- x
Arabayı çalıştırırken debriyaja basmak
73 Cevap16361 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
133 Mesaj
18 Nisan 2010; 17:49:41 

Selam arkadaşlar. Benim sürücü kursundaki hocam arabayı çalıştırırken vitesin zaten boşta olduğunu ve bu esnada debriyaja basmanın "kötü bir alışkanlık" olduğunu söylemişti. Ama dün arabamızın kullanım kitapçığını okuduğumda orada önce vitesin boşa alınması sonrada debriyaja basılarak arabanın çalıştırılması gerektiği yazıyordu. . Siz nasıl yapıyorsunuz?


_____________________________




868 Mesaj
18 Nisan 2010; 17:58:29 

hocanın kötü alışkanlık demesinin sebebi her arabanın debriyajı aynı değildir. debriyajı yumuşak bi arabaya alışkındırsın. debriyajı sert bi arabaya bindiğinde bastığını sanarsın ama tam basamamıştırsın marşa bastığında iste araç viteste ise marş motoru ve debriyaj balatısana zarar verir. boşa alıp debriyaja basmak 2 kat güvenlik demek oluyo. yoksa boşla vitesle debriyaj aynı şey demek zaten.


_____________________________

Harita Mühendisi

resimdeki zatı muhterem benim bu arada :D


 
14142 Mesaj
18 Nisan 2010; 18:18:15 

boşta dahi olsa debriyaja basarak çalıştırmak daha iyidir....
marş motoruna binen yükü azaltırsınız böylece .....


mesela aküsünde tek çalıştırmalık gücü kalmış bir araçta.... Debriyaja basmadan çalıştırmaya kalktığınızda belkide araç çalışmayacaktır.....güç yetmeyecektir...

ama debriyaja basarsanız çalıştırma ihtimali daha yüksektir....




Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum?


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
14142 Mesaj
18 Nisan 2010; 18:20:17 


quote:

Orijinalden alıntı: pirasa

hocanın kötü alışkanlık demesinin sebebi her arabanın debriyajı aynı değildir. debriyajı yumuşak bi arabaya alışkındırsın. debriyajı sert bi arabaya bindiğinde bastığını sanarsın ama tam basamamıştırsın marşa bastığında iste araç viteste ise marş motoru ve debriyaj balatısana zarar verir. boşa alıp debriyaja basmak 2 kat güvenlik demek oluyo. yoksa boşla vitesle debriyaj aynı şey demek zaten.


vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

1. Kavrama diski
2. Baskı balatası
3. Debriyaj mili
4. transfer şaftı
5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
6. ana şaft
7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi



http://www.clubvwturk.c.../index.php/t-52736.html


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
133 Mesaj
18 Nisan 2010; 18:23:20 

Teşekkür ederim


_____________________________




6498 Mesaj
18 Nisan 2010; 18:23:24 

ben hep basar çalıştırırım


_____________________________

Vw fanatikliği değilde 1.6 bebek puseti gibi araçla V5.7 amerikana kafa tutmak en büyük fanatiklik olsa gerek..
Mercedesin yıldızından daha güçlü bir yıldız varsa o da chryslerın yıldızıdır..


169 Mesaj
18 Nisan 2010; 18:34:10 

Bendede alışkanlık olmuş hep basarak çalıştırıyorum.


_____________________________



828 Mesaj
18 Nisan 2010; 18:38:10 

Bir keresinde boşta sanıp kontağı çevirince öndekine yerleştirmiştim
ondan sonra alışkanlık haline geldi.


_____________________________




868 Mesaj
18 Nisan 2010; 18:39:46 


quote:

Orijinalden alıntı: Whisper911




vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

1. Kavrama diski
2. Baskı balatası
3. Debriyaj mili
4. transfer şaftı
5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
6. ana şaft
7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi



http://www.clubvwturk.c.../index.php/t-52736.html


haklısınız tabiki genelde boşta debriyajsız çalıştırmadır kullanım. basmak iyidir. basmamak rahattır
herangi bi sürücü kursuna gidin böyle öğretilir


_____________________________

Harita Mühendisi

resimdeki zatı muhterem benim bu arada :D


4282 Mesaj
18 Nisan 2010; 18:40:10 

Eski aracımın debriyajı, aynı zamanda gizli kontak görevi gördüğü için hep basarak çalıştırırım. İyi bir alışkanlık..


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


2263 Mesaj
18 Nisan 2010; 18:57:06 

Mecburi olarak start dugmesıne basınca ya debrıyaj yada frene basmak zorundayım.


