- x
arkadan cekis mi yoksa önden mi?neden?
54 Cevap9852 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
708 Mesaj
16 Haziran 2010; 0:27:27 

arkdaslar belki daha once acilmistir ama ben yine de fikirlerinizi almak istiyorum.avantajlarini dez avantajlarini yazarsaniz guzel olur.simdiden tesekkurler.saygilarimla.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brifing -- 16 Haziran 2010; 0:29:12 >


4086 Mesaj
16 Haziran 2010; 9:03:07 

forumda bi kaç sefer rastladım..''arkadan cekişin zevkide ayrı'' vb cümleler kuruluordu..tam aksine arkadan cekişli diye araç almayanlarda gördüm..önümü ne atıomuş öle bişeler duymuştum bende merak ediorm..


_____________________________

Intel 4670k 4.4Ghz // MSI Z87 G45 Gaming // ASUS GTX780 DirectCU II OC 1202/7008Mhz // Gskill RipjawsX 8GB 1866 Mhz // SAMSUNG 128GB 840 Pro SSD // SAMSUNG 1TB 7200 RPM HDD // Cooler Master
HYPER 212 EVO combined Dual Akasa Apache PWM FAN
// XIGMATEK ASSASIN BLACK EDITION TAURO 80PLUS 700W // ASUS VG278HR 3D Vision™ 2 & LightBoost™ 144Hz // SteelSeries Siberia V2 USB HeadSet // A4 Tech x7 Keyboard&Mouse // SteelSeries Qck+ L // Logitech X540 5+1


247 Mesaj
16 Haziran 2010; 9:15:24 

Aha, birazdan "arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir" muhabbetleri başlayacak.Canını seven kaçsın.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Haziran 2010; 9:34:01 

jetta bile önden cekiyor

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Haziran 2010; 9:35:33 

Arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Haziran 2010; 9:40:03 

niden geri geri giderken çekiyor ama


1809 Mesaj
16 Haziran 2010; 9:42:48 

"arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir

Şuan önden çekiş araç kullanıyorum fakat arkadan itiş güçlü bi aracım olmasını isterdim virajlarda adrenalin için


_____________________________

Rome CheapTrick SDS 08...Canon 550D 50mm 1.8KASTAMONU
    PsnID:kemal3737 Gta V Online


14841 Mesaj
16 Haziran 2010; 9:44:03 

neye göre kime göre neden sordun napıcan ajan mısın?


_____________________________





4359 Mesaj
16 Haziran 2010; 9:49:39 

7 sene onden cekis araclar kullandim. Sonra bir Subaru AWD aracim oldu hakkaten viraj almasi ilk kalkista patinaj cekmeden ileri firlamasi, kardaki performansi beni kendine hayran birakti. Virajdayken gaza basinca rayda gidiyormus gibi donmesi sanki arac ne kadar gaza bassam da savrulmayacak hissi yaratiyordu. Tabi bunun en buyuk dezavantaji yakit ve performans konusunda oluyordu. Hem arac agirlasiyor, hem guc kayiplari fazlalasiyor, otobanda sabit hizda giderken bile dort tekere birden guc iletmek cogu zaman gereksiz ve bosa yakit masrafi. Ama onden cekise bir Subaruyu her zaman tercih ederim.

Arkadan itise gelirsek. Subarudan sonra su an BMW kullaniyorum. Onden cekiste arac patinaja dusunce direksiyon saga sola oynamaya baslar, bunda oyle bir sorun hic bir zaman olmuyor. Seri kalkislarda arkadan gelen kisa sureli bir patinaj sesi esliginde direksiyon sabit olarak kalkiyor. Virajlarda hafif gaz vererek kontrol etmesi onden cekise gore bence daha kolay. Onden cekis arac arkasini biraktigi zaman kontrolsuzce savruluyor, ama bunda arkayi birakacagi zaman biraz gaz vererek kontrol altina almak mumkun. Tabi ben profesyonel bir surucu degilim o yuzden araci kaydirarak donme falan gibi girisimlerim olmuyor. Bu durumda hangisi daha iyidir bilemiyorum. benim amacim arac kontrolunu kaybetmeden donmek, bunun da arkadan itiste daha rahat oldugunu farkettim. Mesela yine viraj icinde onden cekiste hizlanmak isterseniz aracin dengesi bozuluyor, on tekerler patinaja duserse viraj donmek zorlasiyor hatta kontrol kaybi olabiliyor. Fakat arkadan itiste gaza basinca ayni cizgide viraja devam etmek mumkun oluyor. Bunlar benim su ana kadarki gozlemlerim. Siralama yaparsam

Guvenlik:
AWD
RWD
FWD

Eglence
RWD
AWD
FWD



_____________________________

2014 Jeep Grand Cherokee
2013 Bmw 328i Modern line


3390 Mesaj
16 Haziran 2010; 10:19:59 

quote:

Orijinalden alıntı: S Line

Arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir.


"Bu araba süper, yokuşta acaip güzel çekiyor" lafını hemen herkes kullanır. Ben hiç "Yokuşta çok güzel itiyor" diye bir kullanım görmedim. Hangi tekerden olursa olsun doğru kelime "Çekiş" kelimesidir. Yine benzer bir kullanımı 4 tekerden çekiş için de kullanabiliriz. Durum 2-2 berabere yani 2 önde 2 de arkada tekerlek varken neden 4 tekerden itiş denmiyor?

TDK Sözlüğü: http://www.tdk.gov.tr/T...&Kelime=%c3%a7eki%c5%9f

TDK sözlüğüne göre aracın çekme gücü "çekme" kelimesi ile belirtilir. Arka tekerden çekiş dediğimizde de bu motorun çekme gücünün hangi tekerlerler vasıtasıyla verildiği kastedilmektedir. Yoksa tekerleğin arabayı ittiği mi çektiği mi değil.


Bu da Mercedes Türkiye'nin resmi sitesinden teknik veriler. Bakın bakalım ne yazmış güç aktarımı bölümüne.

http://www.mercedes-ben...204/technical_data.html


Ama ben şahsen pek takılmıyorum buna. Sadece birşeyi merak ediyorum. Arkadan itişçileri neden bu kadar rahatsız ediyor arkadan çekiş denmesi. Gördüğüm kadarıyla ağırlıklı olarak konu devam ederken hep arkadan itiştiçer konuyu itiş - çekiş üzerine getirip saptırıyor. Bırakın isteyen istediğini desin. Şahsen benim sizi çekişe ikna etme gibi bir amacım da yok. İtiş demeye devam edebilirsiniz ve bence mahsuru yok.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 16 Haziran 2010; 10:25:09 >


_____________________________

The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!


2256 Mesaj
16 Haziran 2010; 10:29:00 

arkadan itiştir

önden çekiştir.


bencede spor bi otomobil olmadıkça türkiye şartlarında önden çekiş.


_____________________________

New Astra Edition


triger


 
3776 Mesaj
16 Haziran 2010; 11:18:41 

sadece önü arkası yok bu işin.bence olay diferansiyelde bitiyor.


_____________________________

EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
|∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |


2761 Mesaj
16 Haziran 2010; 11:18:55 

önden cekiş cünkü ;

1- her zaman daha az yakar arkadan cekişlilere göre

2-örnegin engebeli bir yoldasın önü kurtarırsan devamı gelir ancak arakdan cekişlilerde bu söz konusu değil

3-arkadan cekişli arabalar karda buzlanmalarda cok sorun yaşar

arkadan itiş in tek avantajı iseburnout yapmak oda benim yapıcagım iş degil....:)


_____________________________



5127 Mesaj
16 Haziran 2010; 11:30:29 


quote:

Orijinalden alıntı: lastiksibobu

jetta bile önden cekiyor

170 HP DSG Jetta önden çekiyorsa cevap belli


_____________________________



 
765 Mesaj
16 Haziran 2010; 11:35:17 


quote:

Orijinalden alıntı: vozer



"Bu araba süper, yokuşta acaip güzel çekiyor" lafını hemen herkes kullanır. Ben hiç "Yokuşta çok güzel itiyor" diye bir kullanım görmedim. Hangi tekerden olursa olsun doğru kelime "Çekiş" kelimesidir. Yine benzer bir kullanımı 4 tekerden çekiş için de kullanabiliriz. Durum 2-2 berabere yani 2 önde 2 de arkada tekerlek varken neden 4 tekerden itiş denmiyor?

