manuel sanzıman bakımı, arızalar ve yağ değişimi
44 Cevap24818 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
89 Mesaj
1 Mayıs 2010; 22:59:06 

bu konuda manuel şanzıman bakımı ve arızalar ile ilgili soruları ve ustaları bekleriz

malum otomatik şanzıman bakımı ile ilgili konu var ama manuel şanzıman bakımı ile ilgili konu başlık olarak forumda bulamadım.
bu konu ile ilgili görüş, bilgi, ve tecrübeleri burada toplayalım



_____________________________

93 MODEL DOĞAN SL- METALİK MAVİ


 
152 Mesaj
7 Mayıs 2010; 20:16:57 

evet bizim gibi şanzıman sorunları yaşayanlarada faydalı olur hem. mesela vitesleri geçirirken bir cırtlama sesi duyuluyor can sıkıcı oluyor neden acaba?


_____________________________

1990 mitsubishi galant
2001 marea weekend elx.


707 Mesaj
8 Mayıs 2010; 2:00:20 


quote:

Orijinalden alıntı: kemalefe

evet bizim gibi şanzıman sorunları yaşayanlarada faydalı olur hem. mesela vitesleri geçirirken bir cırtlama sesi duyuluyor can sıkıcı oluyor neden acaba?


Ustalar daha iyi bilir ama bana göre ya debriyaj ya da senkromeç sorunu var


_____________________________



 
152 Mesaj
8 Mayıs 2010; 12:41:19 

debriyajı biliyorum fakat senkromeçi bilmiyorum kendimiz açsak yapabilirmiyiz acaba


_____________________________

1990 mitsubishi galant
2001 marea weekend elx.


 
1532 Mesaj
8 Mayıs 2010; 17:39:38 

Şanzıman motorun en hassas en karışık parçalarındandır siz siz olun bilmedikçe sakın acmayı bile düşünmeyin



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 8 Mayıs 2010; 18:22:05 >


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


10486 Mesaj
8 Mayıs 2010; 18:11:11 

Benim şanzıman yağ sızdırıyor(az biraz). Volan keçesi değişecek dedi usta 2 günlük işi var falan dedi. Araç 12 yaşında, maliyeti beni bir hayli zorlayacak, üstten şanzıman yağı eklense bu şekilde kullanılsa olmaz mı?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 8 Mayıs 2010; 18:12:44 >


_____________________________

Bronz-Elmas arası çok uygun fiyata eloboost yapılır.


 
152 Mesaj
8 Mayıs 2010; 22:11:26 

zaten ben bu konularda çok meraklıyımdır.açmadan öğrenememki


_____________________________

1990 mitsubishi galant
2001 marea weekend elx.


707 Mesaj
9 Mayıs 2010; 2:58:31 


quote:

Orijinalden alıntı: kemalefe

zaten ben bu konularda çok meraklıyımdır.açmadan öğrenememki


Aç dağıt kardeş napalım elini kolunu bağlayıp engel olamayız ya, elinde alet edevat varsa, biraz da anlıyosan neden olmasın. Ama yine de dikkat et, sonra toplatmak için ekstra para ödeme


_____________________________



3006 Mesaj
9 Mayıs 2010; 15:04:47 


quote:

Orijinalden alıntı: kemalefe

evet bizim gibi şanzıman sorunları yaşayanlarada faydalı olur hem. mesela vitesleri geçirirken bir cırtlama sesi duyuluyor can sıkıcı oluyor neden acaba?

manuel şanzımanlar o kadarda karmaşık deyiller."cırtlama"tabir edilen ses genelde ya debriyaja tam basmamaktan veya senkromeç aşınmasından kaynaklıdır.debriyaja gerektiği kadar basınca özellikle hareket halinde vitese takarken "cırtlama"sesi duyuluyorsa genelde senkromeçlerdendir.
senkromeç;kamalı mil dişli grubundaki vites dişlileri ile akupledir.görevi;dönü halindeki grup mili üzerindeki dişlileri kamalı mil üzerindeki geçecek olan dişli dönü hızıile eşitlemek ki farklı dönülerdeki dişliler takılırken ses yapmasın.
kısaca senkromeç vites dişlisi frenidir.aşınınca frenleme yapamayacağından ses yapar.ileri kullanma tekniği olan biri için hiçbir mahzuru yoktur.amma işi bilmiyenler vites dişlilerini bozabilir,hatta kırabilirler.
şanzımanlar genelde zamanla aşınırlar en iyi bakım yöntemi parça değiştirmektir.yağ uzun süre dayanır.(kullanım koşullarına bağlıdır)


