- x
Hararet problemi - Uydurma sistem ?
47 Cevap4388 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Haziran 2010; 22:16:24 

Merhabalar .

79 model opel kadett in soğutma sistemine el attık arkadaşlar önceki sistem mekanikti (kayış ile hareket alan pervane) ve sadece yaz sıcağında uzun tırmanışlarda (yaylaya çıkarken mesela) hararet sorunumuz oluyordu aracın sistemini kendi mekanik fanı iptal ederek müşürlü elektrikli fan sisteme çevirdik aracın kendi radyatörü 3 sıra standart alüminyüm radyatördü 4 sıra süper komple bakır radyatör aldık fan müşürünü 90 derece koyduk fan olarak renault europa fanı kullandık ve termostad ı 75 derecelik renault toros hortum içi olanlarından seçtik netice itibarı hararet sorunumuz eskiden daha kötüye gitti düz yolda bir sıkıntı olmuyor ancak dağa bayıra vurduğumuzda çok kısa bir süre sonra hararet 90 ı az bie şey geçip sabit kalıyor ve fan sürekli devrede oluyor test aşamasında araçta tek kişi (şöför) oluyor bu şekilde kaldıki yaz sıcaklarında ve araç dolu iken uzun tırmanışlarda hararet sorunu dahada artacak hatta başımıza iş açacak fikirleriniz önerileriniz ne olur ne yapmak gerekiyor ? Yada neyi yanlış yaptık nerde hata yaptık ?

Fan müşürünü daha düşük seçebilirim ancak bu sefer zaten hiç susmayan fan için daha çok iş çıkartmış olacağız hiç susmayan fan asla susmayacak acaba fanımı değiştirsem ? Fanı çıkma bir arkadaştan temin ettim sıfır europa fanlarının hava debisi nedir bilmiyorum ama benim kullandığım fanın debisi bana sanki azmış gibi geldi bu bir etken olabilirmi ? Olmadı tofaş fanı uydurup denemeyi düşünüyorum tofaş fanlarının rakamsal olarak debi değerini bilmiyorum ama nerdeyse çalıştığında kendini uçuracak etkisi verecek kadar kuvvetli üflüyor ne siz dersiniz ?


3505 Mesaj
17 Haziran 2010; 22:32:58 

bakır radyatörde sorun olabilir. bakır radyatörler geç ısınıp geç soğuyor diye biliyorum. bir de tofaş fanı yerine bu klimalarda kullanılan fanlardan deneme yapın derim. ( ekleme )



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kudal -- 17 Haziran 2010; 22:34:12 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Haziran 2010; 22:39:49 

Elinize saglık derım emek harcanmıs karsılıgı alınır umarım....

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Haziran 2010; 22:42:51 

Bakır iyi iletkendir fakat alüminyum daha iyi iletir. Ayrıca Fanı biraz daha yaklaştırmayı ve de büyütmeyi deneyin hocam...


4359 Mesaj
17 Haziran 2010; 22:43:27 

Eski opellerde hararet sorunu kronik herhalde hep duyuyorum bu tür sıkıntıları.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Haziran 2010; 22:43:35 

kudal bakır radyatörü radyatör temelinde son nokta olduğu için tercih ettik benim bildiğim bakır alüminyüm den daha hızlı ısıyı emer nakleder yanılıyormuyum yoksa ?


ATTRACTION teşekkür ederim üstad ama henüz bir hayrını göremedik :)

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Haziran 2010; 22:46:41 

HaCKeRBoY64 bak bunu iyi söyledin şimdi farkettim evet fan ile radyatör arasında nerdeyse iki parmak boşluk var ve davlumbaz yok tüm bunlar bir etken sanırım ama şu fan çok kafamı kurcalıyor kuvvetli bir fana ihtiyacım var gibi bahsedilen klima fanları bu iş için yeterli havayı üfleyebilirmi acaba ?


3505 Mesaj
17 Haziran 2010; 22:49:36 

yanılıyor olabilirsin. birinden alüminyum radyatör bul tekrar dene bence...