TDK Sözlüğü: http://www.tdk.gov.tr/T...&Kelime=%c3%a7eki%c5%9f

TDK sözlüğüne göre aracın çekme gücü "çekme" kelimesi ile belirtilir. Arka tekerden çekiş dediğimizde de bu motorun çekme gücünün hangi tekerlerler vasıtasıyla verildiği kastedilmektedir. Yoksa tekerleğin arabayı ittiği mi çektiği mi değil.


Bu da Mercedes Türkiye'nin resmi sitesinden teknik veriler. Bakın bakalım ne yazmış güç aktarımı bölümüne.

http://www.mercedes-ben...204/technical_data.html


Ama ben şahsen pek takılmıyorum buna. Sadece birşeyi merak ediyorum. Arkadan itişçileri neden bu kadar rahatsız ediyor arkadan çekiş denmesi. Gördüğüm kadarıyla ağırlıklı olarak konu devam ederken hep arkadan itiştiçer konuyu itiş - çekiş üzerine getirip saptırıyor. Bırakın isteyen istediğini desin. Şahsen benim sizi çekişe ikna etme gibi bir amacım da yok. İtiş demeye devam edebilirsiniz ve bence mahsuru yok.



"Arkadan itişçiler" sanayiye gittiklerinde "Usta şuna bir bak yokuşlarda İTİŞTEN DÜŞTÜ" diyorlar mı acaba?


_____________________________



 
1281 Mesaj
16 Haziran 2010; 12:24:15 

Peki dezavantajları?

Günümüzde artan sayıda araçta arkadan-itiş (veya çekiş, polemiğe gerek yok) tercih edilir oldu çünkü;

1. Motorun gücü arttıkça akselerasyon ve yön verme kabiliyetlerini aynı tekerlerde toplamak çeşitli sorunlara yol açmaktadır.Günümüz motorlarında eğilim daha fazla güçten yana olduğu için çekiş ve yön verme fonksiyonlarını ayrı akslara dağıtmak giderek bir zorunluluk haline gelmektedir.

2. 50/50 ağrılık dağılımını önden çekişli (veya itiş, yine polemiğe gerek yok) araçlarda yakalamak imkansıza yakınken, bu, arkadan itişlilerde daha kolayca başarılabilen bir objektiftir. Bu da aracın yol tutuşunu iyileştiren bir unsurdur. Önden-çekişlilerde ağırlık dağılımı daha çok 60/40 civarında seyretmekte, bu durum aracın ağırlık merkezinin öne kayarak yol tutuşunu olumsuz etkilemektedir.

3.Modern çekiş kontrol sistemleriyle kaygan zeminlerde önden-çekişin sunduğu avantaj artık arkadan-itişliler tarafından da kullanılabiliyor. (TCS,ESP,VSA vs.). Bu artık önden-çekiş için bir avantaj olmaktan çıktı. Karda kalkış sadece bir FWD konforu değil.

4. Arkadan-itişli araçlar sahip oldukları dengeli ağırlık dağılımı yüzünden daha iyi ve daha güvenli durma kabiliyetine sahiptirler.

5.Önden çekişlilerde görülen ve "torque-steer" denilen aracın torkunun gaza sert bastığınızda direksiyondan komut edilmeyen yön istenmeyen değişikliklerine yol açması durumu arkadan-itişlilerde yoktur.

6. Arkadan itişlilerde araka tekerlekler sağa-sola dönmediği için tahrik mekanizması çok daha basittir, daha az arıza çıkarırı, çıkardığında da tamiri kolay ve ucuzdur.


Yani işler öyle önden çekişin bir kaç avantajını yazıverip geçmekle hallolmuyor, derinlemesine incelediğinizde hangisini seçeceğinize karar vermek kolay değil.

Benim önerim: Performans isteyenler arkadan-itiş, tasarruf ve daha büyük iç hacim isteyenler önden-çekiş seçsinler.

quote:

Orijinalden alıntı: musch-lee

önden cekiş cünkü ;

1- her zaman daha az yakar arkadan cekişlilere göre

2-örnegin engebeli bir yoldasın önü kurtarırsan devamı gelir ancak arakdan cekişlilerde bu söz konusu değil

3-arkadan cekişli arabalar karda buzlanmalarda cok sorun yaşar

arkadan itiş in tek avantajı iseburnout yapmak oda benim yapıcagım iş degil....:)




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 16 Haziran 2010; 12:28:34 >


_____________________________

Tork ve HP Üzerine Temel Bilgiler
BMEP


6776 Mesaj
16 Haziran 2010; 13:10:05 

Arkadan itiş diye birşey yoktur..

ARKADAN ÇEKİŞ vardır..kaç yıldır bu forumdayım hala aynı muhabeet ve halen bazıları İTİŞ diye diretmekte


_____________________________



 
1281 Mesaj
16 Haziran 2010; 13:24:06 

Arkadan itiş diye bir şey vardır.

Sorması ayıp, tevellüt kaç hocam?


quote:

Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

Arkadan itiş diye birşey yoktur..

ARKADAN ÇEKİŞ vardır..kaç yıldır bu forumdayım hala aynı muhabeet ve halen bazıları İTİŞ diye diretmekte




_____________________________

Tork ve HP Üzerine Temel Bilgiler
BMEP


992 Mesaj
16 Haziran 2010; 13:29:59 

polemiğe gerek yok itiş de olur çekiş de olur. Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi bazı durumlarda sadece çekiş yetmiyor diferansiyel kilidi de önemli bir yer tutuyor.

Fakat diferansiyel kilitli olsun ya da olmasın güvenlik performans açısından en iyi çekiş arkadandır. Bazıları arkadan itişin virajlarda iyi oluşunu sadece drift burnout vs ile değerlendiriyor. Halbuki Allah korusun ani bir kayma durumda arkadan itiş daha güvenlidir ve yakıt tüketimi fazla diye önden çekişli, güvenlikten ""bazı durumlarda"" yoksun bir araç almak bence iyi değildir. Patinaja düşme viraj alma gibi konularda arkadan itiş (veya çekiş) her zaman birinci durumdadır



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Masters4 -- 16 Haziran 2010; 15:46:03 >


_____________________________

Islak İmza


6776 Mesaj
16 Haziran 2010; 13:46:35 


quote:

Orijinalden alıntı: tralles

Arkadan itiş diye bir şey vardır.

Sorması ayıp, tevellüt kaç hocam?





hocam sizin 40 yaşından büyük olduğunu tahmin ediyorum ;

çünkü eskiden "arkadan itiş " kullanılırmış..ama dediğim gibi o eskiden..

artık tdk ya göre arkadan çekiş doğrudur..

bunu bazı markaların resmi siteleride doğruluyor..

örn:

http://www.mercedes-ben...215/technical_data.html

gördüğünüz gibi ; arkadan itiş değilde arkadan çekiş kullanılıyor artık..

bu arada yaşım 18 dir


_____________________________



7454 Mesaj
16 Haziran 2010; 14:07:40 

Yakıt tüketimi yüksek olur denmiş arkadan çekiş araçlar için ama artık durum öyle değil.

Bmw 320 d ortalama 4.8-5 litre gibi tüketimi var. Önden çekişli aynı segment aracı passat 2.0 170 bg manuel ortalama tüketimi 4.6. Yani arada öyle çok büyük bir fark yok düşünüldüğü gibi. Ben her zaman maddi imkan varsa arkadan çekişli araç tercih edilmelidir diye düşünüyorum.


