- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Sisli Havada Dörtlü Flaşör Açanlar
72 Cevap4712 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


622 Mesaj
10 Haziran 2010; 14:00:20 

sisli havada dörtlü flaşör açıp ilerleyenleri bir türlü anlamıyorum o dörtlünün amacı nedir hadi duruyor olsan aç en azından durduğunu belli etsin
giderken açmak çok yanlış geliyor bana


_____________________________

eRa 1.5 CRDI 110hp
34 ZOA 72


4475 Mesaj
10 Haziran 2010; 14:42:29 



_____________________________



739 Mesaj
10 Haziran 2010; 14:43:14 

Hadi dörtlerini yakanlar yine kendilerini belli etmek için yakıyo olabilirler belki...Ya yağmurlu sisli havalarda,ne far yakmayan,ne sis lambası yakmayan hayalet gibi gezenlere ne demeli


_____________________________

Bu Yaralar Bereler Sanadır Bileler....


 
20706 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:09:20 


quote:

Orijinalden alıntı: tanko78
sisli havada dörtlü flaşör açıp ilerleyenleri bir türlü anlamıyorum o dörtlünün amacı nedir hadi duruyor olsan aç en azından durduğunu belli etsin
giderken açmak çok yanlış geliyor bana

Arkadan gelen arkadaş bak hava sisli önde ben varım. Sende arkadan gelen olarak dikkatli olmak zorundasın ama yinede ben seni uyarmış oluyum diyor adam. Önde kaza varsa da arkadan gelen adama da uyarı veriyorsun bu da mı gereksiz geliyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


16773 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:12:39 


quote:

Orijinalden alıntı: tanko78

sisli havada dörtlü flaşör açıp ilerleyenleri bir türlü anlamıyorum o dörtlünün amacı nedir hadi duruyor olsan aç en azından durduğunu belli etsin
giderken açmak çok yanlış geliyor bana


aslında doğru yapıyor görünme ve ikaz amaçlı 4 lüler yanar sisli havalarda


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


 
742 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:14:27 

Dediğinize göre sis farları işlevsiz kalıyor siste dörtlü yakacaksak. Mantıklı olan sislerini yakarsın acil yavaşlaman gerekir veya duraklaman gerektiğinde dörtlülerini yakarsın.


_____________________________



2767 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:15:04 

Bende açık havada görmemiş gibi, sis farları açanlara kıl oluyorum.... Gerçi Polis şimdi durduk yere ön sis farını yakanlara cezayı basmaya başlamış..


_____________________________

Kanunlar Örümcek Ağına Benzer, Büyük Sinekler Delip Geçer, Küçük Sinekler takılıp Kalır.


 
326 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:20:43 

Sisli havalarda:

- Ön sis farlarını,
- Arka sis farlarını,
- Dörtleri,

açarım, doğrusu da bu herhalde.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1.8T -- 10 Haziran 2010; 15:23:39 >


_____________________________



 
681 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:22:26 

benim bildiğim uyguladığım sisli havalarda tehlikeışıkları yakılır takip mesafesine dikkat edilir ve kesinlikle sürat yapılmaz sis lambası her araçta yok olsa bile yanıp sönen lamba daha parlakdır sarı olduğundan hatırladığım kadarıyla bu durum cezai uygulama bile gerektirebilir


_____________________________



2460 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:27:21 

Bir gün uludağa çıkarken muazzam bir sis çökmüştü, 20 km hızı geçemiyorduk. Bu durumda ön arka sis ve dörtlüleri açmıştım. Çünkü neredeyse yürüme hızındaydım. Bu gibi durumlarda insanları dikkatli olmaları konusunda uyarmanın nesi yanlış?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


622 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:30:10 

Önümdeki araçta dörtlüler yandığı zaman bende ani fren yapma refleksi uyandırıyo ve bence doğrusu da budur. Önünde kaza varsa veya trafik ani bi şekilde durduysa dörtlülerini açarsın ki arkadan gelen araç senin veya trafiğin tehlikeli bir şekilde durduğunu anlasın hatta bazı lüks araçlarda bile vardır ani frende dörtlüler otomatik devreye girer. Hava şartları ne olursa olsun dörtlü açıp trafikte ilerlemek yanlıştır dörtlü açık ken sinyal vermeniz de imkansız oluyor.


_____________________________

eRa 1.5 CRDI 110hp
34 ZOA 72


2943 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:33:20 

Sisli havalarda dikkat çekmek için yada uyarmak için dörtlülerin yanmasında bir sakınca görmüyorum.Ayrıca bence tüm araçlarda sis farı standart olmalı..


