Şimdi Ara

BMW E46 / 3 SERİSİ TÜM PAYLAŞIMLAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.437
Cevap
73
Favori
581.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BMW E46 HAKKINDA TÜM PAYLAŞIMLAR.

    MEKANİK, ELEKTRONİK SORUNLAR, SERVİSE GEREK KALMADAN ARAÇ ÜZERİNDE YAPILABİLECEK UYGULAMALAR, PERİODİK BAKIMLAR, AKSESUARLAR, GİZLİ ÖZELLİKLER, YAKIT SARFİYATI, EN PERFORMANSLI YAĞLAR, DİĞER SORUNLAR VE E46 HAKKINDA TÜM PAYLAŞIMLAR.

    BMW E46 - BMW E46 - BMW E46 - BMW E46 - BMW E46 - BMW E46 - BMW E46 - BMW E46 - BMW E46 - BMW E46







    cembola bu mesajı paylaştı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aisl

    Bu mesaj silindi.
    Arkadaşlar, bu araçlarda genel olarak karşılaşılan problemleri şu şekilde sıralıyorum, ilave eder ve çözüm paylaşımı yaparsanız hepimize faydası olur diye düşünüyorum.

    ÖN ARKA TAMPONLARDA SARKMALAR, KÖŞELERDE AÇIKLIKLAR
    SAĞ-SOL CAM AÇIP KAPATIRKEN ŞİDDETLİ GICIRDAMALAR
    MOTOR SOĞUK İKEN MOTORDAN ISLIK BENZERİ UĞULTU GELMESİ
    CAM DIŞ ALT ÇERÇEVESİ KALKMASI
    KAPI KOLUNUN İŞLEV GÜCÜNÜ YİTİRMESİ
    YAĞ EKSİLTME



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aisl -- 27 Mayıs 2010; 15:01:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aisl

    Arkadaşlar, bu araçlarda genel olarak karşılaşılan problemleri şu şekilde sıralıyorum, ilave eder ve çözüm paylaşımı yaparsanız hepimize faydası olur diye düşünüyorum.

    ÖN ARKA TAMPONLARDA SARKMALAR, KÖŞELERDE AÇIKLIKLAR
    SAĞ-SOL CAM AÇIP KAPATIRKEN ŞİDDETLİ GICIRDAMALAR
    MOTOR SOĞUK İKEN MOTORDAN ISLIK BENZERİ UĞULTU GELMESİ
    CAM DIŞ ALT ÇERÇEVESİ KALKMASI
    KAPI KOLUNUN İŞLEV GÜCÜNÜ YİTİRMESİ
    YAĞ EKSİLTME

    Alıntıları Göster
    e 46 almayı düşünüyordum bende sedan 320 ve 318 tüpte ne yakar merak ettim
    bende 307 hdı 110 bg var ama bmw merakımı bır türlü yenemıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAHMUTQ

    e 46 almayı düşünüyordum bende sedan 320 ve 318 tüpte ne yakar merak ettim
    bende 307 hdı 110 bg var ama bmw merakımı bır türlü yenemıyorum

    Alıntıları Göster
    tüpte ne yakar bilmiyorum ama benzinde şehir içi 13-14l/100km şehir dışı 9l civarı yakıyor benimkisi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aisl

    tüpte ne yakar bilmiyorum ama benzinde şehir içi 13-14l/100km şehir dışı 9l civarı yakıyor benimkisi.

    Alıntıları Göster
    BMW E46 bir takım pek bilinmeyen özellikler. (yabancı bir e46 forumdan kopyalanmıştır)

    1. When the temperature drops below 37 F degrees, the car beeps to let you know to watch out for icy roads. Also, the rear defroster comes on.
    2. You can read the odometer with the car off; all you have to do is press the needle on the left.
    3. When car is off, hit the volume knob on the radio the radio turns on (it only works with 02 decks)
    4. There is a "secret" compartment underneath my car's armrest and a Coin box in center console.
    5. There is a trunk release right above the hood release (not on all cars)
    6. There is an exterior trunk release above the license plate and under the ledge.
    7. There is flashlight in the glove box.
    8. There are amber lights that shine on the center console.
    9. You can change radio station on the steering wheel by holding up/down button longer to scan to next station rather than preset ones.
    Interior lights can be turn off when you open/close door or shut the engine down.
    10. The two knobs on the center control panel are to reset the short trip mileage and the other one is for changing the time on the clock and changing the time from army time (24 hour time) to normal time. And you could also switch the temperature display both on the dash and on the climate control between Fahrenheit and Celsius.
    11. You may be able to auto-roll down of windows from the remote control. Another way is to put the key in the door handle and turn to the unlock position and hold it there. This will also open and close the moon roof or put a convertible top down.
    12. If you push the unlock button on the remote once it will unlock the driver door, for ‘02s if you push the unlock button on the remote twice it will unlock all the doors…then once all that is done.... push and hold the unlock button on the remote the windows will start to roll down... then the sunroof will open too.
    13. If you hit the 'counter reset button' with the ignition in position 2 (or very quickly when you start your car), then it will show you when you are due to change your brake fluid!
    14. There is also a first aid kit under the passengers seat.
    15. There is a compartment by your leg when you are in the drivers seat. The compartment is on your left if in a LHD, and on your right if in RHD (located next to your knee).
    16. The safety strip along each window and sunroof that detects obstructions and retracts them. (Along with a timer that prevents the motors from burning out if in use too long).
    17. The OEM side mirrors are designed with slats and ridges to reduce wind noise.
    18. The airbag system is 2 stage deployable depending on if the seat belts are latched. If there is no passenger, that front airbag wont even go off to save repair costs. (Along with the explosive seatbelt tensioners).
    19. The radio, sunroof, and other "ignition" triggered accessories are available for a period of time after the car is turned off until a door is opened.
    20. The fact that the car goes into "sleep" mode after 16 minutes of inactivity to reduce battery drain and eliminate dead batteries from "left on" accessories (lights, etc).
    21. The suspension is designed to limit body dive under hard braking, instead the entire chassis dives evenly for stability.
    22. The A/C compressor has a variable displacement thrust plate to eliminate the shock load of compressor cycling and use varies depending on need and load.
    23. Flashing the high beams after ignition is turned off will leave the headlamps on for a preset amount of time for security while parking the vehicle.
    24. The Keyless Entry system utilizes antennae in the rear window, change key codes every time, will deactivate keys if a key is pressed too many times without response from the car, the key recharges while in the ignition switch, and they store all sorts of presets, from seat positions to IHKA control settings.
    25. The radio remembers the settings separate for each input. (E.g., CD input can have the bass/treble/balance/fade settings different from the F.M. radio)
    26. Left Side Mirror will tilt in reverse (check to make sure your mirror selection switch is in center or left position to use this feature)
    Door locks that engage when you go 8 Miles per hour (Dealer need to turn this feature on).

