Şimdi Ara

arkadan cekis mi yoksa önden mi?neden?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
2
Favori
33.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkdaslar belki daha once acilmistir ama ben yine de fikirlerinizi almak istiyorum.avantajlarini dez avantajlarini yazarsaniz guzel olur.simdiden tesekkurler.saygilarimla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brifing -- 16 Haziran 2010; 0:29:12 >



  • forumda bi kaç sefer rastladım..''arkadan cekişin zevkide ayrı'' vb cümleler kuruluordu..tam aksine arkadan cekişli diye araç almayanlarda gördüm..önümü ne atıomuş öle bişeler duymuştum bende merak ediorm..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panmordeczka

    forumda bi kaç sefer rastladım..''arkadan cekişin zevkide ayrı'' vb cümleler kuruluordu..tam aksine arkadan cekişli diye araç almayanlarda gördüm..önümü ne atıomuş öle bişeler duymuştum bende merak ediorm..
    Aha, birazdan "arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir" muhabbetleri başlayacak.Canını seven kaçsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazım19

    Aha, birazdan "arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir" muhabbetleri başlayacak.Canını seven kaçsın.

    Alıntıları Göster
    jetta bile önden cekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lastiksibobu

    jetta bile önden cekiyor

    Alıntıları Göster
    Arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S Line

    Arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir.

    Alıntıları Göster
    niden geri geri giderken çekiyor ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lastiksibobu

    niden geri geri giderken çekiyor ama

    Alıntıları Göster
    "arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir

    Şuan önden çekiş araç kullanıyorum fakat arkadan itiş güçlü bi aracım olmasını isterdim virajlarda adrenalin için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer

    "arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir

    Şuan önden çekiş araç kullanıyorum fakat arkadan itiş güçlü bi aracım olmasını isterdim virajlarda adrenalin için

    Alıntıları Göster
    neye göre kime göre neden sordun napıcan ajan mısın?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S Line

    Arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir.

    Alıntıları Göster
    7 sene onden cekis araclar kullandim. Sonra bir Subaru AWD aracim oldu hakkaten viraj almasi ilk kalkista patinaj cekmeden ileri firlamasi, kardaki performansi beni kendine hayran birakti. Virajdayken gaza basinca rayda gidiyormus gibi donmesi sanki arac ne kadar gaza bassam da savrulmayacak hissi yaratiyordu. Tabi bunun en buyuk dezavantaji yakit ve performans konusunda oluyordu. Hem arac agirlasiyor, hem guc kayiplari fazlalasiyor, otobanda sabit hizda giderken bile dort tekere birden guc iletmek cogu zaman gereksiz ve bosa yakit masrafi. Ama onden cekise bir Subaruyu her zaman tercih ederim.

    Arkadan itise gelirsek. Subarudan sonra su an BMW kullaniyorum. Onden cekiste arac patinaja dusunce direksiyon saga sola oynamaya baslar, bunda oyle bir sorun hic bir zaman olmuyor. Seri kalkislarda arkadan gelen kisa sureli bir patinaj sesi esliginde direksiyon sabit olarak kalkiyor. Virajlarda hafif gaz vererek kontrol etmesi onden cekise gore bence daha kolay. Onden cekis arac arkasini biraktigi zaman kontrolsuzce savruluyor, ama bunda arkayi birakacagi zaman biraz gaz vererek kontrol altina almak mumkun. Tabi ben profesyonel bir surucu degilim o yuzden araci kaydirarak donme falan gibi girisimlerim olmuyor. Bu durumda hangisi daha iyidir bilemiyorum. benim amacim arac kontrolunu kaybetmeden donmek, bunun da arkadan itiste daha rahat oldugunu farkettim. Mesela yine viraj icinde onden cekiste hizlanmak isterseniz aracin dengesi bozuluyor, on tekerler patinaja duserse viraj donmek zorlasiyor hatta kontrol kaybi olabiliyor. Fakat arkadan itiste gaza basinca ayni cizgide viraja devam etmek mumkun oluyor. Bunlar benim su ana kadarki gozlemlerim. Siralama yaparsam

    Guvenlik:
    AWD
    RWD
    FWD

    Eglence
    RWD
    AWD
    FWD




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S Line

    Arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir.


