- x
Geely Emgrand EC7
2423 Cevap445737 Görüntüleme17 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     9 [11] 13 14 15 16 17 18      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


505 Mesaj
30 Aralık 2010; 14:17:35 


quote:

Orijinalden alıntı: BIXI MAN



Anadolu Grubu sattığı kar ettiği mal üzerinde durur... Gelly satışları istediği gibi gitmezse görürüm ben o zaman.... Çok zor bi şey değil distirbütörlükten çıkmak... iki sene sonda Anadolu grubu bıraktım dese , ne yapacaksın... ???


tabi bukadar basit yani bıraktım oh ne ala :) .. 100 yıllık geçmişi bulunan Koskaca Anadolu grubu senin kadar basit düşünmez kardeşim sen tatlı canını sıkma.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1161 Mesaj
30 Aralık 2010; 14:34:13 


quote:

Orijinalden alıntı: hookman



Bence tamamen yanlış tercih yapıp farklı bir aracı seçmenin pişmanlığı olsa gerek...


Benim sahip olduğum ve önümüzdeki hafta alacağım hiç bir aracın sınıfında aracı Çinliler daha üretmeyi bile başaramadı


_____________________________

Do you still love nature despite what it did to you?
-Shakespeare to King of Spain


296 Mesaj
30 Aralık 2010; 14:35:06 

quote:

Orijinalden alıntı: BIXI MAN




Anadolu Grubu sattığı kar ettiği mal üzerinde durur... Gelly satışları istediği gibi gitmezse görürüm ben o zaman.... Çok zor bi şey değil distirbütörlükten çıkmak... iki sene sonda Anadolu grubu bıraktım dese , ne yapacaksın... ???


İyice sallamışsın arkadaşım, senin dediğin gibi değil artık o işler; eskiden Kia markası İhlas gurubunun elindeydi.İhlas'ta işler kötüye gidince Kia'dan tabiri caizse kurtulmak istedi ama yaptığı sözleşmelerdeki tazminatlardan ötürü Kia ile oturup anlaştı, daha sonra bu marka temsilciliği Anadolu gurubuna verdi.
Yurtdışındaki bir firmadan distributörlük almak ne kadar zorsa, onu yarı yolda bırakıp ben ayrılıyorum demek çok daha zor çünkü artık uluslararası tahkim mahkemelerinde yüksek rakamlı tazminatlar konuşuluyor, ve yapılan tüm mümessillik anlaşmalarında her iki tarafın çıkarlarını koruyan tazminat maddeleri var. Sanayi ve ticaret bakanlığına başvurup, yurtdışından makina , elektronik cihaz ithal eden veya ülkemizde imal eden tüm firmalara en az 10 yıl boyunca yedek parça bulundurma zorunluluğu vardır.Yani sen evine çamaşır makinası da alsan durum bu. Umarım açıklayıcı olmuştur güzel kardeşim... İyi çalışmalar...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hookman -- 30 Aralık 2010; 14:36:12 >


_____________________________



1161 Mesaj
30 Aralık 2010; 14:38:22 


quote:

Orijinalden alıntı: Ankebutx




tabi bukadar basit yani bıraktım oh ne ala :) .. 100 yıllık geçmişi bulunan Koskaca Anadolu grubu senin kadar basit düşünmez kardeşim sen tatlı canını sıkma.


Uluslararası mahkemelerin distribütörlükten vazgeçme durumlarında satıcı firmadan çok alıcı firmayı haklı bulduğunu, Anadolu grubunun senelik matrahını düşük göstererek bile Geely'den tazminat alabileceğini bilmiyorsun sanırım?

O firma 100 yıllık olmasını ticareti acımasızca ve kurallarına göre oynamasına borçlu, duygusal davranmasına değil. Dolayısıyla basit düşünen taraf ne yazık ki Bixi Man değil.


_____________________________

Do you still love nature despite what it did to you?
-Shakespeare to King of Spain


574 Mesaj
30 Aralık 2010; 14:45:49 

-------------------------



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DonsuzLaz -- 31 Aralık 2010; 11:28:53 >


_____________________________



1161 Mesaj
30 Aralık 2010; 14:46:04 


quote:

Orijinalden alıntı: hookman



İyice sallamışsın arkadaşım, senin dediğin gibi değil artık o işler; eskiden Kia markası İhlas gurubunun elindeydi.İhlas'ta işler kötüye gidince Kia'dan tabiri caizse kurtulmak istedi ama yaptığı sözleşmelerdeki tazminatlardan ötürü Kia ile oturup anlaştı, daha sonra bu marka temsilciliği Anadolu gurubuna verdi.
Yurtdışındaki bir firmadan distributörlük almak ne kadar zorsa, onu yarı yolda bırakıp ben ayrılıyorum demek çok daha zor çünkü artık uluslararası tahkim mahkemelerinde yüksek rakamlı tazminatlar konuşuluyor, ve yapılan tüm mümessillik anlaşmalarında her iki tarafın çıkarlarını koruyan tazminat maddeleri var. Sanayi ve ticaret bakanlığına başvurup, yurtdışından makina , elektronik cihaz ithal eden veya ülkemizde imal eden tüm firmalara en az 10 yıl boyunca yedek parça bulundurma zorunluluğu vardır.Yani sen evine çamaşır makinası da alsan durum bu. Umarım açıklayıcı olmuştur güzel kardeşim... İyi çalışmalar...


Dostum bu bahsettiklerinin hepsi aşırı derecede teorik şeyler. Mesela cinayet işleyen adamın kaç sene ceza alacağı bellidir, ama ipten adam almak dediğimiz olaylar da çok sık olur. Bunun sebebi hukuk denilen olgunun en başından planlı bir şekilde hareket edilirse kolaylıkla atlatılabilir olmasıdır. Sen Anadolu ile Geely arasındaki sözleşmeyi bilemezsin, eğer Anadolu grubu yeterli karı görmezse tereyağından kıl çeker gibi sıyrılır işin içinden. Geely agresif bir şekilde büyüdü ve bu büyüme sırasında taviz vermemesi imkansız.

10 yıl yedek parça konusunda da lütfen Thompson markasını bir araştır, eskiden alanların başına neler gelmiş, yeni distribütör gelince neler olmuş, dava açmak istesen neler oluyormuş, bir bak bakalım.

Ben şahsen Proton gibi olacağını zannetmiyorum, inanılmaz kar marjları ile satılıyor bu araçlar ve servise de çok sık uğrayacakları garanti. Yaklaşık bir 10-15 yıl içerisinde eğer Geely kendisini geliştirmezse ondan sonra sıkıntılar olmaya başlar ama Çinlilerin bu kadar süre içerisinde işi öğreneceklerine ve fiyatları daha da arttıracaklarına eminim. O noktadan sonra Anadolu grubu kendi isteğiyle distribütörlüğü bırakmazsa Geely uzun yıllar Türkiye'de satılacaktır.


_____________________________

Do you still love nature despite what it did to you?
-Shakespeare to King of Spain


 
1771 Mesaj
30 Aralık 2010; 16:52:34 

ncap'in renault'yu kolladığının ve aslında renault'un güvenli arabalar üretmediğinin ispatı var mı elinizde? çamur atması kolay.özellikle 19 Europa'dan itibaren başlayan güvenlik anlayışı her zaman öne çıkmıştır renault'ta.hatrımda kalanlar:

-sandviç kasayı icad eden renault'dur(espace).motor kazada kokpit'in altına kayar.mercedes de ardından A serisinde bu fikri kullandı
-çift açılı ön koltuk başlıklarını yine reanult icad etti.1-2 sene sonra çıkan mercedes S serisinde bu kullanıldı
-ön gerilmeli emniyet kemerleri ilk renault'ta kullanıldı
-kazada katlanan pedallar ve direksiyonu da renault buldu

eminim dahası da vardır.arabamı savunuyorum gibi bir önyargı oluşmasın benim arabam 4 senedir vw golf.ondan önce vectra'mız vardı.o yüzden bu komik kötülemelerden vazgeçin.hele hele geely gibi bir markaya araba bile demeyin artık o fiyatlara dünya kadar adam gibi araba var piyasada.


_____________________________



505 Mesaj
30 Aralık 2010; 17:28:42 


quote:

Orijinalden alıntı: aycibin

ncap'in renault'yu kolladığının ve aslında renault'un güvenli arabalar üretmediğinin ispatı var mı elinizde? çamur atması kolay.özellikle 19 Europa'dan itibaren başlayan güvenlik anlayışı her zaman öne çıkmıştır renault'ta.hatrımda kalanlar:

-sandviç kasayı icad eden renault'dur(espace).motor kazada kokpit'in altına kayar.mercedes de ardından A serisinde bu fikri kullandı
-çift açılı ön koltuk başlıklarını yine reanult icad etti.1-2 sene sonra çıkan mercedes S serisinde bu kullanıldı
-ön gerilmeli emniyet kemerleri ilk renault'ta kullanıldı
-kazada katlanan pedallar ve direksiyonu da renault buldu

eminim dahası da vardır.arabamı savunuyorum gibi bir önyargı oluşmasın benim arabam 4 senedir vw golf.ondan önce vectra'mız vardı.o yüzden bu komik kötülemelerden vazgeçin.hele hele geely gibi bir markaya araba bile demeyin artık o fiyatlara dünya kadar adam gibi araba var piyasada.


çok güzel açıklamşısın.. yalnız bi eksik var onuda ben tamamlayım yıllardır bırakın avrupayı kendi ülkesinde bile rağbet göremeyen bizim ülkemizde ise ne hikmetse doğayen ilan edilen renault vatandaşımızın cebindeki meteliğe kadar hortumlamış ve hala hortumlamaya devam etmektedir. ki bu arkadaşımız gibi hortumdan haberdar olmayan binlerce vatandaşımda ne olup bittiğinin farkında bile değildir. Geely tarzı modellerin gelmesi beraberinde rekabeti getirir, rekabet de uygun fiyatı. kaliteyi ucuza almak istiyorsanız Bu modellere geely olmuş başka bir marka olmuş farketmez tolerans göstericeksiniz. yoksa daha çook uzun seneler 20.000 TL lik araçlara 40.000-50.000tl ödersiniz.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


296 Mesaj
30 Aralık 2010; 17:34:57 


quote:

Orijinalden alıntı: aycibin

ncap'in renault'yu kolladığının ve aslında renault'un güvenli arabalar üretmediğinin ispatı var mı elinizde? çamur atması kolay.özellikle 19 Europa'dan itibaren başlayan güvenlik anlayışı her zaman öne çıkmıştır renault'ta.hatrımda kalanlar:

-sandviç kasayı icad eden renault'dur(espace).motor kazada kokpit'in altına kayar.mercedes de ardından A serisinde bu fikri kullandı
-çift açılı ön koltuk başlıklarını yine reanult icad etti.1-2 sene sonra çıkan mercedes S serisinde bu kullanıldı
-ön gerilmeli emniyet kemerleri ilk renault'ta kullanıldı
-kazada katlanan pedallar ve direksiyonu da renault buldu

eminim dahası da vardır.arabamı savunuyorum gibi bir önyargı oluşmasın benim arabam 4 senedir vw golf.ondan önce vectra'mız vardı.o yüzden bu komik kötülemelerden vazgeçin.hele hele geely gibi bir markaya araba bile demeyin artık o fiyatlara dünya kadar adam gibi araba var piyasada.


