Yeni Astra 1.6 180 bg Active Select?
52 Cevap10200 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


439 Mesaj
24 Mayıs 2010; 21:30:44 


Arkadaşlar Selamlar,

Yeni Astra nın 140 bg olan motorunda otomatik vites olmadığı için,
1.6 turbo 180 bg lik Active select Motoru almayı düşünüyoruz. Bu makinanın İnsigniada olanında 180 bg den dolayı debriyaj balatası ve aksamlarda aşınma olduğunu bi yazıda okumuştum. benzin sarfiyatının uzun yolda 7, şehir içinde 9 gibi olacağını göze alıyorum.

acaba 180 bg otomatik makina için ne düşünüyorsunuz? karşılaştığınız herhangi bir sorun oldumu acaba?

Paylaşırsanız sevinirim , İyi Günler.


_____________________________



6722 Mesaj
24 Mayıs 2010; 21:38:07 

şiçi 9 lt

11lt yi gözden çıkarın eğer istbuldaysanız..9lt hayal

tasarım olarak çok beğeniyorum astrayı..sınıfının en iyi araçlarından biri golfle birlikte


_____________________________



4654 Mesaj
24 Mayıs 2010; 21:41:26 

active select alacağım diyorsunuz,
baskı balatayla alakanız yok; active select otomatik şanzuman tork kovertörlü klasik sistem.

Insignia için aynı şeyi birebir servis yetkililerinden ben de duydum; acemiler için özellikle güçlü motor çok çabuk baskı balata yemelerine sebep oluyormuş. Ancak acemi ayaklarda baskı balata zaten her zaman sorundur.

neyse dediğim gibi sizin alacağınız araçta baskı balata olmayacak zaten.

Araç hakkında söyleyebileceklerim kısaca "0" fiyatınının biraz yüksek olduğu ancak çok kaliteli bir araç ve güçlü motorun tatmin edeceğinden şüpheniz olmasın. Insignia' da bile çok zevkli bir performans sergiliyor bu ünite; Astra' da çekişinin mest edeceğine eminim.
Yakıt konusunda otomatik şanzuman ile yüksek değerler görmeye de şaşırmayın öte yandan.


_____________________________

Do you remember the time when the air was clean and the sex dirty ?


 
3593 Mesaj
24 Mayıs 2010; 21:43:49 

otomatik 180 ilginc bir tercih,

fiyatlar dusmusken tercih edebilirsiniz, guzel arac ama bana da 9 lt iyimser geldi.


_____________________________



439 Mesaj
24 Mayıs 2010; 21:50:21 

istanbulda kullanılmayacak allaha şükür 180 lik astra
bende golf 4 102 bg vardı istanbulda şehir içi çok rahat 8-9 yakıyordu yani heheheh o motor da devamlı bobin yakıyor. taş gibi diyemem yani.

golfü doğuş otonun servisi ve satışı vs pahalı, sıkıntılı, kasıntı olmasından dolayı düşünmüyoruz. ama çok optimum araç tabiki . Opel , Doğuş gibi herhangi bir arızada , 'araba bizim olsun bırakın gidin' demez sanırım.

aslında vw biliyorum ama Tsı DSG leri bilmiyorum. opelin 180 bg lik active select i , dsg den mı iyi?


_____________________________



439 Mesaj
24 Mayıs 2010; 21:55:54 


quote:

Orijinalden alıntı: can bora

active select alacağım diyorsunuz,
baskı balatayla alakanız yok; active select otomatik şanzuman tork kovertörlü klasik sistem.

Insignia için aynı şeyi birebir servis yetkililerinden ben de duydum; acemiler için özellikle güçlü motor çok çabuk baskı balata yemelerine sebep oluyormuş. Ancak acemi ayaklarda baskı balata zaten her zaman sorundur.




manuel insignia için duymuştum baskı olayını, kullanım fark ettirir tabi . haklısınız .

Otomatik olması ailledeki bayanların kullanması için öyle istiyorlar

ben tereddütlüyüm bu makine konusunda , önemli bişey varmıdır bilmiyorum.


_____________________________



4654 Mesaj
24 Mayıs 2010; 22:00:50 

Active Select şanzuman DSG' den daha iyi değil.
DSG teknik olarak bir üst basamak oluyor Ancak sizin karar vermeniz gereken şey ne istediğiniz.

1.6 180 beygir - Active Select - Astra da, TSI ve DSG kombinasyonuyla Golf de çok güzel seçenekler.


_____________________________

Do you remember the time when the air was clean and the sex dirty ?


4176 Mesaj
25 Mayıs 2010; 18:24:43 

Bende 140 hp tsi dsg golf var 2007 model , aradaki 40 beygire rağmen yani 5 10 değil 40 beygir , benim aracımdan daa seri ve performanslı bi arac değil bu bir fikir verir sanırım özellikle şanzımanlar hakkında ...........



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serty23 -- 25 Mayıs 2010; 18:26:47 >


_____________________________

Golf tsi dsg 140hp
Polo 6N 1.6 75 hp


4557 Mesaj
25 Mayıs 2010; 18:39:12 


quote:

Orijinalden alıntı: wreith


Arkadaşlar Selamlar,

Yeni Astra nın 140 bg olan motorunda otomatik vites olmadığı için,
1.6 turbo 180 bg lik Active select Motoru almayı düşünüyoruz. Bu makinanın İnsigniada olanında 180 bg den dolayı debriyaj balatası ve aksamlarda aşınma olduğunu bi yazıda okumuştum. benzin sarfiyatının uzun yolda 7, şehir içinde 9 gibi olacağını göze alıyorum.

acaba 180 bg otomatik makina için ne düşünüyorsunuz? karşılaştığınız herhangi bir sorun oldumu acaba?

Paylaşırsanız sevinirim , İyi Günler.


Yaşicağınız en büyük sorun benzin tüketimi olur çünkü hem 180 beygir hemde otomatik bir aracın istanbul gibi trafiğe sahip bir şehirde 11-12lt'den aşağı yakması gerçekten zor fazlası var azı yok diyebilirim.

Bunu göze alıyorsanız güzel bir otomobil tabikide.


_____________________________

Golf VI 1.4 TSİ


1161 Mesaj
25 Mayıs 2010; 19:00:32 

Sizin aracın0-100 km hızlanması 8,8 sn astra j 180 hp active selecet 0-100 km hızlanma 9sn.Ama unuttuğunuz birşey var sizin araç 1284 kg astra 1.450kg.Eşit kriterlere göre değerlendirme yapın.
quote:

Orijinalden alıntı: serty23

Bende 140 hp tsi dsg golf var 2007 model , aradaki 40 beygire rağmen yani 5 10 değil 40 beygir , benim aracımdan daa seri ve performanslı bi arac değil bu bir fikir verir sanırım özellikle şanzımanlar hakkında ...........