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


3006 Mesaj
9 Mayıs 2010; 15:11:32 


quote:

Orijinalden alıntı: kemalefe

zaten ben bu konularda çok meraklıyımdır.açmadan öğrenememki

şanzımanı dağıtmak-toplamak-yerine takmak-ayar yapmak uzmanlık işidir.basit şanzımanları kapağını açıp incelemenin bir mahzuru yok.her şanzıman üreticisi kendi şanzımanı için bazı özellikler,özel aparatlar geliştirmiştir.bilmeyen şanzımanı dağıtamaz.
herhangi şanzımancıya gidip yerdeki şanzımanları görmek istediğinizi söyleseniz,müsaitlerse sizi kırmazlar kanaatindeyim.


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


 
152 Mesaj
9 Mayıs 2010; 19:28:56 

hezarfen ustam bilgileriniz için teşekkür ederim. aracın bazı büyük problemleri var onları hallettikten sonra sizinde dediğiniz gibi en azından şanzımanı indirip kapağını açıp bi bakacağım yapabileceğimiz bir şeyler varmı. benim araçta 90 model mitsubishi galant 5 ileri manuel vites .debriyaj konusuna gelince giderken bende bunu denedim özellikle debriyajın sonuna kadar bassamda cırtlama oluyor bazı viteslerde.


_____________________________

1990 mitsubishi galant
2001 marea weekend elx.


 
152 Mesaj
9 Mayıs 2010; 19:32:39 

ustam birde şu konu var senkromeç konusunu internette araştıracağım fakat elinizde görsel dosyalar varsa bilgi amaçlı foruma koyarsanız sevinirim


_____________________________

1990 mitsubishi galant
2001 marea weekend elx.


3006 Mesaj
9 Mayıs 2010; 20:13:35 

senkromeç işle bakımından çok gerekli amma öyle abartılacak birşeyde deyil.zaten öyle sık arıza yapan bir parçada deyildir.elimde size sunabileceğim dosya yok maalesef.sadece kabaca bilgilerimi sunabilirim.amma senkromeç deyip googleye aratırsanız bir hayli sonuç çıkar ben biraz baktım çoğu bilgiler doğru deyil.kulaktan dolma şeylerde bilgi diye yazılmış.doğrusunu bilmiyorsanız sizi yanıltabilir.
gönderebilirsem alıntı bir resim koyuyorum.ordaki bilezik gibi şeyler senkromeçtir.

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


 
152 Mesaj
9 Mayıs 2010; 20:26:35 

teşekkür ederim ustam yardımlarınız için açtığım zamanda tecrübelerinizden faydalanırız inşallah.


_____________________________

1990 mitsubishi galant
2001 marea weekend elx.


 
152 Mesaj
9 Mayıs 2010; 21:12:18 

ustam manuel şanzıman senkromeç sabitleme sistemi dişlilerin hızlarının birbirine uyarlanması ve aracın takılı vitesten atmaması konularını biraz inceledim. sistemin çalışma şeklini biraz kavradım gibi .dağıtınca mutlaka arkadaşların faydalanması ve sorularım için forumda resimli olarak paylaşacağım.


_____________________________

1990 mitsubishi galant
2001 marea weekend elx.


3006 Mesaj
10 Mayıs 2010; 10:55:00 

vitesten atıp atmamanın senkromeçle bir ilgisi yoktur.senkromeç sadece geçeceği vites dişlisinin hızını üzerinde bulunduğu vites dişlisiyle eşitlemeye yarar "cırtlama"sın diye.genelde yumuşak(sarı gibi)malzemeden yapılır.herhangi yük taşımaz.vitesten atmamayı ayların bağlı olduğu sustadaki kilitler sağlar.zamanla aşınan(konikleşen)dişlileri sabit tutamaz ve vitesten atmalar başlar.
bu merakınızla iyibir usta olacağa benziyorsunuz.veya enazından bilinçli bir kullanıcı olursunuz.neyi nasıl nerede yaptıracağını bilmek onarımın yarısıdır.hatta bazı onarımları yeriniz müsaitse kendiniz yapabilirsiniz.kolay gelsin.