Renault'a çamur atma derken, senin yaptığında farklı bir şey değil dikkat edersen...
Bu konu seviyesi iyice baydı bence. Tamam senin aracın çok iyi, başlıkta konusu edilen bu araba ise değil...
Bazı kişiler egolarını tatmin için baya çaba sarfediyor anlaşılan, benden bu kadar, isteyen istediğini seçer,beğenir,beğenmez, alır veya almaz. Son karar yine kişinin kendisi.
Herkese mutlu seneler....


_____________________________



2792 Mesaj
30 Aralık 2010; 17:43:59 

quote:

Orijinalden alıntı: DonsuzLaz

Ben kendi adima konusmam gerekirse, su EURONCAP Türkiyede cok büyütülüyor.Renault kurdugu bu test ve kendi araclari daima 5 yildizlan cikiyorsa...kusura bakmayin benim mantigima yatmiyor.


Peki bu iddalarınızın kanıtı var mı ??

Euro Ncap ı Renault un kurduğu bir dalavere olduğu , kendi araçlarına iltimas geçtiğini .... kaale alınmaması gereken bir kurum olduğunu nasıl bir mantık düzeni ile açıklayacaksınız çok merak ediyorum..

Yani koskoca dünya markaları bu kuruma ve yaptığı testlere güvenip araç gönderiyor ve çıkan sonuçları yayınlıyor , ama sizin ortaya attığınız bir komplo teorisine göre bunlar aslında Renault u kolluyor...

Peki o zaman sizin kriter olarak gördüğünüz ve E-Ncap kadar güvenilir bir test merkesi olan ADAC ın çinli marka olan Landwind e yaptığı test sonuçlarına bakalım isterseniz.. Buyrun sonuçlar aşağıda...

Insassenschutz 34 % = Yolcu koruma% 34

Kindersicherheit 45 % = Çocuk Güvenliği% 45

Fußgängerschutz 31 % = Yaya Güvenliği% 31

Aktive Sicherheit 29 % = Aktif güvenlik% 29

Aracın önden ve yandan çarpışmalarda yüksek riskli bulunduğu belirtiliyor test sonucunda...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 30 Aralık 2010; 17:44:31 >


_____________________________

" Otomobil 100 yılı aşkın süredir kullanılan bir ulaşım aracıdır. Hindistan ineği muamelesi yapıp tapmaya gerek yoktur....!!! "


 
1771 Mesaj
30 Aralık 2010; 18:28:06 

BIXI MAN'e katılıyorum.Landwind o değerlerle 2 yıldız almış.daha 2 gün öncesinin testi.bende görmüştüm.honda'dan bmw'ye kadar her marka ncap'e güveniyor.aracını teste sokuyor.bunda dalavere olması ne mümkün.

birkaç sözüm yanlış anlaşılmış...kendi arabamı savunmak gibi bir amacım olmadı.arabamın markasını yazmamın sebebi,sadece senelerdir renault sahibi olmadığımı belirtmek içindi.renault kullanıyorum da savunuyor gibi olmadığını belirtmek istedim.ters anlayan arkadaşlardan özür

yeni markalar girmesin demiyorum.ama girecekse adam gibi girsin.kia,dacia,hyundai,skoda,fiat,chevrolet...bunlar hep standartları belli olan arabalar.A ve B segmentlerinde bunlar dururken geely'nin lafının edilmesini desteklemiyorum.geely adam gibi bir piyasaya girmek istiyorsa önce olmazsa olmaz olan güvenliğe biraz önem verecek.80'lerde değiliz.artık can güvenliğini umursamadan araba satamayacağını anlamalı.bunu da tabiki bilinçli tüketici yapacak.

geely renault'un rakibi değil ki sayfalardır onla kıyaslanıyor



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 30 Aralık 2010; 18:29:36 >


_____________________________



99 Mesaj
30 Aralık 2010; 21:20:58 


quote:

Orijinalden alıntı: Nashquil




Uluslararası mahkemelerin distribütörlükten vazgeçme durumlarında satıcı firmadan çok alıcı firmayı haklı bulduğunu, Anadolu grubunun senelik matrahını düşük göstererek bile Geely'den tazminat alabileceğini bilmiyorsun sanırım?

O firma 100 yıllık olmasını ticareti acımasızca ve kurallarına göre oynamasına borçlu, duygusal davranmasına değil. Dolayısıyla basit düşünen taraf ne yazık ki Bixi Man değil.


Çin malı araçları savunanların komik duruma düştüğünü söylüyorsun. Şu yazdığın yorum tam bir cahilin bilmişlik taslaması gibi. Sen benden daha komik duruma düştün. uluslar arası mahkeme filan ne demeye çalışıyorsunuz anlamadım. Distribütörlüğün belirli şartları vardır. istersen sana bunları öğretebilirim. yani burda bilmeyen kişileri kandırmasın kimse. benim yaptığım ve yıllarımı verdiğim bu işe sen yukarıda alakasız yorumlar yapmışsın. her konuda sorabilirsin yardımcı olurum.


Anadolu grubu belirli bir zaman sözleşmesinde bulunmuştur(ikinci ihtimal). veya iki tarafın öngördüğü koşullar sağlanmıştır. distribütörlük anlaşması yapılmıştır. Anadolu grubun yaptığı Türkiyeye gelen mallardan alıp kendi bünyesinde satmak değil direk olarak kendi ithalatını gerçekleştirmesidir. Yani Anadolu araçların yaptığı kemal tepretoğulları Renault,un yaptığından farklıdır. "Ben hadi bırakıyorum dese ne yapacaksın" komik duruma düşen kendini anladı.


Çelik motor bıraktım dese kia sahipleri ne yapacak. olamaz mı olur ama bu, bu şekilde dile getirilmez mantık çerçevesinde olması lazım. bazılarının öğrenecek çok fazla şeyi var.

Renaulta aşağılama kabul etmeyen fanatikler geelye niye çamur atıyorlar anlamış değilim. Kendi düşünceni yaz. ama kesin konuşma. konuşanlar sadece provakatörlerdir. kimse kabul etmez ama buradaki paylaşımcıları provakasyonla kışkırtırlar. en basit örneği idiot'un biri gelir herkesin bilgi paylaştığı bir başlıkta
" yürüyen tabut", " geely de arabamı ?" gibi kışkırtıcı laflar söyler. bence bu tip çıkmaz tartışmalara izin verilmemeli ve saçma yorumlar silinmelidir.

Fena koyuyo kimilerine bu araçların sevilmesi konuşulması. Sen de git kendi aracın hakkında konuş tartış ama görüp kullanmadığın araç hakkındabu kadar öfke hınç sebebi nedir. mantıklı bir açıklama yapın tamamdır. Bence tek sorun çekememezlik. başka ne olabilirki milleti zarardan koruyup can güvenliğini düşünmek mi hadi canım. tavsiye bile edersiniz.

"eğer bu arabalar 20 bin tlye satılsa anlarım." evet nasguil 20 bin tl'lik aracın güvensizliğini kabul ederken 30 bine stılan ve ne kadar güvenli olduğunu bilmediğiniz aracın fyatını fazla görüyorsunuz.
muamma... çoğunuzun yorumlarında muammalar var. Biraz tutarlı olun. lütfen rica ediyorum. çincilerden ispat bekleyen avrupacılar kendi tezlerine ispatı gerek görmüyorlar. çinci - avrupacı


_____________________________

PANAMERA 2011


2792 Mesaj
30 Aralık 2010; 21:25:52 

Aşağıdaki link te çin malı bir araç sahibinin parça ile ilgili bilgilendirmesi var.. Bu demek değil ki diğer markalarda parçalar günü gününe geliyor. Mutlaka o büyük markaların bazı parçaları geç geliyordum ama sonuçta aylar sonra parçanın tedarik edilmesi tami fiyasko..

Madem piyasada tutunmaya çalışıyorsun.. Çindeki fabrikadan koy Dhl kargosuna uçağa... en fazla 3 gün içinde gelir müşterinin istediği parca.....

Ayrıca kullananların en büyük şikayetlerinden birisi de kalorifer çalışında ortaya çıkan inanılmaz plastik kokusu... Hani o meşhur yeni araba kokusu değil... bildiğin ağır plastik kokusu...

Ayrıca kimsenin çinli araçları çekemediği felan yok , sadece öyle aman aman gaz verilecek yere göğe koyulmayacak bir araba değil.. Yukarıdaki mesajlarda çin ile içli dışlı olan bir arkadaş demiş.. Kendi ülkesinde bile yüzüne bakılmıyo diye..

Çinde bildiğim kendini kanıtlamış tek marka var bana göre o da Brilance diye bi marka.. adamlar bmw yi felan bire bir kopyalayıp yapıyolar

http://www.arabam.com/T...test&ref=291311&sayfa=3

Marka yazmadım.Çin-Hint-Kore-ABD-Avrupa olabilirdi

1,5 sene yaklaşık 30.000 km kullandığım Çin malı aracımın (ama kendi hatamdan-ama malzemenin kötülüğünden) 6 ay önce ön takımı bozuldu(Rotlar ve Rotiller).Doğal olarak sağ ve sol salıncak değişmeli. Elbetteki ilk iş yetkili servise müracat ettim ama BİNGO!!! Ne Yetkili serviste nede distribütörde salıncak yok. İlk parti yedek parça ile gelecekmiş! 1 ay kadar böyle kelle koltukta parça bekleyerek kullandım. Hala gelmeyince artık başka bir firmanın arabasının ön takımını UYDURDUK!. 1,5 senedir ithal edilen bir aracın hele de ön takım gibi MAJÖR bir parçasının distibitörde bile olmamasına Bravo. Servisle bundan aylar sonra konuştum. Parçalar gelmiş! Ama ne gam! Arabasından 2 sene sonra gelen yedek parça! BİLGİLERİNİZE!


Alın buda Gelly Echo nun çarpışma testi.. Latin amerika ülkelerinden birinde yapılmış... Bildiğin Peynir tenekesinden bir farkı yok... hala savunuyorsunuz ya bu aracı daha ne diyeyim size...

http://www.dailymotion....-geely-ck-echo-1-3_auto




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 30 Aralık 2010; 21:51:23 >


_____________________________

" Otomobil 100 yılı aşkın süredir kullanılan bir ulaşım aracıdır. Hindistan ineği muamelesi yapıp tapmaya gerek yoktur....!!! "


1161 Mesaj
30 Aralık 2010; 22:48:34 

quote:

Orijinalden alıntı: faruk_dere

Çin malı araçları savunanların komik duruma düştüğünü söylüyorsun. Şu yazdığın yorum tam bir cahilin bilmişlik taslaması gibi. Sen benden daha komik duruma düştün. uluslar arası mahkeme filan ne demeye çalışıyorsunuz anlamadım. Distribütörlüğün belirli şartları vardır. istersen sana bunları öğretebilirim. yani burda bilmeyen kişileri kandırmasın kimse. benim yaptığım ve yıllarımı verdiğim bu işe sen yukarıda alakasız yorumlar yapmışsın. her konuda sorabilirsin yardımcı olurum.


Anadolu grubu belirli bir zaman sözleşmesinde bulunmuştur(ikinci ihtimal). veya iki tarafın öngördüğü koşullar sağlanmıştır. distribütörlük anlaşması yapılmıştır. Anadolu grubun yaptığı Türkiyeye gelen mallardan alıp kendi bünyesinde satmak değil direk olarak kendi ithalatını gerçekleştirmesidir. Yani Anadolu araçların yaptığı kemal tepretoğulları Renault,un yaptığından farklıdır. "Ben hadi bırakıyorum dese ne yapacaksın" komik duruma düşen kendini anladı.


