- x
LPG ve BUJİ seçimi
846 Cevap158715 Görüntüleme29 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     4 [6] 8 9 10 11 12 13      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
1850 Mesaj
24 Temmuz 2010; 0:01:46 

Seat Toledo 2005 105 hp aracım için uygun buji nedir Bosch'da?

Baktım ama birkaç tane model var sanki;emin olamadım.

Birde Mazda 3 en son kasa ve Mondeo 1.6 2009 için bakabilirseniz beni çok büyük dertten kurtaracaksınız :)

Teşekkürler şimdiden...


_____________________________



 
60 Mesaj
24 Temmuz 2010; 17:17:20 


quote:

Orijinalden alıntı: 04JazzCS

Nusret bey diğer aracım için (2004 Opel Vectra C 1.6 Z16XE motor) uygun lpg bujisi için ne önerebilirsiniz. Bu aracın şuan üzerinde GM marka tek tırnak lpg li araçlar için kullanılan buji var ve yakında bakımının yapılması gerekiyor...Selamlar


Aracınız için uygun buji 0242236571'dir.Saygılarımla...


_____________________________



 
60 Mesaj
24 Temmuz 2010; 17:27:03 


quote:

Orijinalden alıntı: tanriseven

Seat Toledo 2005 105 hp aracım için uygun buji nedir Bosch'da?

Baktım ama birkaç tane model var sanki;emin olamadım.

Birde Mazda 3 en son kasa ve Mondeo 1.6 2009 için bakabilirseniz beni çok büyük dertten kurtaracaksınız :)

Teşekkürler şimdiden...


Araclarınızın motor numarası:
model yılı:
motor hacmi:
Kasa tip varsa yazarsanız net bilgi vereceğim.


_____________________________



 
1850 Mesaj
26 Temmuz 2010; 0:25:52 

1600 cc, 2005 model.

105 hp olandan.


_____________________________



 
60 Mesaj
26 Temmuz 2010; 8:16:23 


quote:

Orijinalden alıntı: tanriseven

1600 cc, 2005 model.

105 hp olandan.


Seat Toledo 2005 105 hp aracım için uygun buji nedir Bosch'da?

Baktım ama birkaç tane model var sanki;emin olamadım.
o yuzden rusatınızda yazan motor numarasını yazarsanız.Net bir bilgi vereceğim.


_____________________________



 
1850 Mesaj
29 Temmuz 2010; 1:40:39 

quote:

Orijinalden alıntı: -Nusret-




Seat Toledo 2005 105 hp aracım için uygun buji nedir Bosch'da?

Baktım ama birkaç tane model var sanki;emin olamadım.
o yuzden rusatınızda yazan motor numarasını yazarsanız.Net bir bilgi vereceğim.

BCB291...

İlginiz için teşekkür ederim bu arada...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanriseven -- 29 Temmuz 2010; 1:41:37 >


_____________________________



 
60 Mesaj
29 Temmuz 2010; 11:08:49 

SEA 408/TOLEDO 1,6 77 KW 04/2002-07/2004 BCB MOTOR.

0242240654CNG/LPG BUJİSİDİR.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Nusret- -- 29 Temmuz 2010; 11:09:26 >


_____________________________



 
1850 Mesaj
29 Temmuz 2010; 13:03:34 

Çok teşekkürler.

Bosch Car Service'da, bu numarayı belirtsem yeter değil mi?


_____________________________



 
60 Mesaj
29 Temmuz 2010; 13:14:16 

oto-parca.net internet sitesindende parcayı sipariş edebilirsiniz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Nusret- -- 29 Temmuz 2010; 13:18:49 >


_____________________________



 
1850 Mesaj
30 Temmuz 2010; 15:23:47 

Teşekkürler. Diğer bahsettiğim araçların sahipleriylede konuşayım,toplu sipariş vereceğim.


_____________________________



2507 Mesaj
3 Ağustos 2010; 0:41:50 

Hocam bizdede octavia 1.8T var agu kodlu parça numarasını buldum yanlız sormak istediklerim var.

Araba devirlenirken lpg de kesiklik yapıyor 5 bin devirden sonra 1-2 gere sallıyor kendini sonra düzeliyor onca lpg ci gezdim sorun aynı. .

Birde rampalarda çok sorun çekiyorum yüklü ve klima açıkken kalkerken araba tir tir tiriyor benzine alınca tıkır tıkır çıkıyor bu sorunu çözmede yardımcı olur mu?

Diyelim performanslı kullandık benzine aldık bu bujiler serilikte bize sorun yaratırmı?