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


 
152 Mesaj
10 Mayıs 2010; 19:28:49 

ustam teşekkür ederim. aracımın suyu yağına karışmıştı.bende tecrübe olsun diye kendim tamire kalkıştım. kendi atölyem var fakat araç girme şansı olmadığı için 14 km. uzaklıktaki köyümde dağıttım aracı gidip gelip yapmaya çalışıyorum.müsaitseniz forumda bilgileri verdim. bazı sorularım vardı cevapsız kaldı.yardımcı olabilirseniz sevinirim.
http://forum.donanimhab..._/key_//tm.htm#39491790



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemalefe -- 10 Mayıs 2010; 19:33:51 >


_____________________________

1990 mitsubishi galant
2001 marea weekend elx.


3006 Mesaj
10 Mayıs 2010; 23:10:34 

cesurca bir iş önce tebrikler.çok çok maliyet biraz artar amma en azından neyin ne olduğunu bilirsini.
önce şunu belirteyim aracınızı motorunuzu hiç tanımıyorum.benim söyleyeceklerim genel bilgi ötesine geçmemeli.
önce sorduğunuz ikinci kayışı irdeleyelim.bazı araçlarda çift egzantrik kayışı olur.bu şunun içindir.tek kayışa bütün yükü bindirmemek.benim kullandığım(şu an.connect)araçtada iki adet triger mevcut.birini 60-80 000 de değişmek gerekiyor diğierini çok uzun süre kullanabiliyoruz.küçük olan kayışın nereyi hareket ettirdiğine bakın size ip ucu verecektir.zamanlamayla ilgili bir yeri hareket ettiriyorsa üzerinde mutlaka diğeri gibi işaret olur ha yoksa istediğiniz gibi takabilirsiniz.zannedersem ikinci kayış yağ pompasını mekanikse yakıt pompasını çalıştırıyor.dikkat etmek gerekir ateşleme sistemi ona bağlıysa ayarlı takılması gerekir.büyük kayışı takarkende sente önemlidir.aracınızın birinci pistonuna göre sente ye getirilir.aksi belirtilmedikçe.senteyi pistonunun emme eksoz sübaplarının durumu belirler.genelde ü.ö.nokta sıkıştırma zamanı.işaretler karşılıklı gelir ve kayış-gergisi takılır.(orijinal kayış beim için mutlaka olmalı)
birde butür onarımları uzak yerde yapmanın dezavantajları çoktur.blok veya kapağın taşlanması gerekebilir.sübap yuvaları taşlanabilir bunlar tezgah ve uzman işidir.birde aracını mutlaka o marka ile ilgili yere götürün.
motorunuz birhayli çalışmış motordur.bana göre rektifiye vakti gelmiş gibi duruyor.çünkü hararetten bahsettiniz hararet bir motor için en istenmeyen durumdur.arazların başıdır denebilir.kolay gelsin.


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


 
152 Mesaj
11 Mayıs 2010; 0:23:58 

ustam aracın yedek parçalarında trigerle birlikte balans kayışından bahsediliyor belki o olabilir ama neyin balansı anlamadım burasını.yakıt pompası silindir kapağında eksantrik dişlisinden alıyor hareketini pozisyonu yok o pek sorun değil.ateşlemeyi belirleyen tevzi makarası da eksantrik milinden alıyor hareketini onun pozisyonu çok önemli olduğu için belirli işaretleri dikkate alarak resimleyerek söktüm. yağ pompasının hareketi ise triger kayışı krank mili eksantrik mili gergi bilyası ve diğer bir dişlinin etrafıda dönüyordu .trigere bağlı o diğer belirsiz dişlinin yağ pompasına ait olduğunu düşünüyorum.


