Şimdi Ara

arkadan cekis mi yoksa önden mi?neden?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
2
Favori
33.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aha, birazdan "arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir" muhabbetleri başlayacak.Canını seven kaçsın.
  • Arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir.
  • niden geri geri giderken çekiyor ama
  • "arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir

    Şuan önden çekiş araç kullanıyorum fakat arkadan itiş güçlü bi aracım olmasını isterdim virajlarda adrenalin için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S Line

    Arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir.


    "Bu araba süper, yokuşta acaip güzel çekiyor" lafını hemen herkes kullanır. Ben hiç "Yokuşta çok güzel itiyor" diye bir kullanım görmedim. Hangi tekerden olursa olsun doğru kelime "Çekiş" kelimesidir. Yine benzer bir kullanımı 4 tekerden çekiş için de kullanabiliriz. Durum 2-2 berabere yani 2 önde 2 de arkada tekerlek varken neden 4 tekerden itiş denmiyor?

    TDK Sözlüğü:http://www.tdk.gov.tr/TR/Genel/SozBul.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF4376734BED947CDE&Kelime=%c3%a7eki%c5%9f

    TDK sözlüğüne göre aracın çekme gücü "çekme" kelimesi ile belirtilir. Arka tekerden çekiş dediğimizde de bu motorun çekme gücünün hangi tekerlerler vasıtasıyla verildiği kastedilmektedir. Yoksa tekerleğin arabayı ittiği mi çektiği mi değil.


    Bu da Mercedes Türkiye'nin resmi sitesinden teknik veriler. Bakın bakalım ne yazmış güç aktarımı bölümüne.

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w204/technical_data.html


    Ama ben şahsen pek takılmıyorum buna. Sadece birşeyi merak ediyorum. Arkadan itişçileri neden bu kadar rahatsız ediyor arkadan çekiş denmesi. Gördüğüm kadarıyla ağırlıklı olarak konu devam ederken hep arkadan itiştiçer konuyu itiş - çekiş üzerine getirip saptırıyor. Bırakın isteyen istediğini desin. Şahsen benim sizi çekişe ikna etme gibi bir amacım da yok. İtiş demeye devam edebilirsiniz ve bence mahsuru yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 16 Haziran 2010; 10:25:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: S Line

    Arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir.


    "Bu araba süper, yokuşta acaip güzel çekiyor" lafını hemen herkes kullanır. Ben hiç "Yokuşta çok güzel itiyor" diye bir kullanım görmedim. Hangi tekerden olursa olsun doğru kelime "Çekiş" kelimesidir. Yine benzer bir kullanımı 4 tekerden çekiş için de kullanabiliriz. Durum 2-2 berabere yani 2 önde 2 de arkada tekerlek varken neden 4 tekerden itiş denmiyor?

    TDK Sözlüğü:http://www.tdk.gov.tr/TR/Genel/SozBul.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF4376734BED947CDE&Kelime=%c3%a7eki%c5%9f

    TDK sözlüğüne göre aracın çekme gücü "çekme" kelimesi ile belirtilir. Arka tekerden çekiş dediğimizde de bu motorun çekme gücünün hangi tekerlerler vasıtasıyla verildiği kastedilmektedir. Yoksa tekerleğin arabayı ittiği mi çektiği mi değil.


    Bu da Mercedes Türkiye'nin resmi sitesinden teknik veriler. Bakın bakalım ne yazmış güç aktarımı bölümüne.

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w204/technical_data.html


    Ama ben şahsen pek takılmıyorum buna. Sadece birşeyi merak ediyorum. Arkadan itişçileri neden bu kadar rahatsız ediyor arkadan çekiş denmesi. Gördüğüm kadarıyla ağırlıklı olarak konu devam ederken hep arkadan itiştiçer konuyu itiş - çekiş üzerine getirip saptırıyor. Bırakın isteyen istediğini desin. Şahsen benim sizi çekişe ikna etme gibi bir amacım da yok. İtiş demeye devam edebilirsiniz ve bence mahsuru yok.



    "Arkadan itişçiler" sanayiye gittiklerinde "Usta şuna bir bak yokuşlarda İTİŞTEN DÜŞTÜ" diyorlar mı acaba?




  • Peki dezavantajları?

