3DS MAX GAMMA AYARLARI (GAMMA CORRECTION) - TUTORIAL
18 Cevap13342 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1792 Mesaj
2 Mayıs 2010; 1:38:31 

Selamlar!
Sizler için bir ders hazırladım. Bu dersin ana amacı 3ds max programındaki Gamma ayarlarını anlamaktır. Dersin dosyası Max 2009'da hazırlandığı için maalesef önceki sürümler ile uyumlu değildir, ayrıca render motoru olarak günlerimizde çok sık kullanılan Chaos Group'un geliştirmiş olduğu Vray 1.50 seçilmiştir. İlgili dosyayı buradan indirebilirsiniz. Veya buradan...

Sanırım başlama zamanı geldi. Bir az teknik bilgi vermek istiyorum, umarım sıkılmazsınız. Gamma düzeltmesi (Gamma correction) aslında bir parlaklık ayarıdır. Maalesef Wikipedia'da teknik veri içeren Türkçe makale bulunmuyor, İngilizcesine buradan bakabilirsinz: http://en.wikipedia.org/wiki/Gamma_correction . Görüntü veren her aletin kendine özgü bir gamma ayarı vardır. Bu aletlerde resimlerin doğru gözükmesi için bazen gamma ayarını değiştirmek gerekebiliyor, çünkü her aletin aydınlanma faktörü farklı olabiliyor. Günlerimizde kullandığımız monitörler mesela 2,2 Gamma ayarındadır. Sanırım monitörlerimiz tam siyah rengini gösteremediği içindir. Televizonlarımız, printerlerimiz hepsi gamma 2,2 ayarındadır. Çeşitli resim işleme programlarında bunu dikkate almamız lazım, 3ds max da bunların dışında değildir. Hadi gammanın ne olduğuna bakalım.

Derse başlamadan önce Vray Frame Buffer hakkında bahsetmek istiyorum. Frame buffer normal render penceresinden daha kullanılışlıdır ve gamma ayarlarında resmin hemen eşzamanlı doğru gösterilmesini sağlar. Render alırken Frame Buffer'i kullanmanızı tavsiye ediyorum. Resimdeki gibi yapmanız yeterlidir. ÖNEMLİ: Render alırken resim normal render penceresine işlenmiyor! Ona tıklarsanız siyah boş resim çıkacaktır. Son aldığınız renderi kapattıysanız Menüde Show Last VFB'ye tıklamanız, ya da vieportta sağ tıklayıp Vray FVB'Ye tıklamanız lazım.



3Ds Max'ta varsayılan gamma ayarı 1,0'dır. Baslangic dosyasını açarsanız ve standart gamma ayarları ile render alırsanız aşağıdaki resmi görmeniz lazım.



Farkettiyseniz bazı yerler çok karanlıkken diğerleri çok parlak. Ayarları ile oynayalım.

Gamma ayarlarına 2 yerden ulaşılabilir. 1. yer - Max'in Customize ayarı - Gamma & LUT. Bu sekmede Vieport, Material editor ve bitmap gamma ayarları ayarlanır. Render ise etkilenmez. Bu ayar bize modelleme sırasında istediğiniz gammaya göre renkleri ve resimleri görmemizi sağlar.




Gamma ayarlarını değiştirmek için aşağıdaki ayarları yapmanız gerekecek.



Enable Gamma Correction ayarları etkinleştiriyor. Load enable her açılan dosya ile etkin hale açılmasını sağlar. Gamma - dilediğiniz gamma ayarı (ayarımız 2,2). Materials and colors viewportu ve materil editoru etkiler, açmanızı tavsiye ediyorum. Render resmi ve material editorde ayarladığmız renkler aynı olsun. Bitmap files ayarı - genelde tüm kullanılan malzemelerin resimleri Gamma 2,2'de olmasına rağmen Max onları alırken 1,0 olarak aldılıyor (Gamma ayarı olmadığı için), sonra da color mapping'de gamma 2,0 uygulandığında zaten 2,2'de olan resim tekrar 2,2'ye çevriliyor, yani daha da fazla soluklaştırıyor. Eğer dediğim ayar yapılırsa max aldığı resimleri 2,2'den 1,0'a çevirerek alacaktır, ki render yaparken zaten 2.2'ye ileride kullanacağımız color mapping çevirecektir. Bu da aldığımız malzeme resminin ve renderdeki görünüşünü denk getirecektir.

Şu ana kadar gerekli ayarları yaptıysanız material editor'un ne kadar değiştiğini aşağıdaki resimdeki gibi görmüşsünüzdür.