_____________________________

Megane 1.5 dCI


 
114 Mesaj
18 Nisan 2010; 19:20:56 

bende her zaman debriyaja basarak aracımı çalıştırırım..söylemiş olduğunuz etkenleri bildiğimden ötürü


_____________________________



3016 Mesaj
18 Nisan 2010; 19:29:59 


quote:

Orijinalden alıntı: Mirkan47

Selam arkadaşlar. Benim sürücü kursundaki hocam arabayı çalıştırırken vitesin zaten boşta olduğunu ve bu esnada debriyaja basmanın "kötü bir alışkanlık" olduğunu söylemişti. Ama dün arabamızın kullanım kitapçığını okuduğumda orada önce vitesin boşa alınması sonrada debriyaja basılarak arabanın çalıştırılması gerektiği yazıyordu. . Siz nasıl yapıyorsunuz?

aklı olmayıp hüküm verenlerin çokça hoca(eğitici)olduğu bir ülkede yaşıyoruz.
o zihniyetteki hocaların eğittiği, öğrettiğinden ne olur.hiçmi debriyaja basmadan çalışmayan araç görmemiş.örnek:renault megane.hem fren diyor hemde debriyaj.........
bazı öğreticileri yere göğe sığdıramayanlara güzel bir örnek.


_____________________________



3016 Mesaj
18 Nisan 2010; 19:33:05 


quote:

Orijinalden alıntı: Whisper911

boşta dahi olsa debriyaja basarak çalıştırmak daha iyidir....
marş motoruna binen yükü azaltırsınız böylece .....


mesela aküsünde tek çalıştırmalık gücü kalmış bir araçta.... Debriyaja basmadan çalıştırmaya kalktığınızda belkide araç çalışmayacaktır.....güç yetmeyecektir...

ama debriyaja basarsanız çalıştırma ihtimali daha yüksektir....




Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum?



_____________________________



 
1461 Mesaj
18 Nisan 2010; 19:53:02 

El freni çekili bile olsa, önce frene basarım, debriyaja basıp, vitesi boşa alırım, sonra marşa basarım.


_____________________________



 
684 Mesaj
18 Nisan 2010; 20:06:38 

Bizim araba zaten debriyaşa basmadan çalışmıyo vites boşta olsa bile göstergede debriyaja basın ayzıo (opel insignia)


_____________________________



5258 Mesaj
18 Nisan 2010; 20:13:39 

Bende de o alışkanlık vardır ve güzel bir alışkanlıktır hatta. Bazı Amerikan arabaları debriyaja basmadan boşta olsa dahi çalışmaz bile.


_____________________________



16609 Mesaj
18 Nisan 2010; 20:37:58 

alışkanlık olmuş boşta bile olsa debriyaja basıyorum çalıştırırken


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


238 Mesaj
18 Nisan 2010; 20:42:27 

Önceki aracımızda hiç dikkat etmezdim hatta hiç debriyaja basmazdım ama yeni arabayı aldığımızda servisteki görevlinin tavsiyesi üzerine alışkanlık haline geldi.Debriyaja basmadan arabayı çalıştırmıyorum.


_____________________________


Türkiye'nin bir numaralı ili hangisi?



Cvp:Tabii ki ADANA

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Nisan 2010; 21:13:37 

Benimde bu alışkanlıgı edinmem gerekiyor.


 
303 Mesaj
18 Nisan 2010; 21:15:22 

Debriyaja basıp vitesi boşa alırım, aracı çalıştırırım. Sonra frene basarım ve ayağımı debriyajdan çekerim 1-2 sn sonra el frenini indirir tekrar debriyaja basıp vitese takar ve kalkışı yaparım Zaten hergün araç kullanmadığım için alışkanlık da değil ama böyle yapıyorum.


_____________________________




3110 Mesaj
18 Nisan 2010; 23:02:25 

bir şey sorayım depriyaj sonra fren mi daha sağlıklı yoksa frenle yavaşlayıp depriyaja basıp arabayı boşa allarak durmak mı?


_____________________________


PS51E490 51" Series 4 Plasma TV LOGITECH X540 LENOVO N500 NS76NTX XBOX 360 PAL ARCADE DREAMBOX 800 HD AINOL NOVO AURORA 2 FORD FOCUS TDCI TREND


6471 Mesaj
18 Nisan 2010; 23:07:22 


quote:

Orijinalden alıntı: mehmetsary

bir şey sorayım depriyaj sonra fren mi daha sağlıklı yoksa frenle yavaşlayıp depriyaja basıp arabayı boşa allarak durmak mı?


fren / fren + debriyaj / vitesi boşa alıp durmak. sıralam bu şekilde, acil durumlarda yapılan frenler dışında.


