Şimdi Ara

golf 1.6 ile rampada turbo dizelleri geçiyorum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
1
Favori
15.616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar 2008 golf 1.6 102hp düz vites aracım var.Hergün b.çekmece y.bosna arası gidip geliyorum dolayısıyla b.çekmece yokuşunu çogunuz bilir ortalarına dogru bir viraj var o virajı dönünce yokuş iyice dikleşiyor ve bu viraj bitiminde çogu zaman yoldanmıdır nedir herkez gaza yükleniyor ben bu rampa çekişmesinde golf 1.6 aracımla megane 3 105hp lik dizel-toyota 1.4 d4d-pejo 308 1.6 hdi-volvo s40 1.6d-accent 1.5 crdi araçları geçtim bunların arasında beni en çok zorlayan pejo 308 oldu şimdi biliyorum cogu kişi hakarete varan sözler bile söylicek ama gerçek bu golf 1.6 hitler motoru dediginiz benimde performansını begenmedigim araç bu araçları rampada 2.vitesle baslayan bu yarışı önde tamamlıyor demekki bu dizeller benzinli yeni teknoloji 1.6 120bg araçların yanına bile yaklaşamaz.bu arada şöförde hata vardır derseniz sanmıyorum çünkü araçların gaza sonuna kadar yüklendikleri gayet açık belli oluyordu.







  • Araçların hepsinin dışarıdan dizel olduklarının ve gaza tam olarak bastıklarının anlaşılabilmesi, doğru viteste olduklarının bilinmesi, sürücülerin sizin onları geçmeye çalıştığınızı bilmesi vs...

    Forumda spekülatif konular açmaya ve böyle doğruluğu netleştirilmemiş yargıları paylaşmaya hiç gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    Arkadaslar 2008 golf 1.6 102hp düz vites aracım var.Hergün b.çekmece y.bosna arası gidip geliyorum dolayısıyla b.çekmece yokuşunu çogunuz bilir ortalarına dogru bir viraj var o virajı dönünce yokuş iyice dikleşiyor ve bu viraj bitiminde çogu zaman yoldanmıdır nedir herkez gaza yükleniyor ben bu rampa çekişmesinde golf 1.6 aracımla megane 3 105hp lik dizel-toyota 1.4 d4d-pejo 308 1.6 hdi-volvo s40 1.6d-accent 1.5 crdi araçları geçtim bunların arasında beni en çok zorlayan pejo 308 oldu şimdi biliyorum cogu kişi hakarete varan sözler bile söylicek ama gerçek bu golf 1.6 hitler motoru dediginiz benimde performansını begenmedigim araç bu araçları rampada 2.vitesle baslayan bu yarışı önde tamamlıyor demekki bu dizeller benzinli yeni teknoloji 1.6 120bg araçların yanına bile yaklaşamaz.bu arada şöförde hata vardır derseniz sanmıyorum çünkü araçların GAZA SONUNA KADAR YÜKLENDİKLERİ gayet açık belli oluyordu.

    Geçmiş olabilirsiniz inanırımda gaza sonuna kadar yüklendikleri nasıl belli oluyordu o kısmını anlayamadım yan kapıları şeffa felanmıydı bu saydığınız araçların???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    Araçların hepsinin dışarıdan dizel olduklarının ve gaza tam olarak bastıklarının anlaşılabilmesi, doğru viteste olduklarının bilinmesi, sürücülerin sizin onları geçmeye çalıştığınızı bilmesi vs...

    Forumda spekülatif konular açmaya ve böyle doğruluğu netleştirilmemiş yargıları paylaşmaya hiç gerek yok.