Çelik motor bıraktım dese kia sahipleri ne yapacak. olamaz mı olur ama bu, bu şekilde dile getirilmez mantık çerçevesinde olması lazım. bazılarının öğrenecek çok fazla şeyi var.

Renaulta aşağılama kabul etmeyen fanatikler geelye niye çamur atıyorlar anlamış değilim. Kendi düşünceni yaz. ama kesin konuşma. konuşanlar sadece provakatörlerdir. kimse kabul etmez ama buradaki paylaşımcıları provakasyonla kışkırtırlar. en basit örneği idiot'un biri gelir herkesin bilgi paylaştığı bir başlıkta
" yürüyen tabut", " geely de arabamı ?" gibi kışkırtıcı laflar söyler. bence bu tip çıkmaz tartışmalara izin verilmemeli ve saçma yorumlar silinmelidir.

Fena koyuyo kimilerine bu araçların sevilmesi konuşulması. Sen de git kendi aracın hakkında konuş tartış ama görüp kullanmadığın araç hakkındabu kadar öfke hınç sebebi nedir. mantıklı bir açıklama yapın tamamdır. Bence tek sorun çekememezlik. başka ne olabilirki milleti zarardan koruyup can güvenliğini düşünmek mi hadi canım. tavsiye bile edersiniz.

"eğer bu arabalar 20 bin tlye satılsa anlarım." evet nasguil 20 bin tl'lik aracın güvensizliğini kabul ederken 30 bine stılan ve ne kadar güvenli olduğunu bilmediğiniz aracın fyatını fazla görüyorsunuz.
muamma... çoğunuzun yorumlarında muammalar var. Biraz tutarlı olun. lütfen rica ediyorum. çincilerden ispat bekleyen avrupacılar kendi tezlerine ispatı gerek görmüyorlar. çinci - avrupacı



Uluslararası firmalar arasındaki anlaşmazlıklara Şişli Sulh Mahkemesi bakıyor zannediyorsun sanırım. Distribütörlük anlaşmaları a firması b firmasının malını satacaktır diye yapılmaz, koşullar olur, süre sınırlaması olur, cayma şartları olur. 9 firmanın Türkiye distribütörüyüm, bana pek birşey anlatabileceğini zannetmiyorum. Distribütörlük anlaşmaları her firmayla farklı şekilde yapılır, kira kontratı gibi standart bir anlaşma imzalanmaz. Bilmediğin bir şey öğreteyim sana, anlaşmada yer almasa bile taraflardan birisi ürün yüzünden zarar ediyorsa(alıcı açısından kalite standartlarının bozulması, ölüme sebebiyet verme vb., alıcı açısından yüksek kar marjı güdülmesi sonucu satışın azalması, çok fazla ülkeye ihraç edilen malda en düşük satışın bile yarısından az satış yapılmış olması vb.) uluslararası ticaret mahkemesi karşı tarafı tazminata çarptırır. Distribütörlük anlaşmasının ihlalinde de yine sadece uluslararası ticaret mahkemeleri karar yetkisine sahiptir. Anadolu grubu daha önce de bir çok firmanın distribütörlüğünü almış ve sonra bırakmıştır. Anadolu'nun yaptığı anlaşma önümüzde olmadığına göre kesin konuşamayız, ama eğer isterlerse kalite standartlarının düştüğünü iddia ederek anlaşmayı iptal edebilirler ve böyle bir davanın sonuçlanması yıllar alır. %99 ihtimal ile Anadolu Grubu yeni bir pazara ilk defa giren bir firmayla anlaşma imzalarken kendi çıkarlarını göz önüne almış ve çok kolay cayma şartları koymuştur kendisi için. Kimse para kazanmadığı bir işte uzun süre kalmaz, kalsa zaten ticarette başarılı olamaz.

Bu araçlar çok ama çok kötü araçlar. Sen daha bu markaların varlığından haberdar değilken ben bu araçları Çin'de inceledim. Çin'de bulunan 4 farklı markanın distribütörüyüm ve sık sık kendileriyle ya Türkiye'de ya da Çin'de görüşüyorum. Adamlar kendi ürettikleri araba hakkında bile iyi düşüncelere sahip değil, sen burada kendini yırtıyorsun. Bu araçlar güvenlik standartlarını sağlayamayan araçlar ve ülkemizde fahiş fiyata satılıyorlar. 20.000 TL olsa anlarım fiyatı çünkü o fiyata alınabilecek sıfır araç yok ve eksik güvenliğin maliyetini düşmüş gibi düşünebilirsin. Yani senin algıladığın gibi 20.000 TL'ye güvenli olmuyor bu arabalar, ederleri kadar para ödemiş oluyorsun. 30.000 TL seviyesine çıkınca da güvenlik standartlarını sağlayan arabalar varken bu motor gücü ile itilen demir yığınına para vermek mantıklı olmaktan çıkıyor, çünkü o paraya alınabilecek çok daha iyi araçlar var. 40.000 TL karşılığında BMW 3.20d satılsa mesela gidip 33.000 TL'ye Chevrolet Cruze alan adama da aptal derim, çünkü parasının karşılığını almıyordur.

Son olarak tartıştığın kişinin nickini bile doğru düzgün yazamayan bir insana laf anlatmaya çalıştığımın farkındayım, ama hedefim sen değilsin zaten kafasını karıştırıp kandırma ihtimalin bulunan diğer okurlar. Keşke o ulu Anadolu grubu viral marketing kısmına biraz daha özen gösterse ve sunumları daha detaylı hazırlasa, herşeyi hala Kia'ya çöktükleri zamanki gibi hatırlıyorlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nashquil -- 30 Aralık 2010; 23:06:11 >


_____________________________

Do you still love nature despite what it did to you?
-Shakespeare to King of Spain


 
1771 Mesaj
30 Aralık 2010; 23:55:09 

20000tl'ye araba alacaksam da sıfır teneke alacağıma gider adam gibi ikinci el bir araba alırım.20000'e fiat punto sattı arkadaş geçenlerde mesela.gayet temiz güzel bir arabaydı.şu hurdaya tercih edilir mi hiç ya şaka mı yapıyorsunuz ...eşini dostunu taşıyacaksın insan biraz etraflı düşünür.hem parana yazık hem canına.çin malı olmasıyla kimsenin derdi yok.bu araba alman malı olsa da aynı düşünceler ortaya çıkardı.yeterki doğru dürüst bir araba olsun.sürümü olmasın da bir daha böyle arabalar getirmesinler ülkemize.3üncü 4üncü dünya ülkelerinden kime gazlarlarsa diye kasıyorlar işte.

video kopardı yalnız tahminimce yalnız bu topicte harcanan eforlarla 2-3 tane geely modeli tasarlayabilirdik ben paramı böyle birşeye verecek kadar zengin değilim
quote:

Orijinalden alıntı: BIXI MAN
....
Alın buda Gelly Echo nun çarpışma testi.. Latin amerika ülkelerinden birinde yapılmış... Bildiğin Peynir tenekesinden bir farkı yok... hala savunuyorsunuz ya bu aracı daha ne diyeyim size...

http://www.dailymotion....-geely-ck-echo-1-3_auto



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 31 Aralık 2010; 0:01:40 >


_____________________________



574 Mesaj
31 Aralık 2010; 3:40:51 

-----------------------



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DonsuzLaz -- 31 Aralık 2010; 11:28:22 >


_____________________________



 
652 Mesaj
31 Aralık 2010; 5:53:43 

iştee yeni mercedes b serisi...


0

0

0


şaka şaka,çinli bir markanın bir e bir copy-paste i.valla çok şaşırdım helal adamlara,biraz dikkat etmesem farkı anlamayacaktım gerçekten şaka gibi...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi driftspec -- 31 Aralık 2010; 5:59:21 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2792 Mesaj
31 Aralık 2010; 9:32:22 


Arkadaşlar buradaki tartışmalarda insanlar boş yere Çin malları kötüdür demiyor.. Bakın ortada çarpışma testlerinden , çinde bile bu arabaların rağbet görmediğine kadar bir sürü açıklama var... Ancak hala bir arkadaş tutturmuş E-ncap testlerini Renault un icad ettiğini ve bu nedenle Renault un kollandığını amaçsız bir şekilde savunuyor.. Ben de diyorum ki madem bu kadar büyük bir iddaa dır bu , o zaman bize açıkla bakalım bu işi.. Bunu koca dünyada bi tek sen biliyor değilsin herhalde , dünya otomotiv piyasasında bu konu gerçekten varsa bu konuları ortaya çıkaran açıklayan birilerinin daha olması gerekiyor bana göre...

@Nashquil arkadaşın belirttiği güzel hususlar var. Dış ticaret konusundaki bilgisini bizimle paylaşıyor sağolsun... Sonuçta Çin sayesinde para kazanan evine ekmek götüren bir insan , ama objektif olarak bu araçların ne kadar vasat araçlar olduğunu açık yüreklilikle konuşuyor sağolsun...

Çin malları içimize kadar girmiş durumda , gerçekten giydiğimiz donun lastiği bile belki çinden geliyordur. Ama burada belirtilmek istenen çin mallarına karşı toplu bir recm olayı değil..... Burada belirtilen şey bir araba.. yani kendinizi , yakınlarınızı emanet ediyorsunuz , hatta trafikte olan tüm bireylere karşı sorumluluğunuz var otomobil kullanırken...

Diyoruz ki bu araçlara + 30 bin gibi fiyatlar şişirmecedir. Sadece dış görüntüden ibaret olup işçilik kalitesi olarak vasat durumdaki araçlardır. Bir arkadaş aracın parçalarını ve temin ettikleri fabrikaları belirtmiş Diyor ki Abs sistemi Bosch tarafından sağlanıyor.. İyi güzel... Peki bu aracın frenleri neden o kadar vasat durumda.. Test sonucunda niye bütün otoriteler frenlerin olumsuz olduğunu , birkaç panik frenden sonra pedal da şişme hissi olduğunu söylüyor ???

Bakın 30 bin TL ye bu araç var , 33 bin TL ye muadili fiyatına Cruze var.. ardaki fark 3-4 bin TL... Kusura bakmayın ama bu aradaki fark belkide bir kaza sonraki hastanelere ödeyeceğiniz masraftan daha bile ucuzdur.Bu demek değil ki bahsi geçen Cruze alırsan hiç bi şey olmayacak Tosun gibi çıkacaksın kaza sonrası araç içinde.. Ama sonuçta güvenlik kriterlerinde geçmiş bir anlamda kendini ispat etmiş bir araçtır...

Bakın Emgrand ı satsınlar 25.000 TL ye ederi kadarı budur , o zaman satılan fiyata değer bir maliyeti vardır deriz... + 30 bin gibi rakamlara bu aracı satacaksan o zaman aracın kalitesinin de artmış olması beklenir... Bu kadar güveniyorsan aracına bilinen ne kadar test kuruluşu varsa kabul gören gönderirsin aracı bu kurumlara sokarsın teste.. 5 YILDIZ beklemiyoruz , sonuçta satılan tüm araçlar bu kriterde değil ama Dacia Logan bile 3 yıldız alıyorsa Emgrand ve muadili çinli arkadaşların da en az bir Dacia kadar olmalarını beklerim ben...

