Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (94. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.310
Cevap
109
Favori
2.447.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9293949596
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: avsar35

    teşekkürler mehmet hocam şu mıknatıs alternatörün en önemli olayı boyu eninden nekadar uzun olursa okadar iyi çünkü manyetik alanla aynı dogrultudaki iletkende indüklenme olmaz izmirde n35 sordum 10 ytl manyetikliğine (demire tutarak)baktım aman aman bir kuvvet yok kuvveti tatmin etse hemen alacam birde aklıma takılan konu mıknatısların manyetik alan çizgilerini gösteren şema çünkü nüve tasarımı için çok önemli eğer yoğunluk dış kısımlarda ise nüve biraz geniş tutulmalı kanımca(mıknatıs çeşitlerine görede değişebilir)yani arkadaşlar işimize yaramıyacak konular yerine şu mıknatıs işine bi eğilsek durumu iyi uygun olan bir arkadaş toptan alıp bizlere satsa(ben peşin yollarım alacağım kadar)karda koysun helal olsun dışarda fiyatlar çok uygun gözüküyor en uygun ebatı cinsi belirleyelim halledelim şu işi olmazmı arkadaşlar


    valla kardeş biz böyle bi teşebbüste bulunduk ama dışarıdan getirmekte neredeyse aynı fiyata geliyor.birde buna ilaveten malzeme çinden gelince insanın kafasında bir sürü aldatılma endişesi ürüyor.birde geçenlerde çok enerjik de yazmıştı N35 ile N42 arasında %10 fark var.aslında fiyat farkını işletme değerleri belirliyor.biri 80 derece de çalışırken diğeri 150 derecede çalışabiliyor. ee buda önemli faktör.

    saygılar




  • angorapardus

    şunu da bir düşün istersen:

    helva yapmak için un yağ şeker lazım, elektrik üretmek için de hız kuvvet ve mıknatıs. buna birde tel ekleyebiliriz.

    ne diyordu formül?

    1m tel x 1 T x 1m/s = 1volt

    benim tersten uydurmamla da

    1m tel x 1N x 1 T x1m/s = 1amper

    şimdi, volt formülünde dikkat ettiysen, herhangi bir kuvvet yok ortada, elbette mekanizmayı harekete geçirecek bir kuvvet olmalı, yani alternatörün dönen aksamının ağırlığın döndürebilmelisin.

    diyelim ki şef34 alternatörünü çalıştırdı ve belirli bir devirde 10volt aldı. aküsünü doldurdu. ve diyelim ki mıknatıslarını değiştirip, yerine n92 koydu (ben uydurdum), böylece T oldu diyelim ki 2, volt da 2 katı artacak formüle göre. burdan benim çıkardığım sonuç, mıknatısın gücünü hesaba katmazsan, sadece rüzgardan topladığını elektrik gücüne dönüşür diye düşünürsen olmaz. bu işte kesinlikle bir bit yeniği var!

    formülde sadece bu değil, örneğin tel uzunluğunu da 1m artırdığında volt da o oranda artacak, bu da mıknatısın etkisi yine. dolayısı ile hemen yelkenleri suya indirmeyin, alacak çok yol var.

    tek yönlü rulman olayına gelince,

    tek yönlü rulmana güvenmeyen herkes çok utanacak, çünkü onunla yapacaklarım parmak ısırtacak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 7 Ocak 2009; 21:14:40 >




  • şu daha önce bahsettiğim tezdeki değerlere tekrar bir göz attım

    mıknatısın verilen gauss / Tesla değeri, havadaki şiddetini gösteriyor. orda mıknatısları bağlayan steel 1117 miydi neydi, işte ondaki akış yoğunluğu 1.5 T ve diğer taraftaki sargıların olduğu özel çelikte ise 1.8 T akı yoğunluğuna ulaşıyor. Yani mıknatısın gauss şiddeti demir/çelik malzemede iyice yoğunlaşmakta. bu malzemeler kendi içinde epey farkediyor ama muhtemelen maliyetli olduğu için rotor tarafında 1.5T akışı yeterli görmüşler. sarım tarafına ise 1.8T sağlayan daha özel bir çelik kullanmışlar.