    27. As some of you may know, the BMW On-Board Computer (OBC) holds more functions than is documented, including a very nice instrument panel test. I managed to get a lot of this information from the web, but it was far from complete. Subsequently I asked my dealer for the missing info, but they could not provide the complete list either. Following is a list for the items I could find, they work in my car (E46 323i). I gather most of them also work in the E36 models. Who can tell what the missing entries represent (especially functions
    9.1, 9.2 and 9.3 which are very mysterious)?

    Instructions to access the hidden OBC functions:
    1. Hold Trip Reset while turning ignition key to on position
    2. OBC should show "Test"
    3. Use Trip Reset to select function 19.0 that unlocks all the features
    3. Wait for display to show "Off"
    4. Depress Trip Reset for 1/4 second and release it
    5. With no delay press Trip Reset several times to select one of the following function s

    BMW E46 On-Board Computer (OBC) Hidden Codes
    nr example description
    1 Car Engine and cluster data
    1.0 46nnn Chassis nr/VIN serial number (last 5 digits)
    1.1 4nnn K-number
    1.2 690236 Cluster Part #
    1.3 045210 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10)
    1.4 1200 Week (12)/year of manufacture (2000)
    1.5 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster
    1.6 Not used
    1.7 04__44 CAN-version (04) KI-revision index (44)
    2 (test) Cluster System Test - Activates the gauge drivers,
    indicators and LEDs to confirm function
    3 SI Data
    3.0 1098 Used fuel in liters since last SI (Service Inspection)
    3.1 0231 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI)
    4 Momentary Consumption
    4.0 0145+ Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km
    4.1 0018 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour
    5 Distance Gone Consumption
    5.0 082 Average mileage; 082=8.2 liters/100km
    5.1 0536 Calc. km to refuel (momentary distance to go)
    6 Fuel Level sensor inputs in liters
    6.0 109330+ Fuel level averaged; Left half sensor input=10.9 liters; Right sensor input=33.0 liters
    6.1 0439+ Total tank level averaged; vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters
    6.2 0442+ Indicated value (44.2) and tank phase
    7 Temperature and Speed
    7.0 021+ Coolant/Engine temperature (2.1C)
    7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135
    7.2 + Engine speed / Current RPMs 1/min
    7.3 + Vehicle speed / Current Speed in km/hour
    8 Input value in HEX form
    8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code
    8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right
    8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)
    8.3 18C ADC Value outside temperature
    9 Battery
    9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v
    9.1 242013+?
    9.2 074_78+?
    9.3 0011+?
    10 Not used
    11 Not used
    12 Not used
    13 GonG Gong Test
    14 Not used
    15 Status cluster I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high
    1st-belt contact, seat belt fastened=0; 2) ignition lock contact, key inserted=0; 3) door contact, door open=0; 4) clock button pressed=0; 5) SI reset=0, for reset=0; 6) EGS transmission failure=0
    Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active
    1) Gong output; 2) Brake warning lamp; 3) Low fuel warning lamp; 4) EGA lamp; 5) seat belt lamp; 6) manipulation dot
    16 Not used
    17 Not used
    18 Not used
    19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18
    19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off"
    20 Not used
    21 Software Reset; reset OBC settings
    00 End of test