_____________________________

2011 C3 HDi


622 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:33:30 


çok yavaş ilerleyebiliyorsan zaten duruyor gibisin
fakat otobanda ilerliyorsan ve dörtlü açtıysan bence yanlış
durduğunu nasıl belli edersin

quote:

Orijinalden alıntı: Valentino Balboni

Bir gün uludağa çıkarken muazzam bir sis çökmüştü, 20 km hızı geçemiyorduk. Bu durumda ön arka sis ve dörtlüleri açmıştım. Çünkü neredeyse yürüme hızındaydım. Bu gibi durumlarda insanları dikkatli olmaları konusunda uyarmanın nesi yanlış?



_____________________________

eRa 1.5 CRDI 110hp
34 ZOA 72


2460 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:38:44 


quote:

Orijinalden alıntı: tanko78

çok yavaş ilerleyebiliyorsan zaten duruyor gibisin
fakat otobanda ilerliyorsan ve dörtlü açtıysan bence yanlış
durduğunu nasıl belli edersin




Eğer sis varsa ve dörtlüleri yakıp 140 150 civarı ilerliyorsan tabii ki saçmalık. Fakat sis durumunda dörtlüyü yakan insan yavaş gidiyordur ve söylemek istediği "Dikkat et, ben buradayım ve yavaş gidiyorum' dur. E ufak bir siste dörtlü yakılmasına bende katılmıyorum fakat çok ekstrem durumlarda dikkat çekmenin bir sakıncası yok.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


2113 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:41:36 


quote:

Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX

Bende açık havada görmemiş gibi, sis farları açanlara kıl oluyorum.... Gerçi Polis şimdi durduk yere ön sis farını yakanlara cezayı basmaya başlamış..

Bu yüzden 99 senesinde ceza yemiştim o zamanki parayla yalan olmasın 3.5 milyon veya 8.5 milyon, o günden beri gündüz vakti hiç açmam sisleri, hatta o zamanda itiraz etmiştim, polis kitapçıktan okumuştu hangi durumlarda sis farlarının kullanılacağını


_____________________________

BLUEOVAL 2011 FIII TDCI TitaniumX


3408 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:43:36 

Genelde bende tehlikeli olan durumlarda dörtlüleri yakarım ve yavaşlarım.Mesela önümde bir kaza olmuşsa ve kaza yerine yaklaşırken arkamdakileri uyarmak adına,çok yoğun sisli havalarda yine önümü göremediğimden yavaş ilerlediğim için arkamdan gelen yavaşlasın bana vurmasın diye dikkat çekmek için,çok yoğun yağışlı havalarda yine aynı sebeplerden yakarım.Bencede yakılması gerekir.


_____________________________



1216 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:45:04 


quote:

Orijinalden alıntı: erain

Dediğinize göre sis farları işlevsiz kalıyor siste dörtlü yakacaksak. Mantıklı olan sislerini yakarsın acil yavaşlaman gerekir veya duraklaman gerektiğinde dörtlülerini yakarsın.


Her arabada sis farları yok malesef.


_____________________________



 
20706 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:48:33 


quote:

Orijinalden alıntı: tanko78
Önümdeki araçta dörtlüler yandığı zaman bende ani fren yapma refleksi uyandırıyo ve bence doğrusu da budur. Önünde kaza varsa veya trafik ani bi şekilde durduysa dörtlülerini açarsın ki arkadan gelen araç senin veya trafiğin tehlikeli bir şekilde durduğunu anlasın hatta bazı lüks araçlarda bile vardır ani frende dörtlüler otomatik devreye girer. Hava şartları ne olursa olsun dörtlü açıp trafikte ilerlemek yanlıştır dörtlü açık ken sinyal vermeniz de imkansız oluyor.

Eski araçları bilmem ama yeni araçların çoğu dörtlüler yanar durumdayken sinyal verecekseniz sinyal vermeye başladığınızda dörtlüler iptal olur o yön sinyali yanar. Bittikten sonra sinyal kapanır dörtlüler yanmaya devam eder.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
3134 Mesaj
10 Haziran 2010; 15:59:35 

dörtlü flaşörlerin, arıza ya da acil durumlar dışında kullanılması yasaktır kanunen. ama her şeyimiz tam da sıra buna mı geldi.

yoğun sisli bir ortamda esas olan görünmektir. sis farları da görünmek için var zaten. haaa, bunlara ben bir de dörtlü flaşörleri eklersem ne olur? bir zararı mı var? ceza yiyeceksem de tedbir aldığım için yerim. birisinin arkadan gelip üstüme çıkmasından iyidir ceza yemek. öldükten sonra, "ben kurallara uymuştum, dörtlüleri yakmak yasaktı, yakmadım" demek bir işe yaramaz. haaa, siz dörtlü yandığını görüp panik yapıyorsanız o sizin sorununuz. o zaman yanan dörtlü flaşör gördüğünüzde panik yapmadan tedbir almanın yolunu öğrenmeniz lazım demekki.



