Şimdi Ara

Apple, iki aydan kısa sürede 2 milyondan fazla iPad satmayı başardı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
2.861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Apple, geçen Cuma Amerika kıtasının dışında da satışa sunulan iPad ile yeni bir başarının altına imza atmayı başardı. Firmadan yapılan açıklamaya göre 3 Nisan'da resmi satışları başlayan ve geride bıraktığımız haftada 9 yeni ülkede daha satışa sunulan iPad, altmış günden daha kısa bir sürede 2 milyonluk satış sayısını geride bırakmayı başardı.


    "Dünyanın her yerindeki teknoloji severler iPad'in sihirini yaşıyorlar ve görünen o ki bizim kadar sevecekler" diyen Steve Jobs sözlerine şu cümleyle devam etti "Sabırları için onlara minnettarız ve herkese iPad ulaştırabilmek çok çalışıyoruz"...


    Cupertino'lu ayrıca basın açıklamasında iPad'in Temmuz ayı içersinde 9 yeni ülkede daha satışa sunulacağını açıklarken, yılın ilerleyen dönemlerinde iPad'in satıldığı ülkeler arasına yenilerinin ekleneciğini belirtti.









  • "Dünyanın her yerindeki teknoloji severler iPad'in sihirini yaşıyorlar ve görünen o ki bizim kadar sevecekler"

    Herkes sihrin aslında göz aldanması, göz boyanması olduğunu bilir ve adam haklı; sihrini seveyim Steve, iyi boyadın bi sürü gözü...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GeceBekcisi -- 31 Mayıs 2010; 16:22:33 >
  • quote:

    Herkes sihrin aslında göz aldanması, göz boyanması olduğunu bilir ve adam haklı; sihrini seveyim Steve, iyi boyadın bi sürü gözü...


    Yine teknoloji gurusu konuşmuş. Eleştiri yapmak tabiki hepimizin hakkı ama, Apple konulu başlıkları takip edip nerden vursam azminiz hakikaten takdire şayan. Başka konularda önceki yorumlarınızıda okudum, savunduğunuz ve örnek verdiğiniz markalarada neremle gülim valla şaşırdım.

    Göz boyama iPad, yaramaz bir halta. Sizin gözünüz boyanmamış işte, ne mutlu size. Siz dünyanın en bilinçli teknoloji tüketicisisiniz.

    Dayanamadım valla artık...
  • @Gecebekcisi

    Bu işte bir yanlışlık olmasın?
    Mesela iPhone'un başarısı ortada, iPod'ların başarısı ortada, iTunes Store'un başarısı ortada, Appstore'un başarısı ortada. Macbook ailesinin diğerlerine kıyasla sayı bakımından az olsa da fiyat seviseyine rağmen ulaştığı rakamlar ortada. E son olarak iPad'in başarısı da ortada.

    Acaba diyorum yanılan sen olmayasın?

    Yani; iPhone tek bir modelle bir çeyrekte 8.8 milyon adet satarken Nokia'nın amiral gemilerinin (N900, N97 ve hatta 5800 ile X6) toplamının bu kadar satamamış olması bir şeye işaret etmiyor mu sence de?

    Yanlış yapan "Aptal, koyun gibi güdülmekten hoşlanan, hiç bir şeyden anlamayan kullanıcılar" mı sadece?

    Eğer böyle düşünüyorsan senin onlardan bir farkın yok.

    Apple'ın bu başarısında; Nokia'nın, Samsung'un, Microsoft'un vs. katkısı yok mu? Halbuki bana göre en büyük katkı onlardan geliyor.

    Israrla "iyi kötü çalışsın ama her özellik olsun" mantığının neredeyse telefon edebildiğine şükrettiğimiz birinci nesil iPhone ile kökten çürütüldüğünü göremiyorlar. Görünen o ki sen de göremiyorsun hala. Israrla her şey olsun hem de mükemmel çalışsınlar diyorsun.

    Milleti uyumakla suçlayacağına uyan kardeşim artık! Yok böyle bir şey.