Geçenlerde otomobil dergisinde laguna 2.0DCİ 100 bin km testi vardı orda gördüğüm olay beni şaşırtmıştı buji yuvalarının etrafında çatlaklar oluşmuştu bu bujiler orjinallerine göre biraz daha akımı yüksek sanırım bizede sorun yaratmasın uzun vadede?

Şimdiden yanıtlarınız için teşekkürker :)


_____________________________



3567 Mesaj
3 Ağustos 2010; 8:35:34 

@kdr_

Bahsettiğiniz üst devirlerde kesilme durumu ateşleme değil yakıt besleme sorunu. lpg montajınızda kaç mbar'lık regülatör ve kaç mm'lik bakır tesisat çekildi bilemiyorum. Ama turboşarjlı bir araçta üst devirlerde kesilme sorunu varsa bu yakıt beslemesi ile alakalıdır.

Alt devirlerdeki sorununuz buji, bobin, ateşleme sorunu olabileceği gibi yine lpg'nin kalibrasyon problemi de olabilir.

Yani tek başına bir bujinin tüm bu sorunları çözeceği ümidini beslemek yanlış olur.


_____________________________



1689 Mesaj
3 Ağustos 2010; 9:05:15 

Ben bujileri bosch platin ile değiştirdim. Şu an görünen, yakıt tasarrufu kesinlikle var. Sürüş konforu olarak alt devirlerde daha verimli, üst devirlerde ise aracın orjinal bujilerine göre olumsuzluklar görüyorum, tabii bu gaz ayarımdanda olabilir. Gaz ayarımı yeniden yapınca daha net bilgi verebilirim.


_____________________________

LPG Ayar Kabloları & Destek
Sonata NF 2.4


 
3 Mesaj
7 Ağustos 2010; 18:28:09 

Bosch Bujilerde kampanya!
her 200 tl ve katları alışverişleriniz için bosch yetkili satıcılarından çekiliş kuponu kazanma hakkına sahip olacaksınız.

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
963 Mesaj
13 Ağustos 2010; 16:45:53 

O.B.K. Hocam,
LPG'li araçlar için üretilen bujilerin subap aşınmasını engelleme ya da azaltma özelliği teorik olarak var görünüyor; sizin tecrübeleriniz ne yönde?


_____________________________

HONDA ACCORD EXECUTIVE 2008


3567 Mesaj
13 Ağustos 2010; 21:05:48 


quote:

Orijinalden alıntı: müco77

O.B.K. Hocam,
LPG'li araçlar için üretilen bujilerin subap aşınmasını engelleme ya da azaltma özelliği teorik olarak var görünüyor; sizin tecrübeleriniz ne yönde?


Merhaba.

LPG'de subap aşınması-erimesi genelde fakir karışım sebepli oluşuyor. Tek başına buji ile fakir karışımın silindir kapağında oluşturacağı aşırı ısıyı ortadan kaldırmak mümkün olmaz. Ama aracınızın kalibrasyonu zaten düzgünse, düzgün bir yanma da buji ile desteklenmiş olur.

Zaten düzgün kalibrasyonlu lpg'li bir araçta PCV de düzgün çalıştığı müddetçe kolay kolay subap erimesi oluşmaz.

Kolay gelsin.


_____________________________



 
444 Mesaj
13 Ağustos 2010; 23:07:00 

Aracım palio 1.4 en uygun buji hangisidir ? Şu an üzerinde champion buji var


_____________________________



9985 Mesaj
13 Ağustos 2010; 23:33:03 

@O.B.K

Ankaradaki düğünümüzü onurlandırdığınız için size birkezde buradan teşekkür etmek istedim :)

Saygılar hocam


_____________________________


FS OTOGAZ
BRC Kocaeli yetkili servisi Tel: 0262 239 46 30 GSM: 0552 272 0 272 GSM: 0552 272 1 272 www.fsotogaz.com.tr
AS Otogaz BRC Kocaeli yetkili servisi Tel: 0262 335 01 08 GSM: 0552 272 0 272 www.asotogaz.com




3567 Mesaj
14 Ağustos 2010; 9:39:55 

quote:

Orijinalden alıntı: faruksevgili

@O.B.K

Ankaradaki düğünümüzü onurlandırdığınız için size birkezde buradan teşekkür etmek istedim :)

Saygılar hocam


Faruk hocam;

Sizinle bizzat tanışmak benim için büyük memnuniyetti. Böyle güzel bir imkana böylesi güzel bir vesileyle erişmek de fevkalâde oldu. İnşallah bundan sonra da hep böyle güzel günler bizleri biraraya getirir. Kızınıza birkez de buradan bir ömür mutluluklar dilerim.