_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


2353 Mesaj
10 Haziran 2010; 16:01:32 

Sisli havada Dörtlüleri yakmak gerekiyorsa tehlikeli bir durum olduğunda dörtlüleri söndürelim herkes bir gariplik olduğunu anlasın...Zaten siste arkadan gelen araçlar görsün diye tüm araçlara arka sis farları takılmış..Ön sis farlarıda siz rahat görün diye ekstra para verip alınıyor..Siste olan herkes zaten sisin farkında..


_____________________________

PSN:ulas35



2353 Mesaj
10 Haziran 2010; 16:08:59 


quote:

Orijinalden alıntı: aya

dörtlü flaşörlerin, arıza ya da acil durumlar dışında kullanılması yasaktır kanunen. ama her şeyimiz tam da sıra buna mı geldi.

yoğun sisli bir ortamda esas olan görünmektir. sis farları da görünmek için var zaten. haaa, bunlara ben bir de dörtlü flaşörleri eklersem ne olur? bir zararı mı var? ceza yiyeceksem de tedbir aldığım için yerim. birisinin arkadan gelip üstüme çıkmasından iyidir ceza yemek. öldükten sonra, "ben kurallara uymuştum, dörtlüleri yakmak yasaktı, yakmadım" demek bir işe yaramaz. haaa, siz dörtlü yandığını görüp panik yapıyorsanız o sizin sorununuz. o zaman yanan dörtlü flaşör gördüğünüzde panik yapmadan tedbir almanın yolunu öğrenmeniz lazım demekki.



Evet bir zararı var..Gerçekten arıza yapmış kaza yapmış araçları ayırdedemiyorsun..Dörtlüler ile arka sis farı aynı mesafeden seçiliyor dörtlüsü yanan bir araba hiç bir ekstra görünürlük kazanmıyor..Olan tek şey dörtlülerin asıl işlevini kaybetmesi oluyor..
Bu mantıkla çakma xenonlarada kızmamak lazım adamlar 1 km den farkediliyorlar..Varsın küfür yesinler varsın ceza yesinler herkes çakma xenonlu arabaların farkında..


_____________________________

PSN:ulas35



 
18966 Mesaj
10 Haziran 2010; 21:28:24 

Bir defa çok koyu bir sis (John Carpenter's "The Fog") içerisinde araç kullanmak zorunda kaldıktan sonra önünüzü göremediğiniz bir durumda aynı yolu paylaşan bir başkasının da önünü göremediğine kanaat getirip dörtlüleri, farları ve sisleri ve uzunları yakarım ve artık başka birşey kalmadığına göre ara sıra kornaya da basar ve hızımı düşürürüm, olay tehlikeli bir vak'a olmaya doğru giderse de (2006 yılı Mayıs ayında Ceyhan'da meydana gelen "BULUT İNMESİ" tarzı sis fenomeni) uygun bir yerde sağa çeker, sisin geçmesini beklerim.


_____________________________



 
1689 Mesaj
10 Haziran 2010; 21:32:04 

Sisli havalarda 4'lü flaşörler yakılmaz çünkü o zaman olası tehlikeli bir durumu arkadan gelenlere haber veremeyiz. Sis lambaları yeterli gelmiyorsa zaten ilerlemek gereksizdir en müsait yere arabayı park edip sisin geçmesi beklemeli bence.


_____________________________

Opel Corsa 1.2 Enjoy spor paket


 
681 Mesaj
10 Haziran 2010; 21:33:38 


quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

Bir defa çok koyu bir sis (John Carpenter's "The Fog") içerisinde araç kullanmak zorunda kaldıktan sonra önünüzü göremediğiniz bir durumda aynı yolu paylaşan bir başkasının da önünü göremediğine kanaat getirip dörtlüleri, farları ve sisleri ve uzunları yakarım ve artık başka birşey kalmadığına göre ara sıra kornaya da basar ve hızımı düşürürüm, olay tehlikeli bir vak'a olmaya doğru giderse de (2006 yılı Mayıs ayında Ceyhan'da meydana gelen "BULUT İNMESİ" tarzı sis fenomeni) uygun bir yerde sağa çeker, sisin geçmesini beklerim.


sayın taner bey sakın bir sis halinde uzunlarınızı yakmayın saygılarımla


_____________________________



7464 Mesaj
10 Haziran 2010; 21:34:20 

Canını düşünenler için doğrusu budur. Ama siz canım önemli değil diyorsanız yakmayın arkadan gelen bir kamyon üstünüze biner.