_____________________________



4359 Mesaj
17 Haziran 2010; 22:51:53 

Hocam birde şöyle düşünmek lazım:Alman yapımı bazı eski araçlarda hararet sorunları duyuyorum adamlar kendi memleketlerinin serinliğini düşünerek yeterli soğutma kombinasyonunu sağlamak istemediğinden olabilir.Aynı sorun 75 Granada'da vardı babam tamirciye götürdü birkaç işlem olduktan sonra düzeldi fakat işlem detaylarını bilmiyorum şuan.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Haziran 2010; 22:56:14 

Şu bakır radyatör ile alüminyüm radyatör olayını bi araştırayım aklıma takıldı.

unforgiv3n son olarak fanı değiştirir daha güçlü bir fan uygularım o zamanda olmaz ise yapılacak tek şey radyatörü sıra sayısı olarak değilde en boy olarak büyütmek olacak tabi kesme biçme işlemi gerekiyor bunun için.


3505 Mesaj
17 Haziran 2010; 23:05:10 

klima fanını da araştır arkadaşım...


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Haziran 2010; 23:11:57 

Klima fanı aklımda yarın elektrikçi arkadaşa uğrayıp elinde klima fanı olup olmadığını soracağım varsa tofaş fanı ile göz kararı kıyaslama bir deneme yapacağım sonucu bildiririm teşekkürler bu arada :)


 
3522 Mesaj
17 Haziran 2010; 23:20:37 

davlumbaz takın, fan müşürünü biraz daha alt sıcaklıkta devreye girecek şekilde seçin. madem 90 da sabit kalıyor daha erken devreye sokarsanız daha iyi sonuç alabilirsiniz. (85 civarı)
ek olarak bakır her zaman iyidir.
bilgisayar cpu soğutucularında bakır her zaman daha iyi sonuç verir. bakır çabuk ısınır çabuk soğur. buradan karşılaştırabilirsiniz bakır ve aliminyum arasındaki seçimi :)


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Haziran 2010; 23:46:44 

90 da sabit kalmıyor ne yazıkki ortalama 95 gibi sabit kalıyor ama zorlasam yada araç dolu olsa bu değer artar.Fan müşürünü düşürürsek 95 derecede bile hiç durmayan fana daha fazla iş çıkartmış olmayacakmıyız ? Yani 90 dereceye bile indiremiyor sıcaklığı 80 e yada 85 e çok zor gibi yoksa atladığım bir noktamı var


6485 Mesaj
18 Haziran 2010; 0:09:25 


quote:

Orijinalden alıntı: Du Hast

davlumbaz takın, fan müşürünü biraz daha alt sıcaklıkta devreye girecek şekilde seçin. madem 90 da sabit kalıyor daha erken devreye sokarsanız daha iyi sonuç alabilirsiniz. (85 civarı)
ek olarak bakır her zaman iyidir.
bilgisayar cpu soğutucularında bakır her zaman daha iyi sonuç verir. bakır çabuk ısınır çabuk soğur. buradan karşılaştırabilirsiniz bakır ve aliminyum arasındaki seçimi :)



arkadaş haklı, bilgisayarda bile makinenin üstünde gelen dandik sistemler alüminyumdur. iyi bir soğutucu almak isterseniz bakır olur ve fiyatı çok daha uçuktur. hatta laptopların çoğunda (kaliteli ise) bakır sistemler kullanılır.
arabada da bu durumun değişeceğini zannetmiyorum.


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



3567 Mesaj
18 Haziran 2010; 0:26:19 

İlk iş fanı değiştirmek. Eğer uydurulabilirse bir de davlumbaz takmak.

Klima fanı denmiş ama çoğu araçta klima fanı dış kısma gelir ve su radyatörü fanının tersi yönde hava akımı sağlar.

Radyatörün bakır olmasından kaynaklı bir sorun olduğunu sanmıyorum.

Büyük bir fan işi çözer gibi.

Ayrıca müşür için de 90 derece iyi. Altında olursa kısa sürede fan motoru yanar.

Keşke projeni fotoğraflandırarak paylaşsaydın.

Başarılar, kolay gelsin.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Haziran 2010; 9:27:47 

Fotoğrafları bu gün eklerim ilginize teşekkür ederim bu gün yeni bir fan arayışına gireceğim klima fanlarını bakarım ama sanıyorumki tofaş fanı kadar yine üflemeyecek tofaş fanının üzerinde bu kadar durmamın nedeni hem ucuz hemde güçlü bir fan olması.