Darısı benim gibi bekarların başına :)

Asıl saygı bizden hocam.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 14 Ağustos 2010; 9:40:41 >


_____________________________



 
3 Mesaj
15 Ağustos 2010; 1:48:33 

Sayın @szymek61
aracınızın yılı modeli ve "araç ruhsatında yazan motor numarasını" yazar iseniz kesin olarak aracınızın ne bujisi kullandığına bakabilirim.

Saygılarımla.


_____________________________



 
194 Mesaj
15 Ağustos 2010; 3:15:40 

quote:

Orijinalden alıntı: O.B.K




Merhaba.

LPG'de subap aşınması-erimesi genelde fakir karışım sebepli oluşuyor. Tek başına buji ile fakir karışımın silindir kapağında oluşturacağı aşırı ısıyı ortadan kaldırmak mümkün olmaz. Ama aracınızın kalibrasyonu zaten düzgünse, düzgün bir yanma da buji ile desteklenmiş olur.

Zaten düzgün kalibrasyonlu lpg'li bir araçta PCV de düzgün çalıştığı müddetçe kolay kolay subap erimesi oluşmaz.

Kolay gelsin.



Sayın O.B.K. Hocam

Lpg de fakir karışım sürüş esnasında nasıl anlaşılır. veya başka türü nasıl anlayabiliriz. eğer şu olursa fakir karışım vardır diye birşey varmı yoksa yoksa bilgisayaramı bağlamak gerekir. ben aracımı rolantide kendim kalibre ediyorum ve hiç bir değişiklik yapmadan kullanıyorum. birde kısa süreli fakir karışımda kullanmak çok zararlı olurmu? cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manager71 -- 15 Ağustos 2010; 3:17:37 >


_____________________________



1814 Mesaj
15 Ağustos 2010; 15:08:52 

yaklaşık 3000 kmdir kullanıyorum. sonu 574 ile biten bosch bujiler. alt devirlerdeki performans gerçekten arttı. 3000 km ortalamam da 8,2 l lpg.

3000 km önce bakımda lpg bujisi+orjinal buji kablosu değişimi yapmıştım. bakımda bir önceki bakımda takılan ve 15000 km'dir kullandığım bujiler vardı. bujilerin resimde işaretli yerin köşeleri yuvarlanmaya başlamıştı. (tırnak arası ile oynamamıştık). bu nedenle değiştirme ihtiyacı hissetmiştim. şimdilik gayet güzel. hem tüketim hem de performans

0


_____________________________

99 Mondeo Ghia 2.0 Hatcback Bordo


 
322 Mesaj
16 Ağustos 2010; 1:04:07 


quote:

Orijinalden alıntı: faruksevgili

@O.B.K

Ankaradaki düğünümüzü onurlandırdığınız için size birkezde buradan teşekkür etmek istedim :)

Saygılar hocam


Hocam tekrar merhaba...cuma günü benim crv ye montaj yapmıştık...bizim bujilerde değişiklik oldu mu hocam ?



_____________________________

http://forum.donanimhaber.com/m_76207854/mpage_38//tm.htm#81523096


 
963 Mesaj
16 Ağustos 2010; 17:20:54 

Çok açıklayıcı oldu. Teşekkürler.

quote:

Orijinalden alıntı: O.B.K




Merhaba.

LPG'de subap aşınması-erimesi genelde fakir karışım sebepli oluşuyor. Tek başına buji ile fakir karışımın silindir kapağında oluşturacağı aşırı ısıyı ortadan kaldırmak mümkün olmaz. Ama aracınızın kalibrasyonu zaten düzgünse, düzgün bir yanma da buji ile desteklenmiş olur.

Zaten düzgün kalibrasyonlu lpg'li bir araçta PCV de düzgün çalıştığı müddetçe kolay kolay subap erimesi oluşmaz.

Kolay gelsin.



_____________________________

HONDA ACCORD EXECUTIVE 2008


 
5 Mesaj
18 Ağustos 2010; 13:42:21 

Değerli üstadlar;

Aracım AE101 kasa 1995 corolla 1.6 Gli Motor kodu 4A-FE
Lpg bujisine geçiş yapmak istiyorum.Bakım zamanım geldi çattı

Aracıma uygun Bosch buji kodunu bulmayı beceremedim.