Diyorlar ki sürücü ve yolcu airbagleri var.. Arkadaş test e bakın direksiyon mili ve direksiyon neredeyse sürücü koltuğunun kafalığına kadar geliyor mızrak gibi... test te diyor zaten airbag olmayan model bu diye... airbag olsa ne yazar konserve kutusunun kapağını kıvıra kıvıra açarsınız ya , aynı o şekilde geliyor bütün ön taraf.... ne bag olursa olsun kurtarmaz kimseyi o kazada... Güvenlik seviyesi orta veya daha üzeri bir araçta bu kazayı yapın en fazla bacaklarınız hasar görür , kırılır , kaburga veya baş bölgesinde hafif hasarlar olur belki.. Sonuçta ölümcül bir darbe almazsınız.. Ama bu aracın durumuna bakın.. Allah korusun canlı çıkması imkansız gibi o dummy yerinde olan bir insanın...

Sonuçta kendi canımızı , çoluk çocuğun sevdiklerimizin canını emanet ediyoruz bu araçlara.... İnsan biraz güvende olmak ister...


_____________________________

" Otomobil 100 yılı aşkın süredir kullanılan bir ulaşım aracıdır. Hindistan ineği muamelesi yapıp tapmaya gerek yoktur....!!! "


3243 Mesaj
31 Aralık 2010; 10:41:33 

bu konu van sıkıcı oldu başlığı çin arabaları yapında tam olsun


_____________________________

http://forum.donanimhaber.com/m_19540/mpage_1/f_/key_//tm.htm#56155969

10 yıllık hort kolay iş


574 Mesaj
31 Aralık 2010; 11:38:33 

Halen söylemedigím sözleri söyledi gibin gösterip...burda kendi egosunu tatmin etmek isteyenler , yok komplo teyoriler,ispatlar vs vs....(kurtlar vadisinin selami var).Kocaman yazdim + ikinci defa hatirlattim."Kendi sahsi düsüncem".Bu düsünce gerceklerlen örtüsür anlamina gelmez. Bu ortamda saglikli sohbet sürdürülmez....benden bukadar.


_____________________________



 
166 Mesaj
31 Aralık 2010; 16:59:37 

İnsanların hatırı sayılır paralar vererek aldıkları araca "hurda", "yürüyen tabut" gibi saçma sapan yakıştırmalar yapmak çok yanlış. Geely Emgrand ile ilgili konuşurken Echo' dan ya da Landwind' den bahsetmenin gereği nedir ? Çıplak gözle aracı görmeden, kullanmadan kötülemek ya da başka bir sitede dergi de yazılanları papağan gibi tekrarlayarak elinize ne geçiyor ? ( Örn: Echo ilk geldiğinde bir sitede plastik kokusu var diye yazıldı sonrasında kim yazsa aynı şey "midem bulandı" vs.). Beğenmiyorsan almazsın olur biter ama insanların araçlarını burda kötüleyemezsin. Google' a "Geely Emgrand Forum" yazınca çıkan ilk sayfa malesef burası yani gerçekten araç hakkında bilgi edinmek isteyipte buraya gelenlerin adeta kafası karışıyor. Eminim bu yorumlardan sonra vazgeçenler olmuştur. Bu arabayı alırken insanların ne beklediği de önemli tabi araçtan Mondeo konforu beklersen tabi ki yanılırsın. Sonra saydır Emgrand' a yok öyle iş. Geely sahibi değilim ama insanların araçlarının bu kadar acımasızca ve seviyesizce yerden yere vurulmasına tahammül edemiyorum...



_____________________________



2792 Mesaj
31 Aralık 2010; 17:27:15 

quote:

Orijinalden alıntı: zaqwear

İnsanların hatırı sayılır paralar vererek aldıkları araca "hurda", "yürüyen tabut" gibi saçma sapan yakıştırmalar yapmak çok yanlış. Geely Emgrand ile ilgili konuşurken Echo' dan ya da Landwind' den bahsetmenin gereği nedir ? Çıplak gözle aracı görmeden, kullanmadan kötülemek ya da başka bir sitede dergi de yazılanları papağan gibi tekrarlayarak elinize ne geçiyor ? ( Örn: Echo ilk geldiğinde bir sitede plastik kokusu var diye yazıldı sonrasında kim yazsa aynı şey "midem bulandı" vs.). Beğenmiyorsan almazsın olur biter ama insanların araçlarını burda kötüleyemezsin. Google' a "Geely Emgrand Forum" yazınca çıkan ilk sayfa malesef burası yani gerçekten araç hakkında bilgi edinmek isteyipte buraya gelenlerin adeta kafası karışıyor. Eminim bu yorumlardan sonra vazgeçenler olmuştur. Bu arabayı alırken insanların ne beklediği de önemli tabi araçtan Mondeo konforu beklersen tabi ki yanılırsın. Sonra saydır Emgrand' a yok öyle iş. Geely sahibi değilim ama insanların araçlarının bu kadar acımasızca ve seviyesizce yerden yere vurulmasına tahammül edemiyorum...




Arkadaşım

Bu sene ki fuar da en çok vakit geçirdiğin stand Gelly standı , en çok incelediğim araç ta standda olan iki Emgrand dan sunroof olmayan beyaz renklisiydi... Bi anlamda ıncığını cıncığını inceledim.. Bir hafta sonra Avcılardaki Ersu ya gittik iki arkadaş... Emgrand ın test aracı şu anda bir dergi tarafından test ediliyor biz size firma çalışanlarımızdan birine ait olan bir aracı denettirelim dediler ve 3.200 Km de bulunan siyah Emgrand ile yaklaşık 30 dakika süren bir test yapme şerefine nail olduk..

Araç dış görünüş olarak hakikaten janjan lı.. Ona kimse bi şey demiyor , ama içine girince fark ortaya çıkıyor... İşçilik kalitesi olarak bir standart yok mesela... Fuardaki aracın orta göğüste bulunan gözle görülür simetri hatası , bu araçta da var.. Ortadan geçen şerite baktığınızda arasındaki boşlukların genişliği farklı... Gösterge tablosu sanki bi boy küçük bir araca yapılmış ta sonradan buna takılmış gibi...

Arkadaş aracın Frenleri resmen allahlık... Abs o kadar erken devreye giriyor ki bi an ne oluyo diyorsunuz... Bir iki panik fren yaptık pedal takoz gibi oldu.. Satış danışmanı kendi ağzı ile dedi , frenler biraz sıklıntılıdır bu araçlarımızda , ayrıca lastikleri kaliteli bir marka ile değiştirmekte fayda var , biraz daha iyi tutunur diye açıklama yaptı...

Arka koltuğa geçtim bi 5 dk süre ile... Arkası rahat , ferah... Ama kullanım olarak gerçekten + 30 bin gibi rakamları hak eden bir durumda değil...

Sayın zaqwear

Emgranda da Echo da bildiğiniz gibi Gelly tarafından üretiliyor. İki araç arasında güvenlik yönünden baktığınızda öyle dağlar kadar fark olacağını düşünüyormusunuz.. Yani Echo crash test te konserve kutusu gibi büzüşürken , Emgrand ın çok başarılı olacağını düşünüyorsanız bence yanılıyorsunuz..

" Beğenmiyorsan tezgahın önünü kapama " mantığı uyanık türk satıcısı mantığıdır.. Sizin de beğenmiyorsanız almayın diye ortaya çıkmanız doğru bir yaklaşım değil.. Herkes gidip test sürüşü yapmamış olabilir veya Çin araçları hakkında bilgi sahibi olmamış olabilir. Bu topic de yazılanlar ile fikir sahibi olup yine son kararı kendisinin vereceği tüketiciler de olacaktır...

Seviyesizce eleştirme yok.. aksine anlamsızca bir marka fanatikliği bir savunuculuk var ortada.... Mal ortada , kullananların objektif olarak yaptıkları yorumlar ortada , Çin malının kalitesi bilinen bir gerçek.. Sonuçta çin malı ayakkabı alırız , en fazla 1 ay sonra dikişler atar hasarı cüzdanımıza olur. Ama bu araçların dış janjanlarına inanıp bu aracı alanlar , allah muhafaza araç yüzünden bir kaza belaya karıştıklarında hasar gören sadece cüzdanları olmayacaktır..

Echo testine bi bakın , ne demek istediğimi anlarsınız.. Tekrar söylüyorum Benim Emgrand dan 5 YILDIZ gibi bir beklentim yok testler sırasında. Ancak Dacia Logan ın bile 3 yıldız aldığı bir testten Emgrand ın da en az bu kadar başarı göstermesi gerekiyor ki kendini ispat etsin... bu testte 3 yıldız alır iki sene sonca facelift geçirir iyileştirmeler yapılır o zaman güvenliği de arttırılır..

Bakın Bayraktar grubu da Great Wall firmasının distirbütörlüğünü almıştı , onlarda araç getirecekti , baktılar ki durum sakat şu ana kadar araçları getirmediler ülkemize.. Topic de Çin ile distirbütörlük anlamında iş yapan bir arkadaşın da mesajları var , o bile diyor kendi ülkesinde bile yüzüne bakılmayacak araçlar diye..

Echo testini yapan dergiler ve kullanıcılar Plastik kokusu var dedi diye , diğer kullanıcılar bunu söylemeyecek mi... otomobil dergilerinin ne düşmanlığı var Gelly firmasına da böyle asılsız bir laf çıkarsınlar..

Sonuçta bu dergiler bir anlamda otorite sayılıyor , orada verilen " plastik kokuyor" açıklamasını referans olarak göstermenin sizce ne gibi bir sıkıntısı var ?? Koskoca dergi ve test editörleri güneş görmeyen yerlerinden sallıyorlar değil ya...??

Bu yüzden bu araçlara haddinden fazla paye vermek anlamsızdır.. Bu araç sadece dıştan güzel gözüken bir araç , ama aracın içini biraz karıştırın, biraz aracı kullanın öyle dışarıdan göründüğü gibi olmadığını göreceksiniz...

Bu araç + 30 bin TL gibi rakamları hak edecek bir araç değil , yazık günah verilen paralara emanet edilen canlara...!!!!



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 31 Aralık 2010; 17:37:37 >


_____________________________

" Otomobil 100 yılı aşkın süredir kullanılan bir ulaşım aracıdır. Hindistan ineği muamelesi yapıp tapmaya gerek yoktur....!!! "


 
166 Mesaj
31 Aralık 2010; 17:49:07 

Sayın BIXI MAN

"yürüyen tabut", "çöp", "hurda" gibi sıfatlar hakarettir ve bu da seviyesizliktir. Araçların mükkemmel olduğunu zaten söylemedim. Çünkü uzun süre kullanmadım. Evet Echo modeli de Geely ancak Emgrand ile arasında fazla fark olmayacağını söylemeniz çokta mantıklı gelmedi bana. En azından arada 6 tane hava yastığı farkı var bunu gözardı etmeyelim. Emgrand ' ın mükemmel sonuç alacağını beklemiyorum ancak Echo kadar da hasar alacağını sanmıyorum aynı markada olsa arada fark vardır elbette.




_____________________________



2792 Mesaj
31 Aralık 2010; 17:58:41 


quote:

Orijinalden alıntı: zaqwear
6 tane hava yastığı farkı var bunu gözardı etmeyelim. Emgrand ' ın mükemmel sonuç alacağını beklemiyorum ancak Echo kadar da hasar alacağını sanmıyorum aynı markada olsa arada fark vardır elbette.



Sayın abim ,
Sahsım adına o ifadeleri kullanmadığım için o hakaret dediğiniz sıfatları söyleyenlerin içinde ben bulunmuyorum..