Ayrıca şöyle bir durum söz konusu ben fanı radyatörün önüne koydum radyatör ile motor arasına koymadım bunun nedeni devirdaim kasnağı sorun çıkardı fan motoru kasnağa çarpıyor sığdıramadım bu yüzden radyatörün önüne koydum bu bir etken olabilirmi ?

Uzaklaştırılmış
7 gün cezanın,
1 gün 20 sa. 33 dk. kadarı kaldı.
18 Haziran 2010; 9:49:53 

öne koyduğunuz için sorun olabilir.
fan nereye üflüyor?
motora doğru üflüyorsa sorun olmaması lazım.
ama ön panjura doğru üflüyorsa problem çıkarır. çünkü araç hareket halindeyken önden gelen hava ile fandan gelen ters yönlü hava çakışır.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Haziran 2010; 9:58:53 

Fan motora doğru üflüyor evet ama şöyle bir şey olabilirmi fanı radyatörün önüne koyduğumuz için karşıdan gelen rüzgarı fan kesiyor sadece soğutma işlemi fan üzerine kalıyor buda yetersiz geliyor ?


 
3522 Mesaj
18 Haziran 2010; 10:59:16 


quote:

Orijinalden alıntı: AnarKin

Fan motora doğru üflüyor evet ama şöyle bir şey olabilirmi fanı radyatörün önüne koyduğumuz için karşıdan gelen rüzgarı fan kesiyor sadece soğutma işlemi fan üzerine kalıyor buda yetersiz geliyor ?

bahsettiğiniz şey olmaz çünkü arkada olsada bu nedenle yine soğutma olmazdı. rüzgar fana çarpacak ve arkaya geçemeyecek soğutma yapamayacaktı.
daha güçlü bir fan ve bir damlumbaz bulursanız daha iyi sonuç alırsınız.


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


3016 Mesaj
18 Haziran 2010; 11:33:54 


quote:

Orijinalden alıntı: AnarKin

Fotoğrafları bu gün eklerim ilginize teşekkür ederim bu gün yeni bir fan arayışına gireceğim klima fanlarını bakarım ama sanıyorumki tofaş fanı kadar yine üflemeyecek tofaş fanının üzerinde bu kadar durmamın nedeni hem ucuz hemde güçlü bir fan olması.

Ayrıca şöyle bir durum söz konusu ben fanı radyatörün önüne koydum radyatör ile motor arasına koymadım bunun nedeni devirdaim kasnağı sorun çıkardı fan motoru kasnağa çarpıyor sığdıramadım bu yüzden radyatörün önüne koydum bu bir etken olabilirmi ?

radyatörünüzde problem yok gibi.fanı koyduğuz yer yanlış.araçlarda fan radyatör motor arasına konur.
fanı büyütüp devrinide yüksek tutarsanız sorun(hararet)çözülür.
çözülmediyse başka yerlere bakmak gerekir;biz antifirize allerjisi olan bir toplumuz.vede kullanmamayı MARİFET sayarız.hararet probleminin bir nedenide antifiriz kullanmamadır.nedeni;blok içi paslanmadan dolayı soğutma sıvısı yüzeyle yeterli teması sağlayamadığından her zaman hararet problemi mevcuttur.şayet öyle bir durum varsa blok içini temizlemenizi salık veririm.
arkadaşlar belirtmiş,davlumbazda soğutmaya olumlu etki eder.birde DEVRİDAİM pompanızı elden geçirin.kolay gelsin.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Haziran 2010; 11:58:42 