  • iPhone ve iPad satışlarının büyük bir kısmı Amerika'da gerçekleşti. Amerikalılar kendi ülkelerinin firmalarına körü körüne bağlıdırlar. Dikkat ederseniz Amerika'da Motorola, Apple ve BlackBerry(Kanada merkezli ama konumu itibariyle Amerikalı) satışları yüksektir. Nokia, Sony Ericsson, Samsung, LG vs. markaların satışları Amerika'da bir hayli düşüktür. Apple'ın satışlarının büyük bir kısmı Amerika'da sağlanıyor. Onun için o satış rakamları sizi yanıltmasın. Zaten o 2 milyon satışı da yine Amerika'da yaptı. Çünkü Amerika'daki aşırı talepten dolayı diğer kıtalara henüz gelmeye başladı.
  • @Sugar_Klavyeci

    Amerika'da satmış, ya da Uganda'da satmış. Ne fark eder? Ortada yanıltacak bir şey yok. Rakamlar net.

    Ayrıca iPhone'un başarısını sadece Amerika'ya maletmek baştan yanlış. Hiç bir batılının yıllarca giremediği Japonya, Güney Kore gibi pazarlarda iPhone birinci sırada. Tabii Gecebekcisi gibi geeklere göre onlar da aptal, onlar da koyun.

    Tek akıllılar Nokia kullanıcıları...
  • bütün teknoloji firmaları insanların teknoloji adına neye aç olduğunu görsünler.. bunu birtek apple yapıyorsa bence tüm övgüyü de hak ediyor... apple olmasa idi belki hala dokunmatik ekranlı telefonlar yerine nokianın bize n95 gibi kıytırık telefonları fahiş fiyatlara kakalıyor olacaktı..
  • iphone hd 1 haftada 5 milyon satcak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertgraph1979

    Apple konulu başlıkları takip edip nerden vursam azminiz hakikaten takdire şayan.

    Bence havadan sallamadan öncehttp://forum.donanimhaber.com/searchpro.asp?author=GeceBekcisi adresinden mesaj geçmişimi bir inceleyin, kaçının Apple başlıklarına ait olduğuna bir bakın; Apple başlığındaki mesajları ve toplamda kaçının içinde mesajımın olduğunu sayın ve sonra konuşun!

    quote:

    Orijinalden alıntı: mertgraph1979

    Başka konularda önceki yorumlarınızıda okudum, savunduğunuz ve örnek verdiğiniz markalarada neremle gülim valla şaşırdım.

    Doğrudur, söylediklerim herkese mantıklı gelse tek düze olurduk, tartışma alanı anlamına gelen forumlar da olmazdı.

    quote:

    Göz boyama iPad, yaramaz bir halta.

    Göz boyanması ayrı şeydir, bir halta yaramamak ayrı şeydir ve kesinlikle savunduğum şey değildir. Elbet iPad bir çok kişinin işine yarar, ancak benim ve benim gibilerin pek işine yaramıyor. Göz boyanması kısmı ise gayet sıradan ve üstelik az özellikli bu cihazın üstün bir cihazmışcasına algılanmasının sağlanmasıdır.

    Steve Jobs ise tartışmasız gayet zeki bir insandır fakat zekasını dünyanın en iyi ürünlerini üreten bir mühendis olmaya değil, dünyanın en iyi ürün reklamı yapan pazarlamacısı olmaya adamıştır; Apple ise daha ilk günlerinden bu yana Steve Jobs'un pazarlama dehasının ürünüdür. "Tarihte Apple ve Steve Jobs" hakkında bilgi almak isterseniz Google'ı, okumaktan yorulduğunuz için izleyerek bilgi almak isterseniz "Pirates of the Silicon Valley" filmini izlemenizi öneririm, cidden çok şey öğrenirsiniz.

    quote:

    Siz dünyanın en bilinçli teknoloji tüketicisisiniz.

    Bilinçli bir teknoloji tüketicisi olabilirim, çünkü bana üreticiler/satıcılar tarafından söylenilenlere inanmak yerine kendi ihtiyaçlarıma gerçekten uyan ürünleri almayı tercih ediyorum; ama dünyanın en iyisi miyim, bilinmez.



    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    Bu işte bir yanlışlık olmasın?
    Mesela iPhone'un başarısı ortada, iPod'ların başarısı ortada, iTunes Store'un başarısı ortada, Appstore'un başarısı ortada. Macbook ailesinin diğerlerine kıyasla sayı bakımından az olsa da fiyat seviseyine rağmen ulaştığı rakamlar ortada. E son olarak iPad'in başarısı da ortada.