    28. Put your turn signal either on the left or right position, with no key in the ignition, close the door and walk away. What you will see is the front blinker, and rear turn signal stay lit. From what I read, it's supposed to be a feature to for people to see your car when it's parked at night in those really tight streets in Europe. This way no one accidentally drives into your car.
    29. If you look on your roof, there will be two flaps on each side that are plastic and body colors. You can remove them and there is a little hole in each one that accepts the BMW Roof Rack.
    30. Hold down the PTY button (this works, to my knowledge, on cars w/nav) and you will turn on AUTOPTY--it'll display the type of music station if the data is present. I think this works for RDS too.... that way, you don't have to keep pressing it when you switch to radio or change stations etc.
    31. Change the Speed Sensitive Volume Ratio - E46 Business CD Head Unit:
    Turn the radio off then on again. Don’t touch any button except the 'm' button - the button you use to tune the radio frequency manually. Press and hold the 'm' button for TEN seconds or until the display changes. It will then show the serial number of the unit. Normally when you press 'm', the display will reflect that by replacing 'ST' (stereo tuning) with 'm'. When holding the 'm' button for this procedure, the display should not do this - you will continue to see 'ST' for the ten seconds. Now if the display has changed, you are in a configure mode on the radio. If you press the '>' or '<' button you change modes. The mode you want will display as "GAL (1-6)". This mode allows you to adjust the speed-sensitive volume control. Use the radio preset buttons 1-6 to set the amount of volume change you want at speed. Setting 1 is the smallest change, 6 is the highest. I use 1 with the windows closed, and 5 when it's a nice enough day to drive with the windows open, which makes for a lot of ambient noise at speed. The car is so quiet with the windows closed that setting 1 is fine. Then turn the radio OFF to save the settings. Turn it back on; go for a drive to test it. The other semi-useful test mode will tell you the signal strength of any given station from 0 to 15 (highest). Use the preset buttons to change stations in the mode. This capability is probably used in the automatic tuning function in the radio.
    32. The multiple 'auto heater/AC combinations at start-up' memory options are nifty.
    33. If you want to leave your windows down but have the alarm set, but not have to worry about the motion detector go off, you can arm you alarm by hitting the lock button, and then wait a second and hit the button again. You'll see the clown nose light up for a second, which means the motion detector is deactivated
    34. If you flicker your high beams when the car is off, your xenons go on for 30 seconds to give u a lighted path to walk
    35. If you have auto wipers, the headlights go on when the wipers activate, if on auto.
    36. Where the spare tire is, next to the portable jack there is a wheel chock!!
    37. In Euro delivery cars, there is a warning triangle in a blue plastic case that bolts to the left rear of the trunk and a first aid kit under the passenger seat.
    38. Apparently "there's a cheat code in the software running the BMW M3's sequential manual gearbox (SMG). Press the right buttons in the right order and the car will launch you from a stop after revving the engine to 5,000 rpm". "But there is a catch. In Europe, where the feature isn't so hush-hush, doing more than 15 launches voids the car's warranty. Federal laws prohibit such stipulations here, so BMW has turned down the which. US-spec cars are programmed to wind to only 2,500 rpm. That's why you have to ask your dealer to install the European software. Most will happily oblige"

    "For lucky drivers of this hot car, here's how: Switch of the stability system and select shift program six. Switch the engine to sport mode. With the hand shifter in drive, hold it in the downshift position and press the has pedal. The engine will rev to the preprogrammed rpm and hold. Now release the shifter. The car will launch forward violently and the engine's revs will climb quickly, so be prepared to up shift"
    39. When you have your wipers on fast and medium (don’t know what you call it) Anyways if you come to a stop it'll go to intermittent
    40. Want to know your odometer reading but no key... no problem. Just press the computer toggle button at the end of the turn signal lever. The computer read-out lights up with the odometer reading.
    41. Everyone knows that the screwdriver in the tool kit is reversible.
    42. When windshield wipers are going, and the a/c is on, regardless of the temp, warm air is coming out of the windshield defrost vent.
    43. Holding down the DSC button to completely turn it off.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aisl

    BMW E46 bir takım pek bilinmeyen özellikler. (yabancı bir e46 forumdan kopyalanmıştır)

    1. When the temperature drops below 37 F degrees, the car beeps to let you know to watch out for icy roads. Also, the rear defroster comes on.
    2. You can read the odometer with the car off; all you have to do is press the needle on the left.
    3. When car is off, hit the volume knob on the radio the radio turns on (it only works with 02 decks)
    4. There is a "secret" compartment underneath my car's armrest and a Coin box in center console.
    5. There is a trunk release right above the hood release (not on all cars)
    6. There is an exterior trunk release above the license plate and under the ledge.
    7. There is flashlight in the glove box.
    8. There are amber lights that shine on the center console.
    9. You can change radio station on the steering wheel by holding up/down button longer to scan to next station rather than preset ones.
    Interior lights can be turn off when you open/close door or shut the engine down.
    10. The two knobs on the center control panel are to reset the short trip mileage and the other one is for changing the time on the clock and changing the time from army time (24 hour time) to normal time. And you could also switch the temperature display both on the dash and on the climate control between Fahrenheit and Celsius.
    11. You may be able to auto-roll down of windows from the remote control. Another way is to put the key in the door handle and turn to the unlock position and hold it there. This will also open and close the moon roof or put a convertible top down.
    12. If you push the unlock button on the remote once it will unlock the driver door, for ‘02s if you push the unlock button on the remote twice it will unlock all the doors…then once all that is done.... push and hold the unlock button on the remote the windows will start to roll down... then the sunroof will open too.
    13. If you hit the 'counter reset button' with the ignition in position 2 (or very quickly when you start your car), then it will show you when you are due to change your brake fluid!
    14. There is also a first aid kit under the passengers seat.
    15. There is a compartment by your leg when you are in the drivers seat. The compartment is on your left if in a LHD, and on your right if in RHD (located next to your knee).
    16. The safety strip along each window and sunroof that detects obstructions and retracts them. (Along with a timer that prevents the motors from burning out if in use too long).
    17. The OEM side mirrors are designed with slats and ridges to reduce wind noise.
    18. The airbag system is 2 stage deployable depending on if the seat belts are latched. If there is no passenger, that front airbag wont even go off to save repair costs. (Along with the explosive seatbelt tensioners).
    19. The radio, sunroof, and other "ignition" triggered accessories are available for a period of time after the car is turned off until a door is opened.
    20. The fact that the car goes into "sleep" mode after 16 minutes of inactivity to reduce battery drain and eliminate dead batteries from "left on" accessories (lights, etc).
    21. The suspension is designed to limit body dive under hard braking, instead the entire chassis dives evenly for stability.
    22. The A/C compressor has a variable displacement thrust plate to eliminate the shock load of compressor cycling and use varies depending on need and load.
    23. Flashing the high beams after ignition is turned off will leave the headlamps on for a preset amount of time for security while parking the vehicle.
    24. The Keyless Entry system utilizes antennae in the rear window, change key codes every time, will deactivate keys if a key is pressed too many times without response from the car, the key recharges while in the ignition switch, and they store all sorts of presets, from seat positions to IHKA control settings.
    25. The radio remembers the settings separate for each input. (E.g., CD input can have the bass/treble/balance/fade settings different from the F.M. radio)
    26. Left Side Mirror will tilt in reverse (check to make sure your mirror selection switch is in center or left position to use this feature)
    Door locks that engage when you go 8 Miles per hour (Dealer need to turn this feature on).

