Şimdi Ara

manuel sanzıman bakımı, arızalar ve yağ değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
3
Favori
76.716
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu konuda manuel şanzıman bakımı ve arızalar ile ilgili soruları ve ustaları bekleriz

    malum otomatik şanzıman bakımı ile ilgili konu var ama manuel şanzıman bakımı ile ilgili konu başlık olarak forumda bulamadım.
    bu konu ile ilgili görüş, bilgi, ve tecrübeleri burada toplayalım



  • evet bizim gibi şanzıman sorunları yaşayanlarada faydalı olur hem. mesela vitesleri geçirirken bir cırtlama sesi duyuluyor can sıkıcı oluyor neden acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    evet bizim gibi şanzıman sorunları yaşayanlarada faydalı olur hem. mesela vitesleri geçirirken bir cırtlama sesi duyuluyor can sıkıcı oluyor neden acaba?


    Ustalar daha iyi bilir ama bana göre ya debriyaj ya da senkromeç sorunu var
  • debriyajı biliyorum fakat senkromeçi bilmiyorum kendimiz açsak yapabilirmiyiz acaba
  • Şanzıman motorun en hassas en karışık parçalarındandır siz siz olun bilmedikçe sakın acmayı bile düşünmeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 8 Mayıs 2010; 18:22:05 >
  • Benim şanzıman yağ sızdırıyor(az biraz). Volan keçesi değişecek dedi usta 2 günlük işi var falan dedi. Araç 12 yaşında, maliyeti beni bir hayli zorlayacak, üstten şanzıman yağı eklense bu şekilde kullanılsa olmaz mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 8 Mayıs 2010; 18:12:44 >
  • zaten ben bu konularda çok meraklıyımdır.açmadan öğrenememki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    zaten ben bu konularda çok meraklıyımdır.açmadan öğrenememki


    Aç dağıt kardeş napalım elini kolunu bağlayıp engel olamayız ya, elinde alet edevat varsa, biraz da anlıyosan neden olmasın. Ama yine de dikkat et, sonra toplatmak için ekstra para ödeme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    evet bizim gibi şanzıman sorunları yaşayanlarada faydalı olur hem. mesela vitesleri geçirirken bir cırtlama sesi duyuluyor can sıkıcı oluyor neden acaba?

    manuel şanzımanlar o kadarda karmaşık deyiller."cırtlama"tabir edilen ses genelde ya debriyaja tam basmamaktan veya senkromeç aşınmasından kaynaklıdır.debriyaja gerektiği kadar basınca özellikle hareket halinde vitese takarken "cırtlama"sesi duyuluyorsa genelde senkromeçlerdendir.
    senkromeç;kamalı mil dişli grubundaki vites dişlileri ile akupledir.görevi;dönü halindeki grup mili üzerindeki dişlileri kamalı mil üzerindeki geçecek olan dişli dönü hızıile eşitlemek ki farklı dönülerdeki dişliler takılırken ses yapmasın.
    kısaca senkromeç vites dişlisi frenidir.aşınınca frenleme yapamayacağından ses yapar.ileri kullanma tekniği olan biri için hiçbir mahzuru yoktur.amma işi bilmiyenler vites dişlilerini bozabilir,hatta kırabilirler.
    şanzımanlar genelde zamanla aşınırlar en iyi bakım yöntemi parça değiştirmektir.yağ uzun süre dayanır.(kullanım koşullarına bağlıdır)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemalefe

    zaten ben bu konularda çok meraklıyımdır.açmadan öğrenememki

    şanzımanı dağıtmak-toplamak-yerine takmak-ayar yapmak uzmanlık işidir.basit şanzımanları kapağını açıp incelemenin bir mahzuru yok.her şanzıman üreticisi kendi şanzımanı için bazı özellikler,özel aparatlar geliştirmiştir.bilmeyen şanzımanı dağıtamaz.
    herhangi şanzımancıya gidip yerdeki şanzımanları görmek istediğinizi söyleseniz,müsaitlerse sizi kırmazlar kanaatindeyim.
  • hezarfen ustam bilgileriniz için teşekkür ederim. aracın bazı büyük problemleri var onları hallettikten sonra sizinde dediğiniz gibi en azından şanzımanı indirip kapağını açıp bi bakacağım yapabileceğimiz bir şeyler varmı. benim araçta 90 model mitsubishi galant 5 ileri manuel vites .debriyaj konusuna gelince giderken bende bunu denedim özellikle debriyajın sonuna kadar bassamda cırtlama oluyor bazı viteslerde.
  • ustam birde şu konu var senkromeç konusunu internette araştıracağım fakat elinizde görsel dosyalar varsa bilgi amaçlı foruma koyarsanız sevinirim
  • senkromeç işle bakımından çok gerekli amma öyle abartılacak birşeyde deyil.zaten öyle sık arıza yapan bir parçada deyildir.elimde size sunabileceğim dosya yok maalesef.sadece kabaca bilgilerimi sunabilirim.amma senkromeç deyip googleye aratırsanız bir hayli sonuç çıkar ben biraz baktım çoğu bilgiler doğru deyil.kulaktan dolma şeylerde bilgi diye yazılmış.doğrusunu bilmiyorsanız sizi yanıltabilir.
    gönderebilirsem alıntı bir resim koyuyorum.ordaki bilezik gibi şeyler senkromeçtir.