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



1101 Mesaj
18 Nisan 2010; 23:10:47 

Zaten bazı araçlar debriyaja basmayınca çalışmaya izin bile vermiyor.



_____________________________

2010 VW Tiguan 1.4 TSI 4Motion Sport&Style Şeker Beyazı



1643 Mesaj
18 Nisan 2010; 23:13:17 

geçmiş yıllarda yine böyle bir konu açılmıştı. o konudaki yazıları okuyana kadar hiç debriyaja basmadan aracı çalıştırırdım. artık refleks gibi oldu sürekli boşa vites + debriyajla çalıştırırım.

birde bizim aracın kullanma kılavuzunda aracı çalıştırdıktan sonra bir kaç kez debriyaja basıp bırakın yazıyor. bunun amacı nedir ?


_____________________________

Opel Corsa D 1.4/AT Twinport Enjoy


 
1121 Mesaj
18 Nisan 2010; 23:16:20 

Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.


_____________________________

NEW FORD FİESTA 1.4i TİTANYUM LP BORDO-KIRMIZI 2009


6471 Mesaj
18 Nisan 2010; 23:18:45 


quote:

Orijinalden alıntı: caissa

Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.


şaka değil mi


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



835 Mesaj
18 Nisan 2010; 23:25:49 


quote:

Orijinalden alıntı: suicide




şaka değil mi


Bende öyle tahmin ediyorum


_____________________________

The king of the ordinary, the king of analogous, the king of the nonsense, the king of the emptiness, the king of lonelyness, insignificance, the king of abundance, the king of destruction.

- bashole -


 
18966 Mesaj
18 Nisan 2010; 23:27:13 

PASSAT efendi çalışmıyor, DEPRESS CLUTCH PEDAL yazısı çıkıyor ekranda, mecburen debriyaja (kavrama pedalına) basmak zorundayım. Bir de bu pedalın KONUM SENSÖRÜ de var, ne kadar bastığını da ölçüyor.

1990 model HYUNDAI da debriyaja basmadan çalışmıyor. Bence yerinde bir uygulama.


_____________________________



 
1185 Mesaj
18 Nisan 2010; 23:28:13 

kapalı garajım var hafif meyilli ve aracın öne kaçmaması için bir odun parçası var. buraya aracı vites boşta ve el freni inik olarak park ederim eğer acelem varsa sağ ön kapıyı açarım araca binmeden dışardan vitesi tekrar kontrol ettikten sonra marşa basarım araç çalıştıktan sonra garajın kapısını açarım bu esnada raç biraz ısınmış olur. 40-50 saniye sonra ağırı ağır yürürüm ama normal zamanda her zaman vites boşta ve debriaja basılı çalıştırırım.


11344 Mesaj
18 Nisan 2010; 23:37:14 

Bu alışkanlık bende de mevcut otomatikman gidiyor ayağım çalıştırmadan önce.


_____________________________


"Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

"Para" ile "İman" Ters Orantılıdır...

Katılım zamanı: 7 Aralık 2005
İmzamı lütfen çalmayın! Kullanmak istiyorsanızda nezaketen bari bir izin isteyin...


4404 Mesaj
18 Nisan 2010; 23:42:09 


quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

PASSAT efendi çalışmıyor, DEPRESS CLUTCH PEDAL yazısı çıkıyor ekranda, mecburen debriyaja (kavrama pedalına) basmak zorundayım. Bir de bu pedalın KONUM SENSÖRÜ de var, ne kadar bastığını da ölçüyor.

1990 model HYUNDAI da debriyaja basmadan çalışmıyor. Bence yerinde bir uygulama.


+1

1991 model hyundai excelim vardı.Debriyaja basmadan çalışmazdı.


_____________________________



4214 Mesaj
19 Nisan 2010; 0:05:43 

Basarak çalıştırıyorum sağlıklısı bu


_____________________________

Bilindik hikaye...


 
1121 Mesaj
19 Nisan 2010; 0:12:46 

quote:
quote:


Bende öyle tahmin ediyorum


Şaka Şaka... Bakalım nasıl tepkiler gelicek diye merak etmiştim:))


_____________________________

NEW FORD FİESTA 1.4i TİTANYUM LP BORDO-KIRMIZI 2009


 
555 Mesaj
26 Nisan 2010; 9:56:36 

Bir tanıdığımın 2009 model dizel Toyota YARİS arabasını kullandım.