    27. As some of you may know, the BMW On-Board Computer (OBC) holds more functions than is documented, including a very nice instrument panel test. I managed to get a lot of this information from the web, but it was far from complete. Subsequently I asked my dealer for the missing info, but they could not provide the complete list either. Following is a list for the items I could find, they work in my car (E46 323i). I gather most of them also work in the E36 models. Who can tell what the missing entries represent (especially functions
    9.1, 9.2 and 9.3 which are very mysterious)?

    Instructions to access the hidden OBC functions:
    1. Hold Trip Reset while turning ignition key to on position
    2. OBC should show "Test"
    3. Use Trip Reset to select function 19.0 that unlocks all the features
    3. Wait for display to show "Off"
    4. Depress Trip Reset for 1/4 second and release it
    5. With no delay press Trip Reset several times to select one of the following function s

    BMW E46 On-Board Computer (OBC) Hidden Codes
    nr example description
    1 Car Engine and cluster data
    1.0 46nnn Chassis nr/VIN serial number (last 5 digits)
    1.1 4nnn K-number
    1.2 690236 Cluster Part #
    1.3 045210 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10)
    1.4 1200 Week (12)/year of manufacture (2000)
    1.5 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster
    1.6 Not used
    1.7 04__44 CAN-version (04) KI-revision index (44)
    2 (test) Cluster System Test - Activates the gauge drivers,
    indicators and LEDs to confirm function
    3 SI Data
    3.0 1098 Used fuel in liters since last SI (Service Inspection)
    3.1 0231 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI)
    4 Momentary Consumption
    4.0 0145+ Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km
    4.1 0018 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour
    5 Distance Gone Consumption
    5.0 082 Average mileage; 082=8.2 liters/100km
    5.1 0536 Calc. km to refuel (momentary distance to go)
    6 Fuel Level sensor inputs in liters
    6.0 109330+ Fuel level averaged; Left half sensor input=10.9 liters; Right sensor input=33.0 liters
    6.1 0439+ Total tank level averaged; vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters
    6.2 0442+ Indicated value (44.2) and tank phase
    7 Temperature and Speed
    7.0 021+ Coolant/Engine temperature (2.1C)
    7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135
    7.2 + Engine speed / Current RPMs 1/min
    7.3 + Vehicle speed / Current Speed in km/hour
    8 Input value in HEX form
    8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code
    8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right
    8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)
    8.3 18C ADC Value outside temperature
    9 Battery
    9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v
    9.1 242013+?
    9.2 074_78+?
    9.3 0011+?
    10 Not used
    11 Not used
    12 Not used
    13 GonG Gong Test
    14 Not used
    15 Status cluster I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high
    1st-belt contact, seat belt fastened=0; 2) ignition lock contact, key inserted=0; 3) door contact, door open=0; 4) clock button pressed=0; 5) SI reset=0, for reset=0; 6) EGS transmission failure=0
    Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active
    1) Gong output; 2) Brake warning lamp; 3) Low fuel warning lamp; 4) EGA lamp; 5) seat belt lamp; 6) manipulation dot
    16 Not used
    17 Not used
    18 Not used
    19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18
    19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off"
    20 Not used
    21 Software Reset; reset OBC settings
    00 End of test

    28. Put your turn signal either on the left or right position, with no key in the ignition, close the door and walk away. What you will see is the front blinker, and rear turn signal stay lit. From what I read, it's supposed to be a feature to for people to see your car when it's parked at night in those really tight streets in Europe. This way no one accidentally drives into your car.
    29. If you look on your roof, there will be two flaps on each side that are plastic and body colors. You can remove them and there is a little hole in each one that accepts the BMW Roof Rack.
    30. Hold down the PTY button (this works, to my knowledge, on cars w/nav) and you will turn on AUTOPTY--it'll display the type of music station if the data is present. I think this works for RDS too.... that way, you don't have to keep pressing it when you switch to radio or change stations etc.
    31. Change the Speed Sensitive Volume Ratio - E46 Business CD Head Unit:
    Turn the radio off then on again. Don’t touch any button except the 'm' button - the button you use to tune the radio frequency manually. Press and hold the 'm' button for TEN seconds or until the display changes. It will then show the serial number of the unit. Normally when you press 'm', the display will reflect that by replacing 'ST' (stereo tuning) with 'm'. When holding the 'm' button for this procedure, the display should not do this - you will continue to see 'ST' for the ten seconds. Now if the display has changed, you are in a configure mode on the radio. If you press the '>' or '<' button you change modes. The mode you want will display as "GAL (1-6)". This mode allows you to adjust the speed-sensitive volume control. Use the radio preset buttons 1-6 to set the amount of volume change you want at speed. Setting 1 is the smallest change, 6 is the highest. I use 1 with the windows closed, and 5 when it's a nice enough day to drive with the windows open, which makes for a lot of ambient noise at speed. The car is so quiet with the windows closed that setting 1 is fine. Then turn the radio OFF to save the settings. Turn it back on; go for a drive to test it. The other semi-useful test mode will tell you the signal strength of any given station from 0 to 15 (highest). Use the preset buttons to change stations in the mode. This capability is probably used in the automatic tuning function in the radio.
    32. The multiple 'auto heater/AC combinations at start-up' memory options are nifty.
    33. If you want to leave your windows down but have the alarm set, but not have to worry about the motion detector go off, you can arm you alarm by hitting the lock button, and then wait a second and hit the button again. You'll see the clown nose light up for a second, which means the motion detector is deactivated
    34. If you flicker your high beams when the car is off, your xenons go on for 30 seconds to give u a lighted path to walk
    35. If you have auto wipers, the headlights go on when the wipers activate, if on auto.
    36. Where the spare tire is, next to the portable jack there is a wheel chock!!
    37. In Euro delivery cars, there is a warning triangle in a blue plastic case that bolts to the left rear of the trunk and a first aid kit under the passenger seat.
    38. Apparently "there's a cheat code in the software running the BMW M3's sequential manual gearbox (SMG). Press the right buttons in the right order and the car will launch you from a stop after revving the engine to 5,000 rpm". "But there is a catch. In Europe, where the feature isn't so hush-hush, doing more than 15 launches voids the car's warranty. Federal laws prohibit such stipulations here, so BMW has turned down the which. US-spec cars are programmed to wind to only 2,500 rpm. That's why you have to ask your dealer to install the European software. Most will happily oblige"

