________

GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi


 
20690 Mesaj
1 Temmuz 2010; 0:15:15 


quote:

Orijinalden alıntı: Duratorq

Gerek Renault gerekse Ford çok geriden takip ettiler VW'i bu çift kavramalı şanzıman konusunda.

Opel'in de yok sanırım daha duyamadık.



Ampera ile 2012'de gelecek.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


6179 Mesaj
1 Temmuz 2010; 0:20:56 

@terapist70;

Aynen öyle diyor, çeviri için teşekkürler ancak alttaki yorumları da okudunuz mu

quote:

you are comparing a TDCI with GTI techs. maybe if you compare with tdi 140bhp golf model the diferences would be similars


quote:

Hi cartest, thanks for stopping by and pointing that out.

You are absolutely right. The Mk5 TDI 140 with DSG suffers from decreased economy (from 51mpg to 47) and increased emissions (145g/km up to 159). However, performance is identical at 9.0 seconds to 60mph and 125mph top speed.

That certainly does negate some of my argument, for which I will have the researcher flogged (oh, hang on, that was me). On the other hand Ford haven’t adressed the performance deficit so commonly associated with automatic transmissions, something Volkswagen did achieve with the DSG. It will be interesting to see how the Mk6 Golf compares with the new 7-speed DSG when it becomes available.

Ford should have included paddles, even if it is a gimmick to appeal to the boy racers. Missing them out just seems a bit cheap. And when are we going to see Powershift on some petrol engines?


Yani DSG de dizel motorda benzer sonuçlar doğuruyor, hızlanmada gerileme olmamış ancak yakıt tüketiminde ve emisyon değerinde artış olmuş.

Demek ki powershift'i birde turbo benzinli motor üzerinde görmek lazım ancak performans konusunda bence de DSG çok çok az da olsa iyi olacak powershiftten.


_____________________________

2012 Tiguan 1.4 TSI BMT S&S
2012 Polo 1.6 TDI Comfortline

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Temmuz 2010; 4:02:44 

google el atmamışmıydı dns olayina 8.8.8.8 girip açılıyodu her site.



bi tablo vardi 8-10 tane üretici geliştiriyor çift kavramalı debriyajı hatta komple ağırlıkları max dayanabildiği tork falanda vardi. dsg başlığında.


 
1603 Mesaj
1 Temmuz 2010; 8:33:08 

Hepsi dsg'yi ele alıp yapıyor bunları inş düzgün çalışan ucuz bir sistem olurda milletimizi rahata kavuşturur dsg farkı en son 8 bin civarındaydı hatırladığım kadarıyla daha ucuz ve sorunsuz olur inş reno patlama yapar öyle olursa gerçekten çift kavrama çok farklı bir keyif


_____________________________



Yıldız Teknik Üniversitesi
İnşaat Mühendisi
2013 Girişliler


Lenovo Y500 SLI


3237 Mesaj
1 Temmuz 2010; 9:12:51 

İngilterede satış fiyatı manuele göre 1400 euro pahalı.8000 gibi bir fark olmayacağı belli ama 2800 tl'de olmaz .


_____________________________



2880 Mesaj
1 Temmuz 2010; 9:25:23 

DSG ile ilgili okuduğum bazı şikayetler ve DSG şanzımanın fiyatı gözümü korkutmuştu.
Bakalım bunda fiyat farkı nasıl olacak?
Bir de değişimi yerine tamiri yapılabilecekse ve bu işlem nispeten ucuz olacaksa süper olur.
Benim gibi pimpirikli kullanıcılarınsa en azından 3-4 sene bekleyip gelişmeleri görmeleri daha mantıklı olacak gibi


_____________________________

Eğer bir kurbağayı sıcak suya atarsanız hemen zıplar ve kaçar. Ama soğuk su dolu bir kaba koyarsanız ve yavaş yavaş suyu ısıtırsanız, su kaynayana kadar kurbağa çoktan ölmüş olur. Modern toplumlarda da, sıcak su içerisindeki kurbağa gibi benzer bir tepki verilir. Bir şeyi yavaşça değiştirirseniz çoğu kimse bunu farketmez. Örneğin toplumlarda denetim mekanizmaları gittikçe çoğalıyor. Bu aslında hiç de iyi bir gelişme değil. Çünkü kişi kendini gözetlenmiş hissettiğinde, gözetlenmeyen birine göre daha farklı davranır. Anonim olmadığı sürece, haklarını kullanmakta kendilerini özgür hissedemedikleri için bu haklarını kullanamamaktadırlar. Böylece fikir özgürlüğü büyük ölçüde engellenmiş olur. Bu düşünce özgürlüğü için de geçerlidir. Göze batmamak için insanlar giderek kurallara uymaya başlarlar. Böyle bir durumda toplumlarda kendine özgü farklı düşünenlerin sayısı günden güne azalır. Bu tür tek tip toplumlar kendini zihnen veya sosyal olarak yenileyemez. Hoşgörüsüzlük, tahammülsüzlük artarken, aynı zamanda toplumun yaratıcılık, yenilenme, ilerleme olanakları engellenmiş olur. Bu yüzden arada bir termometreye bakıp, suyumuz ne kadar ısınmış görmemiz lazım!!!