İlk zamanlarda alışmanız zor olacaktır. Alıştığınız renkleri yeniden bulmanız bile gerekebilir. Yalnız unutmayın, ileride bu size çok faydalı olabilir.

Şimdi gelelim Render'in 2,2 gamma ayarlarına. Renderin gamma ayarları Color Mapping sekmesinde ayarlanmaktadır. Standart ayarını aşağıda görebilirsiniz.



Gelelim ayarlara:
Liner Multiply renkleri beyaza doğru parlatan bir renklendirme tekniğidir. Bazı durumlarda çok etkili olabiliyor, ama çoğu zamanlarda ışık patlamalarına neden olur.
Exponential renkleri ışık patlamalarından kurtarır, ama aynı zamanda resmi daha soluk gösterir. Son resimde bir az Photoshop gerekiyor genelde.
HSV Exponential - Exponential ile aynıdır, sadece renkleri daha az soluklaştırır, o yüzden bildiğim gibi Exponential'dan daha fazla kullanılıyor.
Dark Multiplier ve Bright Multiplier koyu ve açık renklerin ne kadar etkeleneceğini değiştirir. Değerin artışı renkleri parlatıyor.
Gamma - dilediğiniz gamma ayarıdır. Burada 2,2 olacaktır.

Diğer ayarlar çok benzer sonuçlar verir, sadece Reinhard değişiktir, bu yüzden dikkatinizi çekmek istiyorum.
Reinhard - Exponential ve Linear Multiply'in bir karmasıdır. Burn value ise: 0 - Exponential, 1 - Linear multiply. Ben mesela 0,5 kullanıyorum. Bu bana her ikisinin avantajlarını kullanmama olanak sunuyor. Ayarlar ile oynarsanız daha farklı sonuçlar elde edersiniz.




Örnek ayar:




Farklı gamma ayarını kullanıyorsanız (1,0'dan farklı) clamp out ve sub-pixel mapping açmanız gerekir.

Çeşitli ayarları ile alınan render örnekleri aşağıdadır.

1 - Gamma 1,0 - Liner Multiply - Clamp ve sub-pixel kapalı




Daha önce de söylediğim gibi bazı renkler çok abartılmış parlak, bazılar ise çok koyu. Sarı cam topunun saydam ışığı gerçekçi değil. Aslında hemen ışık ayarları ile oynayabilirsiniz, tabi bu örnekte 2 tane var sadece, düşürüp parlaklıkları giderebilirsiniz. Peki ya koyular ne olacak? Evet, daha da koyulaşacak. Ayrıca sahnede çok fazla ışık varsa baya tıklamanız gerekebilir.

Işık ayarlarını değiştirmeden Color Mapping'i HSV Exponential yaparsanız aşağıdaki sonucu alırsınız.

2 - Gamma 1,0 - HSV Exponential - Clamp ve sub-pixel kapalı



Hmm, daha iyi değil mi? Yalnız ışık patlamaları gittiği gibi sarı cam topunun üstündeki yansımalar da öldü. Ve renkler yine çok koyu. Renkleri tek tek açabilirsiniz, bu da bir az tıklama ve ayar ister. Yalnız unutmayın, çıktılar Gamma 2,2 ayarındadır. Gammayı değiştirelim.

3 - Gamma 2,2 - Liner Multiply - Clamp ve sub-pixel açık (Unutmayın, Renderin Gamma ayarını değiştiriyorsanız Customize/Gamma & LUT içindeki ayarını da yapmanız gerekiyor).



3 - Gamma 2,2 - HSV Exponential - Clamp ve sub-pixel açık



4 - Gamma 2,2 - Reinhard - Clamp ve sub-pixel açık, Burn value - 0,5 (Benim seçim)



Son 3 resim arasında bence 3. en uygundur. Işık ve renkler doğaldır, ayrıca saydamlık yerinde be yansımalarımız canlı.

Anlatacaklarım bu kadar, şimdi farklı ayarlar ile render alabilirsiniz. Kanaatimce çıktı alınacak en uygun ayar - Reinhard - 4. ayardır.

P.S. - Son bir şey eklemek istiyorum. Aldığınız her türlü renderi resim işleme programları ile daha güzel hale getirebilirsiniz. Aşağıda Son Reinhard ayarlı renderin Photoshopta işlenmiş hali bulunmaktadır. Resime Ambient Occlusion eklendi ve ona göre bazı renklere overlay ile hafif kontrast eklendi. Buyurun...