Ayrıca araçtaki hava yastığının ne faydası var , Direksiyon Mili ile direksiyon simidi kaza anında sürücü kafalığına kadar geliyor.. hava yastığı nası kurtarsın sürücüyü...

Şimdi diyeceksin ki Test olan Echo , biz Emgrand dan bahsediyoruz... İyi de iki araç arasındaki saç kalitesi öyle aman aman fark etmeyecektir... Bakın tekrar diyorum bu araç 25 bin olsa eyvallah deriz ki güvenlikten ödün veriyoruz ama paramız bu kadar ne yapalım.. Ancak bu araç + 30 Bin gibi fiyata satılıyorsa , o paralara ondan daha güvenlikli araçlar bulmak mümkün.. Sonuçta hepimiz kendi canımızı sevdiklerimizin canını emanet ediyoruz araçlarımıza...

ADAC, E-Ncap gibi kurumlara versinler araçlarını bakalım görelim nasıl oluyor bu araçlardaki güvenlik değerleri...???


_____________________________

" Otomobil 100 yılı aşkın süredir kullanılan bir ulaşım aracıdır. Hindistan ineği muamelesi yapıp tapmaya gerek yoktur....!!! "


 
166 Mesaj
31 Aralık 2010; 18:56:58 

Zaten size ithafen söylemedim.. Ama marka içerisinde fark eder mi evet eder mesela Citroen Nemo 3 Yıldız yine Citroen C3 picasso 4 Yıldız yine Citroen C4 5 yıldız yani marka içerisinde de fark olabiliyor. Echo' nun direksiyon milinin kafalığa kadar çıkması Emgrand' ta da öyle olacağı sonucunu kesinlikle çıkarmaz..


_____________________________



 
468 Mesaj
31 Aralık 2010; 21:10:10 

adamlar emgrandın serisini yapmışlar heralde..
bence bu markaları hiç de basit görmemek lazım..

0

0


yeni spor modeli de oldukça çekici gözüküyor,
0

0

Kaynak: www.cinarabalari.com



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ergungur -- 31 Aralık 2010; 21:11:27 >


_____________________________



772 Mesaj
1 Ocak 2011; 4:30:58 

@ BIXI MAN

Bixi Man, sen şöyle demişsin:
"Çinde bildiğim kendini kanıtlamış tek marka var bana göre o da Brilance diye bi marka.. adamlar bmw yi felan bire bir kopyalayıp yapıyolar "

İyi de benim yolladığım video'da ADAC a test için Çinlilerin yolladığı zaten "Brilliance" marka bir araç! (Birilliance BS6)

Ve şimdiye kadarki en kötü sonuçlardan birini almış araç!

Videoyu bir daha vereyim:
http://www.youtube.com/watch?v=rcBoVgyKjH8&feature=related




_____________________________

Lycée de Galatasaray
Mektebi Sultani


3243 Mesaj
1 Ocak 2011; 12:36:08 

çin malı çinde kalsın oradan çıkmasın arkadaş ne çin aşkı varmış millette


_____________________________

http://forum.donanimhaber.com/m_19540/mpage_1/f_/key_//tm.htm#56155969

10 yıllık hort kolay iş


 
1771 Mesaj
1 Ocak 2011; 13:14:43 

markayı hafife almamak için bazı olmazsa olmazlar benimsemiş olması lazım.daha daha bunu aşamadan diğer özelliklerini tartışmak yanlış olur.temeli olmayan bir binada pencere nasıl olsun demek gibi.

Geely'den üretim olarak bir farkı yokmuş.video'dan birkaç alıntı:

quote:

markanın açıklaması fiyata önem veren dikkatli sürücüler.ama dikkatli sürücüler kaza yapmazsa airbag'a de ihtiyaçları olmaz.o zaman neden airbag için once masraf yapıp ondan sonra bunu diyorsunuz.

quote:

bu araba bu mantıkla oldukça satılıyor.hayatınızla kumar oynuyorsunuz

hiçbirimiz trafikte kendi başımıza değiliz.bizim dikkatli olmamız başımıza birşey gelmeyeceği anlamına gelmez.bu tip 19uncu yüzyıldan kalma zihniyetle üretilen arabaların satılmasına katkıda bulunulursa değişen birşey olmaz.hatta arz talep dengesi o yöne geri kayar.aracınızda sizin için önemiolan onca insan taşıyorsunuz.hadi kendi hayatınıza önem vermiyorsunuz diyelim,onlarınkine de mi vermiyorsunuz?


_____________________________



124 Mesaj
2 Ocak 2011; 12:49:31 


quote:

Orijinalden alıntı: trojana


Katılıyorum.











Katılıyorum


_____________________________



99 Mesaj
2 Ocak 2011; 12:55:27 


quote:

Orijinalden alıntı: Nashquil



Uluslararası firmalar arasındaki anlaşmazlıklara Şişli Sulh Mahkemesi bakıyor zannediyorsun sanırım. Distribütörlük anlaşmaları a firması b firmasının malını satacaktır diye yapılmaz, koşullar olur, süre sınırlaması olur, cayma şartları olur. 9 firmanın Türkiye distribütörüyüm, bana pek birşey anlatabileceğini zannetmiyorum. Distribütörlük anlaşmaları her firmayla farklı şekilde yapılır, kira kontratı gibi standart bir anlaşma imzalanmaz. Bilmediğin bir şey öğreteyim sana, anlaşmada yer almasa bile taraflardan birisi ürün yüzünden zarar ediyorsa(alıcı açısından kalite standartlarının bozulması, ölüme sebebiyet verme vb., alıcı açısından yüksek kar marjı güdülmesi sonucu satışın azalması, çok fazla ülkeye ihraç edilen malda en düşük satışın bile yarısından az satış yapılmış olması vb.) uluslararası ticaret mahkemesi karşı tarafı tazminata çarptırır. Distribütörlük anlaşmasının ihlalinde de yine sadece uluslararası ticaret mahkemeleri karar yetkisine sahiptir. Anadolu grubu daha önce de bir çok firmanın distribütörlüğünü almış ve sonra bırakmıştır. Anadolu'nun yaptığı anlaşma önümüzde olmadığına göre kesin konuşamayız, ama eğer isterlerse kalite standartlarının düştüğünü iddia ederek anlaşmayı iptal edebilirler ve böyle bir davanın sonuçlanması yıllar alır. %99 ihtimal ile Anadolu Grubu yeni bir pazara ilk defa giren bir firmayla anlaşma imzalarken kendi çıkarlarını göz önüne almış ve çok kolay cayma şartları koymuştur kendisi için. Kimse para kazanmadığı bir işte uzun süre kalmaz, kalsa zaten ticarette başarılı olamaz.

Bu araçlar çok ama çok kötü araçlar. Sen daha bu markaların varlığından haberdar değilken ben bu araçları Çin'de inceledim. Çin'de bulunan 4 farklı markanın distribütörüyüm ve sık sık kendileriyle ya Türkiye'de ya da Çin'de görüşüyorum. Adamlar kendi ürettikleri araba hakkında bile iyi düşüncelere sahip değil, sen burada kendini yırtıyorsun. Bu araçlar güvenlik standartlarını sağlayamayan araçlar ve ülkemizde fahiş fiyata satılıyorlar. 20.000 TL olsa anlarım fiyatı çünkü o fiyata alınabilecek sıfır araç yok ve eksik güvenliğin maliyetini düşmüş gibi düşünebilirsin. Yani senin algıladığın gibi 20.000 TL'ye güvenli olmuyor bu arabalar, ederleri kadar para ödemiş oluyorsun. 30.000 TL seviyesine çıkınca da güvenlik standartlarını sağlayan arabalar varken bu motor gücü ile itilen demir yığınına para vermek mantıklı olmaktan çıkıyor, çünkü o paraya alınabilecek çok daha iyi araçlar var. 40.000 TL karşılığında BMW 3.20d satılsa mesela gidip 33.000 TL'ye Chevrolet Cruze alan adama da aptal derim, çünkü parasının karşılığını almıyordur.

Son olarak tartıştığın kişinin nickini bile doğru düzgün yazamayan bir insana laf anlatmaya çalıştığımın farkındayım, ama hedefim sen değilsin zaten kafasını karıştırıp kandırma ihtimalin bulunan diğer okurlar. Keşke o ulu Anadolu grubu viral marketing kısmına biraz daha özen gösterse ve sunumları daha detaylı hazırlasa, herşeyi hala Kia'ya çöktükleri zamanki gibi hatırlıyorlar.


Çok merak ettim hangi 9 firma hangileriymiş belki tanışıyor olabiliriz. hangi gümrük müşaviri ile anlaşmanız var ? gerçekten soruyorum dalga geçme mahiyetinde değil .



_____________________________

PANAMERA 2011


1161 Mesaj
2 Ocak 2011; 16:08:18 

@faruk_dere matbaa ve makine sektöründeyim, özel mesaj ile sorarsanız kişisel soruları daha çok sevinirim


_____________________________

Do you still love nature despite what it did to you?
-Shakespeare to King of Spain


99 Mesaj
2 Ocak 2011; 17:53:27 

belki güleceksiniz ama bende çin malı oyuncak hesp makinesi android cihazlar ve cep telefonları ithalatındayım.ok. başka sorum olursa msj atarım. teşk. tabi getirdiğimiz ürünler ce belgeli türk standartlarına uygun. bizimkiler orta kalite.

Şunu söylemeliyim eğer araçlar kaliteli değilse suç bizim türklerde ancak kalitesiz ve dökülecek araçlar olmadığına eminim. çünkü benim ithal ettiğim küçücük ayıcığı bile kontrole tabi tutuyorlar ki söz konusu arabalar. Bide bana kalkıp bazıları araçları bilmeden tanımadan savunuyorsun diyorlar ancak bizim depoda 15 tane geely marka aracımız var. alırken çok tereddüt ettim. aldım pişman da değilim.bizim elemanlar kullanıyor. depo kordinatörü bile geely'e biniyor. ama bakalım ben de haksız çıkabilirim siz de zaman gösterecek. hayırlısı.





_____________________________

PANAMERA 2011


1161 Mesaj
2 Ocak 2011; 18:45:23 


quote:

Orijinalden alıntı: faruk_dere

belki güleceksiniz ama bende çin malı oyuncak hesp makinesi android cihazlar ve cep telefonları ithalatındayım.ok. başka sorum olursa msj atarım. teşk. tabi getirdiğimiz ürünler ce belgeli türk standartlarına uygun. bizimkiler orta kalite.

Şunu söylemeliyim eğer araçlar kaliteli değilse suç bizim türklerde ancak kalitesiz ve dökülecek araçlar olmadığına eminim. çünkü benim ithal ettiğim küçücük ayıcığı bile kontrole tabi tutuyorlar ki söz konusu arabalar. Bide bana kalkıp bazıları araçları bilmeden tanımadan savunuyorsun diyorlar ancak bizim depoda 15 tane geely marka aracımız var. alırken çok tereddüt ettim. aldım pişman da değilim.bizim elemanlar kullanıyor. depo kordinatörü bile geely'e biniyor. ama bakalım ben de haksız çıkabilirim siz de zaman gösterecek. hayırlısı.






Bu tartışmada yanılan taraf olmayı inan çok isterim. Sonuçta bu ülkede ucuza kaliteli araçlar satılmasını elbette istiyorum. Ama Çin'den gelen kaliteli ürünün Avrupa'dan fiyat olarak sadece küsürat farkı olur, sürümden kazandırır. Geri kalan ürünlerin %99'u vurkaç ürünüdür, arada tek tük dürüst sanayiciye denk gelirsiniz, hem kaliteli hem düşük kar marjıyla iş yapar.