Yardımcı olabilirseniz sevinirim

NGK da olur ama pahalı diye yazılmış forumda
Bujileri bi an evvel temin ederek özel servisin yolunu tutayım

saygılar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan_derv -- 18 Ağustos 2010; 15:47:49 >


_____________________________



596 Mesaj
18 Ağustos 2010; 17:30:36 

Merhabe ustam terimlerden ve rakamlardan anlamadım sanki 2 tane var gibi geldi bir el atıverseniz. Aracım;

2004 palio 1.2 16v 80 beygir umarım yeterli bilgidir.


_____________________________

HİÇ BİR ŞEY İÇİN GEÇ DEĞİLDİR...


3567 Mesaj
18 Ağustos 2010; 21:17:48 


quote:

Orijinalden alıntı: manager71
Sayın O.B.K. Hocam

Lpg de fakir karışım sürüş esnasında nasıl anlaşılır. veya başka türü nasıl anlayabiliriz. eğer şu olursa fakir karışım vardır diye birşey varmı yoksa yoksa bilgisayaramı bağlamak gerekir. ben aracımı rolantide kendim kalibre ediyorum ve hiç bir değişiklik yapmadan kullanıyorum. birde kısa süreli fakir karışımda kullanmak çok zararlı olurmu? cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.


Merhaba.

Fakir karışım hararet sebebidir. Ancak aracın soğutma sistemi güçlü ise fakir karışımdan kaynaklı hararet hissedilmeyebilir. Veya hararet sadece silindir kapağında kaldığından göstergede görülmez.

En düzgün kalibrasyon lambda sensörüne göre yapılır. Aracın yakıta verdiği tepkiyi gözlemlemek gerekir.

Kısa süreli fakire veya zengine düşüşler sorun oluşturmaz. Yeter ki her devirde, veya birçok şartta araç fakir çalışmasın. Genelde araç fakir değilse, rölantide(aşırı olmadıkça) veya tip-out denen, gazdan ayağın çekildiği durumlarda fakirse bu pek sorun oluşturmaz.

Kalibrasyonu her türlü şarta göre lpg'de çok az bir miktar zengin bırakmak tercih edilir.

Kolay gelsin.


_____________________________



3567 Mesaj
18 Ağustos 2010; 21:21:57 


quote:

Orijinalden alıntı: hakan_derv

Değerli üstadlar;

Aracım AE101 kasa 1995 corolla 1.6 Gli Motor kodu 4A-FE
Lpg bujisine geçiş yapmak istiyorum.Bakım zamanım geldi çattı

Aracıma uygun Bosch buji kodunu bulmayı beceremedim.

Yardımcı olabilirseniz sevinirim

NGK da olur ama pahalı diye yazılmış forumda
Bujileri bi an evvel temin ederek özel servisin yolunu tutayım

saygılar


Bosch buji numarası;

0 242 240 653


Araç
TOYOTA
COROLLA (_E10_)
1.6 Si (AE101_)

Motor kodlari 4A-FE

Kolay gelsin.


_____________________________



3567 Mesaj
18 Ağustos 2010; 21:33:06 


quote:

Orijinalden alıntı: g_boz

Merhabe ustam terimlerden ve rakamlardan anlamadım sanki 2 tane var gibi geldi bir el atıverseniz. Aracım;

2004 palio 1.2 16v 80 beygir umarım yeterli bilgidir.


Bosch buji numarası;

0 242 240 653

Kolay gelsin.


_____________________________



 
194 Mesaj
18 Ağustos 2010; 23:19:35 


quote:

Orijinalden alıntı: O.B.K




Merhaba.

Fakir karışım hararet sebebidir. Ancak aracın soğutma sistemi güçlü ise fakir karışımdan kaynaklı hararet hissedilmeyebilir. Veya hararet sadece silindir kapağında kaldığından göstergede görülmez.

En düzgün kalibrasyon lambda sensörüne göre yapılır. Aracın yakıta verdiği tepkiyi gözlemlemek gerekir.

Kısa süreli fakire veya zengine düşüşler sorun oluşturmaz. Yeter ki her devirde, veya birçok şartta araç fakir çalışmasın. Genelde araç fakir değilse, rölantide(aşırı olmadıkça) veya tip-out denen, gazdan ayağın çekildiği durumlarda fakirse bu pek sorun oluşturmaz.

Kalibrasyonu her türlü şarta göre lpg'de çok az bir miktar zengin bırakmak tercih edilir.

Kolay gelsin.