O araba da debriyaja basmadan çalışmıyordu.

Bunun sebebini ben hırsızlığa karşı güvenliktir diye düşünmüştüm.

Yoksa Passat ve Hyundailerdeki gibi teknik bir nedeni mi var?


_____________________________


Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
2 gün 6 sa. 18 dk. kadarı kaldı.
26 Nisan 2010; 10:35:26 

Benim aracta debriyaja basmadan calismiyor. Fakat ben bunun guvenlik onlemi oldugunu dusunuyorum. Yani arac vitesteyse bir anda ileri firlamasin die oldugunu dusnuyorum. Belki baska bir nedeni de varidr tabi. Sonuc bir cok arac debriyaja basmadan calistigina gore basmanin bir zarari yoktur olsa olsa faydasi vardir bence:)


2451 Mesaj
26 Nisan 2010; 12:42:02 

Ehliyet aldığınız kurstaki hocanızdan yola çıkarsak bizim milletin trafikte şöförlüğünü (Trafik magandalığını yada canvarlığını) normal karşılamak gerekiyor.


_____________________________



2369 Mesaj
26 Nisan 2010; 13:14:55 

benim arabada da anahtarsız çalıştırma var, mecbur debriyaja basıyorum. daha önceki arabada basarak çalıştırmazdım. muhtemelen bu arabadan sonra alışkanlık yapar.


3567 Mesaj
26 Nisan 2010; 13:22:31 

Vites boşta dahi olsa debriyaja basılmadan çalıştırılma sonrası kırılan şanzıman çok gördüm. Vites nasılsa boşta, şanzıman dönmüyor diye düşünebilirsiniz. Ama dönüyor. Sadece debriyaja bastığınız zaman şanzıman durur. Boşta dahi olsa birkaç dişli dönmeye devam eder. Zaten dibe çöken yağ yüzünden o anda yağsız çalışmaya başlayan şanzıman eğer bir de tam oturmamış bir dişli varsa kırılabiliyor.

Kesinlikle debriyaja basarak aracınızı çalıştırın.


_____________________________



5425 Mesaj
26 Nisan 2010; 14:04:12 

Kendimi bildim bileli önce vitesi kontrol ederim, sonra debriyaja basıp motoru çalıştırırım. O hoca denilen şahısa burdan sevgilerimi yolluyorum.


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


8661 Mesaj
26 Nisan 2010; 14:43:16 

Benim bildiğimde şu debriyaja basarak çalıştırmada şanzuman yağlama yapıyor ve özellikle soğuk kış aylarında daha çok işlevsel oluyor bilmiyorum ne derece doğru.

birde direksiyonu daima düz tutun derler yeri gelmişken söyleyim
o da hidrolikle alakalı br şeymiş tam teknik açıklamasını bilmiyorum

refleks olarak
hep direksiyonu düz bırakırım yani tekerlekler öne bakar şekilde, birde debriyaja basıp çalıştırırım


_____________________________

308 GP Yarışı, 91 Zafer, 155 Podyum, 68 PP, 77 EHT, 7 Şampiyonluk, Tek Kral Michael Schumacher

Novitec Bravo 1.4 T-Jet 170PS Sport


7977 Mesaj
26 Nisan 2010; 15:33:11 

araç boşta bile olsa mecburen debriyaja basarak çalıştırıyorum başka türlü çalışmıyor sistemi böyleymiş öyle yarım basma felan değil baya paspasa yapışana kadar basmazsam marş çalışmıyor araç corolla bazen unutuyorum anahtarı çeviriyorum hiç ses yok debriyaja basınca çalışıyor aracı debriyaja basarak çalıştırmışım gibi oluyor


_____________________________

birinci sayfa, ilk mesaj günceldir :)http://forum.donanimhaber.com/m_46528250/tm.htm email:ferhatde@hotmail.com


2883 Mesaj
26 Nisan 2010; 15:49:33 

Benim araç anahtarsız çalıştırma sistemine sahip, debriyaja tam basmadan çalışmıyor