    +102
  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    Arkadaslar 2008 golf 1.6 102hp düz vites aracım var.Hergün b.çekmece y.bosna arası gidip geliyorum dolayısıyla b.çekmece yokuşunu çogunuz bilir ortalarına dogru bir viraj var o virajı dönünce yokuş iyice dikleşiyor ve bu viraj bitiminde çogu zaman yoldanmıdır nedir herkez gaza yükleniyor ben bu rampa çekişmesinde golf 1.6 aracımla megane 3 105hp lik dizel-toyota 1.4 d4d-pejo 308 1.6 hdi-volvo s40 1.6d-accent 1.5 crdi araçları geçtim bunların arasında beni en çok zorlayan pejo 308 oldu şimdi biliyorum cogu kişi hakarete varan sözler bile söylicek ama gerçek bu golf 1.6 hitler motoru dediginiz benimde performansını begenmedigim araç bu araçları rampada 2.vitesle baslayan bu yarışı önde tamamlıyor demekki bu dizeller benzinli yeni teknoloji 1.6 120bg araçların yanına bile yaklaşamaz.bu arada şöförde hata vardır derseniz sanmıyorum çünkü araçların GAZA SONUNA KADAR YÜKLENDİKLERİ gayet açık belli oluyordu.

    Geçmiş olabilirsiniz inanırımda gaza sonuna kadar yüklendikleri nasıl belli oluyordu o kısmını anlayamadım yan kapıları şeffa felanmıydı bu saydığınız araçların???
    gaza yüklendikleri belli oluyor işte motor seslerinden ve aracın kafa kaldırmasından 2.vitesden 3.vitese atışından basbaya belli oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    Arkadaslar 2008 golf 1.6 102hp düz vites aracım var.Hergün b.çekmece y.bosna arası gidip geliyorum dolayısıyla b.çekmece yokuşunu çogunuz bilir ortalarına dogru bir viraj var o virajı dönünce yokuş iyice dikleşiyor ve bu viraj bitiminde çogu zaman yoldanmıdır nedir herkez gaza yükleniyor ben bu rampa çekişmesinde golf 1.6 aracımla megane 3 105hp lik dizel-toyota 1.4 d4d-pejo 308 1.6 hdi-volvo s40 1.6d-accent 1.5 crdi araçları geçtim bunların arasında beni en çok zorlayan pejo 308 oldu şimdi biliyorum cogu kişi hakarete varan sözler bile söylicek ama gerçek bu golf 1.6 hitler motoru dediginiz benimde performansını begenmedigim araç bu araçları rampada 2.vitesle baslayan bu yarışı önde tamamlıyor demekki bu dizeller benzinli yeni teknoloji 1.6 120bg araçların yanına bile yaklaşamaz.bu arada şöförde hata vardır derseniz sanmıyorum çünkü araçların gaza sonuna kadar yüklendikleri gayet açık belli oluyordu.


    bende tam aksine şirket aracım astra h kasa 105 ile bir çok c sınıfı dizelle rampada baş edemiyorum sanırım hitler motorun çekişi daha yüksek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    Arkadaslar 2008 golf 1.6 102hp düz vites aracım var.Hergün b.çekmece y.bosna arası gidip geliyorum dolayısıyla b.çekmece yokuşunu çogunuz bilir ortalarına dogru bir viraj var o virajı dönünce yokuş iyice dikleşiyor ve bu viraj bitiminde çogu zaman yoldanmıdır nedir herkez gaza yükleniyor ben bu rampa çekişmesinde golf 1.6 aracımla megane 3 105hp lik dizel-toyota 1.4 d4d-pejo 308 1.6 hdi-volvo s40 1.6d-accent 1.5 crdi araçları geçtim bunların arasında beni en çok zorlayan pejo 308 oldu şimdi biliyorum cogu kişi hakarete varan sözler bile söylicek ama gerçek bu golf 1.6 hitler motoru dediginiz benimde performansını begenmedigim araç bu araçları rampada 2.vitesle baslayan bu yarışı önde tamamlıyor demekki bu dizeller benzinli yeni teknoloji 1.6 120bg araçların yanına bile yaklaşamaz.bu arada şöförde hata vardır derseniz sanmıyorum çünkü araçların gaza sonuna kadar yüklendikleri gayet açık belli oluyordu.


    bende tam aksine şirket aracım astra h kasa 105 ile bir çok c sınıfı dizelle rampada baş edemiyorum sanırım hitler motorun çekişi daha yüksek

    inanmicaksın ama 1.6 benzinli astrasyıda o rampada geçtim.




