Şimdi Ara

LYS Ders Çalışma Taktikleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
36
Favori
37.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Mesajla gelen sorular var. Bari buraya yazalım da herkes faydalansın (fayda olarak görenler tabi).

    quote:

    Orijinalden alıntı: ...

    sanırım benden yaşça epey büyüksün o yüzden abi diye hitap edeyim..şimdi abi belliki öss işini biliyorsun anlıyorsun , ygsde 400-410 arası bi puan yaptım son haftalar 430 ortalama yapmama ragmen kötü geçti gerçek sınav , ve artık sadece lys kaldı.ben ygsye kadar 1 kere açıp lys calısmadım.şimdi lys 2 ayda biter mi ne dersin ? mf 4 cüyüm biyolojinin etkisi bana %5 , kimya %9 , fiz %13 , mat %22 ... biyolojiyi sallıyım mı napıyım zaman kaybı mı olur acaba calıssam ne dersin..bir de fizik 2 de cok ama cok zorlanıyorum , zamanında hocaları dinlemedim şimdi de kitaptan anlamıyorum fizik 2 yi(okulda hiç tek cümle dinlemedim aptal gibi.fiziği dersanede de dinlemedim..) . mesela açıyorum dalgalar , B manyetik alan konusu , indiksiyon-özindiksiyon falan.afedersin bi bok anlamıyorum konu anlatımındaki bütün çözümlere bakmama ragmen..yani o esnada çözümü genelde anlıyorum adam formulde yerine yazıyo ama , işte ne biliyim bahsettiğim konuların sorularında bişi yapamıyorum...
    sence hiç bilmeyen adam mesela manyetik alan konusunu , indiksiyon alternatif akımı falan kac saatte bitirebilir..günde 1 konu çözerek gitsem iyi mi kötü mü yani.günde 1 konuyla anca yetişiyor konular..bir de fizik 2 yi cok unutuyorum ben ya sorularda ne yapmam gerektiğini falan..sen nasıl aradan yıllar geçmesine ragmen hatırlıyorsun anlamıyorum ki bende mi sorun var acaba :S istanbulda orta kalite bi and. lisesinde okuyorum su an son sınıfım , istediğim şey aslında eski sistemde 335 civarı yapmak(daha dogrusu ilk 20-25 bine girmek)..ama bu saatten sonra cok zor gibi gözüküyor.demin actım integralle ugrasıyorum bin tane soru tipi var..bıktım artık gına geldi ya.cok yazdım zamanını alıyorum k.bakma ama nacizane önerilerin vardır heralde o yüzden yardımcı olmanı istiyorum.



    LYS 2 ayda biter. Ama çalışanın çalışma stiline ve kapasitesine bağlı birşey.

    Ben zamanında okulda hiçbir derse girmeyen bir adamdım. Dersanede de derslere girmedim. Ama ÖYS zamanı yaklaştığında, aldım elime kitapları ve sıradan bitirdim.
    5 günde GüvenDer Kimyayı, 6 günde Başarı Biyolojiyi, 6 günde GüvenDer Fiziği bitirdiğimi hala hatırlarım.
    Kitapları bitirmeden önce Fen'de 62'de 20-25 yapamazken, bitirdikten sonra 50 üzeri yapmaya başladığımı da... (95'te 50 fen sağlam net demekti...)

    Benim hiç bilmediğim ve anlamakta zorlandığım konulara çalışma sistemim şu şekildeydi:

    ***************************************************
    1. Önce konunun sonundaki soruları çözmeye çalışırdım.
    Konuyu bilmediğim için sıfıra yakın yapardım ama, en azından neyi bilmediğimi ve neyi öğrenmem gerektiğini görürdüm. Misal "xxx'ın ağırlık merkezini bul" yazan bir soruda ağırlık merkezi bulmanın önemli olduğunu görürdüm. Böylece öğrenmeye yönelik bir ön hazırlık olurdu kafamda.