    "For lucky drivers of this hot car, here's how: Switch of the stability system and select shift program six. Switch the engine to sport mode. With the hand shifter in drive, hold it in the downshift position and press the has pedal. The engine will rev to the preprogrammed rpm and hold. Now release the shifter. The car will launch forward violently and the engine's revs will climb quickly, so be prepared to up shift"
    39. When you have your wipers on fast and medium (don’t know what you call it) Anyways if you come to a stop it'll go to intermittent
    40. Want to know your odometer reading but no key... no problem. Just press the computer toggle button at the end of the turn signal lever. The computer read-out lights up with the odometer reading.
    41. Everyone knows that the screwdriver in the tool kit is reversible.
    42. When windshield wipers are going, and the a/c is on, regardless of the temp, warm air is coming out of the windshield defrost vent.
    43. Holding down the DSC button to completely turn it off.

    Alıntıları Göster
    Yağ eksiltme sorunuyla ilgili olarak, servisin önerdiği Mobil 3000 5w-40 kullanıyordum ve ortalama her 1000-1500 kilometre de 1-1,5 litre yağ eksiltiyordu. Son olarak Shell helix ultra 5w-40 ı denedim ve yaklaşık 1000 km olmasına rağmen yağ da en ufak bir eksilme yok halihazırda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aisl

    Yağ eksiltme sorunuyla ilgili olarak, servisin önerdiği Mobil 3000 5w-40 kullanıyordum ve ortalama her 1000-1500 kilometre de 1-1,5 litre yağ eksiltiyordu. Son olarak Shell helix ultra 5w-40 ı denedim ve yaklaşık 1000 km olmasına rağmen yağ da en ufak bir eksilme yok halihazırda.

    Alıntıları Göster
    Bu arada, son günlerde araba üzerine epey araştırmalar yaptım ve birçok şeyin servise gerek kalmadan kolayca yapılabileceğini gördüm. Cam otomatiği nin düğmesi kırılmıştı, ebay dan 35 dolara aldım 2 vida, 1 soket söküp takarak yaklaşık 10dk da montajı bitirdim. Servis bu işlem için parça dahil 120 dolar fiyat çıkarmıştı, ben 35 dolara mal ettim.

    Geçen hafta m style crome kadran halkası aldım gene ebay dan 18 dolara, acaba kokpiti sorunsuz sökebilirmiyim diye tereddütlerim vardı fakat o kadar portatif yapmışlarkı onu da 15 dk gibi kısa bir sürede söktüm halkaları taktım ve geri yerine yerleştirdim. Denemenizi tavsiye ederim, gerçekten kadranda bambaşka bir hava yaratıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aisl

    Bu arada, son günlerde araba üzerine epey araştırmalar yaptım ve birçok şeyin servise gerek kalmadan kolayca yapılabileceğini gördüm. Cam otomatiği nin düğmesi kırılmıştı, ebay dan 35 dolara aldım 2 vida, 1 soket söküp takarak yaklaşık 10dk da montajı bitirdim. Servis bu işlem için parça dahil 120 dolar fiyat çıkarmıştı, ben 35 dolara mal ettim.

    Geçen hafta m style crome kadran halkası aldım gene ebay dan 18 dolara, acaba kokpiti sorunsuz sökebilirmiyim diye tereddütlerim vardı fakat o kadar portatif yapmışlarkı onu da 15 dk gibi kısa bir sürede söktüm halkaları taktım ve geri yerine yerleştirdim. Denemenizi tavsiye ederim, gerçekten kadranda bambaşka bir hava yaratıyor.

