Şimdi Ara

MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
10.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • araç 90 model galant modelidir motor yağına su karştı sanırım yağa üst kapaktan baktığımda boza gibi olmuş . araca hararet yaptırmıştı yağsızlıktan bir süre önce



    [



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemalefe -- 16 Ocak 2011; 14:17:36 >



  • arkadaşlar aracın resimlerini koyacağım kendim elektromekanik ustasıyım az çok elimden bu gibi işler geliyor aracımın kendi yapabileceğim bakımlarını yapıyorum .fakat bu sefer ki iş biraz büyük bilgili üstatlardan yardım bekliyorum .hem bu işi forumda resimli olarak paylaşacağım malesef ülkemizde böyle konularda pek bilgi bulmak mümkün olmuyor.
  • 1.8 cc karbüratörlü tip

     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN


     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN


     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN




  • arkadaşlar triger kayışını sökerken eksantrik dişlisinin sac muhafaza kapağının üstünde üç adet çentik vardı en soldakine getirdim.

     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN


     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN




  • alt krank dişlisine bağlı olan kayış kasnağındada işaretler vardı onlarda bu plastik muhafaza kapağındaki işaretlerin en soldakine denk geldi.

     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN


     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN




  • arkadaşlar size sorum triger kayışını söktüm arkasından ufak bir zaman kayışı daha çıktı krank milinden hareket alıyor. aracın yedek parça sitelerinde balans kayışı diye bir şeyden söz ediliyor.bu ne demek acaba bu arkadaki küçük kayış balans kayışımıdır ve triger gibi dişlilerin konumu önemlimidir?.

     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN


     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN




  • balans kayışı denen şey belki de trigeri geren gergidir.triger yani egzantrik dişlilerinin konumu elbette önemlidir.eğer konum doğru olmazsa subaplarla pistonların birbirlerine çarpmaları söz konusu olacaktır.
  • evet triger kayışının konumu takarken doğru yerinde olması motor için hayati önem taşıdığını biliyorum. o yüzden bol bol resim çekip hem kayış üzerinde işaretler koydum hemde etrafındaki işaret yerlerinde nerelere geldiğini iyice belledim. takarken de aynı şekilde takmaya özen göstereceğim.triger kayış gergi tekerleği ayrı .diğer kayış ve onunda ayrı bir gergi tekerleği var.

     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN
  • resimde bilgi olarak gösterdim

     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN


     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN
  • arkadaşlar yardım lütfen bilgisi olan yokmu. bu motorla ilgili.
  • arkadaşım senin sorduğun nedir? ben neyi sorduğunu anlamakta güçlük çekiyorum.. motoru zaten dağıtmışsın.eğer tamiri bitirdiysen işaretlemelere dikkat ederek geri monte edeceksin. bu kadar..
  • arkadaşlar sorun belli motor yağına su karıştı bizde malum motoru dağıttık.gördükki subap saplarında ve silindir içlerinde yağlanma var.fakat silindir kapak contasında öyle yağ ve su kanalları arasında ve yanma odalarında belirgin bir patlak çatlak yok. bu contada bu tür kaçaklar pek belli olmazmı yoksa açıkça belli olurmu? bu arada dedik ki .! madem bu kadar dağıldı bu motor triger kayışının geçmişinide bilmediğimiz için dedik onuda değiştirelim. fena mı ettik bilmem. bu arada trigerin alt arka kısmından birde küçük kayışçık çıktı. o kayışın krank milinden hareket alıp neyi çevirdiğini pek çıkaramadım . sanayiye gidip sormak kolay dedik ki .bizde gidip donanım haberdeki ustalarımıza bir soralım hem biz öğrenelim hem de millet öğrensin.

     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN


     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN




  • bu soruların cevabı'nı ancak "OBK ve vezir" üstadlar verir.
  • şimdi anladım neyi sorduğunu.. yalnız motordan motora arabadan arabaya farklılıklar vardır.mitsubishi galant zamanının iyi arabasıdır fakat bu arabanın motoru ile ilgili fazla birşey bilmiyorum.forumda bu aracın motorunu bilen veya bu araçtan kullanan varsa yardımcı olacaktır.
  • Usta adam parça artırırmış diyerek onu sökün kalsın (:

    Şaka bir yana baya derine dalmışsınız kolay gelsin.

    Bu modeli duymamıştım ama güncel modellerinin de oldukça hoş tasarımı var. Lancer scirocco karışımı gibi.
  • her halde bu motorla pek çalışanlar olmamış cevap çıkmadığına göre triger kayışları cok iyi görünüyor şimdilik değiştirmek istemiyorum. silindir kapağında iki ve üçüncü silindirlerde emme ve eksoz subap arasında küçük birer çatlak gördüm.birde bir subap yağ keçesi kaçırıyor. silindir kapağına baktırdıktan sonra yeni contasını takacağım. bari bilen arkadaşlar varsa silindir kapak cıvatalarını torkta sıkmam gerekiyor bunu söylerseniz sevineceğim teşekkürler arkadaşlar her ne kadar cevap bulamasakta.
    cıvatalar metrik 10 arkadaşlar

     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN


     MITSUBISHI GALANT MOTOR TAMİRİ YARDIM LÜTFEN




  • Kemalefe arkadaşım sana pm yolu ile başka bir forumu önereceğim.. bu forumda japon arabası kullanlar çok ve de çok tecrübeli insanlar.. bence oraya üye ol da bir sor o arkadaşlara.. emin ol çok yardımcı olurlar.. burada işin zor..
  • teşekkürler meteg birde şansımızı orda deniyelim
  • motoru söktüm internette araştırarak sorunu giderdim söktüğümde silindir kapak cıvataları zannedersem tork anahtarı ile sıkılmamaış kimi sıkıydı kimiside gevşek .silindir kapak bakımı yapıldı taşlandı bazı silindirin sibop yağ sızdırmazlık contalarından kaçırmış hepsi değişti..uygun olan conta takılarak tork anahtarıyla sıkılarak toplandı .triger kayışları uygun olarak takılarak toplandı.motor on numara çalışıyor.başarılı.bilginize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    motoru söktüm internette araştırarak sorunu giderdim söktüğümde silindir kapak cıvataları zannedersem tork anahtarı ile sıkılmamaış kimi sıkıydı kimiside gevşek .silindir kapak bakımı yapıldı taşlandı bazı silindirin sibop yağ sızdırmazlık contalarından kaçırmış hepsi değişti..uygun olan conta takılarak tork anahtarıyla sıkılarak toplandı .triger kayışları uygun olarak takılarak toplandı.motor on numara çalışıyor.başarılı.bilginize.

    Helal olsun demekten başka birşey bulamıyorum. Gerçekten sizinki büyük cesaret, tebrikler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.