_____________________________

1990 mitsubishi galant
2001 marea weekend elx.


186 Mesaj
11 Mayıs 2010; 23:46:23 

Gecenlerde aracımdan 1. ve 2. viteslerde ses gelmeye basladı.
ayrıca 1. ve 2. viteste vites kolu ileri geri oynuyordu. servise gittigimde sanzıman bilyelerinin bozuldugunu soylediler.
bilyeleri degiştirdikten sonra sesler kesildi fakat su anda 3. viteste ayagımı gazdan cekince bir tırlama sesi var. sadece gaza basmadıgım zaman ve sadece 3. viteste geliyor bu ses.

bilyeler neden bozulur?
ayrıca 3. vitesteki bu sesin sebebi bilyeler olabilir mi yoksa dişlidenmidir?

Aracım renault master 2006 model torpidodan vitesli



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi l3on -- 12 Mayıs 2010; 0:00:32 >


_____________________________



 
2 Mesaj
10 Haziran 2010; 9:11:59 

ustam benim bir sorunum var bilgi verirseniz sevinirim benim 2006 model aracım geri vitesteyken devir yükseldiği an tak diye boşa atıyor veya yokuş yukarı geri geri giderkenyine aynı şekilde tak diye birses boşa atıyor sizce arızası nedir çok masraflımıdır aracım 120000 binde.


_____________________________



3006 Mesaj
12 Haziran 2010; 20:33:52 

l3on:şanzımanınız 4 ileri ve sadece 3.vitesten ses geliyorsa pirizdirek bilyası bozukluğu gibi duruyor.bilyalar neden bozulur demişsiniz eşyanın doğası gereği bir müddet çalışır ve bozulur.tıpkı insanlar gibi yaşalanır ve ölür....
---------------------------------------------------------------------------------------------------
osman40:geri vitesten atma genelde şanzıman yapısı ile ilgili bir durumdur.kutunun bozukluğu,sustaların kilit yayı gevşemiştir,kilit yapan parça aşınmıştır.veya geri vites yaparken kol biryerlere değebilir(döşeme paspas vs.gibi)
şayet kutuda bir sorun varsaki sizin sorun öyle gibi duruyor,garantide zannedersem yoktur.bir zararı olmaz sadece dikkatli davranmanız gerekir.ben öyle bir şanzımanı dört yıl kullandım,o da kamyonda sinir bozucu bir durumdur.garantide değişelim dediler(o zaman tatko vardı dodge servisi m.köyde)ben değişmedim şanzımanım orijinaldı yerli şanzuman takacaklardı.arızanız kilit yayı sıkılaştırılırsa giderilir zannediyorum.


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


 
2027 Mesaj
12 Haziran 2010; 22:27:19 

1999 model 53 bin km'de palio arabamız var.80 km hızdan itibaren fan sesine benzer bir ses geliyor.100 km hıza çıktığımızda iyice artıyor.4-5. viteslerde bu sesi duyuyorum diğerlerinde denemedim.Bu ses sadece gaz verdiğimde çıkıyor boş viteste veya vitesteyken gaz vermeyince ses yok.Bu sesin şanzımandan çıktığını tahmin ediyorum araştırdık arabanın başka bir yerinde bu sesi yapacak birşey yok.
Arabanın vites geçişleri zor bu aralarda iyice kemikli olmaya başladı.40-50 ile giderken 2'ye atarken bazen carlıyor.
Sanayide şanzımanın senkromeçleri ve baskı balatayı değiştirmeye karar verdim.Ancak bu yapacaklarım arabanın ses sorununu çözer mi bilemiyorum.