_____________________________



11812 Mesaj
16 Haziran 2010; 14:16:02 


önden çekiş arkadan itiş derim ya arkadan çekiş neymiş


_____________________________

Sokak hayvanlarından bir kap su ve bir kap yemeği esirgemeyin


 
1281 Mesaj
16 Haziran 2010; 14:31:06 

Evet neden yaşını sorduğumu anladın hocam.

yaşı 40 ve üstü olanlar bu merete "arkadan-itiş" dendiğini bilirler (ayrıca ben çocukken "turbo" ya "türbo" denirdi). 60-70'li yıllarda bu şeyin adı arkadan itişti (Murat 124, Anadol) Önden çekiş de Reno 12 TL/TS/TX'di.

Bunun mantığı da şudur:

Motorun çekişi olur, yani motorun çekişindeki kasıt spesifik bir devirde motorun gücüdür. Arkadan-itiş'deki itiş ise motorun gücü ile ilintili değildir, yön kavramıyla ilintilidir. Tahrik tekeri önde ise arabayı önden "çekeceği" varsayılır, tahrik tekeri arkada ise arabayı arkadan "iteceği" varsayılır. Yani bu sadece ön ve arka kavramlarıyla ilintili bir şeydir, motorun çekişiyle ilintili değildir.

Bu doğru mudur?

Doğru olması gerekmez, mantıken "çeker" demek belki daha doğrudur (önden-çekişli, arkadan-çekişli, dört-çeker vs.). Ancak bir şeyin yaygın kullanım bulmasıyla doğru olması arasında mutlak bir korelasyon yoktur. Bir şeyin doğru olması onun dilde tuttuğu, tutacağı anlamına gelmez. Örneğin "ağ" doğru olduğu halde ısrarla "network" kullanıyoruz, "kablosuz" doğru olduğu halde bir çok kişi "wireless" demeyi tercih ediyor. Bir şeyin doğrusu onun otomatikman herkes tarafından benimseneceği anlamına gelmiyor.

Dil dinamik bir yapıdır, onu bir mors alfabesi gibi statik algılamamak gerekir.

Öte yandan tersi de geçerli;

Traş bıçağına yaygın olarak "jilet" (Gillette) diyoruz,
Portakallı toz içeceğe "oralet" diyoruz,
Rus salatasına Amerikan salatası diyoruz,
Tüfeğe mavzer (Mauser) diyoruz.

Yani bazı markaların adları ürünün kendisiyle özdeşleşmiş.

Dilimizde olmadığı halde mesela F-22'yi "Fe-22" olarak okumamız gerekirken "Ef-22" diye okuyoruz. Halbuki doğru değil

Bu liste uzar gider...

Bunda amacım insanlara bir şeyi sırf doğrusu o diye zorla benimsetemezsin.

Paşa gönlümüz hangisini istiyorsa onu kullanır.

Benim 40 yıldır arkadan-itiş diye bildiğim şeye şimdi TDK olsun başkaları olsun,arkadan-çekiş dedi diye ben de onu kullanacak değilim. Bu konuda tutucuyum. Ben arkadan-itiş demeye devam edeceğim, herhalde bunun için senden izin almam gerekmiyor.

Kaldı ki, TDK'ın her şeyine uyuyoruz da bir bu mu kaldı uymadığımız?..

Unutmayalım daha 5-10 yıl öncesine kadar, TDK'nın sözlüğünde otorgaçlı-götürgeç gibi enterasanlıklar da yer alıyordu?

TDK'nın her söylediğini gözü kapalı benimseseydik, şimdi bir acayip dil konuşuyor olurduk!..

Özet: Bu benim için "ARKADAN-İTİŞ"tir ve ben öyle kullanmaya devam edeceğim, çünkü öyle gördüm, öyle tanıdım ve paşa gönlüm öyle istiyor!..









_____________________________

Tork ve HP Üzerine Temel Bilgiler
BMEP


 
1086 Mesaj
16 Haziran 2010; 15:30:53 

bu arada şöyle bir şey var genelde arkadan itiş denildiğinde aracın virajlarda falan hep arkadan kaydığı sanılır ama gaza yüklenilmedikçe yani bilinçli bir kaydırma yapılmadığında çoğu zaman çoğu zaman araç önden kayar.. hayır çoğu bmw 3 serisi yada mercedes c serisi kullanıcıları bu sebeple kaza yaparda o yüzden belirttim. hee spor amaçlı üretilen arkadan itişli arabalar zaten önden çok zor kayar o ayrı mesele..


_____________________________



247 Mesaj
16 Haziran 2010; 15:48:58 


quote:

Orijinalden alıntı: tralles

Evet neden yaşını sorduğumu anladın hocam.

yaşı 40 ve üstü olanlar bu merete "arkadan-itiş" dendiğini bilirler (ayrıca ben çocukken "turbo" ya "türbo" denirdi). 60-70'li yıllarda bu şeyin adı arkadan itişti (Murat 124, Anadol) Önden çekiş de Reno 12 TL/TS/TX'di.

Bunun mantığı da şudur:

Motorun çekişi olur, yani motorun çekişindeki kasıt spesifik bir devirde motorun gücüdür. Arkadan-itiş'deki itiş ise motorun gücü ile ilintili değildir, yön kavramıyla ilintilidir. Tahrik tekeri önde ise arabayı önden "çekeceği" varsayılır, tahrik tekeri arkada ise arabayı arkadan "iteceği" varsayılır. Yani bu sadece ön ve arka kavramlarıyla ilintili bir şeydir, motorun çekişiyle ilintili değildir.

Bu doğru mudur?

Doğru olması gerekmez, mantıken "çeker" demek belki daha doğrudur (önden-çekişli, arkadan-çekişli, dört-çeker vs.). Ancak bir şeyin yaygın kullanım bulmasıyla doğru olması arasında mutlak bir korelasyon yoktur. Bir şeyin doğru olması onun dilde tuttuğu, tutacağı anlamına gelmez. Örneğin "ağ" doğru olduğu halde ısrarla "network" kullanıyoruz, "kablosuz" doğru olduğu halde bir çok kişi "wireless" demeyi tercih ediyor. Bir şeyin doğrusu onun otomatikman herkes tarafından benimseneceği anlamına gelmiyor.

Dil dinamik bir yapıdır, onu bir mors alfabesi gibi statik algılamamak gerekir.

Öte yandan tersi de geçerli;

Traş bıçağına yaygın olarak "jilet" (Gillette) diyoruz,
Portakallı toz içeceğe "oralet" diyoruz,
Rus salatasına Amerikan salatası diyoruz,
Tüfeğe mavzer (Mauser) diyoruz.

Yani bazı markaların adları ürünün kendisiyle özdeşleşmiş.

Dilimizde olmadığı halde mesela F-22'yi "Fe-22" olarak okumamız gerekirken "Ef-22" diye okuyoruz. Halbuki doğru değil

Bu liste uzar gider...

Bunda amacım insanlara bir şeyi sırf doğrusu o diye zorla benimsetemezsin.

Paşa gönlümüz hangisini istiyorsa onu kullanır.

Benim 40 yıldır arkadan-itiş diye bildiğim şeye şimdi TDK olsun başkaları olsun,arkadan-çekiş dedi diye ben de onu kullanacak değilim. Bu konuda tutucuyum. Ben arkadan-itiş demeye devam edeceğim, herhalde bunun için senden izin almam gerekmiyor.

Kaldı ki, TDK'ın her şeyine uyuyoruz da bir bu mu kaldı uymadığımız?..

Unutmayalım daha 5-10 yıl öncesine kadar, TDK'nın sözlüğünde otorgaçlı-götürgeç gibi enterasanlıklar da yer alıyordu?

TDK'nın her söylediğini gözü kapalı benimseseydik, şimdi bir acayip dil konuşuyor olurduk!..

Özet: Bu benim için "ARKADAN-İTİŞ"tir ve ben öyle kullanmaya devam edeceğim, çünkü öyle gördüm, öyle tanıdım ve paşa gönlüm öyle istiyor!..