_____________________________

Eğer bir kurbağayı sıcak suya atarsanız hemen zıplar ve kaçar. Ama soğuk su dolu bir kaba koyarsanız ve yavaş yavaş suyu ısıtırsanız, su kaynayana kadar kurbağa çoktan ölmüş olur. Modern toplumlarda da, sıcak su içerisindeki kurbağa gibi benzer bir tepki verilir. Bir şeyi yavaşça değiştirirseniz çoğu kimse bunu farketmez. Örneğin toplumlarda denetim mekanizmaları gittikçe çoğalıyor. Bu aslında hiç de iyi bir gelişme değil. Çünkü kişi kendini gözetlenmiş hissettiğinde, gözetlenmeyen birine göre daha farklı davranır. Anonim olmadığı sürece, haklarını kullanmakta kendilerini özgür hissedemedikleri için bu haklarını kullanamamaktadırlar. Böylece fikir özgürlüğü büyük ölçüde engellenmiş olur. Bu düşünce özgürlüğü için de geçerlidir. Göze batmamak için insanlar giderek kurallara uymaya başlarlar. Böyle bir durumda toplumlarda kendine özgü farklı düşünenlerin sayısı günden güne azalır. Bu tür tek tip toplumlar kendini zihnen veya sosyal olarak yenileyemez. Hoşgörüsüzlük, tahammülsüzlük artarken, aynı zamanda toplumun yaratıcılık, yenilenme, ilerleme olanakları engellenmiş olur. Bu yüzden arada bir termometreye bakıp, suyumuz ne kadar ısınmış görmemiz lazım!!!


4107 Mesaj
26 Nisan 2010; 17:09:36 


quote:

Orijinalden alıntı: net_katil

Kendimi bildim bileli önce vitesi kontrol ederim, sonra debriyaja basıp motoru çalıştırırım. O hoca denilen şahısa burdan sevgilerimi yolluyorum.



_____________________________


2001 Megane Coupe 1.6
2004 Golf Pasific 1.6



1409 Mesaj
26 Nisan 2010; 17:21:39 

90 model şahinin bile kullanma kılavuzunda kesinlikle debriyaja basılıp çalıştırılması gerektiği yazıyor.


_____________________________

"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain


 
1012 Mesaj
26 Nisan 2010; 17:24:14 

Ben de genelde aracı boşta çalıştırırım. Araç vitesteyse de debriyaja basıp çalıştırırım. Bu bir şehir efsanesi olabilir mi acaba ?


_____________________________



 
1207 Mesaj
26 Nisan 2010; 19:21:53 

Bildigim kadariyla direksiyonu duz konuma getirip birakmak lazim. Direksiyon donuk park edilirse, direksiyonu ceviren hidrolik pompasi basincta kaldigi icin uzun vadede problem cikarabiliyormus. Cok ciddi bir sorun cikaracagini dusunmuyorum ama yinede en iyi duz pozisyonda parketmek.



quote:

Orijinalden alıntı: DXM06

Benim bildiğimde şu debriyaja basarak çalıştırmada şanzuman yağlama yapıyor ve özellikle soğuk kış aylarında daha çok işlevsel oluyor bilmiyorum ne derece doğru.

birde direksiyonu daima düz tutun derler yeri gelmişken söyleyim
o da hidrolikle alakalı br şeymiş tam teknik açıklamasını bilmiyorum

refleks olarak
hep direksiyonu düz bırakırım yani tekerlekler öne bakar şekilde, birde debriyaja basıp çalıştırırım



_____________________________



482 Mesaj
26 Nisan 2010; 19:56:02 

Önce boşa alıp daha sonra debriyaja basarak çalıştırırım.Bazı Hyundai lerde (eski model) debriyaja basmadan çalışmıyor.Bunun çok sıkıntısını çektim zamanında


_____________________________

Honda Civic FK2 1,8 İ-Shift
112 Acil Sağlık Hizmetleri
Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi
LG 32LA620S-32" LED Cinema 3D Smart TV-Cinema 3D Gözlük-Dahili Wi-Fi-Dahili HD Uydu Alıcısı-MCI 200 HZ
Nokia Lumia 920 White 32 GB


4282 Mesaj
26 Nisan 2010; 20:36:14 


quote:

Orijinalden alıntı: trabzon61_66

Bildigim kadariyla direksiyonu duz konuma getirip birakmak lazim. Direksiyon donuk park edilirse, direksiyonu ceviren hidrolik pompasi basincta kaldigi icin uzun vadede problem cikarabiliyormus. Cok ciddi bir sorun cikaracagini dusunmuyorum ama yinede en iyi duz pozisyonda parketmek.





quote:

Orijinalden alıntı: DXM06

Benim bildiğimde şu debriyaja basarak çalıştırmada şanzuman yağlama yapıyor ve özellikle soğuk kış aylarında daha çok işlevsel oluyor bilmiyorum ne derece doğru.