    Acaba diyorum yanılan sen olmayasın?

    Apple ürünlerinin ticari başarılarını hiç bir zaman inkar etmedim ve yukarıda sebebini de Steve Jobs'un pazarlama dehası ile açıkladım. İstiyorsanız başka bir örnek vereyim. Zamanın birinde bir adam çıkıp tenekeden şans yüzükleri satıp zengin olacağım dediğinde kimse inanmamıştı ama Kenan Doğulu'nun ilk klibinde tenekeden bir şans kolyesi özellikle işlenince adam haklı çıktı. Herşey pazarlamada, herşey göz boyamada; tenekeden yüzük, kolye gerçekten şans mı getiriyordu ki o insanlar aldı?

    Kesinlikle hayır. İnsan kendi şansını kendisi yaratırdı ve ancak şanslı olacağına inandığı zaman kendine şans yaratacak güce sahip olurdu, bu yüzden o yüzükler kolyeler de kimi insanlar için işe yarıyormuş gibi durdu, kendi gözlerini kendileri boyadılar kendilerine söylenen yalanlara inanarak. Tüm pazarlamacıların istismar ettiği durumlar da buna benzer durumlardır ve Apple tarikatının şeyhi Steve Jobs'un taktikleri de farklı değildir, insanlara iPad'i "sihirli" taktiklerle pazarlayarak bardağın boş tarafını değil dolu tarafını görmesini sağlamıştır.

    Acaba diyorum siz beni anlamamış olabilir misiniz?

    quote:

    Yani; iPhone tek bir modelle bir çeyrekte 8.8 milyon adet satarken Nokia'nın amiral gemilerinin (N900, N97 ve hatta 5800 ile X6) toplamının bu kadar satamamış olması bir şeye işaret etmiyor mu sence de?

    Evet işaret ediyor, herkesin ihtiyaçlarının ve zevkinin bir olmadığına ve bu yüzden farklı bir kulvardan yarışa girip insanların eğlence ihtiyacını karşılayan iPhone gibi cihazlara da talep olduğunu ve uzun zamandır bu talebe bir arz olmadığı için ilk arz olan iPhone'un yoğun taleple karşılaştığını işaret ediyor.

    quote:

    Yanlış yapan "Aptal, koyun gibi güdülmekten hoşlanan, hiç bir şeyden anlamayan kullanıcılar" mı sadece?

    Yanlış yapan kendi ihtiyaçlarına gerçekten uyan ürünleri almak yerine üreticiler/satıcılar tarafından söylenilenlere inanıp aslında ihtiyaç duymadıkları cihazları alanlardır, o cihazın markası ister Apple olsun ister Sony olsun ister Nokia olsun farketmez. Ben bugün evime, satıcının cilasına kanıp oteller için üretilmiş boyutta bir klima alırsam ya da işlettiğim otele evime almam gereken kadar küçük bir klima alırsam ben de onlardan biri olurum, ama olmuyorum.

    quote:

    Apple'ın bu başarısında; Nokia'nın, Samsung'un, Microsoft'un vs. katkısı yok mu? Halbuki bana göre en büyük katkı onlardan geliyor.

    Tabii ki var. Farkında mısınız bilmiyorum ama Apple hiçbir teknolojinin aslında öncüsü değil. Apple ürünlerini ancak belirli teknolojiler başkaları tarafından gelişitirilip olgunlaştığı zaman bir araya toplayarak üretir. Apple ilk günlerinden bu yana ürünlerin öncüsüdür, teknolojinin değil.

    Haliyle bir varlığın en olgun zamanında ondan faydalanırsanız, tabii ki ortaya güzel bir ürün çıkartırsınız; ama bu yalnızca sizin değil o varlığı olgunlaştıranın da emeğidir, başarısıdır.

    quote:

    Israrla "iyi kötü çalışsın ama her özellik olsun" mantığının neredeyse telefon edebildiğine şükrettiğimiz birinci nesil iPhone ile kökten çürütüldüğünü göremiyorlar. Görünen o ki sen de göremiyorsun hala.