    "Bu araba süper, yokuşta acaip güzel çekiyor" lafını hemen herkes kullanır. Ben hiç "Yokuşta çok güzel itiyor" diye bir kullanım görmedim. Hangi tekerden olursa olsun doğru kelime "Çekiş" kelimesidir. Yine benzer bir kullanımı 4 tekerden çekiş için de kullanabiliriz. Durum 2-2 berabere yani 2 önde 2 de arkada tekerlek varken neden 4 tekerden itiş denmiyor?

    TDK Sözlüğü:http://www.tdk.gov.tr/TR/Genel/SozBul.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF4376734BED947CDE&Kelime=%c3%a7eki%c5%9f

    TDK sözlüğüne göre aracın çekme gücü "çekme" kelimesi ile belirtilir. Arka tekerden çekiş dediğimizde de bu motorun çekme gücünün hangi tekerlerler vasıtasıyla verildiği kastedilmektedir. Yoksa tekerleğin arabayı ittiği mi çektiği mi değil.


    Bu da Mercedes Türkiye'nin resmi sitesinden teknik veriler. Bakın bakalım ne yazmış güç aktarımı bölümüne.

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w204/technical_data.html


    Ama ben şahsen pek takılmıyorum buna. Sadece birşeyi merak ediyorum. Arkadan itişçileri neden bu kadar rahatsız ediyor arkadan çekiş denmesi. Gördüğüm kadarıyla ağırlıklı olarak konu devam ederken hep arkadan itiştiçer konuyu itiş - çekiş üzerine getirip saptırıyor. Bırakın isteyen istediğini desin. Şahsen benim sizi çekişe ikna etme gibi bir amacım da yok. İtiş demeye devam edebilirsiniz ve bence mahsuru yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 16 Haziran 2010; 10:25:09 >




  • arkadan itiştir

    önden çekiştir.


    bencede spor bi otomobil olmadıkça türkiye şartlarında önden çekiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    arkadan itiştir

    önden çekiştir.


    bencede spor bi otomobil olmadıkça türkiye şartlarında önden çekiş.
    sadece önü arkası yok bu işin.bence olay diferansiyelde bitiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    arkadan itiştir

    önden çekiştir.


    bencede spor bi otomobil olmadıkça türkiye şartlarında önden çekiş.
    önden cekiş cünkü ;

    1- her zaman daha az yakar arkadan cekişlilere göre

    2-örnegin engebeli bir yoldasın önü kurtarırsan devamı gelir ancak arakdan cekişlilerde bu söz konusu değil

    3-arkadan cekişli arabalar karda buzlanmalarda cok sorun yaşar

    arkadan itiş in tek avantajı iseburnout yapmak oda benim yapıcagım iş degil....:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lastiksibobu

    jetta bile önden cekiyor

    170 HP DSG Jetta önden çekiyorsa cevap belli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: S Line

    Arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir.


    "Bu araba süper, yokuşta acaip güzel çekiyor" lafını hemen herkes kullanır. Ben hiç "Yokuşta çok güzel itiyor" diye bir kullanım görmedim. Hangi tekerden olursa olsun doğru kelime "Çekiş" kelimesidir. Yine benzer bir kullanımı 4 tekerden çekiş için de kullanabiliriz. Durum 2-2 berabere yani 2 önde 2 de arkada tekerlek varken neden 4 tekerden itiş denmiyor?

    TDK Sözlüğü:http://www.tdk.gov.tr/TR/Genel/SozBul.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF4376734BED947CDE&Kelime=%c3%a7eki%c5%9f

    TDK sözlüğüne göre aracın çekme gücü "çekme" kelimesi ile belirtilir. Arka tekerden çekiş dediğimizde de bu motorun çekme gücünün hangi tekerlerler vasıtasıyla verildiği kastedilmektedir. Yoksa tekerleğin arabayı ittiği mi çektiği mi değil.


    Bu da Mercedes Türkiye'nin resmi sitesinden teknik veriler. Bakın bakalım ne yazmış güç aktarımı bölümüne.

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w204/technical_data.html


    Ama ben şahsen pek takılmıyorum buna. Sadece birşeyi merak ediyorum. Arkadan itişçileri neden bu kadar rahatsız ediyor arkadan çekiş denmesi. Gördüğüm kadarıyla ağırlıklı olarak konu devam ederken hep arkadan itiştiçer konuyu itiş - çekiş üzerine getirip saptırıyor. Bırakın isteyen istediğini desin. Şahsen benim sizi çekişe ikna etme gibi bir amacım da yok. İtiş demeye devam edebilirsiniz ve bence mahsuru yok.