Motorumun tüm bakımlarını tamirlerini kendim hallediyorum benim bakımdan çıkardığım motorumda idare eder mantığı yoktur ufakta olsa bir deforma oluşmuş ise o parça değişir bu yüzden motorun bir çok parçasını devirdaim pompası ile birlikte zaten değiştirmiştim yani devirdaim pompam sıfır km antifiriz olayına benim yaklaşımım anlattığınız gibi değil kesinlikle ben antifiriz olmaz ise olmaz diyenlerdenim ancak aracımda antifiriz henüz yok bunun nedeni henüz düzenli bir sistem oturtamadığımız için sık sık motor suyunu boşaltıp farklı uygulamalar denediğimizdendir motor altına kab koyup sonra o kabtan boşalan antifirizli suyu doldurmakta uğraş verici geliyor bize sistemi oturttuğumuz takdirde antifirizi fazlasıyla ekliyeceğim sanırım ortak fikrimiz daha güçlü bir fan ve davlumbaz bu saatten sonra bu yönde ilerlicem sonuçları bildiririm.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Haziran 2010; 12:08:54 

Şu anki uygulamanın resimleri ;

0


0


0


0


0


0

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Haziran 2010; 12:13:39 

Pervane dönüş yönü ok yönündedir ;

0


3016 Mesaj
18 Haziran 2010; 12:45:31 

kendi işinizi kendinizin halletmesi takdire şayan birşey,kutlarım.
resimleri gördüm daha net sorular sorabilirim.neden kendi fanını kullanmıyorsunuz?piyasada oraya uydurabileceğiniz çokça plastik fan mevcut.
radyatör küçük.bulursanız sık sıra super.çıkmasını ucuz fiyata bulursunuz.
ön tarafa koyduğunuz fanın bana göre hiçbir işlevi yok gibi itilen hava peteklerden geçme yerine daha kısa ve kestirme olan kaçış yollarını deneyecektir.
yani radyatörün bir yanı yaz biryanı kış gibi.
madem modifiye ettiniz radyatörü biraz daha öne alabilirsiniz arkasına elektrikli fanı yerleştirmek için.
dahada olmadı ;fan ve motor ayrı çalışan sistem üzerinde çalışın.küçük bir kayışla yanda çalışan bir motor ile fanı çevirebilirsiniz.kolay gelsin.
---------------------
ed.sıkça değiştirilen su blok içi paslanmayı arttırır.erimiş oksijen her seferinde yenileniyor.bari boşalttığınız suyu tekrar kullanın.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 18 Haziran 2010; 12:49:13 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Haziran 2010; 13:12:38 

Aslında orjinal radyatör bu değil boyut olarak aynısı ancak orjinal radyatör 3 sıra alüminyüm idi resimlerdeki radyatör sonradan temin edilen çıkma ama temiz durumda komple bakır 4 sıra super dir.Neden mekanik fanı iptal ettim çünkü uzun tırmanışlarda hararet sorunu yaşıyordum (aslında şimdi daha kötü durumda) ve gaza bastıkça çıkan fan sesine bir türlü alışamadım ayrıca mekanik fan hem yakıtı hemde performansı ufakta olsa etkilemekte diğer nedende teknolojiye biraz ayak uydurmak istedim belkide bilemiyorum bir adet tofaş fanı temin edip radyatörün arkasına yani motor ile radyatör arasına monte edeceğim eğer sığmaz ise dediğiniz gibi radyatörü biraz daha öne doğru kaydırıp bir şekilde fanı araya sığdırmaya çalışacağım güzelde bir davlumbaz ile bu iş tamam olur sanırım akşama gelişmeleri belirtirim tekrardan teşekkürler.

Not : Değiştirilen su uyarısı için teşekkürler


 
2368 Mesaj
18 Haziran 2010; 14:40:03 

quote:

Orijinalden alıntı: AnarKin
kudal bakır radyatörü radyatör temelinde son nokta olduğu için tercih ettik benim bildiğim bakır alüminyüm den daha hızlı ısıyı emer nakleder yanılıyormuyum yoksa ?


ATTRACTION teşekkür ederim üstad ama henüz bir hayrını göremedik :)

Sogutma isinde aliminyum daha iyi iletir.
Dikkat edin tum CPU sogutuculari aliminyumdur.
pardon duzeltiyorum , bakir aliminyumdan iki kat daha iyi isi iletiyor gorunuyor :)
http://www.klimaci.com/...hane/isililetkenlik.htm



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 18 Haziran 2010; 14:42:42 >

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Haziran 2010; 14:43:28 

İyi ama cpu fanlarında performansa o/c a yönelik tüm uygulamalarda bakır soğutucular tavsiye edilmekte hatta p4 soğutucularının orta kısmı bakır çevre alüminyümdür ? Büyük bir karışıklık var sanırım bu konuda.