  • Hakarete gerek yok.

    Uygun viteste ve gaz pedalına bastıktan sonra aracın doğru güç çizgisi ve doğru tork bandı kesişmesinde ivmelenmeyi iyi bir şekilde yapacağından eminim. 2006 model FIAT Grande Punto ile 155 km/h'dan fazla hız yapmaz diyen benzer araç sahiplerinin aksine düşük vites ve yüksek devirle araca geçerli bir ivmelenme kazandırdıktan sorna (akselerasyon) yüksek viteste 170 hatta 180 km/h'ya kadar çıkabildiğini gördüm, hem de 8V SOHC motor, LPG'de.

    Ancak şundan emin olun ki yakıt tasarrufu hususunda bilhassa COMMON RAIL motorlar ipi göğüslemekte ve VW'nin 1.6 TDI motoru 4.1 litre/100 km değerini spesifikasyonlarında belirtmektedir; keza PSA FORD VOLVO'ların dizel motorları da aynı şekilde bu ülkenin ihtiyaç duyduğu düşük yakıt tüketimi sunabilmektedirler.

    1.6 MPI 102 HP 8V SOHC motor üretimi hızlı ve yapımı ucuz, parçası az, teknolojisi eski ama bunlar bu motorun işe yaramaz veya demode olduğunu değil, vergisi ile ülkemize ve yapısı ile de LPG'ye uygunluğundan ötürü tercih ediliyor. Bizde satılan motorlardan mesela Japonların, Suriyelilerin ve ABD'lilerin haberi bile yok. Aslında otomobil satın alanların çoğunun aklında performans veya teknolojiden ziyade tek bir şey var ki o da TASARRUF, TASARRUF ve TASARRUF...

    3,75 TL benzin ve 3,00 TL dizel fiyatında teknoloji ve yüksek güç ne yazık ki gölgeleniyor. Doğal olarak da herkes elindeki araçtan ve motordan en iyisini çıkarmaya çalışıyor. Sizin aracın motoru eminim iyice açılmıştır. İyi açılan motor az yakar, performanslı olur (ne sağırdır ve ne de aşınmıştır). Mesela kimin altında 2.0 TDI 170 HP GOLF olsaydı herhalde bu mesajı yazmaya ihtiyaç duymazdı.

    Hatırladığım kadarı ile sizin aracınız uzun yolda da benzinde çok az yakıyordu. Tasarruf ve performansı bir arada birleştirebildiğiniz için tebrik ederim.

    Selamlar,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    Arkadaslar 2008 golf 1.6 102hp düz vites aracım var.Hergün b.çekmece y.bosna arası gidip geliyorum dolayısıyla b.çekmece yokuşunu çogunuz bilir ortalarına dogru bir viraj var o virajı dönünce yokuş iyice dikleşiyor ve bu viraj bitiminde çogu zaman yoldanmıdır nedir herkez gaza yükleniyor ben bu rampa çekişmesinde golf 1.6 aracımla megane 3 105hp lik dizel-toyota 1.4 d4d-pejo 308 1.6 hdi-volvo s40 1.6d-accent 1.5 crdi araçları geçtim bunların arasında beni en çok zorlayan pejo 308 oldu şimdi biliyorum cogu kişi hakarete varan sözler bile söylicek ama gerçek bu golf 1.6 hitler motoru dediginiz benimde performansını begenmedigim araç bu araçları rampada 2.vitesle baslayan bu yarışı önde tamamlıyor demekki bu dizeller benzinli yeni teknoloji 1.6 120bg araçların yanına bile yaklaşamaz.bu arada şöförde hata vardır derseniz sanmıyorum çünkü araçların gaza sonuna kadar yüklendikleri gayet açık belli oluyordu.


    bende tam aksine şirket aracım astra h kasa 105 ile bir çok c sınıfı dizelle rampada baş edemiyorum sanırım hitler motorun çekişi daha yüksek

    inanmicaksın ama 1.6 benzinli astrasyıda o rampada geçtim.