_____________________________



1745 Mesaj
10 Haziran 2010; 21:52:09 

Sisli havada uzunları yakmak büyük hata. Önünüzü göremezsiniz.


_____________________________

Ford Focus 3


 
4046 Mesaj
10 Haziran 2010; 21:57:29 

bolu'da anı sıs cokmelerı oluyor o arkadakı ondekı sıs farları hıc bır ıse yaramıyor cunku burnunuzun ucunu bıle goremıyorsunuz duyarlı arkadaslar dortlulerını yakıyor ve herkes bellı mesafede bırbırını takıp ederek yolu bı sekılde tamamlıyor yoksa onun dısındakı hıc bır ısık aracın dıbıne gıdılene kadar gorunmuyor...

her sısde degıl ama ozellıkle yogun sıslerde bu yapılmalı bana gore....


_____________________________



 
18966 Mesaj
10 Haziran 2010; 22:04:17 

Evet, düzeltiyorum. Sisli havalarda uzun farları yakmamak gerek. Gerçekten de önünüzü görmeniz çok zor, ışık hüzmesi (fotonlar) sisli havadaki su damlacıkları ile birleşince geri yansıyor ve yolu bu defa hiç görmemenize sebep oluyor. Ön ve arka sis farlarını ve çok koyu siste de dörtlüleri yakmak bence de en doğrusu.

0


0


_____________________________



3567 Mesaj
10 Haziran 2010; 22:20:09 

Dörtlüler diğer araçlardan farklı, olağan üstü, tehlikeli bir durum olduğunu gösterir. Dörtlüyü gördüğünüzde frenlemeniz gerekir. Diğer araçlarla birlikte aynı sisin içinde ilerleyip de dörtlü yakmak doğru değildir. Ön, arka sis farı bunun içindir. Eğer sis farını bile göremeyecek kadar sis varsa o zaman sis farının görüneceği hızda ilerlersiniz. Sis farının görünemeyeceği bir siste dörtlü yakıp hızlı ilerlemek de yanlış.

Düşünün ki otobanda siste tüm araçlar dörtlüleri açık seyir halindeler. Sol şeritte bir kaza olsa ve kaza daha tazeyken araç sahibi ancak dörtlülerle uyarı yapmış olsa siz bunu diğer dörtlülerden nasıl ayırt edeceksiniz? Ben söyleyeyim, aracın ilerlediğini ve sisten dolayı dörtlü yaktığını sanıp çarpacaksınız.

Yalancı çoban misali... Gereksiz yanıp sönen ışıklar dikkat dağıtır. Dörtlüler tehlike içindir. Yakılmasındaki amaç arkadan geleni orada olağanüstü bir durum olduğu ve yavaşlaması, hatta durması gerektiği için uyarmaktır. Tehlike yoksa dörtlü yakmayın. Sizin içinden geçtiğiniz sisten arkanızdaki araç da geçiyor. Orada size has bir durum yok. Eğer görüş zayıfsa bırakın da kendisi düşünüp, akıl edip yavaşlasın. Siz sis farınızı yakın yeter.



_____________________________



4293 Mesaj
10 Haziran 2010; 23:26:47 

Benim aracımda sis lambası yok öleyim mi?
Bu forumda gördüğüm en saçma konulardan biri. Sis çökmüşken flaşörleri açmak nasıl size saçma gelmiş anlamak çok güç.
Zaten otobanda dörtlü yakmak anlamsızdır.
İstanbulda geçen aylardaki sisi hatırlarsınız. Şehiriçinde görüş yer yer 5 metreye kadar düşmüştü gece. Ben o siste hem ön sis farlarımı, hem normal farlarımı, hemde dörtlülerimi açıp ilerledim. Keza aynı yolu paylaştığım bütün sürücüler de böyle ilerliyordu. Hız max. 15-20 km..


Fotoğrafta böyle çıksa da, karşıdaki binayı göremiyordum o an.
0


0


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


4404 Mesaj
10 Haziran 2010; 23:26:48 

Kışın Balıkesir taraflarından gece geçiyorsanız sisleri, dörtlüleri hatta varsa elfenerini bile yakmanız lazım.