Bu araçlar, incelediğim kadarıyla, güvenilir araçlar değiller. Uzun kilometreler yapmadım tabi ki, ancak malzeme kalitesi, genel işçilikteki kusurlar, görünen kısım böyleyse görünmeyen nasıldır dedirtti açıkçası. Ayrıca hakkında daha Türkiye'ye ithalatı başlamadan da iyi şeyler duymadım.

Öncelikle işlerinizde başarılar dilerim. Sizin iş amaçlı bu araçları almanız normal ve mantıklı kabul edilebilir, sonuçta şehir içi işlerinde git-gel, getir-götür işlerde kullanılacak ve deneyimli şöförler sürecek. Ayrıca Çin ile çalıştığınız için bir noktada müşterilerinize ürüne güven aşılamak için bile kullanılabilir. Benim karşı çıktığım konu babasının arabasını bir heves kaçıran gencin başına birşey gelmesi ihtimalinin daha yüksek olması.


_____________________________

Do you still love nature despite what it did to you?
-Shakespeare to King of Spain


 
1771 Mesaj
2 Ocak 2011; 20:01:00 

şehir içinde getir götür de olsa farketmiyor arkadaşlar.çok yakın bir arkadaşım 3 senedir coca cola'da tüm gün mobil.corsa vardı geçen sene bir kaza yaptı.kavşaktan yeşilde sola dönerken akıllının biri karşıdan kırmızıda geçiyor ve benim arkadaşa köşeden vuruyor.hava yastığına rağmen dudağı patlamış ve bir süre kendinden geçmiş.şimdi onlara da dizel kia rio vermişler.baktım ncap'ten 4 yıldız almış bir araba.yine anadolu grubun markası.şehir içi diyip geçmeyin.nerde ne olacağını kimse bilemez.kia ile çok da fiyat farketmiyor olsa gerek.


_____________________________



1161 Mesaj
2 Ocak 2011; 21:12:32 


quote:

Orijinalden alıntı: aycibin

şehir içinde getir götür de olsa farketmiyor arkadaşlar.çok yakın bir arkadaşım 3 senedir coca cola'da tüm gün mobil.corsa vardı geçen sene bir kaza yaptı.kavşaktan yeşilde sola dönerken akıllının biri karşıdan kırmızıda geçiyor ve benim arkadaşa köşeden vuruyor.hava yastığına rağmen dudağı patlamış ve bir süre kendinden geçmiş.şimdi onlara da dizel kia rio vermişler.baktım ncap'ten 4 yıldız almış bir araba.yine anadolu grubun markası.şehir içi diyip geçmeyin.nerde ne olacağını kimse bilemez.kia ile çok da fiyat farketmiyor olsa gerek.


Tabi ki daha güvenli araçların tercih edilmesinden yanayım ama sadece şehir içi şirket kullanımı en azından kötünün iyisi bir senaryo. Profesyonel sürücü, düşük hız, şirket sorumluluğu vb. etkenler ile kaza olasılığı azalıyor.


_____________________________

Do you still love nature despite what it did to you?
-Shakespeare to King of Spain


 
1 Mesaj
2 Ocak 2011; 22:56:44 

mrb arkadaşlar. bendeki 2004 multijet albea'yı satıp rio almayı düşünüyorum ve yaklaşık bir haftadır sizlerden ve tanıdık ile bildiklerden rio'lar hakkında bilgi alıyorum ve sonuçta bu arabadan almayı kararlaştırdım. şimdi rio arıyorum ve aşağıda linkini vermiş olduğum rio'yu gidip baktım, sürdüm ve çok hoşuma gitti. benim albeadan sorna rio bana jip gibi geldi. çok hoşuma gitti. ancak fiyatı biraz yüksek gibi geldi bana. sizce aşağıda linkini vermiş olduum aracın alınabilirlik fiyatı nedir. bu konuda düşüncelerinizi yazar masınız. ve rio'nun önerdiğiniz başka bi tipi şekli falan var mıdır. bu araç için bu fiyat normal midir. yorumlarınız için şimdiden tşkler...

http://www.sahibinden.c...bo-dizel-37443544/detay


_____________________________



 
1771 Mesaj
3 Ocak 2011; 0:01:14 

jip gibi geldi kısmını anlayamadım.daha yüksek mi demek istediniz?aşağı yukarı aynı olmaları lazım halbuki.sıfır değerinden her sene %10 falan düşer ortalama.hatta bu arada kasa değişimi olursa bir %5 daha düşer diyebiliriz kabaca.rio'nun sıfır fiyatını bilmiyorum ama 2011 modeli 30000tl ise 2009 modeli 24000tl gibi diyebiliriz.kasa da makyajlanmış galiba sonradan.o zaman 23000tl standart bir fiyat gibi kaba hesapla.ama aynı durumda birkaç rio ile de kıyaslamanızda fayda var tabi.aracın bir kötü yanı benim arkadaştakinde gördüğüm ABS yoktu.ama hepsi öyle midir bilmiyorum.kilosu az ve gücü yüksek bir araba.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 3 Ocak 2011; 0:04:06 >


_____________________________



99 Mesaj
3 Ocak 2011; 18:37:41 


quote:

Orijinalden alıntı: Nashquil




Bu tartışmada yanılan taraf olmayı inan çok isterim. Sonuçta bu ülkede ucuza kaliteli araçlar satılmasını elbette istiyorum. Ama Çin'den gelen kaliteli ürünün Avrupa'dan fiyat olarak sadece küsürat farkı olur, sürümden kazandırır. Geri kalan ürünlerin %99'u vurkaç ürünüdür, arada tek tük dürüst sanayiciye denk gelirsiniz, hem kaliteli hem düşük kar marjıyla iş yapar.

Bu araçlar, incelediğim kadarıyla, güvenilir araçlar değiller. Uzun kilometreler yapmadım tabi ki, ancak malzeme kalitesi, genel işçilikteki kusurlar, görünen kısım böyleyse görünmeyen nasıldır dedirtti açıkçası. Ayrıca hakkında daha Türkiye'ye ithalatı başlamadan da iyi şeyler duymadım.

Öncelikle işlerinizde başarılar dilerim. Sizin iş amaçlı bu araçları almanız normal ve mantıklı kabul edilebilir, sonuçta şehir içi işlerinde git-gel, getir-götür işlerde kullanılacak ve deneyimli şöförler sürecek. Ayrıca Çin ile çalıştığınız için bir noktada müşterilerinize ürüne güven aşılamak için bile kullanılabilir. Benim karşı çıktığım konu babasının arabasını bir heves kaçıran gencin başına birşey gelmesi ihtimalinin daha yüksek olması.


Eğer yanılan siz olursanız gerçekten herkes için çok iyi olacak. hani geely almayanlar bile daha iyi arabaları daha düşük fiyatlara alacaklar. yani kalite herkesin hakkıdır. toyota corolla alacak bir adam avensise binebilecek. ama güven ve zaman gerekli. bende herkese işlerinde başarılar dilerim özellikle uzaktan da olsa meslektaş olduğumuz için size.

Bu arada konuya dönelim çünkü geely kayboldu başlıkta


_____________________________

PANAMERA 2011


448 Mesaj
13 Ocak 2011; 22:25:31 

Arkadaşlar bence işin özeti şu;

Geely halen işi oturtamamış. Aracı yakından inceledim. Evet malzeme kalitesi çok vasat. Ama bizim halkımız bunu çok önemsemez. Asıl sorun araç mersedes s serisinin ufaltılıp yandan yemişi gibi. Bence eğer bu işi yapacaklarsa boyutuyla aerodinamiğiyle birebir kopyasını yapsmalılar. Bakın o zaman bu araçlar nasıl satıyor. Piyasada mersedes satış yapamaz walla.

Ayrıca bence 28.888 TL çok yüksek bir rakam ben bu rakamlara çıkıyorsam çok fazla çok daha kaliteli sıfır araç alma şansım var. Örneğin chevy cruze, fiat linea dynamic, fiat g.punto, mitsubishi colt, vs... Bu yüzden bu rakamı 20 binlere çekmeleri gerekir.

Ayrıca bir dipnot benim 26 bin liram vardı gittim hatasız ilk sahibinden 45bin kilometrede 2006 model Alfa Romeo 156 1.6 Tspark Distinctive aldım. Aracımda 12 airbag, sunroof, çift dijital klima, hız sabitleyici, abs, asr gibi mükemmel donanımlar mevcut. Bu aracın yanında lafını etmem bile...

Saygılarımla,




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esnafim35 -- 13 Ocak 2011; 22:30:29 >


_____________________________



 
56 Mesaj
19 Ocak 2011; 11:31:34 

her şeyi anlatıyor

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
56 Mesaj
19 Ocak 2011; 11:34:40 

ANLAMAYANA DEVAM!!!


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Ocak 2011; 11:49:21 

Şu yere göğe sığdıramadığınız ÇİN işi arabaları herkes anlayıp tapmak zorunda mı? Yahu ne çok bağlandınız şu arabalara ki birden fanı olup çıktınız laf söyletmez hale geldiniz. Şimdi bu eklediğin arabaya gelince. Belli ki senin galiba. Eğer senin arabansa güle güle kullan. Ama benim bu arabadan anladığım ön burun sanki Hyundai Elantra'yı veya Sonata'yı andırıyor. Arkası ise Mercedes S500'e benziyor. Ön konsol maalesef vasat ve boş. Gidip yerinde incelemeye gerek yok, foto ortada.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 19 Ocak 2011; 11:51:05 >

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Ocak 2011; 12:12:17 

Peki usta, herşey donanım mı? Koltuk kafalığında ki ekran mı? Ben aldım 6 yıl önce 20500'e. Şİmdi ki fiyatı ise full paket 25 bin liraya bırakıyorlar. Şu an mesela gidip alırmıyım bilmiyorum ancak tercihim ve gönlüm 2011 model sıfır km. olması şartı ile ;
1 - Ford Focus
2 - Toyota Corolla 1.33
3 - Honda Civic
4 - Renault Fluence

Bu arabaları tercih eder ve uzun yıllar sorunsuzca binerim. Tıpkı şu an 6 yıldır kullandığım ve sorun yaşamadığım 62300 küsür km. yol yaptığım sadece kliması olan boş ve vasat ama Çinli arabadan da daha güvenli arabam gibi. Yok eğer kendimi parasal anlamda çok zorlamak istemiyorsam yine gidip aynısının sıfır km. ve full paketini alırım veya gidip aslanlar gibi HYUNDAI ERA alır yıllarca binerim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 19 Ocak 2011; 12:16:52 >


3386 Mesaj
19 Ocak 2011; 16:55:04 


quote:

Orijinalden alıntı: köksal05

çinliler 10 liralık bebekte yapar 1000 liralık bebekte önemli olan senin ne istediğindir




Katılıyorum.

Bir çok ünlü markanın Çin de üretim yaptırdığı açık ama bu markaların belli kriterleri var ve bu ürünler o kriterleri karşılamakla mükellef.

Oysa burada tamamen Çin e ait bir markadan bahsediyoruz, Mercedesin çin de üretilen bir modelinden değil.