_____________________________



 
2 Mesaj
15 Haziran 2010; 9:21:50 

ustam çok teşekkür ederim zaten devir yükselmeyince pek atmıyor veya yarım debriyaj kullanıyorum bununda ilerde büyük bir sorunu olmaz diyorsanız hiç el vurdurmayayım arabama


_____________________________



4054 Mesaj
15 Haziran 2010; 23:58:51 


quote:

Orijinalden alıntı: Calpi84

1999 model 53 bin km'de palio arabamız var.80 km hızdan itibaren fan sesine benzer bir ses geliyor.100 km hıza çıktığımızda iyice artıyor.4-5. viteslerde bu sesi duyuyorum diğerlerinde denemedim.Bu ses sadece gaz verdiğimde çıkıyor boş viteste veya vitesteyken gaz vermeyince ses yok.Bu sesin şanzımandan çıktığını tahmin ediyorum araştırdık arabanın başka bir yerinde bu sesi yapacak birşey yok.
Arabanın vites geçişleri zor bu aralarda iyice kemikli olmaya başladı.40-50 ile giderken 2'ye atarken bazen carlıyor.
Sanayide şanzımanın senkromeçleri ve baskı balatayı değiştirmeye karar verdim.Ancak bu yapacaklarım arabanın ses sorununu çözer mi bilemiyorum.

bence aracınızın sorunu şanzumandan kaynaklı değil bilyalar dağılmış


_____________________________



 
2027 Mesaj
16 Haziran 2010; 1:00:41 


quote:

Orijinalden alıntı: efsanea_06



bence aracınızın sorunu şanzumandan kaynaklı değil bilyalar dağılmış

Bilyalar dediğiniz tekerlek bilyaları mı yoksa şanzıman bilyaları mı?Tekerlek bilyaları olsa boş viteste veya 5.viteste gaz vermeden 120-130 yaparken niye ses gelmiyor.Yüksek hızda araba vitesteyken gaz vermeden veya boş vitesteyken hiç ses yok.Araba vitesteyken 80 km üstünde gazı verince ötmeye başlıyor.


_____________________________



4054 Mesaj
16 Haziran 2010; 11:14:27 


quote:

Orijinalden alıntı: Calpi84



Bilyalar dediğiniz tekerlek bilyaları mı yoksa şanzıman bilyaları mı?Tekerlek bilyaları olsa boş viteste veya 5.viteste gaz vermeden 120-130 yaparken niye ses gelmiyor.Yüksek hızda araba vitesteyken gaz vermeden veya boş vitesteyken hiç ses yok.Araba vitesteyken 80 km üstünde gazı verince ötmeye başlıyor.

evet tekerlek bilyalarını demiştim ama sizin dediğinizde doğru boş vitesteyken de ses gelmesi lazımdı


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Haziran 2010; 11:53:57 

BAZEN GERİ VİTESE TAKINCA GARRÇÇÇ DİYE BİR SES GELİYOR SİZCE BİR SORUN MU VAR DİŞLİLER Mİ SIYIRIYOR


 
159 Mesaj
19 Kasım 2010; 21:05:41 

2. ve 3. viteste sadece gaz verince bir sürtme sesi geliyor.Bu şanzımandan mı turbodan mı ayırt edemedim. Diğer viteslerde ses yok


_____________________________

VW Passat 1.4 TSI Comfortline


 
4 Mesaj
5 Şubat 2012; 23:03:46 

arkadaşlar 07 model manuel yeni kasa toyota corollam var aracın 1. viteste bariz bir ses geliyor devirle doğru orantılı olarak yükseliyor vınlama olarak tarif edebilirim,sanki ikinci viteste de var gibi ama çok aza belki benim takıntım olabilir,yağını falan değiştirdim,aracı lifte kaldırıp boşta denedik hiç bir ses gelmiyor,ama normal yolda bu ses bence bariz ustalar biraz ses var açmadan bir şey diyemeyiz deyip soru işaretini bırakıyorlar acaba fikri olan varmı,,, ilgi alaka için şimdiden teşükkürler ve ayrıca şuan görev icabı sivastayım bu il veya çevrede güvenilir şanzıman ustası tavsiyelerinizi bekliyorum