    Alıntıları Göster
    Sn aisl öncelikle teşekkürler böyle bir paylaşım için. ben de 2002 318i kullanıyorum 62000 km de. yağ eksiltme problemi henüz yaşamadım. fakat bütün kapıları elden geçirttim o gıcırtılar konusunda şu an hiç bir ses yok çok şükür. Bunun dışında zamanla kapılar da düşüyor ve oradan da sesler gelebiliyor o konuyu da hallettik. şu an sessiz sedasız bir arabam var. bugüne kadar başıma gelen diğer aksilikler : motor suyu haznesi (plastik olan yedek su şişesi) delinmesi ve değişmi ve direksiyon hidrolik borusunun delinmesi ve değişimi (bu bayağu pahalı bir malzeme)

    onun dışında inanılmaz keyifli bir araç. ve bence açıık ara bmw 3 serisinin şimdiye kadarki en güzel dizaynı.

    bence bu topikte e46 sahiplerini de ilk mesaja ekleyelim ne dersiniz e46 klübümüz olsun!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GALATARSENAL

    Sn aisl öncelikle teşekkürler böyle bir paylaşım için. ben de 2002 318i kullanıyorum 62000 km de. yağ eksiltme problemi henüz yaşamadım. fakat bütün kapıları elden geçirttim o gıcırtılar konusunda şu an hiç bir ses yok çok şükür. Bunun dışında zamanla kapılar da düşüyor ve oradan da sesler gelebiliyor o konuyu da hallettik. şu an sessiz sedasız bir arabam var. bugüne kadar başıma gelen diğer aksilikler : motor suyu haznesi (plastik olan yedek su şişesi) delinmesi ve değişmi ve direksiyon hidrolik borusunun delinmesi ve değişimi (bu bayağu pahalı bir malzeme)

    onun dışında inanılmaz keyifli bir araç. ve bence açıık ara bmw 3 serisinin şimdiye kadarki en güzel dizaynı.

    bence bu topikte e46 sahiplerini de ilk mesaja ekleyelim ne dersiniz e46 klübümüz olsun!

    Alıntıları Göster
    bu da benim e46'ım

    [image][/image]

     BMW E46 / 3 SERİSİ TÜM PAYLAŞIMLAR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GALATARSENAL

    bu da benim e46'ım

    [image][/image]

     BMW E46 / 3 SERİSİ TÜM PAYLAŞIMLAR


    Alıntıları Göster
    Cam açarken ki gıcırtı sorunu e46 larda epey yaygın. Benim arabada özellikle şöför tarafı korkunç gıcırdıyor. Silikon sprey aldım, yağ sürdüm maksimum 1 gün kesiyo sesi ertesi gün gene başlıyor. Benimde kapıdaki kaplamayı açtırıp baktırmam lazım gevşeme mi var bi yerde yada bozulan bişey.

    Yağ olarak ne kullanıyosunuz bu arada ve ne sıklıkda değiştiriyosunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aisl

    Cam açarken ki gıcırtı sorunu e46 larda epey yaygın. Benim arabada özellikle şöför tarafı korkunç gıcırdıyor. Silikon sprey aldım, yağ sürdüm maksimum 1 gün kesiyo sesi ertesi gün gene başlıyor. Benimde kapıdaki kaplamayı açtırıp baktırmam lazım gevşeme mi var bi yerde yada bozulan bişey.

    Yağ olarak ne kullanıyosunuz bu arada ve ne sıklıkda değiştiriyosunuz?


    Kesinlikle kapılara o şekilde müdahale şart benim yanlış hatırlamıyorsam bütün kapıların mekanizmaları değişti.

    ben ekimde aldım aracı aralık gibi de bakıma soktum, mobil kullanıyor galiba sanayide götürdüğüm servis. bana söylenen 10 - 15 bin km ya da senede 1 değiştirmem yönünde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GALATARSENAL

    quote:

    Orijinalden alıntı: aisl

    Cam açarken ki gıcırtı sorunu e46 larda epey yaygın. Benim arabada özellikle şöför tarafı korkunç gıcırdıyor. Silikon sprey aldım, yağ sürdüm maksimum 1 gün kesiyo sesi ertesi gün gene başlıyor. Benimde kapıdaki kaplamayı açtırıp baktırmam lazım gevşeme mi var bi yerde yada bozulan bişey.

    Yağ olarak ne kullanıyosunuz bu arada ve ne sıklıkda değiştiriyosunuz?


    Kesinlikle kapılara o şekilde müdahale şart benim yanlış hatırlamıyorsam bütün kapıların mekanizmaları değişti.

    ben ekimde aldım aracı aralık gibi de bakıma soktum, mobil kullanıyor galiba sanayide götürdüğüm servis. bana söylenen 10 - 15 bin km ya da senede 1 değiştirmem yönünde.

    Alıntıları Göster
    valla bmw ile 10 bin km gidebiliyosan aynı yağ ile enteresan. Bmw ler de yağ yakma sorunu zaten bilindik bir mevzuu fakat bende normalden de fazla yakıyordu son yağ markasını değiştirene kadar. Şimdilik son koyduğumuz yağda 1000 km olmasına rağmen eksilme yok, bakalım ilerleyen zamanlarda ne olacak. Ama sen genede ne olur ne olmaz arada kontrol et yağ seviyeni çünkü yeni kasa bmw ler dahi yağ eksiltiyor benim bildiğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aisl -- 31 Mayıs 2010; 14:55:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aisl

    valla bmw ile 10 bin km gidebiliyosan aynı yağ ile enteresan. Bmw ler de yağ yakma sorunu zaten bilindik bir mevzuu fakat bende normalden de fazla yakıyordu son yağ markasını değiştirene kadar. Şimdilik son koyduğumuz yağda 1000 km olmasına rağmen eksilme yok, bakalım ilerleyen zamanlarda ne olacak. Ama sen genede ne olur ne olmaz arada kontrol et yağ seviyeni çünkü yeni kasa bmw ler dahi yağ eksiltiyor benim bildiğim.