_____________________________



5961 Mesaj
10 Haziran 2010; 23:54:50 


quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

Bir defa çok koyu bir sis (John Carpenter's "The Fog") içerisinde araç kullanmak zorunda kaldıktan sonra önünüzü göremediğiniz bir durumda aynı yolu paylaşan bir başkasının da önünü göremediğine kanaat getirip dörtlüleri, farları ve sisleri ve uzunları yakarım ve artık başka birşey kalmadığına göre ara sıra kornaya da basar ve hızımı düşürürüm, olay tehlikeli bir vak'a olmaya doğru giderse de (2006 yılı Mayıs ayında Ceyhan'da meydana gelen "BULUT İNMESİ" tarzı sis fenomeni) uygun bir yerde sağa çeker, sisin geçmesini beklerim.


Bu senede oldu o ceyhanda yoldaki ikinci çizgiyi dahi göremiyordum


_____________________________



2353 Mesaj
11 Haziran 2010; 1:32:46 


quote:

Orijinalden alıntı: Burhan

Benim aracımda sis lambası yok öleyim mi?
Bu forumda gördüğüm en saçma konulardan biri. Sis çökmüşken flaşörleri açmak nasıl size saçma gelmiş anlamak çok güç.
Zaten otobanda dörtlü yakmak anlamsızdır.
İstanbulda geçen aylardaki sisi hatırlarsınız. Şehiriçinde görüş yer yer 5 metreye kadar düşmüştü gece. Ben o siste hem ön sis farlarımı, hem normal farlarımı, hemde dörtlülerimi açıp ilerledim. Keza aynı yolu paylaştığım bütün sürücüler de böyle ilerliyordu. Hız max. 15-20 km..



Arka sis farı her araçta vardır görevide sis durumunda arkadan gelen araçların sizi görmesidir...Ön sis farlarının görevi siste yol çizgilerinin ve kenarlarının görüşünü artırıp rahat yol almamızdır opsiyoneldir..Dörtlülerde tehlike anlarında ve karayolu üzerindeki duraklamalarda yakılır..Siste görüşü artırmak ve ya siste görülmeyi artırmak gibi bir işlevi yoktur..

http://otoresim.net/dog...s-trafik-kurallari.html




_____________________________

PSN:ulas35



115 Mesaj
11 Haziran 2010; 2:19:53 


quote:

Orijinalden alıntı: tanko78

Önümdeki araçta dörtlüler yandığı zaman bende ani fren yapma refleksi uyandırıyo ve bence doğrusu da budur. Önünde kaza varsa veya trafik ani bi şekilde durduysa dörtlülerini açarsın ki arkadan gelen araç senin veya trafiğin tehlikeli bir şekilde durduğunu anlasın hatta bazı lüks araçlarda bile vardır ani frende dörtlüler otomatik devreye girer. Hava şartları ne olursa olsun dörtlü açıp trafikte ilerlemek yanlıştır dörtlü açık ken sinyal vermeniz de imkansız oluyor.


Arabanın fren lambaları ne işe yarıyor ozaman ?


_____________________________

Insıgnıa Kulübü
2010 OPEL İNSİGNİA 1.6 TURBO 180HP COSMO


 
890 Mesaj
11 Haziran 2010; 2:28:57 

Şimdi çok yoğun sisli havalarda dörtlüleri yakmak yanlış değildir. Çünkü zaten öyle bir anda 15 - 20 km ile gittiğinize göre dörtlüleri yakmanız da herhangi bir sakınca yoktur. Kaldıki ülkemizde dörtlü bilinen en kolay uyarılardan biridir ve dörtlü yakılınca insanlar daha tedbirli olmaktadır. Kaldı ki herhangi bir kaza anında iyice yavaşlarsınız ki zaten durma hızında gidiyorsunuz ve arkanızdaki araç dörtlüler sürekli yanıp söndüğü için bu uyarıyı adaptasyon sağlıyamıyor. Ve sürekli o uyarıyı alıyor. Çünkü insan beyni ortam koşullarını belli bir zaman sonra beyin alıştığı için algılamada kayıp olabiliyor. Ancak dörtlülerde sürekli tekrar eden ve yanıp sönen bir uyarı olduğu için insan beyninin bu uyarıyı alışıp önem azalması daha uzun sürüyor. Kaza olduğunda daha fazla bir uyarıya gerek yok zaten 15 - 0 durma mesafeniz kaç m ki? Dörtlüleri yaktığınız sisli havalarda yüksek hızda gitmeniz zaten saçma olur. Yani arkadaşın dediği gibi dörtlüleri yakıp 140-160 km ile giderseniz zaten saçmalık olur. Dörtlüleri yakmanız gereken durumlarda çok düşük hızlarda gitmeniz gerekir ki bu durumlarda zaten tüm araçlar düşük hızlarda gitmeli ve tehlike durumunda olduğunun bilincinde kullanmalıdır. He araçları görebiliyorsanız görme mesafeniz de 5m-10m civarı ekstrem durumlar da değilse dörtlüleri yakmanız zaten gerekmez. Ancak ekstrem durumlarda her türlü uyarı gereklidir ve bir artıdır.