_____________________________


2009 Insignia1,6 EditionElegance SafirSiyah (Satıldı) / 2013 SEAT LEON 1.4 TSI COPA EMOCİON RED


4176 Mesaj
25 Mayıs 2010; 20:40:35 

Eşit kriterlere göre değerlendirme yapmak için ya benim 180 beygir ve 1450 kilo olmam gerekirdi yada astranın 140 bg 1284 kilo olması gerekirdiki bu zaten mümkün değil, arada 170 kilo fark var ama aynı zamandada 40 beygir farkda var yani eğer astrada çift kavramalı bi şanzıman olsa idi ağırlık farkına rağmen benden daa performanslı olucaktı anlatmak istediğim mevzuuu bu , yani şanzımanlar arasındakii farkkkkkkkk......


_____________________________

Golf tsi dsg 140hp
Polo 6N 1.6 75 hp


 
760 Mesaj
25 Mayıs 2010; 21:27:36 

bence bu araç manuel tercih edilmeli tadını tam olarak alabilmek için.


_____________________________



 
822 Mesaj
25 Mayıs 2010; 22:28:57 

0,2 saniye. allahım ne büyük kayıp. opel kesinlikle alınmamalı herkes tsı+dsg golf almalı.

f1 aracımı arkadaşlar bunlar??? şehir hayatında kullanılacak araçlar için 0,2 saniye kötü yada iyi diye tartışmanın mantığı varmı acaba??


_____________________________




 
182 Mesaj
26 Mayıs 2010; 0:03:20 

Çift kavramalı olmadıgından kağıt üzerinde bile performansı pek parlak durmuyor. Astra bu sanziman ve motorla çok agir oluyor 10-12den az yakmasını beklemeyin... Bu tip kombinasyonlarda golf tsi highline'nin üzerine yok. Golf pahalı ama en iyisi...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


2880 Mesaj
26 Mayıs 2010; 9:25:12 

Tork konvertörlü şanzımanların zamanı yavaş yavaş geçiyor sanırım.
Gerçi sağlamlık açısından güvenilirler ama 1-2 lt fazla tüketim ve performanstan çalması gözden düşmelerine sebep oluyor.


_____________________________

Eğer bir kurbağayı sıcak suya atarsanız hemen zıplar ve kaçar. Ama soğuk su dolu bir kaba koyarsanız ve yavaş yavaş suyu ısıtırsanız, su kaynayana kadar kurbağa çoktan ölmüş olur. Modern toplumlarda da, sıcak su içerisindeki kurbağa gibi benzer bir tepki verilir. Bir şeyi yavaşça değiştirirseniz çoğu kimse bunu farketmez. Örneğin toplumlarda denetim mekanizmaları gittikçe çoğalıyor. Bu aslında hiç de iyi bir gelişme değil. Çünkü kişi kendini gözetlenmiş hissettiğinde, gözetlenmeyen birine göre daha farklı davranır. Anonim olmadığı sürece, haklarını kullanmakta kendilerini özgür hissedemedikleri için bu haklarını kullanamamaktadırlar. Böylece fikir özgürlüğü büyük ölçüde engellenmiş olur. Bu düşünce özgürlüğü için de geçerlidir. Göze batmamak için insanlar giderek kurallara uymaya başlarlar. Böyle bir durumda toplumlarda kendine özgü farklı düşünenlerin sayısı günden güne azalır. Bu tür tek tip toplumlar kendini zihnen veya sosyal olarak yenileyemez. Hoşgörüsüzlük, tahammülsüzlük artarken, aynı zamanda toplumun yaratıcılık, yenilenme, ilerleme olanakları engellenmiş olur. Bu yüzden arada bir termometreye bakıp, suyumuz ne kadar ısınmış görmemiz lazım!!!


1161 Mesaj
26 Mayıs 2010; 9:26:22 

Abartmayın 10-12 LT yakmaz kullanıma da bağlı tabi geçende biri de çıkmış Insignia 17 lt yakıyor diyo yuh.Opel de çift kavramalı otomatik şanzıman olmaması bir eksik olabilir.Ama turbo motor çok performanslı aradaki farkı rahat kapatır.Bu tsi ve dsg o kadar abartıldı ki 1,4 122 hp tsi passat 1,4 140 hp astradan daha seri gösterildi akıl var mantık var.Siz 180 hp lik 1,6 yı bir test edin anlarsınız ne demek istediğimi.
quote:

Orijinalden alıntı: zdd

Çift kavramalı olmadıgından kağıt üzerinde bile performansı pek parlak durmuyor. Astra bu sanziman ve motorla çok agir oluyor 10-12den az yakmasını beklemeyin... Bu tip kombinasyonlarda golf tsi highline'nin üzerine yok. Golf pahalı ama en iyisi...


_____________________________


2009 Insignia1,6 EditionElegance SafirSiyah (Satıldı) / 2013 SEAT LEON 1.4 TSI COPA EMOCİON RED


4654 Mesaj
26 Mayıs 2010; 10:21:42 

quote:

Bu tsi ve dsg o kadar abartıldı ki 1,4 122 hp tsi passat 1,4 140 hp astradan daha seri gösterildi akıl var mantık var.


1.4 TSI (122hp) - DSG Golf, 1.4 T (140hp) Active Select Astra' dan gerçekten daha seri, akıl ve mantık gerçeklere karşı çıkmaz.

Motorlar arasında 18 beygirlik güç farkı olmasına rağmen bunun muhtemel sebepleri

1) DSG şanzuman ile Active Select şanzuman arasındaki teknik farklar. Active Select muhtemelen daha fazla güç kaybına sebep oluyor ve vites geçişleri daha yavaş.
2) Astra yaklaşık 150 kg. daha ağır.
3) 1.4 TSI motor gücünü daha geniş bir devir bandına yayıyor olabilir ve vites oranları daha iyi ayarlanmış olabilir.


_____________________________

Do you remember the time when the air was clean and the sex dirty ?


 
182 Mesaj
26 Mayıs 2010; 14:58:03 


quote:

Orijinalden alıntı: taner11
Abartmayın 10-12 LT yakmaz kullanıma da bağlı tabi geçende biri de çıkmış Insignia 17 lt yakıyor diyo yuh.Opel de çift kavramalı otomatik şanzıman olmaması bir eksik olabilir.Ama turbo motor çok performanslı aradaki farkı rahat kapatır.Bu tsi ve dsg o kadar abartıldı ki 1,4 122 hp tsi passat 1,4 140 hp astradan daha seri gösterildi akıl var mantık var.Siz 180 hp lik 1,6 yı bir test edin anlarsınız ne demek istediğimi.


klasik bir turbo beslemeli motordan bahsediyoruz buna bir de klasik bir sanziman eslik ediyor ve araç nerdeyse 1.5 ton tüketim olarak 10-12 gayet doğal. insignialar 10-12 civarında dolaşıyor. Otomatik astra ortalamada asla daha az yakmaz... Motoru test ettim biliyorum, klasik bir turbo motor normal kullanımda 180 hp gibi hissettirmiyor, biraz yuklenince keyifli olduğu da gercek.. Ancak size temin ederim ki normal bir 140'lik tsi çok daha canlı hissettiriyor , 160 lik tsı ise çok daha keyifli bu motordan. Hizlanmasi olsun esnekliği olsun sesi olsun sanzimani olsun tuketimi olsun su an sınıfında Golf tsi dsg'ye yaklasabilen yok.. Astradan kullanıma göre 1-3 lt daha az yakacagindan şüpheniz olmasın. Ancak golfün tasarımı çok sıradan, iç mekanı güzel olsa da astranin ici çok daha güzel bence... Yol tutus olarak yakın araçlar.. Golf'un direksiyonu biraz daha başarılı ve astraya göre daha sessiz . Golfün güç dağılımı çok daha basarili kullanımda en buyuk fark bu..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