    Aslında ortada görecek tek mantık var, siz de onu ısrarla göremiyorsunuz: her kullanıcının talepleri ve o talebe arz edilen ürünler farklıdır. Bugüne dek üretilen hiç bir cihaz sizin taleplerinize uymadığı halde aldıysanız bu üreticilerin yanlış arz yaptığını değil sizin talebinizi yanlış karşıladığınızı gösterir.

    quote:

    Israrla her şey olsun hem de mükemmel çalışsınlar diyorsun.

    Diyorsam ve buna rağmen ihtiyacımı karşılayan ürünler bulabiliyorsam sanırım size söz düşmüyor?

    quote:

    Milleti uyumakla suçlayacağına uyan kardeşim artık! Yok böyle bir şey.

    Saygılarımı sunuyorum, saygılarımı.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erasmus78

    Ayrıca iPhone'un başarısını sadece Amerika'ya maletmek baştan yanlış. Hiç bir batılının yıllarca giremediği Japonya, Güney Kore gibi pazarlarda iPhone birinci sırada. Tabii Gecebekcisi gibi geeklere göre onlar da aptal, onlar da koyun.

    Tek akıllılar Nokia kullanıcıları...

    Benim söylemediğim ve desteklemediğim fikirleri ne güzel bana aitmiş gibi gösterip kendi iddianızı yalanla yanlışla savunuyorsunuz, cidden tebrik ederim.

    Yukarıda söylediklerimi tekrarlayacağım; iPhone diğer cihazlardan farklı bir kulvardan yarışa girip insanların eğlence ihtiyacını karşıladığı, iPhone gibi cihazlara talep olduğu halde arz olmadığı ve ilk arz olan iPhone olduğu için değişik pazarlardan yoğun taleple karşılaştığını savunuyorum.

    Artık benim adıma konuşmayı bıraksanız fena olmayacak...




  • 1 - "Herkes sihrin aslında göz aldanması, göz boyanması olduğunu bilir ve adam haklı; sihrini seveyim Steve, iyi boyadın bi sürü gözü... "
    2- "Yanlış yapan kendi ihtiyaçlarına gerçekten uyan ürünleri almak yerine üreticiler/satıcılar tarafından söylenilenlere inanıp aslında ihtiyaç duymadıkları cihazları alanlardır, o cihazın markası ister Apple olsun ister Sony olsun ister Nokia olsun farketmez."

    Bu iki cümleden çıkan sonuç şu: Apple ürünü alanların çoğu gözü boynamış, aldatılmış kişiler. Yani aslında ne istediklerini bilmeyenler. Yani aptallar...

    Öyle bile olsa; Diğer firmalar neden bu kaymak gibi aptalları elinden kaçırıyor? Apple'ın beceripte bu firmaların beceremediği şey nedir?

    Bakın N8 hakkında bir kehanette bulunayım. iPhone HD (veya 4G) karşısında ezilecek. Hatta Nokia tüm tepe seviyelerinin toplamı dahi iPhone Hd ile baş edemeyecek. Gözü boyanan, yaklaşık 10-15 milyon* aptal var bekleyen. :))

    * Tek çeyrek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erasmus78 -- 31 Mayıs 2010; 19:32:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erasmus78

    1 - "Herkes sihrin aslında göz aldanması, göz boyanması olduğunu bilir ve adam haklı; sihrini seveyim Steve, iyi boyadın bi sürü gözü... "
    2- "Yanlış yapan kendi ihtiyaçlarına gerçekten uyan ürünleri almak yerine üreticiler/satıcılar tarafından söylenilenlere inanıp aslında ihtiyaç duymadıkları cihazları alanlardır, o cihazın markası ister Apple olsun ister Sony olsun ister Nokia olsun farketmez."

    Bu iki cümleden çıkan sonuç şu: Apple ürünü alanların çoğu gözü boynamış, aldatılmış kişiler. Yani aslında ne istediklerini bilmeyenler. Yani aptallar...

    Çoğu olmasa da bir kısmı. Ancak "aldanmak = ne istediğin bilmemek = aptallık" şeklindeki ifadenize katılmıyorum. Bir insan ne istediğini bildiği ve aptal olmadığı halde başarılı şekilde aldatılabilinir.

    quote:

    Öyle bile olsa; Diğer firmalar neden bu kaymak gibi aptalları elinden kaçırıyor? Apple'ın beceripte bu firmaların beceremediği şey nedir?