     manuel sanzıman bakımı, arızalar ve yağ değişimi




  • teşekkür ederim ustam yardımlarınız için açtığım zamanda tecrübelerinizden faydalanırız inşallah.
  • ustam manuel şanzıman senkromeç sabitleme sistemi dişlilerin hızlarının birbirine uyarlanması ve aracın takılı vitesten atmaması konularını biraz inceledim. sistemin çalışma şeklini biraz kavradım gibi .dağıtınca mutlaka arkadaşların faydalanması ve sorularım için forumda resimli olarak paylaşacağım.
  • vitesten atıp atmamanın senkromeçle bir ilgisi yoktur.senkromeç sadece geçeceği vites dişlisinin hızını üzerinde bulunduğu vites dişlisiyle eşitlemeye yarar "cırtlama"sın diye.genelde yumuşak(sarı gibi)malzemeden yapılır.herhangi yük taşımaz.vitesten atmamayı ayların bağlı olduğu sustadaki kilitler sağlar.zamanla aşınan(konikleşen)dişlileri sabit tutamaz ve vitesten atmalar başlar.
    bu merakınızla iyibir usta olacağa benziyorsunuz.veya enazından bilinçli bir kullanıcı olursunuz.neyi nasıl nerede yaptıracağını bilmek onarımın yarısıdır.hatta bazı onarımları yeriniz müsaitse kendiniz yapabilirsiniz.kolay gelsin.
  • ustam teşekkür ederim. aracımın suyu yağına karışmıştı.bende tecrübe olsun diye kendim tamire kalkıştım. kendi atölyem var fakat araç girme şansı olmadığı için 14 km. uzaklıktaki köyümde dağıttım aracı gidip gelip yapmaya çalışıyorum.müsaitseniz forumda bilgileri verdim. bazı sorularım vardı cevapsız kaldı.yardımcı olabilirseniz sevinirim.
    http://forum.donanimhaber.com/m_39491790/mpage_1/f_/key_//tm.htm#39491790



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemalefe -- 10 Mayıs 2010; 19:33:51 >
  • cesurca bir iş önce tebrikler.çok çok maliyet biraz artar amma en azından neyin ne olduğunu bilirsini.
    önce şunu belirteyim aracınızı motorunuzu hiç tanımıyorum.benim söyleyeceklerim genel bilgi ötesine geçmemeli.
    önce sorduğunuz ikinci kayışı irdeleyelim.bazı araçlarda çift egzantrik kayışı olur.bu şunun içindir.tek kayışa bütün yükü bindirmemek.benim kullandığım(şu an.connect)araçtada iki adet triger mevcut.birini 60-80 000 de değişmek gerekiyor diğierini çok uzun süre kullanabiliyoruz.küçük olan kayışın nereyi hareket ettirdiğine bakın size ip ucu verecektir.zamanlamayla ilgili bir yeri hareket ettiriyorsa üzerinde mutlaka diğeri gibi işaret olur ha yoksa istediğiniz gibi takabilirsiniz.zannedersem ikinci kayış yağ pompasını mekanikse yakıt pompasını çalıştırıyor.dikkat etmek gerekir ateşleme sistemi ona bağlıysa ayarlı takılması gerekir.büyük kayışı takarkende sente önemlidir.aracınızın birinci pistonuna göre sente ye getirilir.aksi belirtilmedikçe.senteyi pistonunun emme eksoz sübaplarının durumu belirler.genelde ü.ö.nokta sıkıştırma zamanı.işaretler karşılıklı gelir ve kayış-gergisi takılır.(orijinal kayış beim için mutlaka olmalı)
    birde butür onarımları uzak yerde yapmanın dezavantajları çoktur.blok veya kapağın taşlanması gerekebilir.sübap yuvaları taşlanabilir bunlar tezgah ve uzman işidir.birde aracını mutlaka o marka ile ilgili yere götürün.
    motorunuz birhayli çalışmış motordur.bana göre rektifiye vakti gelmiş gibi duruyor.çünkü hararetten bahsettiniz hararet bir motor için en istenmeyen durumdur.arazların başıdır denebilir.kolay gelsin.




  • ustam aracın yedek parçalarında trigerle birlikte balans kayışından bahsediliyor belki o olabilir ama neyin balansı anlamadım burasını.yakıt pompası silindir kapağında eksantrik dişlisinden alıyor hareketini pozisyonu yok o pek sorun değil.ateşlemeyi belirleyen tevzi makarası da eksantrik milinden alıyor hareketini onun pozisyonu çok önemli olduğu için belirli işaretleri dikkate alarak resimleyerek söktüm. yağ pompasının hareketi ise triger kayışı krank mili eksantrik mili gergi bilyası ve diğer bir dişlinin etrafıda dönüyordu .trigere bağlı o diğer belirsiz dişlinin yağ pompasına ait olduğunu düşünüyorum.
  • Gecenlerde aracımdan 1. ve 2. viteslerde ses gelmeye basladı.
    ayrıca 1. ve 2. viteste vites kolu ileri geri oynuyordu. servise gittigimde sanzıman bilyelerinin bozuldugunu soylediler.
    bilyeleri degiştirdikten sonra sesler kesildi fakat su anda 3. viteste ayagımı gazdan cekince bir tırlama sesi var. sadece gaza basmadıgım zaman ve sadece 3. viteste geliyor bu ses.

    bilyeler neden bozulur?
    ayrıca 3. vitesteki bu sesin sebebi bilyeler olabilir mi yoksa dişlidenmidir?

    Aracım renault master 2006 model torpidodan vitesli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi l3on -- 12 Mayıs 2010; 0:00:32 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.