Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (418. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10.310
Cevap
109
Favori
2.447.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 416417418419420
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_kocak

    selam arkadaşlar. rüzgar türbini yapmaya başladım. bu işte yeniyim. işe pal tasarımından başladım. ilk önce pc ortamında pal çizip gerçeğe dönüştürecem. sonra bu plalleri boşta döndürecem. fakat sormak istediğim bi konu var. türbin boşta dönerken(hiçbir bağlantı olmadan sadece pervane olarak dönecek) ne kadar kuvvet ürettiğini nasıl bulabilirim. üstadlar yardım pls...

    Ali bey, Türbinin performansını miline bağlayacağınız bir makara ( bobin makarası vs.. olabilir) veya milin içinden geçtiği silindirik bir teneke kullanarak,
    Bu tenekeye bir ip ve ucuna ağırlık bağlayarak bulabilirsiniz.


    Türbinin seçtiğiniz bir ağırlığı birim zamanda birim mesafe yukarı kaldırması ile gücünü bulabilirsiniz.


    75 kg ağırlığı yerçekimine karşı 1 saniyede 1 metre yukarı taşıyabilen güç 1 beygir gücü ( ~ 735W ) olarak tanımlanır.






    çok teşekkür ederim. peki bu sırada rüzgarın kaç km/h de estiği önemli değil mi?




  • Bunun için ya kabul görmüş bir kanat profili kullanacak ve siz sadece kanat mukavemetini geliştirmek için çalışmalar yapacaksınız.
    Ya rüzgar tüneli gibi, rüzgar hızının kontrol edilebildiği bir yerde test yapacaksınız,
    Ya da bu işi bilgisayar üzerinde analiz eden programlardan faydalanacaksınız.


    İdeal kanat profili bellidir, internette kolayca bulabilirsiniz. Siz aynen o profili oluşturmaya çalışın.
  • sonuc husran((fromda bi sayfa okumuştum tık yok diye bi arkadaşda ugraş tılar yazmış ben okadar ugraştım ama tıklamadı(kanatlarda sorun yok sorun altarnöterde memox bu konunu uzmanı sizsiniz dikey turbine nasılbi alternatör tafsiye edersin ? yada neler yaparız
  • Estafurullah uzmanlık ne demek,biz takılıyoruz sadece kendi kendimize.

    Ama dikey eksenler ile birkaç çalışmam oldu.Belki atladığım noktalar olmuştur ama genel olarak memnun kalmadım.

    Alternatör için tartışmasız flanş tipini öneririm.Nedeni ise ;

    Çoğu dikeyeksenli türbinin devri düşük olur,bu sebeb ile devir yükseltme gereksinimi olacaktır.

    Azda olsa dönme zorluğu olan bir alternatör kullanırsanız yükselttiğiniz devir katı oranında dönme zorluğu olacaktır.

    Flanş alternatörde dönme zorluğu olmadığı için sadece dişli kayıpları söz konusu olabilir ki %2-4 arası olacaktır.

     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 5 Aralık 2012; 23:43:50 >




  • Türbin üzerindeki alt.ü 1 Kw.ya düşürdüğümden pervane kanat ebatlarınıda daha hızlı dönmesi adına küçülttüm.Aynı rüzgar şartlarında devir en az % 60 arttı.

    Bu gün biraz rüzgar vardı kısa süreli video kayıdı yaptım buyurun linki=http://www.youtube.com/watch?v=rm1taagkG5A&feature=g-upl
    Başka konu;arkadaşlar,jel akü maliyetinin yüksekliğinden dolayı malum ben 200A sulu akü almıştım.1-1,5 yıldır kullanıyorum.Acaba suyu falan eksildimi diye baktığımda hiç bir eksilme yoktu,her şey yolunda yani.

    Sulu akünün dezavantajı bildiğiniz gibi şarj-deşarj döngüsü jele göre azdır.Ama benim gibi az döngülü sistemler için sulu akü neden olmasın değilmi?Hayırlı geceler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 6 Aralık 2012; 23:12:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Türbin üzerindeki alt.ü 1 Kw.ya düşürdüğümden pervane kanat ebatlarınıda daha hızlı dönmesi adına küçülttüm.Aynı rüzgar şartlarında devir en az % 60 arttı.