Sayın O.B.K.

cevap için teşekkür ederim. peki biraz fazla zengin olursa yakıt tüketimi haricinde zararı varmıdır. lambda sensörüne göre ayar yapacak usta yoktur yada bana denk gelmiyor. ayar için gidiyorsun rolantide kalibre ediyorlar ve dene gel diyorlar. baktım bunu bende yaparım diyerek kablo aldım ve kalibrasyon yapıp kullanıyorum. ama zengin fakir anlamıyorum. en son farlar sis farları ve teyp açıkken yaptım ve haritadaki değerler yaklaşık %20 arttı ve bu şekilde kullanıyorum. fakir olmasın yeter. önceki değerlerde klima açıkken gazdan ayağımı çekince devir 500 ün altına gelip toparlıyordu. şimdi bu yok. bujileri söküp kontrol ettim iyi durumdalar. egsozdan koku çok az. inşallah iyi olmuştur. sizin kadar bilgili olmayı çok isterdim.

kolay gelsin


_____________________________



596 Mesaj
19 Ağustos 2010; 11:00:47 


quote:

Orijinalden alıntı: O.B.K




Bosch buji numarası;

0 242 240 653

Kolay gelsin.


Soğol hocam


_____________________________

HİÇ BİR ŞEY İÇİN GEÇ DEĞİLDİR...


 
194 Mesaj
20 Ağustos 2010; 9:25:45 

O.B.K. Hocam Merhaba,

Yeri burasımı bilmiyorum ama aşağıdaki emisyon değerlerini yorumlarsanız sevinirim. Ayarlar nasık sizce. oynamaya gerek varmı.
Bu değerler LPG Bujisi ile. araç Nissan Primera 2000 model 1,6 motor. Cevaplarınız için teşekkür ederim.

Saygılarımla,


LPG Rolanti

Co : 0,45 %vol
CO2 : 11,80 % vol
HC : 166 ppmVol
O2 : 0,61%vol
Lambda :1.011


LPG 3000 Devir

Co : 0,99 %vol
CO2 : 11,18 % vol
HC : 96 ppmVol
O2 : 0,97%vol
Lambda :1.015

Benzin Rolanti

Co : 0,10 %vol
CO2 : 12,39 % vol
HC : 104 ppmVol
O2 : 1,88%vol
Lambda :1.097

Benzin 3000 Devir

Co : 0,58 %vol
CO2 : 13,13 % vol
HC : 56 ppmVol
O2 : 0,46%vol
Lambda :1.003


_____________________________



 
5 Mesaj
20 Ağustos 2010; 9:40:03 


Orijinalden alıntı: O.B.K

Bosch buji numarası;

0 242 240 653


Araç
TOYOTA
COROLLA (_E10_)
1.6 Si (AE101_)

Motor kodlari 4A-FE

Kolay gelsin.
[/quote]


üstad teşekkür



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan_derv -- 20 Ağustos 2010; 9:41:41 >


_____________________________



39 Mesaj
20 Ağustos 2010; 19:51:17 

lpg buji



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ariza -- 21 Ağustos 2010; 10:22:35 >


_____________________________



712 Mesaj
21 Ağustos 2010; 1:37:23 

Hocam öncelikle herkesle tek tek ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.Gerçekten takdir edilecek bir davranış.Benim problemime gelince aracım 2006 model Mitsubishi Lancer 98 Hp otomatik vites.Bu aracıma uygun herhangi bir bosch platin lpg buji si mevcut mudur?bakım zamanımda geldi.Eğerki varsa böyle bir ürün kesinlikle kullanmak istiyorum.Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.


_____________________________



 
3 Mesaj
21 Ağustos 2010; 19:05:11 

Sayın; @MitsubishiLancer

Bosch LPG bujisi; 0 242 240 653

Saygılarımla.

Oto-Parca.Net



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi king muro -- 21 Ağustos 2010; 19:13:15 >


_____________________________



596 Mesaj
23 Ağustos 2010; 12:35:12 


quote:

Orijinalden alıntı: O.B.K




Bosch buji numarası;

0 242 240 653

Kolay gelsin.


Hocam bana verdiğiniz numara bir üst konudaki toyotonun numarası aynı acaba hocam yanlışmı copy-paste yaptı. Kafam karışınca firmaya aradım bana 0 242 140 514 verdiler. Şimdi hangisini tercih etmeliyim


_____________________________

HİÇ BİR ŞEY İÇİN GEÇ DEĞİLDİR...


 
194 Mesaj
24 Ağustos 2010; 10:21:09 


quote:

Orijinalden alıntı: manager71

O.B.K. Hocam Merhaba,

Yeri burasımı bilmiyorum ama aşağıdaki emisyon değerlerini yorumlarsanız sevinirim. Ayarlar nasık sizce. oynamaya gerek varmı.
Bu değerler LPG Bujisi ile. araç Nissan Primera 2000 model 1,6 motor. Cevaplarınız için teşekkür ederim.