    Yukarıda da söyledim, yine söylüyorum. Pa-zar-la-ma. Üstelik bu sadece benim de fikrim değil, bakın yabancı bir kaynaktan bir alıntı yapayım:

    quote:

    stoffer @http://www.engadget.com/2010/05/30/nokia-n8s-usb-on-the-go-support-demoed-lesser-phones-turned-in/comments/28304649/

    Nokia does really hardcore science and engineering, but they suck at marketing their products. Most people who have S60 phones do not even realize what can they do with their phones. Nokia assumes that people are not morons and they will learn themselves. Apple makes an opposite assumption and tells people what they can do with their phones and consequently fares better.

    Nokia gerçekten derin bir şekilde bilim ve mühendislik yapıyor, ama ürünlerini pazarlamakta rezaletler. S60 cihaz sahibi insanların çoğu cihazları ile neler yapabileceklerinin farkında değiller. Nokia insanların aptal olmadığını ve kendi kendilerine öğrenebileceklerini varsayarken, Apple tam tersini yapıp insanlara cihazları ile neler yapabileceğini söylüyor ve sonuçta daha başarılı oluyor

    Haksız mı?

    quote:

    Bakın N8 hakkında bir kehanette bulunayım. iPhone HD (veya 4G) karşısında ezilecek. Hatta Nokia tüm tepe seviyelerinin toplamı dahi iPhone Hd ile baş edemeyecek. Gözü boyanan, yaklaşık 10-15 milyon* aptal var bekleyen. :))

    * Tek çeyrek.

    Olabilir de, olmayabilir de. İki cihaz da çıktığı zaman göreceğiz, ama Nokia'nın dağıtım ağı Apple'dan daha geniş ve N8'in fiyatı iPhone'dan daha düşük olduğundan ben tam tersini bekliyorum.




  • quote:

    Çoğu olmasa da bir kısmı. Ancak "aldanmak = ne istediğin bilmemek = aptallık" şeklindeki ifadenize katılmıyorum. Bir insan ne istediğini bildiği ve aptal olmadığı halde başarılı şekilde aldatılabilinir.


    Peki, dediğiniz gibi olsun...

    quote:

    Yukarıda da söyledim, yine söylüyorum. Pa-zar-la-ma. Üstelik bu sadece benim de fikrim değil, bakın yabancı bir kaynaktan bir alıntı yapayım


    Apple ile ilgili iddialardan en çok takıldığım konulardan biri de budur. Yahu bu adam pazarlama adına ne yapıyor? Ben hiç bir yerde Apple reklamı gördüğü mü bilmem. Apple herhangi bir promosyon yaptığını duymuşluğum yoktur. Peki ne yapıyor da pazarlama dahisi oluyor bu firma? Bu kadar aleni bir şeyse bu yaptıkları, diğer firmalar neden böylesine başarılı bir taktiği uygulamıyorlar? Hani dünyadan bir bilinirlik araştırması yapılsa eminim ki Nokia veya Sony çok daha bilinir bir marka olarak çıkacaktır karşımıza. Dolayısıyla şiddetle merak ediyorum Apple'ın pazarlama taktiklerini.

    quote:

    Olabilir de, olmayabilir de. İki cihaz da çıktığı zaman göreceğiz, ama Nokia'nın dağıtım ağı Apple'dan daha geniş ve N8'in fiyatı iPhone'dan daha düşük olduğundan ben tam tersini bekliyorum.


    N8 mümkün değil iPhone'u geçemez de; belki MeeGo'lu sağlam bir cihaz bunu başarabilir.




  • Bende istiyorum bir tane:) ama fiyatların inmesini bekleycegim.
  • quote:

    Apple ile ilgili iddialardan en çok takıldığım konulardan biri de budur. Yahu bu adam pazarlama adına ne yapıyor? Ben hiç bir yerde Apple reklamı gördüğü mü bilmem. Apple herhangi bir promosyon yaptığını duymuşluğum yoktur. Peki ne yapıyor da pazarlama dahisi oluyor bu firma? Bu kadar aleni bir şeyse bu yaptıkları, diğer firmalar neden böylesine başarılı bir taktiği uygulamıyorlar? Hani dünyadan bir bilinirlik araştırması yapılsa eminim ki Nokia veya Sony çok daha bilinir bir marka olarak çıkacaktır karşımıza. Dolayısıyla şiddetle merak ediyorum Apple'ın pazarlama taktiklerini.