    Bu gün biraz rüzgar vardı kısa süreli video kayıdı yaptım buyurun linki=http://www.youtube.com/watch?v=rm1taagkG5A&feature=g-upl
    Başka konu;arkadaşlar,jel akü maliyetinin yüksekliğinden dolayı malum ben 200A sulu akü almıştım.1-1,5 yıldır kullanıyorum.Acaba suyu falan eksildimi diye baktığımda hiç bir eksilme yoktu,her şey yolunda yani.

    Sulu akünün dezavantajı bildiğiniz gibi şarj-deşarj döngüsü jele göre azdır.Ama benim gibi az döngülü sistemler için sulu akü neden olmasın değilmi?Hayırlı geceler.

    malisert32 hocam sizin mail adresinize özelden mail atmıştım...
    Kontrol edip cevap yazabilirseniz sevinirim...
    İyi çalışmalar...




  • Merhaba Remzi bey,özele gerek kalmayacak inş.
    Evet dostlarım;Cumanız mübarek olsun,hayırlara vesile olması temennisiyle,Rabbimiz tüm insanlığı doğru yoldan ayırmasın,bizleride paraya köle olmaktan,cimrilikten korusun inş.Amin.

    Madem yaptım diyorum,bu cimrilik neden olsun?Aslında biliyorsunuz açıklayacaktım,ama araya iş güzarlar girdi,her neyse,şu mübarek gün,günahlarını yüklenmek istemiyorum.

    Elinde asenkron motor olanlar,olmayanlar hemen hurdadan multimetre ile faz kontrollu sargısı sağlam uygun güçte bir asenkron motor temin etsinler.
    Evet;
    Hiç sargısına dokunmadan,fazlar arası direk 220 VAC alıp bir trafo ile bu voltajı akü gerilimine uygun voltaja düşürüp keyfimize bakıyoruz dostlar.
    Gerçekten bu gün paylaşma günü,bu gün ortalığı tarumar etme günü,bu gün sizlerinde bilhassa yeni başlayacak dostların direk bir haftalık sigara parasına,ya da 3-5 günlük ev harçlığına yüksek kapasite yüksek verim alternatör temin etme günü.

    Affınıza sığınarak yazıma burada mola vermek istiyorum.Şöyle en geç 2-3 saat sonra yazmaya,o basit tekniğin nasıl yapıldığını açıklamaya devam edeceğim.Hemde resimlerle...Cumamız mübarek olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Son yaptığım 3 kw flanş alternatör'ü adresine teslim ettik.
    İlk defa 3 kw lık bir rüzgar türbini uygulaması yaptığım için bazı küçük aksaklıklar oldu ama çözülemeyecek bir sorunu yok :)

    Aynı zamanda bu türbinde tescillediğimiz kaçma sisteminide kullandık.Tek kelime ile harikulade çalışıyor.
    Dünyada artık memox rüzgardan kaçırma sistemi adında bir koruma sistemi var,herkezin birbirini taklit ettiği bir sektörde ortaya yeni bir çalışma çıkarmak gerçekten gurur verici :)



    İnşallah diğer çalışmalarımıda sırasıyla tescil ettireceğiz.




    Selam MEMOX ENERJI,

    Hayirli ugurlu olsun basarilarinizin devamini dilerim,sizin fikriniz olan ruzgarkac sistemini biraz aciklarsaniz sevinirim,
    sizinde bildiginiz gibi mekanige duydugum ilgiden dolayi merak ediyorum onlarca ruzgarkac calisma (sistemin)den hangisine daha cok
    benzedigini .