    Önce kafanda sorular olacak ki, cevabını gördüğünde beyin direk kapsın. Bunu isterseniz deneyin. Misal "Yukarıdaki notu yazan arkadaş hangi tür anadolu lisesinde okuyor?" diye şimdi sorsam çoğunuz yazıyı okumuş olsanız bile aklınızda değildir. Ama bu sorudan sonra paragrafa bakanın aklında kalacaktır.

    2. Konuyu baştan itibaren hızla göz geçirerek okurdum. Anlamaya hiç çalışmaz, sadece göz geçirirdim.
    Böylece konunun enini boyunu bir görürsünüz. Kafanızda bir yapı oluşur. Önce binanın iskeletini yapar, sonra araya tuğlaları yerleştirirsiniz...
    Kaba inşaat olmadan ince inşaat yapılmaz. Kaba inşaat da sağlam olacak ki ince işçilik bir işe yarasın.

    3. Konuyu baştan itibaren güzelce okur, arada verdiği örnekleri örneklerin çözümüne bakmadan çözmeye çalışır, o şekilde bitirirdim.
    Örneklerin çözümüne bakmadan kendiniz çözmeye çalıştığınızda beyin orada da bir altyapı oluşturur. Soruyu çözemeseniz bile, çözümü anında aklınıza girer.
    Misal şu an çoğunuz YGS'de yanlış yaptığınız soruların çözümünü net olarak bilirsiniz... Tekrar sorsalar güzel güzel de çözersiniz... Çünkü önce kendiniz çözmeye çalıştınız...

    Hatta daha da ötesi, bundan 1 sene sonra yanlış yaptığınız soruları net olarak hatırlayacak, doğru yaptıklarınızı ise hatırlamayacaksınız...
    Ben 95'te yanlış yaptığım soruları hala hatırlarım... Doğal olarak çözümlerini de...

    4. Konunun sonundaki soruları çözerdim.
    Burda da üşenmez, tamamını çözerdim. Sorular kolay gelse de, çabucak yapılacak sorular da olsalar, çözerdim. Hem hız kazandırır, hem el alışkanlığı.

    5. Konuyu baştan tekrar okur, yanlış yaptığım sorularla alakalı detaylara biraz daha dikkat eder, geri kalan kısımlarını da tekrar etmiş olurdum.

    6. Konunun sonundaki soruları tekrar çözerdim.
    Tekrar çözdüğümde, 100 sorunun 99unu hatırlayıp doğru çözecek olsam da çözerdim. Çünkü hem bilgi iyice oturur, hem de o konudaki soru tiplerini çözme otonom sinir sistemine devredilmiş gibi olur. Tekrar o soru tipi geldiğinde 5sn "Bunu nasıl çözüyorduk" diye düşünmezsiniz... Direk çözüme gidersiniz.
    ***************************************************

    Tabi bunlar bilmediğiniz ve anlamakta zorlandığınız konular için... Ya da konuların çoğunu biliyorsunuzdur ama bir konuda çıkan soruları yanlış yapıyorsunuzdur. Dönüp o konuya çalışmak için olabilir...

    YGS Biyoloji ve Kimya, LYS'dekinden çok farklı değildir. Biraz daha detaylıdır ve birkaç ek konu vardır o kadar.
    Gözünüzde büyütmeyin.

    Fizik2 ve Fizik3 zorlayabilir, ki Lisedeyken ben de zorlanmıştım.
    O da dalgalar, alternatif akım, endüksiyon, elektromagnetizma, akı vs vs. gibi şeylerin aslında liselerde öğretilmemesi gereken ileri düzey konular olduğu için.
    Niye öğretilir onu da bilmiyorum, çünkü Elektrik-Elektronik okuyacak olanlar hariç hiçkimsenin işine yaramayacak bilgiler onlar.
    Bize ODTÜ'de aynı Fizik 2'nin çok daha kapsamlı ve çok daha detaylısını gördük. Sınavlardan da 95 üzeri notlar aldım ve AA getirdim. Ama şimdi sorsanız hiçbirisini hatırlamam. Çünkü bir daha hiçbir yerde kullanmadık... Ne okulda başka bir derste, ne de meslek hayatımızda...