 
622 Mesaj
1 Temmuz 2010; 9:55:26 

İngiltere fiyatlarından yola çıkarsak 3000-3500 TL gibi bir fiyatı olur(megane 3) ki bu da gayet mantıklı bir rakam aslında,
ayrıca bu fiyata aerodinamik iyileştirmeler ve 110'a çıkarılmış motor gücü dahil.

tabii sorunsuzluk için pek yorum yapabilecek bir zaman yok şimdilik,
yıllardır kullanılan ve geliştirilen DSG 'de bile bu kadar sorun çıkarken yeni doğmuş EDC bebeğin sorunsuz olması zor


_____________________________



 
622 Mesaj
1 Temmuz 2010; 10:42:50 

Nette bir bilgi bulamadım ama bu vites Nissan grubunda da kullanılcak mı?
Nissan 'ın kendi çift kavramalı şanzımanı var gerçi ama düşük modellerde beraber kullanılabilir mi?
Mesela qashqai'de 1,5 dizel otomatik süper olur


_____________________________



5723 Mesaj
1 Temmuz 2010; 11:04:51 

bazı arkadaşlar "geç kaldı renault" falan demişlerde o kadar a geç değil bence arabalar satıldığı sürece asla çok geç olmaz


_____________________________



 
1467 Mesaj
1 Temmuz 2010; 12:01:36 

Duratorq;
Evet yorumlarda bir miktar haklılık payı var..Fakat VW'nin Golf ve Passat modellerine de baktığımızda dizel DSG'lerin manuellerden daha iyi değerler sunduğunu görüyoruz..
DSG'nin 7 ileri olması tüketim rakamlarında daha iddalı olmasını sağlıyor ( bildiğim kadarıyla powershift 6 ileri)..Performans farkı ise aslında günlük kullanımda çok hissedilir gibi durmuyor..Şahsen DSG'den daha sorunsuz ve sorunları daha makul fiyata giderilebilir olacaksa, powershift veya EDC'yi tercih ederim..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 1 Temmuz 2010; 12:36:00 >


_____________________________

GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi


476 Mesaj
1 Temmuz 2010; 12:27:18 

bundan sonra ki aracımda allah nasip ederse çift kavramalı şanzımanı tercih edeceğim.

hem ben yeni araç alana kadar daha sorunsuz hale gelir, yani önümüzdeki on yıl içinde


_____________________________

3ds fc: 3368-2846-0394 ekleyin lutfen


393 Mesaj
1 Temmuz 2010; 14:10:28 

son yıllarda düşüşteydi renault ama bu atakla gene açık ara lider olurlar acaba bu şanzımanı türküyedede üretirlermi büyük gurur olur valla


_____________________________

Chevy Cruze


3197 Mesaj
1 Temmuz 2010; 14:27:23 

güzel bir haber

özellikle otomatik vites talebi yoğunlaştı son 5 yılda artarakta devam edecektir.

scenic 1.5 dci baya ilgi görür (en başta ben )



_____________________________

Dünyanın en iyi eğitimini almış , motivasyonu en yüksek insanlarını işe alın ve işe yaramaz bir sistemin içine yerleştirin ; göreceksiniz ! Kazanan her seferinde sistem olacaktır...


2778 Mesaj
1 Temmuz 2010; 18:29:39 

Mercedes ten önce geçti en azından(bildiğim kadarıyla) merso hala bazı modellerde düz 5 ileri otomatik şansıman kullanıyor.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Temmuz 2010; 21:30:20 


quote:

Orijinalden alıntı: fasilgibi

Mercedes ten önce geçti en azından(bildiğim kadarıyla) merso hala bazı modellerde düz 5 ileri otomatik şansıman kullanıyor.


mercedes in 7G-TRONİC ' ini bilmiyorsun herhalde hocam.