Saygılarımla,


LPG Rolanti

Co : 0,45 %vol
CO2 : 11,80 % vol
HC : 166 ppmVol
O2 : 0,61%vol
Lambda :1.011


LPG 3000 Devir

Co : 0,99 %vol
CO2 : 11,18 % vol
HC : 96 ppmVol
O2 : 0,97%vol
Lambda :1.015

Benzin Rolanti

Co : 0,10 %vol
CO2 : 12,39 % vol
HC : 104 ppmVol
O2 : 1,88%vol
Lambda :1.097

Benzin 3000 Devir

Co : 0,58 %vol
CO2 : 13,13 % vol
HC : 56 ppmVol
O2 : 0,46%vol
Lambda :1.003



O.B.K Hocam cevap yokmu


_____________________________



3567 Mesaj
24 Ağustos 2010; 12:09:07 


quote:

Orijinalden alıntı: manager71

O.B.K. Hocam Merhaba,

Yeri burasımı bilmiyorum ama aşağıdaki emisyon değerlerini yorumlarsanız sevinirim. Ayarlar nasık sizce. oynamaya gerek varmı.
Bu değerler LPG Bujisi ile. araç Nissan Primera 2000 model 1,6 motor. Cevaplarınız için teşekkür ederim.

Saygılarımla,


LPG Rolanti

Co : 0,45 %vol
CO2 : 11,80 % vol
HC : 166 ppmVol
O2 : 0,61%vol
Lambda :1.011

XXX

O.B.K Hocam cevap yokmu


Hocam maalesef ben ancak araç üzerindeki sensör verilerini yorumlayabilirim. Egsoz emisyon ölçüm aletlerinin hesaplamalarını, birimlerini, sınır değerlerini bilmiyorum. Aracın kendi ECU'sunun yakıt verileri olsa yorum yapabilirim.

LPG'ci arkadaşlar egsoz emisyon ölçüm sonucuna bakarak daha iyi yardımcı olurlar.


_____________________________



3567 Mesaj
24 Ağustos 2010; 12:14:55 

quote:

Orijinalden alıntı: g_boz




Hocam bana verdiğiniz numara bir üst konudaki toyotonun numarası aynı acaba hocam yanlışmı copy-paste yaptı. Kafam karışınca firmaya aradım bana 0 242 140 514 verdiler. Şimdi hangisini tercih etmeliyim



Araç
FIAT
PALIO (178BX)
1.2

Motor kodlari 176 A8.000
178 E2.000

Bu araç için şu buji çıkıyor;

0 242 240 653

Eğer motor kodunuz
188 A5.000

ise

0 242 140 514

doğru bujidir.



Yani motor kodu önemli.



188 A5.000 >> 0 242 140 514

176 A8.000>>0 242 240 653
178 E2.000>>0 242 240 653



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 24 Ağustos 2010; 12:15:48 >


_____________________________



596 Mesaj
24 Ağustos 2010; 12:51:53 

Şimdi baktım 188A5000 siparişini de verdim. Sağolasın hocam


_____________________________

HİÇ BİR ŞEY İÇİN GEÇ DEĞİLDİR...


 
352 Mesaj
29 Ağustos 2010; 1:51:15 

merhabalar,

imzamdaki araca bu bosch buji siparişi verdim.saolsunlar hemen yolladılar.araca kendim monte ettim.önceki değerlere göre yol bilgisayarı tüketimi biraz fazla göstermeye başladı.motorda hafif vuruntu sesi duyuldu, benim asıl sorunum olan klima açıkken aracı boşa alınca stop etmesine çare olur beklentisi içindeydim.ancak bu soruna maalesef çare olmadı.sürüş olarak eski bujilerden farkını görmedim.genelde aynı çekiş gücünde idi.yol bilgisayarı tüketimi fazla gösteriyor idi ancak gerçekte belirgin bir artışa rastlamadım.2000 km kadar kullandım ve 1 hafta önce üzerinden çıkan kendi bujilerini taktım.hafif vuruntu sesi kesildi.böyle devam edeceğim.hayırlı ramazanlar.