    Alıntıları Göster
    selamlar ,

    böyle konu acılması iyi olmus ancak pek ilgi olmadıgından kesilmiş sanırım.

    bende ilk 5 serilerine sonra 3 serilerine e 46 lara baktım resmen aşık oldum

    2. el olarak hangı model max kac kmde olmasını tavsıye edersiniz acaba

    kullanan oldugunuz için arabanın kaç kmde arızaları belırtır yada masrafı agırlasır bilirsiniz sanırım.

    1998 modelde 2003 modelde vardı sanırım e 46 larda . yanlış hatırlamıyosam tabiki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jebote

    selamlar ,

    böyle konu acılması iyi olmus ancak pek ilgi olmadıgından kesilmiş sanırım.

    bende ilk 5 serilerine sonra 3 serilerine e 46 lara baktım resmen aşık oldum

    2. el olarak hangı model max kac kmde olmasını tavsıye edersiniz acaba

    kullanan oldugunuz için arabanın kaç kmde arızaları belırtır yada masrafı agırlasır bilirsiniz sanırım.

    1998 modelde 2003 modelde vardı sanırım e 46 larda . yanlış hatırlamıyosam tabiki

    Alıntıları Göster
    valla ben benim arabayı 1 sene önce 75000 de bi bayandan aldım. araba 2002 model 320cia. şuan araba 86000 de ve ufak tefek camları açarken gelen gıcırtı (ki bunu çözdüm) tamponlarda aşağı doğru sarkma (ki bunuda çözdük) başka pek bi problem yaşamadım ve daha uzun sürede yaşatmayacak gibi duruyo. :) ben bu arabayı alırken bir arkadaşımda sıfır honda aldı hemen hemen aynı parayı ödedik benim araba canavar gibiyken onun araba 3 5 defa servisde garantide tamir gördü. Araçda kullanılan malzeme çok ama çok kaliteli, çok yıpranmış olmadığı sürece bence 200 bin e kadar rahat rahat binilir. Ama genede tabi baktırmak lazım iyi bir servise. Tavsiye ederim, çok keyifli, tok, sıkı bi araba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aisl

    valla ben benim arabayı 1 sene önce 75000 de bi bayandan aldım. araba 2002 model 320cia. şuan araba 86000 de ve ufak tefek camları açarken gelen gıcırtı (ki bunu çözdüm) tamponlarda aşağı doğru sarkma (ki bunuda çözdük) başka pek bi problem yaşamadım ve daha uzun sürede yaşatmayacak gibi duruyo. :) ben bu arabayı alırken bir arkadaşımda sıfır honda aldı hemen hemen aynı parayı ödedik benim araba canavar gibiyken onun araba 3 5 defa servisde garantide tamir gördü. Araçda kullanılan malzeme çok ama çok kaliteli, çok yıpranmış olmadığı sürece bence 200 bin e kadar rahat rahat binilir. Ama genede tabi baktırmak lazım iyi bir servise. Tavsiye ederim, çok keyifli, tok, sıkı bi araba.

    Alıntıları Göster
    Bu arada araç öyle kronik problemleri olan bi araç değil benim bildiğim kadarıyla. Geçen ay filtreleri yağını balataları diskleri dreksiyon hidroliğini sol cam otomatiğini değiştirdim. tamponlara ve hafif gevşemiş kapı kollarına bakım yaptırdım toplamda ödediğim rakam 1500 tl civarı. triger di bilmemneydi sorunu zaten yok arabada zincir sistemi olduğu için dolayısıyla başka da bakım gerektiren yada sorun çıkarıcak bişey yok gibi duruyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jebote

    selamlar ,

    böyle konu acılması iyi olmus ancak pek ilgi olmadıgından kesilmiş sanırım.

    bende ilk 5 serilerine sonra 3 serilerine e 46 lara baktım resmen aşık oldum

    2. el olarak hangı model max kac kmde olmasını tavsıye edersiniz acaba

    kullanan oldugunuz için arabanın kaç kmde arızaları belırtır yada masrafı agırlasır bilirsiniz sanırım.

    1998 modelde 2003 modelde vardı sanırım e 46 larda . yanlış hatırlamıyosam tabiki



    E46'lar 1998 - 2005 yılları arasında üretildi. 2002 de makyaj gördü. Ben şahsen makyajlı kasasını daha çok seviyorum. Bunu yanısıra dikkat edilmesi gerekenler, 2001 yılından önce 316 ve 318 modelleri performans açısından çok tatmin edici olmaz (1900 motor ve beygir gücü düşük 119bg ) 320 ler ise 2000 motor 6 silindirli bg açısından tatmin edici (150bg) . 2002 den itibaren 318 ler 2000cc 4 silindir 143bg, 320 ler ise 2200cc beygir gücünü hatırlamıyorum 160 falan galiba. güçlü ve keyifli bir motor ama bir üst vergi dilimine giriyor o yüzden genelde aynı dilimde 325 ler ter tercih ediliyor

    ben şahsen direkt 100000 km altındaki arabalara baktım ve 56000 de aldım
    ufak tefek gıcırtılar dışında fazla bir problem yaşamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GALATARSENAL

    quote:

    Orijinalden alıntı: jebote

    selamlar ,

    böyle konu acılması iyi olmus ancak pek ilgi olmadıgından kesilmiş sanırım.

    bende ilk 5 serilerine sonra 3 serilerine e 46 lara baktım resmen aşık oldum

    2. el olarak hangı model max kac kmde olmasını tavsıye edersiniz acaba

    kullanan oldugunuz için arabanın kaç kmde arızaları belırtır yada masrafı agırlasır bilirsiniz sanırım.