Hocam bu kadar katı olmaya ne gerek var,sizin de dediğiniz gibi dil dinamik bir yapıdır zamanla aynı şey için kullandığımız kelimeler ifadeler değişebiliyor bende kırklı yaşlarındayım ama bende çekiş olarak kullanıyorum tabiki de hiç kimse sizi şöyle kullanacaksınız diye zorlayamaz,yanılıyorsam düzeltin ama sizin yazınızdan sanki siz kendinizi öyle kullanmaya zorluyormuşsunuz gibi geldi.Selamlar saygılar.


_____________________________



2761 Mesaj
16 Haziran 2010; 15:49:24 

bmw mercedes audi mazda honda toyota vw subaru v.s devam eden güzel sekmentte bir sürü araç var bunlardan sadece bmw ve mercedes arkadan itiş kullanıyor

size bir örnek

civic 1.6 125 ph ortalama 6.6 lt

bmw 316 116 ph ortalama 7.6 lt

honda nın normal kosullarda daha cok yakması lazım

bunun sebebi bmw nin hondadan cok daha kötü motor yaptıgı için değil arkadan itişli araçlar ürettigi içindir,

başka bir örnek mazda mps 2.3 lt 260 ph 380 tork luk bir araç ve önden cekiş kullanıyor bunla aynı motor gücündeki ve arkadan itişli bir araç bunun yanına yanasamaz

cünkü güç motordan arkaya iletimi daha zordur iletilene kadar motordan cıkan güç azalacaktır...

benim için bu kriterler yeterli

cünkü türkiyede benzin .3.70 seviyelerinde yakıt cok önemli...


_____________________________



3390 Mesaj
16 Haziran 2010; 16:04:09 


quote:

Orijinalden alıntı: tralles

Evet neden yaşını sorduğumu anladın hocam.

yaşı 40 ve üstü olanlar bu merete "arkadan-itiş" dendiğini bilirler (ayrıca ben çocukken "turbo" ya "türbo" denirdi). 60-70'li yıllarda bu şeyin adı arkadan itişti (Murat 124, Anadol) Önden çekiş de Reno 12 TL/TS/TX'di.

Bunun mantığı da şudur:

Motorun çekişi olur, yani motorun çekişindeki kasıt spesifik bir devirde motorun gücüdür. Arkadan-itiş'deki itiş ise motorun gücü ile ilintili değildir, yön kavramıyla ilintilidir. Tahrik tekeri önde ise arabayı önden "çekeceği" varsayılır, tahrik tekeri arkada ise arabayı arkadan "iteceği" varsayılır. Yani bu sadece ön ve arka kavramlarıyla ilintili bir şeydir, motorun çekişiyle ilintili değildir.

Bu doğru mudur?

Doğru olması gerekmez, mantıken "çeker" demek belki daha doğrudur (önden-çekişli, arkadan-çekişli, dört-çeker vs.). Ancak bir şeyin yaygın kullanım bulmasıyla doğru olması arasında mutlak bir korelasyon yoktur. Bir şeyin doğru olması onun dilde tuttuğu, tutacağı anlamına gelmez. Örneğin "ağ" doğru olduğu halde ısrarla "network" kullanıyoruz, "kablosuz" doğru olduğu halde bir çok kişi "wireless" demeyi tercih ediyor. Bir şeyin doğrusu onun otomatikman herkes tarafından benimseneceği anlamına gelmiyor.

Dil dinamik bir yapıdır, onu bir mors alfabesi gibi statik algılamamak gerekir.

Öte yandan tersi de geçerli;

Traş bıçağına yaygın olarak "jilet" (Gillette) diyoruz,
Portakallı toz içeceğe "oralet" diyoruz,
Rus salatasına Amerikan salatası diyoruz,
Tüfeğe mavzer (Mauser) diyoruz.

Yani bazı markaların adları ürünün kendisiyle özdeşleşmiş.

Dilimizde olmadığı halde mesela F-22'yi "Fe-22" olarak okumamız gerekirken "Ef-22" diye okuyoruz. Halbuki doğru değil

Bu liste uzar gider...

Bunda amacım insanlara bir şeyi sırf doğrusu o diye zorla benimsetemezsin.

Paşa gönlümüz hangisini istiyorsa onu kullanır.

Benim 40 yıldır arkadan-itiş diye bildiğim şeye şimdi TDK olsun başkaları olsun,arkadan-çekiş dedi diye ben de onu kullanacak değilim. Bu konuda tutucuyum. Ben arkadan-itiş demeye devam edeceğim, herhalde bunun için senden izin almam gerekmiyor.

Kaldı ki, TDK'ın her şeyine uyuyoruz da bir bu mu kaldı uymadığımız?..

Unutmayalım daha 5-10 yıl öncesine kadar, TDK'nın sözlüğünde otorgaçlı-götürgeç gibi enterasanlıklar da yer alıyordu?

TDK'nın her söylediğini gözü kapalı benimseseydik, şimdi bir acayip dil konuşuyor olurduk!..

Özet: Bu benim için "ARKADAN-İTİŞ"tir ve ben öyle kullanmaya devam edeceğim, çünkü öyle gördüm, öyle tanıdım ve paşa gönlüm öyle istiyor!..





Ben yukarıdaki mesajımda zaten isteyen istediğini desin dedim. Zaten anlaşılıyor, sorun değil. Benim bu konuya değinmemin sebebi çoğunlukla "arkadan itiş" şeklinde kullanan arkadaşların ilk fitili ateşlemesi yani "çekiş" diyenleri düzeltme gereği duyması.

Şuanda bu mesajınıza cevap yazma ihtiyacı duymamın nedeni ise TDK konusudur. TDK ne diyorsa doğrusu odur. Kabul etme ya da etmeme konusunda özgürsünüz, mantığınıza da ters gelebilir hatta onların dediklerini kullanmayabilirsiniz de. Ama MEB, OSYM gibi kurumların yaptığı sınavlarda TDK baz alınır. Benzer bir tartışma şu sıralar ayrı yazılan de - da için de var fakat bu tür sınavlarda TDK ne diyorsa doğru şık ona göre kabul ediliyor.

Bu arada oturgaçlı götürgeç hiçbir zaman TDK sözlüğünde yeralmadı. Koskoca bir şehir efsanesidir. Hatta bazı şehir efsaneleri sitelerinde çoktan yer almıştır. Elinde bu sözlüklerden olan bir arkadaş varsa iyi bir ücret karşılığında satın almak isterim. Anı olarak saklamak güzel olur.

Dediğim gibi itiş ya da çekiş faketmez. Okuyan herkes bahsedilen şeyi rahatça anlayabiliyorsa sorun da yok.


_____________________________

The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!


 
1281 Mesaj
16 Haziran 2010; 16:17:05 

Katı mı yazmışım?

Farkında değilim. Öyle yazmadığımı sanıyordum ama öyle algılandıysa bu algıya yol açan ben olduğuma göre kusura bakma hocam.

Ben sadece bu kısır tartışmadan sıkıldım. Ne zaman "arkadan/önden çekiş muhabbeti olsa, bu gereksiz konu gündeme geliyor.

Ve bu sıkıntı farkında olmadan cümlelerimi sertleştirmiş olabilir, affola...

Ne zaman biri mesela önden veya arkadan çekişle ilgili bir şeyler yazsa, cevaben de birileri arkadan itiş kelimesini kullanmışsa, hemen bu gereksiz polemik başlıyor. Neden diğer konularda olmuyor da özellikle bu konuda oluyor bu tartışma anlamış değilim.

Aslolan ne söylemek istediğimizi karşımızdakine eksiksiz ve bozunuma uğramadan aktarabilmektir. Arkadan-itiş dediğinizde karşınızdaki neyi kasdettiğinizi tam olarak anlıyorsa sorun olmaması gerekir. Aynı şey arkadan-çekiş için de geçerli. Bunu kullandığınızda karşınızdaki ne kasdettiğinizi tam olarak anlıyor mu? Anlıyorsa meselel yok.

Kaldı ki, bir kavram birden çok kelimeyle de karşılanabilir. Kimisi jeoloji der, kimi yerbilim... Kimisis arkadan-itiş der, kimisi de arkadan-çekiş...

Bana göre bunu tartışmak yersiz ama bir türlü de tartışmaktan vazgeçmiyoruz.