    Onları çalışırken de şöyle bir üçkağıt yapabilirsiniz.

    Konuya hiç bakmayın. Çünkü mantığını çözmeye kalkarsanız beyniniz kaldırmakta zorlanabilir.

    Çözümlü soruları alın elinize. Soruya bakın, nasıl çözüldüğüne bakın.
    Sonra çözümü kapatıp aynı soruyu çözmeyi deneyin. Muhtemelen çözemeyeceksiniz, ama gene de deneyin. Çünkü aklınızda kalan parçaları görürsünüz.
    Sonra tekrar çözüme bakın, tekrar kapatıp deneyin.
    Bunu 3-5 kez yaptıktan sonra, soruyu otomatik çözecek hale gelirsiniz. Üstüne formülleri de ezberlemiş olursunuz. Ondan sonra dönüp konuya bakabilirsiniz...

    Türev ve integrale gelince...

    Bu ikisi lise matematik öğretmenlerinin kazmalığı yüzünden çoğu lise öğrencisi tarafından fobi haline getirilen, aslında çok şeker ve basit konulardır.

    Türev, bildiğiniz eğim, yani Tanjant'tır... Yani Karşı/Komşu... Yani (y2-y1)/(x2-x1)... Yani DeltaY/DeltaX... y ve x'i sıfıra yakın değerler alırsanız da, Delta işareti d'ye dönüşür. Yani dy/dx olur. Özetle dy/dx, bildiğiniz tanjanttır...

    İntegral ise, bildiğiniz Sigma, yani Toplamadır. O sigma harfinin kulaklarını çekip uzattığınızda integral işareti olur. Mantığı da gene çok basittir.
    Küçükken kareli kağıtlara şekil çizip kareleri sayarak alan bulurduk ya. Aynı mantık.

    Örneğin ilkokulda olsanız ve formül bilmeseniz bir üçgenin alanını nasıl hesaplarsınız? Milimetrik bir kağıda çizerek küçük kareleri toplarsanız çıkar değil mi? Aynı mantık.
    Ama kareleri tek tek saymak yerine fonksiyon kullanarak yapıyorsunuz.

    Şöyle özetleyeyim. 2'ye 2 bir eşkenar dik üçgen alın ve o üçgeni milimetrik kağıda çizin. Sonra alttaki 2cm'lik kısmı 1'er mm'den 20 eşit parçaya bölün. O her parçanın alanı nedir?
    Yükseklik x 1mm değil mi? Burada yükseklik = f(x)'tir, 1mm de dx. (Yani fonksiyonda x'in değerine karşılık gelen y değeri, yani yükseklik).

    Integral f(x) . dx ==> Sigma f(x) . dx == Sigma y1 . Delta x. == Yani üçgen için 20 tane yüksekliği ile 1mm'lik tabanların çarpımlarının toplamı.

    2'ye 2 dik eşkenar dik üçgeni 0'dan 2'ye y=x doğrusu olarak çizebilirsiniz. Yani f(x) = x
    0'dan 2'ye Integral f(x) . dx = 0'dan 2'ye Integral x . dx = x2 / 2 (0'dan 2'ye) = 4/2 - 0/2 = 2. Üçgenin alanı bulduk mu? Bulduk.

    Integralin geri kalan herşeyi bu temel üzerine çıkarılmış kestirme formüllerdir. O kadar.

    Gözünüzde büyütmeyin ve bence bu işten zevk almaya bakın. Çünkü gerçekte çok hoş bir konudur.

    EDİT: Başlık Değiştirme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ysselim -- 26 Nisan 2010; 22:15:27 >







  • 
Sayfa: 1 sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.