16568 Mesaj
1 Temmuz 2010; 21:43:24 

megane coupe 1.4 tce ile çok satar bu şanzıman


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


 
191 Mesaj
9 Eylül 2010; 2:59:14 

Ben bu çift kavramalı EDC otomatik şanzıman olayına baya bir sıcak bakıyorum. Satış temsilcimi arayıp sordum ne zaman geliyor diye, Kasım gibi önce Fluence, 2011 ilkbaharında da Megane'lara gelir dedi.

Bu şanzımanlar normal tiptroniklere göre çok daha hızlı (290ms) ve kesintisiz vites değiştiriyor. Gerçi VW'nin 8 milisaniyelik DSG'sini düşünürsek o kadar da hızlı değil ama sonuçta debriyajdı, devirdi, vitesti uğraşmıyorsun, sadece gaza basıyorsun ve keyfine bakıyorsun. Ortalama bir sürücü 500ms ile 1sn arası hızda değiştiriyor. Yine de düşünsenize sakin sakin gezerken bile 290 milisaniyede ve tam zamanında değişen vitesler. Valla aracım çok yeni ama uygun bir fırsat bulursam satıp EDC'ye geçebilirim ki bu arada 110 beygir olacak kendisi.

Geçenlerde bir DSG'den fena makas yemiştim ve o zaman özellikle dizel araçlarda bu DSG'nin ne kadar fark ettiğini görmüştüm. Ben daha 1 vites atamadan eleman 5 araba fark atmıştı. Torku kesmeden vites değiştirği için turbonun da gecikmesini yaşamadan çok verimli şekilde hızlanıyorsun. Bence mükemmel bir olay.

Bu arada EDC kuru tip. Bunun sebebi ıslak tiplere göre daha ekonomik olması. Ayrıca 250nm'ye kadar kuru, 250nm'den yüksek torklu motorlar için ıslak tip kullanılıyormuş. İkinci nesil 7 ileri DSG'lerde de ıslak tipten kuru tipe geçilmiş olması da EDC'de kuru sistemin tercih edilmiş olmasını destekler nitelikte. Aynı şekilde Fiat'ın gelecek DDC şanzımanı da kuru.

Bir not daha EDC ünlü Getrag firması tarafından yapılıyor. Bu firma Ferrari, BMW, Mercedes, chrysler, ford, dodge, mitsubishi ve Volvo gibi markaların şanzımanlarını BOSCH ile birlikte geliştiren firma. Bence bu EDC hayalleri süsleyebilecek bir otomatik şanzıman :)

Araştırdıkça neler çıkıyor:

1- Getrag'ın %50'si Ford'unmuş!
2- Megane'da 6DCT250 isimli şanzıman kullanılıyor ve bilin bakalım aynı şanzıman hangi araçlarda olacak? Cevap Fiesta ve yenilenecek olan Focus'ta!
3- 2008 Kriz döneminde Getrag Amerika (alt şirketi), Chrysler yüzünden iflas etmiş, sonra toparlanmış.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gbesen -- 9 Eylül 2010; 3:02:16 >


_____________________________

imza mimza yok, sıktınız yahu!


 
1807 Mesaj
9 Eylül 2010; 15:53:09 


quote:

Orijinalden alıntı: gbesen

Ben bu çift kavramalı EDC otomatik şanzıman olayına baya bir sıcak bakıyorum. Satış temsilcimi arayıp sordum ne zaman geliyor diye, Kasım gibi önce Fluence, 2011 ilkbaharında da Megane'lara gelir dedi.

Bu şanzımanlar normal tiptroniklere göre çok daha hızlı (290ms) ve kesintisiz vites değiştiriyor. Gerçi VW'nin 8 milisaniyelik DSG'sini düşünürsek o kadar da hızlı değil ama sonuçta debriyajdı, devirdi, vitesti uğraşmıyorsun, sadece gaza basıyorsun ve keyfine bakıyorsun. Ortalama bir sürücü 500ms ile 1sn arası hızda değiştiriyor. Yine de düşünsenize sakin sakin gezerken bile 290 milisaniyede ve tam zamanında değişen vitesler. Valla aracım çok yeni ama uygun bir fırsat bulursam satıp EDC'ye geçebilirim ki bu arada 110 beygir olacak kendisi.

Geçenlerde bir DSG'den fena makas yemiştim ve o zaman özellikle dizel araçlarda bu DSG'nin ne kadar fark ettiğini görmüştüm. Ben daha 1 vites atamadan eleman 5 araba fark atmıştı. Torku kesmeden vites değiştirği için turbonun da gecikmesini yaşamadan çok verimli şekilde hızlanıyorsun. Bence mükemmel bir olay.