Ben "arkadan-itiş" deyimini kullanırım, dileyen "arkadan-çekiş" kullansın. Sonuçta aynı şeyi ifade ettiğini bildiğimiz sürece hiç bir mahzuru yok.

Ama birileri çıkıp, "o arkadan-itiş değil, arkadan-çekiş" derse cevap vermek kaçınılmaz oluyor ve maalsef böylece de bu gereksiz polemik başlıyor!..

İşte bu nedenle itiş-çekiş çekişmesini bırakıp konunun özüne dönelim, yoksa çevresinde dolaşıp duruyoruz.

Saygılar, sevgiler...

quote:

Orijinalden alıntı: nazım19



Hocam bu kadar katı olmaya ne gerek var,sizin de dediğiniz gibi dil dinamik bir yapıdır zamanla aynı şey için kullandığımız kelimeler ifadeler değişebiliyor bende kırklı yaşlarındayım ama bende çekiş olarak kullanıyorum tabiki de hiç kimse sizi şöyle kullanacaksınız diye zorlayamaz,yanılıyorsam düzeltin ama sizin yazınızdan sanki siz kendinizi öyle kullanmaya zorluyormuşsunuz gibi geldi.Selamlar saygılar.



_____________________________

Tork ve HP Üzerine Temel Bilgiler
BMEP


 
1281 Mesaj
16 Haziran 2010; 16:35:42 

Yok hocam şehir efsanesi değil, şimdi yılını tam hatırlamıyorum ama 1984-86 arası olsa gerek, TDK'nın yayınladığı önerilen yeni sözcükler bülteninde bu kelimeler ve daha nice yumurtalar vardı. Bu sözcükler o dönemdeki çoğu gazeteye konu oldu, haber yaptılar. Ben Cumhuriyette bizzat okudum. Dilersen Milli Kütüphaneye gidip anılan yılların gazetelerini tarayabilirsin.

Asıl bunun şehir efsanesi olduğu şehir efsanesidir. Bizzat yaşadığım bir şey. TDK O dönemim askeri ve darbe iklimine uygun olarak yapılan toplum mühendsiliği çalışmalaraına dil açısından katkıda bulunuyordu ve bu icatlar o dönemin ruhuna çok uygundur.

O bülteni TDK'nın arşivinden de talep edebilirsin, tabii bir kopyasını verirlerse...

Not: TDK'nın bu meşhur bülteninde yer alan bir dizi sözcük önerisinden sonra (geçmişte TDK bunu hep yapardı...), mesele alay konusu oldu ve TDK ile ilgisi olmayan bir çok türevi ortaya çıktı mesela sigara için Tütüünsel dumangaç vs. gibi. Elbette bunlar TDK'nın önerisi değil ama oturgaçlı-götürgeç TDK'nın önerisidir ve sonradan nssanlarca geyik olsun diye türetilen pek çok alaycı uyduruk kelimeye esin kaynağı olmuştur.

quote:

Orijinalden alıntı: vozer




Ben yukarıdaki mesajımda zaten isteyen istediğini desin dedim. Zaten anlaşılıyor, sorun değil. Benim bu konuya değinmemin sebebi çoğunlukla "arkadan itiş" şeklinde kullanan arkadaşların ilk fitili ateşlemesi yani "çekiş" diyenleri düzeltme gereği duyması.

Şuanda bu mesajınıza cevap yazma ihtiyacı duymamın nedeni ise TDK konusudur. TDK ne diyorsa doğrusu odur. Kabul etme ya da etmeme konusunda özgürsünüz, mantığınıza da ters gelebilir hatta onların dediklerini kullanmayabilirsiniz de. Ama MEB, OSYM gibi kurumların yaptığı sınavlarda TDK baz alınır. Benzer bir tartışma şu sıralar ayrı yazılan de - da için de var fakat bu tür sınavlarda TDK ne diyorsa doğru şık ona göre kabul ediliyor.

Bu arada oturgaçlı götürgeç hiçbir zaman TDK sözlüğünde yeralmadı. Koskoca bir şehir efsanesidir. Hatta bazı şehir efsaneleri sitelerinde çoktan yer almıştır. Elinde bu sözlüklerden olan bir arkadaş varsa iyi bir ücret karşılığında satın almak isterim. Anı olarak saklamak güzel olur.

Dediğim gibi itiş ya da çekiş faketmez. Okuyan herkes bahsedilen şeyi rahatça anlayabiliyorsa sorun da yok.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 16 Haziran 2010; 16:40:26 >


_____________________________

Tork ve HP Üzerine Temel Bilgiler
BMEP


 
1281 Mesaj
16 Haziran 2010; 17:08:34 

Bunlar hem arkadan itişli hem orta-arkadan motorlular:
ATS 2500 GT
Alfa Romeo 33 Stradale
Ariel Atom
Ascari A10
Ascari Ecosse
Ascari KZ1
Auto Union racing car
Autozam AZ-1
BMW M1
Cadillac Cien
Caparo T1
Cizeta-Moroder V16T
Daihatsu Midget
De Tomaso Guarà
De Tomaso Mangusta
De Tomaso Pantera
De Tomaso Vallelunga
Dino (automobile)
FMR Tg500
Ferrari 288 GTO
Ferrari 308 GTB/GTS
Ferrari 328
Ferrari 348
Ferrari 360
Ferrari 458 Italia
Ferrari Berlinetta Boxer
Enzo Ferrari (automobile)
Ferrari F355
Ferrari F40
Ferrari F430
Ferrari F50
Ferrari F50 GT
Ferrari FXX
Ferrari GT4
Ferrari Mondial
Ferrari P
Ferrari Testarossa
Fiat X1/9
Ford GT
Ford GT40
Ford GT70
Ford P68
Fuldamobil
Fulgura
GTM Libra
Gumpert Apollo
Honda Acty
Honda Beat
Honda NSX
Isetta
Jaguar XJ13
Jaguar XJ220
Jaguar XJR-12
Jaguar XJR-15
Jaguar XJR-9
Koenigsegg CCR
Koenigsegg CCX
Koenigsegg CC8S
Lamborghini Alar
Lamborghini Countach
Lamborghini Diablo
Lamborghini Jalpa
Lamborghini Miura
Lamborghini Silhouette
Lamborghini Urraco
Lancia Montecarlo
Lancia Stratos HF
Lobini H1
Loremo
Lotus 340R
Lotus Elise
Lotus Esprit
Lotus Europa
Lotus Europa S
Lotus Evora
Lotus Exige
MG F / MG TF
Manta Mirage
Maserati Bora
Maserati MC12
Maserati Merak
Matra Murena
McLaren F1
McLaren F1 LM
McLaren MP4-12C
Meadows Frisky
Melkus PT 73 Spyder
Melkus RS 1000
Mercedes-Benz 130H
Mercedes-Benz 150H
Mercedes-Benz CLK GTR
Mercedes-Benz CLR
Messerschmitt KR175
Messerschmitt KR200
Mitsubishi i
Mosler MT900
Noble Automotive
Noble M400
Pagani Zonda
Peugeot 205 Turbo 16
Pontiac Fiero
Porsche 550
Porsche 904
Porsche 914
Porsche 914-6 GT
Porsche Boxster
Porsche Carrera GT
Porsche Cayman
Renault 5 Turbo
Renault Clio V6 Renault Sport
Renault Sport Spider
Rossion Q1
Rumpler Tropfenwagen
Saleen S7
Smart Fortwo
Smart Roadster
Spyker C8
SSC Aero
Toyota GT-One
Toyota MR2
Ultima GTR
Vauxhall VX220
Vector M12
Vector W8
Vector WX-8
Venturi Fétish
Zündapp Janus

Bunlar sadece arkadan itişliler:
Ford Mustang
Chrysler 300
Dodge Charger
BMW 3 Series
Ford Crown Victoria
Chevrolet Camaro
Honda S2000
Infiniti J30
Lexus SC
Toyota Supra
ve daha onlarcası...