    Günümüzde artan sayıda araçta arkadan-itiş (veya çekiş, polemiğe gerek yok) tercih edilir oldu çünkü;

    1. Motorun gücü arttıkça akselerasyon ve yön verme kabiliyetlerini aynı tekerlerde toplamak çeşitli sorunlara yol açmaktadır.Günümüz motorlarında eğilim daha fazla güçten yana olduğu için çekiş ve yön verme fonksiyonlarını ayrı akslara dağıtmak giderek bir zorunluluk haline gelmektedir.

    2. 50/50 ağrılık dağılımını önden çekişli (veya itiş, yine polemiğe gerek yok) araçlarda yakalamak imkansıza yakınken, bu, arkadan itişlilerde daha kolayca başarılabilen bir objektiftir. Bu da aracın yol tutuşunu iyileştiren bir unsurdur. Önden-çekişlilerde ağırlık dağılımı daha çok 60/40 civarında seyretmekte, bu durum aracın ağırlık merkezinin öne kayarak yol tutuşunu olumsuz etkilemektedir.

    3.Modern çekiş kontrol sistemleriyle kaygan zeminlerde önden-çekişin sunduğu avantaj artık arkadan-itişliler tarafından da kullanılabiliyor. (TCS,ESP,VSA vs.). Bu artık önden-çekiş için bir avantaj olmaktan çıktı. Karda kalkış sadece bir FWD konforu değil.

    4. Arkadan-itişli araçlar sahip oldukları dengeli ağırlık dağılımı yüzünden daha iyi ve daha güvenli durma kabiliyetine sahiptirler.

    5.Önden çekişlilerde görülen ve "torque-steer" denilen aracın torkunun gaza sert bastığınızda direksiyondan komut edilmeyen yön istenmeyen değişikliklerine yol açması durumu arkadan-itişlilerde yoktur.

    6. Arkadan itişlilerde araka tekerlekler sağa-sola dönmediği için tahrik mekanizması çok daha basittir, daha az arıza çıkarırı, çıkardığında da tamiri kolay ve ucuzdur.


    Yani işler öyle önden çekişin bir kaç avantajını yazıverip geçmekle hallolmuyor, derinlemesine incelediğinizde hangisini seçeceğinize karar vermek kolay değil.

    Benim önerim: Performans isteyenler arkadan-itiş, tasarruf ve daha büyük iç hacim isteyenler önden-çekiş seçsinler.

    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    önden cekiş cünkü ;

    1- her zaman daha az yakar arkadan cekişlilere göre

    2-örnegin engebeli bir yoldasın önü kurtarırsan devamı gelir ancak arakdan cekişlilerde bu söz konusu değil

    3-arkadan cekişli arabalar karda buzlanmalarda cok sorun yaşar

    arkadan itiş in tek avantajı iseburnout yapmak oda benim yapıcagım iş degil....:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 16 Haziran 2010; 12:28:34 >