    Alıntıları Göster
    Günün konusu belli oldu arkadaşalr akşama görün siz şimdi yorumları




  • yalan yanlış şeyler yazmaktan ne anlıyorsunuz. o saydığın araçları belki 1. viteste geçebilirsin 2. ve 3. viteste dizeller patinaj çekiyor.. tam gazda . biraz atıp tutarsın tamam da bu kadar desteksiz atılmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Hakarete gerek yok.

    Uygun viteste ve gaz pedalına bastıktan sonra aracın doğru güç çizgisi ve doğru tork bandı kesişmesinde ivmelenmeyi iyi bir şekilde yapacağından eminim. 2006 model FIAT Grande Punto ile 155 km/h'dan fazla hız yapmaz diyen benzer araç sahiplerinin aksine düşük vites ve yüksek devirle araca geçerli bir ivmelenme kazandırdıktan sorna (akselerasyon) yüksek viteste 170 hatta 180 km/h'ya kadar çıkabildiğini gördüm, hem de 8V SOHC motor, LPG'de.

    Ancak şundan emin olun ki yakıt tasarrufu hususunda bilhassa COMMON RAIL motorlar ipi göğüslemekte ve VW'nin 1.6 TDI motoru 4.1 litre/100 km değerini spesifikasyonlarında belirtmektedir; keza PSA FORD VOLVO'ların dizel motorları da aynı şekilde bu ülkenin ihtiyaç duyduğu düşük yakıt tüketimi sunabilmektedirler.

    1.6 MPI 102 HP 8V SOHC motor üretimi hızlı ve yapımı ucuz, parçası az, teknolojisi eski ama bunlar bu motorun işe yaramaz veya demode olduğunu değil, vergisi ile ülkemize ve yapısı ile de LPG'ye uygunluğundan ötürü tercih ediliyor. Bizde satılan motorlardan mesela Japonların, Suriyelilerin ve ABD'lilerin haberi bile yok. Aslında otomobil satın alanların çoğunun aklında performans veya teknolojiden ziyade tek bir şey var ki o da TASARRUF, TASARRUF ve TASARRUF...

    3,75 TL benzin ve 3,00 TL dizel fiyatında teknoloji ve yüksek güç ne yazık ki gölgeleniyor. Doğal olarak da herkes elindeki araçtan ve motordan en iyisini çıkarmaya çalışıyor. Sizin aracın motoru eminim iyice açılmıştır. İyi açılan motor az yakar, performanslı olur (ne sağırdır ve ne de aşınmıştır). Mesela kimin altında 2.0 TDI 170 HP GOLF olsaydı herhalde bu mesajı yazmaya ihtiyaç duymazdı.

    Hatırladığım kadarı ile sizin aracınız uzun yolda da benzinde çok az yakıyordu. Tasarruf ve performansı bir arada birleştirebildiğiniz için tebrik ederim.

    Selamlar,

    Taner Göde
    Ekleme:

    2007'de kuzenimin sedan 1.6 TCDI FORD FOCUS'u ile Adana Öğretmenler Bulvarında pedala basınca 109 PS'in değil 240 NM (doğru hatırlıyorsam) torku sırtımda iyice hissetmiştim. Bunu da düz yolda 1.6 litre turbosuz benzinli bir motorda göremedim. Yokuşta dizeller düşük devirde turbo deliğine yakalanmışlardır, sizin rampada düşük devirde giden ve henüz eksoz gazlarının çeviremediği turbonun gücünden mağdur olan turbo dizelleri geçememeniz büyük olasılıkla bundandır. 1.6 MPI 102 HP 8V SOHC motorda turbo yok, atmosferik ve düşük vites ile yüksek devirde gücün tümünü ve torkun tümünü ön tekerlere iletebilirsiniz.

