Şimdi Ara

Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
119
Cevap
0
Favori
41.975
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Az yakan, dayanalıklı, şehiriçinde kullanmaya uygun bir araç alma niyetimiz vardı; Volkswagen Golf'ün 2011 model Trendline donanımlı, 1.6 TDI motorlu ve DSG şanzımanlı modelinde karar kıldık.
    Bu başlıkta araca dair düşüncelerimizi, sorularımızı paylaşırsak sevinirim.

    Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG İncelemesi

    Yıllık 40 000 km yaptığımız için en azından 5-6 yıl sorunsuz kullanabileceğimiz araç arayışımızda Volkswagen Golf'ü tercih ettik. Muadillerinin daha fazla aksesuarı sunmasına karşın, uzun süre kullanacağımız için Volkswagen daha sağlam olduğu için bu seçimi yaptık.

    Ve mutlu son:

     Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG


    Maliyet olarak, toplamda 54 200 TL'ye mal oldu:
    - Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG Trendline [51 500 TL]
    - 2 Yıl/150 000 km Uzatılmış Garanti [1200 TL]
    - Aksigorta'da Kasko [800 TL]
    - Arka Park Sensörü ve Bagaj Havuzu [700 TL]


    İncelemenin ayrıntılarına girmeden Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG'nin teknik özelliklerini hatırlatmak isterim:
    Motor Tipi ---> 1598 cc, 4 Silindirli Diesel Motor
    Motor Gücü ---> 105 Beygir (77 kW)
    Motor Torku ---> 250 Newton.metre
    Şanzıman ---> 7 İleri Çift Kavramalı DSG
    Boş Ağırlık ---> 1337 kg
    Bagaj Kapasitesi ---> 350 Litre
    Yakıt Tankı ---> 55 Litre
    Dönme Çapı ---> 10.9 metre
    0-100 km/h Hızlanma ---> 11.2 saniye
    Azami Hız ---> 189 km/h
    Yakıt Tüketimi ---> Şehiriçi: 5.6 Litre/100 km | Şehirdışı: 3.9 Litre/100 km | Ortalama: 4.5 Litre/100 km
    Karbondioksit Emisyonu ---> 123 gram/km

    İlk önce aracın tasarımına değinmek isterim: Aracın dış tasarımı, Volkswagen Golf mk5'e göre hatları daha keskin hale getirilmiş. İç tasarımda ise dört kişilik bir aile uzun yol yolculuğu yapabilecek genişlikte mekan göze çarpıyor. Gösterge panelinde takometreye alışmak biraz zaman alıyor. Aracın radyosuna ise hâlâ alışamadım desem yeridir, ayrıca ses kalitesi beklentilerimi karşılamadı.

    Performans için idare eder olduğunu söylemem gerekir. Zaten diesel bir otomobilde performans aramak yanlıştır.
    Motorun ürettiği tork sayesinde hızlanma yeterli düzeyde, ıslak zeminlerde ani gaz tepkilerine ESP'nin müdahalesi oldukça yerinde. Özellikle 80-140 km/h arasındaki hızlanma performansını beğendiğimi söylemeliyim.
    Milletçe en çok sorduğumuz soru "Kaç basıyor bu, abi?" şeklinde, ben de bu soruya şu şekilde cevap vereyim: Araçta hız kesici olduğu için fabrika değerlerinden farklı bir değer söylemek mümkün değil ama "Daha da gider bu.". Bugün Çeşme Otoyolu'nda yaptığım denemelerde araç, digital kadranda 199 km/h, analog kadranda 201 km/h hıza ulaştıktan sonra hızlanmıyor. Azami sürate ulaşırken 7. vitesten 6. vitese düşüş oluyor, araç azami süratine 6. viteste ulaşıyor.

    Şanzıman için Audi'nin S-tronic'inin burun farkıyla önde olduğunu, bunun haricinde DSG'nin oldukça güzel bir şanzıman olduğunu söylemem gerekir. "S" modunu sevmekle beraber, manuel modundan aynı şekilde bahsedemeyeceğimi belirtmem lazım.

    Konu diesel motor olunca elbette ki en merak edileni "kilometrede kaç kuruş yaktığı" konusu oluyor. Aracı ben kullandığımda 4.5-5 Litre/100 km arasında, bir bayan kullandığında 5-5.5 Litre/100 km EuroDiesel tüketiyor. İzmir-Ankara yolculuğumda normal kullanımla 4.3 Litre/100 km değer yakaladım. Bugünki top speed run denememde ise 8 Litre/100 km değerine eriştim.
    Önceki aracım Volkswagen Polo 1.4 otomatik idi, agresif kullanımla Çeşme'ye gidip gelirken yarım depo benzinin eksildiğine (150 km yol için 25 Litre, ortalama 17 Litre/100 km) şahit olmuştum. Bu örnekle aracı satma nedenim anlaşılmıştır umarım.
    :-)

    Aracın frenleri güvenli bir şekilde yavaşlama sağlarken fren mesafesinin biraz uzun olduğunu düşünüyorum. Tabii bu durumda elektronik sistemlerin katkısı unutulmamalı.
    Aracın farları için iyi bir aydınlanma sağladığını ve memnun olduğumu söylemem gerekli. Şu ana dek "Keşke sis farı da olsyadı." demedim.