  • Bunlar hem arkadan itişli hem orta-arkadan motorlular:
    ATS 2500 GT
    Alfa Romeo 33 Stradale
    Ariel Atom
    Ascari A10
    Ascari Ecosse
    Ascari KZ1
    Auto Union racing car
    Autozam AZ-1
    BMW M1
    Cadillac Cien
    Caparo T1
    Cizeta-Moroder V16T
    Daihatsu Midget
    De Tomaso Guarà
    De Tomaso Mangusta
    De Tomaso Pantera
    De Tomaso Vallelunga
    Dino (automobile)
    FMR Tg500
    Ferrari 288 GTO
    Ferrari 308 GTB/GTS
    Ferrari 328
    Ferrari 348
    Ferrari 360
    Ferrari 458 Italia
    Ferrari Berlinetta Boxer
    Enzo Ferrari (automobile)
    Ferrari F355
    Ferrari F40
    Ferrari F430
    Ferrari F50
    Ferrari F50 GT
    Ferrari FXX
    Ferrari GT4
    Ferrari Mondial
    Ferrari P
    Ferrari Testarossa
    Fiat X1/9
    Ford GT
    Ford GT40
    Ford GT70
    Ford P68
    Fuldamobil
    Fulgura
    GTM Libra
    Gumpert Apollo
    Honda Acty
    Honda Beat
    Honda NSX
    Isetta
    Jaguar XJ13
    Jaguar XJ220
    Jaguar XJR-12
    Jaguar XJR-15
    Jaguar XJR-9
    Koenigsegg CCR
    Koenigsegg CCX
    Koenigsegg CC8S
    Lamborghini Alar
    Lamborghini Countach
    Lamborghini Diablo
    Lamborghini Jalpa
    Lamborghini Miura
    Lamborghini Silhouette
    Lamborghini Urraco
    Lancia Montecarlo
    Lancia Stratos HF
    Lobini H1
    Loremo
    Lotus 340R
    Lotus Elise
    Lotus Esprit
    Lotus Europa
    Lotus Europa S
    Lotus Evora
    Lotus Exige
    MG F / MG TF
    Manta Mirage
    Maserati Bora
    Maserati MC12
    Maserati Merak
    Matra Murena
    McLaren F1
    McLaren F1 LM
    McLaren MP4-12C
    Meadows Frisky
    Melkus PT 73 Spyder
    Melkus RS 1000
    Mercedes-Benz 130H
    Mercedes-Benz 150H
    Mercedes-Benz CLK GTR
    Mercedes-Benz CLR
    Messerschmitt KR175
    Messerschmitt KR200
    Mitsubishi i
    Mosler MT900
    Noble Automotive
    Noble M400
    Pagani Zonda
    Peugeot 205 Turbo 16
    Pontiac Fiero
    Porsche 550
    Porsche 904
    Porsche 914
    Porsche 914-6 GT
    Porsche Boxster
    Porsche Carrera GT
    Porsche Cayman
    Renault 5 Turbo
    Renault Clio V6 Renault Sport
    Renault Sport Spider
    Rossion Q1
    Rumpler Tropfenwagen
    Saleen S7
    Smart Fortwo
    Smart Roadster
    Spyker C8
    SSC Aero
    Toyota GT-One
    Toyota MR2
    Ultima GTR
    Vauxhall VX220
    Vector M12
    Vector W8
    Vector WX-8
    Venturi Fétish
    Zündapp Janus

    Bunlar sadece arkadan itişliler:
    Ford Mustang
    Chrysler 300
    Dodge Charger
    BMW 3 Series
    Ford Crown Victoria
    Chevrolet Camaro
    Honda S2000
    Infiniti J30
    Lexus SC
    Toyota Supra
    ve daha onlarcası...

    Buradan hangi aracın hangi tahrik tipini kullandığını öğreneblirizi:
    http://www.vehix.com/new-cars/

    Listeye dikkat edersen neredeyse tüm performans otomobilleri arkadan-itişli. Bu da herhalde bize birşeyler anlatıyor olmalı...

    Daha önce de söylediğim gibi, performans arayan arkadan-itişli, ekonomi ve hacim arayan önden-itişli araba alır. Ucuz arabalar (B ve C segmenleri ve kısmen D segmenti) genellikle FWD kullanır çünkü bu araçlarda performans değil, ekonomi ve hacim ön plandadır. Performansdan kasıt 125 HP değildir, 300 HP ve üzerinden söz ediyoruz ve böyel araçlarda RWD kullanılır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    bmw mercedes audi mazda honda toyota vw subaru v.s devam eden güzel sekmentte bir sürü araç var bunlardan sadece bmw ve mercedes arkadan itiş kullanıyor

    size bir örnek

    civic 1.6 125 ph ortalama 6.6 lt

    bmw 316 116 ph ortalama 7.6 lt

    honda nın normal kosullarda daha cok yakması lazım

    bunun sebebi bmw nin hondadan cok daha kötü motor yaptıgı için değil arkadan itişli araçlar ürettigi içindir,

    başka bir örnek mazda mps 2.3 lt 260 ph 380 tork luk bir araç ve önden cekiş kullanıyor bunla aynı motor gücündeki ve arkadan itişli bir araç bunun yanına yanasamaz

    cünkü güç motordan arkaya iletimi daha zordur iletilene kadar motordan cıkan güç azalacaktır...

    benim için bu kriterler yeterli

    cünkü türkiyede benzin .3.70 seviyelerinde yakıt cok önemli...