    1998 modelde 2003 modelde vardı sanırım e 46 larda . yanlış hatırlamıyosam tabiki



    E46'lar 1998 - 2005 yılları arasında üretildi. 2002 de makyaj gördü. Ben şahsen makyajlı kasasını daha çok seviyorum. Bunu yanısıra dikkat edilmesi gerekenler, 2001 yılından önce 316 ve 318 modelleri performans açısından çok tatmin edici olmaz (1900 motor ve beygir gücü düşük 119bg ) 320 ler ise 2000 motor 6 silindirli bg açısından tatmin edici (150bg) . 2002 den itibaren 318 ler 2000cc 4 silindir 143bg, 320 ler ise 2200cc beygir gücünü hatırlamıyorum 160 falan galiba. güçlü ve keyifli bir motor ama bir üst vergi dilimine giriyor o yüzden genelde aynı dilimde 325 ler ter tercih ediliyor

    ben şahsen direkt 100000 km altındaki arabalara baktım ve 56000 de aldım
    ufak tefek gıcırtılar dışında fazla bir problem yaşamadım

    Alıntıları Göster
    Bende aracımı yeni aldım 2 ay önce şu anda 6000 km yaptım ve yağ eksilttiğini farketmem üzerine internette arama yaparken bu konu karşıma çıktı ve çok rahatladım acaba kendi aracımda mı bir sıkıntı var diye düşünmeye başlamıştım. Yağ ikaz lambası sarı yandığı anda farkettim ki baya bi eksilmiş. Shell helix ultra 5w-40 2 lt kadar takviye etmeyi düşünüyorum, bakalım bi değişiklik olacakmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalamiti

    Bende aracımı yeni aldım 2 ay önce şu anda 6000 km yaptım ve yağ eksilttiğini farketmem üzerine internette arama yaparken bu konu karşıma çıktı ve çok rahatladım acaba kendi aracımda mı bir sıkıntı var diye düşünmeye başlamıştım. Yağ ikaz lambası sarı yandığı anda farkettim ki baya bi eksilmiş. Shell helix ultra 5w-40 2 lt kadar takviye etmeyi düşünüyorum, bakalım bi değişiklik olacakmı?

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar.. Bende uzun süredir e46 almayı planlıyorum.. Fakat 3.16 veya 3.18 compact olanlardan.. Araçlarla ilgili fikirleriniz nedir acaba? Compact kasa ile ilgili bilmem gerekenler nedir arkadaşlar??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmk

    Merhaba arkadaşlar.. Bende uzun süredir e46 almayı planlıyorum.. Fakat 3.16 veya 3.18 compact olanlardan.. Araçlarla ilgili fikirleriniz nedir acaba? Compact kasa ile ilgili bilmem gerekenler nedir arkadaşlar??

    Alıntıları Göster
    bence compact lara hiç yaklaşma neden dersen aynı astralar gibi arkaları önden görünüş tatmin edici ama arkası işi bozuyor. birde dikkat edersen ikinci el piyasalarına nerdeyse bmw nin sürümü en yavaş araçların dan
    bana kalırsa ki bende bu aralar bmw arıyorum
    suan aklımda 2000-2001 model 3,18ci veya 3,20i geçiyor 3,18ci tipi çok hoş ama 320i de performans olarak çok iyi bi, araç
    ben öyle 100000km geçmiş araç diye pek kulak asmıyorum çünkü bu araç bmw bu gün volvo motoruna 1,000,000km öbür biçiliyor bmw onda aşagı mı kalacak
    bir diğer düşüncem de bmw marka araçların diğer araçlara göre ikinci elinin alış-satışının en fazla oldugu yönün de ikinci el sitelerinde takip ettiğim kadarıyla ve de gazetenin birinde bir uzmanın makalesinden okudugum kadarıyla 2.eli yıldızı diye bahsediliyor bmw 3 serisinden.daha önce bende 1994 model bi bmw 3.20i vardı satışa koydugumda 1 haftada hiç zorlanmadan satmıştım. (şimdi olsa o aracıma sattıgım parayı verir yine alırım) bence 3 serisinin şahı 3.20i
  • quote:

    Orijinalden alıntı: netoo

    bence compact lara hiç yaklaşma neden dersen aynı astralar gibi arkaları önden görünüş tatmin edici ama arkası işi bozuyor. birde dikkat edersen ikinci el piyasalarına nerdeyse bmw nin sürümü en yavaş araçların dan
    bana kalırsa ki bende bu aralar bmw arıyorum
    suan aklımda 2000-2001 model 3,18ci veya 3,20i geçiyor 3,18ci tipi çok hoş ama 320i de performans olarak çok iyi bi, araç
    ben öyle 100000km geçmiş araç diye pek kulak asmıyorum çünkü bu araç bmw bu gün volvo motoruna 1,000,000km öbür biçiliyor bmw onda aşagı mı kalacak
    bir diğer düşüncem de bmw marka araçların diğer araçlara göre ikinci elinin alış-satışının en fazla oldugu yönün de ikinci el sitelerinde takip ettiğim kadarıyla ve de gazetenin birinde bir uzmanın makalesinden okudugum kadarıyla 2.eli yıldızı diye bahsediliyor bmw 3 serisinden.daha önce bende 1994 model bi bmw 3.20i vardı satışa koydugumda 1 haftada hiç zorlanmadan satmıştım. (şimdi olsa o aracıma sattıgım parayı verir yine alırım) bence 3 serisinin şahı 3.20i

    Alıntıları Göster
    Sırf görüntü ve ikinci el piyasası için diyorsan görüntüsü benim çok hoşuma gidiyor zaten ikinci el konusunda ise haklısın.. Yalnız senin dediğin 3.18 ci ile benim dediğim model arasında 10.000 tl fark var
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.