birde direksiyonu daima düz tutun derler yeri gelmişken söyleyim
o da hidrolikle alakalı br şeymiş tam teknik açıklamasını bilmiyorum

refleks olarak
hep direksiyonu düz bırakırım yani tekerlekler öne bakar şekilde, birde debriyaja basıp çalıştırırım



Hidrolik pompasını bilmem ama aks körüklerinin ömrünü törpülersiniz. Özellikle soğuk havada direksiyonu tam kırıp park ettiğinizde sabaha aks körükleri donmuş olabilir. Belki bir iki kere yapmayla birşey olmaz, ama sürekli yapmak kesinlikle körükleri yırtacaktır.


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


8661 Mesaj
26 Nisan 2010; 20:48:59 


quote:

Orijinalden alıntı: Burhan





Hidrolik pompasını bilmem ama aks körüklerinin ömrünü törpülersiniz. Özellikle soğuk havada direksiyonu tam kırıp park ettiğinizde sabaha aks körükleri donmuş olabilir. Belki bir iki kere yapmayla birşey olmaz, ama sürekli yapmak kesinlikle körükleri yırtacaktır.



düz bırakmak en iyisi


_____________________________

308 GP Yarışı, 91 Zafer, 155 Podyum, 68 PP, 77 EHT, 7 Şampiyonluk, Tek Kral Michael Schumacher

Novitec Bravo 1.4 T-Jet 170PS Sport


2415 Mesaj
26 Nisan 2010; 21:47:16 


quote:

Orijinalden alıntı: teaman1977

Zaten bazı araçlar debriyaja basmayınca çalışmaya izin bile vermiyor.



Haklısınız; mesela benim araç anahtarsız çalıştırma sistemine sahip, debriyaja tam basmadan start/stop ışığı kırmızıdan yeşile dönmüyor ve çalışmıyor...


_____________________________

Sus artık yeter!
Sır perdelerini pek o kadar yırtma.
Çünkü bize, kırıkları sarıp onarmak, sırları örtmek yaraşır.

________________________________________________________


2415 Mesaj
26 Nisan 2010; 21:49:25 


quote:

Orijinalden alıntı: E.S 43

90 model şahinin bile kullanma kılavuzunda kesinlikle debriyaja basılıp çalıştırılması gerektiği yazıyor.

vayy, ilginç...


_____________________________

Sus artık yeter!
Sır perdelerini pek o kadar yırtma.
Çünkü bize, kırıkları sarıp onarmak, sırları örtmek yaraşır.

________________________________________________________


2176 Mesaj
26 Nisan 2010; 22:07:10 

debriyaja basmadan calıştırmam ben de


_____________________________


MultijetBravo105 HP
binaltıyüzsendromu


695 Mesaj
16 Ekim 2011; 18:51:29 

arabam ford focus.serviste debriyaja basmadan çalıstır dedi usta ama servis kitapçığıda debriyaja tam bas diyor.sonuç debriyaja tam basılarak çalıstırılacak tabi araba boşta


_____________________________

gıgabyte ma780g-ud3h... amd phenom ıı x4 940
[3,00 ghz]... sapphıre hd3870... kıngston 2 gb 800 mhz... psu hıghpower 620 watt...thermaltake armor+mx kasa


2413 Mesaj
16 Ekim 2011; 19:14:51 

Alin bir otomatik keyfinize bakin.

Demeyecegim tabiki. Debriyaja basarak calistiririm lakin bosta sandiginiz araclar viteste olabiliyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


★ Corsair Severler Derneği ★ Corsair Fan Club ★
Intel Core i5 4670K@4.6 GHz || MSI Z87 G45 Gaming || Asus GTX 780 DirectCU II || GSkill RipjawsX 8GB 1600MHz CL9 || Samsung 840 EVO 250 GB SSD || Seagate Expansion Desk 2 TB HDD || Corsair Carbide 400R 750W || Corsair Hydro H100i || AOC E2461Fwh


3488 Mesaj
16 Ekim 2011; 19:16:25 

quote:

Orijinalden alıntı: caissa

Debriyaj neresi oluyo. Aracım 20 bin kmde manuel.

debriyaj bagajın içinde oluyor..



_____________________________



 
450 Mesaj
16 Ekim 2011; 19:41:29 

her koşulda debriyaja basıyorum yalnız boşta debriyaja basmakla viteste debriyaja basmak arasında fark var mıdır bindirdiği yük açısından?