_____________________________



4293 Mesaj
11 Haziran 2010; 2:46:38 


quote:

Orijinalden alıntı: ulas3567



Arka sis farı her araçta vardır görevide sis durumunda arkadan gelen araçların sizi görmesidir...Ön sis farlarının görevi siste yol çizgilerinin ve kenarlarının görüşünü artırıp rahat yol almamızdır opsiyoneldir..Dörtlülerde tehlike anlarında ve karayolu üzerindeki duraklamalarda yakılır..Siste görüşü artırmak ve ya siste görülmeyi artırmak gibi bir işlevi yoktur..

http://otoresim.net/dog...s-trafik-kurallari.html



Her araçta arka sis farı yoktur, sallama! Bahsettiğim araç yumurta kasa Accent.

Ayrıca dörtleri yakmak her türlü görünmeyi arttırır. Türkiyede yaşadığınızı, ne kadar salak sürücü olduğunu unutuyorsunuz. Siste bile 50-60 km hızla gidebilen dengesizler var. Amaç kendimizi onlardan korumak, emin olur faydası olur zararı olmaz!


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


4475 Mesaj
11 Haziran 2010; 3:01:17 

Dörtlüleri yakmanız arkanızdan gelene sizin duruyor olduğunuzu düşündürebilir. Bu da seyir halinde başka bir olumsuzluğa sebep verebilir..
Trafik kurallarını kendimize göre yorumlamamız karmaşa yaratabilir. Buna dikkat edelim lütfen.


_____________________________



2460 Mesaj
11 Haziran 2010; 3:29:20 

Arkadaşlar anlatıyoruz anlamamakta ısrar ediyorsunuz. O yüzden büyük harflerle yazacağım.

SİSLİ HAVADA DÖRTLÜLER DURMAYA YAKIN HIZDA GİDİLİYORSA AÇILIR. O DURUMDA ZATEN DURMUŞSUN DURMAMIŞSIN FARKETMEZ.

Umuyorum kendimi ifade edebildim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


4293 Mesaj
11 Haziran 2010; 3:34:52 


quote:

Orijinalden alıntı: Valentino Balboni

Arkadaşlar anlatıyoruz anlamamakta ısrar ediyorsunuz. O yüzden büyük harflerle yazacağım.

SİSLİ HAVADA DÖRTLÜLER DURMAYA YAKIN HIZDA GİDİLİYORSA AÇILIR. O DURUMDA ZATEN DURMUŞSUN DURMAMIŞSIN FARKETMEZ.

Umuyorum kendimi ifade edebildim.


Özel bir çalışma var anlamamakta


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


2353 Mesaj
11 Haziran 2010; 9:16:03 


quote:

Orijinalden alıntı: Burhan




Her araçta arka sis farı yoktur, sallama! Bahsettiğim araç yumurta kasa Accent.

Ayrıca dörtleri yakmak her türlü görünmeyi arttırır. Türkiyede yaşadığınızı, ne kadar salak sürücü olduğunu unutuyorsunuz. Siste bile 50-60 km hızla gidebilen dengesizler var. Amaç kendimizi onlardan korumak, emin olur faydası olur zararı olmaz!

Terbiyesizliğe gerek yok..Sallayan filan yok karşında yanlış biliyorsam öyle değil dersin düzeltirsin..


_____________________________

PSN:ulas35



4293 Mesaj
11 Haziran 2010; 9:33:20 


quote:

Orijinalden alıntı: ulas3567



Terbiyesizliğe gerek yok..Sallayan filan yok karşında yanlış biliyorsam öyle değil dersin düzeltirsin..


Yukarıda kalın olarak gösterim cümlelerde gayet kesin konuşuyordunuz ama..
Ayrıca bildiğim kadarıyla ön sis farı arka sis farından daha yaygındır.