1161 Mesaj
26 Mayıs 2010; 18:11:55 

Geçenlerde bir dergide okudum.Passat 1,4 tsi 122 hp motor bu ağırlıktaki aracı oldukça rahat kaldırıyor diyo buna karşın 1,4 140 hp yeni astra daki motor bu ağırlığın altında ezilmiş ve bu aracı kaldıramıyor diye bir yazı vardı.Bu kadar fanatiklik olmaz.Bu kıyaslamada otomatik vites yoktu.Dsg ve Tsi iyi olabilir ama o kadar da değil.Tsi motor 1500-4000 rpm buna karşın 1,6 Ecotec turbo motor 2200 -5400 rpm 1,4 turbo Ecotec 140 hp 1850-4900 rpm de sabit tork veriyor.Tsi motor çift turbolu olduğu için daha düşük devirde bu değerlere ulaşır.
1,4 tsi 160 hp düz vites golf 0-100 km ye 8 sn de 1270 kg ağırlıkta astra 1,6 turbo 180 hp 0-100 km ye 8,5 sn de çıkıyor 1450 kg ağırlıkta.Arada denilen kadar fark yok.
1,6 turbo 180 hp otomatik vites astra 1503 kg 0-100 km 9 sn Golf 1,4 tsi 160 hp Dsg ise 1286 kg 0-100km 8 sn.Arada 217 kg ve 20 hp fark var.Buna karşın hızlanmada sadece 1 sn fark.
quote:

Orijinalden alıntı: can bora

1.4 TSI (122hp) - DSG Golf, 1.4 T (140hp) Active Select Astra' dan gerçekten daha seri, akıl ve mantık gerçeklere karşı çıkmaz.

Motorlar arasında 18 beygirlik güç farkı olmasına rağmen bunun muhtemel sebepleri

1) DSG şanzuman ile Active Select şanzuman arasındaki teknik farklar. Active Select muhtemelen daha fazla güç kaybına sebep oluyor ve vites geçişleri daha yavaş.
2) Astra yaklaşık 150 kg. daha ağır.
3) 1.4 TSI motor gücünü daha geniş bir devir bandına yayıyor olabilir ve vites oranları daha iyi ayarlanmış olabilir.


_____________________________


2009 Insignia1,6 EditionElegance SafirSiyah (Satıldı) / 2013 SEAT LEON 1.4 TSI COPA EMOCİON RED


 
1123 Mesaj
26 Mayıs 2010; 20:59:47 

Active select şanziman yarı otomatik gibiymiş bu ayki auto motor Sport'ta karşılaştırmada öyle yazıyordu.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
20690 Mesaj
27 Mayıs 2010; 0:21:47 


quote:

Orijinalden alıntı: A_R_D_A
Active select şanziman yarı otomatik gibiymiş bu ayki auto motor Sport'ta karşılaştırmada öyle yazıyordu.

O yazıyı bende okumuştum. Abartmakta üstlerine yok. 115lik aynı arabayı bende sürdüm gayet sarsıntısız vites. Ha üst devirlerde aracı zorlayınca az bir hissetme oluyor ama yarı otomatikler gibi değil.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


439 Mesaj
27 Mayıs 2010; 1:38:32 

arkadaşlar toyota aldı bizimkiler 1.6 A.T :)

opel i yalan ettiler ama .... Benim aklıma Alfa Guiletta geliyor. agustos sonu geliyor.. gayet gusel makina yapmıslar ama servis , yedek parca bakım konusunda tereddutlerim var..

Alfayı bilen arkadaşlar varmı burada 147 den yeni bir makina olacak ama
bilgisi olan varmı acaba?


_____________________________



527 Mesaj
27 Mayıs 2010; 2:43:37 

quote:

Orijinalden alıntı: can bora

active select alacağım diyorsunuz,
baskı balatayla alakanız yok; active select otomatik şanzuman tork kovertörlü klasik sistem.

Insignia için aynı şeyi birebir servis yetkililerinden ben de duydum; acemiler için özellikle güçlü motor çok çabuk baskı balata yemelerine sebep oluyormuş. Ancak acemi ayaklarda baskı balata zaten her zaman sorundur.

neyse dediğim gibi sizin alacağınız araçta baskı balata olmayacak zaten.

Araç hakkında söyleyebileceklerim kısaca "0" fiyatınının biraz yüksek olduğu ancak çok kaliteli bir araç ve güçlü motorun tatmin edeceğinden şüpheniz olmasın. Insignia' da bile çok zevkli bir performans sergiliyor bu ünite; Astra' da çekişinin mest edeceğine eminim.
Yakıt konusunda otomatik şanzuman ile yüksek değerler görmeye de şaşırmayın öte yandan.


Bende de Active Selectli 220bg insignia vardı.Ben böyle şanzıman görmedim gerçekten kötüydü.Gereğinden çok fazla yaktırıyor ve manuel kullanmak istediğinizde gerçekten sarsıntılı oluyor.Ben kendi aracımla şehiriçi 15-16lt'den aşağı gidemiyordum.Mercedes, Bmw, Audi gibi markalarda böyle yakışlar 350-400 beygirlik araçlarda oluyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CanM -- 27 Mayıs 2010; 2:44:51 >


_____________________________



 
7 Mesaj
12 Temmuz 2010; 19:41:51 

peki astra 1.6 115 hp active select hakkındaki görüşleriniz neler?yakıt tüketimi ve vites geçişleri hakkında.test sürüşü yapan var mı


_____________________________



 
131 Mesaj
12 Temmuz 2010; 21:20:06 


quote:

Orijinalden alıntı: ozkan1996

peki astra 1.6 115 hp active select hakkındaki görüşleriniz neler?yakıt tüketimi ve vites geçişleri hakkında.test sürüşü yapan var mı



ben test suruşu yaptım yakıt tuketimi 9.5 lerdeydi iyi geldi bana açıkcası sonuçta test aracı herkes sıkıstırıyo arabayı, vites geçişteri tam otomatik gibiydi easytronikle alakası yoktu yni. arabanın içini dısını ozelliklerini biliosunuzdur ztn performansa gelince bende 2008 astra 1.6 115ps easytronik vitesli olanınadan var benim arabamın yanına yakalaşamazdı yni dogrusu hiç beyenmedim o motorda klima açıp 4 kişi gezdiğimi hiç dusunemiyorum yani.....