    Düz yolda ise TDCI CRDI CDI TDI motorlar gazyağıın kendi kendini ateşlemesi ile piston ve biyel kolunu muazzam bir kuvvetle aşağıya indirmesini hissetmek harika bir duygudur.

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    Arkadaslar 2008 golf 1.6 102hp düz vites aracım var.Hergün b.çekmece y.bosna arası gidip geliyorum dolayısıyla b.çekmece yokuşunu çogunuz bilir ortalarına dogru bir viraj var o virajı dönünce yokuş iyice dikleşiyor ve bu viraj bitiminde çogu zaman yoldanmıdır nedir herkez gaza yükleniyor ben bu rampa çekişmesinde golf 1.6 aracımla megane 3 105hp lik dizel-toyota 1.4 d4d-pejo 308 1.6 hdi-volvo s40 1.6d-accent 1.5 crdi araçları geçtim bunların arasında beni en çok zorlayan pejo 308 oldu şimdi biliyorum cogu kişi hakarete varan sözler bile söylicek ama gerçek bu golf 1.6 hitler motoru dediginiz benimde performansını begenmedigim araç bu araçları rampada 2.vitesle baslayan bu yarışı önde tamamlıyor demekki bu dizeller benzinli yeni teknoloji 1.6 120bg araçların yanına bile yaklaşamaz.bu arada şöförde hata vardır derseniz sanmıyorum çünkü araçların gaza sonuna kadar yüklendikleri gayet açık belli oluyordu.


    bende tam aksine şirket aracım astra h kasa 105 ile bir çok c sınıfı dizelle rampada baş edemiyorum sanırım hitler motorun çekişi daha yüksek

    inanmicaksın ama 1.6 benzinli astrasyıda o rampada geçtim.

    Alıntıları Göster
    hitler goes wild

    Hitler wütend weg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    hitler goes wild

    Hitler wütend weg

    Alıntıları Göster
    Dizel motorları yabana atmamak lazım. Burada dizellerin ne kadar güç ürettiğini ve torkla o krank milini nasıl çevirdiğinizi biliyoruz.
    Yokuş, rampa gibi yerlerde durum değişir ama rampaya düşük vites ve 2000+ devirde giriyorsa bir dizel o zaman benzinli zor yetişir.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 3 Mayıs 2010; 15:14:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: I will be back

    yalan yanlış şeyler yazmaktan ne anlıyorsunuz. o saydığın araçları belki 1. viteste geçebilirsin 2. ve 3. viteste dizeller patinaj çekiyor.. tam gazda . biraz atıp tutarsın tamam da bu kadar desteksiz atılmaz
    belki corolla gibi gizli beygirleri vardır şaka bir yana o araçların torku yüksek yokuşta daha iyi tırmanırlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Hakarete gerek yok.

    Uygun viteste ve gaz pedalına bastıktan sonra aracın doğru güç çizgisi ve doğru tork bandı kesişmesinde ivmelenmeyi iyi bir şekilde yapacağından eminim. 2006 model FIAT Grande Punto ile 155 km/h'dan fazla hız yapmaz diyen benzer araç sahiplerinin aksine düşük vites ve yüksek devirle araca geçerli bir ivmelenme kazandırdıktan sorna (akselerasyon) yüksek viteste 170 hatta 180 km/h'ya kadar çıkabildiğini gördüm, hem de 8V SOHC motor, LPG'de.

    Ancak şundan emin olun ki yakıt tasarrufu hususunda bilhassa COMMON RAIL motorlar ipi göğüslemekte ve VW'nin 1.6 TDI motoru 4.1 litre/100 km değerini spesifikasyonlarında belirtmektedir; keza PSA FORD VOLVO'ların dizel motorları da aynı şekilde bu ülkenin ihtiyaç duyduğu düşük yakıt tüketimi sunabilmektedirler.