Bu arada EDC kuru tip. Bunun sebebi ıslak tiplere göre daha ekonomik olması. Ayrıca 250nm'ye kadar kuru, 250nm'den yüksek torklu motorlar için ıslak tip kullanılıyormuş. İkinci nesil 7 ileri DSG'lerde de ıslak tipten kuru tipe geçilmiş olması da EDC'de kuru sistemin tercih edilmiş olmasını destekler nitelikte. Aynı şekilde Fiat'ın gelecek DDC şanzımanı da kuru.

Bir not daha EDC ünlü Getrag firması tarafından yapılıyor. Bu firma Ferrari, BMW, Mercedes, chrysler, ford, dodge, mitsubishi ve Volvo gibi markaların şanzımanlarını BOSCH ile birlikte geliştiren firma. Bence bu EDC hayalleri süsleyebilecek bir otomatik şanzıman :)

Araştırdıkça neler çıkıyor:

1- Getrag'ın %50'si Ford'unmuş!
2- Megane'da 6DCT250 isimli şanzıman kullanılıyor ve bilin bakalım aynı şanzıman hangi araçlarda olacak? Cevap Fiesta ve yenilenecek olan Focus'ta!
3- 2008 Kriz döneminde Getrag Amerika (alt şirketi), Chrysler yüzünden iflas etmiş, sonra toparlanmış.


teşekkürler bilgiler için işalah megane cabuk gelir ayrıca fiatın hangi modeline gelcekmiş varmı bilgi


_____________________________



6297 Mesaj
8 Ekim 2010; 10:22:52 

DCt nin kuru tip olması kötü oldu. bence dur kalk trafikte ıslak tip en iyisi ve ses yapma riski yok. bence 6 ileri ıslak DSg yi taklit etseler daha iyi olurmuş :)


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


 
191 Mesaj
8 Ekim 2010; 10:39:56 

Katılmıyorum. Islak tip 6 ileri DSG'ler 1. nesil idi ve çok sorun çıkarttığı için şu an kullanılan 7 ileri DSG'lerde kuru tipe geçildi.

quote:

Orijinalden alıntı: oquzdag

DCt nin kuru tip olması kötü oldu. bence dur kalk trafikte ıslak tip en iyisi ve ses yapma riski yok. bence 6 ileri ıslak DSg yi taklit etseler daha iyi olurmuş :)


_____________________________

imza mimza yok, sıktınız yahu!


 
5564 Mesaj
8 Ekim 2010; 10:47:16 


quote:

Orijinalden alıntı: gbesen

Katılmıyorum. Islak tip 6 ileri DSG'ler 1. nesil idi ve çok sorun çıkarttığı için şu an kullanılan 7 ileri DSG'lerde kuru tipe geçildi.





Nasıl bir sorun varmış?


_____________________________



2880 Mesaj
8 Ekim 2010; 10:54:09 

quote:

Orijinalden alıntı: gbesen
Katılmıyorum. Islak tip 6 ileri DSG'ler 1. nesil idi ve çok sorun çıkarttığı için şu an kullanılan 7 ileri DSG'lerde kuru tipe geçildi.

Sorun çıkarttıklarını zannetmiyorum çünkü 1.4 TSI üstü benzinlilerde ve 1.6 TDI üstü güçlü dizellerde halen yağlı tip DSG kullanılıyor.
Kuru tipin espirisi üretim maliyeti ve performansıdır.


_____________________________

Eğer bir kurbağayı sıcak suya atarsanız hemen zıplar ve kaçar. Ama soğuk su dolu bir kaba koyarsanız ve yavaş yavaş suyu ısıtırsanız, su kaynayana kadar kurbağa çoktan ölmüş olur. Modern toplumlarda da, sıcak su içerisindeki kurbağa gibi benzer bir tepki verilir. Bir şeyi yavaşça değiştirirseniz çoğu kimse bunu farketmez. Örneğin toplumlarda denetim mekanizmaları gittikçe çoğalıyor. Bu aslında hiç de iyi bir gelişme değil. Çünkü kişi kendini gözetlenmiş hissettiğinde, gözetlenmeyen birine göre daha farklı davranır. Anonim olmadığı sürece, haklarını kullanmakta kendilerini özgür hissedemedikleri için bu haklarını kullanamamaktadırlar. Böylece fikir özgürlüğü büyük ölçüde engellenmiş olur. Bu düşünce özgürlüğü için de geçerlidir. Göze batmamak için insanlar giderek kurallara uymaya başlarlar. Böyle bir durumda toplumlarda kendine özgü farklı düşünenlerin sayısı günden güne azalır. Bu tür tek tip toplumlar kendini zihnen veya sosyal olarak yenileyemez. Hoşgörüsüzlük, tahammülsüzlük artarken, aynı zamanda toplumun yaratıcılık, yenilenme, ilerleme olanakları engellenmiş olur. Bu yüzden arada bir termometreye bakıp, suyumuz ne kadar ısınmış görmemiz lazım!!!