_____________________________



 
20690 Mesaj
14 Temmuz 2010; 21:00:10 


quote:

Orijinalden alıntı: ahmetyusuf





ben test suruşu yaptım yakıt tuketimi 9.5 lerdeydi iyi geldi bana açıkcası sonuçta test aracı herkes sıkıstırıyo arabayı, vites geçişteri tam otomatik gibiydi easytronikle alakası yoktu yni. arabanın içini dısını ozelliklerini biliosunuzdur ztn performansa gelince bende 2008 astra 1.6 115ps easytronik vitesli olanınadan var benim arabamın yanına yakalaşamazdı yni dogrusu hiç beyenmedim o motorda klima açıp 4 kişi gezdiğimi hiç dusunemiyorum yani.....

Active Select şanzıman tam otomatik şanzımandır tork konventörlü.

Siz iyi yaktırmışsınız. Aut Show dergisinin yaptığı testte 7.9 yakmışlar ve aynı dergi Skoda Yeti 1.2 TSI 105 HP düz vites araçla 7.9 yakmışlardı.

http://resim.donanimhab..._/key_//tm.htm#38736972


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


693 Mesaj
14 Temmuz 2010; 22:44:33 

yeni astranın tasarımı gerçekten cok hos


_____________________________



497 Mesaj
4 Ağustos 2010; 20:42:35 


quote:

Orijinalden alıntı: can bora



1.4 TSI (122hp) - DSG Golf, 1.4 T (140hp) Active Select Astra' dan gerçekten daha seri, akıl ve mantık gerçeklere karşı çıkmaz.

Motorlar arasında 18 beygirlik güç farkı olmasına rağmen bunun muhtemel sebepleri

1) DSG şanzuman ile Active Select şanzuman arasındaki teknik farklar. Active Select muhtemelen daha fazla güç kaybına sebep oluyor ve vites geçişleri daha yavaş.
2) Astra yaklaşık 150 kg. daha ağır.
3) 1.4 TSI motor gücünü daha geniş bir devir bandına yayıyor olabilir ve vites oranları daha iyi ayarlanmış olabilir.



golf 8v opel 16v kalkışta seri olabilir ben sonuca bakarım. Akıl mantık varsa biraz araştır be kardeşim dergilerden copy paste yapacağına yada gidip bir test sürüşü yap kendi fikrin olsun.


_____________________________

Ücretsiz Hosting
2GB Alan, 100GB Trafik PHP ve MySQL, Site Kurucu Reklam ya da Banner yok
ref: http://api.hostinger.web.tr/redir/2380953


2141 Mesaj
4 Ağustos 2010; 20:48:42 


quote:

Orijinalden alıntı: redevil4

bence bu araç manuel tercih edilmeli tadını tam olarak alabilmek için.

Aynen


_____________________________

Asosyallik Üzerine


Nedir bu dünyadaki yahudi egemenliği ?


4654 Mesaj
4 Ağustos 2010; 21:08:25 

quote:


golf 8v opel 16v kalkışta seri olabilir ben sonuca bakarım. Akıl mantık varsa biraz araştır be kardeşim dergilerden copy paste yapacağına yada gidip bir test sürüşü yap kendi fikrin olsun.


saçma sapan laf yetiştireceğine önce bir adam gibi yaz. halihazırda kullandığım aracı (1.4 tsi - dsg) gidip test etmeme gerek yok, diğerini de denemesem yorum yapmazdım senin aksine, zaten eski kasası da diğer aracım olur.

neyse, heralde dergiyi rüyanda gördün,
bir de kuyruk acın var. geçer zamanla.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi can bora -- 4 Ağustos 2010; 21:20:52 >


_____________________________

Do you remember the time when the air was clean and the sex dirty ?


7000 Mesaj
4 Ağustos 2010; 21:11:21 

Yavaş olsun Astra olsun.Karizması yeter


_____________________________



3376 Mesaj
4 Ağustos 2010; 21:19:06 

Otomatik şanzıman konusunda VW gerçekten çok başarılı ve bunu tartışmanın anlamı yok.

Ancak 1.4 TSI 160 hp GOLF ile 1.6 180 hp ASTRA'yı kıyaslarken bir kaç nokta üzerinde daha dikkatli duralım :

1] Golf üzerindeki motor Turbo + Kompessör , Astra üzerindeki ise sadece turbo.

Yani bu iki aracı kıyaslamak atmosferik motor ile turbo beslemeliyi kıyaslamak kadar saçma !

Ki yine de performans olarak çok yakın araçlar ve son hız olarak Astra daha iyi...

2]Yakıt ekonomisi. TSI motorlara LPG olayı sıkıntılıdır.Ancak Opel'in motoru Landi Renzo ile %100 uyumludur ve fiyatı daha uygundur LPG kitinin.

3]Astra tamamiyle yenilenmiş bir model(5 yıl) iken Golf ise 2 yıllık ara model gibi piyasaya sürülmüştür.Golf makyajlanmadan yeni kasaya geçiş yapacaktır !

4]Gerek iç gerekse de dış tasarım olarak bana göre Astra daha güzel bir araçtır.



_____________________________




1458 Mesaj
4 Ağustos 2010; 22:48:25 

quote:

Orijinalden alıntı: onder46

Otomatik şanzıman konusunda VW gerçekten çok başarılı ve bunu tartışmanın anlamı yok.

Ancak 1.4 TSI 160 hp GOLF ile 1.6 180 hp ASTRA'yı kıyaslarken bir kaç nokta üzerinde daha dikkatli duralım :

1] Golf üzerindeki motor Turbo + Kompessör , Astra üzerindeki ise sadece turbo.

Yani bu iki aracı kıyaslamak atmosferik motor ile turbo beslemeliyi kıyaslamak kadar saçma !

Ki yine de performans olarak çok yakın araçlar ve son hız olarak Astra daha iyi...

2]Yakıt ekonomisi. TSI motorlara LPG olayı sıkıntılıdır.Ancak Opel'in motoru Landi Renzo ile %100 uyumludur ve fiyatı daha uygundur LPG kitinin.

3]Astra tamamiyle yenilenmiş bir model(5 yıl) iken Golf ise 2 yıllık ara model gibi piyasaya sürülmüştür.Golf makyajlanmadan yeni kasaya geçiş yapacaktır !

4]Gerek iç gerekse de dış tasarım olarak bana göre Astra daha güzel bir araçtır.




müsadenizle şu maddelere cevap vermek istiyorum.