    Aracın donanımlarıyla ilgili olarak klimasının soğutmasından memnunum ama ısıtmasına pek alışamadım, neyse ki İzmir'de yaşıyorum.
    Yol bilgisayarını beğendim, verileri kullanışlı.
    Torpido gözünün konumu çok aşağıda, açılıp kapanırken yolcuyu rahatsız edebiliyor.
    Cam kumandaları biraz daha sürücüye yakın olabilirmiş.
    Görüş açısına ve dış aynalara da pek alışamadım; aracın görüş açısı biraz dar geldi, aynalar daha büyük olsaydı keşke.

    Bunların haricinde aracın garantisini uzattığıma pişman oldum; zira aracı alalı 24 gün oldu ve şu anda 3950 km'de, bu şekilde giderse yıllık 60 000 km ortalama ile uzatılmış garanti 2.5 yılda bitecek.

    Özetle aracın dezvantajları:
    - Radyo ve Ses Sistemi
    - Görüş Açısı
    - Doğuş Oto'nun Fiyat Politikası

    Özetle aracın avantajları:
    + Yakıt Tüketimi
    + Sağlamlık
    + DSG
    + Klimanın Soğutması
    + İç Hacim

    Sonuç olarak; düşünen kimselere önerebileceğim bir araç, yalnız ne olur beyaz renkte almayınız.
    Hatırlatmakta fayda var; şu an Türkiye'de Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG karaborsa satılan bir araç, bir an önce sıraya girmek sizin yararınıza olacaktır.
    :-)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunlu -- 16 Ekim 2010; 16:52:17 >







  • Çok para.
  • tdi motor performansi iyi. fakat o paraya o donanim paketi çok yetersiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arslanut

    tdi motor performansi iyi. fakat o paraya o donanim paketi çok yetersiz.


    Aslen Volkswagen Polo 1.6 TDI DSG alma niyetimiz vardı. O arabayı da inceledim, çok pahalı. Aradaki farkı verip Volkswagen Golf'ün en düşüğünü alalım dedik. Volkswagen Golf'ün Comfortline'ını da almak yerine Audi A3 daha mantıklı.
  • Seat Leon alıp Lpg ile binmeyi düşünmüyor musunuz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ==>burak7777<==

    Seat Leon alıp Lpg ile binmeyi düşünmüyor musunuz ?


    Açıkçası LPG istemiyorum.
    Alacağımız araba köye, pazara, plaja, uzun yola, her türlü ayak işine kullanılacak. Yılda 50 000 km. dolayında yapmayı düşündüğümüzden mutlaka diesel olmalı.
    Bayan da kullanacağı için otomatik olmalı.
  • 55bin lira para veripte yakıtı koklamasını istemek....İronic...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    55bin lira para veripte yakıtı koklamasını istemek....İronic...


    Maalesef öyle değil...

    Şu an 2004 Volkswagen Polo'yu kullanıyorum, benzinli ve otomatik. Ortalama olarak 100 km.'de 8 litre yakıyor.
    Yıllık yapılan 40 000 km.'de verdiğim benzin 12 000 TL.
    Almayı planladığım Golf 100 km.'de 5 litre yakar.
    Yıllık 40 000 km.'de vereceğim motorin 7 000 TL.

    Her yıl 5 000 TL param cebimde kalacak yani. Az mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite
    55bin lira para veripte yakıtı koklamasını istemek....İronic...





    ne alaka dostum .. O zaman pahalı diye E kasanında C kasanında yada 5 kasanında 3 kasanında vs vs dizelleri üretilmesin,saçma.. Konuya gelince trendline yetersiz baska modele yonelin derim




  • Trendline donanım alınmaz. Yazıkları olsun VW'e. Direksiyondan kumanda bile koymuyor sıfır araca. Hemde Golf etiketine ait araca. Zaten bayiye gittiğimde de çok ağır küfürler etmiştim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcake±

    Trendline donanım alınmaz. Yazıkları olsun VW'e. Direksiyondan kumanda bile koymuyor sıfır araca. Hemde Golf etiketine ait araca. Zaten bayiye gittiğimde de çok ağır küfürler etmiştim.