    "Arkadan itişçiler" sanayiye gittiklerinde "Usta şuna bir bak yokuşlarda İTİŞTEN DÜŞTÜ" diyorlar mı acaba?




  • Peki dezavantajları?

    Günümüzde artan sayıda araçta arkadan-itiş (veya çekiş, polemiğe gerek yok) tercih edilir oldu çünkü;

    1. Motorun gücü arttıkça akselerasyon ve yön verme kabiliyetlerini aynı tekerlerde toplamak çeşitli sorunlara yol açmaktadır.Günümüz motorlarında eğilim daha fazla güçten yana olduğu için çekiş ve yön verme fonksiyonlarını ayrı akslara dağıtmak giderek bir zorunluluk haline gelmektedir.

    2. 50/50 ağrılık dağılımını önden çekişli (veya itiş, yine polemiğe gerek yok) araçlarda yakalamak imkansıza yakınken, bu, arkadan itişlilerde daha kolayca başarılabilen bir objektiftir. Bu da aracın yol tutuşunu iyileştiren bir unsurdur. Önden-çekişlilerde ağırlık dağılımı daha çok 60/40 civarında seyretmekte, bu durum aracın ağırlık merkezinin öne kayarak yol tutuşunu olumsuz etkilemektedir.

    3.Modern çekiş kontrol sistemleriyle kaygan zeminlerde önden-çekişin sunduğu avantaj artık arkadan-itişliler tarafından da kullanılabiliyor. (TCS,ESP,VSA vs.). Bu artık önden-çekiş için bir avantaj olmaktan çıktı. Karda kalkış sadece bir FWD konforu değil.

    4. Arkadan-itişli araçlar sahip oldukları dengeli ağırlık dağılımı yüzünden daha iyi ve daha güvenli durma kabiliyetine sahiptirler.

    5.Önden çekişlilerde görülen ve "torque-steer" denilen aracın torkunun gaza sert bastığınızda direksiyondan komut edilmeyen yön istenmeyen değişikliklerine yol açması durumu arkadan-itişlilerde yoktur.

    6. Arkadan itişlilerde araka tekerlekler sağa-sola dönmediği için tahrik mekanizması çok daha basittir, daha az arıza çıkarırı, çıkardığında da tamiri kolay ve ucuzdur.


    Yani işler öyle önden çekişin bir kaç avantajını yazıverip geçmekle hallolmuyor, derinlemesine incelediğinizde hangisini seçeceğinize karar vermek kolay değil.

    Benim önerim: Performans isteyenler arkadan-itiş, tasarruf ve daha büyük iç hacim isteyenler önden-çekiş seçsinler.

    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    önden cekiş cünkü ;

    1- her zaman daha az yakar arkadan cekişlilere göre

    2-örnegin engebeli bir yoldasın önü kurtarırsan devamı gelir ancak arakdan cekişlilerde bu söz konusu değil

    3-arkadan cekişli arabalar karda buzlanmalarda cok sorun yaşar

    arkadan itiş in tek avantajı iseburnout yapmak oda benim yapıcagım iş degil....:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 16 Haziran 2010; 12:28:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Peki dezavantajları?

    Günümüzde artan sayıda araçta arkadan-itiş (veya çekiş, polemiğe gerek yok) tercih edilir oldu çünkü;

    1. Motorun gücü arttıkça akselerasyon ve yön verme kabiliyetlerini aynı tekerlerde toplamak çeşitli sorunlara yol açmaktadır.Günümüz motorlarında eğilim daha fazla güçten yana olduğu için çekiş ve yön verme fonksiyonlarını ayrı akslara dağıtmak giderek bir zorunluluk haline gelmektedir.

    2. 50/50 ağrılık dağılımını önden çekişli (veya itiş, yine polemiğe gerek yok) araçlarda yakalamak imkansıza yakınken, bu, arkadan itişlilerde daha kolayca başarılabilen bir objektiftir. Bu da aracın yol tutuşunu iyileştiren bir unsurdur. Önden-çekişlilerde ağırlık dağılımı daha çok 60/40 civarında seyretmekte, bu durum aracın ağırlık merkezinin öne kayarak yol tutuşunu olumsuz etkilemektedir.