_____________________________

2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan


64 Mesaj
30 Ağustos 2010; 17:51:44 

Sevgili Forum ve Otogaz kullanıcıları,

LPG ve CNG bujileriyle ilgili NGK ve BOSCH firmalarının iddialı oldukları ürünleri büyük ısrarlar sonucu benim de deneme fırsatım oldu, büyük ısrarlar dedim çünkü bu tip, motora sonradan eklenerek birşeyler vaadeden ürünler konusunda önyargılı olduğumu sizlerde önceki yazılarımdan bilirsiniz.
Her iki ürün grubundanda firma stoklarımıza aldık ve bunları Konya'daki Tümosan Lpg'li Traktör Motor geliştirme çalışmamızda denemeye karar verdim. Neden Konya çünkü oradaki deneme motorları dinamometreye bağlı ve güç, tork, özgül yakıt sarfiyatı vs. verileri hassas bir şekilde ölçebiliyoruz.
NGK ve BOSCH bujilerini sırayla denedik. Ayrıntılı verileri www.boraelectronic.com sitemizin "documents" kısmında yakında derleyip yayınlayacağım ancak özet olarak neler gördüğümüzü aktarayım.

Ateşleme voltajları %30 civarında düşüyor. Bu beklediğimizin üzerinde bir rakam. LPG bujilerinde tırnak aralığı biraz daha dar ancak normal bir bujinin tırnak aralığını daraltsak bile bu derece düşüş yakalayamadık. Sanırım ince iridyum orta elektrodun marifeti. Elektrod inceldikçe korona etkisi artıyor ve kıvılcım oluşumu kolaylaşıyor sanırım.
Ateşleme voltajının düşmesi, bobine daha az yük binmesi demektir ki bu da bobin arızalarını önleyen bobin ömrünü uzatan bir durum.

Bu bujilerle her yük durumunda motora 3 - 7 derece daha fazla avans vermek mümkün oldu. Bu da dolaylı yoldan performansın artmasına neden oldu. Tam yük altında tork değerinde eski bujiye göre % 3-4 lük bir iyileşme gördük. Aynı şekilde özgül yakıt sarfiyatında da yaklaşık bu oranlarda bir iyileşme oldu.

Hangi buji iyi derseniz, ikisi de iyi:) ama NGK biraz daha önde:)

Bu verileri gördükten sonra bizim de ürünlere olan inancımız artmıştır ve bu ürünleri BORA ELEKTRONİK - 2A MÜHENDİSLİK kalitesiyle sizlere temin etme kararı aldık. Stoklarımızı değerli otogaz kullanıcılarına açıyoruz.

ÜRÜNLERE :

www.bora-oto.com adresinden ulaşabilirsiniz.

2A MÜHENDİSLİK MERKEZ SERVİS veya BRC AYAR OTOGAZ servislerinden alıp montajını yaptırabilirsiniz.

Yakında tüm 2A MÜHENDİSLİK yetkili servislerinde.

Saygılarımla,

Murat ŞEHİRLİOĞLU
EE.Yük.Müh.










_____________________________

Herkes hayatıma mutluluk getirdi, kimileri gelirken kimileri giderken.
Edebiyle gelen lütufla gider.
M.Ş.


3567 Mesaj
30 Ağustos 2010; 21:24:11 

[font="Microsoft Sans Serif"]
İnsanlara doğruları tavsiye etmek için önce pazar araştırması yapıp satış altyapısı kurmak mı gerekiyor?






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 31 Ağustos 2010; 4:44:00 >


_____________________________



1689 Mesaj
31 Ağustos 2010; 11:51:35 

Sayın Murat Şahinoğlu,

Keşke bu bujilerin negatif yönlerinide araştırarak yazsaydınız. Benzindeki yakıt tüketimi ve performansı berbat. Umarım araştırmanızda aynı bujinin benzin değerlerini baz almadınız.


_____________________________

LPG Ayar Kabloları & Destek
Sonata NF 2.4


 
92 Mesaj
31 Ağustos 2010; 14:14:48 

İyi olan şu ki, NGK bujiler piyasada genelde 40 lira civarına satılıyorken yukarıda verilen linkte tanesi 27.5 lira. NGK almayı düşünenler için iyi bir fırsat olabilir.
Ben 6 silindirli aracımda BOSCH lpg bujileri kullanıyorum ancak NGK bujilerin de verimini merak etmiyor değilim açıkçası. Her iki markanın bujileri arasındaki farkları bilimsel olarak açıklayabilecek biri varsa çok sevinirim. Zira aracım 6 silindirli olduğu için ciddi bir maddi fark oluşuyor.
Saygılarımla,


_____________________________

Alfa Romeo


64 Mesaj
1 Eylül 2010; 10:44:44 


quote:

Orijinalden alıntı: mscsi

Sayın Murat Şehirlioğlu,

Keşke bu bujilerin negatif yönlerinide araştırarak yazsaydınız. Benzindeki yakıt tüketimi ve performansı berbat. Umarım araştırmanızda aynı bujinin benzin değerlerini baz almadınız.