_____________________________



 
227 Mesaj
12 Ağustos 2012; 16:31:07 

Merhabalar 205.000 de nissan primera aracım var. Geçenlerde baskı balatam bitti bende dik bir yokuşa girdim yanlışlıkla orada baya bir zorlamak zorunda kaldım . o yokuşu aştıktan sonra 1. viteste uğultu başladı. Hani şanzımanı zorlamam mümkün değil çünkü araç gücü şanzımana aktaramıyor. Şöyle düşündüm acaba balata çok ısındı üstünde bağlı olduğu milden şanzımanın içinden biryerleri mi bozdu. Neyse Baskı balata indi değişti ancak 1. viteste 10 kalkışımın 5. inde devirle birlikte artan bir uğultu geliyor. Sesi geri vites dişlisi sesine benzetebiliriz. Birde liftte aracımın tekerlerindeki boşluğun çok olduğunu düşünüyordum ama usta normal diyor. Şanzıman yağı değişti. mıknatısına baktım o km ye kadar kimsenin üstündeki çapakları temizleyeceğini sanmam çok az çapak vardı. Debriyaja alışana kadarda biraz sert kullandım arabay,ı sağ ön tekerden tık tık ses vuruyor dişli sesi gibi. aks kafasıda yeni değişti umarım yan sanayi diye dandik çıkmıştır :) yokuş yukarı motoru stop ettirip 1 e takıp yükü şanzımana veriyorum.sonra frene basıp debriyaja sertçe bastığımda yine sağ önden o tıkırtı geliyor. 80.000 km önce ayna dişlisi değişmişti arabanın yetkili serviste uğultu var diye. Eylülde aracım ile yurt dışına çıkacağım sanırım ayna mahruti falan birbirini yemez inşallah. Gitmeden önce yağ tapasını söküp tekrar bakacağım eğer çapaklanma varsa fazlasıyla ya tamir ya çıkma şanzıman taktıracağım :)


_____________________________

SHIFT_to one
2000 Primera 1.6 comfort 1994 Peugeot j9 camper 2500 diesel 1980 Anadol A2 SL 2.0


 
554 Mesaj
7 Eylül 2012; 17:55:04 

quote:

Orijinalden alıntı: Indigo

1999 model 53 bin km'de palio arabamız var.80 km hızdan itibaren fan sesine benzer bir ses geliyor.100 km hıza çıktığımızda iyice artıyor.4-5. viteslerde bu sesi duyuyorum diğerlerinde denemedim.Bu ses sadece gaz verdiğimde çıkıyor boş viteste veya vitesteyken gaz vermeyince ses yok.Bu sesin şanzımandan çıktığını tahmin ediyorum araştırdık arabanın başka bir yerinde bu sesi yapacak birşey yok.
Arabanın vites geçişleri zor bu aralarda iyice kemikli olmaya başladı.40-50 ile giderken 2'ye atarken bazen carlıyor.
Sanayide şanzımanın senkromeçleri ve baskı balatayı değiştirmeye karar verdim.Ancak bu yapacaklarım arabanın ses sorununu çözer mi bilemiyorum.

benimde buna benzer bir sorunum var yardımcı olursanız teşekkür ederim siz sorun çözümü için neler yaptınız benimde devir yükseldikçe garip bir bırıltı sesi artıyor . usta bindi sanzımandan dedi ama ne dir bilyemidir dişlimidir hiç bir sey söyleyemedi. sökülecek sanzımancıya gidicek cook pahalı cook dedi korkuyorum neden yapıyor olabilir . senkromeç mi keçe mi bilye mi dişlimi nedir anlamadım. araba pejo 207 2007 model 100.000 km de


_____________________________

DOĞA ANAYA BİRAZ SAYGI.LÜTFEN!!!!


 
2027 Mesaj
8 Eylül 2012; 5:08:08 

quote:

Orijinalden alıntı: Alkan1905


benimde buna benzer bir sorunum var yardımcı olursanız teşekkür ederim siz sorun çözümü için neler yaptınız benimde devir yükseldikçe garip bir bırıltı sesi artıyor . usta bindi sanzımandan dedi ama ne dir bilyemidir dişlimidir hiç bir sey söyleyemedi. sökülecek sanzımancıya gidicek cook pahalı cook dedi korkuyorum neden yapıyor olabilir . senkromeç mi keçe mi bilye mi dişlimi nedir anlamadım. araba pejo 207 2007 model 100.000 km de

Ben tamir ettirdim ama olmadı.Bir sürü parça değişti ancak şanzıman yağsız kaldığı için dişliler yanmış.Senkromeç'in konuyla ilgisi yok.Tabi ben boşuna o kadar para harcadım olmadı sanayideki arkadaşım hiçir zaman şanzımanı tamir ettirme çıkmasını al demişti.
500-600 liraya çıkma satıyorlar keşke en başta onu alsaydım.