_____________________________

PSN:SethValore
Playstation 4 500GB (Pal) - Sharp 46LE824 - Pioneer HTP-071 - Samsung BD-H6500
Star Wars Galaxies Elder Jedi
Only in a Jeep
|| Forum Anlaşması || Genel Forum Kullanımı || İmza Kuralları || Şikâyet Sistemi || Kullanıcı Adı Değişimi || SMS Onay Sistemi || Önerileriniz, Sorunlarınız ||


2792 Mesaj
19 Ocak 2011; 17:33:19 


@köksal05

Aracından bu kadar memnun olmana rağmen satıyor olman ilginç...

http://www.sahibinden.c...and-ec7-37850663/detay?

Her zaman savunduğum bir şey var , Çinli otomotiv markalarının dünya piyasasında kendisini kanıtlaması için ilk önce dünya otomotiv sektöründe kabul görmüş test kurumları olan ADAC, E-Ncap gibi yerlere araçlarını göndererek test sonuçlarına göre ilerki modellerinde geliştirmeler yapmaları ve bu test sonuıçlarını da piyasa ile paylaşmaları gerektiğini savunuyorum.

Sonuçta Nıke da çin de fabrika kurabilir , ancak oradaki ayakkabının kalitesinin NIke kriterlerine uygun olması gerekmektedir. Ancak kendi ürettikleri otomotiv ürünleri için emsal alınacak bir marka veya ürün olmadığından kafalarına göre üretim kalitesi belirleyebilmektedirler.

Tabi ki bir Cherry , Gelly , Great Wall gibi Çinli üreticilerin araçlarının 5 YIıldız seviyelerinde test sonuçlarına hemen ulaşmaları biraz zaman alacaktır ancak bu firmaların test kuruluşlarına araçlarını vermeleri ve en azından bu test sonuçlarının ortalama değerleri içermesi gerekiyor. Bakın yine forumda Great Walll firmasının SUV modelinin E-ncap testlerinden çok yüksek puanlar alarak başarılı bir şekilde testlerini tamamladığı bilgisi mevcut. Aynı şekilde gönül ister ki ülkemizde satışta olan çinli firmaların Emgrand , Tiggo , Echo , Alia v.s gibi modellerinin de uluslararası test kurumları tarafından testlerinin yapılması ve "Tehlikeli" sonuçların çıkmamasıdır.

Resimlerde görülen araç piyasaya Emgrand EC-8 olarak çıkacak yeni modeli , bakın EC7 de arka kısım nasıl ki Mercedes S class tan kopyalanmışsa , bu sefer de çinli arkadaşlar Audi bu işe gönül koymasın diye A6 nın arka kasasını kopyalamışlar... Arkadaş esinlenmek her firmanın yaptığı bi şey ancak Çinli tasarımcılar esinlenme , ilham alma işini abartıp 1 e 1 kopya durumuna getiriyorlar bence...

Bir de Çin malı alan arkadaşlar aynı paralara daha düşük donanım seviyelerinde daha düşük hacimli alt sınıf araçlara bineceğimize bu araçlara bineriz diye bir argüman üretiyorlar. Ama unutmasınlar ki bir Clio nun veya Logan ın parça tedariği her zaman yapılır. Ancak piyasadaki Çinli firmaların ilerki senelerde ne durumda olacağı tam bir muamma.. Proton sahiplerinin durumuna düşmek te var işin sonunda...

Cherry ve Gelly nin Türkiye distirbütörü olan firmalar Türkiyede bilinirliği olan Anadolu Grubu ve Mermerler grubu olsa da , sonuçta yapılan distirbütörlük anlaşmalarının neleri kapsadığı ve cayma maddelerinin ne olduğu bilinmemekle birlikte. İlerki senelerde kar-zarar durumunun negatife geçmesi sonucunda Mermerler veya Anadolu grubunun distirbütörlüğü bırakması durumunda muhattap olarak kimin alınacağı bilinmez bir durum..

Hele ki Forumda DFM araçları alanların işi tam bir kumar... Sonuçta DFM nin türkiye distirbütörü Mermerler veya Anadolu grubu gibi tanınmış ve finans durumu kuvvetli bir firma da değil.. sonları hayırlı olur inşallah...




0


0


0


Ekteki dosya (3)


_____________________________

" Otomobil 100 yılı aşkın süredir kullanılan bir ulaşım aracıdır. Hindistan ineği muamelesi yapıp tapmaya gerek yoktur....!!! "


2792 Mesaj
19 Ocak 2011; 17:39:36 

Yeni Emgrand dan bir enstantane...

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________

" Otomobil 100 yılı aşkın süredir kullanılan bir ulaşım aracıdır. Hindistan ineği muamelesi yapıp tapmaya gerek yoktur....!!! "


1161 Mesaj
19 Ocak 2011; 17:52:57 


quote:

Orijinalden alıntı: köksal05

arkadaşlar 30 bin lira bu araça çok deyip sonra can güvenliği sıfır yazanlar ondan sonrada 20 bine satılsa diyenler demekki 20 bine alacaklar!!! ben anlıyorum kı bu arada araç 20 bin liraya satılınca can güvenliği artacak kimse burada kuru kalabalık yapmasın elinde kayda değer bir şey varsa yazsın varsa kullanan arkadaş desinki ben bu araçta şu sorunu yaşadım bizde bilelimki bilgi sahibi olalım yukarıdan aşağı okuyorum yazanlar çin malı düşmanı ama herkesin evinde her gün kullandığı ap açık siz çinlileri kötülerken adamlar dünyanın hakimi olacak neredeyse en hızlı büyüyen ekonomiye sahipler.bende istemezdim bir çin malı arbasına binmek ama bu fiyata bu araba alınır bence sanmasınki kimse adam gelly almış da onu savunuyor yok öyle bir şey aynı arabayı aynı fiyata kim yaparsa yapsın genede alırım güvenlik konusundada yaşadıklarıma dayanarak güveniyorum



O lafı diyen benim, ancak ne dediğimi anlayamıyorsun bile. O aracı bana hediye etsen kullanmam arkadaşım. O araç 150.000 TL'ye de satılsa 1.5 TL'ye de satılsa güvensiz, 20.000 TL'ye satılırsa eğer eksik güvenliğin maliyetini düşmüş olursun ve araç ödediğin paranın karşılığı olur. Rakipleriyle arasında fark olması lazım ki eksiklikleri açıklanabilsin. Şimdiki satış fiyatı o aracın hakkı değil, o paraya alınacak çok ama çok daha iyi araçlar var. Aracı sen daha bu markanın varlığından haberdar değilken inceledim, ve bu araba güvenli bir araba değil. Aracın daha montajını bile doğru düzgün yapamıyorlar, elektronik sistemlerine güven duyulması mümkün mü?

Önümüzde iki seçenek var, birincisi viral marketing için birden fazla hesapla foruma yazılar yazıyorsun, başkasının arabasının fotoğraflarıyla burada çalıştığın şirketin sattığı ürünü savunmaya çalışıyorsun. İkincisi ise burada savunmak için kendini paraladığın aracını 5500 km'de satmaya çalışıyorsun, ki bu da araçtan memnun olmadığını gösterir. Nerden tutsan elinde kalıyor dostum.

@Bixi Man


_____________________________

Do you still love nature despite what it did to you?
-Shakespeare to King of Spain

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Ocak 2011; 19:44:02 

Ön yargıya gerek yok ki köksal 05. Fotoğraflarda her şey ortada. Resimler bile anlatmakta neyin nasıl olduğunu.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Ocak 2011; 20:48:58 

Altımda ki RÖNO belki 3 liralık olabilir. Bir başkası da 3 liralık Fiat ile gezebilir. Ama bu araba kesinlikle servet değerinde değil. 30 bin küsürlük fiyat servetse artık kafamda almayı düşünüp hedefim olan bir Ford Focus veya Toyota Corolla 35-36 bin civarında. Demek onlar sana göre servetten de öte.
Ford'u, Toyota'yı geçtim. Altımda ki 3 kuruşluk araba 6 yıldır bende ve 10 yıl daha aynen bu şekilde kullanırım ve hiç bir sorun da yaşamam ve aynen ilk günkü özelliğini de korur. 10 yıl sonra bile 20 yıl sonra bile parçasını rahatlıkla bulurum. Tıpkı günümüzde 20-30 yıllık 131'lere bulunduğu gibi. 75 model bir Mercedes'e bulunduğu gibi. Ama maalesef aynı şeyi Şeri ve Geli için göremiyorum. Bu arabaları herhalde 40 - 45 bin liraya full paketli C segmenti arabaları alamayıp, 25 - 30 bin lira aralığında ki B segmenti arabaları da kendine yakıştıramayan insanlar tercih ediyor galiba. Günümüz otomotiv dünyasında bu kopya arabaların bence hiç şansı yok. Zamanında millet 3 kuruşluk 131 ve Röno'ya muhtaçken altımızda W116 kasa 280 SE ve 455 HP'lik Trans am vardı canımın içi. Biz klimayı değil AIRCONDATION'u biliriz. Cruise control'u değil el gazını biliriz.
Bu arabaların şansı belki 90'ların ortasında girseydi memlekete olabilirdi. Tasarımları çünkü kopya ve o dönemin çizgilerini taşımakta.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 19 Ocak 2011; 21:10:09 >


2792 Mesaj
19 Ocak 2011; 22:00:42 

quote:

Orijinalden alıntı: köksal05



sen sizin köy bakkalıyla mermerleri, anadolu grubu bir görüyorsun galiba



O dediğin guruplar zevk olsun keyif olsun diye namım yürüsün diye zarar ettikleri bir ürüne devam etmezler.. İlerki zamanlarda istenilen hedeflenen satış rakamlarına ulaşılamayıp yatırım zarara dönüştü mü senin o çakma S serisi sevdanı gözünün yaşına bakmadan heba ederler bunu bilesin..

Hem bu kadar gaz verdin Emgrand şöyle böyle diye, bi yandan gaz veriyon bi yandan da aracı satıyorsun.. Hani bu ne pehriz bu ne turşu derler adama.. Daha 5000 Km de olan aracı satıyorsan vardır bunda bi ince iş..

Bi açıklasana bize piyasayı mı kızıştırıyon burada methiyeler düzüp , diğer taraftan da aracı satmaya bakarak....

Bu zamana kadar kendi aracımı kendi kazandığım para ile aldım O yüzden babama araç alalım diye yalvarmadım. Ama senin bu küstah tavırların ile kolay para kazandığın belli oluyor sanırım... Babana biraz daha yalvar o zaman sana gerçek S class alsın ....

Sana burada insanlar aldığın aracın piyasası tutmadığı takdirde şimdi arkasında duran distirbütör firma nın vazgeçmesi durumunda başına gelebilecekleri anlatıyor , sen alaycı bi tavırla insanların bu zamana kadar kullandıkları Renault , Tofaş gibi araçlara çamur atıyorsun...

Seni fena kandırmışlar paşammm.. aracının arkası S Class mercedesten aparma olduğunu görünce havaya girmişin sen gerçek S class felan var sanıyorsun altında.
Servet dediğin aracın fiyatı 30 bin lira yavvv.. ne servetinden bahsediyorsun.. 3 lira diyerek aşağıladığın o iki markanında araçlarının fiyatı senin çeri ile aynı....

İşçilik kalitesi olarak gösterdiğin örnek VW Cady.. yani ticari bir araç... Hadi bakalım o montaj hatasını bana göstersene VW Jetta da... ???? Caddy senin arabanın sikletinde bi araç mı ki örnek veriyorsun paşammm.. ???

Sen uyan bi kendine gel....!!! Burada adam akıllı bi şeyler anlatmak isteyen insanlarla da doğru düzgün bi üslupta konuş...