6297 Mesaj
8 Ekim 2010; 11:02:26 

aynen 2.0 dizellerde de 6 ileri dsg ye devam ediliyor. zaten dayandığı torktan belli hangisinin daha sağlam olduğu.
kuru tipler 250nm torkla sınırlı, ıslaklar 400nm ve yukarısana dayanıyor.

bence bu şuna benziyor. 1.4 benzinli jazzda cvt sorun çıkarmıyor deniyor. ancak 1.6 tdci dizel focusta cvt şanzımanın sorun çıkarmayanı yok. bence cvt ninde çeşitleri ve dayanabildiği torkları var. çünkü audi 3.0 tdi da bile cvt kullanıyor.

hehe bu otomatik vites işide amma karıştı. eskide güzelim 4 ileri AT vardı yada manuel :))


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


 
14138 Mesaj
8 Ekim 2010; 11:07:25 

kendini kanıtlamadan almak risk almak olacaktır....

çok karmaşık bir sistem yeni bir sistem ....


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
622 Mesaj
8 Ekim 2010; 12:34:41 

eğer yanlış hatırlamıyorsam bayi bu ay sonunda satışına başlanacağını söyledi


_____________________________



 
191 Mesaj
8 Ekim 2010; 13:56:17 

6 ileri ıslak tip DSG'lerden ilk olarak 13,500 adedi, daha sonra 53,300 adedi geri çağırıldı, böyle bir sorun:

http://wheels.blogs.nyt...roblem-leads-to-recall/
http://wheels.blogs.nyt...h-its-dsg-transmission/
http://blog.caranddrive...ions-on-53300-vehicles/


quote:

Orijinalden alıntı: meke
Nasıl bir sorun varmış?


_____________________________

imza mimza yok, sıktınız yahu!


 
321 Mesaj
8 Ekim 2010; 16:20:45 

Bu açtığım konuda da görüleceği gibi, Renault bununla kalmıyor, bir de seneye 1.6 DCİ, 130 beygirlik dizel motor sunacak.320 NM tork!
http://forum.donanimhaber.com/m_43602666/tm.htm

Olay budur...


_____________________________

2010 Mercedes C180 Fascination Beyaz


 
191 Mesaj
8 Ekim 2010; 17:15:44 

Bu motorla kuru tip EDC kullanamazlar diye düşünüyorum.

quote:

Orijinalden alıntı: llUlisisll

Bu açtığım konuda da görüleceği gibi, Renault bununla kalmıyor, bir de seneye 1.6 DCİ, 130 beygirlik dizel motor sunacak.320 NM tork!
http://forum.donanimhaber.com/m_43602666/tm.htm

Olay budur...


_____________________________

imza mimza yok, sıktınız yahu!


6297 Mesaj
9 Ekim 2010; 10:10:05 

belki kuru tipi reno bir adım daha geliştirir. şuan vw de 250 nm ile sınırlı, ama diğer markalarda vw nin izinden mi gidecek? yoksa daha da geliştiricekler mi? merak konusu bu.


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


269 Mesaj
9 Ekim 2010; 11:06:57 

dsg ye benzer bir vites yapmıslar güzel olmus


_____________________________

The Power of Dreams Honda

Honda Jazz 1.4 Elite CVT


11326 Mesaj
8 Aralık 2010; 23:42:50 




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 8 Aralık 2010; 23:43:15 >


_____________________________


"Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

"Para" ile "İman" Ters Orantılıdır...

Katılım zamanı: 7 Aralık 2005
İmzamı lütfen çalmayın! Kullanmak istiyorsanızda nezaketen bari bir izin isteyin...


11326 Mesaj
8 Aralık 2010; 23:58:38 

RENAULT FLUENCE

0



RENAULT MEGANE

0



Gidip test edebilme şansı bulabilen olursa yorumlarını yazarsa memnun olurum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 9 Aralık 2010; 0:08:22 >


_____________________________