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


2353 Mesaj
11 Haziran 2010; 9:48:55 

Hala öyle düşünüyorum...90 model şahinim dahil aldığım tüm araçlarda arka sis farı mevcuttu ..Dörtlüler konusunda da fikrim değişmedi...
Birisi bu konuyla ilgili olarak yasa yönetmelik maddesi gösterene kadar böyle düşünmeyede devam edicem...Aksini düşünebilirsin sende arka sis farı mecburi değildir diye biliyorsundur bunu ispatlayabilirsin banada yeni bir şey öğretmiş olursun ama tutupta sallama yapmakla itham etmen hoş olmamış..


_____________________________

PSN:ulas35



2353 Mesaj
11 Haziran 2010; 9:57:46 

Rear fog lamps

Rear fog lamps in the bumper of a European-spec Chevrolet CorvetteIn Europe and other countries adhering to ECE Regulation 48, vehicles must be equipped with one or two bright red "rear fog lamps" (or "fog taillamps"), which serve as high-intensity rear position lamps to be energised by the driver in conditions of poor visibility to enhance vehicle conspicuity from the rear. The allowable range of intensity for a rear fog lamp is 150 to 300 candelas,[15] which is within the range of a U.S. stop lamp.[5] For this reason, some European vehicles imported to the United States have their rear fog lamps wired as stop lamps, since their European-specification stop lamps may not be sufficiently intense to comply with U.S. regulations, and in North America rear fog lamps are not required equipment. However, they are permitted, and are found almost exclusively on European-brand vehicles in North America — Audi, Jaguar, Mercedes, MINI, Land Rover, Saab and Volvo provide functional rear fog lights on their North American models. The final generation Oldsmobile Aurora also had dual rear fog lights installed in the rear bumper as standard equipment.

Most jurisdictions permit rear fog lamps to be installed either singly or in pairs. If a single rear fog is fitted, most jurisdictions require it to be located at or to the driver's side of the vehicle's centreline — whichever side is the prevailing driver's side in the country in which the vehicle is registered.[15] This is to maximise the sight line of following drivers to the rear fog lamp. In many cases, a single reversing lamp is mounted on the passenger side of the vehicle, positionally symmetrical with the rear fog. If two rear fog lamps are fitted, they must be symmetrical with respect to the vehicle's centreline.[15] Proponents of twin rear fog lamps say two lamps provide vehicle distance information not available from a single lamp. Proponents of the single rear fog lamp say dual rear fog lamps closely mimic the appearance of illuminated stop lamps (which are mandatorily installed in pairs), reducing the conspicuity of the stop lamps' message when the rear fogs are activated. To provide some safeguard against rear fog lamps being confused with stop lamps, ECE R48 requires a separation of at least 10 cm between the closest illuminated edges of any stop lamp and any rear fog lamp.

Türkçeleştirirsek:Avrupa ve ECE regulasyonuna tabii ülkelerde(Türkiyede var) en az bir veya iki adet açık kırmızı renkli sürücü tarafından görüşün kısıtlı olduğu durumlarda açılıp kapatılarak kullanılan arka sis lambası zorunluluğu vardır.


_____________________________

PSN:ulas35



1198 Mesaj
11 Haziran 2010; 10:33:30 

Geçme ben geçiyorum demek için selektör, araç hareket halinde iken park lambalarını yakma, park edince 4lü yakma, mis gibi hava da arka sis yakma, yağmurda çamurda far yakmama bizlere özgü davranışlar ne yazık ki.


_____________________________



4293 Mesaj
11 Haziran 2010; 11:11:02 

@ulas3567
Zorunluluk var diyorsun ama arabanın orjinalinde yok... Ben mecburi değildir demedim, kullanım olarak ön sis farı daha yaygın dedim. Dörtler için yönetmelik kesindir, arıza vs. durumlarında yakılır. Ben sis anında etki edeceğini söylüyorum. Ayrıca şahin kullanıcısı değilim ama şahinde arka sis farı olduğunu da sizden duydum.
Şu resimde gördüğünüz 99 model bir araç ve bahsettiğiniz özellik yok

0


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


2575 Mesaj
11 Haziran 2010; 12:03:08 

hiç unutmuyorum 2006 senesinde zigana dağında iniyorum.öyle bir sis geldiki yol şeritlerini bile göremez oldum.peşimde 3-4 araç var onları sadece dörtlülerini görebiliyordum.anı şekilde karşıdan gelen araçlarında


_____________________________

Aracım üzerinde yaptığım uygulamalar


 
3134 Mesaj
11 Haziran 2010; 12:06:38 

quote:

Orijinalden alıntı: ulas3567

Hala öyle düşünüyorum...90 model şahinim dahil aldığım tüm araçlarda arka sis farı mevcuttu ..Dörtlüler konusunda da fikrim değişmedi...
Birisi bu konuyla ilgili olarak yasa yönetmelik maddesi gösterene kadar böyle düşünmeyede devam edicem...Aksini düşünebilirsin sende arka sis farı mecburi değildir diye biliyorsundur bunu ispatlayabilirsin banada yeni bir şey öğretmiş olursun ama tutupta sallama yapmakla itham etmen hoş olmamış..