    Saglicakla kalin,Kolaygelsin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_kocak

    selam arkadaşlar. rüzgar türbini yapmaya başladım. bu işte yeniyim. işe pal tasarımından başladım. ilk önce pc ortamında pal çizip gerçeğe dönüştürecem. sonra bu plalleri boşta döndürecem. fakat sormak istediğim bi konu var. türbin boşta dönerken(hiçbir bağlantı olmadan sadece pervane olarak dönecek) ne kadar kuvvet ürettiğini nasıl bulabilirim. üstadlar yardım pls...


    Sayin ali_kocak,

    Bahsettiginiz gücü ölcmek cok basit kayitlara gecmemis bir bilgi vereyim ben size Otomobil teknisyenlerinin
    Silindir Kapagininin civatalarini ayni ayarda ve istenilen gücte SIKABiLMEK icin kullandiklari
    TORK anahtarini kanatin miline sabitleyeceginiz somuna takarak ölce bilirsiniz veya hurdacilarin
    kullandigi kantarda olabilir.

    TORK Anahtari BURADA var

    ulvi51 hocam verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. bunu deneyecem.

    pal tasarımını da bitirmiş bulunmaktayım. aşağıda resimlerini görebilirsiniz.
     Rüzgar türbünü yapıyorum
     Rüzgar türbünü yapıyorum
     Rüzgar türbünü yapıyorum
     Rüzgar türbünü yapıyorum

    bundan sonraki aşama palin kalıbını çıkartmak
     Rüzgar türbünü yapıyorum
     Rüzgar türbünü yapıyorum
     Rüzgar türbünü yapıyorum
     Rüzgar türbünü yapıyorum

    çıkardığım bu şablonları a4 kağıda yazdırıp kestim
     Rüzgar türbünü yapıyorum
     Rüzgar türbünü yapıyorum
     Rüzgar türbünü yapıyorum

    a4 kağıttan kestiğim şablonları kalın olması için mukavva kartona yapıştırığ tekrar kestim. Fakat 1 pal 200cm olduğu için karton bile esnedi. Bu yüzden karton işi yattı. Şu anda lazer kesim yaptırıyorum. Çıkınca onların da resimlerini koyacam...




  • Merhaba dostlar;İşlerim uzadı,biraz geciktim galiba.
    Her neyse,asenkron motorun direk alternatör olarak kullanılması için gerekli en baş malzeme malum kondansatördür.
    Bilhassa 3 faz kondansatör ve kond.lerin gücü arttıkça üretim garantiside artar.
    Ör;resimdekilerin her biri 7,5 Kvar'lık,10.2 amper akımlı 3 faz kendini tamir eden(kısa devre olursa)kondansatör modelidir.Benim 17 tl dediğim model ise verdiğim linki incelerseniz link=[link]http://www.pratiktedarik.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=170&Itemid=64[/link] sizlerde göreceksiniz.

    Bu kondansatörlerin fiyatına göre daha ucuz model 30 uF.(mikrofarad)mono faz 400V gibi kutupsuz kond.lerden 3 adet alırsanız bunlarda işinizi görür.Yani bunlar olursa her faz arasına 1 kond. montajı.

    Resimdeki kond.lerin 4'ünü 6-7 tl.gibi mal ettim,sağlam ve problemsizler.Bir asenkron için 1 adet çok rahat yetiyor,2 adet bağladığımda matkabı zorlamaya başlıyor.

    Evet 36 oyuklu,1440 dv.li bir AS.motoru 12 tek kutuplu yeniden sarıp 500 dv.de üretim yaptırma denemesi olumsuz oldu.Ha keza 48 oyukluda 375 dv.de 72 oyukluda 250 dv.de 50 Hz. ile üretmek şu anda yapılacak iş değil.Hem olumsuz sonuç alırsınız,hemde üretimi başarsanız da olumsuz yönlerini ilerde zamanla anlatacağım.