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 19 Ocak 2011; 22:07:28 >


_____________________________

" Otomobil 100 yılı aşkın süredir kullanılan bir ulaşım aracıdır. Hindistan ineği muamelesi yapıp tapmaya gerek yoktur....!!! "

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Ocak 2011; 9:26:21 

quote:

Orijinalden alıntı: köksal05

authentique : bu model renault un araçlarında bulunmaktadır ve halen araçta kaset çalar, teneke jant, elle ayarlanabilen aynalar (abs ve klıma olmayan!! son zamanlarda koydularmı bilmem ama 2010 nun başlarında hala bu model vardı tampon ayrı gövde ayrı renklerde v.b. hala güvenliği ayrı paketlerde satan bu arçlara biniliyor neden kimsenin sesi çıkmıyor bence zihniyet meselesi adam taaa dedesinden görmüş renaultu v.b. araçları onu biliyor çünkü hele bi bakın etrafınıza neler dönüyor neler bitiyor



Authantique boş donanımdır. Kendi aracımda klima, direksiyon altından kumandalı radyo/teyp, otomatik ön camlar, hareket halinde kapıların otomatik kilitlenmesi, rezistant'ın işi bitince kendiliğinden kapanması gibi oyuncaklar mevcuttur. Ayrıca tamponlarım gövde ile aynı renk olup üzerinde siyah koruma bantları mevcuttur. O beğenmediğin siyah bantlar tampon çiziklerinde çok faydalıdır. Eğer o dönem üzerine biraz daha ilave etseydim ABS, çift hava yastıklı, elektrikli ayarlanabilir dikiz aynalı paket de alırdım. Ama ellerinde yoktu ve beklemem gerekti. Benimde beklemeye tahammülüm yoktu tercih etmedim.

2007'den itiabaren ön konsol daha ergonomik olup direksiyon altından kumandalı radyo/teyp çalar yerine radyo/cd konmuştur. Tamponda ki siyah koruma bandı çıkartılıp komple gövde ile aynı renk olmuştur. Şu an ki güncel Symbol'de de istersen Authantique paketi ABS'li alabilirsin. Ama bir üst donanım Expression paket de ABS standart. Konfor paketi seçip elektrikli ayarlanan dikiz aynaları ve otomatik klima ve elektrikli dört cam alabilirsin.

Dediğim gibi bu Çinli arabaları C segmenti arabaların full paketlisi 40 - 45 bin lira olup alamayan, 20 - 25 - 30 bin lira fiyat aralığında ki B segmenti arabaları da kendine yakıştıramayan insanlar gidip tercih ediyorlar. Veya 40-45 bine gidip Ford veya VW ya da Honda alacağıma 30 bine GELİ ya da ŞERİ alırım daha iyi olur diyor. Segment C, içinde bir sürü oyuncak var ama araba maalesef Sümbül ve Albea'dan farksız. Rahmi KOÇ müzesinde sergilenen 1977 model orjinal tertemiz Murat 131 bile şu yukarıda ki GELİ'den daha klas.

Ben arabamı satmasam uzun yıllar binerim. 15 yıl sonra bile parçasını rahatça bulurum. Ama senin 15 yıl sonra parça bulabileceğin meçhul. Hatta 15 yıl dayanması bile şüpheli.

Zihniyetimin de ne olduğunu bir kaç mesaj yukarı da yazdım. Murat 124'ün, 131'in, Reno 12'nin sayılı insanlar da olduğu dönemlerde altımızda 76 model W116 kasa 280 SE Mercedes de vardı, 455 HP'lik 1975 model Trans am araba da vardı. Yani güzelim ben otomatik dört camı, havalı direksiyonu, AIRCONDATION'u, el gazını, emniyet kemeri takılmadığı zaman çalışmayan özelliği ta o zamanlardan biliyordum. Mesela 280 SE'nin farlarında ayrıyetten silecek vardı. Gece park halindeyken sağ veya sol stop ve kısaları istersen yanar vaziyette bırakabilirdin. Trans am'ı söylemiyorum bile. 455 HP güç 160 mil kadran yani 260 km/h düşün artık. Ayarlanabilir direksiyon, elektrikli camlar onda da vardı. Ve o araba emniyet kemeri takmadan çalışmazdı.

Ve şu an arabamı değiştirecek olsam biraz zorlarsam kendimi ya Ford FOCUS, ya Toyota COROLLA, ya Honda CIVIC ya da Renault FLUENCE'yi tercih ederim. Ama kendimi zorlamadan gayet rahat alabileceğim Symbol Expression + konfor paketi veya Hyundai ERA TEAM + ABS paket. Kalkıp ne olduğu belirsiz Mercedes S kasa taklidi bir arabaya para vermem. Fotoğraflar da zaten kendini belli ediyor vasatlığı. İçine gidip binmedim ama 2008'den beri yolda topu topu 2-3 tane görmüşümdür. O gördüklerim de yetti zaten.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 20 Ocak 2011; 10:02:00 >


5503 Mesaj
20 Ocak 2011; 10:26:06 

@köksal05

Konu içinde flood yapmayınız.Paylaşacağınız bilgileri aynı mesaj içinde yazabilirsiniz.Lütfen bunlara dikkat ediniz.



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________

EXCLUSIVE Hits CONJURE


 
468 Mesaj
20 Ocak 2011; 10:27:21 

çin arabalarını savunan birisi olarak köksal05'in üslubunu tasvip etmediğimi bildirmek istiyorum..

bu arada bu çağda arabaların hepsinin 2-3 puan farkla aynı olduğunu, proton da olsa çinli de olsa, ticaret hacmi bu kadar artmışken, yedek parça sorunu diye birşeyin klasik renoculuk yaklaşımının bir ürünü olduğunu düşünüyorum...


_____________________________



2792 Mesaj
20 Ocak 2011; 10:57:46 

quote:

Orijinalden alıntı: ergungur

çin arabalarını savunan birisi olarak köksal05'in üslubunu tasvip etmediğimi bildirmek istiyorum..

bu arada bu çağda arabaların hepsinin 2-3 puan farkla aynı olduğunu, proton da olsa çinli de olsa, ticaret hacmi bu kadar artmışken, yedek parça sorunu diye birşeyin klasik renoculuk yaklaşımının bir ürünü olduğunu düşünüyorum...



Şahsım adına söylemek istediğim şey "Çin Düşmanlığı" olarak algılanmasın. Ben diyorum ki madem bu araçlara canımızı emanet ediyoruz. Görüntü olarak baktığımızda kocaman babayiğit bir görüntü çiziyorlar. İşte o zaman versinler araçlarını test kurumlarına bir görsün tüketiciler de nasıl araç üretilmiş diye..

Bakın bu araçların ilk ADAC veya E-NCAP testlerinde 5 yıldız alarak klasmanlarının en üst seviyelerinde olmasını kimse beklemiyor. Çünkü sonuçta bu araçlar daha emekleme aşamasında olan bir sanayinin ürünü. Ancak burada önemli olan bu araçların ilerki modellerinde eksik olan yerlerinde iyileştirmeler yapılması geliştirmelerde bulunulmasıdır. Misal olarak Emgrand EC 7 ADAC testlerine girdi ve total de 3 yıldız aldıysa , ilerki dönemlerde piyasaya çıkacak olan EC 8 in test sonuçlarında riskli gözüken test kriterlerinde iyileştirmelerin olduğu totalde 3.5 yıldız aldığı gibi sonuçların olması lazım.

Ticaret Hukuku nun mantıklı ve makul olarak işlediği bir ülkede distirbütör garantisi altında aldığınız bür mal veya hizmetin ilerki senelerde distirbütörlük anlaşmasının fesih olması sonucunda tüketici olarak haklarınız devlet tarafından bir şekilde garanti edilir veya o firma size sahip çıkar. Ancak ülkemizde böyle güzel tüketici haklarının olmadığını hepimiz biliyoruz.

Proton furyasında araç alanların başlarına neler geldiğini hepimiz biliyoruz.Ancak piyasada yerleşmiş tutulmuş markaların böyle bir sorunu yok. Bu demek değil ki Gelly veya Chery de ilerki dönemlerde problemler olacak. Belki de Hyundai nin Türkiye piyasasına girdiği 1990 lı yıllarda olduğu gibi ülke halkı tarafından çok sevilecek benimsenecek ve Türkiye otomotiv sektörünün vazgeçilmezleri olacak.

Ama benim düşünceme göre Gelly , Cheryy gibi markaların bir Hyundai olabilmesi için hem Arge hemde satış - pazarlama yönünden uzun soluklu bir çalışma yapması gerekiyor..


Distirbütör firmaların el değiştirmesi veya iptal olan anlaşmalar sonucunda mağdur olan tüketicilere bir örnek vereyim size ;

3 Sene önce Hyosung GT 250 motor aldık. O zamanlar Global Motor diye bir distirbütör tarafından ithal ediliyordu. Sonra firma anlaşmayı iptal etti ve Kanuni motor tarafından ithal edilmeye başlandı. Global zamanında her istediğimiz parçayı bulurken , şimdi Kanuni olduktan sonra parçalarda problem yaşamaya başladık. servislere , kanuni ye problemimizi ilettiğimizde global zamanında aldığımız için bize ikinci sınıf vatandaş muamelesi yapılıyor...

BU işler avrupada olsa o firmayı öttürürüz resmen , ama türkiyede elimiz kolumuz bağlı firmanın nazını tribini çekiyoruz...


@köksal05

Çok memnun olduğun,uğruna methiyeler dizdiğin insanlara hakaret ettiğin 5.500 km de olan üzerinde 4.000 TL aksesuar harcadığın aracını neden 31.000 TL gibi bir rakama satıyorsun acaba ??? kaç mesajdır sorduk bi cevap alamadık... ???

Kaba bir hesapla Aracın sıfır Km si 29.000 TL + 4.000 TL aksesuar = 33.000 TL
Sen Reklamlarında 0 km gibi araç dediğin aracını 2 bin TL zararlar sattığına göre ortada gizli kalmış bir memnuniyetsizlik var sanırım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 20 Ocak 2011; 11:07:20 >


_____________________________

" Otomobil 100 yılı aşkın süredir kullanılan bir ulaşım aracıdır. Hindistan ineği muamelesi yapıp tapmaya gerek yoktur....!!! "


 
1021 Mesaj
20 Ocak 2011; 12:05:11 


quote:

Orijinalden alıntı: BIXI MAN




Şahsım adına söylemek istediğim şey "Çin Düşmanlığı" olarak algılanmasın. Ben diyorum ki madem bu araçlara canımızı emanet ediyoruz. Görüntü olarak baktığımızda kocaman babayiğit bir görüntü çiziyorlar. İşte o zaman versinler araçlarını test kurumlarına bir görsün tüketiciler de nasıl araç üretilmiş diye..

Bakın bu araçların ilk ADAC veya E-NCAP testlerinde 5 yıldız alarak klasmanlarının en üst seviyelerinde olmasını kimse beklemiyor. Çünkü sonuçta bu araçlar daha emekleme aşamasında olan bir sanayinin ürünü. Ancak burada önemli olan bu araçların ilerki modellerinde eksik olan yerlerinde iyileştirmeler yapılması geliştirmelerde bulunulmasıdır. Misal olarak Emgrand EC 7 ADAC testlerine girdi ve total de 3 yıldız aldıysa , ilerki dönemlerde piyasaya çıkacak olan EC 8