90 model şahin'de arka sis farı mı? siz arka sis farını başka bir şeyle karıştırıyor olmayasınız?

ayrıca bir mesajda, sis farları ile dörtlü ampulleri aynı mesafeden görünür demişsiniz. görünme mesafesi aynı bile olsa, sürekli yanan bir ışıkla, yanıp sönen bir ışığın insan beynindeki algılaması aynı değildir. o zaman flaşörleri de yanıp söner değil, sürekli yanar yaparladı. nasılsa renkleri turuncu, diğer ışıklarla karışması durumu yok. niye yanıp sönsün ki?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 11 Haziran 2010; 12:08:54 >


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


2353 Mesaj
11 Haziran 2010; 13:27:20 


quote:

Orijinalden alıntı: aya



90 model şahin'de arka sis farı mı? siz arka sis farını başka bir şeyle karıştırıyor olmayasınız?

ayrıca bir mesajda, sis farları ile dörtlü ampulleri aynı mesafeden görünür demişsiniz. görünme mesafesi aynı bile olsa, sürekli yanan bir ışıkla, yanıp sönen bir ışığın insan beynindeki algılaması aynı değildir. o zaman flaşörleri de yanıp söner değil, sürekli yanar yaparladı. nasılsa renkleri turuncu, diğer ışıklarla karışması durumu yok. niye yanıp sönsün ki?

ECE Regulation 48 1958 yılında kabul edilmiş..Şahin de vardı Karadeniz de kıyıya yakın rakımı 1000 ler civarında bir ilçede olduğumdan sürekli sis ve yağmurdan dolayı en çok kullandığımız aksesuardı.
Trafik kuralları yazılıp çizilmiş kabul edilmiş kurallar siste dörtlülerle seyahat edilir diye bir kural yok sis için özel lambalar konulmuş onlar sis varsa görüş kısıtlıysa yakılır denmiş.Arka sis lambası da mecburi tutulmuş.Arka lambanında ne kadar aydınlatacağı gücü şekli ne tarafta olacağı hepsi tarif edilmiş.
Yani sis lambaları ile ilgili yasayıda bulduktan sonra hala itiraz varsa benim ekliyebileceğim bişey yok. İlk dediğim gibi dörtlüleri herkes yaksın duran kaza yapan bir araç olduğunda tehlikeyi bildirmek için dörtlüleri söndürürüz.


_____________________________

PSN:ulas35



4293 Mesaj
11 Haziran 2010; 13:40:46 

Arkadaşım anlamamakta güçlük çekiyorsun sanırım. Arka sis farı ve ön sis farı bir çok arabada yok. Standartında yok! Hatta opsiyon olarak bile takılmıyor çoğuna.. Sen hala 1958 yılında çıkarılmış bir kanun diyorsun. TCK daki maddesini gösterir misin lütfen?
1958den beri zorunlu da, biz mi salağız arabamızdaki bu donanımdan bihaberiz?


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


3567 Mesaj
11 Haziran 2010; 13:40:53 

Bu başlık sayesinde insanların doğru bildikleri yanlışlara zamanla sadece kendilerini inandırmakla kalmayıp çevresindeki insanları da aynı yanlışa inandırmaya çabalayacaklarının, yanlışın doğrusunu öğrenmemek ve kabul etmemek konusunda ısrarcı olacaklarının sosyal laboratuar çalışmasını yapmış olduk.

Sonuçlar beklenildiği gibi...


_____________________________



2547 Mesaj
11 Haziran 2010; 13:51:05 

Normalde bildiğim kadarıyla dörtlüleri açmak yanlış sisli havalarda,tabi araç eğer hareket halindeyse.
Sis farlarını açmak genelde yeterli oluyor fakat,2 sene önce boluda öyle bir sisin altında kaldımki açıkcası sis farının etki mesafesinin çok düştüğünü gördüm.
Bunun üzerine sadece orada kullanmıştım dörtlüleri.


_____________________________



4293 Mesaj
11 Haziran 2010; 13:56:54 

Peki arabasında sis lambası donanımı olmayanlar napıyor?


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line