    Ürünlerinin satış fiyatına kıyasla gayet düşük gelir düzeyi yüzünden Apple'ın zayıf bir pazarı olan Türkiye'de yaşadığınız için göremiyorsunuz, ancak Amerika'da yaşasanız her türlü medya ortamında Apple'ın yoğun reklamlarını görürdünüz. Apple denince akla ilk gelenlerden birisi aşağıdaki 26 senelik 1984 reklamıysa, bu da bunun ıspatıdır.

    http://www.youtube.com/watch?v=OYecfV3ubP8



    Ayrıca tek pazarlama taktiği halka açık reklam değildir, yeri gelir lobiciliktir (mesela blogları haber sitelerini vs maddi olarak beslemek ve ürünlerine taraflı haber yapılmasını sağlamaktır. hepimiz biliyoruz ki Türkiye'de de bunun en güzel örneği -sadece Apple için olmamakla birlikte- Chip dergisidir), yeri gelir merak uyandırmaktır ki Apple'ın aşırı katı şirket içi gizlilik politikaları ve prototipi fabrika dışına çıkarmakla suçlanan insanların kendi hayatlarını almayı seçmesini sağlayacak kadar sert yaptırımları bu amaçladır; zira her zaman gizli ve yasak olan insanoğlunu kışkırtır çünkü cennetten kovulmamıza da sebep budur

    Ekleme: Firmanın adı neden insanoğlunun insanoğlu olmasını sağlayan meyveden geliyor, hiç düşünmediniz mi? iPhone hakkındaki bu forumdaki ilk yorumlarımdan birisi "Apple'ın pazar ve insan davranışlarını bu kadar başarılı modelleyebileceğini ve istismar edebileceğini hiç düşünmemiştim" şeklindeydi ve Steve Jobs gerçekten de insan doğasındaki açıkları iyi biliyor, bunları da iyi istismar ediyor da ondan

    quote:

    N8 mümkün değil iPhone'u geçemez

    Bekleyelim ve görelim, hangimiz haklı çıkacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GeceBekcisi -- 31 Mayıs 2010; 20:49:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GeceBekcisi
    Ürünlerinin satış fiyatına kıyasla gayet düşük gelir düzeyi yüzünden Apple'ın zayıf bir pazarı olan Türkiye'de yaşadığınız için göremiyorsunuz, ancak Amerika'da yaşasanız her türlü medya ortamında Apple'ın yoğun reklamlarını görürdünüz. Apple denince akla ilk gelenlerden birisi aşağıdaki 26 senelik 1984 reklamıysa, bu da bunun ıspatıdır.

    Ayrıca tek pazarlama taktiği halka açık reklam değildir, yeri gelir lobiciliktir (mesela blogları haber sitelerini vs maddi olarak beslemek ve ürünlerine taraflı haber yapılmasını sağlamaktır. hepimiz biliyoruz ki Türkiye'de de bunun en güzel örneği -sadece Apple için olmamakla birlikte- Chip dergisidir), yeri gelir merak uyandırmaktır ki Apple'ın aşırı katı şirket içi gizlilik politikaları ve prototipi fabrika dışına çıkarmakla suçlanan insanların kendi hayatlarını almayı seçmesini sağlayacak kadar sert yaptırımları bu amaçladır; zira her zaman gizli ve yasak olan insanoğlunu kışkırtır çünkü cennetten kovulmamıza da sebep budur

    Ekleme: Firmanın adı neden insanoğlunun insanoğlu olmasını sağlayan meyveden geliyor, hiç düşünmediniz mi? iPhone hakkındaki bu forumdaki ilk yorumlarımdan birisi "Apple'ın pazar ve insan davranışlarını bu kadar başarılı modelleyebileceğini ve istismar edebileceğini hiç düşünmemiştim" şeklindeydi ve Steve Jobs gerçekten de insan doğasındaki açıkları iyi biliyor, bunları da iyi istismar ediyor da ondan


    E tamam işte. Demek ki Apple'ın yeniden keşfettiği bir şey yok. Bu dediklerini gayet tabii rakip firmalar da yapabilir. Ancak görünüşe göre beceremiyorlar. Nedir bu beceremedikleri şey?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erasmus78 -- 31 Mayıs 2010; 20:59:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erasmus78

    E tamam işte. Demek ki Apple'ın yeniden keşfettiği bir şey yok. Bu dediklerini gayet tabii rakip firmalar da yapabilir. Ancak görünüşe göre beceremiyorlar. Nedir bu beceremedikleri şey?