    şimdi, gauss metal malzemenin içinde daha yüksek akı oluşturabilir ama bu bize ne kadar yarar? sonuçta havadan gelip teli kesmesi mutlaka şart! metali döngüyü sağlayacak şekilde kullanmak doğru gibi görünüyor. ama metalin içinde boşu boşuna dönüp duran bir akışı ben teoriyle bağdaştıramıyorum doğrusu. dolayısı ile teoirnin dediği şekilde, ve elbette her tele eşit akı uygulamaya çalışarak kendi tasarımımı yaptığımda olayı göreceğimi sanıyorum.

    bobin sarımlar düşünüldüğünde, içinde nüve olursa, elektrik akımı verildiğinde, daha kuvetli bir mıknatıs etkisi için, daha kuvvetli bir geçirgenlik sağlaması yüzünden mantıklı. ama teli illa da bobin olarak düşünmeye gerek yok ki?

    benim için tel, çıplak bir teldir, bobin değil!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: angorapardus

    Enerjik,

    Diğer şartlar aynı ve mıknatısın da boyutları ve ağırlığının aynı ancak gücünün farklı olduğu durumda daha fazla güç elde edebilmemiz teknik olarak çok mümkün değil. 2 metrelik kanada 100 tane mıknatıs koyup 100 kw alamazsın. Mıknatısın gücünü büyütürsen bu gücü sağlayacak rüzgarı da sisteminde sağlayabilmelisin. Kanadı büyüteceksin yani ya da rüzgar hızını... Bu açıklamalarım tamamen verimlilik dışı bir durumu tarif eder, yoksa aynı şartlarda daha güçlü mıknatısla bir miktar fazla enerji elde etmek verimlilik sınırlarında mümkündür. stator ile rotor arasında makaslama etkisi denilen negatif bir güç vardır daha güçlü mıknatıs bu etkiyi artırır, sen bunu aşmak için ise daha fazla rüzgar ya da kanat büyüklüğüne sahip olmalısın.

    Aslında BETZin % 59 türbinden alınabilecek maksimum enerji formulunu yerine getirebilecekya da bu değerlere yaklaşabilecek türbini yapmaya çalışsak o bile süper olur kanımca......Fazlasında gözüm yok.



    laplace kuvveti nasıl hesaplanıyordu:

    1m tel x 1 T x 1amper = 1N

    senin mantığınla söylersem, şimdi T = 2 olduğunda, ya da tel 2m olduğunda, telden artık 2 amper geçirmek zorundayız demektir!

    o zaman da mecburen 4 N kuvvet elde ederiz. mantıksız değil, ama bunu test etmemiz gerekir. burası quantum dünyası, çok iyi bildiğimiz sular değil. Ben şöyle düşünüyorum, nasıl ki nükleer tepkimeden elde ettiğin kuvvetin eşdeğerini başlangıçta bulman gerekmiyor, burda da ona benzer birşey olabilir... görünürde mekanik bazı kuvvetler kullanıyoruz ama mıknatıs/elektrik/amper vs bunlar quantum fiziğini ilgilendiren konular ve bize düşen de sadece açık kapı bırakmak...


    diğer yandan;
    3 tane 60 m lik kanatla, ki m2 olarak bakarsan, eni 50cm bile yoktur, 3x60x0.5 = 90m2 lik bir rüzgar kanat muhataplığından 5milyon wattsaniye enerji üreten bir sisteme gözü kapalı inanmaktasın...

    ve bu 60m kanadın altı parkta gezinti modundayken, uçta ses hızında seyahat etmekte! oysa ki rüzgar her noktada aynı hızla esmekte! ne bereketli bir rüzgarmış ki bu, her kanada saniyede milyonlarca mertebesinde kuvvet (N) aktarabilmekte!

    ben bu bit yeniğini çözeceğim!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 7 Ocak 2009; 21:58:47 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: angorapardus

    Bu arada 2 gündür rotor malzemesi aradım ancak karbonlu çelik ne yazık ki bulamadım, çelik satanlar bile bihaberler. :)) ucuz ve en kolay bulunan çeliği kesime verdim. biz standart dahilindeki çelikleri bile bulamıyoruz eminim adamlar kendilerine özel çelik yaptırıyordur. İstanbulda olacağını söyledi birçoğu. Artık oradaki arkadaşlar karbon katkılı çelik nüve bulurlarsa denesinler. Yarın son kez yine bakacağım sonra da benim için nüve konusu kapanır.