1. golfteki kompresör hemen gözünüze çarparken neden astranın 200 cc daha büyük hacmini görmezden geliyorsunuz. yine astradan örnek verirsek 1.4 140 hp iken 1.6 180 hp olmuyormu? kompresör olmasada 200 cc 40 hp fark atmıyormu zaten? bana göre performans olarakta yakın falan değiller . golf hafif dendiğinden jettanın değerlerini vereyim. 1.4 160 hp jetta 1450 kg 0-100 8.5 sn . 1.6 180 hp astra 1428 kg 0-100 9 sn . hem daha ağır hem 20 hp eksik ama yinede hızlı. son hız jetta 220km astra 211 km. (bu bilgilerde sorun varsa ben ikisininde resmi sitesinin yalancısıyım) bütün bunları yaparkende 2 litre daha az yakıyor. altı üstü 1 sn bile değil demeyin topu topu 8 sn den bahsediyoruz zaten.
2. astra yı bilmiyorum ama insinia da aynı motorun manueline lpg taktıran arkadaşımla benim aracın yakıtı aynı kapıya çıkıyor. otomatiği var sen düşün. ayrıca 60.000 liraya araba alıp hemen tüpçüye koşmaya ben korkardım açıkçası tabiki tercih meselesi.
3. golfün yenisinin çıkacağının kaynağı nedir? 5 kasa 2004 te çıkınca hemen yenisi gelecek tutmadı dediler çok dinledik 6 yıl kaldı piyasada. tabi güvenilir bir kaynağınız varsa saygı duyarım.
4. dış tasarım olarak sonuna kadar katılıyorum astra gerçekten çok güzel. iç kısım olarak bence golf daha kullanışlı sade ve güzel tabiki bu zevk meselesi.

Not: cevap verecekseniz lütfen somut kaynaklar ve net bilgiler kullanınız. teşekkürler...

edit:imla



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi logicman -- 4 Ağustos 2010; 23:07:53 >


_____________________________



3376 Mesaj
4 Ağustos 2010; 23:14:42 


quote:

Orijinalden alıntı: logicman



müsadenizle şu maddelere cevap vermek istiyorum.

1. golfteki kompresör hemen gözünüze çarparken neden astranın 200 cc daha büyük hacmini görmezden geliyorsunuz. yine astradan örnek verirsek 1.4 140 hp iken 1.6 180 hp olmuyormu? kompresör olmasada 200 cc 40 hp fark atmıyormu zaten? bana göre performans olarakta yakın falan değiller bence, golf hafif dendiğinden jettanın değerlerini vereyim. 1.4 160 hp jetta 1450 kg 0-100 8.5 sn . 1.6 180 hp astra 1428 kg 0-100 9 sn . hem daha ağır hem 20 hp eksik ama yinede hızlı. son hız jetta 220km astra 211 km. bütün bunları yaparkende 2 litre daha az yakıyor. altı üstü 1 sn bile değil demeyin topu topu 8 sn den bahsediyoruz zaten.
2. astra yı bilmiyorum ama insinia da aynı motorun manueline lpg taktıran arkadaşımla benim aracın yakıtı aynı kapıya çıkıyor. otomatiği var sen düşün. ayrıca 60.000 liraya araba alıp hemen tüpçüye koşmaya ben korkardım açıkçası tabiki tercih meselesi.
3. golfün yenisinin çıkacağının kaynağı nedir? 5 kasa 2004 te çıkınca hemen yenisi gelecek tutmadı dediler çok dinledik 6 yıl kaldı piyasada. tabi güvenilir bir kaynağınız varsa saygı duyarım.
4. dış tasarım olarak sonuna kadar katılıyorum astra gerçekten çok güzel. iç kısım olarak bence golf daha kullanışlı sade ve güzel tabiki bu zevk meselesi.

Not: cevap verecekseniz lütfen somut kaynaklar ve net bilgiler kullanınız. teşekkürler...


Eğer mesajı iyi okursan otomatik vites farkını söyledim , yani yaptığım değerlendirme düz vitesler için geçerli..

Jetta

0-100 : 8.5 saniye

Son hız : 220 km

Astra

0-100 : 8.5 saniye

Son hız :221 km

Demek ki performansın sana göresi yok ! Veriler ortada...

Turbo + Kompressör farkını bırak da 200 cc ile karşılaştırmayalım artık..


Yakıt konusunda ise içi çok boş ve neticeye götürmeyen bir örnek vermişsin...Gel hadi bir hesap yapalım :

Golf DSG verileri elde olduğu için 1.4 160 hp ile 1.6 180 hp Active Select yakıt karşılaştırması (Ama Astra LPG li)

Golf:

Ortalama yakıt verisi : 6 litre

Benzin birim fiyatı : 3.7 (yaklaşık)

100 km de yaktığı yakıt : 3.7*6=22.2 tl

Astra

Ortalama yakıt verisi : 7.2 litre

Benzin birim fiyatı : 1.75 (Bulunduğum şehirdeki Total firmasına ait gaz fiyatı , daha uygunları da var)

100 km de yaktığı yakıt : 1.75*7.2=12.6 tl

Hadi Astra'nın verisi 15 tl olsun....

FARK : 7.5 TL - 100 km için

Sen bırak onun bunun arabasını , hesap da varsa hata söyle..

Golf 6 ya da halk ifadesiyle 5.5 için VW yetkililerinin açıklamasıyla ilgili bir konu vardı ancak bulamadım

Ama bu LİNK yeterli olacaktır...

BAŞLIK : Volkswagen Golf Mk7 (2012)


Test esnasında çekilmiş bir görsel :





--Tasarım konusuna girmiyorum , görecelidir elbette.

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________




1458 Mesaj
4 Ağustos 2010; 23:34:43 


quote:

Orijinalden alıntı: onder46




Eğer mesajı iyi okursan otomatik vites farkını söyledim , yani yaptığım değerlendirme düz vitesler için geçerli..

Jetta

0-100 : 8.5 saniye

Son hız : 220 km

Astra

0-100 : 8.5 saniye

Son hız :221 km

Demek ki performansın sana göresi yok ! Veriler ortada...

Turbo + Kompressör farkını bırak da 200 cc ile karşılaştırmayalım artık..


Yakıt konusunda ise içi çok boş ve neticeye götürmeyen bir örnek vermişsin...Gel hadi bir hesap yapalım :

Golf DSG verileri elde olduğu için 1.4 160 hp ile 1.6 180 hp Active Select yakıt karşılaştırması (Ama Astra LPG li)

Golf:

Ortalama yakıt verisi : 6 litre

Benzin birim fiyatı : 3.7 (yaklaşık)

100 km de yaktığı yakıt : 3.7*6=22.2 tl

Astra

Ortalama yakıt verisi : 7.2 litre

Benzin birim fiyatı : 1.75 (Bulunduğum şehirdeki Total firmasına ait gaz fiyatı , daha uygunları da var)

100 km de yaktığı yakıt : 1.75*7.2=12.6 tl

Hadi Astra'nın verisi 15 tl olsun....

FARK : 7.5 TL - 100 km için

Sen bırak onun bunun arabasını , hesap da varsa hata söyle..

Golf 6 ya da halk ifadesiyle 5.5 için VW yetkililerinin açıklamasıyla ilgili bir konu vardı ancak bulamadım

Ama bu LİNK yeterli olacaktır...

BAŞLIK : Volkswagen Golf Mk7 (2012)


Test esnasında çekilmiş bir görsel :





--Tasarım konusuna girmiyorum , görecelidir elbette.

0



ben çok saygılı bir uslüp kullandım ama hemen senin tarzına geçeyim.