    Şu anda forumda en net,en ehven gerekli olan anlatımı yapmak istiyorum.
    İşte hemen hurdadan bir AS. motor,kontrolunda 3 faz yıldız bağlı bir motorda faz uçları birbirine kısa devre gibi ve şaseye kısa devre değil,(gövdeye değmeyecek,)şekilde multimetre ile ölçüyoruz.Aynen dediğim gibi olduğunda ve tabi ki gövdesi v.b. sağlam olan motorun hemen milinden elle çevirip voltajı ölçüyoruz.Zaten sağlam bir motoru çevirdiğimizde voltaj hemen en azından milivolt seviyesinde kendini gösterir.Kapasite de uygun ise(kaç Kw. gerekli)hemen bu motoru alıyoruz.3 faz ya da ayrı ayrı 3 adet kond.ü uçlara parelel bağlıyoruz.
    ÖNEMLİ=Bundan sonrasında eğer kond.leriniz düşük kapasiteli ise hiç yük bağlamadan güçlü ise direk yük bağlayıp (paylaştığım video örneğindeki gibi)gerekli devirde çevir al sana alternatör.
    Sonrasında küçük ekleme dediğim tekniği verme yerine size daha basit hazır bir teknikden bahsedeceğim.Bu teknik elektronik devre tekniği ama mesleği terzi,su tesisatçısı gibi olanlarında direk sonuç alması açısından şimdilik kond. uygulaması ile başlamalarını tavsiye ederim.Devam edeceğim.
    Düzeltme=Problem oldu,resimleri yeniden yüklüyorum.



     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 7 Aralık 2012; 16:45:51 >




  • Anlatıma devam,düşük kapasiteli kond. olursa yük bağlamadan demiştim.İşte yüksüz önce gerekli devirde çevirip voltajın yükselip yeterli kapasiteye gelmesini bekliyoruz.Bu bekleme 2-3 saniye gibi,sonrasında voltajın 220V'larda gezdiğini gördüğünüzde uygun yükleri bağlayın artık.Devam eder,yeterki çevirme hızını ve yüke binaen torku düşürmeyin.
    İlk aldığım sonuç bu şekildeydi,sonrasında devreyi geliştirdim,sonrasında baktım ki hazır devreleri de piyasada var,en son baktım ki,kondansatör güçlü olduğunda gerisine gerek yok.Anladınız değilmi?

    Şimdi,açık ve net;şu sözümü hatırlayın,benim için eskiyen teknikler muhakkak ifşa olacaktır.Evet bu anlattığım tekniğinde ötesinde tespitlerim olduğundan AS.motordan direk alternatör yapımını anlatıyorum vesselam.Bu teknik benim için mazi oldu,şükürler olsun.

    Şimdi,930-940 dv/dk.lık bir motor aldınız,3 faz kond. montajı ile üretmeye başladı diyelim.Akabinde 1x4 gibi devir yükseltip uygun boyutda pervaneli türbini kurdunuz diyelişm.

    İşte sonrasında 3 faz uçları aşağı indirip hemen 220-24V gibi ya 3 faz ya da 3 adet uygun güçte trafo ayarlayın.Yüksek voltaj üretimi akü voltajına uygun hale getirmiş olacaksınız yani.Sonrasını anlatmama gerek yok herhalde.

    Haa,unutuyordum;Bir akarsu ile çevirme düşünüldüğünde sabit mıknatıslı alt.lere göre en az 4 üstün özelliğini sayarım.Bundan sonrası daha profesyonel düzeyde olduğu için anlatmayı düşünmüyorum.Zaten konuları detaili ağır anlattıkça izleyici dostlardan anlayamayan çok oluyor.
    Vel hasıl;AS.motor ile daha çok projeler yapılır.
    Sorularınız varsa cevaplarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Musa bey, isterseniz ben cevap vereyim. 1 köprü diyota 2 alternas girilir. 2 köprü diyota ise 4 alternas girilir. Bu durumda 1 alternas boş kalabiliyor.