    Comfortline donanımının Trendline'dan farkları:
    - Bagajda 12 V'luk Soket
    Pek kullanacağımı sanmıyorum.
    - Çok Fonksiyonlu Direksiyon
    Vites değiştirmeye gerek yok, hatta olmasın. Diğer tuşlar olsa da olur olmasa da.
    - Deri Vites Topuzu ve El Freni
    Hiç fark etmez.
    - Işıklı Makyaj Aynaları
    Olsa iyi olurdu.
    - Yüksek Ayarlı Yolcu Koltuğu
    Hiç fark etmez.
    - Aluminyum Jant
    Olsa iyi olurdu.
    - Ön Sis Farları
    Olsa iyi olurdu.
    - Kaliteli Koltuklar
    Olmamasına üzüldüm.

    Neticede keşke koltukları daha kaliteli olsaydı, onun dışındaki farklar önemli değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunlu -- 20 Haziran 2010; 14:55:33 >




  • bence b sınıfı araçlara bak.hem de kalan parayı mazot parası yaparsınız.bayan kullanacak demişşszin zaten.fiesta,punto evo,corsa,i 20 gibi birçok altentaif var ve kaliteli arabalar
  • Son nesil Golf'ün direksiyonunun sertliği nasıl?
    Polo'nunki kadar sert mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunlu -- 2 Temmuz 2010; 21:25:05 >
  • polo nun direksiyonu sert degil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunlu

    quote:

    Orijinalden alıntı: mcake±

    Trendline donanım alınmaz. Yazıkları olsun VW'e. Direksiyondan kumanda bile koymuyor sıfır araca. Hemde Golf etiketine ait araca. Zaten bayiye gittiğimde de çok ağır küfürler etmiştim.


    Comfortline donanımının Trendline'dan farkları:
    - Bagajda 12 V'luk Soket
    Pek kullanacağımı sanmıyorum.
    - Çok Fonksiyonlu Direksiyon
    Vites değiştirmeye gerek yok, hatta olmasın. Diğer tuşlar olsa da olur olmasa da.
    - Deri Vites Topuzu ve El Freni
    Hiç fark etmez.
    - Işıklı Makyaj Aynaları
    Olsa iyi olurdu.
    - Yüksek Ayarlı Yolcu Koltuğu
    Hiç fark etmez.
    - Aluminyum Jant
    Olsa iyi olurdu.
    - Ön Sis Farları
    Olsa iyi olurdu.
    - Kaliteli Koltuklar
    Olmamasına üzüldüm.

    Neticede keşke koltukları daha kaliteli olsaydı, onun dışındaki farklar önemli değil.


    Bence kendini avutmaya çalışıyorsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Bence kendini avutmaya çalışıyorsun.


    Neden ki?
    Araba alırken önemli olan ihtiyacın olan aksesuarları satın almak.
    Diğer arabamda çok fonksiyonlu tiptronik spor direksiyon var, alırken 2500 TL vermiştim. Şu ana kadar direksiyondaki vites kollarını bir ya da iki kere kullandım. Kullanmayacağım şeye neden para vereyim ki?
  • Ben olsam kabak gibi arabaya 50 bin vermezdim ama otomatik dizel olarakta pek cazip seçenekler yok.
  • Citoren C5 bakın diyeceğim ama otomatiği yok Bravo yu ve i30 da inceleyin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Ben olsam kabak gibi arabaya 50 bin vermezdim ama otomatik dizel olarakta pek cazip seçenekler yok.


    Ya Polo'ya 40 vereceğim ya da Golf'e 50 vereceğim. Polo'da bağımsız süspansiyon bile yok, Golf daha dolu.
    Başka alternatif olmadığı için bu ikisinin arasındayım.
    Citroen C5 büyük bir araba, ufak ve şehirçinde kullanmalık bir araba lazım.
  • Çok mantıklı ve yerinde bir tercih. Araç kullanım olarak sınıfının en rafinesi. Sürüş rahatlığı, süspansiyon konforu, fren dozlaması, kabin sessizliği, otomatik şanzıman konusunda C sınıfının üstünde. Hem pasif güvenlik donanımları çok iyi, hem de gerçek kazalarda sağlamlık olarak kendini kanıtlamış bir markanın aracı.

    Motor gücü gayet iyi, yakıt tüketimi düşük, ancak motor yeni bir motor o nedenle dayanıklılık konusunda kendini henüz ispatlamadı.
    Otomatik şanzımanı D sınıfındaki araçların bile çoğunda yok. Ama arıza çıkarma konusunda kesin konuşmak zor; zaman gerekli.

    Forumda derin bir anti-Vw yapılanması var o yüzden çok sağlıklı bilgi alamayabilirsin. Aynı güzergâhta birkaç aklına yatan markayı kullan Golf'ü tercih etmen kolaylaşacaktır.

    Ben 122 bg. Dsg Highline kullanıyorum (1,5 yıla yaklaştı) araçtan çok memnunum, kesinlikle çok konforlu ve kullanırken güven veriyor.

    Bu arada alırsan beyaz renk tercih et, hem Golf'e yakışıyor hem de metaliğe gereksiz 1000tl vermemiş olursun.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.