  • paran varsa arkadan itiş çünkü sürüşü keyiflidir ama maliyetlidir genelde spor araçlar dışında sadece lüks otomobilde olur yakıtı arttır.paran yoksa önden çekiş çünkü ucuz araclar hep önden çekişlidir, maliyeti azdır güç kaybı azdır daha az yakar .genel durum bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    4x4 sisteminden 2 cekere gecmeye izin veren sisteme sahip tum araclarda, 2 cekere gecildiginde, cekisin istisnasiz arka iki tekere verildigini duydum. Bu dogru mu?

    kısmen doğru olmakla birlikte bunun honda crv modelinde bozmuş ve 2çekere dönüldüğünde aktarmayı ön tekerlerin sağlamasını olanaklı kılmıştır diğerleri arka aktarmaya dönerler
  • arkdaslar belki daha once acilmistir ama ben yine de fikirlerinizi almak istiyorum.avantajlarini dez avantajlarini yazarsaniz guzel olur.simdiden tesekkurler.saygilarimla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brifing -- 16 Haziran 2010; 0:29:12 >



  • forumda bi kaç sefer rastladım..''arkadan cekişin zevkide ayrı'' vb cümleler kuruluordu..tam aksine arkadan cekişli diye araç almayanlarda gördüm..önümü ne atıomuş öle bişeler duymuştum bende merak ediorm..
  • arkadan itiştir

    önden çekiştir.


    bencede spor bi otomobil olmadıkça türkiye şartlarında önden çekiş.
  • sadece önü arkası yok bu işin.bence olay diferansiyelde bitiyor.
  • önden cekiş cünkü ;

    1- her zaman daha az yakar arkadan cekişlilere göre

    2-örnegin engebeli bir yoldasın önü kurtarırsan devamı gelir ancak arakdan cekişlilerde bu söz konusu değil

    3-arkadan cekişli arabalar karda buzlanmalarda cok sorun yaşar

    arkadan itiş in tek avantajı iseburnout yapmak oda benim yapıcagım iş degil....:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lastiksibobu

    jetta bile önden cekiyor

    170 HP DSG Jetta önden çekiyorsa cevap belli
  • Arkadan itiş diye birşey yoktur..

    ARKADAN ÇEKİŞ vardır..kaç yıldır bu forumdayım hala aynı muhabeet ve halen bazıları İTİŞ diye diretmekte
  • Arkadan itiş diye bir şey vardır.

    Sorması ayıp, tevellüt kaç hocam?


    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Arkadan itiş diye birşey yoktur..

    ARKADAN ÇEKİŞ vardır..kaç yıldır bu forumdayım hala aynı muhabeet ve halen bazıları İTİŞ diye diretmekte

  • polemiğe gerek yok itiş de olur çekiş de olur. Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi bazı durumlarda sadece çekiş yetmiyor diferansiyel kilidi de önemli bir yer tutuyor.

    Fakat diferansiyel kilitli olsun ya da olmasın güvenlik performans açısından en iyi çekiş arkadandır. Bazıları arkadan itişin virajlarda iyi oluşunu sadece drift burnout vs ile değerlendiriyor. Halbuki Allah korusun ani bir kayma durumda arkadan itiş daha güvenlidir ve yakıt tüketimi fazla diye önden çekişli, güvenlikten ""bazı durumlarda"" yoksun bir araç almak bence iyi değildir. Patinaja düşme viraj alma gibi konularda arkadan itiş (veya çekiş) her zaman birinci durumdadır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Shelby Cobra -- 16 Haziran 2010; 15:46:03 >

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Arkadan itiş diye bir şey vardır.

    Sorması ayıp, tevellüt kaç hocam?


    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Arkadan itiş diye birşey yoktur..

    ARKADAN ÇEKİŞ vardır..kaç yıldır bu forumdayım hala aynı muhabeet ve halen bazıları İTİŞ diye diretmekte




    hocam sizin 40 yaşından büyük olduğunu tahmin ediyorum ;

    çünkü eskiden "arkadan itiş " kullanılırmış..ama dediğim gibi o eskiden..

    artık tdk ya göre arkadan çekiş doğrudur..

    bunu bazı markaların resmi siteleride doğruluyor..

    örn:

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/cl-class/c215/technical_data.html

    gördüğünüz gibi ; arkadan itiş değilde arkadan çekiş kullanılıyor artık..

    bu arada yaşım 18 dir




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.