Buradan hangi aracın hangi tahrik tipini kullandığını öğreneblirizi:
http://www.vehix.com/new-cars/

Listeye dikkat edersen neredeyse tüm performans otomobilleri arkadan-itişli. Bu da herhalde bize birşeyler anlatıyor olmalı...

Daha önce de söylediğim gibi, performans arayan arkadan-itişli, ekonomi ve hacim arayan önden-itişli araba alır. Ucuz arabalar (B ve C segmenleri ve kısmen D segmenti) genellikle FWD kullanır çünkü bu araçlarda performans değil, ekonomi ve hacim ön plandadır. Performansdan kasıt 125 HP değildir, 300 HP ve üzerinden söz ediyoruz ve böyel araçlarda RWD kullanılır.

quote:

Orijinalden alıntı: musch-lee

bmw mercedes audi mazda honda toyota vw subaru v.s devam eden güzel sekmentte bir sürü araç var bunlardan sadece bmw ve mercedes arkadan itiş kullanıyor

size bir örnek

civic 1.6 125 ph ortalama 6.6 lt

bmw 316 116 ph ortalama 7.6 lt

honda nın normal kosullarda daha cok yakması lazım

bunun sebebi bmw nin hondadan cok daha kötü motor yaptıgı için değil arkadan itişli araçlar ürettigi içindir,

başka bir örnek mazda mps 2.3 lt 260 ph 380 tork luk bir araç ve önden cekiş kullanıyor bunla aynı motor gücündeki ve arkadan itişli bir araç bunun yanına yanasamaz

cünkü güç motordan arkaya iletimi daha zordur iletilene kadar motordan cıkan güç azalacaktır...

benim için bu kriterler yeterli

cünkü türkiyede benzin .3.70 seviyelerinde yakıt cok önemli...



_____________________________

Tork ve HP Üzerine Temel Bilgiler
BMEP


 
2324 Mesaj
16 Haziran 2010; 17:42:49 

paran varsa arkadan itiş çünkü sürüşü keyiflidir ama maliyetlidir genelde spor araçlar dışında sadece lüks otomobilde olur yakıtı arttır.paran yoksa önden çekiş çünkü ucuz araclar hep önden çekişlidir, maliyeti azdır güç kaybı azdır daha az yakar .genel durum bu.


_____________________________

Nissan Micra 1.2 Tekna Cvt


968 Mesaj
16 Haziran 2010; 18:33:05 


quote:

Orijinalden alıntı: tralles

Yok hocam şehir efsanesi değil, şimdi yılını tam hatırlamıyorum ama 1984-86 arası olsa gerek, TDK'nın yayınladığı önerilen yeni sözcükler bülteninde bu kelimeler ve daha nice yumurtalar vardı. Bu sözcükler o dönemdeki çoğu gazeteye konu oldu, haber yaptılar. Ben Cumhuriyette bizzat okudum. Dilersen Milli Kütüphaneye gidip anılan yılların gazetelerini tarayabilirsin.

Asıl bunun şehir efsanesi olduğu şehir efsanesidir. Bizzat yaşadığım bir şey. TDK O dönemim askeri ve darbe iklimine uygun olarak yapılan toplum mühendsiliği çalışmalaraına dil açısından katkıda bulunuyordu ve bu icatlar o dönemin ruhuna çok uygundur.

O bülteni TDK'nın arşivinden de talep edebilirsin, tabii bir kopyasını verirlerse...

Not: TDK'nın bu meşhur bülteninde yer alan bir dizi sözcük önerisinden sonra (geçmişte TDK bunu hep yapardı...), mesele alay konusu oldu ve TDK ile ilgisi olmayan bir çok türevi ortaya çıktı mesela sigara için Tütüünsel dumangaç vs. gibi. Elbette bunlar TDK'nın önerisi değil ama oturgaçlı-götürgeç TDK'nın önerisidir ve sonradan nssanlarca geyik olsun diye türetilen pek çok alaycı uyduruk kelimeye esin kaynağı olmuştur.




Geçen aylarda Teketek'ti sanırsam.Tdk'dan birisini getirmişti ve bu ''oturgaçlı-götürgeç'' meselesi sorulmuştu.Konuk da bu kelimelerin Tdk ile alakası olmadığını,Tdk'dan ayrılan bazı insanların orayı karalamak,alaya almak için uydurduğunu ve bunun da bizzat Tdk'nın önerisi/üretimi herneyse imiş gibi kullandıklarını söylemişti.Programdan edindiğim bilgi bu.
Fakat oturgaçlı-götürgeç şuan komik dahi olsa,Dil alışkanlıkların etkisiyle mantığını kazandığı için 30 yıl önce eğer kullanılmaya başlansa idi,ben şuan 21 yaşındayım,bana komik gelmeyecekti.
Örnek olarak;göz atmak,Acı çekmek,Gönül almak sözcükleri/deyimleri gibi,altında yatan manayı görmeden direkt sığ bir bakışla bakarsak 'göz fırlatmak o da nee bee yuhh' gibisinden tepkiler çıkagelir.Fakat alışkanlık v.s olduğundan artık kelimenin saçma birleşiminden çok altında yatan kavram zihnimizde canlanır.
Yani o yüzden ben de şuan oturgaçlı-götürgeç lafına gülüyorum fakat,keşke zamanında bu gelen yabancı kelimleri ''bilgisayar'' misali Türkçeleştirebilseydik.

Bir de TRALLES ağabey (ağabey diyeyim,yaşı bildikten sonra bunu yazmazsam bir eksiklik yaptığımı düşünürüm )
Yorumundaki,halk alışkanlığı ve dilde öyle yer edinmesi konusuna katılıyorum.İnsan nasıl öğrendiyse ve etrafındakilerden de öyle gördüyse yanlış da olsa onun doğrusu oluyor.Örnek;Estağfurullah(Arapça manası olan ''aynen öyle'' yerine,Am I stupid(ben aptal mıyım)? sorusunu soran Arab'a bu kelimeyi kullanmamla kısa süreli bir gerginlik yaşamıştık
Ama arkadan itiş kelimesi benim için Estağfurullah kelimesi kadar benimsenmiş birşey değil.
Arkadan çekiş doğru ise,ben de öyle kullanırım.
Diğer taraftan ise,verdiğiniz örnekler bu konunun tam örnekleri değil,mesela ağ kelimesi yerine network kullanmak,kablosuz yerine wireless kullanmak daha çok 'ilk görüş' ile ilgili.Yeni bir kelime ve Türkçe karşılıkları yaygınlaşana kadar yer etmiş kelimeler.Hala da aldığımız ürünlerde,sitelerde gördüğümüz kelimeler.Bir nevi Tecrübe=Deneyim gibi.
Fakat,bu kelimelerde herhangi bir yanlış geçişlik yok.yani Wireless kelimesini Türkçeye ''kablolu'' olarak almamışız.Arkadan çekiş-itiş meselesini yabancılardan da almamışız(front wheel drive v.s) ama biz bu yanlış anlaşılmayı yaratmışız.Bu zamana kadar yanlış anlaşılmış birşey ama değişmez de değil.Doğrusu neyse ona da dikkat ederiz artık


_____________________________



2761 Mesaj
16 Haziran 2010; 18:39:51 

arkadan cekiş mi itiş mi dogrusu nedir bilmiyorum gerçekten ancak bana kalırsa bir arabayı düşünelim duruyor bosta önden cekiceksek ne deriz arabayı önden şu kadar mesafe cektim ,eger arkadan iticeksek arabayı şu kadar süre arkadan ittim , ama dedğim gibi bu bana mantıklı gelen hangisi dogrudur bilmiyorum:)


_____________________________



 
1281 Mesaj
16 Haziran 2010; 19:39:07 

Evet hocam, aynen öyle. Bir otomobili arkadan iteriz, önden çekeriz. Dolayısıyla tekerleğin konumu itme ve çekme eylemini belirliyor. Tahrik tekerleri arka tekerler ise araç itilir, ön tekerler ise araç çekilir. Esasında bu söyleyişin aracın motoru ve "çekiş"iyle hiç bir ilgisi yok, ordaki çekiş farklı, motorun gücüne işaret ediyor ve bu 2 çekiş birbiriyle karıştırılıyor.