1.konunun başlığı armut gibi active select olunca manuelin farkı beni ilgilendirmez.
2. 200 cc yi görmezden gelme olayına kargalar bile güler. kompressör senin için ilahi bir güç sanırım. ayrıca opel bunu koyduda vw firmasınmı söktü elinden alanmı var?
3. manuelde herşey aynı olsa bile aradaki 20 adet beygire kim biniyor?
4.dünyada ilk defa bir aracın lpg de benzinle aynı miktarı yaktığını duyuyorum buna çocuklar bile güler. dünyada herkes lpg de en az %30 fark ettiğini bilir. kısacası total sağlam saçmalamış. yaptığın hesapla bu araç 12 krş yakıyor ispatla sana beğendiğin yerde yemek ısmarlayayım. (söz)
5. koyduğun resme kör baksa golf 6 olduğunu anlar. resmi bilgi yoksa bunlar yalandan öte geçmez.


_____________________________



3376 Mesaj
4 Ağustos 2010; 23:43:07 

Total neyi saçmalamış :)

Kompresöre kim biniyorsa 20 beygire de o biniyor :)

12.6 tl yi 15 yaptım zaten LPG farkından dolayı..

Neden ve neyin ispatı..İki firmaya da güvenip fabrika verilerini yazdım :)

Opel koydumu , Vw aldımı bilemem orasını :))

Sinirlenecek bir durum yok , DSG olayın içine girmezse olay atla deve değil yani..

Şu bir gerçekki Astra yeni bir platform üzerinde şekillendirilmiş bir araç , o bir "buçuk" değil :P


Ama otomatik tercihi durumunda elbette ibre Vw' ye kayar.


_____________________________




1458 Mesaj
4 Ağustos 2010; 23:46:55 


quote:

Orijinalden alıntı: onder46

Total neyi saçmalamış :)

Kompresöre kim biniyorsa 20 beygire de o biniyor :)

12.6 tl yi 15 yaptım zaten LPG farkından dolayı..

Neden ve neyin ispatı..İki firmaya da güvenip fabrika verilerini yazdım :)

Opel koydumu , Vw aldımı bilemem orasını :))

Sinirlenecek bir durum yok , DSG olayın içine girmezse olay atla deve değil yani..

Şu bir gerçekki Astra yeni bir platform üzerinde şekillendirilmiş bir araç , o bir "buçuk" değil :P


Ama otomatik tercihi durumunda elbette ibre Vw' ye kayar.



yazdıklarını okuyanlar yapsın artık yorumu. benden bu kadar . kolay gelsin..


_____________________________



6746 Mesaj
4 Ağustos 2010; 23:48:41 

VW Golf 5.5'un (bazılarına göre 6) bir ara model olduğunu ve 2012'de yeni Golf'ün geleceğini defalarca söyledi. Autobild de çarşaf çarşaf yazdı.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 4 Ağustos 2010; 23:50:10 >


_____________________________

oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
Kim ulan bu Erol Egemen?


3376 Mesaj
4 Ağustos 2010; 23:50:53 


quote:

Orijinalden alıntı: logicman





yazdıklarını okuyanlar yapsın artık yorumu. benden bu kadar . kolay gelsin..


Veri dedin matematik hesabı yaptık : )

DSG de Vw nin hakkını verdik : )

Hatta 1.75 den gaz satıyor diye Total'e çattın : ))))

Dünya alem bu Golf'ün ara model olduğunu biliyor , yalann dedin :)


Sana da kolay gelsin..


_____________________________




1458 Mesaj
4 Ağustos 2010; 23:56:03 


quote:

Orijinalden alıntı: onder46




Veri dedin matematik hesabı yaptık : )

DSG de Vw nin hakkını verdik : )

Hatta 1.75 den gaz satıyor diye Total'e çattın : ))))

Dünya alem bu Golf'ün ara model olduğunu biliyor , yalann dedin :)


Sana da kolay gelsin..

sen haklısın kardeş. diğer arkadaşlar lütfen yazılanları okuyun..


_____________________________



3376 Mesaj
4 Ağustos 2010; 23:58:34 


quote:

Orijinalden alıntı: Polemik

VW Golf 5.5'un (bazılarına göre 6) bir ara model olduğunu ve 2012'de yeni Golf'ün geleceğini defalarca söyledi. Autobild de çarşaf çarşaf yazdı.


+1


_____________________________




 
497 Mesaj
10 Kasım 2010; 12:14:47 

eşime aldık bu aracı
İstanbul'da kullanıyoruz

çok sıkışık trafikte 13 gördüğümüz de oluyor
kemer yolunda 7 gördüğümüzde oluyor
ortalama 10 civarında geziniyor

alınan sürüş keyfi ise 100

şanzıman konusuna gelince benim şirket aracı DSG
sarsıntı açısından DSG den kesinlikle daha kötü değil
DSG daha hızlı vites geçiş sağlıyor bu kesin ama yarışa girmiyorsanız hiç önemi yok

haya ve tahmin değil gerçek kullanıcı paylaşımlarıdır


_____________________________



 
2044 Mesaj
11 Kasım 2010; 10:36:42 

Astranın 1.4 turbo 140 beygirlik olan modeli galiba Active select otomatik şanzımana kavuşuyor, teknik veri kitapcığına, değerleri koymuşlar ancak fiyatlar henüz ortada yok.
Guest
11 Kasım 2010; 10:44:21 


quote:

Orijinalden alıntı: KF850

eşime aldık bu aracı
İstanbul'da kullanıyoruz

çok sıkışık trafikte 13 gördüğümüz de oluyor
kemer yolunda 7 gördüğümüzde oluyor
ortalama 10 civarında geziniyor

alınan sürüş keyfi ise 100

şanzıman konusuna gelince benim şirket aracı DSG
sarsıntı açısından DSG den kesinlikle daha kötü değil
DSG daha hızlı vites geçiş sağlıyor bu kesin ama yarışa girmiyorsanız hiç önemi yok

haya ve tahmin değil gerçek kullanıcı paylaşımlarıdır



o kadar daönemli değil vites geçişi standart kullanıcı için


_____________________________



 
10 Mesaj
26 Kasım 2010; 1:27:57 

ARKADAŞLAR SELAM,

YENİ ASTRAM VAR VE HER ŞEYDEN MEMNUNUM.BENİM ARACIMA SAHİP OLUP, PARK ETTİKTEN SONRA GİDERKEN ARKASINA BAKMAYACAK SAHİP YOKTUR.

YÜZÜ ESKİMİŞ GOLFE BİNECEĞİME, DEDEMİN BROADWAYİNE BİNERİM.

BU ARADA MANİSA İLE İZMİR ARASINDA SABUNCUBELİ GEÇİDİ VARDIR BİLEN BİLİR.ARACIMDA 5 KİŞİ ORAYI 120 KM İLE ÇIKTIM.(ÇOK KESKİN VİRAJLI KISMINA KADAR).HEMDE KLİMADA AÇIKTI.

OTOMATİK ARAÇ KULLANMAYI BİLMEYİP BİDE ÜSTÜNE 4-5 KİŞİ KLİMA AÇIK DOLAŞTIĞIMI DÜŞENEMİYORUM DİYENLEREDE SÖYLECNECEK SÖZ VAR HALK DİLİNDE.

NEYSE ALLAH HERKESİN GÖNLÜNE GÖRE VERSİN .

BU ARADA 160 HP OLAN YENİ ASTRAYI ARAÇ KULLANAN ARKADŞIM VAR.YAKIT TÜKETİMİ 12-14 LTARASI.8 LT LER GÖRMENİZ İMKANSIZ...ASLANIM OLSUN DİYENLER ETİNİ YANINDA TAŞIYACAK.


_____________________________

1,6 SPORT ACTIVE SELECT METALİK GRİ+KARTER KORUMA+SİYAH CAM FİLMİ


 
23 Mesaj
18 Şubat 2011; 3:58:02 

Merhabalar arkadaşlar...

Daha geçenlerde 2006 model astra 1.3 cdti njoy umu (67600 kmde) 3. sahibine sattım (panoramik sunroof, GTC jant, deri koltuk hız sabitleyicili) Ben de 1.6 180 active selecte göz gezdiriyorum babam da 1.4 140a bakıyor.

Aradaki yaklaşık 2500 tl fiyat farkına değer mi diye düşünmüyor değilim açıkçası. Diğer baktığım model de, astra dizeline otomatik vites koyamadığından, golf 1.6 tdi DSG.... ancak göreceli de olsa arada ciddi bir çekicilik farkı var ve ben tercihimi astradan yana kullanmak istiyorum ancak 1.3 motorumdan sonra bunun tüketimi kalp krizi geçirtir mi orasını bilemem

Bence burda 1.4 tsi motorlar konusunda bir hata yapılıyor. Kendi tecrübemden konuşarak söylüyorum. 8 sene astra g ve 2 sene astra h olmak üzere toplamda 10 yıldır (bir de bu arada derede 4 senelik ford c-max) opel kullanıcısıyız. ne motorunda ne bilmem neresinde hiç bir sıkıntı çıkarmadı. ama tabi bunda g kasanın 60.000'e, h kasanın da 70.000e kadar kullanılmış olmasının rolü büyük.

Çok uzun süredir çeşitli forumlarda bu 2 motor arasında karşılaştırmalar falan yazıldı çizildi, zaten dürüst olalım çoğumuz haftalık çıkan otomobil dergilerinden karşısına mercedes falan çıkmadığı sürece hiç bir testte sırtı yere gelmeyen vw testleri, ya da kağıt üzerindeki performanslarını görerek yorum yapıyoruz. Geçen gün bir arkadaşım anlattı 1.4 tsi golf vardı 2007 model ya 160 ya 170 bg olması lazım ama 122 olmadığına eminim. araca 3 ay önce 79.000lerdeyken binmiştim gayet memnundu sonra 3 gün önce tekrar karşılaştık. Arabayı satıyorum dedim o da benimki de serviste dedi. hayırdır dedim, abi 90.000e geldi dedi, tam anlatmadı ama motorun sıfırlanacağını söyledi bana....

Ben ne bir insigniada ne de astra gtclerde böyle bir sıkıntı duymadım, dolayısıyla ben bu 1.4 tsi kuşkularının çok da yersiz olmadığı görüşündeyim. Sonuçta tüketim dünyasında yaşıyoruz ve insanların büyük bölümü araçlarını 100.000e getirmeden hatta çok daha önce satıyorlar. Dolayısıyla olayın doğayı korumakla pek de bir ilgisi yok. Eskisi kadar uzun ömürlü motor ihtiyacı kalmadığından ve fiziksel üretim mantığında uzun vadede çok daha düşük bir paraya mal olacak, nispeten daha az tüketecek ve gelecekte bu teknolojinin gelişimini sağlayabilecek bir motor yapmaktı ve vw de bunu yapanlardan biri.

Demek istediğim şu ki olay performanssa ve ben daha yumuşak süspansiyonlu olan ancak biraz daha seri olan, içi daha geniş ve tasarımına fazla uğraşılmamış golf istiyorum diyorsanız ve fazla km yapmayacağım diyorsanız, astrayı düşünmeniz bile yersiz.

Ancak, motoru daha güvenilir tüketimi biraz daha yüksek , donanım kombinasyonları nispeten daha başarılı, klostrofobik, ancak sınıfında özellikle iç tasarım konusunda fenomen sayılabilecek ve bunlardan en önemlisi de o yol tutuşu pek meşhur focusda bile bulamayacağınız sürüş keyfi, bulamayacağınız sürüş güvenliği ve sportifliği vb.. özellikleri gözetiyorsanız, bu sınıfta Astra'dan başka bir tercih yapmak yanlış olur. Megane da sürdüm, c max de (gerçi bu model biraz alakasız ama :D), astra h de, astra g de, focus da. Tartışmasız bir şekilde virajı en iyi alan astra. rüzgardan en az etkilenen gene astra. yağmurda giderken ani manevra yapmama ramen (ehliyetim 1 senelikken) kendisini 2 saniye içinde şeridine sokan gene astra (g kasa yani 2 kasa önce!!!).

Hiç golf sürmedim, ancak hiç bir zamanda ısınamadım içi boşluğuna, ben küçük passat'ım triplerine. Bir çok yorum bu yeni astra için, insignianın platformunu kullanmış da, gm'nin mali krizinden ötürüymüş de falan diyor... Kıstas bu ise VW grubunun olduğu gibi batmış olması gerekirdi. Lamborghininin klima konsolunun olduğu gibi audiden aldığını bilmeyen yoktur herhalde... ya da o dışardan beni her görüşümde derinden vuran görüntüsüyle, içine girdiğimde küfürler ettiğim scirocco ya da VWnin tüm motorlarının audilerde kullanılıyor oluşu...diğer bir çok ufak tefek tasarım elemanlarının skoda seat efendim audilere aynen gitmiş olması... Bunlar hep stratejik şeyler ve akıllıca.

Bu arada VW grubun tüm arabaları audilere benzemeye başladı. özellikle arka tasarım. yani VW batıyor galiba

kaldı ki insignia ve opel astra j'nin arasındaki orta konsol benzerliği 'bu büyük abisi bu da kardeşi şeklinde' yani birinden aldığını diğerine takamazsın ve tuşların formları bile vwdeki gibi aynı değil yalnızca genel hissiyat olarak aşırı benzer. Ama Lamborghini'de kliman mı bozuldu... çek Audi servisine :D (tabi bu işin geyiği ama bakarsınız audinin eski modellerinden ilk murcielagolara koyanları görürsünüz)

Bu kadar uzun yazmış olmamın nedeni artık şu VW Opel karşılaştırmalarının daha adam akıllı yapılması gerektiğini düşünmemdendir. Yoksa babama kalsa ve gaza getirsem Jetta'yı alacak ve mecburen sürecem ben de . Ama dediğim gibi, bana hiç bir heyecan vermiyor VWler hele o güzelim bir önceki passattan sonra yenisini görünce dedim vw kepengi indirsin artık...

Bu soruya hala bir cevap veremedik değil mi :D:D? Vallaha alıp test etmek lazım ama tüketim konusunda karmanın 8.5 şehir içinin de 11 civarında olduğunu bir çok farklı yerde okumuştum. Insignianın ortalaması 11 civarları ve insignia tüketimini duyup da buraya yazanlar olmuştur. Aradaki kilo farkından ötürü insigniada turbo daha farklı çalışıyor galiba (okuduğuma göre sürekli açıkmış) çok daha fazla tüketiyor. Muhtemelen ECUları farklıdır. Turbo astra da daha verimli olması için ayarlanmış olabilir. Ama ortalama 8.5 gibi okudum bir kaç yerde. Autocarın testinde de 9,1 lt yazılmış tüketime (bu manuel vites verileri bu arada :S) ancak sert kullanımda motorun hırçınlaştığı konusuna da değinmeden edememişlerdi Eski aracım 5.7-6 arası ve dizel olunca bana çok geldi açıkçası, ama gene VW kullanan bir kaç arkadaşım (tsi motor) ancak sakin kullanılırsa tüketimin az olduğunu söylediler. Ben halen abartmadan kullanılırsa 9 civarında tutulabileceğini düşünüyorum, ama yanıltmak da istemem :) çünkü benim sattığım arabayla ilgili şehir içinde klima açık 1300-1000 km gidebildiği hakkında atıp tutmalar okumuştum (bunun için tüketim değerlerinin fabrika verilerinden de düşük olması gerekiyor, sadece gülüp geçiyorum). O yüzden kendiniz test aracına binip tüketim değerinin o zamanki ortalamasını alıp öyle karar vermeniz en sağlıklısı olur. Çünkü ben aşırı olmasa da motoru boğmayacak şekilde ancak haşat da etmeyecek şekilde devirli kullanarak 5.5-6.5 arasında tükettim. maksimum da 950 km görebildim tam depoyla, çoğu uzun yol azı da şehir içi olmak kaydıyla. Dolayısıyla bu tip yüksek güç üreten motorlarda motorun cazibesine kapılırsanız, ortalamayı14e bile çekersiniz :)))

Kağıt üzerinde ve fiyata bakılmaz ise vw golfün özellikle motor seçeneklerinde (dizelde otomatik oluşu) biraz daha esnek olduğu düşünülebilir. ancak astranın 1.6 180 hp active selectli cosmo donanım (navi paketli, sunrooflu) seviyesi 53000 civarına alınabiliyorken 59000 civarına (onu da 2000-3000 lira indirim yapacakları varsayımıyla söylüyorum) 1.6 tdi alıp tasarruf edeyim demek ne kadar da mantıksız demekten kendimi alamıyorum. TSI motorlarında bu duyduğum olaydan sonra bende yarattığı izlenim az tüketecek olsa da motoru elime alabilme korkumdan (ve ona ödeyeceğim ekstra paradan) ve yukarıda tekrarladığım sebeplerden ötürü terciğim hep astradan yana olurdu. Ford'un 2. elindeki sıkıntı, renaultun zayıf malzeme kalitesi ve yolda sürekli buzda gidermiş gibi gitmesi, 'pejo' ve 'sitröen'in kötü kaporta ve elektronik aksam şöhretleri, honda ve toyotanın da zayıf donanım motor yelpazesi, beni hep astraya itti. Alman tofaşı da deseler german bird de deseler (bunu ben uydurdum ), araba işi biraz da şans işi. Benzinlikte kaportadan alev çıkaran, ayda bir servise giden BMW yok mu hiç (ilki bi tanıdığımın 3.30unun mu ne başına gelmişti)? hem de o kadar para veriliyor.

Ben araba hakkındaki bilgilerimi paylaşırken, şu VW mükemmel ve sorunsuzmuşçasına tartışmalarına kocaman bir ? koymak istedim, çünkü aslında hiç biri diğerinden 10 kat daha iyi değil genel anlamda, astrayı sürmesi eğlenceliyken, golfte yolculuk rahat mesela yani +lar -ler çok iyi düşünülmeli...

Benden bu kadar :)

İyi forumlar


_____________________________



 
497 Mesaj
18 Şubat 2011; 12:43:32 

süper yazı olmuş
bende evde hem yeni astra var hem de jetta tdi var (bu ay passat olacak)
dediklerin gayet doğru ve fanatiklik olmadan yazılmış
ama şunu da eklemek isterim son dönem reanult özellikle priveledge modellerinde ciddi kalite artışı gösterdi malzeme ve işçilik konusunda
ve uygun fiyata çok üst düzey opsiyonlar alınabiliyor

ama astra nın sürüş keyfi gerçekten çok sportif (eşimin ki 180 hp active select) aralarda istiyorum o bile bayan şöför olmasına rağmen arabaya öyle bir alıştı ki haftada bir bile arabasını değiştirmiyor benim araba ile :))


_____________________________



 
1465 Mesaj
18 Şubat 2011; 14:19:30 

Toyota almakla doğru bir seçim yaptınız bence. 100km de 2 litre az yaksa 50bin km de 4bin tl eder. İkinci eldeki avantajı da extrası.


_____________________________



3314 Mesaj
18 Şubat 2011; 14:59:48 


quote:

Orijinalden alıntı: ugurcugum

Toyota almakla doğru bir seçim yaptınız bence. 100km de 2 litre az yaksa 50bin km de 4bin tl eder. İkinci eldeki avantajı da extrası.


Kesinlikle doğru


_____________________________

Mutluluğu Tüketimde Arayanlar, Birgün Mutluluğu da Tükettiklerinde Çaresiz Kalırlar...
Bildiklerini anlat, ama akıl vermeye kalkma... Anlatılanları iyi dinle, ama hepsini doğru sanma...Sessiz kalmak bir şey bilmediğin anlamına gelmez...Çok konuşmakta çok şey bildiğini göstermez... Herkesi kendine eşit gör, her kim olursa olsun... Bir insanı küçümsemek akılsızlık, çok büyük görmekte korkaklıktır... Cesaret akıldan gelirse cesarettir, bilgisizlikten gelirse cehalettir...


6297 Mesaj
18 Şubat 2011; 17:00:12 

ben de bu araçtan düşünüyorum. servisler garantili lpg takıyormu?


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


 
497 Mesaj
18 Şubat 2011; 21:58:53 

Lpg takmayi dusunuyorsan hic alma bu araci bence



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


649 Mesaj
8 Haziran 2011; 12:55:32 

DSG zaten tartışılmazda smdi burda varılan konu active select kötü bir şanzuman mı vites geçişlei sert deniyor en iyisi gidip showroomda test etmem dsg'ye yetişemez o ayrı bir konu


_____________________________

Citroën C4 Sedan 1.6 HDI 110 HP
Önce gönlün kayar,Sonra hayatın..!

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
24 Şubat 2013; 1:05:26 

Active Select de tam otomatik değil galiba. Easytronic gibi birşey mi?
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.469