Şimdi Ara

Arabayı çalıştırırken debriyaja basmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
2
Favori
62.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar. Benim sürücü kursundaki hocam arabayı çalıştırırken vitesin zaten boşta olduğunu ve bu esnada debriyaja basmanın "kötü bir alışkanlık" olduğunu söylemişti. Ama dün arabamızın kullanım kitapçığını okuduğumda orada önce vitesin boşa alınması sonrada debriyaja basılarak arabanın çalıştırılması gerektiği yazıyordu.. Siz nasıl yapıyorsunuz?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    hocanın kötü alışkanlık demesinin sebebi her arabanın debriyajı aynı değildir. debriyajı yumuşak bi arabaya alışkındırsın. debriyajı sert bi arabaya bindiğinde bastığını sanarsın ama tam basamamıştırsın marşa bastığında iste araç viteste ise marş motoru ve debriyaj balatısana zarar verir. boşa alıp debriyaja basmak 2 kat güvenlik demek oluyo. yoksa boşla vitesle debriyaj aynı şey demek zaten.


    vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

    1. Kavrama diski
    2. Baskı balatası
    3. Debriyaj mili
    4. transfer şaftı
    5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
    6. ana şaft
    7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi



    http://www.clubvwturk.com/archive/index.php/t-52736.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    hocanın kötü alışkanlık demesinin sebebi her arabanın debriyajı aynı değildir. debriyajı yumuşak bi arabaya alışkındırsın. debriyajı sert bi arabaya bindiğinde bastığını sanarsın ama tam basamamıştırsın marşa bastığında iste araç viteste ise marş motoru ve debriyaj balatısana zarar verir. boşa alıp debriyaja basmak 2 kat güvenlik demek oluyo. yoksa boşla vitesle debriyaj aynı şey demek zaten.


    vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

    1. Kavrama diski
    2. Baskı balatası
    3. Debriyaj mili
    4. transfer şaftı
    5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
    6. ana şaft
    7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi



    http://www.clubvwturk.com/archive/index.php/t-52736.html


    haklısınız tabiki genelde boşta debriyajsız çalıştırmadır kullanım. basmak iyidir. basmamak rahattır
    herangi bi sürücü kursuna gidin böyle öğretilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    hocanın kötü alışkanlık demesinin sebebi her arabanın debriyajı aynı değildir. debriyajı yumuşak bi arabaya alışkındırsın. debriyajı sert bi arabaya bindiğinde bastığını sanarsın ama tam basamamıştırsın marşa bastığında iste araç viteste ise marş motoru ve debriyaj balatısana zarar verir. boşa alıp debriyaja basmak 2 kat güvenlik demek oluyo. yoksa boşla vitesle debriyaj aynı şey demek zaten.


    vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

    1. Kavrama diski
    2. Baskı balatası
    3. Debriyaj mili
    4. transfer şaftı
    5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
    6. ana şaft
    7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi



    http://www.clubvwturk.com/archive/index.php/t-52736.html

    Tesekkurler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    hocanın kötü alışkanlık demesinin sebebi her arabanın debriyajı aynı değildir. debriyajı yumuşak bi arabaya alışkındırsın. debriyajı sert bi arabaya bindiğinde bastığını sanarsın ama tam basamamıştırsın marşa bastığında iste araç viteste ise marş motoru ve debriyaj balatısana zarar verir. boşa alıp debriyaja basmak 2 kat güvenlik demek oluyo. yoksa boşla vitesle debriyaj aynı şey demek zaten.


    vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

    1. Kavrama diski
    2. Baskı balatası
    3. Debriyaj mili
    4. transfer şaftı
    5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
    6. ana şaft
    7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi



    http://www.clubvwturk.com/archive/index.php/t-52736.html

    Vay be hyundai'a bak sen.. debriyaja basmadan arabanın çalışmama nedeni marş motorunu korumakmış demek..
    adamlar işi biliyor. Hemde yıllar önce hyundai excel de gördüm ben, ilk bu özelliği..
    İ Love You Hyundai




  • Debriyaj çalışma sistemini burdan görebilirsinizhttp://otomobilimm.blogspot.com.tr/2014/01/debriyaj-sistemi-calsmas-vites-ve.html
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.