Sayın msci,

Bu bujileri denediğimiz motorlar dizelden çevrilmiş sadece lpg veya doğalgazla çalışabilen motorlar. Dolayısıyla normal buji - lpg bujisi karşılaştırmasını sadece gazda çalışmada yapabiliyoruz. Normal buji - lpg bujisi karşılaştırmasını bilimsel veri alarak yapabileceğimiz düzeneğimiz maalesef yok. Araçların üzerine çıkarak güç ölçümü yapılan şase dinamometreleri, buradaki %3-5 civarındaki farkları gösterecek kadar hassas değiller, mutlaka bunu motora direk bağlı motor dinamometresiyle yapmak lazım. Kendi aracımda NGK buji takılı, benzinde herhangi bir olumsuzluk yaşamıyorum ama neticede bu ölçüm yapmak demek değil:) Dolayısıyla benzinde durum nedir? herhangi bir yorumum yok.


_____________________________

Herkes hayatıma mutluluk getirdi, kimileri gelirken kimileri giderken.
Edebiyle gelen lütufla gider.
M.Ş.


 
10 Mesaj
17 Eylül 2010; 22:21:17 

Değerli üstadlarım.
Aracım için uygun LPG bujisi konusunda yardımlarınızı bekliyorum.
96 Ford Escort Hatchback
1.6 CLX EFI motor
Ruhsatta 1597cc, Kitapçığında 1598cc
95PS
ŞASİ: SFAAXX
MOTOR: 12099

Şimdiden teşekkürler.


_____________________________



3567 Mesaj
18 Eylül 2010; 23:38:52 


quote:

Orijinalden alıntı: erkankurt

Değerli üstadlarım.
Aracım için uygun LPG bujisi konusunda yardımlarınızı bekliyorum.
96 Ford Escort Hatchback
1.6 CLX EFI motor
Ruhsatta 1597cc, Kitapçığında 1598cc
95PS
ŞASİ: SFAAXX
MOTOR: 12099

Şimdiden teşekkürler.


Sizin aracınız da dahil tüm escort, fiesta, focus, c-max, mondeo, fusion, ka, benzinli motorlarda şu buji uygundur;

0 242 236 574

Kolay gelsin.


_____________________________



875 Mesaj
20 Eylül 2010; 20:50:01 

Sayın O.B.K
üstad aracım 1998 model passat 1.8T AEB motor 110 KW 150 beygir gücünde
aracım için NGK ve BOSCH marka LPG Buji numaralarını verebilirmisiniz
teşekkürler


_____________________________

IMZANIZ KURAL İÇİDİR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumanıza gerek yok.


1700 Mesaj
21 Eylül 2010; 15:10:30 

2004 model clio symbol 1.4 8v aracım a hangi buji olur acaba ngk ve bosch numaralarını verebilirseniz cok sevinirim...


_____________________________



 
59 Mesaj
22 Eylül 2010; 23:04:15 

Arkadaşlar konu uzun süredir açık. Deneyip te yakıtta +/- değişim olduğunu söyleyebilecek var mı?Teşekkürler.


_____________________________

2005 Toyota Corolla A/T(LPG)


 
10 Mesaj
23 Eylül 2010; 10:33:40 

yakıtta değisim yok arkadasım


_____________________________



 
59 Mesaj
24 Eylül 2010; 22:17:15 

çekişte iyileşme yakıtta iyileşmeyide beraberinde getirmez mi? ben mi yanılıyorum.


_____________________________

2005 Toyota Corolla A/T(LPG)


 
7656 Mesaj
24 Eylül 2010; 22:33:11 

Yaklaşık 7 bin km oldu taktıralı,yakıtta herhangi bir farklılık veya gözle görülür bir düşüklük sözkonusu değil.
Alt devirlerde canlılığına diyecek tek şey var :Harika.


_____________________________

'02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
Xmax 250 ABS


 
59 Mesaj
25 Eylül 2010; 20:12:34 

cevaplar için teşekkür ederim.


_____________________________

2005 Toyota Corolla A/T(LPG)


3754 Mesaj
26 Eylül 2010; 0:01:29 

yakıtta değişim bende gözlemleyemedim...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


263 Mesaj
27 Eylül 2010; 13:57:59 

Motor No:3zze364598
1600 cc
110 hp
2006 model Toyota corolla sedan için ngk ve bosck buji kodlarını öğrenebilirmiyim Teşekkürler


_____________________________

[/


4424 Mesaj