"otomobil yokuşta çekişten düştü" > buradaki anlam motor gücü üzerine - motorun gücü azaldı anlamında.
"Bu araba önden-çekişli" Buradaki çekiş anlamı ise bildiğimiz çeke çeke götürme, çekerek sürükleme, çekerek yürütme vs. anlamlarında: "çekmesene beni yahu"

İkisi farklı şeyler. Arkadan-itişin halk anlamındaki karşılığı bu, kelimenin ortaya çıkışına zemin olan mantık kurgusu bu: arkadan itersin, önden çekersin ama aracı götüren motordur ve o sadece çekiş yaratır çekme ve çekiş farklı şeylerdir ama önden çekişli deyince sanki aynı anlamda kullanılıyormuş gibi algılanıyor.

Bir de dört çeker kavramı var, tüm tekerlerden tahrikliyse ne olacak ne diyeceğiz? Gördüğünüz gibi ona da 4-çeker diyoruz ve meseleyi pratik bir şekilde hallediyoruz.

TDK Egsoz diyor, şanzıman diyor, TDK "makine" diyor ama çoğumuz "makina" kullanıyor. Çünkü dile öyle yerleşmiş...

Arkadan-itiş de dile yerleşmiş bir deyiş. Google'da arkadan-itiş yazın, arkadan-çekiş yazdığınızda gelenden daha çok giriş gelir.

Dolayısıyla hangisi doğru tartışması sadece akademik anlam taşır, pratikte bir anlamı yoktur, pratikte arkadan-itiş de arkadan-çekiş de doğrudur.

Dileyen dilediğini kullansın, ben arkadan-itiş kullanıyorum.



quote:

Orijinalden alıntı: musch-lee

arkadan cekiş mi itiş mi dogrusu nedir bilmiyorum gerçekten ancak bana kalırsa bir arabayı düşünelim duruyor bosta önden cekiceksek ne deriz arabayı önden şu kadar mesafe cektim ,eger arkadan iticeksek arabayı şu kadar süre arkadan ittim , ama dedğim gibi bu bana mantıklı gelen hangisi dogrudur bilmiyorum:)



_____________________________

Tork ve HP Üzerine Temel Bilgiler
BMEP


10834 Mesaj
15 Ekim 2010; 17:49:03 

Otomobil alırken dikkat ettiğim tek şey önden çekişli olması. Aslında bence işin özü şu: Motor nerede ise çekiş te orada olmalı. Böylelikle yol tutuş daha süper olur. Özellikle kışın tırmanmalarda bu çok avantaj oluyor. Ben rampa bir yolda, karlı, hatta buzlu bir zeminde Mercedes C180 otomobilin tırmanamayıp, patinajlar yapıp hemen yanındaki önden çekişli Renault 19 Europa'nın gayet rahat bir şekilde tırmandığını biliyorum. Çünkü ön taraftaki motorun ağırlığı bunda en büyük etken.

Ben drift filan sevmem. Öyle artistliklerin yanından bile geçmem. Ve şehirlerarası yolda taş çatlasa 110-120 yi geçmeyen biriyim. Otomobillerin motorları da önde olduğu için önden çekişliyi tercih ediyorum.

Sonuç olarak: Ne önden çekiş, ne de arkadan itiş. Motor nerede. Çekiş orada. En güzeli bu.



_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


 
6252 Mesaj
15 Ekim 2010; 18:37:24 


Otomobili sadece vasıta olarak algılayan insanların büyük kısmı önden cekişi tercih eder.

Keyif alarak yolda gitmek isteyenlerin büyük kısmı ise arkadan aktarmalı otomobil tercih eder.

Her şoför arkadan aktarmalı otomobili limitlerinde kullanamaz.Önden çelişkiye oranla limitlerde kullanımı daha zordur ve tecrübe gerekir.


Benim tercihim arkadan aktarmalı.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


4921 Mesaj
15 Ekim 2010; 18:44:35 

Arka iyidir


_____________________________


Mercedes-Benz

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Ekim 2010; 18:56:45 

Sayın Lazarotti....Katılıyorum size

Durmadan dip gaz veren adam arkadan itiş araç kullanamaz...Ama kullanabilen için keyfi bir başkadır....



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Dominic- -- 15 Ekim 2010; 18:58:09 >


3889 Mesaj
15 Ekim 2010; 19:03:34 

Kesinlikle arkadan itis.ozellikle virajlarda daha fazla hakimiyet saglar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
753 Mesaj
15 Ekim 2010; 19:12:41 

150 beygir ve 250 N.m tork altında mutlaka önden çekiş alınmalıdır, bu değerlerin üstünde ise önden çekiş tercih edilmemelidir. Sürüş güvenliği açısından risk oluşturur.
300 beygir ve 600 N.m tork üzerinde mutlaka dört çeker alınmalıdır. Arkadan itiş sürüş güvenliğini riske sokar.

Kişisel tercihim ise ekonomik arabada önden çekiş, keyif arabasında dört çeker. Arkadan itişin buzlu ve yağışlı zeminde yaşattıkları nedeniyle pek sıcak bakmıyorum.


_____________________________

Fotoğraflarım (Olympus E-P2)


992 Mesaj
15 Ekim 2010; 19:31:11 

Bence de arkadan. En azından virajlarda toparlayabilme hakkı tanıyor sürücüye. Kalkışlarda direksiyonu sağ-sol yaptırıp insanı rahatsız etmiyor. Fren yaparken bi taraflara çekmiyor.

Günümüzde araçların önden çekiş olmasının sebebi maliyetten kırma istemidir.

Auto Show'dan onno usta'nın yazısı:

Kuru zeminlerde, yüksek motor gücü ile yüksek süratlerde ve virajlarda arkadan itiş sistemleri üstün özelliklidir. Fakat üretim maliyetleri yüksek komplike ve aktarma organları uzantılar nedeniyle de tekerleğe iletilen güçte ciddi kayıplar vardır. Bu yüzden düşük güçlü küçük şehir otomobillerinde bu kaybın olmaması için önden çekiş kullanılır.Fakat önden çekiş 200 hp üstü veya ağır araçlarda tavsiye kesinlikle edilmemektedir. Profesyonel ve güvenli kullanım için tercih arkadan itiş olmalıdır

Konuyu damardan anlatmış


_____________________________

Islak İmza


3207 Mesaj
15 Ekim 2010; 20:57:52 

Arkadan itiş tercih sebebidir.


_____________________________

I started to watch myself with a mirror's eyes,
And I begin to slip away.
And no one's here to reach the other side with me.
Why don't you see me go this way?


1566 Mesaj
15 Ekim 2010; 23:17:54 

Arka


_____________________________



12836 Mesaj
16 Ekim 2010; 0:37:19 

quote:

Orjinalden alıntı : @levent@


"Arkadan itişçiler" sanayiye gittiklerinde "Usta şuna bir bak yokuşlarda İTİŞTEN DÜŞTÜ" diyorlar mı acaba?


Gece gece çok güldüm yaa!

Süper olmuş süper.


Haluk


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


 
103 Mesaj
16 Ekim 2010; 5:52:59 

Önden çekiş olabilirdi


_____________________________

Renault Clio 2004' Authentique 1.2 16v


3489 Mesaj
16 Ekim 2010; 12:45:26 

araçta esp+asr olmadıktan sonra arkadan çekişli bir araç almam doğrusu ıslak havalarda virajlarda transitin arkasını çok attırdığım için önden çekiş tercihim


_____________________________

2012 Doblo classic safeline
2011 Master kamyonet


 
3136 Mesaj
16 Ekim 2010; 15:19:12 

Önden çekiş ilk önce yeni tasarımın maliyetinden dolayı en lüks arabalarda... ve kabul edilmeme korkusundan dolayı en hesaplı arabalarda kullanıldı. 60'larda Renault 12 ve Cadillac Eldorado önden çekişliydiler ve ikisi de tamamaen simetrik akslara sahipti.