    Dün basit bir deney yaptım : elimdeki mıknatısların 2 tanesini ayrı kutuplar olacak şekilde demir bir parçaya tutturduktan sonra( rotordaki gibi) demir ve mıknatıs taraflarındaki çekim gücünü ölçtüm. Gerçekten demir tarafında manyetik alan demir kalınlaştıkça gittikçe azalıyor. Ancak mıknatıs tarafında açıkçası gözle görülür bir çekim artışı yoktu. Sanki hiçbirşey farketmedi. Eğer ööyle ise demir nüvenin ne karı olacak. bilmiyorum. Ancak rotorlara mıknatısları yapıştırdıktan sonra nüvesiz de bir test yapayım. Bu nüve mıknatısla beraber ne kadar iş görüyor yoksa köstek mi oluyor. Adamlar yaptığına göre vardır elbet bi karı da :))


    angorapardus arkadaş
    benim ilk polyester disk denememde aşağıdaki öneride bulunmuştun.

    (Nüve kullanımında çift taraflı rotor kullanırsan muhakkak manyetik özellikli, demir cinsi malzeme kullanman gerekiyor ki mıknatısın diğer kutubundaki enerjiyi de kullanabilesin. Şu an senin mıknatısların yarı kapasitede çalışıyor. Aslında şunu da deneyebilirsin. Naçizane : mıknatısların İkili gruplarının altına manyetik malzeme koyarak manyetik alan dönüşünü sağlayabilirsin. Bu durumda da ısınma problemine bir çözüm bulmak gerekecek, nüve muhakkak ısınacaktır. işte bu yüzden aliminyum ile manyetik nüveyi beraber kullanmak daha cazip. Ben yapmadım ama bunu ben de denemek istiyorum. Sanırım en iyi çözüm bu.......nelerden kar ederiz : aliminyum hafif, sağlam ve soğutucu özelliği olan malzeme ve ucuz ve işlemesi de kolay. Daha az manyetik özellikli nüve kullanarak ısınma problemini en aza indirgemiş oluruz ve demir nüveli malzemelerin ağırlığı da en aza inmiş olur. )

    Tabi polyester olmadı çünki mıknatısların sırtında metal birşey olmayınca karşılıklı çekim kuvveti fazla olunca yapıştırıcının gücü yetmedi
    teker teker kopup birbirine yapışmıştı.
    saygılar.







  • selamlar ben forumu yakından takip etmeye çalısıyorum ben avcılar esenyurtta oturuyorum dikey bir türbin yapıp çatıya koyduk basladık elektrik üretmeye belediye ve ilgili makamlar bunula ilgili bir direniş gösteriyormu arastıran varmı sonra 10.000 tl ye ucak yapıp ucuran bir havacımızın basına gelen olay gibi 20.000 tl vergi cıkartan devlet kendi elleriyle ucagını yakan vatandaşımızın haline dönmeyelim
  • arkadaşlar nüve ısınıyor diyosunuz(şüphesiz ısınıyodur ben uygulama henüz yapmadım)bu ısınma bobinin ısınmasındanmı kaynaklanıyor yoksa mikrodalga ısıtması türü bir ısınmamı
  • Arkadaşlar elimde Scooter'ımdan söktüğüm 250 Watt 24Volt 14Amper motor var. Bu tip projelerde kullanmak isteyen olursa 150TL'ye verebilirim. Motor aşağıdaki resimdekinin aynısıdır. Bir heves alıp 10-15km'den fazla yol yapmamıştım scooterla...