    Doğru şefim yanlış söyledim düzelttiğin için teşekkürler. Ben hep üç faz diyot kullandığım için karıştırdım.
  • sondaj kuyusundan su çıkarmak amaçlı elektrik üretmek mantıklı değil ekonomik değil randumanlı değil
    en iyisi mümkünse kuyunun üstüne konulacak bir rüzgar gülü ile direkt mekanik olarak suyu çıkarmaktır

  • quote:

    Orijinalden alıntı: alibabaali34

    sondaj kuyusundan su çıkarmak amaçlı elektrik üretmek mantıklı değil ekonomik değil randumanlı değil
    en iyisi mümkünse kuyunun üstüne konulacak bir rüzgar gülü ile direkt mekanik olarak suyu çıkarmaktır

    />


    Bu durum, size göre öyledir.

    Yeteri kadar iyi tasarlanmış bir sistemle su çıkartmak çocuk oyuncağıdır !
  • bize gör veya bana göre değil matametiğe fiziğe göre mekanik olarak aktarılan güç çok az bir kayıpla işe çevrilerek yüksek randuman alınır
    oysa türbinden elde edilen enerji şarj olurken kayıpvar. invertörde kayıp var .elektrik motorunda kayıp var velasıl boyutları pervane yapısı aynı olan ve yanyana aynı rüzgardan dönen iki sistemde biri elektrik üretrek elektrik motorunu döndürerek su bassın diğeride kanatların dönmesi ile oluşan mekanik enerjiyi pompaya iletrek su bassın
    sonuç ne olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alibabaali34

    bize gör veya bana göre değil matametiğe fiziğe göre mekanik olarak aktarılan güç çok az bir kayıpla işe çevrilerek yüksek randuman alınır
    oysa türbinden elde edilen enerji şarj olurken kayıpvar. invertörde kayıp var .elektrik motorunda kayıp var velasıl boyutları pervane yapısı aynı olan ve yanyana aynı rüzgardan dönen iki sistemde biri elektrik üretrek elektrik motorunu döndürerek su bassın diğeride kanatların dönmesi ile oluşan mekanik enerjiyi pompaya iletrek su bassın
    sonuç ne olur


    Siz mevcut sistemler üzerinden varsayım yapıyorsunuz !

    Sizin söyleminize göre benim tasarladığım sistem fizik kanunlarını aşmış oluyor ki hiç sanmıyorum !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Estafurullah uzmanlık ne demek,biz takılıyoruz sadece kendi kendimize.

    Ama dikey eksenler ile birkaç çalışmam oldu.Belki atladığım noktalar olmuştur ama genel olarak memnun kalmadım.

    Alternatör için tartışmasız flanş tipini öneririm.Nedeni ise ;

    Çoğu dikeyeksenli türbinin devri düşük olur,bu sebeb ile devir yükseltme gereksinimi olacaktır.

    Azda olsa dönme zorluğu olan bir alternatör kullanırsanız yükselttiğiniz devir katı oranında dönme zorluğu olacaktır.

    Flanş alternatörde dönme zorluğu olmadığı için sadece dişli kayıpları söz konusu olabilir ki %2-4 arası olacaktır.

     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum



    Merhaba Mehmet bey. ''Flanş alternatörde dönme zorluğu olmadığı için'' derken, diğerlerine göre daha az demek istediniz herhalde.Yoksa dunyanın enerji sorunu cozulurdu.


    Selam ve Dua ile




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinkro -- 8 Aralık 2012; 10:33:14 >




  • Yukarıda kasıt edilen dönme zorluğu kalkış anındaki nüveli sistemlerdeki steptir !
    Flanş alternatörlerde nüve yoktur ,dolayısı ile kalkış zorluğuda yoktur !
  • Teşekkürler Mehmet bey.Şimdi yanlış anlaşılmayacak, güzel bir acıklama oldu.



    Selam ve Dua ile
  • ustalar otomobil alternatörünü modifiye etcem fakat rotorun demirlerini ayıramadım. bunu rotor zarar görmeden nasıl ayırırım?? yardımcı olsanız sevinirim bilginize!!!
    bu konularda yeniyim acemiliğime verin.
  • Eline sağlık Kenan abi

    Evet dediğin gibi,bir eksiklik daha hallolmuş :)
  • 
Sayfa: önceki 416417418419420
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.