    Nasıl Apple (ya da diğerleri) ileri iletişim teknolojileri konusunda Nokia kadar başarılı değilse, Nokia da (ya da diğerleri de) pazarlama konusunda Apple kadar başarılı değil. Sonuçta her firmanın uzmanlığı ayrı alanda.

    quote:

    "Anladım ki Allah insanların birbirinden ayrı ayrı değil, tek vücut halinde yaşamalarını istediğinden; her birine kendi ihtiyaçlarını değil, hepsi için gerekli olan şeyleri ilham ediyor."

    Leo Tolstoy, "İnsan Ne İle Yaşar?"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GeceBekcisi

    Ürünlerinin satış fiyatına kıyasla gayet düşük gelir düzeyi yüzünden Apple'ın zayıf bir pazarı olan Türkiye'de yaşadığınız için göremiyorsunuz, ancak Amerika'da yaşasanız her türlü medya ortamında Apple'ın yoğun reklamlarını görürdünüz. Apple denince akla ilk gelenlerden birisi aşağıdaki 26 senelik 1984 reklamıysa, bu da bunun ıspatıdır.



    Birkaç reklam kampanyası da ben ekleyim; Örneğin 1990'ların sonundaki "Think Different" reklamları, sloganları Apple özdeşleşmiştir. Aynı şekilde son 10 yılın en iyi reklam kampanyası seçilen "Get A Mac" serisi ve son 10 yılın en iyi görsel reklamı seçilen "Silüetler" Apple'ın reklam alanında ne kadar çok etkili olduğunu görebiliriz. iPhone'un uygulamaları esas alan TV reklamları vardır.

    GeceBekçisi'nin dediği gibi Türkiye'de olmadığımız için reklamları görmüyoruz, ancak Amerika'da ve diğer güçlü pazarlarda Apple reklama çok önem veriyor.

    Ekleme:http://www.apple.com/iphone/gallery/ads/ adresinden iPhone için hazırlanan TV reklamlarını görebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Shady -- 31 Mayıs 2010; 21:30:40 >




  • quote:

    Birkaç reklam kampanyası da ben ekleyim; Örneğin 1990'ların sonundaki "Think Different" reklamları, sloganları Apple özdeşleşmiştir. Aynı şekilde son 10 yılın en iyi reklam kampanyası seçilen "Get A Mac" serisi ve son 10 yılın en iyi görsel reklamı seçilen "Silüetler" Apple'ın reklam alanında ne kadar çok etkili olduğunu görebiliriz. iPhone'un uygulamaları esas alan TV reklamları vardır.

    GeceBekçisi'nin dediği gibi Türkiye'de olmadığımız için reklamları görmüyoruz, ancak Amerika'da ve diğer güçlü pazarlarda Apple reklama çok önem veriyor.

    Ekleme:http://www.apple.com/iphone/gallery/ads/ adresinden iPhone için hazırlanan TV reklamlarını görebilirsiniz.


    Bu kadar reklam yapması sizce doğal değil mi? Ortada buraya Apple reklam dehası falan diye yazan kullanıcıların abarttığı gibi bir durum yok. Her firmanın reklama ihtiyacı vardır, ortada süper zeka yada Einstein'lık bir durum yokkkk. Neredeyse kalkıp Apple niye reklam yapıyor diye eleştiriceksiniz. Komik.

    quote:

    Bence havadan sallamadan öncehttp://forum.donanimhaber.com/searchpro.asp?author=GeceBekcisi adresinden mesaj geçmişimi bir inceleyin, kaçının Apple başlıklarına ait olduğuna bir bakın; Apple başlığındaki mesajları ve toplamda kaçının içinde mesajımın olduğunu sayın ve sonra konuşun!