_____________________________



 
554 Mesaj
8 Eylül 2012; 13:10:12 

teşekkür ederim sağolun. ben sadece sanzıman bilyalarından olduğunu düsünüyorum acıkcası. acaba kaç tl civarı masraf cıkarım pejo 207 parcaları ne kadardır acaba birde genel olarak piyasası ne kadar şanzımanı söküp takmanın fikirleri olan paylasırsa sevinirim simdiden


_____________________________

DOĞA ANAYA BİRAZ SAYGI.LÜTFEN!!!!


 
2027 Mesaj
8 Eylül 2012; 15:34:00 

Bu işleri herkes yapamaz.Bana tamirden önce tanıdık bir usta servise ver demişti dinlemedim.Diğerleri ise hep bilyalardan dedi.Sonunda birisine yaptırdım bir sürü bilya değişti hiçbir faydası olmadı.Bu işe 1000 liran gider bence.İndirmesi zaten en az 100 lira.Sadece 150 lira işçilik vermeme rağmen 700 lira parçalar tutmuştur.


_____________________________



 
554 Mesaj
9 Eylül 2012; 20:22:04 

anladım 1000 tl güzel para şanzımancı olsam iyimiş :) sağolun


_____________________________

DOĞA ANAYA BİRAZ SAYGI.LÜTFEN!!!!


 
23 Mesaj
22 Eylül 2012; 12:44:34 

Arkadaşlar öncelikler merhaba, ben bir arkadaştan 2001 model bir volkswagen plo alacaktım, fıyatta anlaştık ancak ben araba ile deneme sürüşüne çıktığımda 1. viteste iken gaza basıp ayağımı gazdan çektiğimde sanki bir yere sürtüyormuş gibi ses geliyor. bu ses sadece 1. viteste iken oluyor. Diğer viteslerde de çok belli olmamakla birlikte şanzıman ötüyormuş gibi geliyor, ya da üflüyormuş gibi. Acaba sorun ne olabilir ve arabanın tamir maliyeti ne kadar olabilir cevaplarsanız sevinirim bu arada araba 2001 volkswagen polo 1.4


_____________________________



143 Mesaj
30 Eylül 2012; 21:35:52 

bendeki sorun da sıkışık trafikte,sıcak havalarda falan (galiba fanı açtığı zamanlarda) vitese yapışkan bi madde dökülmüş gibi zorlanarak geçmesi.ses mes yok fakat zor geçiyor.sürtünüyor resmen.neden olabilir acep?


_____________________________



 
6 Mesaj
15 Kasım 2012; 12:18:49 

Merhaba arkadaslar,

Bende 2002 model 1.9 tdi 5 ileri duz sanziman Passat var. Araci alali uc ay oluyor. Bu ilk dizel aracim oldugu icin daha onceden hic tecrubem yoktu dizel araclar konusunda. Arac hareket halindeyken gaz pedalina her basista, turbo sesine benzer bir ugultu sesi geliyor aractan. Ama turbonun henuz devreye girmedigini farkedebiliyorum. Bahsettigim ses sadece arac hareket halindeyken gaza basinca duyuluyor, gaz pedalindan ayagimi cektigim anda ses kesiliyor. Arac rolentedeyken ya da vites bostayken gaza bastigimda bu ses yok. Her zamanki gittigim ozel servise araci gozterdim, test surusu yaptilar ve bahsettigim sesin varligini teyit ettiler, on tekerleri takozla kaldirip dinlediklerinde sesi duyamadiklarini soylediler. Ilk etapta sanzimandan kaynakli bir ses olabilecegini soylediler. Ardindan turbodan kaynaklanabilir dediler, eksozdan olabilir mi acaba dediler ama ekzos uzerinde fazla durmadilar. Aracin vites gecislerinde herhangi bir sorun yo, titreme falan da yok. Aracin cekisinde de herhangi bir sorun yok ve turbo devreye giriyor yani turbonun devreye girdigini koltuga yapistigim anda anlayabiliyorum :)