Önden çekişte torktan dolayı direksiyon kaybının (torrque steer) asıl sebebi farklı aks uzunluklarıdır, fakat simetrik bir düzendeki sapmalar arkadan itişli bir arabadaki sapmaya göre daha azdır.

Yazılmayan iki şey daha aklıma geliyor...

1. Direksiyon tarafında eklemli aksların olmaması manevra için çok daha yüksek toe açılarına izin verir. Bunun Türkçe'si genelde 1 metre kadar daha iyi bir dönüş çapıdır.

2. Önden çekişin yüksek süratlerdeki doğrusal stabilite için yan rüzgarlara karşı önemli bir avantajı vardır.

Dinamikten taviz verecek ucuz tasarımlar her iki yöntemde de var. Yine her ikisi yüksek kaster etkileri (ve bunun getireceği ekstra tüketimle) zevkli ve kararlı bir sürüşe ulaşabilir.


 
38 Mesaj
3 Eylül 2011; 10:20:00 

güncel


_____________________________



3204 Mesaj
3 Eylül 2011; 12:09:47 

arkadan itiş dilin yapısına uygun bir tanımlama. bence de bu doğru. ama sanayiye gidip "araç itişten düştü" denmez elbette. "çekişten düştü" denir. çünkü sanayi jargonu diye bir şey vardır.

fizik kanunları açısından bakarsak; arka tekerleklerden güç alan bir araç, önden çekişliye göre biraz zayıf kalıyor.


_____________________________

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
Ford Focus HB 1.6 TDCI Collection
GENÇLERBİRLİĞİ



 
324 Mesaj
3 Şubat 2014; 5:10:13 



_____________________________

Sabertooth 990fx r.2 / phenom ıı x6 1090t - hyper 212 evo / sapphire 7850 oc 2 gb / corsair vengeance (2*4) 8 gb 1600 mhz / intel 330 series 120 gb ssd / samsung 320 gb hdd / xilence 800 w psu / enermax chakra mıddle tower / samsung s23b350 23 led / logıtech x540 5.1


361 Mesaj
3 Şubat 2014; 8:47:57 

quote:

Orijinalden alıntı: brifing

arkdaslar belki daha once acilmistir ama ben yine de fikirlerinizi almak istiyorum.avantajlarini dez avantajlarini yazarsaniz guzel olur.simdiden tesekkurler.saygilarimla.

Arkadan ıtıslı araclar bellı Tofas Bmw Mercedes Honda(s2000) Nissan(Bazı modeller)
Bunların dısında arkadan ıtıslı arac yok hocam. Bunlarda arkadan ıtıslı olmasına ragmen guvenlıgı antıpatınaj sıstemıyle uygulanmaktadır.Ancak Tofaş harıc :)


_____________________________

Bi tanısan cok seversın.


 
480 Mesaj
20 Mayıs 2014; 12:02:08 

ozaman madem olayı başlattınız bu körüklü otobüsler ortadan aktrıyor gücü buna ne diyeceğiz çekermi iter mi ?


ayrıca en iyi araçların gücü önden aktaran araçlar olduğunu savunanlara bir sorum var madem çok iyi ve ekonomik oluyorsa neden kamyonlar ve otobüsler için de bu uygulanmıyor önden aktarım ağır araçlar için tercih edilmemesiniz sebebi çekişten düşmesidir her nekadar motor öndede olsa arkaya yük bindiğinde aracın ön lastikleri arkalara göre biraz havaya kalkar ve bu naracın güç kaybetmesine özellikle yokuşlarda neden olacağı için tercih edilmez gelelim audiye audinin bir çok modeli önden aktarmaya sahipken motorları güçlü olanlar 4tekerlekten aktarmaya sahip ayrıca arkadan aktarmalı araçların dönüş açısı ön aktarmalılara göre daha çok ve dar alanda dönme kabiliyeti yüksek örneğin darbir alanda aynı boydaki bir pejo ile birde bmw yada mercedesle dönmeye çalıştığınızda farkı zaten anlarsınız bu arada gerçekten motor gücünü ortadan aktaran otobülere nediyeceğiz ortadan çekişlimi ortadan itişli mi:)


_____________________________

Ets2 Video Sefer Paylaşımlarımız Lütfen Videoları Burda Paylaşalım Sayfa Sayfa Aramayalım. http://forum.donanimhaber.com/m_69006677/mpage_1/f_/key_//tm.htm


10229 Mesaj
26 Mayıs 2014; 23:02:32 

Gücü yere aktarma konusunda 4x4 daha avantajlıdır.


_____________________________

| Fotoğraf Galerim Donanımhaber[Güncel 8.16.2014] | Fotoğraf Galerim[500Px] | | Bikepics Galerim |


 
480 Mesaj
14 Haziran 2014; 11:31:49 

bu arada mercedesler a-b-ve cla sınıfında reno motoru kullnamakla birlikte ön aktarmaya geçmişlerdir diğerleri arka aktarma organlarına 4 maticler ise 4x4 aktarma organlarına sahiptir

audilerin quattro modellerindede 4x4 vardır


_____________________________

Ets2 Video Sefer Paylaşımlarımız Lütfen Videoları Burda Paylaşalım Sayfa Sayfa Aramayalım. http://forum.donanimhaber.com/m_69006677/mpage_1/f_/key_//tm.htm


10834 Mesaj
14 Haziran 2014; 12:02:28 

quote:

Orijinalden alıntı: Hüsami

ozaman madem olayı başlattınız bu körüklü otobüsler ortadan aktrıyor gücü buna ne diyeceğiz çekermi iter mi ?


ayrıca en iyi araçların gücü önden aktaran araçlar olduğunu savunanlara bir sorum var madem çok iyi ve ekonomik oluyorsa neden kamyonlar ve otobüsler için de bu uygulanmıyor önden aktarım ağır araçlar için tercih edilmemesiniz sebebi çekişten düşmesidir her nekadar motor öndede olsa arkaya yük bindiğinde aracın ön lastikleri arkalara göre biraz havaya kalkar ve bu naracın güç kaybetmesine özellikle yokuşlarda neden olacağı için tercih edilmez gelelim audiye audinin bir çok modeli önden aktarmaya sahipken motorları güçlü olanlar 4tekerlekten aktarmaya sahip ayrıca arkadan aktarmalı araçların dönüş açısı ön aktarmalılara göre daha çok ve dar alanda dönme kabiliyeti yüksek örneğin darbir alanda aynı boydaki bir pejo ile birde bmw yada mercedesle dönmeye çalıştığınızda farkı zaten anlarsınız bu arada gerçekten motor gücünü ortadan aktaran otobülere nediyeceğiz ortadan çekişlimi ortadan itişli mi:)

Otomobiller kamyonlar gibi kullanılmadığı için olabilir mi. Kaç tane insan arabasının arkasını tıka basa doldurup ta ön tekerleri havaya diker ki. Biz burada normal kullanım şeklini konuşuyoruz. Uçuk örnekler vermek gerekirse ben de tosbağaları örnek veririm. Motor arkada. çekiş arkada. Ön taraf bagaj. Ön tarafı tıkabasa doldururum. Arkayı zayıflatırım. Arka taraf öne göre yere daha zayıf basar.

Fakat şu da bir gerçek. Türk insanı köyünden gelirken arabasına her türlü yiyeceğini, baklasını, bulgurunu, pirincini yükler. Ön tekerlere binen yük azalır. fakat bunlar binde bir olan şeyler. Burada konuşulan normal sürüş karakterleri.

Önden çekiş sadece otomobillerde kullanılmıyor. Bazı minibüsler ve kamyonetler de önden çekiş tercih edebiliyor. Mesela Transporter minibüsler. Bazı Ford otosan kamyonetler ve minibüsler. Pejo J modeller.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
En Beğenilmeyen Yorumlar
Yoruma Git jetta bile önden cekiyor lastiksibobu - 16 Haziran 2010; 9:34:01 -3
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » arkadan cekis mi yoksa önden mi?neden?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön