- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
ARAÇ KLIMA ve araç klima problemleri-
Bu konudaki kullanicilar:
 
178
Cevap
9
Favori
106210
Tıklama
Sayfa: [1] 3      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Giris
Mesaj


517 Mesaj
11 Mayis 2010; 17:26:29 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Arkadaslar KLIMA ile ilgili sorunlarimizi ve nasil çözümleriz hakkinda paylasalim

---benim aracimin klimasi eskisi kadar sogutmuyor gaz mi ekleniyor kaça mal olur?
---klima bakimlari nasil olur
kaç çesit klima var vs
---klima ile ilgili herseyi yazalim.. simdiden tesekkürler.



< Bu mesaj bu kisi tarafindan degistirildi comanderr -- 29 Mayis 2010; 22:56:48 >
_____________________________

ASUS NOTEBOOK ASUS ZENFONE5 MOBILE


 
3 Mesaj
12 Mayis 2010; 10:47:22 

klima gazi yogunlasiyor bu yüzden eskisi kadar verim alinamiyor tekrar klima gazi konulursa eskisi gibi olur (baska bi sorun yoksa) buda yaklasik50 lira gibi bisi...



2374 Mesaj
12 Mayis 2010; 12:10:27 

Klima konusunda dikkatli olmak lazim.. Klima hastaligi diye birsey var biliyorsunuzdur..

Lejyoner Hastaligi (Klima Hastaligi)
_____________________________

Hazir cep onayi gelmisken yazmayim dedim, yine dayanamadim cepten onaylattim.
VOLVO S40 2007 Dynamic araç satildi, suan S60 2.0 T5 2011 Advance


 
1616 Mesaj
12 Mayis 2010; 13:02:32 

klima yaz kis kullanilmasi gereken bir donanim. kisin kapatir yazin açarsaniz 2 sene sonra gaz felan kalmaz sistemde. klima sistemine ayrica yag konur. klima çalistigi sürece yag sistemde dolasarak keçeleri yaglar. yagli olan keçe gaz kaçirmaz. klimayi kullanmadiginiz zaman keçeler kurur ve gaz kaçagi baslar. gaz kaçagi var ise kaçak tespit ilaci ile birlikte sisteme gaz basilir ve bir süre kullanilir. gaz sistemden kaçtigi yeri fosforlu yesile boyar. kaçak tespit edildikten sonra tamiri yapilir ve kalici olan gaz basilir. yaz kis kullanildigi sürece sistemde kaçak olmaz. haftada en az 10 dakika çalistirilmasi gerekir klimanin.

basit olarak anlatirsak buzdolaplarimiz sürekli çalistigi için kaçeleri yagli kalir ve gaz basma ihtiyaci duymayiz.

ayrica her bakimda polen filtresi degistirilmeli, senede bir sefer de içeriden sistem temizligi yapilmalidir.
_____________________________



4464 Mesaj
12 Mayis 2010; 14:08:16 

peki kisin sicak konumda klima çalistirilmali?
klima'yi çalistirmazsam aracin içi bugu yapiyor.
ayrica isi ayari sicak konumdayken ve klima aktifken yakit tüketimi artar mi?



< Bu mesaj bu kisi tarafindan degistirildi kritios -- 12 Mayis 2010; 14:10:20 >
_____________________________



517 Mesaj
14 Mayis 2010; 17:45:38 


quote:

Orijinalden alinti: impress

klima yaz kis kullanilmasi gereken bir donanim. kisin kapatir yazin açarsaniz 2 sene sonra gaz felan kalmaz sistemde. klima sistemine ayrica yag konur. klima çalistigi sürece yag sistemde dolasarak keçeleri yaglar. yagli olan keçe gaz kaçirmaz. klimayi kullanmadiginiz zaman keçeler kurur ve gaz kaçagi baslar. gaz kaçagi var ise kaçak tespit ilaci ile birlikte sisteme gaz basilir ve bir süre kullanilir. gaz sistemden kaçtigi yeri fosforlu yesile boyar. kaçak tespit edildikten sonra tamiri yapilir ve kalici olan gaz basilir. yaz kis kullanildigi sürece sistemde kaçak olmaz. haftada en az 10 dakika çalistirilmasi gerekir klimanin.

basit olarak anlatirsak buzdolaplarimiz sürekli çalistigi için kaçeleri yagli kalir ve gaz basma ihtiyaci duymayiz.

ayrica her bakimda polen filtresi degistirilmeli, senede bir sefer de içeriden sistem temizligi yapilmalidir.



bütünarkadaslarin cevaplarina tesekkürler
kisin da ara sira klima nin açilmasi gerekliymis bilmiyorduk
araca polen filitresi nasil takilir veya olmayan araçlara takilirmi faydasi nedir?
klimanin sogutma derecesini neye göre ayarlanir otomatik klimaya dönermi aracimin klimasi? slm
_____________________________

ASUS NOTEBOOK ASUS ZENFONE5 MOBILE


 
3 Mesaj
15 Mayis 2010; 8:49:25 

Polen filtresi olmayan araçlarda disaridan gelen toz kil tüy .... Klimanin sogutma radyatorunde toplanir ve zamanla içeriye rütubet kokusu verir sogutma azalir . Polen filtresini Degistirmeside kolaydir hava filtresi gibi genelde torpido yada sileceklerin önünde olur



< Bu mesaj bu kisi tarafindan degistirildi GoRdon5 -- 15 Mayis 2010; 8:50:55 >


3023 Mesaj
15 Mayis 2010; 9:22:28 

arkadaslar çok güzel açiklamalar yapmislar.klimayi erken erken çalistirmanin faydasi vardir.polen filtresi erken erken degismeli yoksa koku yapiyor.
birde arkadaslarin unuttugu bir husus var:klima çalisirken soguk konumda stop edilmemeli.kapatilacaga 5-10 dakika kala sadece hava uflettirilmeliki isi farkindan borularda olusan NEM zamanla kötü kokuya dönüsmesin.koku basladimi onu kaybetmek bir hayli zordur.
_____________________________



953 Mesaj
15 Mayis 2010; 15:43:09 

Merhabalar,
Klima acikken özellikle dur kalklarda , bir ugultu geliyor(mekanik) ve direksiyonla pedallarde hissedilen güçlü bir titresim oluyor.O anda klimayi kapatirsam ses ve kasilma kesiliyor.

Her zaman yapmiyor ancak 2 sefer yapinca kisa zaman içinde killandim.Fikri olan var mi?

Tsk...
_____________________________

Laguna III 2.0T Privilige Business Paket, Iyot mavi, Prins lpg
Memleket : Antalya


1108 Mesaj
15 Mayis 2010; 20:52:19 


quote:

Orijinalden alinti: hezerfen

arkadaslar çok güzel açiklamalar yapmislar.klimayi erken erken çalistirmanin faydasi vardir.polen filtresi erken erken degismeli yoksa koku yapiyor.
birde arkadaslarin unuttugu bir husus var:klima çalisirken soguk konumda stop edilmemeli.kapatilacaga 5-10 dakika kala sadece hava uflettirilmeliki isi farkindan borularda olusan NEM zamanla kötü kokuya dönüsmesin.koku basladimi onu kaybetmek bir hayli zordur.


Koku basladiysa ne yapacagiz?


1653 Mesaj
16 Mayis 2010; 0:55:00 


quote:

Orijinalden alinti: ___Murat___




Koku basladiysa ne yapacagiz?


Koku petek üzerinde olusan nemin bakterilenmeye sebep olmasindan dolayi olusuyor, eger koku arttiysa klima evaparatörüne temizleyici antibakteriyel spreyler sikiliyor.
_____________________________

2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6


 
3 Mesaj
16 Mayis 2010; 0:55:48 


quote:

Orijinalden alinti: alperen_hakki
Merhabalar,
Klima acikken özellikle dur kalklarda , bir ugultu geliyor(mekanik) ve direksiyonla pedallarde hissedilen güçlü bir titresim oluyor.O anda klimayi kapatirsam ses ve kasilma kesiliyor.

Her zaman yapmiyor ancak 2 sefer yapinca kisa zaman içinde killandim.Fikri olan var mi?

Tsk...

Klima kompresorunun kafasindaki manyetik olabilir yada bilyesi tam olarak bilmiyorum ama...



< Bu ileti mobil sürüm kullanilarak atildi >


1653 Mesaj
16 Mayis 2010; 1:01:35 

Bir ipucu da biz verelim,
Klima pompalari yanlis kullanimda ariza yapabilir. Mesela en büyük hata klimayi ilk kez motor yüksek devirdeyken çalistirmaktir. Çünkü klima pompasi hareketini bir kayis yardimiyla motordan alir ve motorun devir hizina göre döner. Ilk çalistirmada pompada yaglama yeni basladigindan asinmalar olabilir, o sebeple rolantide iken çlistirilmali ve 1-2 dakika sonra üst devirlere çikilmalidir. Böylece pompanin ömrü uzun olur.
_____________________________

2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6


953 Mesaj
17 Mayis 2010; 9:06:25 

Yorumda bulunan arkadaslara tsk...

Bir gözlemimi daha yazayim bu konuda .Klimanin fani eskisi gibi güçlü üflemiyor.Kademesini arttiriyorum ama eskisi gibi kuvvetli uflemiyor.Bunu da yeni gözlemlemeye basladim.Asagidaki problemimle alakalimi bilemiyorum ama yorum yapan / yapacak arkadaslara ipucu olabilir.

Tsk...

NOT : Bu arada aracim 2007 Laguna 2, sürücü yolcu bagimsiz sicakligi ayarlanabilen otomatik dijital klima.

quote:

Orijinalden alinti: alperen_hakki

Merhabalar,
Klima acikken özellikle dur kalklarda , bir ugultu geliyor(mekanik) ve direksiyonla pedallarde hissedilen güçlü bir titresim oluyor.O anda klimayi kapatirsam ses ve kasilma kesiliyor.

Her zaman yapmiyor ancak 2 sefer yapinca kisa zaman içinde killandim.Fikri olan var mi?

Tsk...




< Bu mesaj bu kisi tarafindan degistirildi alperen_hakki -- 17 Mayis 2010; 9:07:22 >
_____________________________

Laguna III 2.0T Privilige Business Paket, Iyot mavi, Prins lpg
Memleket : Antalya


398 Mesaj
17 Mayis 2010; 11:35:15 

Arkadaslar aracim 3 yil bitti bende. klimayi çok kullanan birisi degilim. 3 yildir kisin kapatir yazin açarim.polen filtresini yilda bir degistiririm. hiç bir sorun olmadi.


517 Mesaj
24 Mayis 2010; 20:35:59 


quote:

Orijinalden alinti: mustyyyyy




Koku petek üzerinde olusan nemin bakterilenmeye sebep olmasindan dolayi olusuyor, eger koku arttiysa klima evaparatörüne temizleyici antibakteriyel spreyler sikiliyor.

klima evapatörü ne nasil sprey sikilir tarif edermisiniz.
_____________________________

ASUS NOTEBOOK ASUS ZENFONE5 MOBILE


887 Mesaj
26 Mayis 2010; 15:46:21 

hepsiburada ya bak orada araç temizligi bölümünde yada klima dezenfektani diye yazarsan sana gerekli ürünü bulur kullanim talimati ve açiklamasi sitede mevcut
_____________________________

Arsen Lüpen (Arsène Lupin), Fransiz roman karakteridir. Yazari Maurice Leblanc, bu karakteri olustururken ünlü Fransiz anarsist ve akilli bir hirsiz olan Marius Jacob'dan esinlenmistir. Onun için, hirsizlarin piri denilebilinir. Her zaman esprili ve kibardir. Kandan nefret eder, olabildigince silah kullanmaz, Jiu Jitsu bilir, iyi rol yapar, iyi nisancidir. Her zaman istedigini elde eder. Kadinlari kendine âsik etmekte üzerine yoktur fakat her zaman onlari bir sekilde kaybeder.


 
5161 Mesaj
26 Mayis 2010; 16:37:09 

geçen yaz gaz bastirmistim bu yaz yine sogutmamaya basladi. tekrar götürdüm kaçak yok denildi yine gaz basildi bakalim seneye yine sorun yapacak mi?
_____________________________



40 Mesaj
29 Mayis 2010; 15:23:11 

Arkadaslar bende 2004 focus var. Serviste, klima için bir fan mevcut oldugunu klima her çalistiginda devreye girdigini ögrendim.
Ama benim aracimdaki klima fani çalismiyor servis ana fanin idare edecegini söyledi ama sicaklarda klima çalisirken ana fan çok
sik devreye girip rahatsiz ediyor,bide gazin yeni basilmasina polen filtresinin degismesine ragmen eskisi gibi sogutmuyor,
sorun 2.fan olabilir mi, tamiri mümkün mü. Bilgilerini paylasan tüm arkadaslara tesekkürler.


524 Mesaj
29 Mayis 2010; 20:47:47 

Rover 420 gsi MkI klima sistemi 220t lerle ayni

Klima radyatör giris borusu kirik
Klima termostat gibi bisey tel gibi buzdolaplarda da olutor ya disarinin isisina göre falan ayar yapiyor adini bilmiyorum o degisecek ve klima gazi basilacak

Hazir açilmisken contalar degisecek kompresor yagi degisecek

Tahminen kaça malolur ve bodrumda önerebileceginiz usta varmi tesekkürler
_____________________________

ROVER


1653 Mesaj
30 Mayis 2010; 1:00:40 


quote:

Orijinalden alinti: karatren84...

Arkadaslar bende 2004 focus var. Serviste, klima için bir fan mevcut oldugunu klima her çalistiginda devreye girdigini ögrendim.
Ama benim aracimdaki klima fani çalismiyor servis ana fanin idare edecegini söyledi ama sicaklarda klima çalisirken ana fan çok
sik devreye girip rahatsiz ediyor,bide gazin yeni basilmasina polen filtresinin degismesine ragmen eskisi gibi sogutmuyor,
sorun 2.fan olabilir mi, tamiri mümkün mü. Bilgilerini paylasan tüm arkadaslara tesekkürler.

Klima sistemlerinde çift fan bulunur. 1. si aracin ön kisminda radyatöre bitisik olan kondanser adi verilen petek önündedir ki bu klima gazinin çalisma prensibi geregi olusan isiyi disari atmak içindir. 2. fan ise basinçli gazin evaparatörde olusturdugu soguma etkisini araç içine üflemekle görevlidir. Bunu ev klimalarina göre açiklarsak dis ünite içindeki fan isinan borulari sogutur, iç ünitedeki fan ise soguyan borular üzerinden hava üfler. Sizin araçta tahminim kondanser fani arizali çünkü iç fan olsa üfleme etkisi araç içinde hiç olusmazdi. Dis fanin görevi gazin isisini düsürmek olduguna göre, çalismadiginda verim çok düser.
_____________________________

2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6


524 Mesaj
30 Mayis 2010; 12:54:50 

http://www.mgroverturk....e.php?id=6351&mode=view bu da KLIMA TERMOSTATI TORPIDONUN ARKASINDA DURUYOR
_____________________________

ROVER


40 Mesaj
30 Mayis 2010; 16:37:51 

Ilginiz için tesekkür ederim sayin mustyyy,sorumu izah edemedim galiba, sorun tam olarak klima sistemiyle degilde, motorun faniyla ilgili
focusta 2 fan var bitisik, 1.si ana fan harareti engelliyor; 2.si ise 1.den daha zayif, klima her çalistiginda devreye girip klimanin motorun isisini
arttirmasini önlüyormus, o fan arizali oldugu için ana fan sik sik devreye girip rahatsiz ediyor zaman zaman titreme de yapiyor, ama dediginiz kondanser görevini arizali olan o fan yapiyor olabilir mi. Tesekkür ederim.


 
21 Mesaj
8 Haziran 2010; 11:52:59 

selam arkadaslar. fikirlerinize ihtiyacim var. 2004 megane 1 sahibiyim. Klimam yeterli sogutmuyor. Sanayiye gittim bi makineye bagladilar içinde 450 gr gaz varmis. Gaz 700 e tamamlandi. Ancak gene ayni. Polen filtresini degistirdim gene ayni. Dereceyle ölçtüm. Disardan aldigi havayi 13 derece sogutup üflüyor. Devirdaim kismini açtigimda ise 10-11 derece üflüyor. BIr de içerden aldigi havayi 4. kademede daha güçlü üflerken disardan aldigi temiz havayi daha az üflüyor son kademede. Internette arastirdim adamin Tipo su bile 4 derece üflüyor resmini koymus. 5-6 derece üflemeli diyorlar. Sizce klimanin daha soguk üflemesi için neler yapilabilir ? Bir de radyatörün ordaki pervanenin arkasindan geçen gri renkte klima borusu çiplak. Yani üzerinde bi izolasyon malzemesi yok. Motorun sicakligi o boruyu isitmaz mi ?
_____________________________

megane 1 2004 1.4 16v otantik


5318 Mesaj
8 Haziran 2010; 16:00:53 


quote:

Orijinalden alinti: mustyyyyy



Klima sistemlerinde çift fan bulunur. 1. si aracin ön kisminda radyatöre bitisik olan kondanser adi verilen petek önündedir ki bu klima gazinin çalisma prensibi geregi olusan isiyi disari atmak içindir. 2. fan ise basinçli gazin evaparatörde olusturdugu soguma etkisini araç içine üflemekle görevlidir. Bunu ev klimalarina göre açiklarsak dis ünite içindeki fan isinan borulari sogutur, iç ünitedeki fan ise soguyan borular üzerinden hava üfler. Sizin araçta tahminim kondanser fani arizali çünkü iç fan olsa üfleme etkisi araç içinde hiç olusmazdi. Dis fanin görevi gazin isisini düsürmek olduguna göre, çalismadiginda verim çok düser.


Bazi otomobillerde kondenser ve radyatör fani ortaktir.Eger motor arizali ise araç hararet yaptigindada çalismaz.
_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


5318 Mesaj
8 Haziran 2010; 16:07:06 


quote:

Orijinalden alinti: karatren84...

Ilginiz için tesekkür ederim sayin mustyyy,sorumu izah edemedim galiba, sorun tam olarak klima sistemiyle degilde, motorun faniyla ilgili
focusta 2 fan var bitisik, 1.si ana fan harareti engelliyor; 2.si ise 1.den daha zayif, klima her çalistiginda devreye girip klimanin motorun isisini
arttirmasini önlüyormus, o fan arizali oldugu için ana fan sik sik devreye girip rahatsiz ediyor zaman zaman titreme de yapiyor, ama dediginiz kondanser görevini arizali olan o fan yapiyor olabilir mi. Tesekkür ederim.

Klima kondenseri ve motor sogutma radyatörü yan yana mi?Radyatör faninin bulundugu kismin fotografini fanin önünden ve üstünden çekerseniz size daha çok yardimci olabiliriz.
_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


1653 Mesaj
8 Haziran 2010; 16:49:28 


quote:

Orijinalden alinti: muratnet

selam arkadaslar. fikirlerinize ihtiyacim var. 2004 megane 1 sahibiyim. Klimam yeterli sogutmuyor. Sanayiye gittim bi makineye bagladilar içinde 450 gr gaz varmis. Gaz 700 e tamamlandi. Ancak gene ayni. Polen filtresini degistirdim gene ayni. Dereceyle ölçtüm. Disardan aldigi havayi 13 derece sogutup üflüyor. Devirdaim kismini açtigimda ise 10-11 derece üflüyor. BIr de içerden aldigi havayi 4. kademede daha güçlü üflerken disardan aldigi temiz havayi daha az üflüyor son kademede. Internette arastirdim adamin Tipo su bile 4 derece üflüyor resmini koymus. 5-6 derece üflemeli diyorlar. Sizce klimanin daha soguk üflemesi için neler yapilabilir ? Bir de radyatörün ordaki pervanenin arkasindan geçen gri renkte klima borusu çiplak. Yani üzerinde bi izolasyon malzemesi yok. Motorun sicakligi o boruyu isitmaz mi ?


Gaz kontrolü ve polen filtresi degisimine ragmen hala sogutma yetersizse problem klima pompasinda gibi görünüyor, pompa motoru büyük ihtimalle asinmadan dolayi gerekli kompresyonu olusturamiyordur. Klimacida pompa basincina baktirin belli olur. Biraz pahali bir parçadir, insallah sorununuz pompadan degildir.

Klima pompa motorunun ömrünü uzatmak için yukarida yazdigimiz ipuçlarina göz atin.
_____________________________

2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6


 
21 Mesaj
8 Haziran 2010; 21:00:15 

ilgilerinize tesekkürler. yarin izolasyon la alakali resimleri yüklerim. bulundugum yerde klima konusunda uzmanlasmis bir yer olmadigi için sanirim yaz tatilinde memlekette baktiracagim.
_____________________________

megane 1 2004 1.4 16v otantik


 
21 Mesaj
9 Haziran 2010; 10:07:00 

arkadaslar resimdeki gri boru motorun sicakligini aliyor. izolasyon yapilmali mi



Ekteki dosya (1)
_____________________________

megane 1 2004 1.4 16v otantik


 
9 Mesaj
13 Haziran 2010; 23:49:17 

Arkadaslar gögüsteki Klima Kalorifer Havalandirma borulari toz ve kir tabakasi baglamis bu kir ve toz katmanindan nasil kurtulabilirim. Klima Bakteri temizligi için kullanilan sipreylerin bu kir tabakasini kaldirabilecegini sanmiyorum. ne yapmam gerekiyor.
_____________________________

ISA ÇELEBI


6695 Mesaj
13 Haziran 2010; 23:52:25 

Klima gazi bitmisti aracimda. Geçen polen filtresinide degistirip gazi doldurttum toplam 130 Liraya.

Fakat bugün klimanin sogutmadigini fark edip kaputu açtim baktim ve hortumda kaçak oldugunu fark ettim.

Tek çözüm servise gitmek mi , yoksa kendimde yapabilirmiyim
_____________________________



 
9 Mesaj
14 Haziran 2010; 21:22:15 

Kardes önce servise gidip nasil yapacaklarini ögrenmen lazim
zaten gazi azaldigi için gideceksin
en iyisi gidip ögren nasil yaptiklarini. bundan sonra basina gelirse kendin yaparsin
_____________________________

ISA ÇELEBI


 
9 Mesaj
15 Haziran 2010; 0:10:16 

arkadaslar derdime derman.
Kalorifer ve havalandirma borulari kir baglamis bu nasil temizlenir. Bakteri temizleyici sipreyler bu kir tabakasini kaldirirmi
_____________________________

ISA ÇELEBI


1653 Mesaj
15 Haziran 2010; 1:04:46 


quote:

Orijinalden alinti: ~Trabzon61~

Klima gazi bitmisti aracimda. Geçen polen filtresinide degistirip gazi doldurttum toplam 130 Liraya.

Fakat bugün klimanin sogutmadigini fark edip kaputu açtim baktim ve hortumda kaçak oldugunu fark ettim.

Tek çözüm servise gitmek mi , yoksa kendimde yapabilirmiyim


Klima gazi 2 sebepten kaçar, biri bakir borularda kirik ya da çatlak olursa, digeri de conta noktalarindan...

Borularda çatlak varsa kaynak yapilir, contalarda ise sorun o zaman contalar degistirilir.
_____________________________

2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6


6695 Mesaj
15 Haziran 2010; 1:12:49 

quote:

Orijinalden alinti: celebisa


quote:

Orijinalden alinti: mustyyyyy







Ekteki dosya (1)
_____________________________



517 Mesaj
15 Haziran 2010; 23:35:11 

Klima iyi sogutmuyordu klimaci da gaz yeniden dolduruldu:50 tl klima petegi basinçli
su ile yikandi simdi güzel sogutuyor zaten havalarda bu ara sicak oh be dünya varmis
klimadan gelen koku da kayboldu.
usta 2 yil gider dedi bu gaz ile.
Bu arada cevap veren arkadaslara cok tesekkür ler faydali oldu faydali bilgiler aldik..
_____________________________

ASUS NOTEBOOK ASUS ZENFONE5 MOBILE


 
9 Mesaj
17 Haziran 2010; 1:08:15 

Madem Iki Gündür bir fikir veren yok. Havaladirma borularindaki kir tabakasini temizlemek için Tüfek Temizlerkenki gibi harbiye çekerek, Yani ince esnek biseyin ucuna kolonyali bezi dolayip içeriye dogru sokup çikaracam. Ondan sonra belki bakteri temizleyici sipreylerden kullanirim. Sonra klima gazini kontrol ettirip yola devam
_____________________________

ISA ÇELEBI


181 Mesaj
20 Haziran 2010; 10:46:51 

klima yi devreye sokunca ön torpidodan yani aracin içindeki radyatörden ses geliyo.. sanki hava kaçiriyo.... AMA SÜREKLI
_____________________________



398 Mesaj
22 Haziran 2010; 11:02:14 


quote:

Orijinalden alinti: komador

Arkadaslar aracim 3 yil bitti bende. klimayi çok kullanan birisi degilim. 3 yildir kisin kapatir yazin açarim.polen filtresini yilda bir degistiririm. hiç bir sorun olmadi.

Bu yazimi bir ay önce yazmistim göze geldik,nazar degdi 2 gün önce pazar günü 15 dk filan çalistirdim klimam sogutuyordu. bugün açtigimda hiç sogutmadi. gazi bitmistir herhalde.


398 Mesaj
22 Haziran 2010; 15:01:03 

Klima gazinda miktar ne kadardir. klimaya göre dolan gazin miktari degisiyormu .


5318 Mesaj
22 Haziran 2010; 15:57:01 


quote:

Orijinalden alinti: komador

Klima gazinda miktar ne kadardir. klimaya göre dolan gazin miktari degisiyormu .


Evet farklidir.Ayni markanin modellerinde farklidir.Hatta ayni modelde kompresör tipine göre farklilik gösterebilir.
_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


398 Mesaj
22 Haziran 2010; 16:05:42 

Çok tesekkürler. Benim aracin 1998 model 1.6 gl opel vectradir. bu araçlara ne kadar klima gazi doldurulmasi gerekir. birde dolum fiyati nedir acaba


5318 Mesaj
22 Haziran 2010; 17:20:22 


quote:

Orijinalden alinti: komador

Çok tesekkürler. Benim aracin 1998 model 1.6 gl opel vectradir. bu araçlara ne kadar klima gazi doldurulmasi gerekir. birde dolum fiyati nedir acaba


Araciniz hakkinda bir bilgim yok ancak Renault modelleri için yardimci olabilirim.
_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


517 Mesaj
3 Agustos 2010; 13:45:03 



Klima açik iken % kaç daha fazla yakit harcariz? * klimali araç ile nasil tasarruflu araba kullaniriz tessekür.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
_____________________________

ASUS NOTEBOOK ASUS ZENFONE5 MOBILE


355 Mesaj
3 Agustos 2010; 23:46:14 


quote:

Orijinalden alinti: comanderr


Klima açik iken % kaç daha fazla yakit harcariz? * klimali araç ile nasil tasarruflu araba kullaniriz tessekür.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

klimanin yakita etkisi %3-5 diye biliyorum.
Benim sorunum klima açtigimda ön camin disaridan bugulanmasi. Bu herkeste mi oluyor acaba??



< Bu ileti mobil sürüm kullanilarak atildi >
Buna gelen 1 yanıtı gör.


381 Mesaj
14 Aralik 2010; 15:49:59 

Merhaba arkadaslar. Benim aracimda da klima ile ilgili bir problemim var. Aslinda direk klima degil sorun, hava hattiyla ilgili daha çok...

Klima hava menfezlerinden devamli olarak kirli, pis sünger parçalari geliyor, aracimi alali bir yil oluyor, bir yildir devamli geliyor. Bazen büyük parçalar, bazen de küçük küçük, minik minik parçalar. Ve igrenç bir sekilde kir olusturuyor bunlar. Dokundugu yerleri kirletiyor. Bunlardan nasil kurtulabilirim? Nerden geliyor bunlar? Yardimci olacak birileri çikarsa çok sevinirim saygilar
_____________________________

Dogruluk sonsuzlugun günesidir. Nasil olsa dogar.


1653 Mesaj
15 Aralik 2010; 0:27:00 


quote:

Orijinalden alinti: d_darko

Merhaba arkadaslar. Benim aracimda da klima ile ilgili bir problemim var. Aslinda direk klima degil sorun, hava hattiyla ilgili daha çok...

Klima hava menfezlerinden devamli olarak kirli, pis sünger parçalari geliyor, aracimi alali bir yil oluyor, bir yildir devamli geliyor. Bazen büyük parçalar, bazen de küçük küçük, minik minik parçalar. Ve igrenç bir sekilde kir olusturuyor bunlar. Dokundugu yerleri kirletiyor. Bunlardan nasil kurtulabilirim? Nerden geliyor bunlar? Yardimci olacak birileri çikarsa çok sevinirim saygilar


Araçlarin ön gögüs içlerinde çok miktarda kablo demetleri bulunmakta ve bu kablolarin çevresi hareket halinde gögüs içinde ses yapmamalari için süngerlerle kaplidir. Büyük ihtimalle aracin gögüs bölümü daha önce sökülmüs ve geri montajlanirken bu süngerler parçalanmis veya plastik aksam kenarlarina sikisarak zamanla kopmus simdi de ara ara havalandirmadan atiliyor... bu bir tahmin ama aklima daha mantikli olasi bir sebep gelmiyor.
_____________________________

2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6


381 Mesaj
15 Aralik 2010; 13:04:00 

Sagol arkadasim cevabin için...

Peki bunu nasil düzeltebilirim? Kime gitmem gerek? Adana'da hangi usta bu iste iyidir? tskler...


quote:

Orijinalden alinti: mustyyyyy




Araçlarin ön gögüs içlerinde çok miktarda kablo demetleri bulunmakta ve bu kablolarin çevresi hareket halinde gögüs içinde ses yapmamalari için süngerlerle kaplidir. Büyük ihtimalle aracin gögüs bölümü daha önce sökülmüs ve geri montajlanirken bu süngerler parçalanmis veya plastik aksam kenarlarina sikisarak zamanla kopmus simdi de ara ara havalandirmadan atiliyor... bu bir tahmin ama aklima daha mantikli olasi bir sebep gelmiyor.

_____________________________

Dogruluk sonsuzlugun günesidir. Nasil olsa dogar.


517 Mesaj
25 Temmuz 2011; 21:41:22