Ben Hollanda'da yasiyorum, bu araci bu yaz Turkiye'ye izine gelmek icin almistim ailemle beraber. Ama Bu sorundan kaynaklanan masrafin miktari beni cok korkutmaya basladi, izini iptal etmeyi dahi dusunmeye basladik su an :( Sorunun nerden kaynaklandigini bilmeden de sanzimani ya da turboyu degistirmekte bana hic mantikli gelmiyor. Aracin icinden cep telefonu ile sesini kaydedip Youtobe a ekliyorum su an. Becerebilirsem buradan link verecegim.


http://youtu.be/8rBqbyl0pSg ( telefonumla kaydettigim ses )


Lutfen bu konuda deneyimi ve/veya tecrubesi olan arkadaslar bana bir yol gosterebilir mi?

Cok tesekkurler...

Ali Karabulut



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zwartwolk -- 15 Kasım 2012; 12:46:07 >


_____________________________



 
31 Mesaj
21 Ocak 2013; 21:09:32 

1996 model astra f kasa aracım var. Şanzımandan gelen ugultu nedeniyle aracı servise soktum.
Şanzıman 4.vites dişlisi ve ayna da ki dişlilerden bazıları kırılmış. Bu neden olur?
Ayrıca bunun orjinal parçası yokmudur, illa çıkmamı bakacağız, parçacıya sordum yüksek maliyet nedeniyle getirmiyoruz çıkma bakacaksın diyor. Çıkma bulduklarımda sorunlu çıkıyor hemde hiç de uygun değil.


_____________________________



 
23 Mesaj
15 Mart 2013; 0:56:15 

merhabalar. 3 ileri koldan vites nova aracım var. geçenlerde yola çıktığımda vitesler karıştı normalde vites kolunu yukarı aşağı çekince düzeliyordu fakat bu sefer hepten gitti. normalde boş vites olan yerde 1.vites var ve gerisi 3. vites olarak görüyor sanırım. çünkü diğerlerinde araç ne geri ne ileri gidiyor debriyajdan ayağımı çekince stop ediyor. bunu en azından tamirciye götürecek kadar ne şekilde tamir ederim. ve neden kaynaklanabilir bana ne kadara malolur tahminen ?


_____________________________



 
95 Mesaj
11 Aralık 2013; 20:11:07 

2000 model laguna aracımın şanzımanı dağıtmış kutusu paramparça olmuş. ayrıca şanzıman arızasından kaynaklı araç krank kesmiş bu neden kaynaklı olabilir. araç manuel vites


_____________________________

Cimbomlu


131 Mesaj
30 Mart 2014; 18:03:06 

Arkadaşlar 2000 model Şahin 1,4ie arabamı geri vitese taktığımda hareket ettiğimde sürekli hıza paralel
gır gır şeklinde sesler geliyor.Bu ses vitesler 1-5 arasında ses yok yani normal niye geri viteste bu kadar ses gelir.
Sizce bunu masrafı ne kadar olur.Bakımını yaptırayım mı.


_____________________________



5759 Mesaj
25 Mayıs 2014; 13:08:15 

ustalar bazen 1.vitese araba çok ama çok nadir geçmiyor sonra şanzımandan ses geliyor ve boşa geliyor sonra tabi doğal olarak canımı sıkıyor 4 5 kere olmuştur şimdiye kadar bugün de oldu canımı sıktı şanzımana çok bi sıkıntısı olmaz değil mi bilen varsa cevaplarsa sevinirim bi de neden geçmiyor nadir de olsa acaba araba daha 8.000'de.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

PSN ID:KnGrkM
XBL Gamertag:KnGrkM


Chevrolet Trax 1.6LT . Suzuki intruder M800


 
3 Mesaj
26 Mayıs 2014; 0:13:06 

Chevrolet aracimda ayni sorunu ben de yasiyorum zaman zaman debriyaja tam bastigim halde 1.vitese gecmiyor ya da durdugum yerde geri vitese takarken debriyaja tam basmamis gibi ses geliyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » manuel sanzıman bakımı, arızalar ve yağ değişimi
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.439