    3.Modern çekiş kontrol sistemleriyle kaygan zeminlerde önden-çekişin sunduğu avantaj artık arkadan-itişliler tarafından da kullanılabiliyor. (TCS,ESP,VSA vs.). Bu artık önden-çekiş için bir avantaj olmaktan çıktı. Karda kalkış sadece bir FWD konforu değil.

    4. Arkadan-itişli araçlar sahip oldukları dengeli ağırlık dağılımı yüzünden daha iyi ve daha güvenli durma kabiliyetine sahiptirler.

    5.Önden çekişlilerde görülen ve "torque-steer" denilen aracın torkunun gaza sert bastığınızda direksiyondan komut edilmeyen yön istenmeyen değişikliklerine yol açması durumu arkadan-itişlilerde yoktur.

    6. Arkadan itişlilerde araka tekerlekler sağa-sola dönmediği için tahrik mekanizması çok daha basittir, daha az arıza çıkarırı, çıkardığında da tamiri kolay ve ucuzdur.


    Yani işler öyle önden çekişin bir kaç avantajını yazıverip geçmekle hallolmuyor, derinlemesine incelediğinizde hangisini seçeceğinize karar vermek kolay değil.

    Benim önerim: Performans isteyenler arkadan-itiş, tasarruf ve daha büyük iç hacim isteyenler önden-çekiş seçsinler.

    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    önden cekiş cünkü ;

    1- her zaman daha az yakar arkadan cekişlilere göre

    2-örnegin engebeli bir yoldasın önü kurtarırsan devamı gelir ancak arakdan cekişlilerde bu söz konusu değil

    3-arkadan cekişli arabalar karda buzlanmalarda cok sorun yaşar

    arkadan itiş in tek avantajı iseburnout yapmak oda benim yapıcagım iş degil....:)


    Alıntıları Göster
    Arkadan itiş diye birşey yoktur..

    ARKADAN ÇEKİŞ vardır..kaç yıldır bu forumdayım hala aynı muhabeet ve halen bazıları İTİŞ diye diretmekte




  • Arkadan itiş diye bir şey vardır.

    Sorması ayıp, tevellüt kaç hocam?


    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Arkadan itiş diye birşey yoktur..

    ARKADAN ÇEKİŞ vardır..kaç yıldır bu forumdayım hala aynı muhabeet ve halen bazıları İTİŞ diye diretmekte

  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Arkadan itiş diye birşey yoktur..

    ARKADAN ÇEKİŞ vardır..kaç yıldır bu forumdayım hala aynı muhabeet ve halen bazıları İTİŞ diye diretmekte


    Alıntıları Göster
    polemiğe gerek yok itiş de olur çekiş de olur. Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi bazı durumlarda sadece çekiş yetmiyor diferansiyel kilidi de önemli bir yer tutuyor.

    Fakat diferansiyel kilitli olsun ya da olmasın güvenlik performans açısından en iyi çekiş arkadandır. Bazıları arkadan itişin virajlarda iyi oluşunu sadece drift burnout vs ile değerlendiriyor. Halbuki Allah korusun ani bir kayma durumda arkadan itiş daha güvenlidir ve yakıt tüketimi fazla diye önden çekişli, güvenlikten ""bazı durumlarda"" yoksun bir araç almak bence iyi değildir. Patinaja düşme viraj alma gibi konularda arkadan itiş (veya çekiş) her zaman birinci durumdadır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Shelby Cobra -- 16 Haziran 2010; 15:46:03 >





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Arkadan itiş diye bir şey vardır.

    Sorması ayıp, tevellüt kaç hocam?


    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Arkadan itiş diye birşey yoktur..

    ARKADAN ÇEKİŞ vardır..kaç yıldır bu forumdayım hala aynı muhabeet ve halen bazıları İTİŞ diye diretmekte




    hocam sizin 40 yaşından büyük olduğunu tahmin ediyorum ;

    çünkü eskiden "arkadan itiş " kullanılırmış..ama dediğim gibi o eskiden..

    artık tdk ya göre arkadan çekiş doğrudur..

    bunu bazı markaların resmi siteleride doğruluyor..

    örn:

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/cl-class/c215/technical_data.html

    gördüğünüz gibi ; arkadan itiş değilde arkadan çekiş kullanılıyor artık..

    bu arada yaşım 18 dir




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.