 
2368 Mesaj
18 Haziran 2010; 14:45:25 


quote:

Orijinalden alıntı: AnarKin
İyi ama cpu fanlarında performansa o/c a yönelik tüm uygulamalarda bakır soğutucular tavsiye edilmekte hatta p4 soğutucularının orta kısmı bakır çevre alüminyümdür ? Büyük bir karışıklık var sanırım bu konuda.

Duzelttim hocam , bakir daha iyi bariz :)))



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


3567 Mesaj
18 Haziran 2010; 14:50:40 

Ben fanın radyatörün önünde olduğunu farketmemiştim. Fotoları gördükten sonra farkettim. Bu yanlış. Radyatörün arkasına gelecek şekilde tasarlanmış bir peraneyi öne takarsanız sorun yaşarsınız.

seçenekler;
-güçlü bir fanı radyatörün arkasına yerleştirmek
-güçlü bir klima fanını şimdiki fanla değiştirmek(klima fanları öne gelir ve su radyatörü fanının tersi yönde çalışır. Yani havayı radyatörün üstüne iter.)

Ancak özellikle yüksek hızlarda radyatörün önündeki fan hava geçişini hızlandırmaktan çok hava geçişine engel olacaktır. Bu yüzden mümkün olduğunca fanı radyatörün arkasına koymaya ve güçlü bir su radyatörü fanı kullanmaya çalışın.

Kolay gelsin.


_____________________________



 
3156 Mesaj
18 Haziran 2010; 17:08:59 

...ayrıca fanın havayı çektiği kısım vakum bölgesidir hava vakumdan dolayı soğur ve soğutmaya daha çok yardımcı olur. Bu yüzden yer problemi yoksa üreticiler de fanı hep arkaya koyarlar. Ancak bu veya radyatörün malzemesi büyük farklar gösterecek şeyler pek değil. Bunlar yeri gelmişken açılan konular, bence probleminizin kaynağı değiller.

Benim gördüğüm bariz hata fanınn radyatöre çok uzak durması. Belki orjinal mekanik fanı örnek aldınız, eğer öyleyse motor hareketli olduğu için fazla yaklaştırılmamıştır ama buna karşılık fan kanatları daha yüksek kapasitelidir. Sabit montajlı elektrik fanları ise neredeyse radyatöre değecek uzaklıkta olmalı. Davlumbazın dafaydası olacaktır.

Antifriz de soğutmaya küçük bir katkı sağlar. 90°C'ye gelen su da, sistemleri inanmayacağınız kadar çabuk paslandırabilir, bence dikkatli olunuz, emeğe yazık olmasın. Piyasada çokça bulunabilen BS 6580'i karşılayan bir antfriz kullanın. Çünkü bu standardın aşağıdaki GM standartlarına çok yakın değerleri vardır. Standardları karşılamayan antifriz kullanmayın.

GM 1825M (Aluminum)
GM 1899M (non-Aluminum)

Bir de termostatı kontrol ettiniz mi? Bazıları yeni bile olsa kısmen bozuk davranabiliyor.

Konu bütünlüğü için bazı söylenmişleri tekrar söylemiş oldum. Aynı şeyleri daha önce yazanlar kusura bakmasınlar.



 
1462 Mesaj
18 Haziran 2010; 17:23:43 

Bakır radyatörler pahalı ve ağır olduklarıdan yerini daha ucuz alüminyum radyatörlere terketmişlerdir. Soğutmalarında, bir sorun olduğu için değil.

Soğutma fanı arkaya alınıp, davlunbazlı Tofaş serisi fan 88 ->ve sonrası model takılırsa sorun büyük ihtimal ile çözülecektir.

Zaten iki fanıda görünce, aralarındaki farkı sizde anlayacaksınız. Tofaş fanlarda motor daha büyük ve pervane alanı çok daha fazladır.