İyi renderler...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alx -- 2 Mayıs 2010; 13:23:16 >


 
3744 Mesaj
3 Mayıs 2010; 8:37:43 

eline sağlık usta daha ayrıntılı olmuş bu ama sonuç olrak color map gerekmedikçe kurcalanmamalı benim kendi görüşüm çok karıştırıyo ortalığı ve reender süresini çok uzatıyo


_____________________________

satılık asus transformer pad TF300


1792 Mesaj
4 Mayıs 2010; 23:27:48 

Karışık olmayacağını söylemedim, unutmayın, profesyonel 3D'ci nin mutlaka bilmesi gereken ayarlar bunlar. Biri için çok yaralı oalbilir. Tabi kullanmak zorunlu değil, ama ben doğru yolu gösterdim ...

P.S. Render süresi Gamma 1.0, Exponential ve Gamma 2.2 Reinhard (Clamp ve Sub-pixel açık) en fazla %10 artıyor, bu da pek önemli değildir, kendim kontrol ettim.


 
3744 Mesaj
5 Mayıs 2010; 8:01:51 

sizin bilgisayarınızda % 10 demek cift çekirdekli kullananlarda 1 saati aşkın demek o %10 çok göreceli be dostum


_____________________________

satılık asus transformer pad TF300


1792 Mesaj
5 Mayıs 2010; 11:08:50 


quote:

Orijinalden alıntı: cumur

sizin bilgisayarınızda % 10 demek cift çekirdekli kullananlarda 1 saati aşkın demek o %10 çok göreceli be dostum


Deneme yaptığım bilgisayar - Core 2 Duo işlemcili laptop, P7350 - 2.0 Ghz, çift çekirdekli, 4GB RAM. Kendin de kontrol edebilirsin, düşündüğün kadar farketmiyor yani... Neyse, zorla yaptırmıyoruz gardaş ... Kullanmak serbest. Bir gün karşılaşırsın mutalaka ama, buraya bakarsın ...


 
3744 Mesaj
5 Mayıs 2010; 13:57:52 

iyi bakalım senin dediğin olsun ama ben kullanma taraftarı değilim bariz solduruyo renkleri paylaşmışsın uğraşmıssın yinede emeğine sağlık



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cumur -- 5 Mayıs 2010; 13:58:16 >


_____________________________

satılık asus transformer pad TF300


1792 Mesaj
7 Mayıs 2010; 0:24:45 


quote:

Orijinalden alıntı: cumur

iyi bakalım senin dediğin olsun ama ben kullanma taraftarı değilim bariz solduruyo renkleri paylaşmışsın uğraşmıssın yinede emeğine sağlık


Kardeşim, hala anlamıyorsun. LCD monitörde renkeler farklı görünüyor. Renderi zevkine yapıyorsan sorun yok, ama 1.0 gamma ile yaptığın renderin çıktıda ya da Photoshop, Corel Draw vs programların içinde aynı şekilde görme şansın yoktur. Resimler çok karanlık olur. Bu sorun ile karşılaştığım için ve olayı çözdüğüm için bu konuyu açtım. Bu zamana kadar bu sorun ile karşılaşmamışsındır. Şu ana kadar karşılaşmasan da ileride bunun ne kadar gerekli olduğunu anlarsın.

Herkese iyi renderler...

Sorusu olan varsa yardımcı olabilirim...


 
3744 Mesaj
7 Mayıs 2010; 8:08:00 

evet hala aynı fikirdeyim kusura bakma ben şimdi katalog için bi çalışma yaptım gelince görecem sonucu buda ondan örnek ler






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cumur -- 7 Mayıs 2010; 8:11:07 >


_____________________________

satılık asus transformer pad TF300


 
16 Mesaj
7 Mayıs 2010; 20:36:18 

bende istiyorum bu programı kullanmak ama nasıl yapılcak bilmiyorum dersler faalan çalışmak lazım galiba


_____________________________



1792 Mesaj
9 Mayıs 2010; 11:00:51 

quote:

Orijinalden alıntı: cumur

evet hala aynı fikirdeyim kusura bakma ben şimdi katalog için bi çalışma yaptım gelince görecem sonucu buda ondan örnek ler




Kullandığın malzemenin resmini de gösterebilir misin? Resim gamma 1,0'da ise, malzeme resminin renderdeki gibi durması lazım. Değilse, farklı duracak, yani katalog resmi de gerçek renkten farklı olacak, haberin olsun. Firmanın sağlam tasaramcısı varsa o renkleri düzeltir bir şekilde aslında, çünkü ferçek renk ile aynı olması gerekir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alx -- 9 Mayıs 2010; 11:03:59 >


 
3744 Mesaj
9 Mayıs 2010; 12:28:41 

malzeme pvc kaplama gelişmiş bi tarayıcıda özel ayarlarla taratıldı birebir renkler örtüşüyor şuan renkler için bi şikayet gelmedi şuan denemelerde
quote:

Orijinalden alıntı: Alx

quote:

Orijinalden alıntı: cumur

evet hala aynı fikirdeyim kusura bakma ben şimdi katalog için bi çalışma yaptım gelince görecem sonucu buda ondan örnek ler




Kullandığın malzemenin resmini de gösterebilir misin? Resim gamma 1,0'da ise, malzeme resminin renderdeki gibi durması lazım. Değilse, farklı duracak, yani katalog resmi de gerçek renkten farklı olacak, haberin olsun. Firmanın sağlam tasaramcısı varsa o renkleri düzeltir bir şekilde aslında, çünkü ferçek renk ile aynı olması gerekir.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cumur -- 9 Mayıs 2010; 12:30:33 >


_____________________________

satılık asus transformer pad TF300


1792 Mesaj
9 Mayıs 2010; 17:51:41 

quote:

Orijinalden alıntı: cumur

malzeme pvc kaplama gelişmiş bi tarayıcıda özel ayarlarla taratıldı birebir renkler örtüşüyor şuan renkler için bi şikayet gelmedi şuan denemelerde
quote:

Orijinalden alıntı: Alx

quote:

Orijinalden alıntı: cumur

evet hala aynı fikirdeyim kusura bakma ben şimdi katalog için bi çalışma yaptım gelince görecem sonucu buda ondan örnek ler




Kullandığın malzemenin resmini de gösterebilir misin? Resim gamma 1,0'da ise, malzeme resminin renderdeki gibi durması lazım. Değilse, farklı duracak, yani katalog resmi de gerçek renkten farklı olacak, haberin olsun. Firmanın sağlam tasaramcısı varsa o renkleri düzeltir bir şekilde aslında, çünkü ferçek renk ile aynı olması gerekir.




Malzemenin ufak resmini veremiyor musun? Bence taramadaki renk renderdeki ile uyuşmaz. Ama şikayet yoksa, sorun yok, düzeltirler zaten gerekirse.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alx -- 9 Mayıs 2010; 17:56:08 >


 
3744 Mesaj
10 Mayıs 2010; 8:17:08 

verecem malzemenin ufak resminide daha sonra


_____________________________

satılık asus transformer pad TF300


 
3744 Mesaj
10 Mayıs 2010; 8:19:57 


buyrun malzeme çözünürlüğü yüksek olduğu için biraz küçülttüm yoksa yükleyemezdim



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cumur -- 10 Mayıs 2010; 8:22:03 >


_____________________________

satılık asus transformer pad TF300


1792 Mesaj
10 Mayıs 2010; 23:09:32 

Resim gamma 1.0'da zaten. Gamma correction gerekmiyormuş. Sadece Exponential yüzünden daha soluk olmuş.


 
3744 Mesaj
10 Mayıs 2010; 23:27:11 

ben bilerek soldurdum pvc malzeme zaten kendisi parlak olan bi malzeme aşırı parlamaları önlemek adına kırçıllanmaları zaten görünüyor
quote:

Orijinalden alıntı: Alx

Resim gamma 1.0'da zaten. Gamma correction gerekmiyormuş. Sadece Exponential yüzünden daha soluk olmuş.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cumur -- 10 Mayıs 2010; 23:28:41 >


_____________________________

satılık asus transformer pad TF300


 
19 Mesaj
9 Mayıs 2012; 21:25:07 

olağanüstü bir ders gerçekten çok faydalı. çok teşekkür ederim.


_____________________________



1125 Mesaj
24 Mayıs 2012; 16:45:09 

BİR PROBLEM VAR,
BU DOĞRULAMAYI YAPMADAN KAYDETTİĞİM RESİMLER HEM LCD HEM CRT MONİTÖRLERDE GAYET İYİ GÖZÜKÜYOR ARADA FARK OLMUYOR,BUNUN KATKISI NEREDE OLACAK?

VE YUKARIDAKİ AYARLARI YAPTIĞIMDA HER SAHNEDE SUBPİXELMAPPNG HATASI VERİYOR


_____________________________


Nasııll??


 
5 Mesaj
4 Ekim 2013; 11:13:15 

Bu yazıyı okursanız belki kafanızdaki soruya cevap bulabilirsiniz. Bana çok yardımcı oldu

http://cgblogger.com/3dmax-egitim/gamma-nedir.html

Bu mesajda bahsedilenler: zeus_1907


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Web Tasarım - Programlama] » Tasarım ve grafik » 3D Tasarım » 3DS MAX GAMMA AYARLARI (GAMMA CORRECTION) - TUTORIAL
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.250