  • demekki demir nüve üzerinde manyetik çizgiler sıkışıp, yoğunluğu artıyor,
    bu durumda bobinin nüvenin iki kenarlarına yada ortasına sarılması gerekiyor
  • korkum odur ki nüvede manyetik alan çizgileri yoğun birşekilde nüvenin altından geçmekte ve bobinin üst sarımları manyetikalan çizgilerinden yeterince yararlanamıyabilirler bunu önlemek için nüve dikdörtgen deyilde alt uzunluk daha kısa ki çizgiler yukarıya zorlansın
    .....................................
    . .
    . .
    .............................. bu şekilde olmalı artık en uygun form ne olur deneme yanılmayla tabii bence
  • Hocam bu kalın çelik diski nereden bulabiliriz, ve aldıktan sonra nerede kestirebiliriz. Heryerde kolay kolay kesilebilecek birşey değil galiba. Benim alacağım disk 30 cm çapında 8mm kalınlığında olacak...
  • arkadaşlar nüvenin genişliğini biraz fazla tutun derim böylece uçlardan hiçbirişe yaramıyacak olan manyetik akı daha az geçmiş olur
  • slm arkadaslar rüzgar enerjisi ile ilgili çalışmalarınızı dikkatle takip ediyorum. verdiğiniz bilgilere çok teşekkür etmek istedim.

    http://www.dualrotor.com/ sitesinde güse bir model buldum 2 KW üretebiliyormuş 12,24,48 V acaba kullandıkları alternatör nedir biz bu alternatörü burrda bulabilirmiyiz.
  • Ben de malzemeleri alıp yavaş yavaş bu işe girişmek istiyorum, malum yurtdışındaydım ancak dönebildim. Daha önce de mıknatıs olayını konuşmuştuk ancak acele etmeme konusunda karara varmıştık ancak galiba benim için zamanı geldi gibi. Öncelikle statoru yapmayı düşünüyorum. Malzemeleri de ona göre alacağım. Hugh piggot'un kitabına bakarak, hiç değişiklik yapmadan aynısını yapacağım. Bobin teli konusunda yeterince kaliteli ve ucuz bir marka ve mümkünse ucuza satan biryer söyleyebilir misiniz? Eğer başka alacak da varsa, ortak da alabiliriz
  • m.gunay88 sanada kolay gelsin.
    Hugh piggot yıldız üçgen bağlantılarını ben denedim ancak köprü diyotlardan çıkan uçların ikisinden hiç çıkış alamadım.muhtemelen bir yerde yanlış yaptım veya şemada bir sorun var.bağlantıları yeniden karşılıklı gelen bobinleri seri olarak bağladım sonuç güzel oldu.
  • hilaf kardeş her gurubu ayrı doğrultup ,pil gibiüst üste +-+-+- seride veya + lar -ler paralel bağlayabilirsin önce bir gurup ne veriyor rüzgarda dene sonrası sana kalmış
  • M.bilek,
    Bugün onula uğraştım her grubu dediğin gibi bağladım cnc ye dinamoyu bağlayıp 1oo devirden 2000 devire kadar test ettik.sadece yüke koyup test edemedik.verileri grafik haline getirdim ancak yükleyemedim.tekrar denerim.
  • voltaj amper devir kıyas grafiği ni yükledim.3500 devire kadar çıktık ama bu hıza dayanıp dayanmayacağını görmek istedim sadece yoksa buvhıza rüzgarla ulaşmak biraz zor olsa gerek.

  • Hocam normalde problem olmaması gerekir ama bu iş çok ince işçilik istiyor, en ufak bir hata ya da dikkatsizlik bile istenmeyen sonuçlar doğurabilir. Peki bobin telini ne kadara aldınız?

    Peki hılaf hocam, siz tamamen hugh piggot'un kitabına göre mi yaptınız yoksa değişiklikler var mı? Gönderdiğiniz grafiğe göre 1200 devirde 1Kw üretim var peki kanatları yaptınız mı yaptıysanız ortalama kaç km rüzgar hızında 1200devir/dakika oranına ulaşırız? Bunun verime bağlı bir formülü vardı galiba ama sizin tecrübeniz varsa pratikteki sonucu merak ettim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.gunay88 -- 10 Ocak 2009; 22:41:37 >
  • 
Sayfa: önceki 9293949596
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.