_____________________________



3016 Mesaj
18 Haziran 2010; 19:35:47 

hatta bulabilirseniz kazansız radyatör alın ve uydurun.genleşme kaplı olandan.çünkü kazanlı radyatöre nazaran daha çok yüzey soğutur.
değişikliklere girişmediyseniz palastik, kanadı az, büyük bir pervane uydurun derim orijinal kasnağa.hatta eğimi("piçi")çok olmasın.(kanadın rüzgar üreten eğikliği(gemi pervanelerinde o eğikliğe"piç"derler.yanlış anlamayı düzeltmek için diyorum.birde motorunuzdan gelen hiçbir sesten(arıza sesi hariç)rahatsız olmayın....size ninni gelsin.
-----------------------------------------
ed:birde o resimdeki pervaneye deyil motoru boş odayı emanet edemem. nerde ne zaman su koyvereceği belli olmaz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 18 Haziran 2010; 19:40:32 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Haziran 2010; 21:15:20 

Tüm söylediklerinizi dikkate alacağım arkadaşlar her birinize çok teşekkür ederim sonuç itibarı ile her şey netleşti motor ile radyatör arasına mümkün olduğunda radyatöre yakın koyulacak bir adet tofaş fanı ve uygun davlumbaz ile sorunun üstesinden gelmiş olacağım fanı temin edebildim ancak henüz montajını yapamadım bitirdiğimde resimleri eklerim tekrardan herkese teşekkürler


 
18 Mesaj
19 Haziran 2010; 0:06:42 

ustam ne yaptınız böyle tamamen mantık dışı bir uygulama, o pervane içeri hava çekmek üzere dizayn edilmiş siz üfletiyorsunuz onu motordan tarafa alın hiç bir problem kalmaz...


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Haziran 2010; 0:28:49 


quote:

Orijinalden alıntı: AnarKin

Pervane dönüş yönü ok yönündedir ;

0



Hocam zaten fanın havayı içeri çekmek üzere dizayn edildiği belli. Kanat açılarına bakın. Ovalimsi kanatlar var. Orjinal yönde havayı silerek alıp şiddetli şekilde arkaya ittirecek tarzda tasarlanmış ama tersi yönde çalışınca çektiği havayı yaymaktan başka pek fazla bir işe yaramıyor maalesef...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Haziran 2010; 0:35:02 

Şu durumda fan radyatöre , motora doğru üflemekte.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Haziran 2010; 21:23:23 

Arkadaşlar tofaş fanı ile sorunu hallettik fanı radyatör ile motor arasında radyatöre yakın monte ettik test sürecinde araç dolu halde tırmanış yaptık hararet 90 da sabit kaldı çıkması için çabaladıysamda çıkmadı resimleri yarın eklerim yardımları için tüm arkadaşlara teşekkür ederim


3567 Mesaj
19 Haziran 2010; 21:29:01 


quote:

Orijinalden alıntı: AnarKin

Arkadaşlar tofaş fanı ile sorunu hallettik fanı radyatör ile motor arasında radyatöre yakın monte ettik test sürecinde araç dolu halde tırmanış yaptık hararet 90 da sabit kaldı çıkması için çabaladıysamda çıkmadı resimleri yarın eklerim yardımları için tüm arkadaşlara teşekkür ederim


Hadi gözün aydın

Neymiş; foruma sormadan modifiye olmazmış


_____________________________



 
1462 Mesaj
19 Haziran 2010; 22:43:18 


quote:

Orijinalden alıntı: AnarKin

Arkadaşlar tofaş fanı ile sorunu hallettik fanı radyatör ile motor arasında radyatöre yakın monte ettik test sürecinde araç dolu halde tırmanış yaptık hararet 90 da sabit kaldı çıkması için çabaladıysamda çıkmadı resimleri yarın eklerim yardımları için tüm arkadaşlara teşekkür ederim


Hayırlı olsun. Tofaş fanları hangi marka bilmiyorum fakat, kamyonlara bile takıyorlar, soğutamayacağı bir şey yok.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Haziran 2010; 1:02:01 

Son durumun resimleri arkadaşlar ;