    1.6 MPI 102 HP 8V SOHC motor üretimi hızlı ve yapımı ucuz, parçası az, teknolojisi eski ama bunlar bu motorun işe yaramaz veya demode olduğunu değil, vergisi ile ülkemize ve yapısı ile de LPG'ye uygunluğundan ötürü tercih ediliyor. Bizde satılan motorlardan mesela Japonların, Suriyelilerin ve ABD'lilerin haberi bile yok. Aslında otomobil satın alanların çoğunun aklında performans veya teknolojiden ziyade tek bir şey var ki o da TASARRUF, TASARRUF ve TASARRUF...

    3,75 TL benzin ve 3,00 TL dizel fiyatında teknoloji ve yüksek güç ne yazık ki gölgeleniyor. Doğal olarak da herkes elindeki araçtan ve motordan en iyisini çıkarmaya çalışıyor. Sizin aracın motoru eminim iyice açılmıştır. İyi açılan motor az yakar, performanslı olur (ne sağırdır ve ne de aşınmıştır). Mesela kimin altında 2.0 TDI 170 HP GOLF olsaydı herhalde bu mesajı yazmaya ihtiyaç duymazdı.

    Hatırladığım kadarı ile sizin aracınız uzun yolda da benzinde çok az yakıyordu. Tasarruf ve performansı bir arada birleştirebildiğiniz için tebrik ederim.

    Selamlar,

    Taner Göde

    evet benim araç uzun yolda sabit 100-110km ile gidince baya az yakıyor istanbul-adana arası denedim yolbilgisayarının resimleri aşagıda 125km yol gittikten sonra bu resimleri çektim.
     golf 1.6 ile rampada turbo dizelleri geçiyorum.

     golf 1.6 ile rampada turbo dizelleri geçiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmeta60 -- 3 Mayıs 2010; 15:16:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    hitler goes wild

    Hitler wütend weg

    Alıntıları Göster
    Bence her iki tarafta bilinçli olarak yarışssa turbo dizeller geçer...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    Arkadaslar 2008 golf 1.6 102hp düz vites aracım var.Hergün b.çekmece y.bosna arası gidip geliyorum dolayısıyla b.çekmece yokuşunu çogunuz bilir ortalarına dogru bir viraj var o virajı dönünce yokuş iyice dikleşiyor ve bu viraj bitiminde çogu zaman yoldanmıdır nedir herkez gaza yükleniyor ben bu rampa çekişmesinde golf 1.6 aracımla megane 3 105hp lik dizel-toyota 1.4 d4d-pejo 308 1.6 hdi-volvo s40 1.6d-accent 1.5 crdi araçları geçtim bunların arasında beni en çok zorlayan pejo 308 oldu şimdi biliyorum cogu kişi hakarete varan sözler bile söylicek ama gerçek bu golf 1.6 hitler motoru dediginiz benimde performansını begenmedigim araç bu araçları rampada 2.vitesle baslayan bu yarışı önde tamamlıyor demekki bu dizeller benzinli yeni teknoloji 1.6 120bg araçların yanına bile yaklaşamaz.bu arada şöförde hata vardır derseniz sanmıyorum çünkü araçların gaza sonuna kadar yüklendikleri gayet açık belli oluyordu.


    bende tam aksine şirket aracım astra h kasa 105 ile bir çok c sınıfı dizelle rampada baş edemiyorum sanırım hitler motorun çekişi daha yüksek
    aslında yüksek devirde mümkün , 100 km hızla 3 vitede gazlarsan dizelin torku traş olur , ama arkadasın diğer aracların tam gittiğini nasıl anladığını çözemedim .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Ekleme:

    2007'de kuzenimin sedan 1.6 TCDI FORD FOCUS'u ile Adana Öğretmenler Bulvarında pedala basınca 109 PS'in değil 240 NM (doğru hatırlıyorsam) torku sırtımda iyice hissetmiştim. Bunu da düz yolda 1.6 litre turbosuz benzinli bir motorda göremedim. Yokuşta dizeller düşük devirde turbo deliğine yakalanmışlardır, sizin rampada düşük devirde giden ve henüz eksoz gazlarının çeviremediği turbonun gücünden mağdur olan turbo dizelleri geçememeniz büyük olasılıkla bundandır. 1.6 MPI 102 HP 8V SOHC motorda turbo yok, atmosferik ve düşük vites ile yüksek devirde gücün tümünü ve torkun tümünü ön tekerlere iletebilirsiniz.

    Düz yolda ise TDCI CRDI CDI TDI motorlar gazyağıın kendi kendini ateşlemesi ile piston ve biyel kolunu muazzam bir kuvvetle aşağıya indirmesini hissetmek harika bir duygudur.

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    Saydığın dizeller 3000d/d 5.viteste 130km/hdan aşağı gitmezler.Senin aracın ise 100km/h ile gidebilir.Diyorsun ki 2.vitese atarak hepsini tırmanışta geçiyorum.Sen 40-50km/h düşüp 2. vitese atarak aracının devrini 3500e çıkarıyosun turbo dizellerde ise kullanıcısı pek vites küçültmez turbodan dolayı vites küçültmeye alışamaz.O yüzden turbo dizeller o son dik bölüme 3. viteste başlıyodur ki devirleri muhtemelen 1500d/d oluyodur tabi turbo devreye girene kadar devirlenene kadar gaza basıp zengin karışıma çevirdikleri için egzostlarından siyah duman çıkmaya başlıyodur.Sen yüksek devir ve küçük vitesin ile maksimum torkunu diğerlerine göre yere daha iyi iletebildiğin için geçiyor olabilirsin ama turbosu devreye giren bir dizel sana dumanını yutturmakla mükelleftir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheAltuns

    Bence her iki tarafta bilinçli olarak yarışssa turbo dizeller geçer...

    Alıntıları Göster
    doğru viteste deviri dibine kadar dayayınca (kısaca benzine acımazsak) dizel falan hikaye olur eğer hp olarak arada uçurum yoksa. çok şaşırılacak birşey değil.
  • Dizelin devri düşük olduğundan turbo çevirecek kadar gaz eksoz gazı basıncı da bu nedenle hemen oluşmaz. Yıllardır bu sorunu aşmaya çalışıyorlar, "turbo deliği" ("Turboloch", Alm.) de bu teknolojik fenomenin bir sonucu. 5 gün kullandığım FIAT Linea 1.3 MultiJet araca alışmam bundan ötürü biraz zordu, benzinde ayağımı gaz pedalına sabit basmaya alışmışım ama FIAT Linea 1.3 MultiJet 2-3 saniye sonra hızlanınca ayak uydurmam gerekti.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Saydığın dizeller 3000d/d 5.viteste 130km/hdan aşağı gitmezler.Senin aracın ise 100km/h ile gidebilir.Diyorsun ki 2.vitese atarak hepsini tırmanışta geçiyorum.Sen 40-50km/h düşüp 2. vitese atarak aracının devrini 3500e çıkarıyosun turbo dizellerde ise kullanıcısı pek vites küçültmez turbodan dolayı vites küçültmeye alışamaz.O yüzden turbo dizeller o son dik bölüme 3. viteste başlıyodur ki devirleri muhtemelen 1500d/d oluyodur tabi turbo devreye girene kadar devirlenene kadar gaza basıp zengin karışıma çevirdikleri için egzostlarından siyah duman çıkmaya başlıyodur.Sen yüksek devir ve küçük vitesin ile maksimum torkunu diğerlerine göre yere daha iyi iletebildiğin için geçiyor olabilirsin ama turbosu devreye giren bir dizel sana dumanını yutturmakla mükelleftir.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.