    Herhangi birşeyi havadan salladığım yok. Senin yazdığın mesajlara zaten her yerde rastlıyorum. Oturup verdiğin linkten onları tek tek ayıklayacak değilim.

    quote:

    Doğrudur, söylediklerim herkese mantıklı gelse tek düze olurduk, tartışma alanı anlamına gelen forumlar da olmazdı.


    Yazdıklarının neden mantıksız geldiğini söylim o zaman. Nokia dediğin markayı ben 10 sene kullandım. Hayatımda bu kadar dandik malzemeden yapılmış, 6 ay sonra her tarafı gıcırdayan, yavaş, spastik işletim sistemine sahip, 1200-1300 lira verip 2 ay sonra 800 liraya yan taraftaki dükkanda görebileceğin, dolandırıcılıkta ve tüketiciyi kazıklama konusunda bu kadar başarılı ürünler yapan bir marka daha görmedim. Bilmediğim birşeyden bahset Gecebekçisi. Yazdığın şeyleri öyle bir hevesli yazıyosunki, sanki karşındaki ilk defa duyuyor bunları. Savunduğun marka dünyanın en dolandırıcı markası. Bütün hesapları iphone ile bozuldu, şimdi çırpına çırpına kendine gelmeye çalışıyo.

    Telefonun ve kalitenin ne demek olduğunu ben iphone ile gördüm ve Nokia belasından kurtuldum. Hele o N97 yok mu, insan o telefonu çıkarmaya ve 1500 lira demeye utanır be. Artık bırak çok iyi bir telefon çıkarmasını ağzıyla kuş tutsa Nokia'ya 1 lira vermem. Asıl o markaya para veren insanlar illuzyon'un arkasındaki gerçekliği göremiyorlar.

    quote:

    Çoğu olmasa da bir kısmı. Ancak "aldanmak = ne istediğin bilmemek = aptallık" şeklindeki ifadenize katılmıyorum. Bir insan ne istediğini bildiği ve aptal olmadığı halde başarılı şekilde aldatılabilinir.


    N8'in tanıtım videosunu izlediğimde ilk tepkim ne kadar güzel bir iphone kopyası olduğu yönündeydi. Bir umut beklediğin o telefon bile iphone sayesinde var.
    Yoksa N97 ne kadar güzel telefon diye aval aval ortada dolaşıyor olurduk.

    Neyse Gecebekçisi, yaz yazda yazdığın şeylerin çoğu zaten denenmiş ve test edilmiş şeyler.
    Symbian 3 vs İphoneOS 4. Nedir bu şaka mı?
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Merak ettiğim bir şey var, bir kez olsun bir Apple başlığında seviyeyi bozmadan, olayı kişiselleştirmeden düzeyli ve olgun bir şekilde tartışamaz mı bu Apple kullanıcıları?

    Yazık, cidden yazık...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shady

    Birkaç reklam kampanyası da ben ekleyim; Örneğin 1990'ların sonundaki "Think Different" reklamları, sloganları Apple özdeşleşmiştir. Aynı şekilde son 10 yılın en iyi reklam kampanyası seçilen "Get A Mac" serisi ve son 10 yılın en iyi görsel reklamı seçilen "Silüetler" Apple'ın reklam alanında ne kadar çok etkili olduğunu görebiliriz. iPhone'un uygulamaları esas alan TV reklamları vardır.

    GeceBekçisi'nin dediği gibi Türkiye'de olmadığımız için reklamları görmüyoruz, ancak Amerika'da ve diğer güçlü pazarlarda Apple reklama çok önem veriyor.

    Ekleme:http://www.apple.com/iphone/gallery/ads/ adresinden iPhone için hazırlanan TV reklamlarını görebilirsiniz.


    Reklamın konseptini hazırlayan Apple değildir muhtemelen. İyi bir reklam ajansıdır diye düşünyorum. Yani bence Apple'ın dehasının olduğunu düşnmüyorum reklam işinde. İşin içinde bir dehalık varsa o da çalıştığı ajansa aittir.
    Bence "Adamlar iyi reklam ve pazarlama yapıyor." iyi bir sebep değil.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.