0


0


0


0


0




2577 Mesaj
20 Haziran 2010; 1:29:22 

Elinize saglik derim ben


_____________________________



Ford Focus HB TDCi Collection 2011


3016 Mesaj
20 Haziran 2010; 9:00:19 

ben yine eleştirilerime devam edeyim.önce emeğe saygı birinci düsturdur.....
fanın motoru biraz kasnağa yakın gibi duruyor imkanınız varsa radyatörü biraz daha ileri alın.nedeni;takozlar(motor-şanzıman)zamanla bozula bilir zaten yapıları gereği esnektirler yokuş aşağı inerken sert frende motor bir miktar öne gidip fanın motoruna kasnak çarpabilir.
ikinci eleştiri noktam(bunu daha çok dikkate alın)üst kazan hortumu(sıcak dönüşü)çok kısa.neredeyse direk bağlı.mahzuru;hortum kısa olduğu için motor silkelenmelerine ayak uyduramayacak ve zayıf yerine hasar varecek.(ki bu da genelde üst kazan hortumun bağlandığı yerdeki lehimi koparma şeklinde olur)ben uydurabileceğiniz uzunca bir hortum öneririm.kolay gelsin.....


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Haziran 2010; 9:45:53 

Woo-Hoo Tofaş fanının kanatları nedir öyle Helikopter pervanesi gibi mübarek. Buz gibi yapar ortalığı

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Haziran 2010; 13:37:49 

Resimlerde devirdaim kasnağı ile fan motoru arası mesafe az görünüyor ama nerdeyse 2 - 2.5 parmak kadar bir boşluk var bu bence yeterli olur çünkü motorun ileri geri oynayacağını sanmıyorum motor takozu yada takozları kopsa dahi şanzıman takozları yine buna mani olur duruma göre sağa sola esneyebiliyor ama bu zaten normal.Hortum konusunda gelirsek alt hortumu zaten değiştirdim üst hortum biraz özele giriyor motor tarafı kalın radyatör tarafına doğru inceliyor o kısıma bir yöntem düşünecem benimde pek içime sinmedi şimdilik o şekilde duruyor pazartesi salı gibi de onu hallederim

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Haziran 2010; 13:41:52 

HaCKeRBoY64 sanayide oto elektrikçi bir arkadaşımda bir çok fanı test ettim klima fanlarıda buna dahil emin ol tofaş fanından daha kuvvetlisini bulamadım bariz farklar var aralarında hemde ucuz 65 tl şu anda araç rölantide iken fan açınca maksimum 10 sn açık kalıyor 10 sn sonra hararet 80 civarına düşüp fan kapanıyor.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
23 Haziran 2010; 0:52:45 


quote:

Orijinalden alıntı: AnarKin

HaCKeRBoY64 sanayide oto elektrikçi bir arkadaşımda bir çok fanı test ettim klima fanlarıda buna dahil emin ol tofaş fanından daha kuvvetlisini bulamadım bariz farklar var aralarında hemde ucuz 65 tl şu anda araç rölantide iken fan açınca maksimum 10 sn açık kalıyor 10 sn sonra hararet 80 civarına düşüp fan kapanıyor.

Ağabey hayırlı olsun o zman. Kazasız belasız inşallah :)


4554 Mesaj
23 Haziran 2010; 1:03:24 


quote:

Orijinalden alıntı: O.B.K

Ben fanın radyatörün önünde olduğunu farketmemiştim. Fotoları gördükten sonra farkettim. Bu yanlış. Radyatörün arkasına gelecek şekilde tasarlanmış bir peraneyi öne takarsanız sorun yaşarsınız.

seçenekler;
-güçlü bir fanı radyatörün arkasına yerleştirmek
-güçlü bir klima fanını şimdiki fanla değiştirmek(klima fanları öne gelir ve su radyatörü fanının tersi yönde çalışır. Yani havayı radyatörün üstüne iter.)

Ancak özellikle yüksek hızlarda radyatörün önündeki fan hava geçişini hızlandırmaktan çok hava geçişine engel olacaktır. Bu yüzden mümkün olduğunca fanı radyatörün arkasına koymaya ve güçlü bir su radyatörü fanı kullanmaya çalışın.

Kolay gelsin.


Hocam bizim arabada klima ve radyatör fanı ortak.Araç megane 1.Hararette yapsa klimada açılsa aynı fan çalışıyor.Sadece miş yapıyor fan yani radyatörlerin arkasında.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.454